Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

- Δωρέαν εξέταση Οστεοπόρωσης απο τον Σύλλογο Γυναικών Ιτέας σε συνεργασία με το Ε.Σ.Υ Παλαμά

Με μεγάλη συμμετοχή γυναικών της Ιτέας πραγματοποιήθηκε η δωρεάν μέτρηση οστεοπόρωσης το περασμένο Σάββατο 26 Ιανουαρίου στο Αγροτικό Ιατρείο του χωριού.
Διοργανωτές και πάλι ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας σε μια άψογη συνεργασία με το Ε.Σ.Υ Παλαμά που πραγματοποιεί το τελευταίο διάστημα δωρεάν εξετάσεις σε θέματα υγείας των γυναικών του Δήμου.
Εκ μέρους του Δ.Σ του Συλλόγου ευχαριστούμε για ακόμα μια φορά ολα τα μέλη για την μεγάλη προσέλευση και την εμπιστοσύνη που δείχνουν κάθε φορά στο καλεσμά μας.

Η Πρόεδρος
Τζένη Μακρή













Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

- Μίκη μου, Οδηγητή μου… σ’ ευχαριστώ!!!

Έμεινα σε μια φράση του…
"Όταν παίζω και ακούω καλά αισθάνομαι σαν να βρίσκομαι μισό μέτρο πάνω από το έδαφος…"
Πόσο καιρό έχω να αισθανθώ κάτι τέτοιο!!!

Ναι…θυμάμαι, πέρασε πολύς καιρός.
Ήταν απογευματάκι όταν από ένα ανοιχτό παράθυρο ξεχύθηκε σαν χείμαρρος μια μουσική που σου έκοβε την ανάσα.

Ήχος φλάουτου, με ένα θέμα που (παρέπεμπε στο “Siberian Khatru” των Yes) με πλάτες τα έγχορδα μιας συμφωνικής ορχήστρας.
Και σε λίγο η έκπληξη!!!
Ο πρωταγωνιστής δεν είχε κάνει ακόμα την εμφάνιση του.
Τα έγχορδα και το φλάουτο ετοίμαζαν την υποδοχή του.
Το βιολοντσέλο δέσποζε πια.
Έπαιζε μια μελωδία που μου βροντοφώναζε:
  
“Δικέ μου δίπλα ακριβώς από το σκουπιδαριό και τη βλακεία βρίσκεται το απόλυτα όμορφο”. 

Ήταν μια μελωδία που μόνο ένας πραγματικός δημιουργός θα μπορούσε να συνθέσει.
Άρχισα σιγά σιγά να τον εντοπίζω.
Και ενώ το cello, το φλάουτο, τα έγχορδα και η αφεντιά μου βρισκόμασταν μισό μέτρο πάνω από τη γη κι άλλη έκπληξη.
Υπήρχε και πρωταγωνίστρια.
Μια αγγελική φωνή soprano, τραγουδώντας μια θεϊκή μελωδία που…μάλλον την υπαγόρευσε στον μουσουργό μας κατευθείαν από τον παράδεισο ο Giacomo Puccini, έκανε την εμφάνιση της.
Διάβασα κάπου ότι ετοίμαζε τρεις όπερες «Μήδεια, Ηλέκτρα και Αντιγόνη» στην μνήμη των «Verdi, Puccini και Bellini».
Αν θυμάμαι καλά την αντιστοιχία και αν κρίνω από τις επιρροές με τις λίγες γνώσεις που διαθέτω μάλλον άκουγα ένα απόσπασμα από την “Ηλέκτρα”.
Η άρια κράτησε πάνω από πέντε λεπτά και τέλειωσε θυμάμαι με ένα crescendo όπου ξεχώριζαν τα χάλκινα....

Μίκη μου, Οδηγητή μου… σ’ ευχαριστώ!!!
Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2013

- Το αμάρτημα της Μητέρας μας

Κάθε μέρα λέγονται και γράφονται χιλιάδες γνώμες.
Δε θέλω να κουράσω.
Θέλω απλά να εκφράσω μια γνώμη που δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου.

Η Ελλάδα είναι η μητέρα μας.
Η Ελλάδα τώρα τιμωρείται.
Όλοι αναγνωρίζουν, όμως, ότι υπήρχε βαθύ πρόβλημα εδώ και καιρό.

Ποιό είναι, λοιπόν, το Αμάρτημα της μητέρας μας;
Μερικοί λένε για τις σφαγές και τους άδικους φόνους (τους οποίους η δασκάλα προσπερνούσε με ένα διακριτικό βηχαλάκι).
Άλλοι λένε για το πελατειακό πολιτικό σύστημα.
Άλλοι για τις μίζες, και ούτω καθεξής.

Όλα αυτά είναι μειονεκτήματα της κουλτούρας μας και της Ιστορίας μας.
Αλλά δεν είναι αυτά το Αμάρτημα της Μητέρας μας.

Το Έγκλημα της Ελλάδας, κατά του εαυτού της και κατά της ζωής, είναι ότι Αρκεστήκαμε.
Οι Αρχαίοι Έλληνες διδάξαν στον κόσμο ότι άνθρωπος σημαίνει να μην αρκείσαι ποτέ στο κατεστημένο.
Άνθρωπος σημαίνει να κοιτάς ψηλά, να κοιτάς μπροστά.
Να μη φοβάσαι να αμφισβητείς ακόμα και τον ίδιο σου τον εαυτό.
Να μη φοβάσαι να αμφισβητείς ακόμα και τους Θεούς.
Να μη φοβάσαι να προκαλείς τις Μοίρες.

Αυτό ήταν οι Αρχαίοι Έλληνες.
Τί είμαστε οι νέοι Έλληνες;
Από το 1821 και μετά, μέσα στην ψυχή του Έλληνα είναι κουρνιασμένη μια μίζερη μαυροφορεμένη γριά, που τσιρίζει αδιάκοπα  "Να βολευτείς παιδάκιμ' , να βολευτείς"...
...Να βρεις μια δουλίτσα. 
Να βρεις μια γυναικούλα. 
Να βρεις ένα σπιτάκι.

Μέχρι μια ηλικία, νόμιζα ότι αυτό το κακό μας, και όλα όσα πηγάζουν απ' αυτό, είναι εξαίρεση. Νόμιζα ότι η βάση της ψυχής του Έλληνα είναι το θάρρος, η ειλικρίνεια, το κέφι, η πρωτοτυπία.
Το μυαλό μου ήταν ακόμα πλημμυρισμένο με παιδιά ντυμένα με τεράστιες στολές Περικλή και Σωκράτη, απ' τις σχολικές παραστάσεις.
Κάποια στιγμή η φούσκα έσκασε, και συνειδητοποίησα το αυτονόητο.
Ότι αυτό που κάνουμε και σκεφτόμαστε κάθε μέρα, δεν είναι εξαίρεση.
Δεν είναι ένα κακό όνειρο.
Αυτό είμαστε!!!

Άνθρωπος που έχει Αρκεστεί, είναι νεκρός, και πραγματικά, από παιδί αυτό αισθανόμουν όταν κοιτούσα γύρω μου.
Ότι ζω σε έναν τόπο νεκροζώντανων.
Νομίζω πως η βασική διαφορά ανάμεσα σ' εμάς και στις χώρες που ζηλέυουμε (κρυφά, διότι επισήμως είμαστε το τέλειο έθνος) είναι αυτό (η φλόγα και το πάθος για ζωή, για νέα πράγματα, για το μπροστά) το θάρρος να καινοτομείς, να δοκιμάζεις νέα πράγματα, και να μη διστάζεις ενίοτε να τα διαγράψεις όλα και να ξεκινάς από λευκό χαρτί.
Ισως μας πλάκωσε η σκιά της Ακρόπολης, και μας αρκούν Αρχαίες δάφνες.

Η έλλειψη αυτή που μας χαρακτηρίζει, δεν είναι κάτι σημερινό.
Δεν είναι κάτι που συνέβη με την κρίση, ούτε απ' την μεταπολίτευση, ούτε απ' το Δεύτερο Παγκόσμιο.
Είναι κάτι που μας χαρακτηρίζει από την Απελευθέρωση και μετά.
Αν διαβάσετε λίγη πραγματική Ιστορία (θα πρέπει να ψάξετε λίγο), θα το διαπιστώσετε, αν και ήδη το ξέρετε και το νιώθετε.
Αυτός είναι, κατά πολλούς, και ο λόγος που ο Καποδίστριας, όταν μιλούσε με τους οπλαρχηγούς, τους ζητούσε να μην Επαναστατήσουν ακόμα (ότι ο κόσμος δεν είναι έτοιμος).
Αυτός είναι και ο λόγος που ο Καποδίστριας έλεγε, Παιδεία πάνω απ' όλα.
Έβλεπε ότι η Τουρκοκρατία μας άφησε άσχημη κληρονομιά, και ήξερε ότι ο μόνος τρόπος να αλλάξεις είναι να καλλιεργηθείς.
Αυτός είναι και ο λόγος που ο Καποδίστριας δολοφονήθηκε, και έκτοτε μας κυβερνούν Εφιάλτες.

Τώρα η πατρίδα μας περνάει ώρες αγωνίας και πόνου, αγωνιζόμενη για βασικά πράγματα, για επιβίωση.
Δεν υπάρχει άλλη επιλογή από την επανάσταση.
Παράλληλα, όμως, πρέπει να δωθεί ένας άλλος αγώνας.
Ο αγώνας που ξεκίνησε αλλά ποτέ δεν ολοκλήρωσε, ο Καποδίστριας.
Ο αγώνας για αυτοβελτίωση.
Ο αγώνας για καλλιέργεια. Για πολιτισμό.
Ας είμαστε απόλυτα ειλικρινείς.
Οι πιό πολλοί άνθρωποι δεν νιώθουν ότι αξίζει να πεθάνουν για τη χώρα τους. Και ειδικά όσο πιό μορφωμένοι και έξυπνοι είναι.

Πρέπει να φτιάξουμε μια πατρίδα που να εμπνέει τους καλύτερους να πεθάνουν γι' αυτή.
Αυτό γίνεται μόνο με τον πολιτισμό.
Με συναυλίες. Με βιβλία. Με ποίηση. Με ζωγραφική. Με graffity. Με parkour. Με ροκ. Με χιπ χοπ. Με συζητήσεις. Με παρέες. Με γειτονιές. Με τρέλα. Με θράσος. Με χιούμορ. Με κατανόηση. Με κανόνες. Με ελευθερία.

Αυτός είναι ένας αγώνας που πρέπει να δωθεί, παράλληλα και άσχετα απ' τον αγώνα για λεφτά - άσχετα απ' το τί αποφασίζουν οι πολιτικοί, τα κόμματα, η Ευρωπαική Ένωση και το ΔΝΤ.
Ένας αγώνας να αλλάξουμε. Να πάμε μπροστά. Να βρούμε καινούριους δρόμους.
Να σκίσουμε τις λερωμένες σελίδες, να γράψουμε σε άδειες σελίδες.

Ονειρεύομαι έναν Έλληνα που δεν περηφανεύεται για τον Πλάτωνα λες κι είναι ο μπάρμπας του, χωρίς καν να έχει διαβάσει τι είπε.
Έναν Έλληνα που δε φοβάται το καινούριο.
Έναν Έλληνα που δε φοβάται να κοιτάξει τον εαυτό του στον καθρέφτη.
Έναν Έλληνα που δεν σνομπάρει τους δυτικούς.
Έναν Έλληνα που δε ζηλεύει τους δυτικούς.
Έναν Έλληνα που θα παραδεχτεί το Αμάρτημα Της Μητρός Του.
Θα το συγχωρήσει. Και θα το ξεπεράσει.

Νικολόπουλος Φοίβος
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

- Δημοπράτηση κατασκευής γέφυρας Προδρόμου

Δημοπρατείται μετά την έγκριση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας η «Κατασκευή Γέφυρας Προδρόμου στον ποταμό Καλέντζη», προϋπολογισμού 1,6 εκατ. (με ΦΠΑ). Το έργο εντάχθηκε στο Ε.Σ.Π.Α. τον Δεκέμβριο 2012 και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Όπως τόνισε ο κ. Κ. Αγοραστός: 
«Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο για την περιοχή που συμβάλλει στην βελτίωση των υποδομών στον τομέα των μεταφορών. Η κατασκευή της γέφυρας αποτελούσε πάγιο αίτημα των κατοίκων και ήταν επιβεβλημένη, καθώς η παλαιά γέφυρα είχε καταστραφεί και δεν εξυπηρετούσε τους αυξημένους κυκλοφοριακούς φόρτους και την οδική ασφάλεια. Με την ολοκλήρωση του έργου αποκαθίσταται η κυκλοφοριακή σύνδεση που διακόπηκε και δίνεται λύση στη χρόνια ταλαιπωρία των κατοίκων οι οποίοι αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν την Ε.Ο.»

Με την υλοποίηση του έργου επιτυγχάνεται η αποκατάσταση της οδικής κυκλοφορίας της Επαρχιακής οδού Καρδίτσας – Μακρυχωρίου στη θέση του ποταμού Καλέντζη, η οποία διακόπηκε μετά την καθαίρεση των δύο ακραίων φατνωμάτων της παλαιάς πέτρινης γέφυρας. Τα φατνώματα της παλαιάς γέφυρας καθαιρέθηκαν διότι κρίθηκε από τη μελέτη αντιπλημμυρικής προστασίας της περιοχής ότι πρέπει να αντικατασταθεί ώστε να μην αποτελεί παράγοντα ανάσχεσης της ροής. Με την κατασκευή της οδικής γέφυρας εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των οικισμών Προδρόμου, Μυρίνης και Μακρυχωρίου, οι οποίοι έχουν άμεση πρόσβαση προς την Καρδίτσα και τα αγροτεμάχια της περιοχής, ήτοι συνολικός πληθυσμός περίπου 5.000 κατοίκων.

Αναλυτικότερα, το έργο αφορά την κατασκευή οδογέφυρας τριών ανοιγμάτων στον ποταμό Καλέντζη στην Τοπική Κοινότητα Προδρόμου του Δήμου Καρδίτσας με συνολικό μήκος 81,15μ. (δύο ανοίγματα ακραία από 24,50μ. το καθένα και ένα μεσαίο άνοιγμα 32,15μ.). Το συνολικό πλάτος της γέφυρας είναι 10,00μ., ήτοι 7,50μ. το κατάστρωμα και εκατέρωθεν πεζοδρόμια πλάτους 1,25μ. έκαστο. Κατασκευάζονται επίσης οι προσβάσεις για τη σύνδεση της γέφυρας με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η δημοσίευση του σχετικού Διαγωνισμού από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, Δικαιούχο και Φορέα υλοποίησης του έργου, για την ανάθεση και εκτέλεσή του.


Διαβάστε Περισσότερα »

- "Το άγχος στις παιδικές αίθουσες"

"Απο το Δημοτικό κάνει την εμφανισή του στους Ελληνες το άγχος και η πίεση, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής και οι αυξημένες υποχρεώσεις, οδηγούν πολλές φορές τα παιδιά στο στρές, το οποίο συνδέεται με την εκδήλωση ψυχοσωματικών συμπτωμάτων.
Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βοηθήσουν αποτελεσματικά ωστε οχι μόνο το σχολείο να αποσυνδεθεί απο το άγχος, αλλά και να βοηθήσουν να αλλάξουν τη ζωή κάθε παιδιού μειώνοντας το άγχος με την κατάλληλη συμπεριφορά."

Αυτά ήταν μερικά απο τα συμπεράσματα και μερικές απο τις διαπιστώσεις στις οποίες κατέληξαν οι εισηγητές Αγγελική Θεοχάρη (Ψυχίατρος) και Παναγιώτα Ντιβέρη (Σχολική σύμβουλος της 4ης Περιφέρειας Π.Ε Καρδίτσας) της ενημερωτικής διάλεξης χθες την Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013 το απόγευμα στην αίθουσα πολλαπλών του Δημοτικού καταστήματος Ιτέας.

Την εκδήλωση διοργάνωσε ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου και η Σχολική Σύμβουλος της 4ης Περιφέρειας Π.Ε. σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ιτέας.

Ακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος με τους παρευρισκόμενους γονείς όπου ακούστηκαν ενδιαφέρουσες γνώμες και απόψεις.








Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

- 30 χρόνια Ε.Μ.Σ. Ιτέας - (Κοπή Βασιλόπιτας)

30 ΧΡΟΝΙΑ Ε.Μ.Σ.ΙΤΕΑΣ - ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ

Στις 6 Φεβρουαρίου 1983 κάποιοι άνθρωποι και συγκεκριμένα 41 συγχωριανοί μας είχαν την ιδέα δημιουργίας ενός συλλόγου.
Ενός Πολιτιστικού συλλόγου ο οποίος θα μπορεί να βοηθήσει στην πολιτιστική, μορφωτική, εκπαιδευτική και αθλητική ανάταση των κατοίκων και κατ' επέκταση την πρόοδο της κοινωνίας του χωριού μας.
Έδωσαν την επωνυμία "ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΤΕΑΣ". Δημιούργησαν τμήματα θεάτρου, παραδοσιακών χορών, τμήματα μάθησης μουσικών οργάνων, βιβλιοθήκη, οργάνωναν διάφορες εκδηλώσεις κτλ κτλ.
Στις 6 Φεβρουαρίου 2013 ο σύλλογος του χωριού μας συμπληρώνει 30 χρόνια ζωής.
Οφείλουμε ως σημερινό Δ.Σ ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους εκείνους τους συγχωριανούς μας που ίδρυσαν τον σύλλογο, σε αυτούς που κατά καιρούς διοίκησαν, σε όλους εκείνους που συμμετείχαν ως μέλη και έδιναν συνεχώς ζωή και τον βοήθησαν να υπάρχει μέχρι και σήμερα.
Τους ευχαριστούμε γιατί έδωσαν σε όλους εμάς, τις νέες γενιές της Ιτέας, τη δυνατότητα να μπορούμε να προσφέρουμε, όπου, όπως και όποτε μπορεί ο καθένας μας, άλλος λιγότερο κι άλλος περισσότερο, με ανιδιοτελείς σκοπούς και με μόνο γνώμονα την πρόοδο και την ευημερία του συλλόγου και κατ' επέκταση του χωριού μας.
Σήμερα ο σύλλογος του χωριού μας έχει ροή, λειτουργούν όλα τα τμήματα υπό την καθοδήγηση των δασκάλων, της κ. Τζέλλα Σοφίας υπεύθυνης των τμημάτων παραδοσιακών χορών, του κ. Μπίμπιλα Αχιλλέα υπεύθυνου χορωδίας και μουσικών οργάνων και της κ. Μακρή Λένας υπεύθυνης της θεατρικής ομάδας του συλλόγου.
Το Δ.Σ είναι συνεχώς δίπλα σε όλους έτσι ώστε να μπορέσουμε όλοι μαζί να πάμε ένα βήμα μπροστά και να δώσουμε τη δυνατότητα σε όλους τους συγχωριανούς μας αλλά και τους ετεροδημότες να είναι περήφανοι για το σύλλογο του χωριού μας.
Θα ήταν παράλειψη να μην ευχαριστήσουμε όλα τα σημερινά μέλη του συλλόγου που βοηθάνε συνεχώς καθώς επίσης και την Τοπική Αρχή για την μέχρι τώρα συμπαράστασή της.
Κλείνοντας να ευχηθούμε η νέα "επετειακή" χρονιά να είναι για τον σύλλογο μια χρονιά η οποία θα τον πάει ακόμα πιο ψηλά.

Με βαθιά εκτίμηση
Δ.Σ    Ε.Μ.Σ. Ιτέας
























Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

- Ετήσια κοπή πίτας απο τον Σύλλογο Γυναικών Ιτέας

Ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας προσκαλεί ολα τα μέλη και τους φίλους, στην ετήσια συνεστίαση (κοπή πίτας) την Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 5 μ.μ. στο καφεζαχαροπλαστείο "ΧΑΒΑΗ".

Η παρουσία σας θα είναι τιμή για μας.
Σας περιμένουμε όλους


Με εκτίμηση
Δ.Σ. Γυναικών Ιτέας
Διαβάστε Περισσότερα »

- Δωρεάν μέτρηση Οστεοπόρωσης στην Ιτέα...

Εκ μέρους του Συλλόγου Γυναικών Ιτέας σας ενημερώνουμε οτι το ερχόμενο Σάββατο 26 Ιανουαρίου και απο ώρα 9:00 το πρωϊ στο Αγροτικό Ιατρείο της Ιτέας, σε άψογη συνεργασία με το ΕΣΥ Παλαμά, θα βρίσκεται ειδικό μηχάνημα μέτρησης οστεοπόρωσης.



Με εκτίμηση
Δ.Σ.  Συλλόγου Γυναικών Ιτέας
Η Πρόεδρος
Τζένη Μακρή
Διαβάστε Περισσότερα »