Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

Η Πλημμύρα στην Μεταμόρφωση (Σωτήρα) Καρδίτσας το 1994

Συμπληρώθηκαν ακριβώς 20 χρόνια από τις μεγάλες πλημμύρες στον κάμπο της Καρδίτσας τον Οκτώβριο του 1994.
Ήταν 22 Οκτωβρίου, όταν τα ορμητικά νερά του Ενιππέα, μετά από ένα 48ωρο έντονων βροχοπτώσεων, σε συνδυασμό με τα νερά του Σοφαδίτη, του Ιταλικού, του Καράμπαλη, του Μέγα, του Καλέντζη, του Πάμισσου και του Φαρσαλίτη άρχισαν να φτάνουν αργά αλλά σταθερά στο καταληκτικό σημείο του κάμπου, στην Μεταμόρφωση (παλιά ονομασία Κουρτίκι). Νωρίτερα είχαν σημειωθεί ζημιές στο φράγμα του Σμοκόβου που τότε βρισκόταν υπό κατασκευή, ενώ είχε πλημμυρίσει και η πόλη της Καρδίτσας και των Σοφάδων.
Ο τότε μηχανικός των έργων στο φράγμα του Σμοκόβου Άλκης Αγραφιώτης είχε δηλώσει στη "Θεσσαλία τηλεόραση" και το "Ν.Α.": Αν είχε κατασκευαστεί το φράγμαθα συγκρατούσε τον μεγάλο όγκο των νερών από το οροπέδιο της Ξυνιάδας και οι ζημιές στον κάμπο της Καρδίτσας, θα είχαν κατά πολύ αποφευχθεί.."

 Οι τότε τοπικές αρχές είχαν αναγκαστεί να σπάσουν το οδόστρωμα σε αρκετά σημεία στο επαρχιακό δίκτυο στον κάμπο, στον κοσκινά, τη μαραθέα, το Μάρκο, για να δώσουν διέξοδο στα νερά που σχημάτιζαν μία τεράσταια λίμνη.

Στο Ευίδριο είχε υποχωρήσει η γέφυρα του Ενιππεα και το χωριό είχε αποκοπεί από τον έξω κόσμο, στη Μυρίνη μεγάλες οι ζημιές σε σπίτια, το ίδιο και στους Σοφάδες και το Ριζοβούνι. Στην πόλη της Καρδίτσας, είχαν πλημμυρίσει υπόγεια πάρκιγκ στο κέντρο της πόλης, αλλά και σπίτια και επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στην πλημμυρική ζώνη του Καράμπαλη, κτηνοτροφικές μονάδες και ημιοϋπόγεια μαγαζιά καθώς η στάθμη των  νερών  των ποταμών Γαύρα και Καράμπαλη βρισκόταν πάνω από το σημείο σιφωνισμού των ομβρίων υδάτων , με αποτέλεσμα αυτά να επιστρέφουν μέσα στην πόλη. .

Ένα μεγάλο τσουνάμι νερών από το οροπέδιο της Ξυνιάδας και από όλους τους παραποτάμους του Πηνειού κατευθυνόταν στο καταληκτικό σημείο του κάμπου τη Μεταμόρφωση. Αργά το απόγευμα στις 23 Οκτωβρίου τα νερά κατέκλυσαν το χωριό που βυθίστηκε σιγά- σιγά κάτω από τα λασπόνερα. Η κατάσταση τις επόμενες δύο εβδομάδες δραματική. Τα νερά να έχουν σχηματίσει μία απέραντη λίμνη, με βάθος πάνω από 3 μέτρα και από κάτω σπίτια και περιουσίες των χωρικών, που έβλεπαν με πόνο ότι η απουσία αντιπλημμυρικών και η έλλειψη καθαρισμού καναλιών και παραποτάμων είχε τραγικές συνέπειες.. Επί 20 ημέρες προσέγγιζαν το χωριό, απ΄όπου εξείχαν μόνον οι στέγες των σπιτιών, με βάρκες και τα νερά δεν έλεγαν να υποχωρήσουν.

 Προς τις αρχές Νοεμβρίου και αφού είχαν γίνει οι πρώτες εκλογές για την αιρετή νομαρχιακή αυτοδιοίκηση, κατέφθασε στο χωριό και αφού τα νερά είχαν υποχωρήσει, ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κώστας Λαλιώτης για να υποσχεθεί δέσμη μέτρων για την ανακούφιση των πληγέντων , αλλά και ένα πακέτο αντιπλημμυρικών έργων (το γνωστό "πακέτο Λαλιώτη") στον κάμπο της Καρδίτσας, που στόχο είχε να θωρακίσει τη Μεταμόρφωση, το Βλοχό και το Κεραμίδι, τα χωριά εκείνα που όντας στην πλημμυρική ζώνη του Πηνειού, υποφέρουν συχνά από πλημμυρικά φαινόμενα...

Μνήμες 20 χρόνων, ανεμειγμενες με ανθώπινο πόνο, με τεράστιες ζηνμιές στη φυτική παραγωγή, με βαμβάκια που ήταν "ντανιασμένα" σε νάιλον  στις αυλές και τα παρέσυραν τα ορμητικά νερά των ποταμών, με σπίτια νοτισμένα υγρασία, με περιουσίες ολάκερες βυθισμένες κάτω από λασπόνερα.. Τα αντιπλημμυρικά έστω και με καθυστερήσεις, έστω και με το γνωστό γραφειοκρατικό σύτημα έγιναν, μέσω του πακέτου Λαλιώτη.. Αλλά ο χρόνος που είναι το καλύτερο γιατρικό για τις πληγές δεν έσβησε από τις μνήμες τις εφιαλτικές εκείνες εικόνες... Συγκινητικές στιγμές όταν ανήμερα στις 28 Οκτωβρίου παρέλασαν τα παιδιά  του δημοτικού  σχολείου της Μεταμόρφωσης στον Παλαμά, κρατώντας τη σημαία που ανέσυραν από τα λασπόνερα...!

Διαβάζουμε από το "Ν.Α." της εποχής:

Λίμνη ο κάμπος
Πέντε μέρες μετά τις πλημμύρες μεγάλη έκταση του θεσσαλικού κάμπου εξακολουθεί να μοιάζει με μια απέραντη λίμνη. Τα νερά των ποταμών που ξεχείλισαν, "έπνιξαν" εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα.
Ενα ολόκληρο χωριό εξαφανίστηκε κάτω απο τα νερά...
Κι αυτή τη φορά, η έλλειψη στοιχειωδών αντιπλημμυρικών έργων στην περιοχή, ευθύνεται για τις τεράστιες καταστροφές.

Εγκληματική αδιαφορία
Οι κάτοικοι της Μεταμόρφωσης διαμαρτύρονται και ζητούν άμεση αποζημίωση για τις ζημιές που υπέστησαν τα σπίτια και οι καλλιέργειές τους.

Κάτοικοι
Αν είχαν γίνει τα αντιπλημμυρικά έργα - αν ενισχύονταν τα "χάρτινα" αναχώματα για να μην πνιγούν σπίτια και άνθρωποι, δε θα πλημμυρίζαμε.
Τώρα καταστραφήκαμε.

Τι άλλο να κάνουμε παρά να διαμαρτυρηθούμε για να βρούμε το δίκιο μας;."

Τα παρακάτω βίντεο είναι ρεπορτάζ του Αργύρη Ντινόπουλου για τον Αntenna τον Οκτώβριο του 1994 στο χωριό Μεταμόρφωση.

> > >
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Διαμαρτυρία αγροτών στο Σύνταγμα την 1η Νοέμβρη

Τις σχετικές αποφάσεις έλαβαν οι εκπρόσωποι των μπλόκων που συμμετείχαν σε πανελλαδική σύσκεψη που έγινε την περασμένη Κυριακή στη Λάρισα και ανακοίνωσαν την Τρίτη 21 Οκτωβρίου στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, χωρίς να αποκλείουν την κλιμάκωση του αγώνα μετά τα μέσα Ιανουαρίου.

Μάλιστα, μέσα στο επόμενο δίμηνο θα πραγματοποιηθούν πανελλαδικές δράσεις συντονισμένα σε κάθε περιοχή στον ΕΛΓΑ, τον ΟΓΑ, τις τράπεζες και τις εφορίες, αλλά και συσκέψεις αγροτών στα χωριά.

Όπως επισημάνθηκε από αγρότες της Λάρισας, της Καρδίτσας και της Λαμίας, που εκπροσώπησαν και τα υπόλοιπα μπλόκα, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι είναι πολλά και οξυμένα και θα χειροτερέψουν με την εφαρμογή της νέας ΚΑΠ η οποία όπως υποστηρίξαν σε βάθος χρόνου θα μειώσει περίπου 40% το ποσό των ενισχύσεων που λαμβάνουν σήμερα, θέτει νέους περιορισμούς στις καλλιέργειες, ενώ παραμένει αποσυνδεδεμένη η ενίσχυση από την παραγωγή.

Τονίσθηκε δε ότι η άγρια φορολόγηση των αγροτών από φέτος με 13% από το πρώτο ευρώ, τα χαράτσια και ο ΕΝΦΙΑ, η αύξηση του κόστους παραγωγής, οι πολύ χαμηλές τιμές ειδικά σε βασικά προϊόντα, μειώνουν δραστικά το αγροτικό εισόδημα.

Παράλληλα με αφορμή την παρουσίαση και συζήτηση στη Βουλή, για τα πορίσματα ελέγχου των τριτοβάθμιων αγροτοσυνδικαλιστικών οργανώσεων σχετικά με την οικονομική διαχείριση, οι εκπρόσωποι των μπλόκων, ανέφεραν ότι οι κυβερνώντες δεν μπορούν να παριστάνουν ότι «πέφτουν από τα σύννεφα» όταν οι συγκεκριμένοι ήταν «ξεπουλημένοι συνδικαλιστές».
Συμπλήρωσαν δε, ότι οι ίδιοι είχαν ξεκαθαρίσει τη θέση τους για τη συγκεκριμένη κατάσταση εδώ και 25 χρόνια.

Μάλιστα, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ν. Καρδίτσας, Β. Μπούτας, επιβεβαιώθηκαν από τις εξελίξεις τα όσα έλεγε η ΠΑΣΥ η οποία δημιουργήθηκε ακριβώς ως «αντίπαλο δέος» αυτών των οργανώσεων, που λειτουργούσαν κατ' εντολή των κυβερνήσεων και των κομμάτων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.
Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

Ας σηκωθεί η νέα γενιά απ' τις καφετέριες και τους φρεντοφραπέδες...

Είναι, λένε, θυμωμένη η νέα γενιά αυτή των 20-25-30 ετών, γιατί η δική μας η γενιά τους έκλεψε το μέλλον, το υποθήκευσε, το σκόρπισε!
Πολύ σωστά ως εδώ.
Έτσι είναι...κι έτσι έγινε, και το λάθος της δικής μας γενιάς (του Πολυτεχνείου) είναι μεγάλο.
Όμως και η δική μας η γενιά ήταν θυμωμένη με την γενιά των πατεράδων μας.
Κι όλες οι γενιές λίγο-πολύ τάχουνε με τις προηγούμενες.
Αλλά ξεσηκωθήκαμε...επαναστατήσαμε...λιώσαμε παπούτσια σε πορείες και καταλήψεις, παίξαμε ξύλο σε 24ωρες συνελεύσεις...κάτι κάναμε τέλος πάντων.
Και τί καταφέραμε θα μου πείτε;
Ίσως τίποτα, ίσως κάτι λίγα.
Καταφέραμε όμως να δικαιώσουμε τα νιάτα μας και την υποχρέωση κάθε νέας γενιάς
ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΑΜΕ!!!

Η επανάσταση για την επανάσταση λοιπόν;
Ναι!
Για να δικαιώσει τα νιάτα και το αίμα που βράζει, και να διεκδικήσει το μέλλον όπως το ονειρεύεται και όχι όπως της το φτιάξανε.
Κι ας αποτύχει, ας πέσει κάτω!
Θα πει όμως ότι προσπάθησε, ότι απέτυχε, ή ότι προδόθηκε....άς πει τέλος πάντων ό,τι θέλει.
Αρκεί να έχει σηκώσει ανάστημα και να δει πέρα από αυτό που η παλιά γενιά τής περιγράφει!
Βγάζοντας το μένος της στα παγάκια, και κοπανώντας τα με το καλαμάκι του φρεντοφραπέ, δεν βγαίνει τίποτα!

Η δική μας η γενιά έκανε το λάθος μετά την επανάστασή της, ή την ψευτοεπανάσταση, ή όπως αλλοιώς σας αρέσει να την πείτε, να εμπιστευτεί την πολιτική και τους πολιτικούς, και ν' αφήσει σ' αυτούς την διαχείριση των κεκτημένων του ξεσηκωμού της.
Τα αποτελέσματα φυσικά δεν ήταν αυτά που ονειρεύτηκε...τα βλέπουμε!!!

Αντίθετα η σημερινή γενιά, στο εντελώς άλλο άκρο, δεν εμπιστεύεται ούτε πολιτική ούτε πολιτικούς.
Απέχει...!!!
Και με την αποχή της αυτή, δίνει χώρο και δικαίωμα σ' αυτούς που δεν εμπιστεύεται να χορεύουν ελεύθερα και να κανονίζουν το μέλλον όπως τους βολεύει!

Η γενιά μας, η υπεύθυνη, είναι έτοιμη (όχι όλοι αλλά οι περισσότεροι) να ζητήσει και έμπρακτα συγγνώμη: με νέους αγώνες και ξεσηκωμούς, αρκεί να κάνουν την αρχή οι νέοι, η νέα γενιά, αυτή που θίγεται περισσότερο, αλλά αντιδρά λιγότερο.
Θέλουμε να παραδώσουμε τα ηνία, αυτά που δεν είμασταν άξιοι να κρατήσουμε, αλλά να βρεθεί κάποιος να τα πάρει!

Ας σηκωθεί η νέα γενιά απ' τις καφετέριες και τους φρεντοφραπέδες, έστω και για να μας βρίσει:
''@αμώ το κερατό σας όπως μας καταντήσατε!''.

Αλλά ας σηκωθεί...!!!

Παύλος Σαμαράς
Διαβάστε Περισσότερα »

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΜΟ: Ο Έμπολα χτυπάει την Ελλάδα!!!

Είναι αναπόφευκτη η εμφάνιση κρουσμάτων του Έμπολα και στην Ελλάδα.
Αυτή είναι μία επίσημη προειδοποίηση από αρμόδιους επιστήμονες, καθώς ο φονικός ιός είναι φανερό ότι έχει ξεφύγει από τα υποσαχάρια αφρικανικά κράτη και ταξιδεύει ήδη σε όλο τον κόσμο.

Αργά ή γρήγορα και πάντως μέχρι τέλος του έτους, θα μας έρθει στην Ελλάδα και το ερώτημα είναι πόσο έτοιμη είναι η χώρα μας να αντιμετωπίσει αυτή την επιδημία, που ήδη θερίζει χιλιάδες ζωές και χαρακτηρίζεται πλέον επίσημα όχι σαν επιδημία, αλλά σαν μία παγκόσμια ανθρωπιστική κρίση.

Στέλεχος του ΚΕΕΛΠΝΟ (Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων) μου έλεγε χθες ότι από προσομοιώσεις της εξάπλωσης της επιδημίας προβλέπεται ότι:

1. Μέχρι τέλος του 2014 θα έχουν ασθενήσει εκατοντάδες χιλιάδες σε όλο τον κόσμο.

2. Το πρόβλημα νοσηλείας τους θα είναι τεράστιο γιατί δεν υπάρχουν τόσα νοσοκομεία για την τοποθέτηση αυτών των ασθενών σε καραντίνα.

3. Το εμβόλιο δεν υπολογίζεται να βρεθεί πριν από τα μέσα του 2015.

4. Ο ιός, όσο θα βρίσκει ελεύθερο έδαφος και θα προχωρεί, θα μεταλλάσσεται συνεχώς δημιουργώντας πρόσθετες δυσκολίες για την αντιμετώπισή του.

Στην Ελλάδα ξεκίνησαν τώρα τα πρώτα βήματα για την προστασία της χώρας μας και την αντιμετώπιση του ιού. Το Σάββατο ομάδα του ΚΕΕΛΠΝΟ πήγε στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» και έκανε ειδικό σεμινάριο στους αστυνομικούς πώς να ελέγχουν επιβάτες αεροπλάνων που έρχονται από τις υποσαχάριες χώρες της Αφρικής και κυρίως από τη Νιγηρία και τη Λιβερία μέσω άλλων σταθμών. Οδηγίες δόθηκαν και προς το Λιμενικό, για την ανίχνευση ναυτικών που έρχονται με καράβια, προερχόμενα από χώρες όπου υπάρχει η επιδημία και παράλληλα καταστρώθηκε σχέδιο για άμεσο έλεγχο κάθε λαθρομετανάστη που εισέρχεται στην Ελλάδα μέσω των νησιών του Αιγαίου, που βρίσκονται κοντά στην Τουρκία.

Οργανώνονται ήδη δύο μεγάλα κεντρικά νοσοκομεία της Αθήνας για τη νοσηλεία ασθενών με Έμπολα και δημιουργούνται εκεί χώροι αυστηρής απομόνωσης των ασθενών αυτών.

Και ενώ δεν πρέπει αυτή τη στιγμή να υπάρχει πανικός στην Ελλάδα για το θέμα αυτό, βασική διαπίστωση των γιατρών και των στελεχών των υγειονομικών υπηρεσιών είναι ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα έχει μεγάλα κενά στην αντιμετώπιση της επιδημίας και άρχισε ένας αγωνιώδης δρόμος ταχύτητας τις τελευταίες μέρες για να καλυφθούν αυτά τα κενά.

Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

"AGENDA 21" - Επίσημο σχέδιο ευθανασίας

"Γέρασες;...πρέπει να πεθάνεις!!!"
Για όσους ακόμα αμφιβάλλουν για την ύπαρξη και την εφαρμογή της ατζέντας απομείωσης του παγκόσμιου πληθυσμού, και για τον κίνδυνο που διατρέχουμε εμείς και τα παιδιά μας στα χέρια πραγματικά παράφρονων ανθρώπων, θα πρέπει να διαβάσουν οπωσδήποτε τα ντοκουμέντα που ακολουθούν, και μετά ίσως σκεφτούν τα πράγματα αρκετά διαφορετικά.

ΦΡΙΚΗ!!! 

Συνωμοσιολογία, είπατε;
Ναι, φυσικά:
Έχουμε και λέμε: Ο ΙΔΙΟΣ Ο Ο.Η.Ε διαφημίζει σε σποτ την "Ατζέντα 21", δηλαδή την δραματική μείωση του παγκόσμιου πληθυσμού!!!

Φαίνονται χαρακτηριστικά ηλικιωμένοι αλλά και μεσήλικες, να λένε:
"Η Γη δεν μας χωράει όλους!...Κάτι πρέπει να κάνουμε...Ζήσαμε μια καλή ζωή, να ζήσουν και τα παιδιά μας"!!!
Δηλαδή, μας προϊδεάζουν "ΓΙΑ ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΜΕΓΑΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ" που θα είναι κάποιας ηλικίας, γιατί δήθεν "δεν μπορούν αλλιώς να ζήσουν οι νέοι"!!!

Μιλάμε για ΟΛΙΚΗ ΦΡΙΚΗ, που μας την προβάλουν πλέον ως διαφημιστικό μήνυμα και δεν αντιδρά κανείς...Μα κανείς !!!

Καταλάβατε τώρα γιατί αυτή η πρεμούρα των εγχώριων κυβερνώντων ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ;;;
Υπενθυμίζουμε πως, ένας από τους προτεινόμενους όρους της Ατζέντας 21, είναι ακριβώς αυτός:
Να μειωθούν οι γεννήσεις με φορολογικά μέτρα και ό,τι άλλο χρειαστεί!

Επίσης, προωθείται η Παγκόσμια Διακυβέρνηση και η Πανθρησκεία μέσω της συγκεκριμένης "Ατζέντας"!

Να υποθέσουμε πως αναμένονται και νέα διαφημιστικά "για το καλό μας" από τον Ο.Η.Ε;
Ή ότι αυτά είναι "συνωμοσιολογίες", όπως λένε ορισμένοι παπαγάλοι;

Ευτυχώς ή δυστυχώς, η τωρινή πραγματικότητα - και αυτή που "έρχεται σύντομα", όπως λέει το δικό τους διαφημιστικό σπότ - τους διαψεύδει...!

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΣΠΟΤ ΤΟΥ Ο.Η.Ε. ΚΑΙ ΦΡΙΞΤΕ !!

Διαβάστε Περισσότερα »

Η μοναξιά των Μπουζουξήδων!

Το μπουζούκι, το εθνικό μας όργανο, σίγουρα θα πρέπει να νιώθει μοναξιά στις μέρες μας!
Παραγκωνισμένο, πολλές φορές διακοσμητικό στοιχείο κάποιες άλλες, παλεύει μέσα από τους σπουδαίους μουσικούς του που το εκπροσωπούν να σταθεί όρθιο και να μην χάσει την αίγλη του!

Κάπως αλλιώς ξεκίνησε και οραματίστηκε ο "Πατριάρχης" Μάρκος τον πρωταγωνιστικό ρόλο που θα έπρεπε να έχει το μπουζούκι στο Ελληνικό τραγούδι!

Σε ενα απο τα πολλά τραγούδια του, οπου κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο μπουζούκι, λέει χαρακτηριστικά:
"Μπουζούκι γλέντι του ντουνιά που γλένταγες τους μάγκες κι οι πλούσιοι σου κάνανε, μπουζούκι μου μεγάλες ματσαράγκες. Τώρα σε βάλαν στα χαλιά και σε σαλόνια επάνω ακόμα κι από το βιολί, μπουζούκι μου δυο σκάλες παραπάνω."

O Mάρκος υπήρξε αδιαμφισβήτητα ο πρώτος όλων που έβαλε το κατακριτέο εκείνη την εποχή μπουζούκι στην ελληνική δισκογραφία!
Η ιστορία, όμως, επαναλαμβάνεται, καθώς σχεδόν κατακριτέο είναι και στις μέρες μας.
Η νέα μόδα, η νέα τάση στο Ελληνικό Τραγούδι επιβάλει ομορφάντρες και δίμετρες καλλονές, ενώ το φαίνεσθαι παίζει πια τον κυρίαρχο ρόλο!

Οι σολίστες και οι μουσικοί γενικά είναι υποχρεωμένοι πολλές φορές να υπακούν για λογούς ανάγκης και επιβίωσης σε ατάλαντους μαέστρους και τραγουδιστές της μιας σεζόν, παίζοντας ούτε καν το 1 εκατοστό τον δυνατοτήτων τους!
Πρόκειται για αφανείς ήρωες όχι πίσω απο πρωταγωνιστές, αλλά πίσω από κομπάρσους τραγουδιστές πολλές φορές!

Είναι αυτονόητο και δεν χρειάζεται περισσότερη ανάλυση το γεγονός οτι οι μουσικοί τραβάνε κουπί με ώρες ατελείωτης μελέτης και αυτοσυγκέντρωσης, ώστε να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα!

Μόνο ο μεγάλος Άκης Πάνου τόλμησε σε μια απο τις τελευταίες του εμφανίσεις να στήσει πάλκο με δύο σειρές και στην πρώτη σειρά φιγουράρανε, φυσικά, με καμάρι τα μπουζούκια!



Διαβάστε Περισσότερα »

Απο σήμερα οι αιτήσεις για το επίδομα θέρμανσης

Ξεκινά σήμερα η υποβολή αιτήσεων από τα νοικοκυριά προς τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για την καταβολή του επιδόματος θέρμανσης.

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων αναμένεται να ανοίξει τη σχετική εφαρμογή στο TAXIS για την υποβολή των αιτήσεων.

Οι δικαιούχοι μπορούν να λάβουν προκαταβολή το 25% της επιδότησης, σε διάστημα 20 ημερών από την υποβολή της αίτησης.

Η προκαταβολή και το επίδομα κατατίθενται σε τραπεζικό λογαριασμό χωρίς προσκόμιση δικαιολογητικών, ενώ όσοι αγοράσουν παραπάνω από μία φορά πετρέλαιο θέρμανσης δεν θα υποβάλουν πάλι αίτηση.

Στην αίτηση των δικαιούχων για το επίδομα θα πρέπει να αναγράφεται ο ΑΦΜ του, το ονοματεπώνυμο και ο αριθμός προστατευόμενων τέκνων, εάν επιθυμεί ή όχι την προκαταβολή, ο αριθμός τραπεζικού λογαριασμού (IBAN) και ονοματεπώνυμο 1ου δικαιούχου, ο αριθμός παροχής ρεύματος κύριας κατοικίας, διεύθυνση, τετραγωνικά, αν η κατοικία είναι ιδιόκτητη, ενοικιαζόμενη ή δωρεάν παραχωρούμενη, ο ΑΦΜ του εκμισθωτή ή του δωρεάν παραχωρούντος, ένδειξη αν πρόκειται για πολυκατοικία, στοιχεία επικοινωνίας (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμός κινητού ή και σταθερού τηλεφώνου).

Υπενθυμίζεται ότι δικαίωμα επιδόματος θέρμανσης οι ακόλουθες κατηγορίες φορολογούμενων:

· 'Αγαμοι με εισόδημα έως 30.000 ευρώ και έγγαμοι με εισόδημα έως 40.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 3.000 ευρώ για κάθε παιδί ( 43.000 ευρώ για οικογένεια με ένα παιδί και 46.000 ευρώ για οικογένεια με δύο παιδιά).
· Οι άγαμοι χάνουν το επίδομα αν έχουν περιουσία άνω των 200.000 ευρώ, ενώ οι έγγαμοι αν το άθροισμα των ακινήτων τους ξεπερνά τις 300.000 ευρώ.
· Δεν δικαιούται επίδομα θέρμανσης όποιος έχει αυτοκίνητο με κινητήρα άνω των 3.000 κυβικών εκατοστών.
· Στα 120 τετραγωνικά μέτρα ανέρχεται η μέγιστη επιφάνεια του ακινήτου για την οποία μπορεί να επιδοτηθεί κάποιος φορολογούμενος.

 Η επιδοτούμενη ποσότητα καυσίμων διαμορφώνεται ως εξής:

· Στα 3.000 λίτρα για τους κατοίκους των νομών που ανήκουν στην Α' ζώνη (Νομοί Γρεβενών, Κοζάνης, Καστοριάς, Φλώρινας, Δράμας, Ευρυτανίας).

· Στα 1.800 λίτρα για τους κατοίκους των νομών που ανήκουν στη Β' ζώνη (Νομοί Ιωαννίνων, Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Αρκαδίας, Πιερίας, Ημαθίας, Πέλλας, Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Χαλκιδικής, Σερρών, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης, Έβρου).

· Στα 960 λίτρα για τους κατοίκους των νομών που ανήκουν στην Γ' Ζώνη (Νομοί Αττικής −εκτός Κυθήρων και Σαρωνικού−, Κορινθίας, Ηλείας, Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας, Φθιώτιδας, Φωκίδας, Βοιωτίας, Εύβοιας, Μαγνησίας, Λέσβου, Χίου, Κέρκυρας, Λευκάδας, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, 'Αρτας).

· Στα 600 λίτρα για τους κατοίκους των νομών που ανήκουν στην Δ' Ζώνη (Ηρακλείου, Χανίων, Ρεθύμνου, Λασιθίου, Κυκλάδων, Δωδεκανήσων, Σάμου, Κυθήρων και νησιών Σαρωνικού, Μεσσηνίας, Λακωνίας, Αργολίδας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ιθάκης).
Διαβάστε Περισσότερα »

Παρατείνεται η θητεία με πλειοψηφία του Συλλόγου Γυναικών Ιτέας

Ύστερα από μια κατάμεστη αίθουσα και πλειοψηφική απόφαση δια ανάτασης των χεριών της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Γυναικών Ιτέας αποφασίστηκε να παραταθεί για έναν χρόνο η θητεία και οι εκλογές.
Οπότε το Δ.Σ. παραμένει ως έχει.

Στη συνέχεια τα μέλη απόλαυσαν το απογευματινό καφεδάκι τους στο καφεζαχ/στείο "ΧΑΒΑΗ".

Η Πρόεδρος Τζένη Μακρή και το Δ.Σ ευχαριστούν όλα τα μέλη και υπόσχονται και πάλι μια καλή και δημιουργική χρονιά.











Διαβάστε Περισσότερα »

Είμαστε ο πιο άξεστος, απαίδευτος, αγράμματος, ακαλλιέργητος, διχαστικός, απολίτιστος λαός της Ευρώπης

Οι Έλληνες μίλησαν πρώτα απ΄ όλους για:
Το άτομο: Δημόκριτος, Μόσχος ο Φοίνιξ, Λεύκιππος, Επίκουρος. (Παρουσιάστηκε από τον Ντάλτον το 1808)
Η κίνηση των ατόμων καί ο σχηματισμός τών ουρανίων σωμάτων από άτομα: Δημόκριτος
Η σχετικότητα: Θαλής ο Μιλήσιος, Αναξιμένης, Θεόπομπος, Ηράκλειτος, Ζήνων, Ελεάτης.(Παρουσιάστηκε από τον Αινστάιν)
Η αντιστροφή του Χρόνου: Πλάτων (Πολιτικος) (Παρουσιάστηκε από τον Αινστάιν)
Η φύση του Σύμπαντος: Λουκρήτιος
Η φύση του Σύμπαντος και η σφαιρικότητά του: Πλάτων, Θαλής, Πυθαγόριοι
Χωρο-χρόνος: Ζήνων, Ελεάτης, Δαμάσκιος.
Αντι-Υλη και παράλληλα Σύμπαντα: Φιλόλαος
Νόμος των αναλογιών: Ερμής, Πυθαγόρας
Το παλλόμενο Σύμπαν: Πλάτων (Πολιτικός)
Η Μεγάλη Εκρηξη καί ο Δημιουργός του Σύμπαντος: Ορφικοί. (Παρουσιάστηκε από τον Ζώρζ Λεμάντρ το 1927)
Οι πέραν του Κρόνου πλανήτες: Δημόκριτος, Αναξιμένης
Η φύση του Γαλαξία ως αστρικό νεφέλωμα: Δημόκριτος
Η πολλαπλότητα των Κόσμων: Αναξαγόρας, Αναξιμένης, Αναξίμανδρος, Ξενοφάνης, Ζήνων, Ελεάτης, Μητρόδωρος, Θαλής. (Παρουσιάστηκε από τον Τζορντάνο Μπρούνο)
Το απροσμέτρητο των αποστάσεων: Ορφεύς, Αρίσταρχος
Οι Κόσμοι έχουν αρχή και τέλος: Δημόκριτος
Τα Ηλιακά Συστήματα καί τους «μή φωτεινούς συνόδους των ηλίων»: Πυθαγόρας, Ηράκλειτος
Η ύπαρξη ζωής σε άλλα Συστήματα: Αναξαγόρας, Ξενοφάνης, Δημόκριτος, Επίκουρος, Αναξιμένης, Ζήνων, Ελεάτης, Λουκρήτιος, Στράβων
Η ελλειπτικότητα της Γήινης τροχιάς: Αρίσταρχος (Παρουσιάστηκε από τον Γκάους το 1819)
Οι Αστεροειδείς καί οι συγκρούσεις τους: Πλάτων (Τίμαιος)
Οι διαστάσεις της Υδρογείου: Ερατοσθένης, Διακαίαρχος
Η 24ωρη περιστροφή της Γής: Ηρακλείδης ο Ποντικός
Η αιτία της Εκλειψης: Αναξαγόρας, Θαλής
Νόμοι κινήσεως των Πλανητών: Εύδοξος, Πυθαγόριοι
Η φύση της Σελήνης: Πλούταρχος, Εμπεδοκλής
Οι κινήσεις της Υδρογείου: Ηρακλείδης ο Ποντικός
Η φύση του Ηλίου: Αναξαγόρας
Ο Πολικός αστέρας: Ορφικοί, Ομηρος
Η ανάκλαση του Ηλιακού φωτός από την Σελήνη: Θαλής, Παρμενίδης, Πλούταρχος (Παρουσιάστηκε από τον Γαλιλαίο)
Η αιτία των παλιρροιών: Ποσειδώνιος (Παρουσιάστηκε από τον Κέπλερ)
Οι Υπολογιστές: Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων (Παρουσιάστηκε από τον Βίνερ το 1950)
Η Αμερική: Πλάτων, Στράβων, Βίων Προυσσαεύς
Διαστρικά ταξίδια: Λουκιανός
Ο τρόπος σχηματισμού του Ηλιακού Συστήματος: Πλάτων (Παρουσιάστηκε από τον Λαπλάς)
Η θεωρία της εξέλιξης των ειδών: Αναξίμανδρος (Παρουσιάστηκε από τον Δαρβίνο το 1859)
Η στεριά είναι λιγότερη από το νερό: Φιλόστρατος
Η προέλευση της Ζωής: Δημόκριτος, Αναξίμανδρος
Η Ενέργεια: Αριστοτέλης, Αναξίμανδρος
Η αιτία της πλημμύρας του Νείλου: Ηρόδοτος
Το εξάμηνο Πολικό ημερονύκτιο: Βίων ο Αβδηρίτης
Η Ισημερινή Αφρική και οι οροσειρές της: Πτολεμαίος
Ο Νόμος της επιβίωσης των καλύτερα προσαρμοσμένων όντων: Ο Λουκρήτιος τον αναφέρει ως γνώση των αρχαιοτέρων από αυτόν, Ελλήνων (Παρουσιάστηκε από τον Δαρβίνο)
Οι 365.25 ημέρες του Ετους: Ο Διόδωρος αναφέρει ότι «πρόκειται γιά πολύ παλιά γνώση» από αυτόν
Τα Ζώδια και οι ονομασίες τους: Ορφικοί (Παρουσιάστηκε από τον Νεύτωνα)
Οι Ισημερίες και τα Ηλιοστάσια: Ορφικοί
Η φύση των Κομητών: Αριστοτέλης, Πυθαγόριοι
Οι Κοσμικοί Ηχοι: Πυθαγόρας
Ο Νόμος που ορίζει τις αποστάσεις των Πλανητών από τον Ηλιο: Πυθαγόριοι (Παρουσιάστηκε από τον Μποντέ)
Η απόσταση της Γής από τα άλλα ουράνια σώματα: Ιππαρχος
Το Σύμπαν είναι ένα ζωντανό Ον και περικλείει όλα τα όντα: Πλωτίνος
Η Αλληλεπίδραση των πάντων: Πλάτων
Η έννοια της Κοσμικής Τάξης καί Αρμονίας: Ορφικοί
Ο νόμος της Αναλογίας καί της Αντιστοιχίας Μικρόκοσμου-Μακρόκοσμου: Ερμής ο Τρισμέγιστος
Το ωοειδές σχήμα του Σύμπαντος: Ορφικοί, αναφορές των Μακρόβιου καί Αχιλλέως Τάτιου
Αστρο-Γέννεση και Αστρική σκόνη: Ορφικοί
Η αρχική συγκέντρωση όλης της συμπαντικής Υλης σε ωοειδές σχήμα: Ορφικοί
Το Πεπερασμένο του Σύμπαντος: Ορφικοί
Η δυνατότητα εποικισμού της Σελήνης: Λουκιανός
Τα Αυτόματα: Ηφαιστος, Δαίδαλος, Τάλως
Το DNA: Κηρύκειον
Ο Χάλυβας: Αναφέρει ο Ευριπίδης «χαλύβω πελέκει»
To ήλιον μύδρον, είναι διάπυρο: Αναξαγόρας

Εν κατακλείδι
Όσες Αμφιπόλεις και να ανακαλυφθούνε, όσα αισιόδοξα άρθρα να γραφούν, όσες ελπίδες και να τρέφουμε, όσο και αν αγαπούμε αυτή την πόλη και αυτή την χώρα, όσες τρόϊκες και να έρθουν, όσα μνημόνια να υπογραφούν, όσες καταστροφές και να τύχουν, όσοι και να βάλουν πλάτες ένα είναι βέβαιο...

Είμαστε ο πιο άξεστος, απαίδευτος, αγράμματος, ακαλλιέργητος, διχαστικός, απολίτιστος λαός της Ευρώπης.

Σήμερα καθώς έβγαινα από το Μετρό στο Πανεπιστήμιο είδα αυτό.
Πάνω σε ένα κτίριο κόσμημα της Αθήνας (Ακαδημία Αθηνών), πάνω σε ένα κτίριο που καθαρίστηκε λίγο καιρό πρίν.


Όχι περίφραξη είπατε στα δημόσια κτίρια; 
Πόσο υποκριτές και πόσο δήθεν είμαστε...
Καληνύχτα Ελλάδα συ που έδωσες τα φώτα σου σε όλη την Οικουμένη.
Νοιώθω εθνικά ντροπιασμένος και αηδιασμένος με όλο αυτό που γίνεται...

Σπ. Κ. Σπυρόπουλος
Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

Πρόσκληση - Κάλεσμα απο τον Πολιτιστικό Σύλλογο Γυναικών Πετρίνου στήν ετήσια Ιερά πανήγυρι του χωριού

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Γυναικών Πετρίνου καλεί όλα τα μέλη, και φίλους του Πετρίνου, να γιορτάσουμε όλοι μαζί τήν ετήσια Ιερά πανήγυρι του χωριού που θα γίνει το βράδυ του Σαββάτου 25 Οκτώβρίου στήν πλατεία.

Θα συμμετέχει 8μελής λαϊκή & δημοτική ορχήστρα με τον δικό μας καλλιτέχνη ΚΩΣΤΑ ΜΗΤΡΑΚΟ.
(Ο χώρος θα στεγάζεται και θα θερμαίνεται)

Επίσης η πρόσκληση ισχύει και για την επόμενη ημέρα της εορτής του Αγ. Δημητρίου 26 Οκτωβρίου, όπου μετα το τέλος της Θείας Λειτουργίας (στον ίδιο χώρο της πλατείας) δυο χορευτικά των Καραγκούνηδων του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιτέας και των Σαρακατσαναίων Καρδίτσας θα χορέψουν παραδοσιακούς χορούς.
Θα μοιραστεί επίσης σε όλους τους παρευρισκομένους δωρεάν το παραδοσιακό πατροπαράδοτο πρόβιο με κριθαράκι.
Προσκαλούμε και πάλι όλους τους απανταχού Πετρινίτες και φίλους κοντοχωριανούς μας, να μας τιμήσουν με την παρουσια τους.

το Δ.Σ του Συλλόγου
      Η Πρόεδρος
Κατερίνα Πανταζώνα




Διαβάστε Περισσότερα »