Οι σύγχρονοι γλωσσολόγοι γενικά ερμηνεύουν τα αρχικά Όσλο, Άσλο ή Άνσλο είτε ως «Λιβάδι στη Βάση ενός Λόφου» είτε ως «Λιβάδι Αφιερωμένο στους Θεούς», και τα δύο θεωρούμενα εξίσου πιθανά[24] Βικιπαίδεια
Ομολογουμένως ένα υπαίθριο εντυπωσιακό Μουσείο, τίποτα δεν μας είχε προϊδεάσει. Σ ένα εξαίρετο πάρκο με ιδιαίτερη μεταλλική είσοδο με 121 γρανιτώδη αγάλματα με κορυφαίο τον εμβληματικό μονόλιθο με έμφαση τα θέλω και τις επιθυμίες των ανθρώπων να θέλουν να φθάσουν στην κορυφή, πατώντας κυριολεκτικά ο ένας στον άλλο.
Όλες οι συνθέσεις περιλαμβάνουν εκφάνσεις των ανθρωπίνων σχέσεων, με ευρηματικό, εμβληματικό και καθηλωτικό τρόπο.
Ξεχωρίζουν το παιδάκι, σχεδόν μωρό που απαιτεί. Η εφηβική σχέση. Η έγγαμη διαβίωση. Η σχέση πατέρα με γιου. Τα προβλήματα του γάμου, οι δυσκολίες. Οι σχέσεις παππού και εγγονού.....
Και το δάπεδο, με λαβυρινθώδη διάταξη, που ωστόσο επιτρέπει εν τέλει την επίλυση, παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα.
Στην συνέχεια μια πρώτη γνωριμία με την πόλη του Όσλο υπό βροχή.
Φαρδείς δρόμοι, τεράστιες πλατείες, ξεχωρίζει το Παλάτι με τους κορινθιακού Ρυθμού κίονες, με πολλά τα εμβληματικά κτίρια, όπως:
Το Εθνικό Θέατρο
Εθνική Πινακοθήκη
Όπερα
Πανεπιστήμιο, Νομική Σχολή
Το υπέροχο κτίριο του Υπουργείου Εξωτερικών (όπου κατά την διάρκεια του Β Παγκόσμιου πολέμου είχε τα γραφεία της η Γκεστάπο)
Τελωνειακές παλιές αποθήκες (λειτουργούσες πλέον, ως ξενοδοχείο η διαμερίσματα) με διατήρηση της εισόδου του τελωνειακού περιβόλου.
Το Δημαρχείο
Το εμβληματικό κτίριο Νόμπελ, ο Σιδηροδρομικός σταθμός, Το cafe olivia.
Ο καθεδρικός Ναός.
Η βροχή της πρώτης ημέρας, ηλιόλουστη της τελευταίας!!!
Εν τέλει, όλα αυτά ή μερικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, σε κατευθύνουν να αντιληφθείς, την Νορβηγική ψυχή. Είναι δουλεμένη, εξαιρετικά εκπαιδευμένη κυρίως στην Χανσεάτικη λογική και παράδοση, αμφισβητίας, άκρως ευαίσθητη, δυναμική, σιωπηλή και ομιλούσα. Την διακρίνεις στα αγάλματα των ανθρωπίνων σχέσεων, κυρίως με κυρίαρχη την μητέρα, στις απώλειες των ανθρώπων της θάλασσας, στις ατελείωτες ώρες αναμονής των γυναικών με την ματιά τους μόνιμα στερεωμένη στον ορίζοντα της θάλασσας, μυθολογική Πηνελόπη του Οδυσσέα, στην γυναικεία φιγούρα με την μαστεκτομή και κυρίως στην φυγή των ανδρών, εξαιτίας κυρίως της έλλειψης πόρων, σας θυμίζει κάτι; Αποικιακές δράσεις των Ελλήνων των προκλασσικών χρόνων!!!
Στις πολλές πολλές λεπτομέρειες του άφταστου desing.
Δεν θα ήταν δικό μου αυτό το αφιέρωμα, αν δεν ανέφερα την διαπίστωση της ανεκτικότητας της κοινωνίας, με πολλούς πολλούς ενταγμένους μετανάστες, διαφόρων εθνοτήτων, μεταξύ των οποίων και Ελλήνων, και νεαρών Ελληνίδων (συναντήσαμε τρεις σε διάφορες περιοχές), και για το τέλος η πρωϊνή περιήγηση στην άδεια πανέμορφη πόλη
Η δύση στις 12 μ.μ και η Ανατολή στις 05.00 π.μ.
Σοφία Νοτοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής: Σχόλια ανώνυμα, σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται. Η "Ιτέα Καρδίτσας" δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση τα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την "Ιτέα Καρδίτσας". Επίσης ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρεί οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε και τους όρους χρήσης.
Ο διαχειριστής