Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2018

Κοπή Βασιλόπιτας 2018 ΔΗΜ. Τ.Ο ΠΑΛΑΜΑ

*Κοπή Βασιλόπιτας 2018*
Ο πρόεδρος και τα μέλη της ΔΗΜ. Τ.Ο ΠΑΛΑΜΑ σας προσκαλούν την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2018 στην κοπή της "Πρωτοχρονιάτικης Βασιλόπιτας 2018", στο κέντρο (Πευκάκια) Παλαμά στις 20:00 το βράδυ.

Η είσοδος είναι ελεύθερη σε όλους τους Νεοδημοκράτες για μια γόνιμη, ανοιχτή και ουσιαστική συζήτηση για τις πολιτικές εξελίξεις της χώρας μας και της περιοχής μας.

 (Προσφέρονται ποτά και φαγητό με τις τρέχουσες τιμές του καταστήματος)







Διαβάστε Περισσότερα »

Το ΚΑΠΗ Ιτέας θα κόψει την πρωτοχρονιάτικη πίτα

Την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2018 ανήμερα του Αγίου Αθανασίου και μετά το πέρας της εκκλησίας το ΚΑΠΗ Ιτέας θα κόψει την πρωτοχρονιάτικη πίτα.

Καλούνται όλα τα μέλη να τιμήσουν με την παρουσία τους την εκδήλωση
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιτέας σας προσκαλεί στη κοπή της Βασιλόπιτας

ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΤΕΑΣ

Σας προσκαλούμε στην κοπή Βασιλόπιτας του Πολιτιστικού Συλλόγου μας που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 14 Ιανουαρίου και ώρα 17:30 μμ στο Καφεζαχαροπλαστείο «Αχίλλειον» (Βάσω Ζησοπούλου).





Διαβάστε Περισσότερα »

Όμορφος κόσμος ηθικός...

Εδώ στο χωριό που λες, έχουμε αγάπη μεταξύ μας, όχι σαν εσάς στις πόλεις που αδιαφορείτε για τον συνάνθρωπο σας.
Να σου δώσω ένα παράδειγμα:
Ας πούμε πως βρίσκεις μια δουλειά της προκοπής.
Ξέρεις τι ενδιαφέρον θα δείξουν οι συγχωριανοί;
Ναι, ενδιαφέρον!
Θα αφιερώσουν χρόνο απ’ τη ζωή τους να ψάξουν, να μάθουν, να βρουν τα χέρια που σε βοήθησαν να την αποκτήσεις. (Γιατί εδώ που τα λέμε, τη σήμερον, αν δεν σε σπρώξει μια παλάμη εξουσίας, ένας γκόμενος με διασυνδέσεις, ένα κάτι τις, μην κοροϊδευόμαστε, δεν πας μπροστά). Να τους ευχαριστήσουν θέλουν! Μην υποθέσεις κάτι άλλο! Τώρα αν δεν σου μιλάνε μετά απ΄αυτό όταν σε βλέπουν, ε, δείξε κατανόηση. Μπορεί να νιώθουν τα λόγια τους φτωχά και λίγα απέναντι σου βρε αδελφέ.

Προοδεύει κάποιος νέος που κατάγεται από εδώ;
Ε, εκεί να σε έχω.
Τότε φουσκώνουν σαν παγόνια απ’ τη χαρά και τη συγκίνηση. Μπορεί και να στείλουν μια επιστολή προς τον φορέα που βρίσκεται πίσω απ’ την πρόοδο. Μην τους παρεξηγήσεις, αν κατά λάθος αναφερθεί στο χαρτί που καταδεικνύει την χαρά τους, η απορία τους για το γεγονός πως ο γιος του μπεκρή, ή η κόρη της πλύστρας είχε τέτοια εξέλιξη.
Ε, αγράμματοι, απλοί άνθρωποι είναι…
Αν δεν προοδεύσει, ''ε, τι να περιμένεις από τον γιο του ξυπόλητου'', θα πουν.
Αυτών βρώμαγαν τα χνώτα απ’ την πείνα, ήταν άξιοι να σπουδάσουν παιδί οι αχαΐρευτοι, οι άχρηστοι; (Σημειωτέον, είναι διακριτικοί απέναντι στο πρόβλημα του άλλου. Δεν θα του χτυπήσουν την πόρτα, να πουν κατάματα αυτό που θέλουν. Τι θες; Να τους περάσουν για περίεργους;)

Τώρα άδικο έχουν να είναι επιφυλακτικοί σε κάποιες περιπτώσεις;
Μην φανταστείς πως δεν χαίρονται, μα πες μου τώρα κι εσύ ο πρωτευουσιάνος…Είναι δυνατόν το παιδί μιας εκδιδόμενης (δεν τη λένε έτσι, αλλιώς τη λένε εδώ στα μέρη μας, αλλά το νόημα ίδιο είναι), να κάνει τέτοιον γάμο;  Όχι πως δεν είναι καλό σαν άτομο, μα…"Καλά στραβός ήταν αυτός που την πήρε;" μουρμουρίζουν με απόγνωση. ''Δεν ρώτησε, δεν έψαξε να μάθει το ποιον της οικογενείας;"
Α, όλα κι όλα! Εδώ θα παρέμβουν να τον σώσουν. Τι στο καλό χριστιανοί είναι; Τι πάνε στην εκκλησία κάθε Κυριακή, αν δεν ενδιαφέρονται να συγκρατήσουν έναν αδαή από την καταστροφή; Θα κάνουν μια μικρή σύσκεψη στο καφενείο, θα πει την άποψη του δημοκρατικά ο καθένας, και στο τέλος θα βγει το τελικό αποτέλεσμα. Και αφού κάνουν σιωπηρά το σταυρό τους, θα υπογράψουν με τα μάτια το κοινό πόρισμα. Θα υπογράψουν την συνθήκη τάξης και ηθικής, θα την στείλουν στην οικογένεια του ανενημέρωτου και θα νίψουν τας χείρας των, από παν αμάρτημα για ακόμα μια φορά.
Μετά θα κεραστούν λυτρωμένοι τσίπουρα.
Όλοι θα κεραστούν και όλοι θα κεράσουν.
Πάει κι αυτό!!

Α, μην το ξεχάσω.
Είμαστε φυσικά παγκοσμίως γνωστοί για τον αντιρατσιστικό τρόπο σκέψης και πράξης μας.
Αφού να φανταστείς, θα προτιμήσουμε να καλοπληρώσουμε τον αλλοδαπό εργάτη να μας φτιάξει τα χωράφια, παρά να δώσουμε στον ντόπιο μεροκάματο.
Τι λες τώρα;;;
Τον ξένο, τον ξένο θα βοηθήσουμε! Όχι τον συχωριανό. Να σηκώσει ανάστημα ο λιγδιάρης;
Να βγει το βράδυ στην πλατεία και να πιει με τα λεφτά τα δικά μας;;;
Ε, είπαμε! Χριστιανά τα τέλη μας, μα όχι βοηθώντας ντόπιο που έχει σπίτι πιο ψηλό απ’ το δικό μας, και που τολμάει να πάρει λεφτά για μια εξυπηρέτηση, αντιςςςςς να το κάνει δωρεάν!
Το λέει και το ευαγγέλιο.
Αγαπήστε αλλήλους....Αλλήλους λέει, όχι δικούς μας!!

Αυτά ήθελα να τα καταθέσω.
Να μάθετε κι εσείς οι της πόλης, τι όμορφα είναι εδώ στο χωριό μας.
Να τα υιοθετήσετε, να πορεύεστε σύμφωνα με τον νόμο του Κυρίου.
Κι αν δείτε έναν να ψάχνει στα σκουπίδια, ρίχτε του μια σπρωξιά να πέσει μέσα, απατεώνας θα είναι. (πςςςςς σε τα μας αυτά;;).
Κι αν δείτε μια νέα χήρα, μην την λυπηθείτε. Μεταξύ μας, αλίμονο απ’ αυτόν που πάει, αυτή θα ανοίξει τα πόδια, μαθημένη ήταν βρε, ξενόφερτη, ξενομερίτισσα, τι περιμένεις;
Κι αν δείτε το ορφανό της χήρας να γελάει και να τραγουδάει, μαζέψτε τα παιδιά σας.
Σαν τη μάνα του κι αυτό, μίασμα για τα υπόλοιπα!
Επίσης, να εκκλησιάζεστε. Δεν ξέρω σε σας, μα βγαίνοντας από την δική μας νιώθεις ''άλλος'' άνθρωπος, πιο ''βαρύς''!! Ίσως να κατέχουμε κι εκεί την πρωτιά…
Ίσως...

Κωνσταντίνα Σταθακοπούλου



Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2018

Τιμήθηκε ο αδικοχαμένος πιλότος στον Σταυρό Φαρσάλων

Εκδήλωση ώστε να τιμηθεί ο ήρωας πιλότος που θυσιάστηκε για να σώσει το χωριό Σταυρός Φαρσάλων το 1976, πραγματοποιήθηκε χθες την Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2018.

Μετά τη θεία λειτουργία και το μνημόσυνο τελέστηκε στον Ιερό Ναό του Τιμίου Σταυρού στον Σταυρό Φαρσάλων, όπου χοροστάτησε ο Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμόθεος, ακολούθησε επιμνημόσυνη δέηση στον τόπο της θυσίας του 26χρονου υποσμηναγού Νικόλαου Θεοδώρου, όπου στο σημείο συντριβής τοποθετήθηκε μαρμάρινη πλάκα με το όνομά του, με έξοδα του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας, που με ομόφωνη απόφαση έκανε δεκτή τη σχετική πρόταση του αντιπροέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας κ. Κων/νου Τύμπα.

Ο Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμόθεος στον λόγο του αναφέρθηκε στον αδικοχαμέμενο πιλότο που με την θυσία του έγινε μάρτυρας αυτός, ώστε να σωθεί το χωριό, όπως ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος που εορτάζετε σήμερα από την εκκλησία μας, που με την διδασκαλία του προετοίμασε τον κόσμο να υποδεχθεί τον Μεσσία Ιησού, εξ’ ου και ο χαρακτηρισμός «Πρόδρομος», που σαν αποτέλεσμα είχε την φυλάκιση και στη συνέχεια τον αποκεφαλισμό του.

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΣΥΝΤΡΙΒΗΣ
Το αεροπορικό δυστύχημα έγινε στις 8 Ιανουαρίου 1976, όταν δύο αεροσκάφη της 344 Μοίρας Δίωξης Βομβαρδισμού από την 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα, συγκρούστηκαν στην περιοχή Χαλκιάδων στα Φάρσαλα. Το ένα συνετρίβη μεταξύ Ορφανών και Λεύκης και το δεύτερο έξω από τον Σταυρό Φαρσάλων, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι δύο πιλότοι. Ο υποσμηναγός Νικόλαος Θεοδώρου του Αριστείδου από τα Βάγια Βοιωτίας, προτίμησε να θυσιαστεί και να μην εγκαταλείψει το αεροπλάνο το οποίο θα έπεφτε μέσα στον Σταυρό Φαρσάλων. Το οδήγησε έξω από το χωριό, όπου και συνετρίβη ενώ εκείνος βρήκε τραγικό θάνατο. Στο σημείο της συντριβής είχε στηθεί από την οικογένειά του και την κοινότητα Σταυρού στο παρελθόν ένα εικονοστάσι, το οποίο καταστράφηκε μετά από εργασίες για τη διαπλάτυνση του οδοστρώματος.

Έτσι, μετά από 42 χρόνια, μετά από πρόταση του κ. Κων/νου Τύμπα, που κατάγεται από τον Σταυρό Φαρσάλων, το Περιφερειακό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα με τοποθετηθεί μαρμάρινη πλάκα που θα θυμίζει τη θυσία του ηρωικού πιλότου. Ο κ. Τύμπας ανέφερε ότι ήταν το ελάχιστο που μπορούσαν να κάνουν οι κάτοικοι της περιοχής για να τιμήσουν τον ηρωικό ανθυποσμηναγό Νικόλαο Θεοδώρου, ο οποίος προτίμησε να συντριβεί και να θυσιαστεί με το αεροσκάφος γιατί θα έπεφτε πάνω στα σπίτια και στο σχολείο του Σταυρού Φαρσάλων.

Στην εκδήλωση χαιρετισμό απηύθυναν ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός, ο βουλευτής την ΝΔ κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, ο αντιπρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου Θεσσαλίας κ. Κώστας Τύμπας,  ο αδερφός του πιλότου κ. Θεόδωρος Θεοδώρου,  ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας κ. Δημήτρης Κωνσταντάκης, επίσης παρευρέθηκαν οι αντιπεριφερειάρχες κ. Παπαδημόπουλος και Λαδόπουλος, η επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Δήμου Φαρσάλων κ. Ίφου, οι δημοτικοί σύμβουλοι κ.Γκατζόγιας, Κατσιαούνης, Συροπούλου, στρατιωτική αρχή, ο διοικητής και υποδ. του ΑΤ Φαρσάλων κ. Γκούμας και κ. Σακκάς, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Φαρσάλων κ. Πιτσάβας, ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ Φαρσάλων κ. Δραχμάνης, ο πολιτιστικός σύλλογος Σταυρού, η Ιεραποστολή Φαρσάλων και αθλητικός όμιλος Σταυρού, πλήθος κόσμου και κατοίκων του χωριού.

Τον συντονισμό της εκδήλωσης έκανε η κ. Τσιμπίδα ενώ στο τέλος ο πρόεδρος της τ.κ. Σταυρού απένειμε τιμητική πλακέτα στον αδερφό του πιλότου.











ΠΗΓΗ: ifarsala.gr


Διαβάστε Περισσότερα »

Aναγνώριση με Ετικέτες Ποιότητας eTwinning για το Γυμνάσιο - Λύκειο Ιτέας

Το Γυμνάσιο & Λυκειακές τάξεις Ιτέας Καρδίτσας ακολουθώντας μια εξελικτική πορεία με στοιχεία που επιδέχθηκαν αντικειμενική αξιολόγηση σχετική με την πρόοδο σε συνεργατικά ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα πέτυχε την  αναγνώριση του έργου που παράγεται στο πλαίσιο του eTwinning.

Η αναγνώριση αυτή ξεκίνησε από τα σχολικά έτη 2016-2017 και αποδεικνύεται με τις Ετικέτες Ποιότητας, οι οποίες απονεμήθηκαν στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για τα έργα τους, τόσο σε εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.


Ωστόσο, οι ετικέτες αυτές αφορούν μόνο στο έργο μεμονωμένο εκπαιδευτικών.
Προκειμένου να αναγνωρίζεται η δουλειά που γίνεται σε σχολικό επίπεδο, μια νέα ετικέτα που θεσπίζεται τώρα (η Ετικέτα Σχολείου eTwinning) είναι η επόμενη φάση στην αξιολόγηση του σχολείου αυτού του νομού Καρδίτσας.

Το Γυμνάσιο Λυκειακές Τάξεις Ιτέας Καρδίτσας πληρώντας όλα τα κριτήρια έχει επιτύχει το άνοιγμά του στον ευρύτερο κόσμο μέσω των δραστηριοτήτων eTwinning που διεξάγει.
Αυτό καθιστά τη μαθησιακή εμπειρία των μαθητών και νέων ανθρώπων πιο ουσιώδη και άμεση, ακολουθώντας καινοτόμες και δημιουργικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις, με γνώμονα την προώθηση της συνεχούς επαγγελματικής επιμόρφωσης του προσωπικού, καθώς και την βελτιστοποίηση συνεργατικών μαθησιακών πρακτικών ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Με την εξαιρετική αυτή αναγνώριση το σχολείο θα προβληθεί σημαντικά σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο όπου θα αποτελέσει μέρος ενός Ευρωπαϊκού δικτύου ηγετικών σχολείων του eTwinning που θα εμπνεύσουν τη μελλοντική εξέλιξη του eTwinning και θα αναγνωριστούν ως ηγέτες στους εξής τομείς:

•    Ψηφιακή πράξη

•    Πρακτική ψηφιακής ασφάλειας

•    Καινοτόμες και δημιουργικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις

•    Προώθηση της συνεχούς επαγγελματικής επιμόρφωσης του προσωπικού

•    Προώθηση συνεργατικών μαθησιακών πρακτικών με το προσωπικό και τους μαθητές

Τέλος, μια ακόμη διάκριση για το Γυμνάσιο Λυκειακές Τάξεις Ιτέας Καρδίτσας αφορά τον σχεδιασμό Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Σχολικών Ανταλλαγών και Αδελφοποιήσεων. Στον τομέα αυτό, εκπαιδευτικοί και μαθητές ξεκίνησαν από το προηγούμενο σχολικό έτος τις ΟΛΥΜΠΙΑΔΕΣ, πρόγραμμα eTwinning με ιδρυτή το σχολείο Sacre-Coeur στην Ρουέν της Γαλλίας και σχολεία από την Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία.
Μετά το επιτυχές καθόλα τέλος του προγράμματος ΟΛΥΜΠΙΑΔΕΣ, ο ιδρυτής πρότεινε στην εκπαιδευτική ομάδα του Γυμνασίου Λ.Τ. Ιτέας Καρδίτσας να λάβουν την σκυτάλη για τη συνέχεια με μια νέα μορφή αυτού.

Έτσι προέκυψαν οι ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ, ΓΕΦΥΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. 


Το νέο Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Σχολικών Ανταλλαγών, σχεδιάστηκε από την υπεύθυνη ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, κ . Άννα Καραμούρτου, και τον κ. Γιάννη Μπαρά, πληροφορικό, εκπαιδευτικούς του σχολείου και έχει δυο σκέλη, το παρελθόν που αφορά την ιστορία των αγώνων στην αρχαία Ολυμπία και τη βιωματική τους προσέγγιση και το μέλλον που αφορά την εκπαιδευτική ρομποτική και την εμπλοκή των ρομπότ στους αγώνες αυτούς.

Το νέο αυτό Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Γυμνασίου Λυκειακών Τάξεων Ιτέας Καρδίτσας αξιολογήθηκε στον σχεδιασμό του από Ελληνική Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης, στην προσπάθεια να ενισχύσει την εγγραφή έργων, με θέμα την Ένταξη, #Gr_eTwinclusion και το βραβείο θα είναι η συμμετοχή στο eTwinning Συνέδριο που θα διεξαχθεί τον Οκτώβρη του 2018 στην Πολωνία.

Με την ελπίδα ενστάλαξης καινοτόμων οργανωσιακών πρακτικών για τη διευκόλυνση της ευρείας διάδοσης επιτυχημένων νέων τρόπων διδασκαλίας και μάθησης, που αναπτύσσονται μέσω έργων eTwinning και έχοντας τον τίτλο «Σχολείο eTwinning», η εκπαιδευτική ομάδα eTwinners του σχολείου με την αμέριστη στήριξη του Διευθυντή κ. Παναγιώτη Ταγκούλη, ξεκινά το νέος έτος 2018 με αποτελεσματικό τρόπο για να προάγει νέες πρακτικές και δεξιότητες απόλυτα σημαντικές για μια προσέγγιση της διδασκαλίας και της μάθησης του 21ου αιώνα.

Ευελπιστούν πως ο τίτλος «Σχολείο eTwinning», όταν απονέμεται, θα οδηγήσει σε έναν αριθμό σχολείων που μπορούν να αποτελέσουν παραδείγματα για άλλους, σχολεία των οποίων οι εκπαιδευτικοί και η διεύθυνση μπορούν να γίνουν πηγή βοήθειας για όλα τα άλλα σχολεία που προσπαθούν να απομακρυνθούν από μια παραδοσιακή προσέγγιση της διδασκαλίας προς μια πιο ενδιαφέρουσα και συνεργατική προσέγγιση.

Καραμούρτου Άννα
Εκπ/κός Γαλλικής, υπεύθυνη ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προγραμμάτων


Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2018

Σαν το χιόνι που μέχρι να το χαρείς, έλιωσε...

Πέρασαν και αυτές οι γιορτές όπως τόσες και τόσες άλλες…
Σαν το χιόνι που μέχρι να το χαρείς, έλιωσε...
Οι αγαπημένοι μας ήρθαν και έφυγαν, κάποιοι δεν ήρθαν καν αφήνοντας άδεια την θέση τους στο γιορτινό τραπέζι. Κάποιοι δεν θα ξανάρθουν ποτέ, αφήνοντας κενό στην ψυχή μας...
Η άχνη ζάχαρη των γλυκών γλύκανε κάπως τις μέρες μας και η χρυσόσκονη που έκρυψε για λίγο τις ασχήμιες με τη λάμψη της, μαζεύτηκαν και αυτές. Έσβησαν τα λαμπάκια που στόλιζαν δρόμους και παράθυρα και τα παιδιά , μικρά και μεγάλα, ξεστόλισαν το δέντρο με βαριά καρδιά.
Το Σταυρό τον ανασύραμε από βαθιά νερά για να τον φορτωθούν στην πλάτη τους όσοι υποφέρουν και οι καλικάντζαροι γύρισαν στα έγκατα της γης.
Μείναμε πάλι εμείς κι εμείς να παλεύουμε με τη ρουτίνα μας, τους νέους φόρους και τη νέα φτώχεια μας, με υποσχέσεις που δεν υλοποιήθηκαν, με άδειες τσέπες, με αρρώστιες ή έρωτες ατελέσφορους, αγαπημένους που έφυγαν και τρένα που προσπέρασαν.
Αλλά…
Αλλά είμαστε όρθιοι ακόμα να ακουμπάμε στις ευχές των φίλων που μας αγαπούν πραγματικά, στις αντοχές που διαθέτει ο καθένας μας για να αντιμετωπίζουμε τα ψέματα και τους φωνακλάδες, τις δυσκολίες που μας περιμένουν πάντα στη γωνία, όρθιοι να υποδεχόμαστε κάθε πρωί τη μέρα που άρχισε να μεγαλώνει και να νιώθουμε την ελπίδα για το καλύτερο που –άγνωστο πώς – εξακολουθεί να αργοσαλεύει κάπου βαθιά μέσα μας.
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ σε όλους σας με υπομονή και δύναμη, έτοιμοι να διεκδικήσουμε ότι δικαιωματικά μας ανήκει, σε έναν καινούριο χρόνο, έχοντας υγεία και τύχη.

Σούλα Παπαλάμπρου
συγγραφέας
(Η Σούλα Παπαλάμπρου γεννήθηκε στη Λάρισα το 1971. Μεγάλωσε στην Ανάβρα Καρδίτσας, όπου ζει μέχρι σήμερα. Είναι παντρεμένη, μητέρα τριών παιδιών και, εκτός από το να μεγαλώνει τα παιδιά της, εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα)






Διαβάστε Περισσότερα »

Χριστουγεννιάτικη βραδιά με χορό και τραγούδι διοργάνωσε ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας

Χθες Σάββατο 6 Ιανουαρίου 2018 ανήμερα των Φώτων ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας προσκάλεσε όλα τα μέλη στην ταβέρνα του Στέργιου Μακρή και διοργάνωσε Χριστουγεννιάτικη βραδιά με φαγητό και διασκέδαση.
Μουσική ο Τάσος Μητράκος
Στο τραγούδι ο Μάκης Αζαριάδης

Η βραδιά ήταν επιτυχής από κάθε άποψη.
Οι γυναίκες της Ιτέας μίλησαν, έφαγαν, χόρεψαν και διασκέδασαν με την ψυχή τους μέχρι αργά το βράδυ.

Το Δ.Σ του Συλλόγου ευχαριστεί για μια ακόμα φορά για την ανταπόκριση των μελών της.

























Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018

Ώριμες σκέψεις...

Αγαπητοί φίλοι και γνωστοί ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΑ!
Γενικά δεν είμαι άνθρωπος των λόγων και των ευχών και σίγουρα δεν είμαι σοφός ή τέλειος.
Αυτή τη πρωτοχρονιά νιώθω όμως την ανάγκη αντί για ευχές να μοιραστώ μαζί σας μερικές σκέψεις μου που υπήρχαν χρόνια και τώρα πλέον στα 35 μου ένιωσα ότι είναι η στιγμή που έχουν ωριμάσει για να τις μοιραστώ με όποιον θέλει.
Πάμε λοιπόν και παρακαλώ να συγχωρέσετε τη λογοτεχνική μου ανεπάρκεια.

Τον χρόνο αυτό να θυμόμαστε τα εξής:
ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΟΛΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΛΟΓΟ.
Έχουν δίκιο! Και πολύ απλά αυτός ο λόγος είμαστε εμείς οι ίδιοι. Η διάθεση μας, οι επιλογές μας, οι συμπεριφορές μας, η αλληλεπίδραση μας γενικότερα με το περιβάλλον έμψυχο ή και άψυχο, και κυρίως με τον ίδιο μας τον εαυτό. Γι’ αυτό λοιπόν ας πάρουμε τον έλεγχο στα χέρια μας με προσοχή, υπευθυνότητα, αγάπη και σεβασμό. Αυτή θα είναι και η πρώτη ευχή η οποία μας οδηγεί από μόνη της στα υπόλοιπα.

ΝΑ ΑΓΑΠΑΤΕ. Είναι πολύ σημαντικό αυτό, το Α και το Ω της ζωής.
Ξεκινήστε από τον εαυτό σας, είναι ο μόνος που δεν θα σας προδώσει ποτέ. Πιστέψτε σε αυτόν. Μόνο έτσι θα ευτυχίσετε. Αν τα καταφέρετε τότε θα μπορέσετε να δώσετε αγάπη σε οτιδήποτε σας περιστοιχίζει χωρίς καν να προσπαθήσετε, δίχως να περιμένετε κάτι ως αντάλλαγμα. Απλά θα βγαίνει από μέσα σας σαν την ακτινοβολία των άστρων προς πάσα κατεύθυνση. Θα εκπλαγείτε πόσα πράγματα αξίζουν να τα αγαπάς. Να αγαπάτε ακόμα και τα «ελαττώματα» στο κάθε τι.

ΝΑ ΔΕΙΧΝΕΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ με όποιο μέσο σας εκφράζει και χωρίς τσιγκουνιά, δίχως φόβο να σας χαρακτηρίσουν. Θέλει πολύ θάρρος αυτό. Κάνοντας αυτό στην ουσία δίνετε ένα κομμάτι του ξεχωριστού σας εαυτού, δηλαδή ό,τι πολυτιμότερο και ακριβό έχετε.

ΝΑ ΚΥΝΗΓΑΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΧΕΣΤΕ ΜΕ ΠΑΘΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΟΣΑ/ΟΣΟΥΣ ΑΓΑΠΑΤΕ. Μη τα παρατήσετε ποτέ, κυρίως για τον εαυτό σας. Καλύτερα να χάσετε μια μάχη που δώσατε παρά να μετανιώνετε που την αποφύγατε ή συμβιβαστήκατε. Παλέψτε με όλη τη δύναμη της ψυχής σας, με αξιοπρέπεια, σεβασμό και ευαισθησία. Είμαστε όλοι μας ικανοί να κινήσουμε την ενέργεια του σύμπαντος , αυτό που άλλοι λένε ο Θεό, Δία, Αλλάχ κτλ, για να λειτουργήσει υπέρ μας. Εξάλλου είμαστε όλοι κομμάτι του. Προσοχή όμως…μην χάσετε τον εαυτό σας και μην γίνετε απάνθρωποι πάνω στην αντάρα της μάχης.

ΝΑ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ. Να είστε άνθρωποι. Να μην καταδικάζετε ανθρώπους με ευκολία. Όλοι κουβαλάμε στην πλάτη της ψυχής μας τα δικά μας ξεχωριστά φορτία και βιώματα, κανείς δεν είναι τέλειος και όλοι κάνουμε λάθη. Προσπαθήστε να καταλαβαίνετε. Ενσυναίσθηση το λένε οι σοφοί του κόσμου μας και είναι όμορφο το συναίσθημα να μπορείς να το έχεις, να νιώθεις τον άλλον, να μπαίνεις στη θέση του. Μην σπεύδετε να σταυρώσετε, σχεδόν όλοι αξίζουν μια ευκαιρία.

ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΔΙΚΑΙΟΙ. Και προς τον εαυτό σας και κυρίως προς τους άλλους.

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΤΑΜΠΕΛΕΣ. Μην σπάτε τον όμορφο κόσμο μας σε κομμάτια. Οι ταμπέλες και οι γενικεύσεις είναι πηγή δυστυχίας. Αποφύγετε να βάλετε ταμπέλες στον εαυτό σας, όπως και στους άλλους. Ακόμα και αν η γενικότερη εικόνα ενός συνόλου επαληθεύει τα όσα λέει η ταμπέλα, μην ξεχνάτε κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός και μπορεί να σας εκπλήξει. Ας κρίνουμε λοιπόν με βάση τις συμπεριφορές και όχι τα στερεότυπα.

ΖΗΣΤΕ ΑΠΛΑ, ΔΩΣΤΕ ΑΞΙΑ ΣΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ. Χαρείτε κάθε μικρή στιγμή. Γύρω μας υπάρχουν τόσα όμορφα πράγματα. Μην περιμένετε το μεγάλο, το ακριβό, το φανταχτερό.
Να περνάτε όμορφα με τους ανθρώπους που αγαπάτε πίνοντας ένα κουτάκι φτηνή μπύρα στη παραλία γελώντας, μια βόλτα, οτιδήποτε…. πιστέψτε με όλα τα πλούτη του κόσμου δεν μπορούν να αγοράσουν τέτοιες στιγμές, μην τις σπαταλάτε μην τις καταστρέφετε με την απληστία, την ζήλια, πάσης φύσεως κακία και φανατισμούς. Θα χαθούν και μαζί τους θα χαθεί κάτι πολύτιμο που αποτύχατε να αναγνωρίσετε.

ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΕΥΓΕΝΙΚΟΙ. Και δεν εννοώ την τυπολατρική μορφή της ευγένειας. Αλλά την πραγματική, αυτήν που την αισθάνεται ο άλλος, αυτήν που ακτινοβολεί από μέσα μας, την αριστοκρατική αν θέλετε. Την σχεδόν συνώνυμη της καλοσύνης που τυλίγει τον κόσμο σαν αγκαλιά και τον ζεσταίνει. Η ευγένεια είναι πρώτα από όλα αυτοσεβασμός και την αξίζουν όλοι.

ΝΑ ΒΟΗΘΑΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. Βοηθήστε όποιον και όπως μπορείτε. Ίσως κάποια στιγμή το έχετε ανάγκη και εσείς. Μην είστε εγωιστές και πλεονέκτες. Μην είστε υπέρμετρα ανταγωνιστικοί. Να κοιτάτε να είστε το καλύτερο που μπορείτε και μαζί με αυτό να τραβάτε προς τα πάνω όποιον το θέλει και έχει ανάγκη. Αυτό ισχύει σε όλους τους τομείς, οικογένεια, φίλους, συντρόφους, γείτονες ακόμα και αγνώστους. Να μην ξεχνάμε και τους συναδέλφους…δυστυχώς η βοήθεια εκεί έχει χαθεί μιας και ο άρρωστος ανταγωνισμός έχει μετατρέψει τους χώρους εργασίας σε ρωμαϊκή αρένα.

ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΡΙΖΕΤΕ.
Η ζωή έχει πολλές άσχημες στιγμές. Να είστε δίπλα στους ανθρώπους που σας αγαπάνε και να τους στηρίζετε. Ειδικά στα δύσκολα, στα εύκολα είναι όλοι εκεί ενώ στα δύσκολα σας χρειάζονται πραγματικά και δυστυχώς μένουν μόνοι.

ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ. Να προσέχετε τα πάντα, να γίνεστε καλύτεροι. Να προσέχετε την υγεία σας και να σας αγαπάτε. Όταν λέμε υγεία εννοούμε και την σωματική αλλά και την ψυχική, άλλωστε είναι αλληλένδετα. Ο λόγος είναι απλός και τον ανέφερα ξανά, μόνο έτσι θα είστε καλά εσείς και μόνο έτσι θα είστε σε θέση να δώσετε σε αυτούς που αγαπάτε το καλύτερο και πολυτιμότερο δώρο που έχετε…ΕΣΑΣ. Σκεφτείτε μόνο για μια στιγμή την δυστυχία όσων σας αγαπάνε αν δεν είσαστε καλά. ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΣΤΕΡΗΣΕΤΕ ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟΤΕΡΟ ΣΑΣ ΔΩΡΟ.

ΕΥΧΟΜΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, ΜΕ ΥΓΕΙΑ, ΕΥΤΥΧΙΑ, ΠΟΛΛΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ. ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΠΑΨΕΙ Η ΔΥΣΤΥΧΙΑ, Η ΦΤΩΧΙΑ, ΟΙ ΑΝΙΑΤΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ , ΚΑΙ ΟΙ ΑΔΙΚΟΙ ΣΚΟΤΩΜΟΙ ΝΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ Η ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ.

Αυτά από εμένα.
Ευχαριστώ όσους το διαβάσανε και συγγνώμη αν κούρασα.

Βαϊος Ι. Σπυρόπουλος




Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2018

Αφύπνιση συνειδήσεων...

Οτι τρώμε, ότι πίνουμε, με ότι ντυνόμαστε στους γεωργούς, στους κτηνοτρόφους και στους ψαράδες το χρωστάμε, αυτοί καλύπτουν τις βασικές ανάγκες της ζωής μας και λογικό θα ήταν να έχουν την αμέριστη συμπαράστασή μας. Είναι όμως έτσι; τους προσέχουμε; ή καλύτερα ανταποδίδουμε έστω και σχετικά κάτι περισσότερο;;;
Μα θα μου πείτε όλα τα αγοράζουμε, παρά δίνουμε, δεν κλέβουμε.
Δεν θα διαφωνήσω, αλλά σκεφθήκατε την αναστάτωση που θα δημιουργούνταν στην κοινωνία αν οι τάξεις αυτές μπορούσαν να συνδικαλισθούν και ζητούσαν δίκαιη αμοιβή της εργασίας τους και της προσφοράς τους όπως κάνουν όλες οι επαγγελματικές τάξεις;;;
Μήπως εκμεταλλευόμαστε την αδυναμία τους να συνεννοηθούν, να συνδικαλισθούν;;;
Και το χειρότερο τα συνδικαλιστικά τους όργανα με αποφάσεις του κράτους συστήθηκαν και από αυτό πατρονάρονται!
Κοινωνίες που δεν έχουν ανεπτυγμένη γεωργία – κτηνοτροφία συγκαταλέγονται στις υπανάπτυκτες ή, όπως επικράτησε τα τελευταία χρόνια να λέγεται για να χρυσώσουνε το χάπι, στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Μια ματιά στις βιομηχανικές χώρες μας πείθει για την ορθότητα της άποψης.
Όλες οι χώρες της δυτικής Ευρώπης, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ν. Κορέα, Ισραήλ, κλπ έχουν ζηλευτή γεωργία – κτηνοτροφία. Ακόμη κι εμείς εισάγουμε γεωργοκτηνοτροφικά προϊόντα από αυτές τις χώρες.
Είδα στην αγορά καρύδια από τις ΗΠΑ, ακτινίδια από τη Νέα Ζηλανδία, λεμόνια από τη Νότια Αμερική, φακές και ρεβίθια από την Τουρκία, ακόμη και λουλούδια εισάγουμε από την Ολλανδία κλπ! Κάτι που πιθανόν να ξενίζει, αλλά είναι πραγματικότητα, δυστυχώς.
Βέβαια αυτά τα φαινόμενα είναι σύμφυτα με τις ελεύθερες οικονομίες και δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά!
Όχι, μπορεί να γίνει και να εξοικονομήσουμε πολύτιμο συνάλλαγμα.
Όλα τα παραπάνω προϊόντα μπορούν να παραχθούν στη χώρα μας και μάλιστα με συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων λόγω του σπάνιου κλίματος μας, αρκεί να εξασφαλίσουμε τις ίδιες συνθήκες παραγωγής με τους καλλιεργητές και κτηνοτρόφους των ανταγωνιστριών χωρών.
Με απλά λόγια να τους απαλλάξουμε από τη δυσβάστακτη φορολογία.
Που ακούστηκε οι γεωργοί να πληρώνουν ΕΜΦΙΑ και μάλιστα να μελετάται η αναθεώρησή του προς το δυσμενέστερο!
Φορολογείται η αμοιβή της προσωπικής τους εργασίας, κάτι που εξαναγκάζει πολλούς να μισθώνουν εργασία από την αλλοδαπή διότι η δαπάνη αυτή εκπίπτει από τα έσοδα κλπ.
Και η απάντηση: Δαπανούμε τεράστια ποσά για να εισάγουμε αγαθά πρώτης ανάγκης, ενώ θα μπορούσαμε να τα παράγουμε εμείς αν μέρος της δαπάνης αυτής επενδύονταν στους κλάδους του πρωτογενή τομέα.
Θα παραθέσω μία ανάλυση κόστους παραγωγής, παστερίωσης και διακίνησης του νωπού γάλακτος σε ποσοστά, σύμφωνα με στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας:
ΓΑΛΑ - Αμοιβή παραγωγού περίπου 40 τις εκατό, αμοιβή λοιπών 60 τις εκατό
ΨΩΜΙ - Τιμή σιταριού περίπου 20 λεπτά, τιμή ψωμιού 350 γραμμάρια 100 λεπτά (με ένα κιλό σιταριού παρασκευάζεις 1100 γραμμάρια ψωμιού και έχει και κέρδος τα πίτουρα ο αλευροβιομήχανος).
Παραδείγματα πάμπολλα αρκεί κάποιος, (στην προκειμένη περίπτωση οι πολιτικοί μας), να θέλει να δει την αλήθεια, να σκύψει πάνω στο πρόβλημα με αγνή καρδιά και καθαρό μάτι και θα βρει λύση.
Το θέμα τεράστιο και δεν χωρεί σε μια ανάρτηση στο Φ/Β.
Τότε θα αναρωτηθεί κανείς γιατί το θίγετε;
Μα για μια πρώτη ενημέρωση, και ει δυνατόν, αφύπνιση συνειδήσεων...

Κωνσταντίνος Γαλλής




Διαβάστε Περισσότερα »