Το γεφύρι του ποταμού Ενιπέα βρίσκεται κοντά στο χωριό Κεραμίδι και είναι κτίσμα του 13ου ή κατ”άλλους του 16ου αιώνα.
Αν και παροπλισμένο πλέον, είναι εύκολα προσβάσιμο από τον επαρχιακό δρόμο που οδηγεί στον Παλαμά.
Μεγάλο γεφύρι του Κεραμιδίου (γνωστό στην περιοχή ως Παλιογέφυρο)
Βρίσκεται στην έξοδο του χωριού Κεραμίδι προς το νότο.
Γεφυρώνει τον ποταμό Ενιπέα και εξυπηρετούσε τη συγκοινωνία με την Καρδίτσα και τη Λάρισα. Σήμερα δεν χρησιμοποιείται. Δεν είναι γνωστό πότε κατασκευάστηκε, αλλά πιθανολογείται μεταξύ 13ου και 16ου αιώνα.
Αρχικά είχε 4 τόξα, αλλά σήμερα απέμειναν 3, μετά την ανατίναξή του αριστερού τόξου που ήταν το μεγαλύτερο, από τους Γερμανούς το 1941.
Τα τόξα είναι ημικυκλικά με δύο ανακουφιστικά ανοίγματα στα βάθρα.
Το δεξιό βάθρο στηρίζεται σε βράχο ενώ τα άλλα θεμελιώθηκαν στο χώμα.
Το μεγαλύτερο τόξο είναι το μεσαίο, με άνοιγμα 8,6 μ. και ύψος 6,2 μ.
Τα άλλα δύο έχουν άνοιγμα 7,2 μ. και ύψος 5,9 μ. Το συνολικό μήκος του είναι 40 μ.
Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκε ασβεστόλιθος από τους γειτονικούς λόφους.
Βρίσκεται πριν από το χωριό όπως πάμε απο Παλαμά για την Φαρκαδόνα αριστερά της τσιμεντένιας γέφυρας, στη θέση «Βαζούρια».
Γεφυρώνει παραπόταμο του Πηνειού, δίπλα από τον ποταμό Ενιπέα.
Εξυπηρετούσε τη συγκοινωνία των χωριών της Καρδίτσας με τη Φαρκαδόνα και τη Λάρισα.
Σήμερα δεν χρησιμοποιείται.
Χτίστηκε στην εποχή της τουρκοκρατίας, σε άγνωστη χρονολογία.
Είναι το μοναδικό πεντάτοξο γεφύρι που σώζεται στην περιοχή. Τα τόξα του ημικυκλικά και έχουν όλα άνοιγμα 4 μ. και ύψος 2 μ.
Το συνολικό μήκος του γεφυριού είναι 32 μ.
Το κατάστρωμα του είναι καλυμμένο με χώμα και αγριόχορτα.
Αν και παροπλισμένο πλέον, είναι εύκολα προσβάσιμο από τον επαρχιακό δρόμο που οδηγεί στον Παλαμά.
Μεγάλο γεφύρι του Κεραμιδίου (γνωστό στην περιοχή ως Παλιογέφυρο)
Γεφυρώνει τον ποταμό Ενιπέα και εξυπηρετούσε τη συγκοινωνία με την Καρδίτσα και τη Λάρισα. Σήμερα δεν χρησιμοποιείται. Δεν είναι γνωστό πότε κατασκευάστηκε, αλλά πιθανολογείται μεταξύ 13ου και 16ου αιώνα.
Αρχικά είχε 4 τόξα, αλλά σήμερα απέμειναν 3, μετά την ανατίναξή του αριστερού τόξου που ήταν το μεγαλύτερο, από τους Γερμανούς το 1941.
Τα τόξα είναι ημικυκλικά με δύο ανακουφιστικά ανοίγματα στα βάθρα.
Το δεξιό βάθρο στηρίζεται σε βράχο ενώ τα άλλα θεμελιώθηκαν στο χώμα.
Το μεγαλύτερο τόξο είναι το μεσαίο, με άνοιγμα 8,6 μ. και ύψος 6,2 μ.
Τα άλλα δύο έχουν άνοιγμα 7,2 μ. και ύψος 5,9 μ. Το συνολικό μήκος του είναι 40 μ.
Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκε ασβεστόλιθος από τους γειτονικούς λόφους.
Βρίσκεται πριν από το χωριό όπως πάμε απο Παλαμά για την Φαρκαδόνα αριστερά της τσιμεντένιας γέφυρας, στη θέση «Βαζούρια».
Γεφυρώνει παραπόταμο του Πηνειού, δίπλα από τον ποταμό Ενιπέα.
Εξυπηρετούσε τη συγκοινωνία των χωριών της Καρδίτσας με τη Φαρκαδόνα και τη Λάρισα.
Σήμερα δεν χρησιμοποιείται.
Χτίστηκε στην εποχή της τουρκοκρατίας, σε άγνωστη χρονολογία.
Είναι το μοναδικό πεντάτοξο γεφύρι που σώζεται στην περιοχή. Τα τόξα του ημικυκλικά και έχουν όλα άνοιγμα 4 μ. και ύψος 2 μ.
Το συνολικό μήκος του γεφυριού είναι 32 μ.
Το κατάστρωμα του είναι καλυμμένο με χώμα και αγριόχορτα.
Ευχαραριστω τον Παυλο για τον χρονο του που αφιερωσε να δημοσιευση το συγκεκριμενο αρθρο.Ομως με μεγαλη μου θλιψη ολλα αυτα τα χρονια δεν ενδιαφερθηκε ΠΟΤΕ κανενας και δεν εχει γινει ΤΙΠΟΤΑ για την αναπαλαιωση του.
ΑπάντησηΔιαγραφή