Το μπουζούκι, το εθνικό μας όργανο, σίγουρα θα πρέπει να νιώθει μοναξιά στις μέρες μας!
Παραγκωνισμένο, πολλές φορές διακοσμητικό στοιχείο κάποιες άλλες, παλεύει μέσα από τους σπουδαίους μουσικούς του που το εκπροσωπούν να σταθεί όρθιο και να μην χάσει την αίγλη του!
Κάπως αλλιώς ξεκίνησε και οραματίστηκε ο "Πατριάρχης" Μάρκος τον πρωταγωνιστικό ρόλο που θα έπρεπε να έχει το μπουζούκι στο Ελληνικό τραγούδι!
Σε ενα απο τα πολλά τραγούδια του, οπου κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο μπουζούκι, λέει χαρακτηριστικά:
"Μπουζούκι γλέντι του ντουνιά που γλένταγες τους μάγκες κι οι πλούσιοι σου κάνανε, μπουζούκι μου μεγάλες ματσαράγκες. Τώρα σε βάλαν στα χαλιά και σε σαλόνια επάνω ακόμα κι από το βιολί, μπουζούκι μου δυο σκάλες παραπάνω."
O Mάρκος υπήρξε αδιαμφισβήτητα ο πρώτος όλων που έβαλε το κατακριτέο εκείνη την εποχή μπουζούκι στην ελληνική δισκογραφία!
Η ιστορία, όμως, επαναλαμβάνεται, καθώς σχεδόν κατακριτέο είναι και στις μέρες μας.
Η νέα μόδα, η νέα τάση στο Ελληνικό Τραγούδι επιβάλει ομορφάντρες και δίμετρες καλλονές, ενώ το φαίνεσθαι παίζει πια τον κυρίαρχο ρόλο!
Οι σολίστες και οι μουσικοί γενικά είναι υποχρεωμένοι πολλές φορές να υπακούν για λογούς ανάγκης και επιβίωσης σε ατάλαντους μαέστρους και τραγουδιστές της μιας σεζόν, παίζοντας ούτε καν το 1 εκατοστό τον δυνατοτήτων τους!
Πρόκειται για αφανείς ήρωες όχι πίσω απο πρωταγωνιστές, αλλά πίσω από κομπάρσους τραγουδιστές πολλές φορές!
Είναι αυτονόητο και δεν χρειάζεται περισσότερη ανάλυση το γεγονός οτι οι μουσικοί τραβάνε κουπί με ώρες ατελείωτης μελέτης και αυτοσυγκέντρωσης, ώστε να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα!
Μόνο ο μεγάλος Άκης Πάνου τόλμησε σε μια απο τις τελευταίες του εμφανίσεις να στήσει πάλκο με δύο σειρές και στην πρώτη σειρά φιγουράρανε, φυσικά, με καμάρι τα μπουζούκια!
Παραγκωνισμένο, πολλές φορές διακοσμητικό στοιχείο κάποιες άλλες, παλεύει μέσα από τους σπουδαίους μουσικούς του που το εκπροσωπούν να σταθεί όρθιο και να μην χάσει την αίγλη του!
Κάπως αλλιώς ξεκίνησε και οραματίστηκε ο "Πατριάρχης" Μάρκος τον πρωταγωνιστικό ρόλο που θα έπρεπε να έχει το μπουζούκι στο Ελληνικό τραγούδι!
Σε ενα απο τα πολλά τραγούδια του, οπου κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο μπουζούκι, λέει χαρακτηριστικά:
"Μπουζούκι γλέντι του ντουνιά που γλένταγες τους μάγκες κι οι πλούσιοι σου κάνανε, μπουζούκι μου μεγάλες ματσαράγκες. Τώρα σε βάλαν στα χαλιά και σε σαλόνια επάνω ακόμα κι από το βιολί, μπουζούκι μου δυο σκάλες παραπάνω."
O Mάρκος υπήρξε αδιαμφισβήτητα ο πρώτος όλων που έβαλε το κατακριτέο εκείνη την εποχή μπουζούκι στην ελληνική δισκογραφία!
Η ιστορία, όμως, επαναλαμβάνεται, καθώς σχεδόν κατακριτέο είναι και στις μέρες μας.
Η νέα μόδα, η νέα τάση στο Ελληνικό Τραγούδι επιβάλει ομορφάντρες και δίμετρες καλλονές, ενώ το φαίνεσθαι παίζει πια τον κυρίαρχο ρόλο!
Οι σολίστες και οι μουσικοί γενικά είναι υποχρεωμένοι πολλές φορές να υπακούν για λογούς ανάγκης και επιβίωσης σε ατάλαντους μαέστρους και τραγουδιστές της μιας σεζόν, παίζοντας ούτε καν το 1 εκατοστό τον δυνατοτήτων τους!
Πρόκειται για αφανείς ήρωες όχι πίσω απο πρωταγωνιστές, αλλά πίσω από κομπάρσους τραγουδιστές πολλές φορές!
Είναι αυτονόητο και δεν χρειάζεται περισσότερη ανάλυση το γεγονός οτι οι μουσικοί τραβάνε κουπί με ώρες ατελείωτης μελέτης και αυτοσυγκέντρωσης, ώστε να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα!
Μόνο ο μεγάλος Άκης Πάνου τόλμησε σε μια απο τις τελευταίες του εμφανίσεις να στήσει πάλκο με δύο σειρές και στην πρώτη σειρά φιγουράρανε, φυσικά, με καμάρι τα μπουζούκια!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής: Σχόλια ανώνυμα, σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται. Η "Ιτέα Καρδίτσας" δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση τα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την "Ιτέα Καρδίτσας". Επίσης ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρεί οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε και τους όρους χρήσης.
Ο διαχειριστής