Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

Έγγραφο που δείχνει τον Βλοχό Καρδίτσας για κέντρο προσωρινής φιλοξενίας μεταναστών

Ο χώρος μπροστά από ένα παλιό λατομείο στον Βλοχό του Δήμου Παλαμά, επιλέγει από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου για να εγκατασταθεί κέντρο προσωρινής φιλοξενίας μεταναστών και για τον λόγο αυτό, στάλθηκε στις 30 Μαρτίου έγγραφο προς την Περιφέρεια Θεσσαλίας και τον Δήμο Παλαμά.

Το έγγραφο ζητάει χώρο 35 στρεμμάτων για τον χώρο που αναφέρεται ότι είναι κατά μήκος της Περιφερειακής οδού Μαραθέας – Αγίου Δημητρίου.

Το έγγραφο δεν διευκρινίζει ποιο λατομείο εννοεί, μιας και υπάρχουν δύο παλιά λατομεία, το ένα 300 μέτρα από το χωριό και το άλλο 700 μέτρα.









Διαβάστε Περισσότερα »

Συνεχίζεται απρόσκοπτα η πορεία των έργων στην Π.Ε. Καρδίτσας παρά τον κορονοϊό

Συνεχίζεται απρόσκοπτα η πορεία των έργων στην Π.Ε. Καρδίτσας.
Σας ενημερώνω επίσης πως στα πλαίσια κατασκευής του έργου Οδός Δέλτα-Παλαμά, προβλέπεται η καθαίρεση και ανακατασκευή οδικού τμήματος της Ε.Ο. 16 «8ο χλμ Εθνικής Οδού προς Γοργοβίτες – Παλαμάς – Βλοχός – Όρια Νομού με Ν. Τρικάλων» και συγκεκριμένα η σύνδεση του Παλαμά με τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) στον κυκλικό κόμβο Χ.Θ. 80+400 και την πόλη της Καρδίτσας, μήκους περίπου 10Km.
Στην παρούσα φάση θα εκτελεστούν εργασίες στο τμήμα από τον κόμβο της ΒΙ.ΠΕ. έως και τον οικισμό του Μάρκου. Επειδή η εκτέλεση των εργασιών εκσκαφής του οδοστρώματος θα καλύπτει όλο το πλάτος του καταστρώματος της οδού, θα πρέπει να διακοπεί η κυκλοφορία του τμήματος αυτού καθ’ όλη τη διάρκεια κατασκευής των εργασιών.
Ο όγκος της κυκλοφορίας, ερχόμενος από Καρδίτσα (κόμβος ΔΕΛΤΑ), θα εκτρέπεται μέσω της Ε.Ο. Λάρισας- Καρδίτσας για κατεύθυνση προς Παλαμά και Μάρκο, μέσω του κόμβου της Ματαράγκας. Ο όγκος της κυκλοφορίας, ερχόμενος από Παλαμά ή την περιφερειακή οδό του Παλαμά και Μάρκο, θα εκτρέπεται μέσω του οικισμού Καλυβακίων προς τον κόμβο της Ματαράγκας για κατεύθυνση προς Καρδίτσα και Λάρισα. Οι οδοί αυτοί διαθέτουν ικανοποιητική βατότητα για όλα τα οχήματα.
Μετά από συνεννόηση με τον ανάδοχο του έργου ζητήθηκε η διακοπή της κυκλοφορίας στο ως άνω αναφερόμενο οδικό τμήμα από την 10.02.2020 έως 31.12.2020 και για το λόγο αυτό εκδόθηκε η με αρ. 30/2020/6-3-2020 (ΑΔΑ:Ψ44Η46ΜΤΛΒ-2ΦΤ) απόφαση της Δ/νσης Αστυνομίας Καρδίτσας η οποία δημοσιεύθηκε αρμόδια και την οποία σας αποστέλλουμε συνημμένα.
Η ταλαιπωρία είναι προσωρινή,τα έργα είναι παντοτινά.



Διαβάστε Περισσότερα »

Υπάρχουμε...

Υπάρχουμε, σ’ ένα κατακερματισμένο σήμερα, ανάμεσα σε ορίζοντες απροσπέλαστους, ανάμεσα σε χέρια τεντωμένα που ψηλαφούν τα σκοτάδια.
Υπάρχουμε, χωρίς να ξέρουμε το γιατί, βαδίζοντας δρόμους άγνωστους, απέναντι σ’ άγνωστο τέλος,
θρυμματιζόμενοι από πλαστότητες και αυταπάτες.
Υπάρχουμε μέσα στους μύθους μας, αναζητώντας τη λύτρωση σε φαιδρά είδωλα.
Από το «ΛΟΓΟΣ και αιτία για μια σιωπή»

Υπάρχουμε…
Ό,τι πιο σημαντικό μπορεί να ειπωθεί.
Υπάρχουμε. Έστω ως μόρια σκόνης στα μάτια τού σύμπαντος.

Τότε που έγραφα αυτό το ποίημα, εγώ και περισσότερα από 25 χρόνια, ήμουν σε μια ταράτσα της Μονεμβασιάς. Μπροστά μου μια ατελείωτη ακύμαντη θάλασσα, ένα μοναδικό μπλε. Κάποιες γάτες λιάζονταν στο λιθόστρωτο δρομάκι του τείχους, ενώ μέσα από τις αιωνόβιες γκρίζες πέτρες έβγαιναν περίεργες και τρομαγμένες κάποιες σαύρες.
Η σιωπή ήταν απόλυτη. Θυμάμαι πως διάβαζα βυζαντινή ιστορία. Τον Γάλλο Γκουστάβ Σλουμπερζέ, την «Η βυζαντινή εποποιία», τον τόμο «Νικηφόρος Φωκάς», μια έκδοση του 1905. Ο βίος τού δεινού βυζαντινού στρατηγού, και, μετέπειτα αυτοκράτορα (963 – 969), ήταν η πορεία ενός φωτεινού αστεριού σ’ έναν καταμέλανο ουρανό, που την έκοψε βίαια η συνωμοσία τής γυναίκας του, της αυτοκράτειρας Θεοφανούς, η οποία οργάνωσε την δολοφονία του από όργανα των συνωμοτών (10/12/969). Τον έσφαξαν όταν κοιμόταν, όχι στο αυτοκρατορικό κρεβάτι, αλλά στο πάτωμα, κάτι που συνήθιζε ο σκληροτράχηλος στρατιώτης, που απεχθανόταν τις ανέσεις και τις αυτοκρατορικές πολυτέλειες.
Ο βίος του διασώθηκε από χρονικογράφους της εποχής και έγινε αντικείμενο μελέτης από ιστορικούς, για να φτάσει στα δικά μου μάτια χίλια χρόνια μετά την δολοφονία του. Μια ιστορία χιλίων και περισσότερων ετών.
Χίλια και περισσότερα χρόνια ζει και το μεγάλο του έργο: Η μονή Μεγίστης Λαύρας τού Αγίου Όρους, γιατί ο Νικηφόρος Φωκάς χρηματοδότησε και έδωσε ό,τι άλλο χρειαζόταν στον φίλο του Αθανάσιο Αθωνίτη, για να την ιδρύσει. Στα χίλια τόσα χρόνια, το Άγιον Όρος έγινε η θαυμαστότερη μοναστική πολιτεία σε όλον τον κόσμο. Υπάρχει και μετά την δολοφονία τού Νικηφόρου Φωκά και μετά τον θάνατο του Αθανασίου Αθωνίτη.
Υπάρχουμε κι εμείς, έστω χωρίς να μπορούμε ν’ αντιληφθούμε όλες τις αποχρώσεις τού «Υπάρχουμε» και το πώς κάποιες πράξεις μπορούν να νικήσουν την φθορά τού χρόνου.

Υπάρχουμε…
Υπάρχουμε σ’ έναν κόσμο που έχει ανάγκη την λάμψη τού χρυσού. Του μέσα μας χρυσού. Ιδιαίτερα σε εποχές κατακλυσμιαίας μαυρίλας. Αλλά, συνάμα, και εποχές μέγιστης ελαφρότητας, που προχωρά με αναπεπταμένες τις σημαίες τής ζήλειας, της μιζέριας, του μίσους, της ιδιοτέλειας.

Υπάρχουμε κατακερματισμένοι. Πολλά τα φαιδρά είδωλα απέναντί μας. Πολλά τα προσωπεία που ακόμα και αυτές τις ημέρες προτάσσουν το «εγώ». Χρεωκοπημένοι σωτήρες. Η κρίση, ανίκανη να κατανικήσει την διχόνοια. Ανίκανη να κατανικήσει την απίστευτη ελαφρότητά μας.

Θέλω δεν θέλω, στρέφω τα μάτια μου στο τοπίο. Τον ατελείωτο κάμπο τής περιοχής. Αυτόν που διακόπτει προς βορράν η τρομερή οροσειρά τού Ολύμπου.
ΟΛΥΜΠΟΣ. Βουνό με τις υψηλότερες κορυφές τής χώρας.
Αλλά και «ΟΛΥΜΠΟΣ», μια βιομηχανία προϊόντων γάλακτος και όχι μόνον. Ιδιοκτησίας των αδελφών Σαράντη, εκ Τρικάλων.
Η ειδησεογραφία ομιλεί για μια ακόμα δωρεά. Η αχτίδα φωτός μέσα στην μαυρίλα. Το «εμείς» πάνω από το «εγώ». Απέναντι στην αμφισβήτηση, η απόλυτη διαβεβαίωση πως υπάρχουμε, ικανοί και για τα αγαθά.
17 κλίνες ΜΕΘ…
Οι εριστικοί θα πουν «σιγά το πράγμα». Μέσα από την εριστικότητα θα επιχειρήσουν να δικαιολογήσουν τον ρόλο τους, την ύπαρξή τους. Δεν θα μιλήσουν για το μεγαλείο τής προσφοράς. Και δέκα νοσοκομεία να πρόσφεραν, τα ίδια θα έλεγαν.
Τα ίδια λένε και για την στρατιά τών άλλων δωρητών. Που πυκνώνει, μεγαλώνει. Και για τον Περιφερειάρχη, που ανακοίνωσε την προσφορά τού μισθού του. Και για την παρότρυνση του Πρωθυπουργού να πράξουν παρόμοια οι βουλευτές.
Οι εριστικοί, μάς θυμίζουν πως προχωράμε «θρυμματιζόμενοι από πλαστότητες και αυταπάτες…». Η εριστικότητά τους, το μίσος τους απέναντι στην αγαθή προαίρεση, είναι το οξυγόνο τους. Χωρίς αυτό θα ηχούν ως σκουριασμένοι άδειοι τενεκέδες.
Όμως, η πατρίδα έχει ανάγκη ένα ακόμα «Άγιον Όρος», ένα άλλο «Άγιον Όρος», αυτό που θεραπεύει τον Έλληνα άνθρωπο, όχι τόσο από την πρόσκαιρη νόσο, αλλά από την μόνιμη ανασφάλεια.
Ξεκίνησα ενθυμούμενος ένα παλιό μου ποίημα. Αλλά στον δρόμο εισέρχομαι σε άλλα μονοπάτια, καθώς το ρήμα «Υπάρχουμε» με φέρνει τόσο απέναντι στην ρέουσα πραγματικότητα, όσο και απέναντι σε δραματικά υπαρξιακά ερωτήματα.
Πόσο μικρός και ασήμαντος είμαι; Πόσο εύθραυστος και προσωρινός; Πόσο θα με διαφυλάξουν από την απώλεια όλα όσα έζησα;


Και άλλα…
Η πραγματικότητα έχει τις δικές της ερωτήσεις. Γιατί το σύνολο δεν αντιλαμβάνεται την κρισιμότητα των ημερών; Γιατί οι παρασπονδίες αντιστρατεύονται το κοινό όφελος; Γιατί η υπομονή και η εγκράτεια δεν αποτελεί όπλο για όλους; Τις και τι πταίουν, τελικά;

Δεν θέλω να γράψω άλλα. Έχω την εντύπωση πως φλυαρώ.
Το ότι «υπάρχουμε» δεν εκτιμάται από το σύνολο. Και είναι κρίμα…

Λάρισα, 31/3/2020

Άγγελος Πετρουλάκης





Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 28 Μαρτίου 2020

Κύριοι…Συγχαρητήρια! Το «μπράβο» είναι λίγο

Υπάρχει μιαν άλλη βροχή, διαφορετική από αυτήν που μας ποτίζει τις τελευταίες ημέρες.
Είναι αυτή των ειδήσεων. Ακόμα και η ελάχιστη ανοησία τού διαδικτύου, μετατρέπεται σε είδηση. Γιατί πια, Μ.Μ.Ε δεν είναι μόνο τα έντυπα της ενημέρωσης, ούτε μόνο το ραδιόφωνο, ούτε μόνο η τηλεόραση. Είναι οτιδήποτε μπορεί να το δει οποιοσδήποτε, οτιδήποτε ιδιωτικό παίρνει τον χαρακτήρα τού δημόσιου.
Μέσα σ’ αυτήν την βροχή, από την οποία δεν με προστατεύει καμιά ομπρέλα, ένιωσα κάποιες ευεργετικές σταγόνες. Μια είδηση που έλεγε πως η Περιφέρεια Θεσσαλίας (σύμφωνα με ανακοίνωση της), «ενεργοποιεί δίκτυο δωρητών για την αγορά και άλλων μέσων ατομικής προστασίας που βρίσκονται σε έλλειψη, όπως οι μάσκες».
Δεν ξέρω αν η είδηση είναι σωστή, πιστεύω πως είναι. Ξέρω, όμως, πως είναι κακογραμμένη. Αυτός που ανέλαβε να «βγάλει» την είδηση δεν γνωρίζει βασικούς κανόνες τής δημοσιογραφίας, δηλαδή ότι ένα κείμενο πρέπει να έχει πρόλογο, κυρίως θέμα, επίλογο. Επίσης δεν κυριολεκτεί. Αλλά, το κυριότερο: Αυτοί που ανέλαβαν να επικοινωνήσουν την είδηση, είναι εντελώς άσχετοι από επικοινωνία. Δυστυχώς.

Μια τέτοια είδηση έπρεπε να κάνει «μπαμ». Έπρεπε να κυριαρχούσε. Όχι για λόγους εντυπωσιασμού, αλλά για λόγους ουσίας.
Οι λόγοι ουσίας είναι αρκετοί.
Πρώτος απ’ όλους η μετάδοση στην κοινωνία ότι οι επιχειρηματίες δεν είναι οι κοινωνικοί δράκουλες, αλλά έχουν αίσθηση ευθύνης απέναντι στο κοινωνικό σύνολο. Αυτή η παραγωγική τάξη έχει δεχτεί δεκαετίες τώρα τις μύριες όσες κατηγορίες με κομματικά ιδεοληπτικά κίνητρα. Είναι αυτή που έπινε το αίμα τών εργαζομένων, είναι αυτή που καταπατούσε τα δικαιώματά τους και άλλα πολλά. Συχνά, μια άδικη συμπεριφορά κακού επιχειρηματία, γινόταν αιτία για να βομβαρδιστούν όλοι.
Άλλος λόγος είναι ο παραδειγματισμός, το υπόδειγμα. Κάποιοι κάνουν την αρχή. Κάποιοι θα ακολουθήσουν. Το κίνημα των ευεργετών θα πυκνώσει. Και αυτό είναι που έχει ανάγκη η πολιτεία. Το ζητούμενο, που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι τι κάνουμε εμείς για το κράτος, μπορεί να μπει σε γόνιμη διαδικασία και να αποδώσει τα ανέλπιστα καλά.
Η χώρα μας, από την πρώτη στιγμή τής συγκρότησής της σε κράτος, οφείλει πολλά στους ευεργέτες της. Εκατοντάδες ευεργέτες στήριξαν τον Έλληνα, είτε με νοσοκομεία, είτε με εκπαιδευτήρια, είτε με άλλα έργα. Και αυτοί οι ευεργέτες, μεγάλοι ή μικροί σε μέγεθος υλικής προσφοράς, πρέπει να φαίνονται, να ακούγονται. Όχι για να τονωθεί ο εγωισμός τους. Κανένας τους δεν έχει ανάγκη κάτι τέτοιο. Αλλά για να γνωρίζει το κοινωνικό σύνολο πως δεν κυριαρχεί το κακό, πως δεν είμαστε μια κοινωνία ανάλγητων, αλλά πως σ’ αυτήν την κοινωνία ανθίζουν και το αγαθό, και η αλληλεγγύη, και η αγάπη…

Διαβάζω, λοιπόν, πως στον αγώνα (όχι συναγωνισμό) τών προσφορών έχουν μπει αρκετοί επιχειρηματίες:
Η Βιομηχανία Ζυμαρικών Melissa – Κίκιζας…
Η Cosmos Aluminium…
Η Intercomm Foods…
Ο Όμιλος Σαράντη…
Τα μπισκότα Βιολάντα…
Ίσως να είναι και άλλοι, που δεν αναφέρονται στο ρεπορτάζ.
Έχω μάθει πως και το ΙΑΣΩ πρόσφερε κλίνες του, προκειμένου να εξυπηρετηθεί το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, αν αντιμετωπίσει έλλειψη.
Διαβάζω και την δήλωση του Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστού, ο οποίος, μεταξύ τών άλλων, τονίζει:
«…Καλύπτουμε με όσα μέσα διαθέτουμε τις ανάγκες τών δημόσιων νοσοκομείων σε αυτή την πρωτοφανή για τη χώρα και την ανθρωπότητα κρίση. Και ενεργοποιούμε ανθρώπους που θέλουν και μπορούν να προσφέρουν.
»Τους ευχαριστούμε που ανταποκρίθηκαν θετικά στο κάλεσμα της Περιφέρειας και επέδειξαν υψηλό αίσθημα κοινωνικής και εταιρικής ευθύνης.
»Με τη στάση τους αποδεικνύουν ότι ο κοινωνικός ιστός είναι συμπαγής και με συνείδηση».
Ο Κώστας Αγοραστός, βήμα με βήμα, δικαιώνει τον ηγετικό του χαρακτήρα. Αντιπαρέρχεται την μιζέρια και ό,τι άλλο ξεφυτρώνει στην κρισιμότητα των ημερών. Είθε οι πρωτοβουλίες του να έχουν πάντα στόχο την ευεργεσία τού ανθρώπου. Αυτό έχουμε ανάγκη ως κοινωνία. Ακόμα και όταν η μπόρα περάσει. Ο Πολιτισμός είναι καθημερινή κατάκτηση, είναι στάση ζωής. Ο δε ηγέτης οφείλει να είναι για άλλους πατέρας, για άλλους γιος, για άλλους φίλος.

Η χώρα μας στάθηκε όρθια μέσα από οδυνηρές καταστροφές. Ο Ελληνισμός, μετά την κατάκτησή του από τους Ρωμαίους, κατόρθωσε να επιβιώσει, παρά τα όσα υπέστη. Ατελείωτοι αιώνες ανελευθερίας δεν έθαψαν την γλώσσα του, δεν εξαφάνισαν το «εγωιστικό» του γονίδιο. Μπορεί το όνομα «Έλλην» να αντικαταστάθηκε στη συνείδηση πολλών από το «Ρωμιός», αλλά εν τέλει επιβίωσε. «Έλληνες εσμέν» διακήρυξε η φωνή τού Πλήθωνα του Γεμιστού, το 1402, στον Μυστρά, ενώ το Βυζάντιο ψυχορραγούσε, εξ αιτίας των ηγεμόνων του περισσότερο, παρά των εξωτερικών εχθρών. «Έλληνες εσμέν», όχι Ρωμαίοι…
Ήταν όμως αργά…
Ακολούθησαν οι μαύροι αιώνες τής τουρκικής σκλαβιάς, που η έννοια του Έλληνα παρέμεινε περισσότερο ως μύθος στον απλό λαό, ως κάτι μακρινό, αλλά και σπουδαίο συνάμα. Ένα πολύ σημαντικό μελέτημα του αείμνηστου Ι. Θ. Κακριδή, το «Οι αρχαίοι Έλληνες στη νεοελληνική λαϊκή παράδοση», μας ξεδιπλώνει έναν άγνωστο κόσμο, εκείνον των απλών ανθρώπων που πίστευαν ότι παλιά στον τόπο τους ζούσαν «Οι Έλληνες, άντρες δυνατοί, μεγαλόκορμοι, τις πιο πολλές φορές γυμνοί…»
Κάποτε, όμως, το Κράτος μας στήθηκε. Καλώς – κακώς, στήθηκε. Προχώρησε όπως προχώρησε. Με άπειρα προβλήματα, αλλά και τεράστια άλματα. Τώρα βρίσκεται μέσα στην δίνη μιας καταιγίδας. Όλα δείχνουν πως η ορμή τής καταιγίδας έχει ανακοπεί σημαντικά και θα επιφέρει μικρότερες ζημιές από αυτές που θα καταγράψει σε άλλα κράτη.
Οι ευεργέτες, σ’ αυτήν την δύσκολη στιγμή, επιτελούν σπουδαίο έργο. Ο κατάλογος με τους δωρητές θα πρέπει να είναι στον αντίποδα των ανακοινώσεων για τα κρούσματα και τα θύματα του κορονοϊού. Θα είναι η αχτίδα φωτός μέσα στο έρεβος. Το έχουμε ανάγκη ως κοινωνία. Δεν έχουμε ανάγκη το μίσος και την ιδιοτέλεια. Έχουμε ανάγκη τους δωρητές, τους εθελοντές, την ομοψυχία.
Γι’ αυτό και σ’ όλους αυτούς και στους άλλους, που δεν έχω πληροφορηθεί την ταυτότητά τους, απευθύνω περίτρανα «ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ» και λέω πως ένα «Μπράβο!» είναι λίγο. Ας γνωρίζουν πως είναι πολλοί που τους χειροκροτούν και θα γίνουν ακόμα περισσότεροι αν η επίσημη ενημέρωση καταλαμβάνει την θέση τού πρώτου θέματος.

Λάρισα, 28/3/2020

Άγγελος Πετρουλάκης

πηγή: aggelospetroulakis.blogspot.com




Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Αναστέλλεται η λαϊκή Παλαμά έως και 28 Μαρτίου

Έκτακτη τηλεφωνική συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε από τους Δημάρχους Παλαμά κ. Γεώργιο Σακελλαρίου, Σοφάδων κ. Αθανάσιο Σκάρλο, Μουζακίου κ. Φάνη Στάθη, που είναι και μέλη της Τριμελούς Τοπικής Επιτροπής (άρθ.12 του ΠΔ 75/2011) του Παραρτήματος Καρδίτσας της  ΠΕΔ Θεσσαλίας την Πέμπτη 26/3/2020 και ώρα 11.00 π.μ. στα γραφεία της Π.Ε.Δ. Θεσσαλίας με μοναδικό θέμα τη λειτουργία των Λαϊκών Αγορών για το διάστημα που ισχύουν τα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας λόγω της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας.

Ο πρόεδρος της Τριμελούς Τοπικής Επιτροπής κ. Σκάρλος, είπε ότι το θέμα έρχεται για συζήτηση μετά την έκτακτη κατάσταση λόγω της πανδημίας του κορονοϊού στην οποία έχει περιέλθει η χώρα μας και την εφαρμογή μερικής απαγόρευσης της κυκλοφορίας.

Πρότεινε να ανασταλεί η λειτουργία των Λαϊκών Αγορών στα όρια των Δήμων Μουζακίου, Παλαμά και Σοφάδων τουλάχιστον μέχρι την 28η Μαρτίου 2020.

Οι δήμαρχοι σε κοινή τους δήλωση αναφέρουν τα εξής:
Αναστέλλουμε τη λειτουργία των Λαϊκών Αγορών στα όρια των Δήμων μας μέχρι την 28-03-2020.


Διαβάστε Περισσότερα »

Αυστηροί έλεγχοι από την αστυνομία και στο χωριό μας

Αγαπητοί συγχωριανοί           
Μετά από επικοινωνία που είχαμε με το Αστυνομικό τμήμα Παλαμά, μας ενημέρωσε τα εξής:
Για οποιαδήποτε έξοδο μας από το σπίτι (ακόμη και εντός των Ορίων του χωριού) είναι υποχρεωτικό να έχουμε μαζί μας οποιοδήποτε έγγραφο μετακίνησης.
Το έγγραφο αυτό μπορεί να είναι και μια απλή δήλωση όπου θα αναγράφονται τα στοιχεία και ο λόγος μετακίνησης.
Να μην ξεχνάμε να έχουμε μαζί και την αστυνομική ταυτότητα καθώς ενημερωθήκαμε πως θα γίνουν αυστηροί έλεγχοι από την αστυνομία και στο χωριό μας.
Καλό λοιπόν θα είναι να αποφεύγουμε τις περιττές μετακινήσεις, να τηρούμε τις οδηγίες του ΕΟΔΥ ώστε να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας και τους δικούς μας ανθρώπους.

Καλή δύναμη σε όλους μας!
             
              Με εκτίμηση
      Η Πρόεδρος Τ.Κ. Ιτέας
          Λύτρα Θεοδώρα



Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020

Μήνυμα για την επέτειο της 25ης Μαρτίου από τον Θεματικό αντιπεριφερειάρχη Νίκο Καραγιάννη

Αγαπητοί συμπολίτες
Η  Εθνική επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821, της Εθνικής παλιγγενεσίας και της λαμπρής γιορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, ήταν και είναι πάντα ημέρα μνήμης, τιμής και δόξας για ολόκληρο το έθνος μας. Γιορτή της Πατρίδας αλλά και της θρησκείας μας.
Ο φετινός εορτασμός βρίσκει την Ελλάδα να δίνει μάχη ενάντια σε δύο εχθρούς.
Έναν γνωστό και έναν άγνωστο. Μάχη ενάντια στην ασύμμετρη απειλή από τους Τούρκους στα χερσαία και θαλάσσια σύνορά μας αλλά και μάχη ενάντια στον αόρατο εχθρό του κορωναϊού, της μεγαλύτερης ίσως υγειονομικής απειλής παγκοσμίως εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Τώρα είναι ή ώρα της εθνικής ομοψυχίας, της ενότητας, της  αλληλεγγύης αλλά και της ατομικής ευθύνης.
Για να εξέλθουμε από αυτή την κρίση δυνατοί αλλά και σοφότεροι!
Ας είναι η 25η Μαρτίου μια ευκαιρία όχι μόνο για να γιορτάσουμε την Επέτειο, έστω και χωρίς εκκλησιασμό και παρέλαση, αλλά και να τιμήσουμε τις Ένοπλες Δυνάμεις μας που θωρακίζουν τα σύνορά μας, τους γιατρούς και νοσηλευτές που δίνουν μάχη στις μονάδες Υγείας, αλλά και όλους τους ¨Έλληνες που αυτές τις ημέρες κάνουν το χρέος τους, ο καθένας στο μετερίζι του!
Και του χρόνου, όλοι μαζί, να γιορτάσουμε με μεγαλοπρέπεια και εθνική υπερηφάνεια τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.
Χρόνια πολλά  Έλληνες, χρόνια πολλά Ελλάδα !

            Νίκος  Γ. Καραγιάννης
Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλίας






Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 24 Μαρτίου 2020

Νέα μέτρα και ενέργειες έναντι του κορονοϊού από τον δήμαρχο Παλαμά

Συνδημότισσες και συνδημότες,
Ο Δήμος Παλαμά με δεδομένο τις δύσκολες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε όλοι στη μάχη ενάντια στον Κοροναιό (Covid-19) προσπαθεί να συμβάλλει με κάθε τρόπο στην λήψη μέτρων αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης του, αλλά και προστασίας των κατοίκων του.
Σε όσα μας αναλογούν καθημερινά παίρνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα με τις καθοδηγήσεις του ΕΟΔΥ και του αντίστοιχου Υπουργείου.

Ο Δήμος μας με τους αντίστοιχους υπαλλήλους των δημοτικών δομών κοινωνικής πολιτικής και αλληλεγγύης,  είναι έτοιμος να βοηθήσει τους ανθρώπους που το έχουν πραγματικά ανάγκη.  Παρακάτω ανακοινώνονται τα τηλέφωνα,  καθώς και η ηλεκτρονική διεύθυνση, όπου οι πολίτες θα μπορούν να απευθύνονται για κάθε θέμα, όπως:

α) καταγραφή των κατοίκων του Δήμου που δεν μπορούν ή δεν επιτρέπεται να μετακινηθούν από τις οικίες τους και αδυνατούν κατά δήλωσή τους να εξυπηρετηθούν.
β) καταγραφή των απόρων και οικονομικά αδύνατων κατοίκων του Δήμου που δεν μπορούν ή δεν επιτρέπεται να μετακινηθούν από τις οικίες τους και αδυνατούν να εξυπηρετηθούν κατά δήλωσή τους.
γ) εξυπηρέτηση για θέματα φαρμακευτικής περίθαλψης και παροχής ειδών πρώτης ανάγκης.
δ) συνδρομή στις υγειονομικές υπηρεσίες που επιχειρούν εντός των ορίων του Δήμου, ανάλογα με τις οδηγίες τους.
ε)  διεκπεραίωση αιτημάτων των κατοίκων (παραλαβή αιτήσεων – παράδοση πιστοποιητικών) για τα πάσης φύσεως πιστοποιητικά που εκδίδονται μέσω ΚΕΠ.
ζ) κάθε άλλη εργασία συναφής με τα ληφθέντα μέτρα για την αποτροπή διάδοσης του ιού COVID-19.

Από Πέμπτη 26/03 έως Μεγάλη Παρασκευή 17/04, ο Δήμος μας θα σιτίζει όλα τα άτομα, τα οποία έπαιρναν φαγητό από το Σπίτι της Αγάπης, μια δομή η οποία ανέστειλε προσωρινά την λειτουργία της. Η διανομή του φαγητού στους δικαιούχους θα γίνεται από το Βοήθεια στο Σπίτι.
Το Κέντρο Κοινότητας θα παρέχει ψυχολογική υποστήριξη σε ευπαθείς ομάδες αλλά και σε όλους τους δημότες για την  αντιμετώπιση των δυσχερειών του υποχρεωτικού μας εγκλεισμού στο σπίτι.
Οι Πρόεδροι των τοπικών κοινοτήτων θα είναι δίπλα σε όλους τους κατοίκους των χωριών τους, στους οποίους θα μπορούν να απευθύνονται για ότι χρειάζονται.
Για ότι χρειαστεί ο Δήμος και οι υπηρεσίες του είναι δίπλα σας. Ως Δήμαρχος Παλαμά θα ήθελα να ευχαριστήσω προσωπικά τους υπαλλήλους των κοινωνικών δομών του Δήμου, όπως Βοήθεια στο Σπίτι και Κέντρο Κοινότητας, καθώς και την υπηρεσία καθαριότητας και πρασίνου του Δήμου, που προσφέρουν τα μέγιστα στην υπηρεσία των δημοτών.
Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω την Αστυνομία, την Πυροσβεστική και ιδιαίτερα το Κέντρο Υγείας και τους εργαζόμενους σε αυτό, που δίνουν τον προσωπικό τους αγώνα για να είμαστε όλοι ασφαλείς. Κλείνοντας είναι υποχρέωση μου να ευχαριστήσω  την εταιρεία ΕΔΑ ΘΕΣΣ, η οποία στο πλαίσιο της εταιρικής της υπευθυνότητας έλαβε την πρωτοβουλία να υποστηρίξει τον Δήμο μας εισφέροντας ένα ποσό, προκειμένου να διατεθεί στις κοινωνικές δομές για την ενίσχυση των ευπαθών ομάδων. 

Προχωράμε λοιπόν όλοι μαζί και ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ με αίσθημα ατομικής και συλλογικής ευθύνης σεβόμενοι τις συμβουλές των ειδικών.

Τηλ. επικοινωνίας:  2444350116
Κέντρο Κοινότητας: 2444024415
Βοήθεια στο Σπίτι Παλαμά: 2444029111

e-mail Δήμου Παλαμά: info@palamascity.gr   Γιώργος Σακελλαρίου

Δήμαρχος Παλαμά



Διαβάστε Περισσότερα »

Μήνυμα Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας Κωστή Νούσιου για την Επέτειο της 25ης Μαρτίου

Αγαπητές συμπολίτισσες - αγαπητοί συμπολίτες
Τιμούμε και γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου, επέτειο της εθνικής παλιγγενεσίας με διπλή σημασία φέτος. Την ημέρα αυτή της διπλής εορτής αποτίουμε φόρο τιμής στους ήρωες του 1821, που με γενναιότητα, πίστη, αγάπη στην ελευθερία και αυτοθυσία αγωνίστηκαν και πέτυχαν να δημιουργηθεί το ανεξάρτητο ελληνικό κράτος. Είναι όμως και μέρα που πρέπει να εμπνευστούμε από τον αγώνα και τα ιδανικά τους για τη μεγάλη μάχη που δίνουμε σήμερα ως έθνος.
Οι στιγμές που ζούμε σήμερα απαιτούν μια διαφορετικού είδους απελευθερωτική πάλη, μια αλλιώτικη επανάσταση. Αυτή της συναίσθησης του χρέους που μας αντιστοιχεί να αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και ως οργανωμένη κοινωνία τον κίνδυνο μετάδοσης και διασποράς της νόσου του κορωνοϊού.
Η Ελλάδα έδωσε πολλούς αγώνες και έζησε εθνικές περιπέτειες: πολέμους, καταστροφές, εμφύλιους σπαραγμούς, χρεοκοπίες. Κατόρθωσε όμως να τις ξεπεράσει. Ύστερα από κάθε περίοδο εθνικής δοκιμασίας, ερχόταν πάντα μια περίοδος ανόρθωσης και δημιουργίας. Αυτές τις ημέρες, οφείλουμε όλοι να αντλήσουμε έμπνευση από τέτοιους αγώνες για την υπεράσπιση της δημόσιας υγείας. Συμβάλλουμε όλοι ενάντια στην εξάπλωση της πανδημίας και έχοντας επίγνωση ότι οι ανάγκες ενδεχομένως να αυξηθούν το επόμενο διάστημα, προκειμένου να μη θρηνήσουμε άλλα θύματα σε καιρό ειρήνης.
Η ματαίωση παρελάσεων, δοξολογίας και καταθέσεως στεφάνων για επιτακτικούς λόγους δημόσιας υγείας, δεν απαξιώνει ή μειώνει τις οφειλόμενες τιμές προς τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Ας τιμήσουμε όλοι τους ήρωες με την πατροπαράδοτη ανάρτηση της ελληνικής σημαίας στις οικείες μας, για να εξέλθουμε από αυτή την κρίση όρθιοι και ενωμένοι.
Οι αξίες των αγωνιστών του ‘21, τα μεγάλα επιτεύγματά τους και η πλούσια ιστορία μας δείχνουν τον δρόμο που πρέπει να βαδίσουμε.


    Κωνσταντίνος Γ. Νούσιος
 Αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας






Διαβάστε Περισσότερα »

Μένουμε σπίτι!

Ας μείνουμε σπίτι, τίποτα δεν θα πάθουμε!
Ίσα-ίσα που ανακαλύπτουμε πρόσφορες αγκαλιές, δικά μας χαμόγελα, πρόσωπα που κουρνιάζουν σε ένα μόνο βλέμμα, σε μια χειρονομία μας και τα είχαμε ξεχάσει…!
Για να λιγοστέψει η οδύνη των ημερών. Να μπορέσει ν’ ανασάνει η άνοιξη, να μην μπλοκάρει η γη από νεκρούς…
Καιρός ν’ απαλλαγούμε από τετριμμένες “έμφυτες” δικαιολογίες, του τύπου “μελαγχολώ”, “δεν βρίσκω τι να κάνω” κι άλλα τέτοια ευτράπελα.
Καιρός ν’ αναποδογυρίσουμε τον εαυτό μας, να τον κάνουμε φύλλο φτερό, να καταγράψουμε τα θετικά, ν’ απορρίψουμε κάθε αρνητικό στοιχείο, να κάνουμε, δηλαδή, έναν απολογισμό, να γίνουμε κομματάκι πιο σοφοί!
Να “καλλιγραφήσουμε” το πλούσιο μεγαλείο της ψυχής!
Και να το εξωτερικεύσουμε! Επιβάλλεται πια! Σε προσωπικό και διαπροσωπικό επίπεδο.
Θέλει μεράκι η ζωή, και χρώματα για το ταξίδι! Θέλει πείσμα για δουλειά και το μυαλό μας, σώφρον!

Μ έ ν ο υ μ ε  σ π ί τ ι! Πλάθοντας τις σχέσεις εξ’ αρχής, αν χρειάζεται! “Πάσχοντας” για μας και τους δικούς μας ανθρώπους! Για να μην γίνουμε άμορφη τραγικότητα χωρίς αιτία…

Μ έ ν ο υ μ ε  σ π ί τ ι! Επαναπροσδιορίζοντας τις ανθρώπινες αξίες και αναπτύσσοντας την κοινωνική ευαισθησία! Για να μην αποδομήσουμε την κοινωνία μας, την πατρίδα μας, τον πλανήτη μας…

 Δεν είναι κακό η ελεγχόμενη πειθαρχία, η εντιμότητα προς τον εαυτό μας και τους οικείους μας! Προς όλους αυτούς που προσπαθούν με απελπιστικά τιτάνιο αγώνα για την ΥΓΕΙΑ ΟΛΩΝ!

Συμμετέχουμε όλοι, ο καθένας από το δικό του μετερίζι, έμπρακτα και συναισθηματικά ώριμοι σε αυτήν την συγκλονιστικά τραγική δοκιμασία. Όλοι μαχόμενοι, όντες “απομονωμένοι”!

 Γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό μπαίνουν σε καραντίνα… Πεισματικά τραγικό! Κι αυτό επιτείνει την ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΥ “ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ” ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ!

 Ας μην είμαστε αμέτοχοι, ψυχροί κι ανεύθυνοι θεατές. Ας μην είμαστε επιφανειακοί σχολιαστές.

Είναι ΑΙΤΗΜΑ ΗΘΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΗΣ!
Για την αδιάσπαστη συνέχεια του ανθρώπου ως είδος.

Έχουμε χάσει το μέτρο, το έχουμε καταλάβει;

 Εύχομαι να υπερισχύσει η λογική και η σωφροσύνη.

Μαίρη Σοφιανοπούλου – Πετρουλάκη


πηγή
Διαβάστε Περισσότερα »