Ήταν κάποιο βράδυ του 1955, όταν στον περιοδεύοντα θίασο της Μαίρης Λωράνς, με τους ανερχόμενους τότε ηθοποιούς, Κώστα Βουτσά, Μάρθα Καραγιάννη, Σόνια Δήμου, Γιάννη Τζανετάκο και τη χορεύτρια Ντέπυ Φιλοσόφου, αρρώστησε η τραγουδίστρια του θιάσου.
Την αντικατέστησε η δεκαεπτάχρονη τότε Κυριακή Παπαδοπούλου που ήξερε απ’έξω όλα τα τραγούδια.
Τραγούδησε το «Ο άνθρωπός μου» της Σοφίας Βέμπο και το «Μαλαγκένια» γερμανικό τραγούδι της Κατοχής.
Ήταν εκείνη τη στιγμή που στον Παλαμά της Καρδίτσας το Ελληνικό τραγούδι κέρδιζε μια από τις μεγαλύτερες εκπροσώπους του.
Την μετέπειτα «Μαρινέλλα».
Από το 2010 και μετά, το Ελληνικό κοινό θα μάθαινε για το ξεκίνημα της μεγάλης τραγουδίστριας μέσα από την Παράσταση-Μιούζικαλ που ήταν αφιερωμένη στη μεγάλη αυτή τραγουδίστρια με την ίδια πρωταγωνίστρια.
Για όσους δε, επιδίωκαν να μαθαίνουν για την Καλλιτεχνική-Πολιτιστική εξέλιξη της μεγαλύτερης Κωμόπολης του Νομού της Καρδίτσας ανακάλυπταν ότι ύστερα από πολλά δύσκολα χρόνια είχε δημιουργηθεί ένα μουσικό φυτώριο, μια καθόλα αξιοζήλευτη Μουσική Σχολή (μετέπειτα Ωδείο).
Η μεταστέγασή του σε δικές του αίθουσες διδασκαλίας (μετά από περιπλάνηση είτε στο Δημοτικό Κτήριο, είτε στο Κτήριο Πολλαπλών Χρήσεων) έγινε το 2006-07 με ένα κόστος άνω των 300.000 Ευρώ.
Δημιουργήθηκε έτσι το «ΜΟΥΣΩΝ ΜΕΛΑΘΡΟΝ».
Ένας χώρος όπου φοιτούσαν πάνω από 280 μαθητές. Πολλοί /ές από αυτούς τους μαθητές/τριες έγιναν καθηγητές μουσικής και διδάσκουν ανά την Ελλάδα. Πλήθος εκδηλώσεων πραγματοποιούνταν κατά τη διάρκεια της χρονιάς με Χορωδιακές εκδηλώσεις και μουσικές επιδείξεις.
Ίσως τότε ήταν οι εποχές των "παχιών αγελάδων".
Εδώ και δύο περίπου χρόνια ο αριθμός των μαθητών σημειώνει μια τρομακτικά φθίνουσα πορεία που μόνο αισιοδοξία δεν προοιωνίζει.
Ο αριθμός των μαθητών έχει μειωθεί στους 50 και αρκετά μαθήματα έχουν καταργηθεί.
Πλήθος διαμαρτυριών υπάρχει από την πλευρά των διδασκόντων για τα εργασιακά τους δικαιώματα και τον τρόπο αμοιβής τους.
Μας προέκυψε ξαφνικά ο όρος "αντί αντιτίμου" και ένα σωρό γραφειοκρατικές διαδικασίες που σαν αποτέλεσμα είχαν την απώλεια ωρών λειτουργίας του Ωδείου και κατά συνέπεια ωρών διδασκαλίας μαθημάτων.
Όλα αυτά τη στιγμή που ο τελευταίος πρόεδρος του ΔΟΠΑΠΑΠ δήλωνε δημοσίως πως"έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα του Ωδείου και πως τα εμπόδια έχουν ξεπεραστεί".
Το ίδιο διάστημα που οι εκπ/κοί του Ωδείου εγγράφως ζητούσαν τις αμοιβές τους και που ανακάλυπταν (αρχές Ιουνίου) ότι αντί να ετοιμάζονται οι απολύσεις τους εκκρεμούσαν ακόμη οι συμβάσεις πρόσληψής τους.
Τα χρήματα στο ταμείο του Νομικού προσώπου δεν επαρκούσαν.
Παρόλα αυτά επαρκούσαν για τις απευθείας αναθέσεις αγοράς ''Διευθυντικών Καθισμάτων για το Ωδείο'' (ΑΔΑ ΒΛ4ΥΟΛΝΡ-ΜΣ5), εργασίες συντήρησης εξωτερικού χώρου του κτιρίου του Ωδείου (ΑΔΑ ΒΙΕ4ΟΛΝΡ ΒΩ1) καθώς και μια σειρά άλλων αναθέσεων – τυπικά απαραίτητων για τη λειτουργία ενός Δημοτικού Οργανισμού.
Προκύπτει άραγε κάποια λογική νοικοκυρέματος (στα χρόνια μιας μνημονιακής καθημερινότητας) με δαπάνες «παρολίγον» 15.000 ευρώ για εκδηλώσεις Αποκρεών-Καθαράς Δευτέρας (ΑΔΑ ΒΙΕΚΟΛΝΡ-ΩΧΨ), τη στιγμή που απαιτούνται απείρως λιγότερα για την αμοιβή ενός εκπ/κού μουσικής;
Ελαιοχρωματίζονται κτίρια για να είναι άδεια από τις μουσικές των μαθητών τους;
(ΑΔΑ ΒΙΕ4ΟΛΝΡΥΟΙ)
Βοηθούν όλα αυτά στην Πολιτιστική και εν τέλει στην οικονομική και καθημερινή αναβάθμιση της ζωής αυτού του τόπου;
Μας φταίει μόνο η Καλλικρατική αρχιτεκτονική Διοίκησης των Δήμων και η απάνθρωπη μνημονιακή πολιτική;
Η λαϊκή παροιμία λέει πως όποιος έχει τα γένια έχει και τα χτένια,...ή μήπως όχι;
Η νέα Αυτοδιοικητική Αρχή που θα αναλάβει τη Διοίκηση του Δήμου, κατέκρινε (ως Αντιπολίτευση στα Δημοτικά Συμβούλια) ορισμένες από τις παραπάνω πρακτικές λειτουργίας του Ωδείου (π.χ. Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας ΟΕΥ).
Διεκδίκησε τη ψήφο των Δημοτών προβάλλοντας την "ισάξια αντιμετώπιση των πολιτών", "ένα κοινωνικό συμβόλαιο που θα ελέγχεται διαρκώς για την τήρησή του και που θα φέρει την αλλαγή στον τόπο μας".
Ελπίζουμε να γίνουν πράξη οι δεσμεύσεις όλων.
Τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η νέα Σχολική-Ωδειακή χρονιά.
Πρέπει να έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την απρόσκοπτη λειτουργία του Δημοτικού Ωδείου Παλαμά.
Εφόσον κάποιοι ξέρουν τον τρόπο και κάποιοι άλλοι έχουν πραγματικά τη διάθεση να προσφέρουν σ’ αυτό τον τόπο, πρέπει να δοθεί το στίγμα ότι εκείνο που χρειάζεται είναι η θέληση και οι πράξεις και όχι "τα ωραία λόγια".
Γιατί ένα δέντρο χωρίς ρίζες είναι καταδικασμένο να πέσει και ο Πολιτισμός με τις Παραδόσεις μας είναι οι μόνες ρίζες που μας απέμειναν.
Δημότες Δήμου Παλαμά:
Σακελλαρίου Γιώργος του Ιωάννη
Τζέλλα Ελένη
Ράγιας Κλεομένης
Μακρή Πόπη
Μπιρνάρας Βασίλειος
Τσιμούρα Μαρία
Σκέντου Μαρία
Σακελλαρίου Βάιος του Γεωργίου
Σκούφη Βάνα
Μπαλαδήμας Δημήτριος
Μαργέλη Ρίτα
Μαργέλη Χριστίνα
Ταμπάκης Γεώργιος
Τασιοπούλου Βασιλική
Μαντές Απόστολος
Τσιανάβας Αθανάσιος
Τζέλλας Ευθύμιος
Χαλβατζάρας Γεώργιος
Βαρλάμης Δημήτριος
Μπιζιώτη Βασιλική
Αντωνόπουλος Ευάγγελος, πατήρ
Χαραλαμποπούλου Ανδριάνα
Νιάφας Γεώργιος
Μαύρου Ευαγγελία
Καραΐσκος Δημήτριος
Κορδένη Ιωάννα
Φαλάγγα Αρετή
Την αντικατέστησε η δεκαεπτάχρονη τότε Κυριακή Παπαδοπούλου που ήξερε απ’έξω όλα τα τραγούδια.
Τραγούδησε το «Ο άνθρωπός μου» της Σοφίας Βέμπο και το «Μαλαγκένια» γερμανικό τραγούδι της Κατοχής.
Ήταν εκείνη τη στιγμή που στον Παλαμά της Καρδίτσας το Ελληνικό τραγούδι κέρδιζε μια από τις μεγαλύτερες εκπροσώπους του.
Την μετέπειτα «Μαρινέλλα».
Από το 2010 και μετά, το Ελληνικό κοινό θα μάθαινε για το ξεκίνημα της μεγάλης τραγουδίστριας μέσα από την Παράσταση-Μιούζικαλ που ήταν αφιερωμένη στη μεγάλη αυτή τραγουδίστρια με την ίδια πρωταγωνίστρια.
Για όσους δε, επιδίωκαν να μαθαίνουν για την Καλλιτεχνική-Πολιτιστική εξέλιξη της μεγαλύτερης Κωμόπολης του Νομού της Καρδίτσας ανακάλυπταν ότι ύστερα από πολλά δύσκολα χρόνια είχε δημιουργηθεί ένα μουσικό φυτώριο, μια καθόλα αξιοζήλευτη Μουσική Σχολή (μετέπειτα Ωδείο).
Η μεταστέγασή του σε δικές του αίθουσες διδασκαλίας (μετά από περιπλάνηση είτε στο Δημοτικό Κτήριο, είτε στο Κτήριο Πολλαπλών Χρήσεων) έγινε το 2006-07 με ένα κόστος άνω των 300.000 Ευρώ.
Δημιουργήθηκε έτσι το «ΜΟΥΣΩΝ ΜΕΛΑΘΡΟΝ».
Ένας χώρος όπου φοιτούσαν πάνω από 280 μαθητές. Πολλοί /ές από αυτούς τους μαθητές/τριες έγιναν καθηγητές μουσικής και διδάσκουν ανά την Ελλάδα. Πλήθος εκδηλώσεων πραγματοποιούνταν κατά τη διάρκεια της χρονιάς με Χορωδιακές εκδηλώσεις και μουσικές επιδείξεις.
Ίσως τότε ήταν οι εποχές των "παχιών αγελάδων".
Εδώ και δύο περίπου χρόνια ο αριθμός των μαθητών σημειώνει μια τρομακτικά φθίνουσα πορεία που μόνο αισιοδοξία δεν προοιωνίζει.
Ο αριθμός των μαθητών έχει μειωθεί στους 50 και αρκετά μαθήματα έχουν καταργηθεί.
Πλήθος διαμαρτυριών υπάρχει από την πλευρά των διδασκόντων για τα εργασιακά τους δικαιώματα και τον τρόπο αμοιβής τους.
Μας προέκυψε ξαφνικά ο όρος "αντί αντιτίμου" και ένα σωρό γραφειοκρατικές διαδικασίες που σαν αποτέλεσμα είχαν την απώλεια ωρών λειτουργίας του Ωδείου και κατά συνέπεια ωρών διδασκαλίας μαθημάτων.
Όλα αυτά τη στιγμή που ο τελευταίος πρόεδρος του ΔΟΠΑΠΑΠ δήλωνε δημοσίως πως"έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα του Ωδείου και πως τα εμπόδια έχουν ξεπεραστεί".
Το ίδιο διάστημα που οι εκπ/κοί του Ωδείου εγγράφως ζητούσαν τις αμοιβές τους και που ανακάλυπταν (αρχές Ιουνίου) ότι αντί να ετοιμάζονται οι απολύσεις τους εκκρεμούσαν ακόμη οι συμβάσεις πρόσληψής τους.
Τα χρήματα στο ταμείο του Νομικού προσώπου δεν επαρκούσαν.
Παρόλα αυτά επαρκούσαν για τις απευθείας αναθέσεις αγοράς ''Διευθυντικών Καθισμάτων για το Ωδείο'' (ΑΔΑ ΒΛ4ΥΟΛΝΡ-ΜΣ5), εργασίες συντήρησης εξωτερικού χώρου του κτιρίου του Ωδείου (ΑΔΑ ΒΙΕ4ΟΛΝΡ ΒΩ1) καθώς και μια σειρά άλλων αναθέσεων – τυπικά απαραίτητων για τη λειτουργία ενός Δημοτικού Οργανισμού.
Προκύπτει άραγε κάποια λογική νοικοκυρέματος (στα χρόνια μιας μνημονιακής καθημερινότητας) με δαπάνες «παρολίγον» 15.000 ευρώ για εκδηλώσεις Αποκρεών-Καθαράς Δευτέρας (ΑΔΑ ΒΙΕΚΟΛΝΡ-ΩΧΨ), τη στιγμή που απαιτούνται απείρως λιγότερα για την αμοιβή ενός εκπ/κού μουσικής;
Ελαιοχρωματίζονται κτίρια για να είναι άδεια από τις μουσικές των μαθητών τους;
(ΑΔΑ ΒΙΕ4ΟΛΝΡΥΟΙ)
Βοηθούν όλα αυτά στην Πολιτιστική και εν τέλει στην οικονομική και καθημερινή αναβάθμιση της ζωής αυτού του τόπου;
Μας φταίει μόνο η Καλλικρατική αρχιτεκτονική Διοίκησης των Δήμων και η απάνθρωπη μνημονιακή πολιτική;
Η λαϊκή παροιμία λέει πως όποιος έχει τα γένια έχει και τα χτένια,...ή μήπως όχι;
Η νέα Αυτοδιοικητική Αρχή που θα αναλάβει τη Διοίκηση του Δήμου, κατέκρινε (ως Αντιπολίτευση στα Δημοτικά Συμβούλια) ορισμένες από τις παραπάνω πρακτικές λειτουργίας του Ωδείου (π.χ. Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας ΟΕΥ).
Διεκδίκησε τη ψήφο των Δημοτών προβάλλοντας την "ισάξια αντιμετώπιση των πολιτών", "ένα κοινωνικό συμβόλαιο που θα ελέγχεται διαρκώς για την τήρησή του και που θα φέρει την αλλαγή στον τόπο μας".
Ελπίζουμε να γίνουν πράξη οι δεσμεύσεις όλων.
Τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η νέα Σχολική-Ωδειακή χρονιά.
Πρέπει να έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την απρόσκοπτη λειτουργία του Δημοτικού Ωδείου Παλαμά.
Εφόσον κάποιοι ξέρουν τον τρόπο και κάποιοι άλλοι έχουν πραγματικά τη διάθεση να προσφέρουν σ’ αυτό τον τόπο, πρέπει να δοθεί το στίγμα ότι εκείνο που χρειάζεται είναι η θέληση και οι πράξεις και όχι "τα ωραία λόγια".
Γιατί ένα δέντρο χωρίς ρίζες είναι καταδικασμένο να πέσει και ο Πολιτισμός με τις Παραδόσεις μας είναι οι μόνες ρίζες που μας απέμειναν.
Δημότες Δήμου Παλαμά:
Σακελλαρίου Γιώργος του Ιωάννη
Τζέλλα Ελένη
Ράγιας Κλεομένης
Μακρή Πόπη
Μπιρνάρας Βασίλειος
Τσιμούρα Μαρία
Σκέντου Μαρία
Σακελλαρίου Βάιος του Γεωργίου
Σκούφη Βάνα
Μπαλαδήμας Δημήτριος
Μαργέλη Ρίτα
Μαργέλη Χριστίνα
Ταμπάκης Γεώργιος
Τασιοπούλου Βασιλική
Μαντές Απόστολος
Τσιανάβας Αθανάσιος
Τζέλλας Ευθύμιος
Χαλβατζάρας Γεώργιος
Βαρλάμης Δημήτριος
Μπιζιώτη Βασιλική
Αντωνόπουλος Ευάγγελος, πατήρ
Χαραλαμποπούλου Ανδριάνα
Νιάφας Γεώργιος
Μαύρου Ευαγγελία
Καραΐσκος Δημήτριος
Κορδένη Ιωάννα
Φαλάγγα Αρετή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής: Σχόλια ανώνυμα, σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται. Η "Ιτέα Καρδίτσας" δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση τα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την "Ιτέα Καρδίτσας". Επίσης ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρεί οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε και τους όρους χρήσης.
Ο διαχειριστής