Η Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Α.Ε. είναι η εταιρία που έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, τη διαχείριση και τη συντήρηση του έργου Παραχώρησης «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65».
Το έργο παραχώρησης με συνολικό προϋπολογισμό 1,4 δις ευρώ αφορά στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου κεντρικής Ελλάδος (Ε65), από ημικόμβο με ΠΑΘΕ έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό (συνολικό μήκος 174 χλμ.), καθώς και στη διαχείριση του τμήματος της ΠΑΘΕ από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες. Αυτό το δεύτερο κομμάτι, έχει συνολικό μήκος 57,02 χλμ. και αφορά σε έργα που εκτελούνται και θα παραχωρηθούν στην εταιρεία μας προς χρήση, από το Ελληνικό Δημόσιο.
Ο Ε65 διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όρθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων.
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Το κύριο μέρος του κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα. Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε σύγχρονα εθνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα, με σεβασμό προς το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, στοχεύοντας στην ασφάλεια και άνεση των χρηστών και στην εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων.
Η κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος, συνεισφέρει στην περιφερειακή ανάπτυξη και οικονομική συνοχή, ολοκληρώνει το σύστημα μεταφορών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, βελτιώνει τις κυκλοφοριακές ταχύτητες, τις συνθήκες ασφαλείας και περιορίζει τα ατυχήματα. Συνδέει την κεντρική Ελλάδα με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, συνδέει τους λιμένες Ηγουμενίτσας και Βόλου και εξασφαλίζει υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση. Με την ολοκλήρωση της κατασκευαστικής περιόδου ένας αυτοκινητόδρομος διεθνών προδιαγραφών θα βρίσκεται στη διάθεση των ελλήνων οδηγών. Τα οφέλη που θα προσφέρει είναι τα εξής:
-Βελτίωση της ασφάλειας και ελαχιστοποίηση κινδύνων:
Σύμφωνα με έρευνες σε παγκόσμιο επίπεδο οι αυτοκινητόδρομοι είναι ασφαλέστερες οδοί με δείκτες ατυχημάτων περίπου 5 φορές μικρότερους σε σχέση με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Ειδικότερα δε για τα θανατηφόρα συμβάντα, η μείωση ξεπερνά το 65%!
-Ελαχιστοποίηση του απαιτούμενου χρόνου διαδρομής:
Με την ολοκλήρωση του έργου μειώνεται σημαντικά ο μέσος χρόνος διαδρομής. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η διαδρομή Αθήνα – Ράχες θα μειωθεί σε 2 ώρες από περίπου 3 που είναι σήμερα, ενώ το ταξίδι Λαμία – Εγνατία θα διαρκεί 1:30 ώρα αντί των 2:30 ωρών σήμερα.
-Υψηλού επιπέδου υπηρεσίες εξυπηρέτησης:
Πέραν της δημιουργίας και λειτουργίας Κέντρων Διαχείρισης Κυκλοφορίας πλήρως εξοπλισμένων με state of the art συστήματα για την ασφαλέστερη ρύθμιση της κυκλοφορίας και την ολοκληρωμένη κι έγκαιρη αντιμετώπιση όλων των συμβάντων, της τοποθέτησης και συντήρησης ειδικών τηλεφώνων κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου (SOS τηλέφωνα) καθώς και της δημιουργίας ασφαλών χώρων προσωρινής στάθμευσης και Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, στη διάθεση των οδηγών θα βρίσκονται 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας, 4ψηφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης και ειδική Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών.
-Ενισχυμένες προοπτικές ανάπτυξης και ευκαιρίες απασχόλησης:
Οι αξιόπιστες, ασφαλείς και ταχύτερες συνθήκες μεταφοράς θα ενισχύσουν σημαντικά τις τοπικές οικονομίες, επηρεάζοντας θετικά τη δραστηριότητα τόσο των επιχειρήσεων όσο και κάθε πολίτη. Επιπλέον, τόσο κατά τη διάρκεια κατασκευής όσο και έπειτα κατά τη διάρκεια παραχώρησης η απασχόληση θα ενισχυθεί σημαντικά, καθώς οι απαιτήσεις σε ανθρώπινο δυναμικό θα καλυφθούν από τους κατοίκους των κατά τόπων περιοχών.
-Περιβάλλον:
Κατά το σχεδιασμό του έργου έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην περιβαλλοντική διάσταση, έτσι ώστε ο αυτοκινητόδρομος να είναι συμβατός με την έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης. Για την αποτελεσματική προστασία της πανίδας και χλωρίδας υιοθετήθηκαν μια σειρά τεχνικών έργων, με στόχο την προστασία της αρκούδας, του λύκου και άλλων μικρότερων θηλαστικών. Με σήραγγες και κοιλαδογέφυρες αφήνονται ελεύθεροι οι βασικοί διάδρομοι επικοινωνίας και αποφεύγονται όπου είναι δυνατόν οι διελεύσεις μέσα από τα δάση της περιοχής. Αξίζει να αναφέρουμε εδώ ότι εντός της εταιρίας έχει συσταθεί «Υπηρεσία Περιβάλλοντος» που θα παρακολουθεί την εφαρμογή των Περιβαλλοντικών Όρων, καθόλη τη διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης. Η υπηρεσία αποτελείται από ειδικευμένους επιστήμονες και συντάσσει εξαμηνιαίες εκθέσεις περιβαλλοντικής διαχείρισης που βρίσκονται στη διάθεση όλων στον διαδικτυακό τόπο της εταιρίας. Επιπλέον, η εταιρία εφαρμόζει και σχετικό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Παρακολούθησης και Ελέγχου, το οποίο έχει εγκριθεί από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό και έχει υποβληθεί στην Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος (ΕΥΠΕ).
Τέλος, εφαρμόζονται και προγράμματα παρακολούθησης του θορύβου, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αλλά και της ποιότητας υδάτων.
Το έργο παραχώρησης με συνολικό προϋπολογισμό 1,4 δις ευρώ αφορά στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου κεντρικής Ελλάδος (Ε65), από ημικόμβο με ΠΑΘΕ έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό (συνολικό μήκος 174 χλμ.), καθώς και στη διαχείριση του τμήματος της ΠΑΘΕ από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες. Αυτό το δεύτερο κομμάτι, έχει συνολικό μήκος 57,02 χλμ. και αφορά σε έργα που εκτελούνται και θα παραχωρηθούν στην εταιρεία μας προς χρήση, από το Ελληνικό Δημόσιο.
Ο Ε65 διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όρθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων.
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Το κύριο μέρος του κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα. Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε σύγχρονα εθνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα, με σεβασμό προς το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, στοχεύοντας στην ασφάλεια και άνεση των χρηστών και στην εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων.
Η κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος, συνεισφέρει στην περιφερειακή ανάπτυξη και οικονομική συνοχή, ολοκληρώνει το σύστημα μεταφορών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, βελτιώνει τις κυκλοφοριακές ταχύτητες, τις συνθήκες ασφαλείας και περιορίζει τα ατυχήματα. Συνδέει την κεντρική Ελλάδα με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, συνδέει τους λιμένες Ηγουμενίτσας και Βόλου και εξασφαλίζει υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση. Με την ολοκλήρωση της κατασκευαστικής περιόδου ένας αυτοκινητόδρομος διεθνών προδιαγραφών θα βρίσκεται στη διάθεση των ελλήνων οδηγών. Τα οφέλη που θα προσφέρει είναι τα εξής:
-Βελτίωση της ασφάλειας και ελαχιστοποίηση κινδύνων:
Σύμφωνα με έρευνες σε παγκόσμιο επίπεδο οι αυτοκινητόδρομοι είναι ασφαλέστερες οδοί με δείκτες ατυχημάτων περίπου 5 φορές μικρότερους σε σχέση με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Ειδικότερα δε για τα θανατηφόρα συμβάντα, η μείωση ξεπερνά το 65%!
-Ελαχιστοποίηση του απαιτούμενου χρόνου διαδρομής:
Με την ολοκλήρωση του έργου μειώνεται σημαντικά ο μέσος χρόνος διαδρομής. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η διαδρομή Αθήνα – Ράχες θα μειωθεί σε 2 ώρες από περίπου 3 που είναι σήμερα, ενώ το ταξίδι Λαμία – Εγνατία θα διαρκεί 1:30 ώρα αντί των 2:30 ωρών σήμερα.
-Υψηλού επιπέδου υπηρεσίες εξυπηρέτησης:
Πέραν της δημιουργίας και λειτουργίας Κέντρων Διαχείρισης Κυκλοφορίας πλήρως εξοπλισμένων με state of the art συστήματα για την ασφαλέστερη ρύθμιση της κυκλοφορίας και την ολοκληρωμένη κι έγκαιρη αντιμετώπιση όλων των συμβάντων, της τοποθέτησης και συντήρησης ειδικών τηλεφώνων κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου (SOS τηλέφωνα) καθώς και της δημιουργίας ασφαλών χώρων προσωρινής στάθμευσης και Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, στη διάθεση των οδηγών θα βρίσκονται 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας, 4ψηφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης και ειδική Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών.
-Ενισχυμένες προοπτικές ανάπτυξης και ευκαιρίες απασχόλησης:
Οι αξιόπιστες, ασφαλείς και ταχύτερες συνθήκες μεταφοράς θα ενισχύσουν σημαντικά τις τοπικές οικονομίες, επηρεάζοντας θετικά τη δραστηριότητα τόσο των επιχειρήσεων όσο και κάθε πολίτη. Επιπλέον, τόσο κατά τη διάρκεια κατασκευής όσο και έπειτα κατά τη διάρκεια παραχώρησης η απασχόληση θα ενισχυθεί σημαντικά, καθώς οι απαιτήσεις σε ανθρώπινο δυναμικό θα καλυφθούν από τους κατοίκους των κατά τόπων περιοχών.
-Περιβάλλον:
Κατά το σχεδιασμό του έργου έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην περιβαλλοντική διάσταση, έτσι ώστε ο αυτοκινητόδρομος να είναι συμβατός με την έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης. Για την αποτελεσματική προστασία της πανίδας και χλωρίδας υιοθετήθηκαν μια σειρά τεχνικών έργων, με στόχο την προστασία της αρκούδας, του λύκου και άλλων μικρότερων θηλαστικών. Με σήραγγες και κοιλαδογέφυρες αφήνονται ελεύθεροι οι βασικοί διάδρομοι επικοινωνίας και αποφεύγονται όπου είναι δυνατόν οι διελεύσεις μέσα από τα δάση της περιοχής. Αξίζει να αναφέρουμε εδώ ότι εντός της εταιρίας έχει συσταθεί «Υπηρεσία Περιβάλλοντος» που θα παρακολουθεί την εφαρμογή των Περιβαλλοντικών Όρων, καθόλη τη διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης. Η υπηρεσία αποτελείται από ειδικευμένους επιστήμονες και συντάσσει εξαμηνιαίες εκθέσεις περιβαλλοντικής διαχείρισης που βρίσκονται στη διάθεση όλων στον διαδικτυακό τόπο της εταιρίας. Επιπλέον, η εταιρία εφαρμόζει και σχετικό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Παρακολούθησης και Ελέγχου, το οποίο έχει εγκριθεί από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό και έχει υποβληθεί στην Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος (ΕΥΠΕ).
Τέλος, εφαρμόζονται και προγράμματα παρακολούθησης του θορύβου, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αλλά και της ποιότητας υδάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής: Σχόλια ανώνυμα, σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται. Η "Ιτέα Καρδίτσας" δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση τα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την "Ιτέα Καρδίτσας". Επίσης ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρεί οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε και τους όρους χρήσης.
Ο διαχειριστής