Παρασκευή 16 Αυγούστου 2013

- Ενας γιορτινός καφές στον "Λόφο" απο τον Σύλλογο Γυναικών Ιτέας

Ένα ευχάριστο ξεχωριστό απόγευμα είχαν την ευκαιρία να περάσουν οι φίλοι και τα μέλη του Συλλόγου Γυναικών Ιτέας χθές ανήμερα της Παναγίας στο καφέ "ΛΟΦΟΣ".

Η ατμόσφαιρα ευχάριστη, το μέρος καταπληκτικό, οι παρουσίες πολλές, ο καφές στην ώρα του, τα εδέσματα πλούσια και η συζήτηση από παρέα σε παρέα διαφορετική και ενδιαφέρουσα.

Στιγμές χαλάρωσης για όλους αλλά και παράδειγμα συλλογικότητας από τις γυναίκες του χωριού μας αφού όλη η ετοιμασία ήταν άψογη.

Σκοπός;; 
Να μεγαλώσει η "παρέα".

Μακριά από σκοπιμότητες, εγωϊσμούς και μικροπρέπειες, έτσι ώστε να μπορούμε όλοι μαζί να προσφέρουμε, άλλωστε αυτός είναι και ο κύριος στόχος του συλλόγου.

Το Δ.Σ ευχαριστεί για ακόμα μια φορά όλες και όλους τους παρευρισκομένους.

Με τιμή η πρόεδρος
Τζένη Μακρή
































Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 13 Αυγούστου 2013

- Απογευματινός καφές στον "Λόφο" απο τον Σύλλογο Γυναικών Ιτέας

Ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας διοργανώνει απογευματινό καφέ στο cafe bar "LOFOS" την ερχόμενη Πέμπτη 15 Αυγούστου στις 7 μμ.

Καλεί όλες τις γυναίκες και τα μέλη του Συλλόγου για ενα ευχάριστο δροσιστικό και απολαυστικό απόγευμα.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου

Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 9 Αυγούστου 2013

- Η ομορφότερη εποχή...το ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Τα παιδικά μας χρόνια, όσο δύσκολα ή εύκολα κι αν ήταν για τον καθένα από εμάς, ήταν πλούσια σε έντονες εικόνες και όμορφες στιγμές.
Ο λόγος, απλός…
Τα χρόνια που είναι συνυφασμένα με την παιδική ηλικία ενός ανθρώπου, κρύβουν όλη την αθωότητα και φυσικότητα, που όλοι μας αποζητούμε σήμερα.
Τα δικά μας παιδικά χρόνια, δεν θα έλεγα, ότι ήταν και τα πλέον εύκολα. Ήταν όμως όμορφα και γεμάτα αγάπη από το περιβάλλον μας. Οι πιο έντονες εικόνες της παιδικής μας ηλικίας, είναι άρρηκτα (συνδε)δεμένες, με την ομορφότερη εποχή του χρόνου για ένα παιδί, το ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ.

Το καλοκαίρι από πολλές απόψεις, είναι η εποχή εκείνη, που τα λουριά χαλαρώνουν και ο χρόνος έχει την δική του ιδιαίτερη αξία.
Τα δικά μου καλοκαίρια λοιπόν, στο χωριό μου, στην Ιτέα Καρδίτσας ήταν έντονα και όμορφα.

Ξεκινούσαν με το κλείσιμο των σχολείων, περίπου στα μέσα Ιουνίου.
Στον τόπο μου, εκείνα τα χρόνια, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, επικρατούσε η ασχολία με το κύριο εισόδημα, την βαμβακοκαλλιέργεια.
Η καλλιέργεια του βαμβακιού, εξασφάλισε στους νοικοκυραίους συγχωριανούς μου, στα μετέπειτα χρόνια, ένα καλό ετήσιο εισόδημα.
Εκτός όλων των άλλων, το βαμβάκι, αποτελούσε στην δεκαετία του ’80, μαζί με άλλα προϊόντα, τον αιμοδότη της ελληνικής οικονομίας.
Η καλλιέργειά του ξεκινούσε από την άνοιξη την σπορά, το σκάλισμα, το πότισμα, το φθινόπωρο με την συλλογή του, ώσπου να έρθει ο χειμώνας.

Η Κυριακή έφτανε και το πρωϊνό ξύπνημα ήταν επιβεβλημένο.
Όλοι, μικροί μεγάλοι, εκπληρώναμε τα θρησκευτικά μας καθήκοντα, κάτι που στις μέρες μας, θεωρείται δυστυχώς αγγαρεία κι έχει παραμεληθεί.
Μετά το σχόλασμα από την εκκλησία, ακολουθούσε η επίσκεψη στο καφενείο, καφές για τους μεγάλους, πορτοκαλάδα χωρίς ανθρακικό η … υποβρύχιο και κανένα παγωτό για μας τα παιδιά!
Όταν όλα αυτά τελείωναν, γύρω στις 11:00 το π.μ., έφτανε η μεγάλη ώρα!
Ανεβαίναμε με ένα σάλτο (όποιος είχε και μπορούσε φυσικά) στο φρεσκοπλυμμένο αγροτικό μας αυτοκίνητο με μπρατσάκια, κουβαδάκια και άλλα σύνεργα υπό μάλης και βουρ για την παραλία!

Στην έξοδο πρός τη θάλασσα, έβλεπες κι άλλες χαρούμενες φατσούλες με παιδική ευτυχία κι αθωότητα.
Προορισμός μας, είτε η παραλία της Αγχιάλου, είτε κατά δεύτερο λόγο, εκείνες των Αλυκών και της Μιτζέλας ή των Καλών Νερών.

Θα ήταν παράλειψή μου σ’ αυτό το σημείο, αν δεν ανέφερα και την αγαπημένη μας συνήθεια εκείνων των χρόνων.
Όλοι σαν μικρά παιδιά που ήμασταν, μας είχε αρέσει να παινευόμαστε, για τα «κατορθώματά» μας και να τα απαριθμούμε στους συνομήλικούς μας.
Καλοκαίρι λοιπόν και όλοι μας, είχαμε επιδοθεί άτυπα σ’ έναν διαγωνισμό.
Το έπαθλο του διαγωνισμού, δεν ήταν κάτι χειροπιαστό.
Ήταν μόνο η ικανοποίηση του παιδικού μας εγωϊσμού. Όλοι λοιπόν, είχαμε επιδοθεί σ’ έναν μαραθώνιο, για το ποιος θα καταφέρει να κάνει, το μεγαλύτερο μακροβούτι και την περισότερη ώρα κάτω απ΄το νερό!
Φυσικά, ο καθένας δήλωνε ότι ήθελε!
Σημασία είχε όμως, αν κατάφερνε να πείσει τους γύρω του…

Το τέλος του καλοκαιριού και της δουλειάς ουσιαστικά για τις οικογένειες των βαμβακοκαλλιεργητών, συνέπιπτε, με την μεγάλη γιορτή της Παναγιάς, τον δεκαπενταύγουστο.
Οι αυλές ασπρίζονταν, τα σπίτια καθαρίζονταν και το έθιμο του χωριού για την μεγάλη ημέρα, τηρούνταν και μπορώ να πω, με ευχαρίστηση, ότι διατηρείται ως τις ημέρες μας.

Κλείνοντας, πιστεύω ότι όλοι λίγο η πολύ, νοερά, μεταφερθήκατε και στα δικά σας παιδικά χρόνια. Είναι ωραίο που και που να θυμάσαι όμορφα γεγονότα.
Είμαστε ένας λαός, που όσο και να ψάξει κανείς, μπορεί να βρεί στοιχεία, που δεν τα συναντάς πουθενά στη γη.
Η σύγχρονη εποχή, μας έκανε σκληρούς και μας απομόνωσε από τους γύρω μας.

Μήπως η λύση τελικά στ’ αδιέξοδα των καιρών μας, είναι να ξαναβρούμε όλα αυτά που μας ενώνουν και που μας στήριζαν; 

Πιστεύω τελικά πως ναι,...αυτή είναι η λύση και μπορούμε να την πραγματώσουμε…!!!

...ένας αθεράπευτα νοσταλγός !!!
Διαβάστε Περισσότερα »

- Τοπικό σχέδιο δράσης για την κοινωνική ένταξη ευάλωτων ομάδων

Άρχισε η εκπαίδευση όλων όσων έχουν επιλεγεί να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα αντιμετώπισης της ανεργίας μέσω κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων που θα δημιουργήσουν, στο πλαίσιο υλοποίησης του «Τοπικού Σχεδίου Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού».
Πρόκειται για ένα Σχέδιο που αφορά 220 συνολικά άνεργους και εφαρμόζεται από τους δήμους του νομού, μεταξύ αυτών και ο δήμος Παλαμά.
Η επιμόρφωση των επιλεγέντων ανέργων από όλο τον καλλικρατικό δήμο Παλαμά γίνεται στο 1ο δημοτικό σχολείο, όπου χθες (πρώτη μέρα εκπαίδευσης) παραβρέθηκε και ο δήμαρχος Παλαμά κ. Κων. Πατσιαλής.
Μιλώντας στους εκπαιδευόμενους, ο κ. Πατσιαλής τόνισε ότι ο δήμος Παλαμά στηρίζει κάθε προσπάθεια για την επούλωση των πληγών που επέφερε στους δημότες του Παλαμά η οικονομική κρίση, στηρίζει κάθε πρόγραμμα που φέρνει δουλειά στους άνεργους κατοίκους του δήμου. Αυτό το σκοπό έχει και η συμμετοχή του δήμου Παλαμά στο συγκεκριμένο πρόγραμμα μέσω της Αναπτυξιακής Σύμπραξης «Κιέριον».
Ο κ. Πατσιαλής διευκρίνισε επίσης ότι το σημαντικό για τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα ΤΟΠΕΚΟ δεν είναι μόνο τα χρήματα που θα πάρουν από τα εκπαιδευτικά σεμινάρια στα οποία συμμετέχουν, αλλά η δυνατότητα που τους δίνεται αμέσως μετά να συστήσουν ανά πέντε άτομα κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις και να αναλάβουν εργασία σε διάφορους τομείς βοηθώντας τους εαυτούς τους αλλά και την τοπική οικονομία και ανάπτυξη. Σ' αυτό το στάδιο, ο δήμος Παλαμά θα βρεθεί αρωγός στους νέους συνεταιρικούς επιχειρηματίες.

Το Σχέδιο
Να θυμίσουμε ότι το συγκεκριμένο Σχέδιο ΤΟΠΕΚΟ που υλοποιείται από την αναπτυξιακή σύμπραξη «Κιέριον» και τέσσερις δήμους του νομού μας (Παλαμά, Αργιθέας, Σοφάδων και Μουζακίου), TOPEKO -ekpaideysi- 2συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ε.Ε. (Υπουργείο Εργασίας, ΕΣΠΑ 2007-2014) και υποστηρίζει 220 ωφελούμενους, οι οποίοι θα προωθηθούν στην απασχόληση και την επιχειρηματικότητα με την:
- Σύσταση Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων
- Σύσταση Νέων Επιχειρήσεων
- Απόκτηση εργασιακής εμπειρίας
- Πρόσληψη σε επιχειρήσεις της περιοχής


Η παρέμβαση εστιάζεται σε οικονομικούς κλάδους που θα ωφελήσουν άμεσα την τοπική οικονομία και την ευημερία της περιοχής, οι οποίοι είναι κυρίως ο πρωτογενής τομέας (αγροτικοί συνεταιρισμοί, ομάδες παραγωγών κοινών συμφερόντων, τυποποίηση και πιστοποίηση αγροτικών προϊόντων, παραδοσιακά επαγγέλματα, κ.λπ.) και ο τριτογενής τομέας (τουρισμός, οικοτουρισμός, αγροτουρισμός, εμπόριο, πράσινα επαγγέλματα, τεχνικά επαγγέλματα, κ.λπ.)

 Συγκεκριμένα, η παρέμβαση στοχεύει στην ανάπτυξη νέων κοινωνικών επιχειρήσεων, που αφορούν τους ακόλουθους θεματικούς άξονες:
Παραγωγή αγροτικών προϊόντων
Μεταποίηση - πιστοποίηση και προώθηση τοπικών προϊόντων
Πράσινη ανάπτυξη και περιβάλλον
Τουρισμός και πολιτισμός
Εμπόριο και υπηρεσίες
Τεχνικά επαγγέλματα
Κοινωνική μέριμνα και φροντίδα
Συλλογή και ανακύκλωση υλικών.
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 8 Αυγούστου 2013

- Παγκόσμια Ημέρα Οργασμού σήμερα....

Τα τελευταία χρόνια, κάνουν θραύση οι λεγόμενες "Παγκόσμιες Ημέρες" που σημαίνει πως, κάποιοι, δεν έχουν άλλη δουλειά να κάνουν, από το να καθιερώνουν κάτι σαχλαμάρες να σου φεύγει ο τάκος, και κάποιοι άλλοι που δεν έχουν νύχια να ξυθούν, να τις αποδέχονται σαν υπνωτισμένοι.

Ελάτε να σας δείξω μερικές "Παγκόσμιες Ημέρες" με αφορμή την σημερινή (Παγκόσμια Ημέρα Οργασμού) να σας αραιώσουν λίγο τα μαλλιά.
Κοιτάξτε τώρα τι σκαρφίζεται ο άνθρωπος όταν έχει πάθει μαλάκυνση στο τελευταίο στάδιο.
Ανάψτε τσιγάρο όσοι καπνίζετε (ηρεμεί τα νεύρα) και απολαύστε.

Παγκόσμιες Ημέρες

20 Φεβρουαρίου -  Παγκόσμια Ημέρα Κοινωνικής Δικαιοσύνης (απο δικαιοσύνη άλλο τίποτε)
22 Φεβρουαρίου -  Παγκόσμια Ημέρα Σκέψης (εμάς, όντως η πολλή σκέψη μας έφαγε) 
14 Μαρτίου -  Παγκόσμια Ημέρα Μπριζόλας και Πεολειχίας (μπριζόλα; Κάτι μου θυμίζει! Και το πεολειχία τι είναι ρε σεις; ...καμιά αρρώστια; )

20 Μαρτίου -  Παγκόσμια Ημέρα Αποχής από το Κρέας (κατά κει οδεύουμε..)
21 Μαρτίου -  Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου (μείνατε πίσω, οι Έλληνες κοιμόμαστε 365 μέρες) 
08 Απριλίου -  Ημέρα του Έθνους των Ρόμα (παντού υπάρχει ένας Γύφτος) 
01 Μαΐου -  Παγκόσμια Ημέρα για τη Νομιμοποίηση της Κάνναβης (δώσε φούντα στο λαό, μπράβο, έτσι)

02 Μαΐου -  Παγκόσμια Ημέρα Γέλιου (αμ δε μου βγαίνει, όσο και να σφίγγομαι)
06 Μαΐου -  Παγκόσμια Ημέρα κατά της Δίαιτας (κατά της δίαιτας; λέει "κατά"; Λοιπόν, όποιος με πει χοντρό τον έσκισα.)

17 Μαΐου -  Διεθνής Ημέρα κατά της Ομοφυλοφοβίας (ποιός φοβάται ποιόν;) 
14 Ιουνίου -  Διεθνής Ημέρα των Weblogger (αυτό εδώ, θα το διαβάσουν κάτι καλαμοκαβαλημένα δικά μας και θα γιορτάζουν όλο το χρόνο, να με θυμηθείτε)

26 Ιουνίου -  Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών και της Παράνομης Διακίνησής τους (στις 1 Μαϊου άλλα έλεγες για το χασίσι.)

27 Ιουνίου -  Διεθνής Ημέρα Ομοφυλοφιλικής Υπερηφάνειας (της ποιανής περηφάνειας;) 
17 Ιουλίου -  Παγκόσμια Ημέρα Διεθνούς Δικαιοσύνης (αυτό το σχολίασα πρώτο πρώτο)
18 Ιουλίου -  Διεθνής Ημέρα Νέλσον Μαντέλα (Αυτό πάντως στο χωριό μας, το λέμε γλύψιμο)
29 Ιουλίου -  Διεθνής Ημέρα του Μαλάκα (αυτή κι αν είναι γιορτή..όλη η Ελλάδα.)
  
08 Αυγούστου -  Παγκόσμια Ημέρα Οργασμού (όντως, μια φορά το χρόνο, σηκώνει κι έναν οργασμό, ε, του φούστη τώρα)

23 Σεπτεμβρίου -  Παγκόσμια Ημέρα Αμφισεξουαλικότητας (αυτοί εκεί..απτόητοι) 
02 Οκτωβρίου -  Διεθνής Ημέρα Μη Βίας (τις υπόλοιπες 364 σκοτωθείτε...)
08 Οκτωβρίου -  Παγκόσμια Ημέρα Αυγού (ε, να μην γιορτάσει κι αυτό, κοτζάμ αυγό;)
15 Οκτωβρίου -  Διεθνής Ημέρα του Λευκού Μπαστουνιού (το καφέ να περιμένει λίγο ακόμη παρακαλώ)

15 Οκτωβρίου -  Παγκόσμια Ημέρα Πλυσίματος Χεριών (πάλι καλά που δεν είπαν να πλύνουμε τον ποπό μας, θα ανησυχούσα σοβαρά)

16 Νοεμβρίου -  Διεθνής Ημέρα Ανεκτικότητας (αν είναι έτσι,...εγώ γιορτάζω κάθε μέρα.)
27 Νοεμβρίου -  Παγκόσμια Ημέρα Αγοραστικής Αποχής (και τι σκ@τά θα φάμε;)

Με καταλάβατε τώρα τι εννοούσα;
Ρε σας λέω, δεν πάμε καλά, κάτι μας πειράζει.
Κάτι μας ταΐζουν, ή με κάτι μας ψεκάζουν οι από πάνω, δεν μπορεί....!!!

Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 7 Αυγούστου 2013

2ο πολιτιστικό 3ήμερο "Φεστιβάλ Ενιπέα" 16 - 17 - 18 Αυγούστου στην Ιτέα

Το 2ο Festival Ενιπέα στις όχθες του ποταμού κατω απ΄το φεγγάρι είναι γεγονός!!!
Ο αρχαίος χιλιοτραγουδισμένος Ενιπέας, που διατηρεί και στην εποχή μας τα "πρωτεία" από τους παραποτάμους του Πηνειού, που κυκλώνει με τις ιτιές και τις λεύκες του τον οικισμό της Ιτέας, "γλείφει" με τα νερά του την ψυχή των κατοίκων της γράφοντας πολιτισμό και ιστορία.
Ευελπιστούμε και πάλι να γίνει το επίκεντρο ενός φεστιβάλ όπου ολοι οι κάτοικοι και κυρίως η νεολαία, θα έχει τον πρώτο λόγο.

Διοργανώνεται για δεύτερη φορά στα χρονικά του χωριού μας με πολύ κόπο, αγάπη και μεράκι απο τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ιτέας σε συνεργασία με τον ΔΟΠΑΠΑ Παλαμά και την Περιφεριακή Ενότητα Καρδίτσας το 2ο τριήμερο "Φεστιβάλ Ενιπέα" στις 16, 17, και 18 Αυγούστου 2013.


Αναλυτικό πρόγραμμα 3ημέρου:

1η μέρα 
Παρασκευή 16 Αυγούστου ώρα έναρξης 20:30
- Χορωδία Ε.Μ.Σ.  Ιτέας
- Χορωδία Μορφοβουνίου Καρδίτσας
- Θεατρική Παράσταση απο το θέατρο "ΟΨΕΙΣ" στην κωμωδία του Σ. Περεσιάδη με τίτλο "Ο προεστός του χωριού".
Τούς ρόλους ερμηνεύουν:
Παύλος Βησσαρίου, Βασιλική Μακρή, Αλέξανδρος Βόρθης, Ευγενία Βησσαρίου, Ανδρέας Ζυγογιάννης, Κατερίνα Κωνσταντέλλου, Σωτηρία Χρυσικοπούλου, Κατερίνα Τασιοπούλου, Μαρία Αντάρα.
Σκηνοθεσία:
Παύλος Βησσαρίου
Φωτογραφίες:
Κώστας Κορκότζελος 
(Διοργάνωση Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας)

2η μέρα
Σάββατο 17 Αυγούστου ώρα έναρξης 21:00
Παρουσίαση παραδοσιακών χορών
Συμμετέχουν:
- Πολιτιστικός Σύλλογος Ιτέας
- Λαογραφικός Σύλλογος Ντόπιων Μακροχωρίου & Περιχώρων
- Χορευτικά Ο.Π.Α.Κ.Π.Α Δήμου Φαρσάλων
- Μουσικοχορευτικός Σύλλογος Σιδηροδρόμων "Ο θερμαϊκός"

- Επιμορφωτικός Σύλλογος Νέου Μοναστηρίου
- Ευξεινος Λέσχη Ποντίων & Μικρασιατών Ν. Τρικάλων 

Τα χορευτικά συνοδευει "ζωντανή" ορχήστρα με τους μουσικούς:
Γιάννης Κατσής (τραγούδι), Ηλίας Τσιάκος (κλαρίνο), Βασίλης Κίσσας (βιολί), Γιάννης Σερίφης (κρουστά), Τάσος Σβάρνας (λαούτο), Μίλτος Κυριλίδης (λύρα ποντιακή), Γιώργος Μυλωνάς (νταούλι), Θωμάς Μυλωνάς (ζουρνά), Γιώργος Αρβανίτης (ζουρνά), Στέφανος Στεφούδης (γκαϊντα).

3η μέρα
Κυριακή 18 Αυγούστου ώρα έναρξης 22:00
Δημοτική βραδιά με τους:
- Γιώργο Βελισσάρη (τραγούδι)
- Ξένια Βέρρα (τραγούδι)...και την ορχήστρα τους.

   
ο Ε.Μ.Σ. Ιτέας εύχεται ένα όμορφο πολιτιστικό 3ήμερο σε όλους...!!!
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 6 Αυγούστου 2013

- Ο Δήμος Παλαμά στο Πράσινο Ταμείο

ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ ΠΑΛΑΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ Η ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ LED ΚΑΙ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΓΙΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Ο Δήμος Παλαμά στα πλαίσια της αναβάθμισης του δημοτικού φωτισμού και της καθαριότητας κατέθεσε προτάσεις με πλήρεις μελέτες από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου για προμήθεια 116 φωτιστικών σωμάτων τύπου lend  και τριών (3)  πινάκων κεντρικού ελέγχου φωτισμού με  την ύπαρξη κεντρικών ελεγκτών ισχύος (power controllers).

Για την υπηρεσία καθαριότητας κατατέθηκαν προτάσεις για 150 κάδους ανακύκλωσης, 200 κάδους απορριμμάτων και 815 κάδους κομποστοποίησης.

Μέχρι τώρα εγκρίθηκε η «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ LED ΚΑΙ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΓΙΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΙΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ» συνολικού προϋπολογισμού 178.000,00 €
Πρόκειται για την αντικατάσταση  των φωτιστικών σωμάτων των δύο εισόδων της πόλης του Παλαμά που θα γίνει με Φωτιστικά led ισχύος με ονομαστική ισχύ 172W σε αντικατάσταση των υπαρχόντων φωτιστικών υψηλής πίεσης 250W.
Όπως προκύπτει από τις φωτοτεχνικές μελέτες, επιτυγχάνεται με τα φωτιστικά led 172 W μεγαλύτερη ομοιομορφία έντασης φωτισμού ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα σημεία των πεζοδρομίων όπου η ένταση φωτισμού θα είναι 25 Lux  όταν ο φωτισμός ασφαλείας είναι στα 10 Lux.
Οι μελέτες έγιναν με φωτιστικά της ίδιας εταιρίας για να είναι συγκρίσιμα.
Προτιμούνται τα φωτιστικά led ισχύος 172 W για τους παρακάτω λόγους.
Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά βοηθούν στην επέκταση του χρόνου ζωής των LEDs για πάνω από 50.000 ώρες ενώ  λαμπτήρας νατρίου υψηλής πίεσης έχει 12000 ώρες κατά συνέπεια μειώνεται αισθητά το κόστος σε εργατοώρες συντήρησης  και το κόστος  από τη χρήση των μηχανημάτων έργων.

Επιτυγχάνεται έτσι:
- Χρήση λιγότερο ρυπογόνων υλικών: Τα φωτιστικά LED ισχύος  καλύπτουν τις νόρμες EU RΟHS και δεν περιέχει επικίνδυνα στερεά, υγρά ή αέρια όπως υδράργυρο, κάδμιο, μόλυβδο, χρώμιο ή αέριο ξένον
- Δεν έχουν  καθόλου υπεριώδη (UV) και υπέρυθρη (IR) ακτινοβολία:
- Δεν έχουν καθόλου ηλεκτρομαγνητικά κύματα (ΕΜ) και ραδιοσυχνότητες (RF)
- Έχουν μεγάλη δυνατότητα επιλογής θερμοκρασίας χρώματος: Κατασκευάζονται LED σε όλες τις θερμοκρασιακές διαβαθμίσεις του λευκού (από 2000Κ έως 10000Κ) καλύπτοντας τις ανάγκες διαφορετικών εφαρμογών.
- Έχουν καλύτερη τιμή CRI (δείκτης χρωματικής απόδοσης): με αποτέλεσμα να μην αλλοιώνουν τα χρώματα όταν είναι εντός της πόλης. Επιπλέον είναι χωρίς "φωτεινή πίεση" και άμεση ενεργοποίηση και με μεγάλη αντοχή στα χτυπήματα.
- Η φωτεινότητα τους είναι αμετάβλητη σε χαμηλή θερμοκρασία .

Τα υπάρχοντα φωτιστικά θα χρησιμοποιηθούν για τον φωτισμό σκοτεινών σημείων κύρια στις τοπικές κοινότητες.
Στις κεντρικές πλατείες των Δ.Ε του Δήμου  Παλαμά πιλοτικά θα τοποθετηθεί στο κεντρικό πίλαρ, ένας Πίνακας κεντρικού ελέγχου φωτισμού με την ύπαρξη κεντρικών ελεγκτών ισχύος (power controllers) οι οποίοι τις μεταμεσονύχτιες ώρες αυτόματα θα κατεβάζουν την ισχύ των λαμπτήρων στο 50% για εξοικονόμηση ενέργειας.

Θέλω να ενημερώσω τους Δημότες Παλαμά ότι είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι για την ετοιμότητα που δείχνουμε ως Δήμος για την ένταξη έργων σε διάφορα προγράμματα (έπεται και η συνέχεια) και όλα αυτά προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.

Η σημερινή δημοτική Αρχή Παλαμά διαθέτει αρκετή εμπειρία, εργατικότητα και διεκδίκηση και βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ενημερώσει τους δημότες ότι με την άψογη συνεργασία της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου μας (παρά την τεράστια έλλειψη σε προσωπικό) διαθέτει μια σειρά μελετών για διεκδίκηση και άλλων έργων πάντα όμως μέσα από προγράμματα.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΛΑΜΑ
 ΚΩΝ/ΝΟΣ ΠΑΤΣΙΑΛΗΣ
Διαβάστε Περισσότερα »

- "Ο Ανεπρόκοπος" μια ιστορία με κουτσιαριώτικη ντοπιολαλιά

Τουν βλέπς αυτόν, αυτόϊα του πιδί.
Ε, ρε, γαμώ τη μάνα μέσα, γκουτζιάμ πιδί, ντίπ δεν τουν κόβι! ούδι μια αράδα δεν ξέρει να διαβάσ, δεν καταλαβαίν΄ τίπουτα, σκέτους γκρας είνι.
Γκουτζιάμ άντρας κι κάν΄ χαζαμάρις ακόμα.
Ποιόν έμοιασι;

Ήταν μικρός, δεν τουν αγροίξι τουν πατέρα τ’ απ΄ ήταν μιρακλής!
Άμα τουν έλεγις να κάνι κάνα δλειά…
-Δεν αδγειάζου, έλεγι, έχου να πάου στα πρόβατα. Έκανι πάντα του θκό τ’.
-Έλα να κάνουμι αυτή τη δλειά, τουν έλιγις.
-Δεν αδγειάζου σήμερα σαμπρουστά άμα ξαδγειάσου, θα ’ρθού, έλιγι.

Έβγαζι του καθρεφτάκι κι τν τσατσάρα, σάλιουνι του μαλλί κι έφτιαχνι τουν καρέ.
Άμα τουν έλεγις, να ντυθεί κι να πάει στην νηκκλισιά γκουρδουκλιόνταν ούλ΄ τ΄ νύχτα στου κριβάτ΄ κι του προυί που σκώνουνταν μπαμπάλτζι.
Ντύνουνταν κι έβαζι ανάπουδα τα παπούτσια τ’.
-Βρε πιδί μ’, τά ’βαλις τ’ανάπουδα τα παπούτσια σ’, τουν έλιγαν.
-Λάθους έκανα, έλιγι αυτός, αλλά δεν τα άλλαζι, έβγαζι του καθρεφτάκι κι την τσατσάρα, έφτιαχνι τουν καρέ κι πήγηνι έτσι, σαν σβαρνιάρς στην νηκκλισιά.

Μια βολά θα πνίγουνταν στου πουτάμι αν δεν αγραπώνουνταν απού κάτ΄ κλαργιά.
Έσκουζι ούλ΄τη μέρα να τουν ακούσουν.
Σπουλάτι τουν άξαν κάτ΄ τσουμπαναραίοι κι πήγαν κι τουν έβγαλαν.

Μια βολά τουν έστειλαν να κουβαλίσι τ’άχυρου μι του κάρου, κι γκιράντσι του φουρτουμένου κάρου κι έπισαν ούλα τα διμάτχια στου δρόμου.
Μια άλλη βολά τοιμάσκαν να πάν στου παγκύρι, είχαν ζέψι του κάρου, φόρτουσαν κι τα πράματα κι περίμιναν αυτόν.
Αυτός, τότι είχι πάρι τα γκιούμνια κι είχι πάει να τα γιουμίσι μι νιρό απ τ’ αρτισιανό.
Πιρίμιναν - πιρίμιναν, κάπουτι φανήσκι κι αυτός, γιμάτους απού πάν μέχρι κατ΄ λάσπις κι νιρά.

-Ά ρε, του λεν, που είσι; Ισένα θα πιριμένουμι.
-Κάηκι απού νιρό του γουμάρι κι γκάρζι ούλη τ΄μέρα, τσ’ λέει, ιγώ γκουσουμάντσα μέχρι να του φέρου τόσου βάρους να του πουτίσου κι σεις χουιάζτι.

Μια άλλη βολά κουβαλούσι πάλι νιρό μι τα γκιούμια κι τουν φώναζαν.
-Μην απιρνάς απού κει, έχει αγλίστρα ου δρόμους.
Μπα, αυτός, ικεί.
Ε, πάτσι μια γλίστρα κι ήρθι μι τουν κώλου σαπάν’.
Τουν αλπήτχα του καημένου έτσι όπως έκανε.
Ούλη τη ζουή τ’ αγουνιώτι κι ντιπ προυκουπή δεν είδι.
Ούλου γαμπρίζει ου καημένους κι καμία δε γυρίζει να τουν κοιτάξει.

Σάμπως τι να κοιτάξει... τέτοιους ανεπρόκουπους που είνι…!!!
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 5 Αυγούστου 2013

- Γεννημένος "λάσπης"

Όλοι έχουμε ακούσει, και μερικοί έχουμε δει κατολισθήσεις στη ζωή μας....
Δεν μιλάω σήμερα για τις φυσικές... μιλάω για τις ανθρώπινες.

Βασικά, λέγονται “ολισθήσεις”, μα όταν παίρνουν κι άλλους στο διάβα και τον κατήφορό τους, τότε πλέον μιλάμε για κατολίσθηση κανονική.

Μια τέτοια κατολίσθηση βλέπω να συμβαίνει αυτές τις μέρες στο χωριό μας απο μερικούς "καλοθελητές".

Ο γεννημένος “λάσπης” παρασύρει όποιον του απλώσει το χέρι, και στο τέλος τον θάβει.
Δεν υπάρχει πιθανότητα να βρεθεί κάποιος στο δρόμο του και να βγεί καθαρός.
Ή λασπωμένος χάλια θα βγεί, ή θα τον καταπλακώσουν εντελώς οι λάσπες και θα αφανιστεί. 
Ο "λάσπης" όμως, πάντα λάσπη παραμένει...
Δεν παθαίνει τίποτε...

Ηθικόν δίδαγμα:
”Οσα δε φτάνει η αλεπού....τα λασπώνει...!!!”

Παύλος Σαμαράς
Διαβάστε Περισσότερα »

- Ενημέρωση των αγροτών του δήμου Παλαμά για το πράσινο σκουλήκι, τον αλευρώδη και τον τετράνυχο

Ο δήμαρχος Παλαμά κ. Πατσιαλής, μετά από πολλές δειγματοληπτικές επισκέψεις που έκανε ο ίδιος σε βαμβακοφυτείες του δήμου Παλαμά αλλά και σε συνεργασία με τους γεωπόνους του δήμου, θέλει να επισημάνει στους βαμβακοκαλλιεργητές τα παρακάτω:
Οι βαμβακοφυτείες την περίοδο αυτή βρίσκονται γενικά σε πολύ καλή ανάπτυξη.
Παρόλα αυτά, το πράσινο σκουλήκι έχει κάνει ήδη την εμφάνισή του σε μεγάλο αριθμό βαμβακοφυτειών και σε διάφορα ηλικιακά στάδια.
Μεγαλύτερη προσβολή παρουσιάζουν οι όψιμες καλλιέργειες και αυτές που έχουν ανοιχτό πράσινο χρώμα. Όμως  δεν χρειάζεται πανικός, ούτε και ψεκασμοί με μεγάλη ευκολία.
Το σκουλήκι είναι σε πολύ μικρό ποσοστό και στις περισσότερες φυτείες ούτε καν  βρίσκεται στα όρια ψεκασμών.
Τέσσερις  ζωντανές προνύμφες 1ου και 2ου σταδίου (μήκος μέχρι 1 εκατοστό) σε 100 φυτά, ή 1 προνύμφη ζωντανή σε 1,5 μέτρο επί της γραμμής. Μόνο σ’ αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να...
γίνεται ψεκασμός και μάλιστα πρωινές ή απογευματινές ώρες.

Οι βαμβακοκαλλιεργητές την περίοδο αυτή πρέπει να επισκέπτονται τις φυτείες 2-3 φορές την εβδομάδα και εφόσον διαπιστώσουν τα παραπάνω ποσοστά, να ενημερώνονται σωστά από τους ειδικούς γεωπόνους και να κάνουν χρήση της σωστής δοσολογίας ειδικών φυτοφαρμάκων.

Οι βαμβακοφυτείες αυτήν την περίοδο περισσότερο πρόβλημα έχουν από την εμφάνιση του αλευρώδη και λιγότερο από σκουλήκι ή τετράνυχο.
Ψεκασμοί για τον αλευρώδη  γίνονται όταν υπάρχουν 200 άτομα κατά μέσο όρο ανά 100 φύλλα βαμβακιού  και με σκευάσματα που δεν προκαλούν ζημιές στους φυσικούς εχθρούς ώστε να δημιουργούν ευνοϊκό περιβάλλον για το πράσινο σκουλήκι.

Επεμβάσεις για τετράνυχο κάνουμε όταν έχουμε εμφάνιση στο 30-50% των φύλλων.
Άστοχοι και άκαιροι ψεκασμοί αποβαίνουν σε βάρος της εξέλιξης της καλλιέργειας του βαμβακιού, σε βάρος της παραγωγής και της οικονομικότητας της καλλιέργειας,  σε βάρος του περιβάλλοντος και γενικά της ανθρώπινης υγείας.

Επεμβάσεις με φυτοπροστατευτικά προϊόντα στις βαμβακοφυτείες πρέπει να γίνονται μόνο κατόπιν επιτόπιων ελέγχων και εφόσον διαπιστωθούν τα όρια επέμβασης για κάθε εχθρό.
Οι παραγωγοί πρέπει να ενημερώνουν για κάθε ψεκασμό τους μελισσοκόμους. Επίσης σε κάθε ψεκασμό πρέπει να τηρούνται αυστηρώς οι οδηγίες εφαρμογής των φυτοπροστατευτικών προϊόντων για ότι αφορά τη δοσολογία, την συνδυαστικότητα και ιδιαίτερα την ηλικία των σκουληκιών αλλά  και τα μέτρα προστασίας για την αποφυγή δηλητηριάσεων.

Τέλος να σας ενημερώσω ότι πιο λεπτομερείς οδηγίες προς τους παραγωγούς του δήμου Παλαμά, θα δίνονται από τους γεωπόνους του δήμου μας, που βρίσκονται πάντα δίπλα στον αγρότη και στα τηλέφωνα: 24443-50116, 50152 και 50100.

ΠΑΤΣΙΑΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
         ΓΕΩΠΟΝΟΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΛΑΜΑ
Διαβάστε Περισσότερα »