Ανέκαθεν ήταν το μέσον της αυθεντικής φυγής, του ρομαντισμού, των γεωφυσικών εναλλαγών, των μεγάλων καθυστερήσεων, αλλά και των μεγάλων αποχωρισμών.
Η ιστορία της Ελλάδας είναι ταυτισμένη με την ιστορία του σιδηροδρόμου.
Οσο επεκτεινόταν το κράτος, επεκτεινόταν και το δίκτυο και μαζί τα σύνορα αποκτούσαν πιο στέρεη υπόσταση. Με τα χρόνια αναδείχθηκε και ο άλλος χαρακτήρας του τρένου.
Πέρα από απλό μεταφορικό μέσο, είναι το μέσον της φυγής, του ρομαντισμού, της ίντριγκας, των γνωριμιών, των μεγάλων καθυστερήσεων, των μεγάλων αποφάσεων, διαχρονικά χαρακτηριστικά που κουβαλάει στις αποσκευές του.
Το τρένο μετράει στη χώρα μας περίπου ενάμιση αιώνα ζωής, κατά τη διάρκεια του οποίου άλλαξαν πολλά: το ελληνικό κράτος μεγάλωσε, το σιδηροδρομικό δίκτυο επεκτάθηκε και εκσυγχρονίστηκε αρκετές φορές προκειμένου να καλύψει τις ολοένα μεγαλύτερες και πιο σύνθετες μεταφορικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, νέα μεταφορικά μέσα πήραν την πρωτοκαθεδρία, ενώ η ανθρωπογεωγραφία της ελληνικής υπαίθρου υπέστη κοσμογονικές αλλαγές.
Ένα θέμα που ενδιαφέρει πολλούς.
Οχι μόνο τους φωτογράφους αλλά και τους λάτρεις του ταξιδιού.
Οι σιδηροδρομικοί σταθμοί αλλά και τα τρένα του Εθνικού δικτύου μας...πολλοί από αυτούς πραγματικά στολίδια της αρχιτεκτονικής του 19ου και 20ου αιώνα.
Απολαύστε το ταξίδι στους συνδετικούς κρίκους του σιδηροδρόμου με τον επιβάτη, από εκεί που ξεκινάει ή τελειώνει ένα ταξίδι.
Παλιός σταθμός στα Ορφανά 1980
Σταθμός Οινόη
Στό όρος καλιδρόμιο κοντά στη Λαμία
Κατεβαίνοντας τον Δομοκό για τον Θεσσαλικό κάμπο
Η αμαξ/χία 884 Αθηνών-Καλαμπάκας διέρχεται από τη γέφυρα της Χ.Θ. 247 στην περιοχή της Καρυάς, ανηφορίζοντας για το Τρίλοφο.
Οι Δ/Η ADtranz 220.025 και 220.024 επικεφαλής της αμαξ/χίας IC52 για Θεσσαλονίκης περνούν από το Σ.Σ. Μπράλου.
Διπλή Α/Α ΜΑΝ1 εκτελώντας τοπική αμαξ/χία Καλαμάτας-Μεσσήνης περνά από τη γέφυρα του Πάμισου ποταμού.
Η Δ/Η ADtranz 220.023 επικεφαλής της αμαξ/χίας IC55 Θεσσαλονίκης-Αθηνών περνά από τη γέφυρα της Χ.Θ. 209 στην Αρπίνη.
Η Δ/Υ Mitsubishi 9413 με την εκδρομική αμαξ/χία 7421 περνά από το φαράγγι των "Ισσαρέικων" στη νότια Αρκαδία.
Η Α/Α AEG 520.152/252 εκτελώντας την αμαξ/χία IC52 "Ερμής Εξπρες" Αθηνών-Θεσσαλονίκης περνά από τον Σ.Σ. Αμφίκλειας, ο οποίος έχει "στρώσει" το ανοιξιάτικο χαλί του.
H H/A Siemens "Hellas Sprinter" 120.022 επικεφαλής της αμαξ/χίας IC59 περνά από τη περιοχή της Ν.Αγαθούπολης και από ένα χαρακτηριστικό κτίριο όπου το τραίνο "συναντά" το αεροπλάνο.
Η αμαξ/χία 884 Αθηνών-Καλαμπάκας περνά από τη γέφυρα του Γοργοποτάμου, με επικεφαλής την Δ/Η Bombardier 220034.
Η Η/Α Siemens "Hellas Sprinter" 120.010 επικεφαλής της εμπορικής αμαξ/χίας 80591, περνά από την κοιλάδα των Τεμπών μεταφέροντας κενά οχήματα από το Πλατύ για φόρτωση ζαχαρότευτλων στη Λάρισα.
Η Δ/Η Bombardier 220.033 επικεφαλής της αμαξ/χίας IC59 για Αθήνα, εξέρχεται από τη σήραγγα του Μπράλου - τη μεγαλύτερη σε μήκος του υπάρχοντος δικτύου.
Πέρασμα απο την γέφυρα της παπαδιάς, Λαμία
Βγαίνοντας απο το τούνελ του Πλαταμώνα
Η Α/Α AEG 520.153/253 περνά από τις σήραγγες του Αγ.Στεφάνου εκτελώντας την τοπική αμαξ/χία 1541 Χαλκίδας-Πειραιώς.
Η αμαξ/χία IC53 για Αθήνα περνά από την Χ.Θ. 244 στην περιοχή της Καρυάς, βόρεια του Λιανοκλαδίου.
Γενική άποψη της γέφυρας του Ελαιοχωρίου και του "Σιδηροδρομικού Περάσματος του Αχλαδόκαμπου" το οποίο εκτείνεται σε όλη την ορατή περιοχή. Στους πρόποδες του βουνού που διακρίνεται στο βάθος βρίσκεται και το ομώνυμο χωριό (Αχλαδόκαμπος).
Η αμαξ/χία IC56 Αθηνών-Θεσσαλονίκης περνά από το Κούρνοβο, στην περιοχή του Τριλόφου Φθιώτιδας. Σήραγγα με αιματηρή ιστορία γραμμένη τον Β' Π.Π.
Η ιστορία της Ελλάδας είναι ταυτισμένη με την ιστορία του σιδηροδρόμου.
Οσο επεκτεινόταν το κράτος, επεκτεινόταν και το δίκτυο και μαζί τα σύνορα αποκτούσαν πιο στέρεη υπόσταση. Με τα χρόνια αναδείχθηκε και ο άλλος χαρακτήρας του τρένου.
Πέρα από απλό μεταφορικό μέσο, είναι το μέσον της φυγής, του ρομαντισμού, της ίντριγκας, των γνωριμιών, των μεγάλων καθυστερήσεων, των μεγάλων αποφάσεων, διαχρονικά χαρακτηριστικά που κουβαλάει στις αποσκευές του.
Το τρένο μετράει στη χώρα μας περίπου ενάμιση αιώνα ζωής, κατά τη διάρκεια του οποίου άλλαξαν πολλά: το ελληνικό κράτος μεγάλωσε, το σιδηροδρομικό δίκτυο επεκτάθηκε και εκσυγχρονίστηκε αρκετές φορές προκειμένου να καλύψει τις ολοένα μεγαλύτερες και πιο σύνθετες μεταφορικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, νέα μεταφορικά μέσα πήραν την πρωτοκαθεδρία, ενώ η ανθρωπογεωγραφία της ελληνικής υπαίθρου υπέστη κοσμογονικές αλλαγές.
Ένα θέμα που ενδιαφέρει πολλούς.
Οχι μόνο τους φωτογράφους αλλά και τους λάτρεις του ταξιδιού.
Οι σιδηροδρομικοί σταθμοί αλλά και τα τρένα του Εθνικού δικτύου μας...πολλοί από αυτούς πραγματικά στολίδια της αρχιτεκτονικής του 19ου και 20ου αιώνα.
Απολαύστε το ταξίδι στους συνδετικούς κρίκους του σιδηροδρόμου με τον επιβάτη, από εκεί που ξεκινάει ή τελειώνει ένα ταξίδι.
Παλιός σταθμός στα Ορφανά 1980
Σταθμός Οινόη
Στό όρος καλιδρόμιο κοντά στη Λαμία
Κατεβαίνοντας τον Δομοκό για τον Θεσσαλικό κάμπο
Η αμαξ/χία 884 Αθηνών-Καλαμπάκας διέρχεται από τη γέφυρα της Χ.Θ. 247 στην περιοχή της Καρυάς, ανηφορίζοντας για το Τρίλοφο.
Οι Δ/Η ADtranz 220.025 και 220.024 επικεφαλής της αμαξ/χίας IC52 για Θεσσαλονίκης περνούν από το Σ.Σ. Μπράλου.
Διπλή Α/Α ΜΑΝ1 εκτελώντας τοπική αμαξ/χία Καλαμάτας-Μεσσήνης περνά από τη γέφυρα του Πάμισου ποταμού.
Η Δ/Η ADtranz 220.023 επικεφαλής της αμαξ/χίας IC55 Θεσσαλονίκης-Αθηνών περνά από τη γέφυρα της Χ.Θ. 209 στην Αρπίνη.
Η Δ/Υ Mitsubishi 9413 με την εκδρομική αμαξ/χία 7421 περνά από το φαράγγι των "Ισσαρέικων" στη νότια Αρκαδία.
Η Α/Α AEG 520.152/252 εκτελώντας την αμαξ/χία IC52 "Ερμής Εξπρες" Αθηνών-Θεσσαλονίκης περνά από τον Σ.Σ. Αμφίκλειας, ο οποίος έχει "στρώσει" το ανοιξιάτικο χαλί του.
H H/A Siemens "Hellas Sprinter" 120.022 επικεφαλής της αμαξ/χίας IC59 περνά από τη περιοχή της Ν.Αγαθούπολης και από ένα χαρακτηριστικό κτίριο όπου το τραίνο "συναντά" το αεροπλάνο.
Η Η/Α Siemens "Hellas Sprinter" 120.010 επικεφαλής της εμπορικής αμαξ/χίας 80591, περνά από την κοιλάδα των Τεμπών μεταφέροντας κενά οχήματα από το Πλατύ για φόρτωση ζαχαρότευτλων στη Λάρισα.
Η Δ/Η Bombardier 220.033 επικεφαλής της αμαξ/χίας IC59 για Αθήνα, εξέρχεται από τη σήραγγα του Μπράλου - τη μεγαλύτερη σε μήκος του υπάρχοντος δικτύου.
Πέρασμα απο την γέφυρα της παπαδιάς, Λαμία
Βγαίνοντας απο το τούνελ του Πλαταμώνα
Η Α/Α AEG 520.153/253 περνά από τις σήραγγες του Αγ.Στεφάνου εκτελώντας την τοπική αμαξ/χία 1541 Χαλκίδας-Πειραιώς.
Η αμαξ/χία IC53 για Αθήνα περνά από την Χ.Θ. 244 στην περιοχή της Καρυάς, βόρεια του Λιανοκλαδίου.
Γενική άποψη της γέφυρας του Ελαιοχωρίου και του "Σιδηροδρομικού Περάσματος του Αχλαδόκαμπου" το οποίο εκτείνεται σε όλη την ορατή περιοχή. Στους πρόποδες του βουνού που διακρίνεται στο βάθος βρίσκεται και το ομώνυμο χωριό (Αχλαδόκαμπος).
Η αμαξ/χία IC56 Αθηνών-Θεσσαλονίκης περνά από το Κούρνοβο, στην περιοχή του Τριλόφου Φθιώτιδας. Σήραγγα με αιματηρή ιστορία γραμμένη τον Β' Π.Π.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής: Σχόλια ανώνυμα, σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται. Η "Ιτέα Καρδίτσας" δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση τα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την "Ιτέα Καρδίτσας". Επίσης ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρεί οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε και τους όρους χρήσης.
Ο διαχειριστής