Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

Σας μιλάμε εμείς, τα παιδιά σας...!!!

Σας μιλάμε εμείς, τα παιδιά σας, οι πλέον σκληρά εργαζόμενοι.
Δεν παραπονιόμαστε γι’ αυτό...δεν μας κουράζει η εκπαίδευση.
Την θέλουμε, την χρειαζόμαστε.
Ζητάμε την μόρφωση για να γίνουμε πολίτες, χρήσιμοι στον εαυτό μας και στην κοινωνία.
Όμως, η πολιτεία αντί να μας βοηθήσει, βάζει εμπόδια και τρικλοποδιές.
Ίσως να μην μας θέλει όλους μορφωμένους.
Έρχεται το νέο σύστημα του λυκείου με την τράπεζα θεμάτων.

Το σύστημα αυτό κάθε άλλο παρά αναπτύσσει την κριτική σκέψη μας, ο οποίος θα πρέπει να είναι ο βασικός στόχος του σχολείου.
Προωθεί τη βαθμοθηρία, δηλαδή οι μαθητές από την πρώτη λυκείου κιόλας προσπαθούμε σκληρά, για να φτάσουμε την καλύτερη απόδοση που θα μπορούσαμε να έχουμε σε όλα τα μαθήματα.
Όλη αυτή όμως η προσπάθεια μας γίνεται με στόχο ένα «20» και όχι την ουσιαστική γνώση.
Δεν μας αφήνονται περιθώρια να κοιτάξουμε πίσω από τις σελίδες των βιβλίων, και όποιος αποπειραθεί θεωρείται αλλόκοτος και ενοχλητικός.
Μαθητές και καθηγητές γίνονται πιόνια στα χέρια ενός αναλυτικού προγράμματος, εργαλεία προκαθορισμένων οδηγιών.


ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΥΝΝΟΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ.
Χάνεται κάθε δικαίωμα διαχείρισης της «ύλης» από τον καθηγητή, ο οποίος δεν είναι πλέον σε θέση να την «μεταλλάξει» με βάση τις ιδιαιτερότητες των μαθητών.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να τρέχουν μαθητές και καθηγητές πίσω από ένα πολύ μεγάλο όγκο πληροφοριών, αναγκασμένοι να καταφεύγουν σε φροντιστήρια επιβαρύνοντας την δύσκολη οικονομική κατάσταση των περισσότερων-δυστυχώς- ελληνικών οικογενειών με στόχο να ολοκληρώσουν αυτή την πολυπόθητη ύλη για να τα καταφέρουν στις εξετάσεις.
Στηρίζεται στη στυγνή μάθηση και στη χρησιμοθηρική εκπαίδευση.
Η γνώση δεν είναι πια προσωπική και προσαρμοσμένη στις ανάγκες και τις δυνατότητες του κάθε μαθητή, δεν είναι γνώση για μάθηση αλλά για επιδόσεις, τυποποιημένη, που μόνο όσοι καταφέρουν να πειθαρχήσουν και να παπαγαλίσουν θα μπορέσουν να βγουν στην «αγορά».
Οι φτωχότερες οικογένειες που δεν έχουν, ούτε στο ελάχιστο, τη δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά στα φροντιστήρια είναι πλέον οι «άτυχοι» τους οποίους το νέο σύστημα πετάει έξω.
Αυτή επομένως η κατάληψη, δεν γίνεται λόγω της τεμπελιάς των μαθητών.
Γίνεται με στόχο την βελτίωση της εκπαίδευσης και όχι την διακοπή της.
Πολλοί είναι αυτοί που θα πουν «δεν κατάφεραν άλλοι να τα αλλάξουν όλα αυτά, επειδή το είπατε εσείς θα αλλάξει;».


Σε αυτή τη θέση ένας είναι ο αντίλογος.
Το πλέον γνωστό: ΑΝ ΟΧΙ ΤΩΡΑ ΠΟΤΕ;...ΑΝ ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ ΠΟΙΟΙ;
Καθίστε και αναλογιστείτε το για λίγο.
Πρέπει να παλεύει κανείς με νύχια και με δόντια για να διεκδικήσει τα δικαιώματα του, και όχι να γίνεται παθητικός δέκτης των παγιωμένων απόψεων αλλά και των δεδομένων περιστάσεων.
Ζητάμε αλληλεγγύη από γονείς και καθηγητές, γιατί πρόκειται για μια οργανωμένη, με στόχο προσπάθεια και όχι μια επιπόλαια εφηβική έκρηξη.
Με ελπίδα

Μαθητές Γυμνασίου - Λυκείου Ιτέας




7 σχόλια:

  1. Οι καταλήψεις είναι ένα «φρούτο» της μεταπολιτευτικής περιόδου.

    Εμφανίστηκαν σαν ένα μέσο δήθεν πολιτικής έκφρασης που συχνά παίρνει τη μορφή του χαβαλέ.

    Καταλήψεις γραφείων , εργοστασίων, αστικών και εθνικών οδών, χώρων εργασίας.

    Με την πάροδο του χρόνου οι καταληψίες αποθρασύνθηκαν και έφτασαν στην κατάληψη υπουργείων, ενώ επίσης έβαλαν στο παιχνίδι και τους ανήλικους μαθητές, εξυπηρετώντας τις δικές τους πολιτικές επιδιώξεις, οδηγώντας τους σε πράξεις παρανομίας και ασυδοσίας.

    Συνήθως οι καταλήψεις συνοδεύονται από καταστροφές δημόσιας περιουσίας ενώ δεν έχουν λείψει και οι κλοπές δημόσιων υλικών.

    Όταν κάποιοι κάνουν μια κατάληψη εναντίον ποιού άραγε την κάνουν;

    Η αλήθεια είναι ότι κάθε κατάληψη εκτός από τις ζημιές που επιφέρει στην οικονομία της χώρας, προσβάλει τα συμφέροντα, τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των άλλων πολιτών.

    Εκείνων που θέλουν να εργαστούν, να κινηθούν, να σπουδάσουν.

    Ειδικά σε ότι αφορά τις καταλήψεις των σχολείων εκείνο που τελικά συμβαίνει είναι ότι παρεμποδίζεται το δικαίωμα στη μάθηση διότι είναι διαπιστωμένο ότι τελικά οι καταλήψεις γίνονται από κάποιες ανόητες μειοψηφίες εις βάρος των συμμαθητών τους.

    Ποιοι φέρουν όμως την ευθύνη για την κατάσταση αυτή;

    Εκτός από συγκεκριμένες πολιτικές παρατάξεις που προτρέπουν τους μαθητές σε καταλήψεις και τους στηρίζουν εκμεταλλευόμενοι ουσιαστικά το νεαρό της ηλικίας τους, σημαντική ευθύνη φέρουν και οι γονείς, που συμφωνούν με τις καταλήψεις αυτές.

    Η τοπική κοινωνία μας, που στην πλειονότητά της αποτελείται από δημότες που πιστεύουν στη δημοκρατία και λειτουργούν σύμφωνα με τις αρχές της, δεν μπορεί να επιτρέψει αυτές τις εκτροπές, που προσβάλουν το κοινωνικό σύνολο, τις καταδικάζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προτείνω άμεσα να ενημερωθεί και να επέμβει ο Εισαγγελέας της Καρδίτσας.

    Να λάβει γνώση των δημοσιευμένων φωτογραφιών,

    να ταυτοποιήσει τα άτομα που έχουν καταλάβει το σχολείο και

    να ασκήσει ποινικές διώξεις στους παρανομούντες μαθητές, άλλα και στους γονείς τους.

    Ο χαβαλές πρέπει να τελειώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Την παρέμβαση των κατά τόπους εισαγγελέων της χώρας για τις καταλήψεις στα σχολεία ζητεί η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ευτέρπη Κουτζαμάνη με εγκύκλιό της προς τις Εισαγγελίες Εφετών και Πρωτοδικών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων.

    Η ανώτατη εισαγγελική λειτουργός, κινούμενη στα βήματα του προκατόχου της Ιωάννη Τέντε, υπενθυμίζει την δική του εγκύκλιο και ζητεί να εξασφαλιστεί η κανονική λειτουργία των σχολείων και η αποτροπή των χαμένων ωρών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παιδιά μην περιμένετε να σας καταλάβουν αν δεν βρειτε τον σωστό τρόπο να εκφραστείτε. Ο κόσμος έχει γίνει τόσο σκληρός, που αν θέλεις να του δώσεις να καταλάβει γιατί διαμαρτύρεσαι, πρέπει να τον ταρακουνήσεις πολύ γερά...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ναι σωστό!! να αρχίσουμε να κλείνουμε και τα παιδιά μας φυλακή επειδή κάνουν κατάληψη...

    "Να λάβει γνώση των δημοσιευμένων φωτογραφιών,

    να ταυτοποιήσει τα άτομα που έχουν καταλάβει το σχολείο και

    να ασκήσει ποινικές διώξεις στους παρανομούντες μαθητές"

    ...... και να αφήσει τους χούλιγκαν των ομάδων στην ησυχία τους. Τους βγάζουν συνεχώς φωτογραφίες και τις στέλνουν στον εισαγγελέα και μετά τα αφήνουν ελεύθερα τα καημένα τα πρεζόνια.....τα ταλαιπωρούν κάθε μια δεκαετία. Γιατί τι έκαναν τα καημένα τα πρεζόνια;
    Απαιτώ κι εγώ να επέμβει ο εισαγγελέας στους μαθητές (ειδικά της Ιτέας που έχουμε και φωτό) αι σιχτίρ πια και να μην ξανασχοληθεί ποτέ πια με τα ήρεμα χουλιγκανοπρεζόνια.

    Για να θυμηθώ....ο εισαγγελέας παρενέβει όταν η Υπουργός παιδείας κλείνει σχολεία χωρίς την εφαρμογή του νόμου αλλά με υπουργική απόφαση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αν και λες για χούλιγκαν, έχεις χάσει τη μπάλα. Ξέρεις γιατί; Μαζί σου και για τους χούλιγκαν (τα παιδιά άλλων). Αλλά μήπως στην κατάληψη στο σχολείο είναι και το δικό παιδί; Εγώ λέω ότι και το ένα είναι λάθος και το άλλο. Εσύ γιατί τα διαχωρίζεις και θες να αρχίσει ο εισαγγελέας από τους χούλιγκαν, δηλαδή το πρόβλημα που είναι «μακριά» σου;

    Γιατί και όταν πιάνονται οι χούλιγκαν ή οι τρομοκράτες μετέφηβοι πάλι βγαίνουν οι ευαισθητούληδες γονείς και λένε λένε λένε για τα κανακάρια τους.

    Παντού υπάρχει το δράμα. Συμφωνείς με τις καταλήψεις των σχολείων;

    Καλλιεργούμε νοοτροπία από τις ηλικίες των 14-15 ετών. Κακή νοοτροπία.

    Επικροτούμε την παρανομία. Σήμερα το σχολείο, αύριο το πανεπιστήμιο κλπ

    Τι δεν καταλαβαίνεις;

    Να σε ρωτήσω, σπουδάζει το παιδί σου;

    Το δικό μου έχασε εξεταστικές από τέτοια φαινόμενα.

    Και πληρώνω… πληρώνω το χαβαλέ των άλλων.

    Τώρα εισαγγελέας για να λήξει η κατάληψη του Λυκείου Ιτέας.

    ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτά τα παιδιά στο παρελθόν δεν ήταν που αγωνιζόταν για να μη κλείσει το Λύκειο του χωριού μας; Αν έκλεινε;
    Στην περίπτωση αυτή θα αναγκαζόταν να πάνε στον Παλαμά, στην Καρδίτσα, στους Σοφάδες, ίσως και στη Λάρισα κάποια κλπ
    Σκέπτεστε το κόστος (όχι το οικονομικό… αλλά το άλλο) αυτής της εξέλιξης.
    Θα αναγκάζονταν να κάνουν χιλιόμετρα πήγαινε έλα για να μάθουν γράμματα.
    Τώρα, η απόσταση η οποία διανύουν οι μαθητές των γύρω χωριών για να φτάσουν στο Λύκειο Ιτέας δεν είναι μεγαλύτερη των 10 χιλιομέτρων.
    Τώρα όμως το έχουμε το Λύκειο (για όσο το έχουμε).
    Δόθηκε μια παράταση λειτουργίας για κάποιο καιρό.
    Γιατί θέλουμε να το υποβαθμίσουμε και να δίνουμε δικαιώματα για αρνητικό σχολιασμό από άλλους που περιμένουν πώς και πώς να κλείσει το σχολείο μας;
    Κέρδος (οικονομικό) μεγάλο για τις περιοχές που θα υποδεχθούν έναν τέτοιο όγκο μαθητών (φροντιστήρια, .
    Υπονομεύουμε την αρχική μας προσπάθεια. Έχουμε ένα μικρό Λύκειο και θέλουμε και καταλήψεις; Έτσι για τι ξεκίνησε μέσω fb υποβοηθούμενο και από συγκεκριμένα κέντρα;
    Τόση γκαβομάρα έπεσε στο Κουτσιαρί;
    Ξυπνήστε όλοι, μικροί και μεγάλοι.
    Προστατέψτε αυτά που έχουμε επιτέλους, ότι έμεινε.
    Σίγουρα και κάποιοι γονείς αυτών των παιδιών που σήμερα είναι πίσω από την αλυσοδεμένη καγκελόπορτα του σχολείου, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, το 2011 ήταν στο δρόμο και φώναζαν υπέρ της παραμονής του σχολείου στην Ιτέα.
    Γιατί το έκαναν όμως, αναρωτιέμαι.
    Μάλλον γιατί είναι πιο βολικό να μπορεί να πάει το παιδί τους στο σχολείο, μόνο του και αυτός να πίνει τον πρωινό του καφέ στο καφενείο, παρά να χρειάζεται κάθε μέρα 7.30 το πρωί να το πάς ή στον Παλαμά ή στην Καρδίτσα ή στη Λάρισα ή Σοφάδες.
    Αν όμως δεν είναι έτσι τα πράγματα, θα έπρεπε να πάνε μόνοι τους, όλοι, να κόψουν τις αλυσίδες ΑΜΕΣΩΣ και να βάλουν τα παιδιά τους στο θρανίο για να αρχίσει το μάθημα.
    Αλλά…

    όταν η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ μιας κοινωνίας δεν προτάσσει την παιδεία, τότε όλα γίνονται στραβά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής: Σχόλια ανώνυμα, σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται. Η "Ιτέα Καρδίτσας" δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση τα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την "Ιτέα Καρδίτσας". Επίσης ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρεί οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε και τους όρους χρήσης.

Ο διαχειριστής