Και να που μάθαμε, δια στόματος υφυπουργού, αυτό που γνωρίζαμε ήδη:
«Το iPhone 5 έχει έρθει στην Ελλάδα στην υψηλότερη τιμή που διακινείται διεθνώς».
Πουθενά στον κόσμο δεν πωλείται τόσο ακριβά όσο στην Ελλάδα της κρίσης και του Μνημονίου, υπ’ ευθύνη φυσικά της εταιρείας και όχι π.χ. του κράτους.
Φυσικά, αυτό δεν ισχύει μόνο για το iPhone και τα προϊόντα της Apple: από τα έπιπλα του ΙΚΕΑ μέχρι χίλια μύρια άλλα αγαθά, πολλά εισαγόμενα πωλούνται στους ιθαγενείς σε τιμές που αναδεικνύουν τις αντιπροσωπείες άλλων κρατών ως ιχθύας αφώνους από την υπερβολή της υπερτιμολόγησης.
O υφυπουργός Ανάπτυξης προσέθεσε από τηλοψίας τα αυτονόητα:
«Γιατί νομίζετε; Πώς έρχεται σε μια αγορά που είναι σ΄ αυτή την ύφεση ένα προϊόν στην υψηλότερη τιμή διεθνώς; Διότι ο καταναλωτής έχει αυτή την προτεραιότητα. Όταν βλέπει μια εταιρεία ένα προϊόν της ότι έχει ζήτηση κι ότι ο καταναλωτής το θέλει σ’ αυτή την τιμή δεν θα το χαρίσει γιατί δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα…».
Φυσικά, με το άκουσμα της είδησης τα έβαλαν όλοι με την υπερτιμολογήσασα εταιρεία, σε μια πρωτοφανή έκλειψη κάθε αυτεπίγνωσης.
Γιατί πωλούνται τα προϊόντα αυτά σε τιμές σαουδάραβα πετρελαιοκτήτη;
Είναι ακριβότερα τα έξοδα αποστολής;
Είναι βραχώδης η γεωγραφία μας;
Έχουμε πολλά νησιά;
Ανεβάζουν την τιμή κάποιοι φόροι;
Μην είν’ οι κάμποι;......
Όχι. Πωλούνται πιο ακριβά, διότι οι ιθαγενείς σπεύδουν να αγοράσουν τις χάντρες και τα καθρεφτάκια, «όσο-όσο» καταπώς φαίνεται, αδιαμαρτύρητα. Ο ελληνικός λαός, το ελληνικό αγοραστικό κοινό είναι που διαμορφώνει τις συνθήκες που επιτρέπουν την χυδαία υπερτιμολόγηση σε αυτά τα «είδη πολυτελείας», και όχι κάποια «εταιρική ανηθικότητα». Η ακόρεστη, χυδαία δίψα του «λαού του Αντρέα» που δεν φαίνεται να έχει μάθει τίποτα από την κρίση δημιουργεί αυτά τα περιθώρια υπερκέρδους, περιθώρια απολύτως αδιανόητα στις άλλες χώρες, όπως αποδεικνύεται στην πράξη.
Προφανώς, μελέτες έχουν αποδείξει στις πολυεθνικές ότι ο Έλληνας της ύστερης Μεταπολίτευσης, το φρανκενσταϊνικό προϊόν της «Αλλαγής» (και της διηνεκούς κυανής αντιπολιτευτικής αφωνίας, έλλειψης κριτηρίων και ικανότητας), ιεραρχεί τόσο ψηλά στην κλίμακα προτεραιοτήτων του το σβήσιμο της καταναλωτικής του δίψας, τόσο ψηλότερα απ’ ότι όλοι οι υπόλοιποι ευρωπαϊκοί λαοί, που θα σπεύσει να αποδώσει το υστέρημά του, ή το δανεικό του, ή το της δόσης του, σε ό,τι θα «κολάσει» τον πλησίον του και θα δώσει στον ίδιον ένα ελάχιστο κάλπικο αίσθημα κοινωνικής υπεροχής.
Έτσι, πωλούνται εδώ σε τιμές με τις οποίες κανείς δεν επρόκειτο να τα αγοράσει στον πολιτισμένο κόσμο. «Αφού θα τα αγοράσουν, όσο ακριβά κι αν τα πουλάμε: χαζοί είμαστε;» Αφού υπάρχει «ζήτηση» γι’ αυτήν την «προσφορά», δίκιο έχουν…
Το ότι υφίσταται αγοραστικό κοινό πρόθυμο να ανταποκριθεί ενθουσιωδώς σε αυτήν την υπερτιμολόγηση ακόμα και μέσα στην πιο βαθιά κρίση επιδέχεται δύο ερμηνείες:
(α) Ένα ευμεγέθες στρώμα της ελληνικής κοινωνίας (όχι μια «μικρή ελίτ»: κόσμος και λαός!) δεν έχει χτυπηθεί όσο διατείνεται από την κρίση, μάλλον χάρη στα δωρήματα της παραοικονομίας και της φοροδιαφυγής, και δύναται να διατηρεί έναν τρόπο ζωής σαφώς πολυτελέστερο και ακριβότερο των λοιπών «ομολόγων» Ευρωπαίων συμπολιτών τους (εν μέρει, γι’ αυτό δεν πέφτουν οι τιμές γενικώς: διότι… κάποιοι αγοράζουν!)
ή
(β) Ακόμα και οι λοιποί, οι υπό της κρίσεως βαρέως τρωθέντες, θεωρούν τόσο σημαντικό να αγοράσουν iPhone και το κακό συναπάντημα, ώστε κάνουν αιματηρές οικονομίες, δανείζονται, υποθηκεύουν, πουλάνε, πουλιούνται, με σκοπό να το αποκτήσουν. Όσο όσο! Είναι ζήτημα ζωής και θανάτου…
Δεν λαμβάνει χώρα ένα από τα δύο προαναφερθέντα. Συμβαίνουν και τα δύο! Κάποιοι «τα έχουν», και κάποιοι άλλοι «τα βρίσκουν»… Και έτσι, μόνον έτσι, καθίσταται εφικτό να «έχει έρθει το τάδε ή το δείνα προϊόν στην Ελλάδα στην υψηλότερη τιμή που διακινείται διεθνώς».
Και όλα αυτά, σε μια χώρα όπου η παραγωγικότητα, η εγχώρια παραγωγή και οι εξαγωγές εμφανίζονται μόνο στις συσκευασίες «παρελθόν» και «ευχολόγιο»…
Ακόμα και μέσα στην κρίση, μέσα στην «ωρίμανση» του Μνημονίου, ο ακραίος, χυδαίος καταναλωτισμός είναι ο μόνος Θεός. Δεν υπάρχει καμία μετά-νοια, καμία αλλαγή νοοτροπιών και προτεραιοτήτων.
(Και σε λίγο θα γιορτάσουμε και «Χριστούγεννα»… Προσέξτε μην πάθετε τίποτα από τον πολύ Χριστιανισμό!)
«Όχι άλλα δάκρυα» όχι μόνον για την Ελλάδα του χθες, αλλά και για τους Έλληνες του χθες, τους Έλληνες της «Αλλαγής». Είτε θα θυμηθούν από το παρελθόν τους μια ταπεινότητα άλλων γενεών την οποία έχουν ξεχάσει, είτε θα εξαφανιστούν μαζί με την ιστορικοπολιτική περίοδο που τόσο αγάπησαν…
ΣΠΥΡΟΣ Κ. ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
«Το iPhone 5 έχει έρθει στην Ελλάδα στην υψηλότερη τιμή που διακινείται διεθνώς».
Πουθενά στον κόσμο δεν πωλείται τόσο ακριβά όσο στην Ελλάδα της κρίσης και του Μνημονίου, υπ’ ευθύνη φυσικά της εταιρείας και όχι π.χ. του κράτους.
Φυσικά, αυτό δεν ισχύει μόνο για το iPhone και τα προϊόντα της Apple: από τα έπιπλα του ΙΚΕΑ μέχρι χίλια μύρια άλλα αγαθά, πολλά εισαγόμενα πωλούνται στους ιθαγενείς σε τιμές που αναδεικνύουν τις αντιπροσωπείες άλλων κρατών ως ιχθύας αφώνους από την υπερβολή της υπερτιμολόγησης.
O υφυπουργός Ανάπτυξης προσέθεσε από τηλοψίας τα αυτονόητα:
«Γιατί νομίζετε; Πώς έρχεται σε μια αγορά που είναι σ΄ αυτή την ύφεση ένα προϊόν στην υψηλότερη τιμή διεθνώς; Διότι ο καταναλωτής έχει αυτή την προτεραιότητα. Όταν βλέπει μια εταιρεία ένα προϊόν της ότι έχει ζήτηση κι ότι ο καταναλωτής το θέλει σ’ αυτή την τιμή δεν θα το χαρίσει γιατί δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα…».
Φυσικά, με το άκουσμα της είδησης τα έβαλαν όλοι με την υπερτιμολογήσασα εταιρεία, σε μια πρωτοφανή έκλειψη κάθε αυτεπίγνωσης.
Γιατί πωλούνται τα προϊόντα αυτά σε τιμές σαουδάραβα πετρελαιοκτήτη;
Είναι ακριβότερα τα έξοδα αποστολής;
Είναι βραχώδης η γεωγραφία μας;
Έχουμε πολλά νησιά;
Ανεβάζουν την τιμή κάποιοι φόροι;
Μην είν’ οι κάμποι;......
Όχι. Πωλούνται πιο ακριβά, διότι οι ιθαγενείς σπεύδουν να αγοράσουν τις χάντρες και τα καθρεφτάκια, «όσο-όσο» καταπώς φαίνεται, αδιαμαρτύρητα. Ο ελληνικός λαός, το ελληνικό αγοραστικό κοινό είναι που διαμορφώνει τις συνθήκες που επιτρέπουν την χυδαία υπερτιμολόγηση σε αυτά τα «είδη πολυτελείας», και όχι κάποια «εταιρική ανηθικότητα». Η ακόρεστη, χυδαία δίψα του «λαού του Αντρέα» που δεν φαίνεται να έχει μάθει τίποτα από την κρίση δημιουργεί αυτά τα περιθώρια υπερκέρδους, περιθώρια απολύτως αδιανόητα στις άλλες χώρες, όπως αποδεικνύεται στην πράξη.
Προφανώς, μελέτες έχουν αποδείξει στις πολυεθνικές ότι ο Έλληνας της ύστερης Μεταπολίτευσης, το φρανκενσταϊνικό προϊόν της «Αλλαγής» (και της διηνεκούς κυανής αντιπολιτευτικής αφωνίας, έλλειψης κριτηρίων και ικανότητας), ιεραρχεί τόσο ψηλά στην κλίμακα προτεραιοτήτων του το σβήσιμο της καταναλωτικής του δίψας, τόσο ψηλότερα απ’ ότι όλοι οι υπόλοιποι ευρωπαϊκοί λαοί, που θα σπεύσει να αποδώσει το υστέρημά του, ή το δανεικό του, ή το της δόσης του, σε ό,τι θα «κολάσει» τον πλησίον του και θα δώσει στον ίδιον ένα ελάχιστο κάλπικο αίσθημα κοινωνικής υπεροχής.
Έτσι, πωλούνται εδώ σε τιμές με τις οποίες κανείς δεν επρόκειτο να τα αγοράσει στον πολιτισμένο κόσμο. «Αφού θα τα αγοράσουν, όσο ακριβά κι αν τα πουλάμε: χαζοί είμαστε;» Αφού υπάρχει «ζήτηση» γι’ αυτήν την «προσφορά», δίκιο έχουν…
Το ότι υφίσταται αγοραστικό κοινό πρόθυμο να ανταποκριθεί ενθουσιωδώς σε αυτήν την υπερτιμολόγηση ακόμα και μέσα στην πιο βαθιά κρίση επιδέχεται δύο ερμηνείες:
(α) Ένα ευμεγέθες στρώμα της ελληνικής κοινωνίας (όχι μια «μικρή ελίτ»: κόσμος και λαός!) δεν έχει χτυπηθεί όσο διατείνεται από την κρίση, μάλλον χάρη στα δωρήματα της παραοικονομίας και της φοροδιαφυγής, και δύναται να διατηρεί έναν τρόπο ζωής σαφώς πολυτελέστερο και ακριβότερο των λοιπών «ομολόγων» Ευρωπαίων συμπολιτών τους (εν μέρει, γι’ αυτό δεν πέφτουν οι τιμές γενικώς: διότι… κάποιοι αγοράζουν!)
ή
(β) Ακόμα και οι λοιποί, οι υπό της κρίσεως βαρέως τρωθέντες, θεωρούν τόσο σημαντικό να αγοράσουν iPhone και το κακό συναπάντημα, ώστε κάνουν αιματηρές οικονομίες, δανείζονται, υποθηκεύουν, πουλάνε, πουλιούνται, με σκοπό να το αποκτήσουν. Όσο όσο! Είναι ζήτημα ζωής και θανάτου…
Δεν λαμβάνει χώρα ένα από τα δύο προαναφερθέντα. Συμβαίνουν και τα δύο! Κάποιοι «τα έχουν», και κάποιοι άλλοι «τα βρίσκουν»… Και έτσι, μόνον έτσι, καθίσταται εφικτό να «έχει έρθει το τάδε ή το δείνα προϊόν στην Ελλάδα στην υψηλότερη τιμή που διακινείται διεθνώς».
Και όλα αυτά, σε μια χώρα όπου η παραγωγικότητα, η εγχώρια παραγωγή και οι εξαγωγές εμφανίζονται μόνο στις συσκευασίες «παρελθόν» και «ευχολόγιο»…
Ακόμα και μέσα στην κρίση, μέσα στην «ωρίμανση» του Μνημονίου, ο ακραίος, χυδαίος καταναλωτισμός είναι ο μόνος Θεός. Δεν υπάρχει καμία μετά-νοια, καμία αλλαγή νοοτροπιών και προτεραιοτήτων.
(Και σε λίγο θα γιορτάσουμε και «Χριστούγεννα»… Προσέξτε μην πάθετε τίποτα από τον πολύ Χριστιανισμό!)
«Όχι άλλα δάκρυα» όχι μόνον για την Ελλάδα του χθες, αλλά και για τους Έλληνες του χθες, τους Έλληνες της «Αλλαγής». Είτε θα θυμηθούν από το παρελθόν τους μια ταπεινότητα άλλων γενεών την οποία έχουν ξεχάσει, είτε θα εξαφανιστούν μαζί με την ιστορικοπολιτική περίοδο που τόσο αγάπησαν…
ΣΠΥΡΟΣ Κ. ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
2 σχόλια:
Η πραγματικότητα είναι αυτή. Έτσι λειτούργησαν και κάποιοι αγρότες και βρέθηκαν στην κατοχή τους με mercedes!! Γιατί;; επειδή.......τίποτα, έτσι κουτουρού, δήθεν. Κατανάλωση κατανάλωση κατανάλωση, η λέξη που χαρακτηρίζει τον νεοέλληνα της μεταπολίτευσης, της δεκαετίας του '90 και μετά.
Πάντως με τον τίτλο που έχει το κείμενο καλύτερα να το έβαζες στην ομάδα "Χαγιάτι" χεχεχε
+10
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής: Σχόλια ανώνυμα, σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται. Η "Ιτέα Καρδίτσας" δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση τα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την "Ιτέα Καρδίτσας". Επίσης ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρεί οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε και τους όρους χρήσης.
Ο διαχειριστής