Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016

Μήνυμα του Αντιπεριφερειάρχη κ. Β. Τσιάκου για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ

Ο ελληνικός λαός τιμά σήμερα την ιστορική επέτειο του ηρωικού «ΟΧΙ» που είπε πριν από 76 χρόνια προς τους Γερμανούς και Ιταλούς κατακτητές. Τιμούμε την επέτειο αντίστασης των Ελλήνων που πολέμησαν γενναία τα σχέδια των Φασιστών και Ναζί κατακτητών.
Η 28η Οκτωβρίου είναι ημέρα μνήμης, ημέρα κατά την οποία αποτίουμε φόρο τιμής στους χιλιάδες Έλληνες και Ελληνίδες που πολέμησαν και έδωσαν το αίμα τους για την πατρίδα μας. Έδωσαν το αίμα τους για να μπορούμε εμείς να είμαστε ελεύθεροι.
Με το δικό τους παράδειγμα συνεχίζουμε και σήμερα.
Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και παρά τις νέες προκλήσεις που δεχόμαστε, ο Ελληνικός Λαός σταθερά προσηλωμένος στις αξίες του Έθνους, στις αξίες της θρησκείας μας, στις αξίες της μακραίωνης παράδοσης μας, αλλά και στις ανθρώπινες αξίες είναι ενωμένος απέναντι στις όποιες εθνικές προκλήσεις.
Η βαριά ιστορία που έχουμε κληρονομήσει, πάντα μας οδηγεί και πάντα μας κατευθύνει.
Σήμερα τιμούμε το παρελθόν μας και αναπολώντας την ιστορία παραδειγματιζόμαστε για το παρόν και το μέλλον.

          Βασίλειος Τσιάκος
Αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας
Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016

Την Τρίτη 25 Οκτωβρίου το Δ.Σ. Παλαμά

Συνεδριάζει την Τρίτη 25 Οκτωβρίου και ώρα 19:00 το Δημοτικό Συμβούλιο Παλαμά για συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης:

1.-Αναμόρφωση Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης έτους 2016.
Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Ιάσων Τσιρώνης

2.-Αναμόρφωση προϋπολογισμού έτους 2016.
Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Ιάσων Τσιρώνης

3.-Έγκριση Τριμηνιαίας έκθεσης εσόδων – εξόδων οικονομικού έτους 2016 του Δήμου Παλαμά [Γ΄ Τρίμηνο].
Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Ιάσων Τσιρώνης

4.-Εξουσιοδότηση του Δημάρχου για την υπογραφή της δήλωσης αποδοχής των όσων αναφέρονται στην υπ΄ αριθμ. Πρωτ.: 5374 / 22 – 07 – 2016 «Απόφαση καθορισμού συνεχιζόμενων πράξεων του Άξονα 4 του ΠΑΑ 2007 – 2013 στο Μέτρο 19 του ΠΑΑ 2014 – 2020» για το έργο «Αξιοποίηση Δημοτικού κτιρίου για έκθεση Ιστορικού και Λαογραφικού Υλικού».

5.-Εξουσιοδότηση του Δημάρχου για την υπογραφή της δήλωσης αποδοχής των όσων αναφέρονται στην υπ΄ αριθμ. Πρωτ.: 5374 / 22 – 07 – 2016 «Απόφαση καθορισμού συνεχιζόμενων πράξεων του Άξονα 4 του ΠΑΑ 2007 – 2013 στο Μέτρο 19 του ΠΑΑ 2014 – 2020» για το έργο «Κατασκευή Ποδηλατοδρόμου στην Λιμνοδεξαμενή Ιτέας».
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

6.-Συζήτηση και λήψη απόφασης περί αποδοχής της 2ης  τροποποίησης της πράξης «Αποχέτευση ακαθάρτων και Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων Δ.Δ. Παλαμά».
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

7.-Συζήτηση και λήψη απόφασης περί ορισμού εκπροσώπων του Δήμου στην κοινή Επιτροπή παρακολούθησης της Προγραμματικής Σύμβασης του Δήμου Παλαμά με τη Δ.Ε.Υ.Α. Παλαμά, για την υλοποίηση της πράξης «Βελτίωση και Αντικατάσταση Δικτύου Ύδρευσης Τ. Κ. Φύλλου».
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

8.-Συζήτηση και λήψη απόφασης για την έγκριση διενέργειας και καθορισμού του τρόπου εκτέλεσης προμηθειών – εργασιών – υπηρεσιών – έργων για το έτος 2016 και έγκριση των τεχνικών προδιαγραφών – μελετών.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

9.-Συζήτηση και λήψη απόφασης περί απευθείας ανάθεσης εκτέλεσης έργων στην ΔΕΔΔΗΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

10.-Συζήτηση και λήψη απόφασης περί διαγραφής προστίμων αυθαιρέτων από τον αριθμ.: 1536 / 2016 Βεβαιωτικό Κατάλογο.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

11.-Εκμίσθωση Δημοτικών εκτάσεων για ανέγερση σταυλικών εγκαταστάσεων.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

12.-Συζήτηση και λήψη απόφασης επί της υπ΄ αριθμ.: 05 / 2016 Α.Τ.Σ.Τ.Κ. Φύλλου.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

13.-Συζήτηση και λήψη απόφασης επί της υπ΄ αριθμ.: 03 / 2016 Α.Τ.Σ.Τ.Κ. Συκεών.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

14.-Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Ανδρέα Μιχόπουλου του Γεωργίου.
Εισηγητής Δήμαρχος

15.-Προέγκριση δαπανών για την διεξαγωγή των εκδηλώσεων της Εθνικής Επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης
Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016

Χρηματοδότηση +50.000 ευρώ στο Δήμο Παλαμά για τις πλημμύρες

Ο Υφυπουργός Εσωτερικών κος Ι. Μπαλάφας με την υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 30410 απόφασή του χρηματοδοτεί τον Δήμο Παλαμά με ακόμη 50.000 € για τις καταστροφές από τις πλημμύρες του Μαΐου.

Η χρηματοδότηση γίνεται σε βάρος των πιστώσεων του έργου 2003ΣΕ05500005 “Πρόγραμμα πρόληψης και αντιμετώπισης ζημιών και καταστροφών που προκαλούνται από θεομηνίες στους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού της χώρας”.

Η απόφαση αυτή του κ. Μπαλάφα ικανοποίησε εν μέρει την με αριθμό πρωτ. 6644/27-6-2016 αίτηση του Δήμου Παλαμά προς το Υπουργείο Εσωτερικών που ζητούσε επιπλέον χρηματοδότηση ύψους 130.000€.

Με τα χρήματα αυτά θα έρθουν συνολικά στον Δήμο Παλαμά 598.000€. Εκ των οποίων 350.000€ για αντιπλημμυρικά έργα σε όλο το Δήμο και για τα οποία συντάσσεται μελέτη από την Περιφέρεια και 248.000€ για καθαρισμό του Ενιπέα από τα αντλιοστάσια του ΓΟΕΒ στα Βαζούρια μέχρι την γέφυρα του Πετρίνου, έργο το οποίο δημοπρατείται στις 03/11/2016.

Να σημειωθεί ότι, πέραν του πιο πάνω ποσού, των 598.000€ έχει ανατεθεί σε εργολάβο ο οποίος εγκαθίσταται εντός των ημερών και άλλος καθαρισμός του Ενιπέα προϋπολογισμού 248.000€ που είναι στα διοικητικά όρια του Δήμου και θα ξεκινήσει από την γέφυρα στον Ηλιά και θα φτάσει περίπου μέχρι την γέφυρα Πάσχου στο Φύλλο.
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016

Εγκαίνια του ΕΚΑΒ στο Ε.Σ.Υ του Δήμου Παλαμά

Παρουσία του αντιπροέδρου ΕΚΑΒ Μιλτιάδη Μυλωνά έγιναν τα εγκαίνια της νέας βάσης ΕΚΑΒ και στον Παλαμά .
Το μήνυμα του αναπληρωτή υπουργού υγείας Παύλου Πολάκη μετέφερε ο αντιπρόεδρος και την βούληση του υπουργείου να επαναφέρει όλες τις υπηρεσίες υγείας που εξαφάνισε η μνημονιακή πολιτική.
Ο Αντιπρόεδρος μετέφερε την βούληση του ΔΣ του ΕΚΑΒ ώστε μέσα σε στενά οικονομικά πλαίσια να φτάσει το ασθενοφόρο σε πρώτη φάση εκεί που έχει παρατηρηθεί και καταγραφή η πλήρης αποκοπή του πολίτη από το αγαθό της πρωτοβάθμιας βοήθειας ,και έρχεται αυτό να συμπληρωθεί και με τη λειτουργία ΕΚΑΒ στο Μουζάκι και σε άλλες απομονωμένες περιοχές.
Όλα αυτά γίνονται κόντρα με το γνωστό πόλεμο των ιδιωτικών συμφερόντων που διέλυσαν όλες τις παροχές, με την κοινωνία όρθια και βήμα βήμα και ακολουθεί η στελέχωση πολλών δομών στην υγεία.
Ο Διοικητής της 5ης ΥΠΕ Νέστωρας Αντωνίου δήλωσε ότι βρισκόμαστε πραγματικά πρώτη φορά στον σωστό δρόμο στελέχωσης και λειτουργίας όλων των βαθμίδων υγείας και η νέα βάση στον Παλαμά Καρδίτσας είναι το παράδειγμα του κτισίματος που σχεδιάζει η περιφερειακή διοίκηση υγείας .

ΣΕ ΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΥ ΕΣΥ ΠΑΛΑΜΑ
Στο σημείο αυτό ο περιφερειάρχης της ΥΠΕ ανακοίνωσε στον Διοικητή του ΕΣΥ ότι βρίσκετε ήδη σε στάδιο υλοποίησης και η λειτουργία του μικροβιολογικού εργαστηρίου του ΕΣΥ Παλαμά

Ο Δήμαρχος Παλαμά Γιώργος Σακελλαρίου ευχαρίστησε την διοίκηση του ΕΚΑΒ που αφουγκράστηκε ένα πάγιο αίτημα που είχαν οι πολίτες του Παλαμά και με αυτή την νέα βάση μπαίνει τέλος στην αγωνία και τον φόβο για την στιγμή της ύστατης ανάγκης που πολλοί συμπολίτες στον Δήμο Παλαμά χρειάζονται.

Ο Διοικητής του τμήματος υγείας Ιωσήφ Χρούμπ εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του μιας και ήταν ο δέκτης πολλών τραγωδιών και αγωνιών συμπολιτών, που είχαν ανάγκη της άμεσης βοήθειας και δεν μπορούσε να παρέχει, και ζήτησε την βοήθεια ώστε να ξεπεραστούν και άλλα προβλήματα από έλλειψη προσωπικού που έχει το κέντρο υγείας.
Ευχαρίστησε επίσης και τον περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστό για την ένταξη του έργου ανακαίνισης του ΕΣΥ Παλαμά

Σύντομο χαιρετισμό στην παράδοση απεύθυνε και ο περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός.
Στην εκδήλωση παρέστησαν περάν των προαναφερθέντων και οι:
Αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Τσιάκος περιφερειακοί σύμβουλοι, Αντιδήμαρχοι Παλαμά Αντώνης ΛωρίδαςΙάσων Τσιρώνης και Φωτεινή Καραϊσκου, δημοτικοι σύμβουλοι, ο Διευθυντής ΕΚΑΒ Θεσσαλίας κ Χατζηαγγελής ο Διοικητής Γενικού Νοσοκομείου Καρδίτσας Βάϊος Βαρελάς , στελεχη του ΕΚΑΒ και διασώστες υπάλληλοι του ΕΣΥ Παλαμά και πλήθος κόσμου.




























Διαβάστε Περισσότερα »

Ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας στα Βούναινα

Χθές Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2016 και ώρα 5:00΄μ.μ., ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος υποδέχθηκε την τιμία κάρα του αγίου και ενδόξου οσιομάρτυρος Νικολάου του Νέου του εν Βουνέ(αι)νοις, στο ομώνυμο Ιερό Προσκύνημα των Βουνέ(αι)νων, τόπος μαρτυρίου του Αγίου.

Την Τιμία Κάρα κόμοισε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Δωρόθεος, καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίου Νικολάου Άνδρου.

Ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας τίμησε με την παρουσία την άφιξη και κατάνυξη της κάρας του Αγίου.
Εκεί χοροστάτησε και ο Πατήρ Βασίλειος Γερούκης.











Διαβάστε Περισσότερα »

Ο Κουτσαριώτης νεαρός Τάσος Καράβας στον Α.Ο. Φύλλου

«Φρεσκάδα», νιάτα και ταλέντο προσθέτει στο δυναμικό του ο Α.Ο. Φύλλου που δε δείχνει να επαναπαύεται στη μάχη της φετινής σεζόν.

Οι Μελανόλευκοι συμφώνησαν με τον Ατρόμητο Παλαμά και απέκτησαν τον Τάσο Καράβα, έναν ικανότατο νεαρό ποδοσφαιριστή που έχει το περιθώριο να εξελιχθεί και να πάρει παιχνίδια στα πόδια του με τη συμμετοχή του στον Α.Ο.Φ.!

Ο Τάσος Καράβας είναι 17 ετών και αγωνίζεται ως μέσος.
Ο ποδοσφαιριστής υπήρξε μέλος της Κ-19 της Αναγέννησης και έκανε τα πρώτα του ποδοσφαιρικά βήματα στην Ακαδημία του Γιώργου Πλίτση στη Λάρισα, ενώ πήρε συμμετοχές και στην αρχή της σεζόν φέτος με τον Ατρόμητο και πλέον θα ενισχύσει την ομάδα του Χρήστου Αναστασόπουλου σε ένα ανταγωνιστικό πρωτάθλημα.

Η διοίκηση του Α.Ο.Φ. καλωσορίζει το νέο απόκτημα και του εύχεται καλή χρονιά με υγεία.
Εν τω μεταξύ, σε δηλώσεις τους οι άνθρωποι τον Μελανόλευκων άφησαν να εννοηθεί ότι ετοιμάζουν κάτι πολύ καλό μεταγραφικά τις επόμενες ημέρες.


Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2016

Η βρύση του Πετρίνου...

Η βρύση του χωριού μου είναι ξεχωριστή.
Μπροστά της δεν μπορεί να συγκριθεί καμιά από τα γύρω χωριά. Βαλμένη από το χέρι του Θεού βαθιά μέσα στην αγκαλιά του βουνού, κάτω από τις κοκκινόπετρες, ατενίζει, αιώνες τώρα, τον εύφορο κάμπο του Πετρίνου, που τον γονιμοποιεί συχνά πυκνά ο Ενιπέας ποταμός και εμπλουτίζει και τα υδροφόρα στρώματα. Βάρδα μην θυμώσει οπότε τα πνίγει όλα...
Και θυμώνει συχνά πυκνά ο αφιλότιμος.

Η βρύση παλιότερα αποτελούσε το σημείο αναφοράς κάθε δραστηριότητας του χωριού.
Εκεί οι γυναίκες έπλεναν τα ρούχα.
Κάθε γυναίκα άναβε φωτιά περιμετρικά της βρύσης για να ζεστάνει το νερό και με τον κόπανο κυρίως (το σαπούνι ήταν λιγοστό) καθάριζε τα ρούχα της. Οι άνδρες και κυρίως τα παιδιά πότιζαν τα άλογά τους. Εγώ συνήθως πότιζα ένα άλογο το οποίο στη θέα του νερού ορμούσε στην ποτίστρα τρομάζοντας τις γυναίκες, οπότε μου τα έψελναν για τα καλά.


Όλο το χωριό υδρεύονταν από τη βρύση που αποτελούσε και το νυφοπάζαρο.. ΄
Όλες οι κοπέλες φορώντας τις πλουμιστές ποδιές τους και καλοχτενισμένες πήγαιναν να πάρουν νερό, ξέροντας ότι παραμόνευαν τα παλικάρια με το πρόσχημα του ποτίσματος, να τις δούνε και καιρό τω δέον τι να στείλουν την προξενήτρα.
Η μεταφορά του νερού γινότανε συνήθως με στάμνες και γκιούμια.
Τα γκιούμια τα φόρτωναν στα γαϊδουράκια και τις στάμνες τις τοποθετούσαν στο κεφάλι!
Ναι στο κεφάλι!!!
Είχαν ένα ύφασμα καταλλήλως διαμορφωμένο, το έβαζαν στο κεφάλι και πάνω του τοποθετούσαν την στάμνα. Θυμάμαι με πόσο καμάρι περπατούσαν φροντίζοντας η σπονδυλική στήλη να είναι πάντοτε κάθετη προς το έδαφος, διαφορετικά θα έπεφτε η στάμνα.
Από την εικόνα αυτή φαίνεται εμπνεύστηκε ο λαϊκός μας ποιητής τους στίχους:

Σαν πάπια χήνα περπατείς
σαν πέρδικα στα πλάγια....

Εγώ καθόμουν και τις θαύμαζα μη μπορώντας να εξηγήσω τότε γιατί δεν έπεφτε η στάμνα!
Οι εικόνες από τη βρύση στη μνήμη μου είναι πολλές, αλλά ας σταματήσω εδώ.

Κωνσταντίνος Γαλλής

Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Βαγγέλης Λύτρας: Στον Δήμο Παλαμά ξέχασαν...την απλή καθημερινότητα.

Με αφορμή το άρθρο του Αντιδημάρχου Ιάσονα Τσιρώνη θα ήθελα να πω τα εξής:
Αφήστε τα μεγάλα λόγια και τις τυμπανοκρουσίες και βγείτε έξω στα χωριά μας να δείτε τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε εμείς οι δημότες.
Το χωριό μας είναι εγκατελειμένο και ξεχασμένο από τούς θεσμούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Καθαρίζεται πλέον μόνο σε Εθνικές επετείους (28η Οκτωβρίου, 25η Μαρτίου κ.λ.π.) και σε εκδηλώσεις αλλά και πάλι όχι σε όλες.
Εδώ και δυο χρόνια η μάχη με την απλή καθημερινότητα των πολιτών έχει χαθεί.
Πεζοδρόμια γεμάτα χόρτα, υπόνομοι βουλωμένοι, πλατείες ακάθαρτες, δημοτικά κτήρια σε άθλια κατάσταση και εσείς μιλάτε για έργα.
Πρέπει να αντιληφθείτε πλέον ότι με λόγια δεν γίνεται τίποτα οι πράξεις είναι αυτές που μετράνε.

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο ψηφίσατε την αύξηση 15% των τελών φωτισμού και καθαριότητας και αναρωτιέμαι...ΓΙΑΤΙ;;;
Για τις "προσφερόμενες" υπηρεσίες που δεν παρέχονται;;;
Όλα τα παραπάνω είναι δυστυχώς αυτονόητα που πρέπει ο Δήμος να παρέχει στους Δημότες....τα απλά και καθημερινά!!!

Υ.Γ.
Μετά από όλα αυτά τα προβλήματα που σας ανέφερα, και που ταλανίζουν τα χωριά μας, κύριε Αντιδήμαρχε σας προσκαλώ σε μια ευρεία σύσκεψη στην Ιτέα, μεταξύ θεσμών και Δημοτών με ανταλλαγή απόψεων για να βρεθεί επιτέλους κάποια λύση και να σταματήσει επιτέλους η διαιώνιση αυτών.

      Με τιμή
Ευάγγελος Λύτρας
Πρόεδρος Τ.Κ Ιτέας

και για του λόγου το αληθές...








Διαβάστε Περισσότερα »