Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2021

Ο Ε65 ολοκληρώνεται έως τέλος του 2021 και μας φέρνει πιο κοντά...

Στο τέλος του 2021 εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, γνωστότερου ως Ε65, Λαμία – Ξυνιάδα με την πρόοδο των εργασιών να φτάνει στο 61,8%.

Η συνολική επένδυση για το έργο «Κατασκευή τμήματος Λαμίας - Ξυνιάδας του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (E65)» ανέρχεται σε 391.676.000 ευρώ, με το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ να συνεισφέρει 255.000.000 ευρώ μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομή Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης» για την επιχειρησιακή περίοδο 2014-2020. Η επένδυση εμπίπτει στην προτεραιότητα «Διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο και οδική ασφάλεια».

Πριν πολλά χρόνια, ένα ταξίδι από την Καρδίτσα στην Αθήνα, αν ήταν χειμώνας και κακοκαιρία, μπορούσε να διαρκέσει ακόμη και οκτώ ώρες. Με την ολοκλήρωση της νέας Εθνικής Οδού, γνωστής ως ΠΑΘΕ, η ίδια διαδρομή μειώθηκε στις τρεις ώρες.

Το πρόβλημα ήταν να φτάσει κάποιος στη Λαμία μέσω του Δομοκού. Μετά, έμπαινε στην ΠΑΘΕ και έφτανε εύκολα και ασφαλή στην πρωτεύουσα και σε οποιονδήποτε άλλο προορισμό.

Όνειρο κάθε πολίτη της Κεντρικής Ελλάδας και κυρίως των πολιτών της Καρδίτσας και των Τρικάλων, ήταν ο αυτοκινητόδρομος Ε65. Ο δρόμος που θα ένωνε την Εγνατία Οδό με την ΠΑΘΕ στη Λαμία. 
Ο αρχικός σχεδιασμός όμως ανατράπηκε μετά από προσφυγές οικολογικών οργανώσεων στο Συμβούλιο της Επικρατείας όπου πέτυχαν την αλλαγή της χάραξης με το πρόσχημα της παρενόχλησης της καφέ αρκούδας.

Τελικά, το σημείο που θα συναντά ο Ε65 την Εγνατία, μετατοπίστηκε προς τα Γρεβενά αντί της αρχικής θέσης που ήταν ποιο κοντά προς τα Γιάννενα.

Στο παρασκήνιο ψιθυρίζεται ότι αυτό μπορεί να έγινε κατόπιν πιέσεων, μιας και ο Ε65 με την αρχική του χάραξη, θα λειτουργούσε ανταγωνιστικά προς την Ιόνια Οδό.

Αρχικά, δόθηκε σε κυκλοφορία το κομμάτι Τρίκαλα – Ξυνιάδα. 
Τώρα κατασκευάζεται το κομμάτι των 32,5 χλμ. του τμήματος που ενώνει τον Αυτοκινητόδρομο Λαμία – Θεσσαλονίκη με το μεσαίο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος.

Σύμφωνα με το βίντεο που έδωσε πρόσφατα στην δημοσιότητα η κατασκευάστρια εταιρεία, έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος στο έργο που ξεπερνά το 61,8%.

Το βίντεο αποτελεί ουσιαστικά ένα ολοκληρωμένο ταξίδι στα 3 συνολικά εργοτάξια που έχουν αναπτυχθεί σε αυτό το υπό κατασκευή τμήμα, το οποίο, υπενθυμίζουμε ότι, αφορά στο τμήμα από την ένωση με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (στο 203ο χλμ.) έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας (32,5ο χλμ. Αυτοκινητοδρόμου Ε65).

Στη δίδυμη σήραγγα Όθρυος, έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη και η προσωρινή αντιστήριξη σε 2,6 χλμ. από το σύνολο των 3 χλμ. μήκους, ενώ προχωρώντας σε μια επιμέρους ανάλυση, οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 71,7%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 49,6% και οι χωματουργικές εργασίες 54,8%. Η συνολική διάρκεια κατασκευής του Νοτίου Τμήματος είναι 36 μήνες και η παράδοση σε κυκλοφορία αναμένεται στα τέλη του 2021.

πηγή: www.alithianews.gr



2 σχόλια:

  1. ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΕΛΛΟΣ10 Ιανουαρίου 2021 στις 9:32 π.μ.

    Αγαπητέ Παύλο. Καλή Χρονιά με υγεία.
    Σχετικά με το άρθρο που αναφέρεται στην ολοκλήρωση του ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ Ε-65 έχω να επισημάνω τα εξής. Η ολοκλήρωση του νότιου τμήματος ολοκληρώνεται με βάση τα δημοσιεύματα όμως θα πρέπει ως Δυτικό Θεσσαλοί να επιδιώξουμε την ολοκλήρωση όλου του αυτοκινητόδρομου έως την σύνδεση με την Εγνατία οδό. Άλλωστε αυτός ήταν και ο αρχικός σχεδιασμός. Η ολοκλήρωση του νότιου τμήματος εκτιμώ ότι αναπτυξιακά δεν θα μας δώσει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης. Εμείς προς τα δυτικά θα πρέπει να κοιτάμε για να αποκτήσουμε αναπτυξιακά πλεονεκτήματα. Το δίπολο Λάρισας Βόλου ήδη βρίσκεται πολύ μπροστά στην αξιοποίηση των αναπτυξιακών ευκαιριών της χώρας . Η πίεση που ασκείται στην Δυτική Θεσσαλία (ΚΑΡΔΙΤΣΑ –ΤΡΙΚΑΛΑ) από το δίπολο Λάρισας Βόλου φαίνεται σε όλες τις οικονομικές παραμέτρους. Άρα πρέπει γρήγορα να προχωρήσουν οι διαδικασίες ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή του τμήματος που θα συνδέσει τον αυτοκινητόδρομο Ε-65 με την Εγνατία οδό. Εάν αυτό δεν γίνει και γρήγορα μάλιστα, ο αυτοκινητόδρομος Ε-65 θα είναι για μας ένα τούνελ διέλευσης και τίποτα περισσότερο. Το δίπολο Καρδίτσας Τρίκαλα θα έχει μεγάλα οικονομικά οφέλη από την σύνδεση με την Εγνατία οδό τα οποία κάποια άλλη στιγμή εάν μας δοθεί η ευκαιρία θα αναλύσουμε. Όμως εάν δεν κινηθούμε με συντονισμό δράσεων ώστε να αναδείξουμε την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του έργου θα μείνουμε ουραγοί όπως άλλωστε είμαστε στην αναπτυξιακή ανασυγκρότηση της Χώρας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα και καλή χρονιά Αντώνη. Δεν ξέρω αν εγκρίθηκε η οριστική απόφαση της χρηματοδότησης που είχε συζητηθεί τον Ιούνιο ώστε να ξεκινήσει η υλοποίησή του έργου. Πάντως το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε 443 εκατ. ευρώ και η χάραξη που έχει επιλεγεί, είναι τέτοια που δεν θα χρειαστούν πολλά μεγάλα τεχνικά έργα. Με τη λειτουργία του βόρειου τμήματος, τρεις περιφέρειες συνδέονται γρήγορα και με ασφάλεια με την πρωτεύουσα αλλά και μεταξύ τους. Είναι όπως λες έργο ανάσα για Καρδίτσα και Τρίκαλα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής: Σχόλια ανώνυμα, σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται. Η "Ιτέα Καρδίτσας" δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση τα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την "Ιτέα Καρδίτσας". Επίσης ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρεί οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε και τους όρους χρήσης.

Ο διαχειριστής