Τα σχολεία, τα τελευταία πολλά χρόνια, μικρό ρόλο παίζουν στην Γυμνασιακή και Λυκειακή εκπαίδευση.
Τα παιδιά αν δεν πάνε στα άπειρα φροντιστήρια κάθε μέρα δεν μπορούν να δώσουν εξετάσεις ούτε να μορφωθούν. Η παραπαιδεία έχει γίνει το κυρίως σύστημα προσφοράς παιδείας στα παιδιά μας, ενώ το σχολείο έχει μετατραπεί όχι απλά σε παραπαιδεία, αλλά σε μία τυπική παροχή μιας κρατικής υποχρέωσης.
Όσο λοιπόν και αν κατηγορούμε τους μαθητές ότι κάνουν χαβαλέ, αυτό που συμβαίνει κάθε χρόνο πλέον, είναι απολύτως λογικό και αναμενόμενο.
Τα παιδιά δεν έχουν ελεύθερο χρόνο. Η ανεπάρκεια της « ποιοτικής δωρεάν δημόσιας παιδείας » τα έχει εξαναγκάσει να βρίσκονται από το πρωί μέχρι το βράδυ κάθε μέρα ΚΑΙ Σαββατοκύριακα, καθισμένα σε ένα θρανίο για να καταφέρουν να πάνε να δώσουν εξετάσεις ( με το άθλιο σύστημα της αποστήθισης ) και να μαζέψουν όσο περισσότερα πτυχία γίνεται, μιας και η αξία τους συνεχώς υποβαθμίζεται, για να ανταπεξέλθουν στον αυριανό ανταγωνισμό. Ένα ανταγωνισμό που θα τα στείλει στην ανεργία ή, στην καλύτερη περίπτωση, σε μια ανασφάλιστη εργασία των 400, 500 άντε 700 ευρώ. Τα παιδιά μέσα σε αυτή την πρέσα ασφυκτιούν. Σκάνε. Δεν αντέχουν και τα αποτελέσματα είναι αυτά.
Αυτός είναι ο φαύλος κύκλος της εκπαίδευσης... Όταν η εκπαίδευση δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της παραγωγής μοιραία υποβαθμίζεται και απαξιώνεται ! Αυτή σε δυο γραμμές είναι η υπάρχουσα κατάσταση στην ελληνική πραγματικότητα. Και κάτι άλλο. Αν ξέραμε τι κοινωνία θέλουμε, θα ξέραμε και τι είδους εκπαίδευση θα έπρεπε να παρέχουμε.
Τα παιδιά αν δεν πάνε στα άπειρα φροντιστήρια κάθε μέρα δεν μπορούν να δώσουν εξετάσεις ούτε να μορφωθούν. Η παραπαιδεία έχει γίνει το κυρίως σύστημα προσφοράς παιδείας στα παιδιά μας, ενώ το σχολείο έχει μετατραπεί όχι απλά σε παραπαιδεία, αλλά σε μία τυπική παροχή μιας κρατικής υποχρέωσης.
Όσο λοιπόν και αν κατηγορούμε τους μαθητές ότι κάνουν χαβαλέ, αυτό που συμβαίνει κάθε χρόνο πλέον, είναι απολύτως λογικό και αναμενόμενο.
Τα παιδιά δεν έχουν ελεύθερο χρόνο. Η ανεπάρκεια της « ποιοτικής δωρεάν δημόσιας παιδείας » τα έχει εξαναγκάσει να βρίσκονται από το πρωί μέχρι το βράδυ κάθε μέρα ΚΑΙ Σαββατοκύριακα, καθισμένα σε ένα θρανίο για να καταφέρουν να πάνε να δώσουν εξετάσεις ( με το άθλιο σύστημα της αποστήθισης ) και να μαζέψουν όσο περισσότερα πτυχία γίνεται, μιας και η αξία τους συνεχώς υποβαθμίζεται, για να ανταπεξέλθουν στον αυριανό ανταγωνισμό. Ένα ανταγωνισμό που θα τα στείλει στην ανεργία ή, στην καλύτερη περίπτωση, σε μια ανασφάλιστη εργασία των 400, 500 άντε 700 ευρώ. Τα παιδιά μέσα σε αυτή την πρέσα ασφυκτιούν. Σκάνε. Δεν αντέχουν και τα αποτελέσματα είναι αυτά.
Αυτός είναι ο φαύλος κύκλος της εκπαίδευσης... Όταν η εκπαίδευση δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της παραγωγής μοιραία υποβαθμίζεται και απαξιώνεται ! Αυτή σε δυο γραμμές είναι η υπάρχουσα κατάσταση στην ελληνική πραγματικότητα. Και κάτι άλλο. Αν ξέραμε τι κοινωνία θέλουμε, θα ξέραμε και τι είδους εκπαίδευση θα έπρεπε να παρέχουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής: Σχόλια ανώνυμα, σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται. Η "Ιτέα Καρδίτσας" δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση τα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την "Ιτέα Καρδίτσας". Επίσης ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρεί οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε και τους όρους χρήσης.
Ο διαχειριστής