Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2019

Ημέρα του Αγίου Δημητρίου σήμερα

Ημέρα του Αγίου Δημητρίου σήμερα και οι Δημήτρηδες και Δήμητρες έχουν την εορταστική τους.
Οι ευχές από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ ανταλλάσσονται δια ζώσης αλλά  και στο διαδικτυακό περιβάλλον μεταξύ συγγενών, φίλων και γνωστών.
Μαζί με τις δικές μας ευχές αξίζει να επισημανθεί πως, αυτό που ξεχωρίζει την ονομαστική γιορτή από τα γενέθλια είναι ότι την γιορτή μπορεί να τη γνωρίζει και ο τελευταίος που μας γνωρίζει, αλλά εμείς δεν τον γνωρίζουμε.
Τα γενέθλια, αντιθέτως, τα γνωρίζουν μόνον οι πολύ οικείοι μας ή όσοι εμείς επιτρέπουμε να τα γνωρίζουν. Κατά συνέπεια, η γιορτή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να μας πλησιάσει με τρόπο στον οποίο είναι αδύνατο να μην υποκύψουμε στις ευχές του.
Έτσι περιγράφοντας, με μια εμπειρική διάθεση, το ρεζουμέ της ημέρας, θα μπορούσε να μιλήσει κανείς για τη διαπίστωση της αμηχανίας στους εορτάζοντες να τους εύχονται άνθρωποι που δεν αισθάνονται οικεία, και στους ευχόμενους να πρέπει να κάτσουν να θυμηθούν, να ξεσκαρτάρουν με βάση τη στενότητα της σχέσης ή τη χρησιμότητά της, να φτιάξουν τη λίστα των εορταζόντων, να αποφασίσουν σε ποιους θα μιλήσουν και σε ποιους θα γράψουν.
Μπελάδες!
Αυτοί οι μπελάδες όμως είναι που διατηρούν τις ανθρώπινες σχέσεις και δημιουργούν κοινωνικές συμβάσεις.

Χρόνια Πολλά!





Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2019

Κωστής Νούσιος για άρδευση: «Δεν επαναπαυόμαστε, σχεδιάζουμε εξοικονομώντας νερό και κόστος παραγωγής»

Ικανοποίηση για την εξέλιξη της αρδευτικής περιόδου που ολοκληρώθηκε, εκφράστηκε στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην ΠΕ Καρδίτσας, παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας κ. Κωστή Νούσιου και των εμπλεκόμενων φορέων.
Στόχος της σύσκεψης ήταν να εντοπιστούν τυχόν ζητήματα που παρουσιάστηκαν ώστε πολύ έγκαιρα να αντιμετωπιστούν και να εξαλειφθούν ενόψει της επόμενης αρδευτικής περιόδου.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν όλα τα ΤΟΕΒ του Ν. Καρδίτσας, ο ΓΟΕΒ, Δήμαρχος Παλαμά κ. Γιώργος Σακελλαρίου, ο Αντιδήμαρχος Μουζακίου κ. Γεώργιος Κανιούρας, ο Εντεταλμένος σύμβουλος Αγροτικής ανάπτυξης Δήμου Καρδίτσας κ. Κώστας Ζυγογιάννης, η Διεύθυνση Υδάτων Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας και Στερεάς, η Διεύθυνση Υδροοικονομίας Περιφέρειας Θεσσαλίας και εκπρόσωποι εμπλεκόμενων υπηρεσιών.
Κατά την διάρκεια της συζήτησης έγινε μια συνολική εκτίμηση της αρδευτικής περιόδου, η οποία ξεκίνησε σχετικά αργά (αρχές Μαΐου) αλλά ο Αύγουστος χαρακτηρίστηκε από ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες που οδήγησε στη συχνή τροποποίηση του προγράμματος άρδευσης, μέχρι και την ολική διακοπή σε ορισμένες περιπτώσεις, προκειμένου το νερό να φτάσει σε όλες τις περιοχές.
Στο τραπέζι κατατέθηκαν προτάσεις αλλά και τεχνικές λεπτομέρειες με στόχο την άρδευση όλων των περιοχών και ιδιαίτερα των καταληκτικών σημείων. Όπως αναφέρθηκε πολύ έγκαιρα θα καθοριστούν  τα επόμενα βήματα τα οποία φυσικά θα εξαρτηθούν και από τα υδρολογικά δεδομένα που θα προκύψουν.
Από την πλευρά του ο κ. Νούσιος τόνισε την ανάγκη για ορθολογική χρήση κάθε σταγόνας νερού, τονίζοντας πως με τη στενή συνεργασία της Περιφέρειας, των ΤΟΕΒ και των εμπλεκόμενων υπηρεσιών επιλύονται ακόμη και προβλήματα εκτός αρμοδιοτήτων της αυτοδιοίκησης.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας υπογράμμισε την σημασία της αξιοποίησης του νερού για την κάλυψη των αναγκών της αγροτικής παραγωγής  χωρίς ωστόσο να παραβλέπεται ότι προτεραιότητα αποτελεί η διασφάλιση της ύδρευσης.
Ο κ. Νούσιος στο πλαίσιο της σύσκεψης υπογράμμισε μεταξύ άλλων:
«Με την ευκαιρία που μου δίνεται θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους εμπλέκονται στη διαχείριση του νερού και ενίσχυσαν τις προσπάθειές μας ώστε να προσφέρουμε υπηρεσίες στους αγρότες της περιοχής μας. Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι  η ΠΕ Καρδίτσας  δεν επαναπαύεται. Συνεχίζει τον σχεδιασμό της προκειμένου να καλυφθούν οι αρδευτικές ανάγκες όλων των περιοχών του Ν. Καρδίτσας, εξοικονομώντας και νερό και κόστος παραγωγής. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας με πρωτεργάτη τον Κώστα Αγοραστό, μέσα από ένα πρόγραμμα συνολικής αντιμετώπισης της άρδευσης, πραγματοποιεί παραγωγικές παρεμβάσεις και έργα, εξασφαλίζοντας τις κατάλληλες συνθήκες και υποδομές  για την καλλιέργεια, μειώνουν το κόστος παραγωγής της και ανοίγουν νέες προοπτικές ανάπτυξης στην αγροτική οικονομία. Το συγκεκριμένο έργο συμβάλει στην πληρέστερη άρδευση των καλλιεργειών της περιοχής, καθιστά καλύτερη τη διαχείριση του νερού»





Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019

Την νέα αίθουσα του Μικρασιατικού Συλλόγου Βουναίνων στην Λάρισα εγκαινίασε ο Σεβασμιώτατος μητροπολίτης Λαρίσης κ Ιερώνυμος

Την νέα μας αίθουσα η οποία βρίσκεται στην οδό Πάρου 12 στην συνοικία της Νεράιδας στην Λάρισα εγκαινίασε ο Σεβασμιώτατος μητροπολίτης Λαρίσης κ Ιερώνυμος και τέλεσε και αγιασμό, κατόπιν προσκλήσεως του πρόεδρου κο Ηλία Αθαναηλιδη και του αντιπρόεδρου κου Ηλία Παλαιοχωρλιδη. Ο σεπτός ποιμενάρχης αφού ευχήθηκε καλή και δημιουργική χρονιά, εξήρε την προσπάθεια που καταβάλουν τα μέλη του συλλόγου του Μικρασιατικού Συλλόγου Βουναίνων "Η καθ ημάς Ανατολή" για την διάσωση και την διατήρηση του πολιτισμού και της κουλτούρας της Αγιοτοκου και Αγιοβαδιστου Καππαδοκιας, όπως είπε χαρακτηριστικα.
Ενώ έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις πληροφορίες που του μετέφερε ο πρόεδρος του συλλόγου σχετικά με τη καταγωγή των Βουναινιωτών, η οποία είναι από το Σουλουτζοβα (soulochaova) της Καππαδοκιας. Τα εγκαίνια τίμησαν με την παρουσία τους ο πρόεδρος του χωριού κος Ιωακείμ Χατζηλιαδης, οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας προσφυγικών σωματείων κα Μαρία Δραγατση και της Πανελλήνιας Ένωσης Καππαδοκικων Σωματείων κος Χρήστος Γεωργιαδης, το μέλος του Δ.Σ της Δ.Ε.Υ.Α.Κιλελερ κος Κωνσταντίνος Μ. Μερτζανιδης καθώς και τα μέλη του Δ.Σ της Α.Ε.Β κος Κωνσταντίνος Η. Μερτζανιδης και Αλέξανδρος Α. Μερτζανιδης.
Άπαντες συνεχάρησαν τις κυρίες Μαρία Π. Χαρακοπουλου, Αγλαΐα Γ. Αγγλοπουλου και την Σοφία Ι.Χατζηλιαδη για τον καλόγουστο και ζεστό διάκοσμο της αίθουσας και όλοι τίμησαν τα εδέσματα του μπουφέ τον οποίον επιμελήθηκαν οι κυρίες Ελένη Η. Αγγλοπουλου, Σουλα Αγγλοπουλου, Τασούλα Μετσα -Χατζηλιαδη, Ευδοκία Α. Αγγλοπουλου και Ελένη Α. Αθαναηλιδη.
Μετά το πέρας των εγκαινίων και του Αγιασμού ο πρόεδρος και το Δ.Σ του συλλόγου και ο πρόεδρος του χωριού δεξιώθηκαν, αφού πρώτα ξενάγησαν τους εκπροσώπους της Ο.Π.Σ.Ε και της Π.Ε.Κ.Σ στην έδρα του Μ. Σ. Βουναίνων το πρώην διθέσιο Διδακτήριο Βουναίνων.























Διαβάστε Περισσότερα »

Αφιέρωμα σε εκείνους που έφυγαν: Θεόδωρος Γ. Γκαρέλης

Μπορεί να πέρασαν κάποια χρόνια από τότε που έφυγε ο αγαπημένος μου πρωτοξάδελφος Θόδωρος αλλά η καρδιά αρνείται να ξεχάσει.
Το φέρνει από δω το φέρνει από κει πάλι εκεί γυρίζει. Και αν η καρδιά αρνείται να ξεχάσει, προς Θεού μην προσπαθήσετε να την πιέσετε.
Η καρδιά έχει τις δικές της αρχές και δεν τις παραβαίνει ποτέ, δεν είναι σαν τη λογική που σε παροτρύνει να ξεχάσεις, να πας παρακάτω, έλα ξεκόλλα, τελείωνε, πάγαινε παρακάτω, πάει αυτός, φρόντισε τον εαυτό σου. Όχι, η καρδιά δίνεται ολοκληρωτικά, ή αγαπάει ή δεν αγαπάει, μέση λύση δεν χωράει.
Για τους λόγους αυτούς το σημερινό σημείωμα το αφιερώνω στον Θεόδωρο Γεωργίου Γκαρέλη και επειδή ήταν τσελιγκόπουλο, θα αρχίσω από τα τσελιγκόπουλα και μην με ρωτήσετε γιατί, είπαμε η καρδιά!
Τα τσελιγκόπουλα κατείχαν ιδιαίτερη θέση στο τσελιγκάτο, ήταν τα παιδιά του τσέλιγκα, ήταν αγαπητά από όλα τα μέλη του συναφιού, μικρούς και μεγάλους, ιδιαίτερα η τσελιγκοπούλα και από κοντά και το τσελιγκόπουλο. Τυχερός όποιος γίνονταν γαμπρός του τσέλιγκα και τυχερή και η εκλεκτή της καρδιάς του τσελιγκόπουλου. Ευτυχής όποιος συμπεθέριαζε με τον τσέλιγκα, ανέβαινε σε εκτίμηση ο συμπέθερος, ήταν δακτυλοδεικτούμενος.
Τσελιγκόπουλο λοιπόν ο Θόδωρος Γκαρέλης, και μάλιστα όχι οποιουδήποτε τσέλιγκα, ο πατέρας του ήταν ο ξακουστός Γεώργιος Κωνσταντίνου Γκαρέλης, ο τσέλιγκας που μαζί με τον Πολύζο, τον Ράπτη και κάποιους άλλους, που δυστυχώς μου διαφεύγουν τα ονόματά τους, εκπροσωπούσαν τους Σαρακατσάνους στις αρχές του κέντρου και όπου αλλού το καλούσαν οι περιστάσεις.
Βέβαια δεν ήταν εκλεγμένοι από κανένα εκλεκτορικό σώμα, ωστόσο κανείς Σαρακατσάνος δεν διανοήθηκε ποτέ να τους αμφισβητήσει, ούτε έφερε τις όποιες αντιρρήσεις, είχαν καθολική αποδοχή. Όλοι στο συνάφι μας τους αποδέχονταν, τους εκτιμούσαν και τους σέβονταν.
Βρέθηκα πέρυσι στη Ζωοδόχο Πηγή, ένα εκκλησάκι στο μέσο της παλιάς διαδρομής Βέροιας – Κοζάνης, όπου είχα την τύχη να γνωριστώ με έναν κτηνοτρόφο που ξεκαλοκαίριαζε τα κοπάδια του στα υπερκείμενα υψώματα του Βερμίου. Και δεν είχε και λίγα, μόνο οι αρνάδες αριθμούσαν γύρω στα 300 κεφάλια, δηλαδή σύνολο πάνω από 1500 ζωντανά. Κατά την κουβέντα μας με μένα συνεχώς να ρωτάω και ο Σουλιώτης (είναι το επίθετο του προβατάρη) να απαντά, ανέφερε και το όνομα του Γιώργου Γκαρέλη. Ξαφνιάστηκα και ζήτησα πρόσθετες πληροφορίες.
- Καλά τον γνώρισες τον Γιώργο Γκαρέλη, ξέρεις ήταν αδελφός της μάνας μου.
- Σουλιώτης: Καλά τώρα, ποιος δεν ήξερε το Γιώργο, ένας ήταν και μοναδικός.
- Εδώ είναι αλήθεια ένιωσα περισσή υπερηφάνεια, σαν κούρκος που φουσκώνει τα φτερά του.

Ως τσελιγκόπουλο ο Θόδωρος έχαιρε ιδιαίτερης εκτίμησης από τους ανθρώπους του τσελιγκάτου, άσε που σαν χαρακτήρας ήταν αγαπητός και έπιανε φιλίες με όλους. Ήταν επικοινωνιακός, όπου και αν βρισκόταν δικτυώνονταν αμέσως, τις επιδίωκε τις γνωριμίες, κάτι, που όπως θα δούμε παρακάτω, τον βοήθησε να γίνει πρόεδρος στο χωριό μας.
Για μένα ήταν ο αγαπημένος μου εξάδελφος, ήταν ο Λάκος, έτσι τον προσφωνούσα μέχρι που τελειώσαμε το δημοτικό.
Για τον Λάκο εγώ ήμουν ο Γαλίτσας.
Και το παράξενο έτσι μας προσφωνούσαν και οι μεγάλοι.
Ήμασταν συνομήλικοι, με περνούσε ένα εξάμηνο περίπου.
Με λίγα λόγια μεγαλώσαμε μαζί, παίζαμε στην ίδια αυλή, μαλώναμε, αγαπιόμασταν και πάντοτε ο ένας πίσω από τον άλλο, αχώριστοι. Ιδιαίτερα τα καλοκαίρια στα βουνά, στο καλύβι μας πηγαίναμε μόνο για φαγητό και ύπνο. Παιγνίδι ατελείωτο, στη βρύση του Ιμπιλί για ξεδίψασμα και παίξιμο με το νερό, στις παρακείμενες οξιές για ξούκερα (είναι ο καρπός της οξιάς, που ψημένος είναι αρκετά νόστιμος), στο ρέμα με τις γκορτσιές για γκόρτσα και τελειωμό δεν είχαμε. Μέχρι και πατάτες κλέψαμε, μιμούμενοι προς τούτο τους μεγαλύτερους που έδειχναν κάποια προτίμηση στο σπορ. Βέβαια αυτοί που είχαν καλές επιδόσεις στην κλεψιά ήταν, ευτυχώς, λίγοι.
Αυτό δεν μας εμπόδιζε να τους μιμηθούμε.
Το πολύ το βράδυ κατά το μάζωμα της οικογένειας στο καλύβι να μας μάλωναν και όλα τελείωναν εκεί. Αντιλαμβάνονταν ότι το παράδειγμα και τρόπον τινά το φταίξιμο το είχανε οι μεγάλοι, τα παιδιά ακολουθούσαν.

Ο Λάκος είχε την ατυχία να χάσει τη μάνα του, τη Χρυσούλα (Χρυσή) Κατσαρού, πολύ μικρός. Ίσως να μην την θυμούνταν καθόλου.
Ήταν το μοναδικό παιδί από την πρώτη γυναίκα του μπάρμπα Γιώργου, ο οποίος ξαναπαντρεύτηκε μια ανιψιά του πατέρα μου από την οικογένεια Τέγου με την οποία απέκτησαν άλλα πέντε παιδιά (Ευάγγελο, Ιωάννη, Ελευθερία, Σωκράτη και Δήμητρα)
Οι δρόμοι μας χώρισαν όταν ήλθε ο καιρός να πάμε στο γυμνάσιο.
Ο Θόδωρος έφυγε για τη Θεσσαλονίκη και εγώ για την Καρδίτσα.
Αργότερα ήλθε και ο Θόδωρος στην Καρδίτσα και κατά αυτόν τον τρόπο ξανασμίξαμε στο ίδιο σχολειό, αλλά η απόσταση μεταξύ μας άρχισε να μεγαλώνει, τίποτα δεν ήταν σαν πρώτα, ακόμη και τα ενδιαφέροντά μας διαφοροποιήθηκαν. Ο Θόδωρος εγγράφεται σε μια νεολαία που φορούσε μπλε ρούχα, άσπρο περιλαίμιο, ζώνη άσπρη και που τον έχανες που τον έβρισκες εκεί προσηλωμένος Αγαπούσε πολύ τη νεολαία αυτή και κατά τις Εθνικές Γιορτές παρήλαυναν ξεχωριστά εν είδη στρατιωτικής μονάδας και γίνονταν αντικείμενο θαυμασμού και χειροκροτημάτων, κάτι που, πρέπει να το ομολογήσω, ξύπνησε τη ζήλεια μου.
Η νεολαία αυτή ήταν κατάλοιπο της δικτατορίας Μεταξά.
Με την αποφοίτησή μας από το γυμνάσιο χώρισαν οριστικά οι δρόμοι μας.
Ο Θόδωρος έμεινε στα κτήματα του πατέρα του όπου διακρίθηκε για την αξιοσύνη του και ιδιαίτερα τις επιδόσεις του στα μηχανήματα. Αγόρασε όλα τα απαραίτητα γεωργικά μηχανήματα, ακόμα και αλωνιστική μηχανή (πατόζα) και κυκλοφορούσε με ένα τζιπ, πράγμα σπάνιο για την εποχή.
Ήταν ανυπότακτος και έκανε του κεφαλιού του.
Ήταν τολμηρός, έπαιρνε ρίσκα, δεν φοβόταν τη ζωή και τις πιθανές αποτυχίες.
Έκανε και άλλες δουλειές πέραν των κτημάτων του.
Είχε γνωριμίες παντού όπου και αν πήγαινε, λειτούργησε το επικοινωνιακό του χάρισμα.
Η παρέα ήταν στον τρόπο ζωής του:
- Καλώς το Θόδωρο, κάτσε, τι θα πεις;
- Ο,τι πίνετε και σεις.
Αυτή του η αδυναμία ίσως να συνετέλεσε και στον πρόωρο χαμό του το 2009...ήταν 74 ετών.
Αιωνία η μνήμη του.
Αγάπησε μια κοπέλα από γειτονικό χωριό την Ιτέα, την όμορφη Ευγενία (Μακρή)
Οι δικοί της πρέπει να είχαν αντίρρηση, ωστόσο τίποτα δεν μπόρεσε να τους σταματήσει και τελικά κλέφτηκαν και παντρεύτηκαν, λειτούργησε ο κανόνας: αν θέλει η νύφη και ο γαμβρός, τύφλα να΄χει ο πεθερός.
Παντρεύτηκε το 1963 και απέκτησε δύο θαυμάσια παιδιά, που πήραν τα ονόματα, ως συνήθως, του παππού και της γιαγιάς από την πλευρά του πατέρα.
Γεώργιος και Χρυσούλα.
Και οι δύο ζευγάρωσαν με παιδιά από την εκλεκτή ράτσα των Καραγκούνηδων με οδηγό πάντα την καρδιά τους (πάλι η καρδιά αποφασίζει), κατά το πρότυπο του πατέρα.
Βλέπετε συνήθως οδηγοί των παιδιών είναι οι γονείς, είναι αυτό που λέμε το μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει.
Ο Θόδωρος έζησε όλα τα χρόνια στον Πέτρινο, οι χωριανοί μας τον τίμησαν με το αξίωμα του προέδρου της κοινότητας για δυο τετραετίες και δεν τους διέψευσε.
Μερίμνησε και πέτυχε την άρδευση των κτημάτων του χωριού. Ασφαλτόστρωσε τον δρόμο Ιτέα - Πέτρινο. Έφτιαξε τους δρόμους μέσα στο χωριό, και άλλα πολλά έργα που οι συγχωριανοί του γνωρίζουν.
Ήταν ανήσυχο πνεύμα και προσέφερε πολλά στο χωριό.
Δεν αρνούνταν τις υπηρεσίες του σε κανέναν.
Ανυπότακτος και δίκαιος με όλους
Αυτός ήταν ο Θόδωρος Γκαρέλης

Κωνσταντίνος Γαλλής




Διαβάστε Περισσότερα »

Ύδρευση Λίμνης Σμοκόβου - Έργο ορόσημο για χιλιάδες κατοίκους και τις επόμενες γενεές

«Έργο ορόσημο για χιλιάδες κατοίκους και τις επόμενες γενεές»

Την απόλυτη ικανοποίησή του εξέφρασε ο Αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας Κωστής Νούσιος κατά την επίσκεψή του στο έργο της ύδρευσης της ανατολικής πλευράς της Π.Ε. Καρδίτσας από τη Λίμνη Σμοκόβου, όπου ενημερώθηκε για την πρόοδο των εργασιών, οι οποίες πλέον έχουν υλοποιηθεί κατά ποσοστό 95%
Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το μεγαλύτερο πανελλαδικά έργο ύδρευσης στην Αυτοδιοίκηση, ύψους 43 εκατ. ευρώ, εξασφαλίζοντας τη διανομή ασφαλούς πόσιμου νερού σε ολόκληρη την ανατολική Π.Ε. Καρδίτσας (42 οικισμοί από τους Δήμους Καρδίτσας, Σοφάδων και Παλαμά -55.000 κάτοικοι) και αναμένεται να προκύψουν σημαντικά οφέλη για την ποιότητα ζωής των κατοίκων, θωρακίζοντας ταυτόχρονα το οικιστικό περιβάλλον.
Διαβεβαιώθηκε από τον υπεύθυνο του εργοταξίου για την πορεία εκτέλεσης των προβλεπόμενων εργασιών και ιδιαίτερα για την ολοκλήρωση του ταχυδιυλιστηρίου, το οποίο είναι το πλέον σύγχρονο στην Ελλάδα και διαθέτει σύστημα ενεργού άνθρακα.

Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο έργο, δήλωσε τα εξής:
«Με παρέμβαση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού, το έργο ύδρευσης της ανατολικής πλευράς της Π.Ε. Καρδίτσας από τη Λίμνη Σμοκόβου απεγκλωβίστηκε από γραφειοκρατικά γρανάζια και είναι έτοιμο να δώσει λύση στο πρόβλημα υδροδότησης 42 οικισμών των Δήμων Καρδίτσας, Σοφάδων και Παλαμά. Για την υλοποίηση του αυτού του έργου απαιτήθηκε σύλληψη, όραμα, σχεδιασμός, συνέπεια, υπευθυνότητα και σκληρή προσπάθεια, προκειμένου η όποια αναφορά μας σε χρονοδιαγράμματα να μην είναι αυθαίρετη, ανυπόστατη.
Στις 30 Ιουνίου 2020 η αποπεράτωση του συνόλου του έργου, έρχεται να παραδώσει ένα κατασκευαστικά και λειτουργικά άρτιο υδρευτικό δίκτυο, το οποίο θα αποτελέσει ορόσημο για τους κατοίκους και τις επόμενες γενεές».










Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2019

Μήνυμα του Αντιπεριφερειάρχη Κωστή Νούσιου για τις δράσεις εξωστρέφειας του Γυμνασίου Ιτέας

Μήνυμα του Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας Κωστή Νούσιου για τις δράσεις εξωστρέφειας του Γυμνασίου Ιτέας

"Η Περιφέρεια Θεσσαλίας Π.Ε. Καρδίτσας θα στέκεται πάντα αρωγός σε δράσεις εξωστρέφειας και ανάδειξης της σημαντικότητας του Ευρωπαϊκού οικοδομήματος.
Είναι πραγματικά ελπιδοφόρο, που μικρά σχολεία, σε "δύσκολες" περιοχές, σαν αυτό του Γυμνασίου της Ιτέας, χρησιμοποιούν όλα τα ευρωπαϊκά εργαλεία για να φέρουν σε επαφή μαθητές από Ευρωπαϊκά κράτη, ανταλλάσσοντας ιδέες και αντιλήψεις και κάνοντας γνωστές τις δυνατότητες της περιοχής μας.
Τα ολόθερμά μου συγχαρητήρια στον συντοπίτη Ολυμπιονίκη της πάλης Κώστα Θάνο ο οποίος χωρίς δεύτερη σκέψη συμμετείχε στο δρώμενο της αναπαράστασης της πάλης όπως γινόταν στην αρχαία Ελλάδα και φυσικά στον Διευθυντή του Σχολείου κύριο Παναγιώτη Ταγκούλη και στους καθηγητές Άννα Καραμούρτου, Σπύρο Τσούτσα, Αρετή Λαχανά και Ευαγγελία Μιχαήλ.
N.B.: Θα ήταν παράλειψή μου να μην ευχαριστήσω τον αεικίνητο Παύλο Σαμαρά για την εξαιρετική δημοσιογραφική κάλυψη της εκδήλωσης."

     Κωνσταντίνος Νούσιος
Αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας







Διαβάστε Περισσότερα »

Ένα ακόμη έργο ERASMUS+ ENJOY στην Ελλάδα που ξεκίνησε από την Ιτέα

Μια ακόμη σχολική χρονιά γεμάτη ευρωπαϊκές δράσεις Erasmus+!
Συνεχίζοντας τις κινητικότητες στα πλαίσια των προγραμμάτων eTwinning, το σχολείο Institution Sacré Cœur της Rouen, Γαλλία, το Γυμνάσιο Τάξεις Λυκείου Ιτέας Καρδίτσας, και το Colegio Miguel Bravo - A.A. La Salle , του Santander της Ισπανίας, σχεδίασαν το έργο ERASMUS+ , “ENJOY” (European Neighbours Joint Olympics for Youth).
Στα πλαίσια του προγράμματος ENJOY, μαθητές και εκπαιδευτικοί των παιδαγωγικών ομάδων των τριών σχολείων πραγματοποίησαν την τρίτη τους συνάντηση σε ελληνικό έδαφος αυτή την φορά.

Στην Ιτέα
Το Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019 διοργανώθηκε η επίσημη υποδοχή των ξένων εταίρων στο Δημαρχείο της Ιτέας. Στην τελετή παρουσιάστηκαν οι στόχοι του προγράμματος που βασιζόμενοι στις ολυμπιακές αξίες πραγματώνονται μέσα από την συνεργασία των τριών σχολείων.
Τις ξένες αποστολές υποδέχτηκε, ο Διευθυντής του Γυμνασίου Λ.Τ. Ιτέας Καρδίτσας κ. Παναγιώτης Ταγκούλης, ο οποίος υπογράμμισε τα επιτεύγματα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, του μικρού επαρχιακού σχολείου του οποίου ηγείται, καθώς και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.
Εξαιρετική τιμή για την ημέρα, η οποία εντάσσεται στις Ευρωπαϊκές Ημέρες Erasmus+,  αποτέλεσε η παρουσία στην εκδήλωση του νέου αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας Κωστή Νούσιου.
Ένας αντιπεριφερειάρχης με δείγματα γραφής πολιτικού πολιτισμού, που από το ξεκίνημα της θητείας του νιώθεις ότι η παρουσία του βρίσκεται παντού.
Καλωσόρισε τα παιδιά, μίλησε μαζί τους για το πνεύμα της εκδήλωσης και απευθυνόμενος στα παιδιά από την Γαλλία μίλησε σε άπταιστα Γαλλικά και μας εξέπληξε όλους ευχάριστα.
Ο κ. Νούσιος, παρακίνησε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς σε δράσεις εξωστρέφειας και υποσχέθηκε την υποστήριξη αυτών. Στη συνέχεια στάθηκε ανάμεσά τους για αναμνηστικές φωτογραφίες και τίμησε την γιορτή τους μέχρι το τέλος.




Εξαιρετική τιμή επίσης για την ημέρα αποτέλεσε η παρουσία του Δημάρχου Δήμου Παλαμά κ. Σακελλαρίου Γεωργίου. Ο κ. Σακελλαρίου Γεώργιος, Δήμαρχος Παλαμά, εξέφρασε την χαρά του που για μια ακόμη φορά το σχολείο της Ιτέας, διακρίνεται σε ευρωπαϊκά έργα.



Επίτιμος καλεσμένος της ημέρας, ήταν ο Ολυμπιονίκης του αγωνίσματος της ελληνορωμαϊκής πάλης στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2000 στο Σίδνευ κ. Κώστας Θάνος.
Ο κ. Θάνος απάντησε σε ερωτήσεις μαθητών και τους συμβούλεψε να μην σταματούν τον αγώνα  που  θα τους οδηγήσει στην πραγματοποίηση των ονείρων τους καθώς πολλά μικρά βήματα καθημερινά πάντα οδηγούν στο επιθυμητό αποτέλεσμα.



Η εκδήλωση πλαισιώθηκε από παιδαγωγικό δρώμενο με θέμα «η παιδαγωγική στην Αρχαία Ελλάδα και η Πάλη στους Ολυμπιακούς Αγώνες της αρχαιότητας» στο οποίο συμμετείχαν οι αθλητές του Συλλόγου Πάλης «Πλαστήρας» Καρδίτσας και της Ακαδημίας Πάλης «Ογχηστός» Λάρισας.



Στα Μετέωρα
Στην συνέχεια οι μαθητές των τριών σχολείων επισκέφθηκαν τα θεαματικά Μετέωρα και ξεναγήθηκαν στην ιερή μονή Βαρλαάμ και το Μουσείο Ελληνικής Παιδείας στην Καλαμπάκα.
Η ξενάγηση των μαθητών των τριών αποστολών συνεχίστηκε την επόμενη ημέρα 13 Οκτωβρίου, στο Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας, το αρχαίο θέατρο και σε άλλα αξιοθέατα της πόλης.
Την Δευτέρα 14 Οκτωβρίου οι μαθητές των ξένων αποστολών παρακολούθησαν το ωρολόγιο πρόγραμμα μιας σχολικής ημέρας επιμόρφωση στην εκπαιδευτική ρομποτική από τον εκπαιδευτικό Γιάννη Μπαρά.

Στο Λαογραφικό Αγροτικό Μουσείο Ιτέας
Μετά το πέρας των μαθημάτων επισκέφθηκαν το Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο της Ιτέας όπου τους περίμεναν μέλη του Συλλόγου Φίλων Μουσείου Ιτέας στο οποίο ξεναγήθηκαν από την υπεύθυνη κ. Θεοδώρα Μπλουγουρά.





Στην Αρχαία Ολυμπία

Ακολούθησε το ταξίδι για την υλοποίηση των δράσεων που σχεδιάστηκαν να πραγματοποιηθούν στην Ολυμπία και την Αθήνα, για το διάστημα από 15 έως 18 Οκτωβρίου 2019 κι αυτές ήταν:
Επισκέψεις ξεναγούμενες στον Αρχαιολογικό Χώρο της Ολυμπίας, το Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας και το Μουσείο της Ιστορίας των Ολυμπιακών Αγώνων της Αρχαιότητας. Οι τρεις παιδαγωγικές ομάδες φιλοξενήθηκαν στις εξαιρετικές εγκαταστάσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας όπου πραγματοποίησαν αθλητικές δραστηριότητες όπως: ποδόσφαιρο, βόλεϊ.
Η διεύθυνση της Δ.Ο.Α. ξενάγησε τους μαθητές στο Μουσείο «Αθήνα 2004»
Στην τελετή λήξης η συγκίνηση και η χαρά έπαιρναν η μια τη θέση της άλλης, 55 μαθητές αγωνίστηκαν, διασκέδασαν και γίναν φίλοι μέσα σε λίγες μέρες φόρεσαν τις φανέλες, του Enjoy και αντάλλαξαν δώρα.





Η ελληνική παιδαγωγική ομάδα παρέδωσε την ολυμπιακή σημαία στην γαλλική αντιπροσωπία το σχολείο της οποίας θα διοργανώσει την 4η Ολυμπιάδα τον Απρίλιο του 2020.
Στις 16 και 17 Οκτωβρίου το Enjoy ταξίδεψε στην Αθήνα.
Ακολούθησαν επισκέψεις ξεναγούμενες στο Παναθηναϊκό Στάδιο (Αθλητικές δραστηριότητες: δρόμος), το μνημείο των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, την Ακρόπολη, και το Μουσείο Ακρόπολης.

Οι 55 μαθητές, 19 Έλληνες από το Γυμνάσιο Ιτέας Καρδίτσας, 14 Γάλλοι από το σχολείο Institution Sacré Cœur της Rouen, και 21 Ισπανοί από το Colegio Miguel Bravo του Santander είχαν την ευκαιρία της βιωματικής προσέγγισης των γνώσεων που ήδη ερεύνησαν σε προηγούμενη φάση του εκπ/κού προγράμματος ΕRASMUS+ «ENJOY».
Tέλος, εκπαιδευτικοί και μαθητές, εμπέδωσαν πως οι αξίες του Ολυμπισμού όπως η φιλία, ο σεβασμός και η αριστεία μεταφέρονται από τον αθλητισμό στον πραγματικό κόσμο ενώ η συνεργασία και η εμπνευσμένη από τις αξίες του Ολυμπισμού ζωή, μας επιτρέπουν να οικοδομούμε την προσωπικότητά μας, ως άτομο και πολίτη.
Ισπανική ομάδα: με συνοδούς την υπεύθυνη του έργου Gema Quijano Inyesto και τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής Brea Borja
Γαλλική ομάδα: με συνοδούς την εκπαιδευτικό Πληροφορικής Sonia Herscovici και τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής Εdouard Leduc.
Ελληνική ομάδα: με συνοδούς την υπεύθυνη του έργου, Άννα Καραμούρτου, τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής Σπύρο Τσούτσα και τις εκπαιδευτικούς Αρετή Λαχανά και Ευαγγελία Μιχαήλ.




























Διαβάστε Περισσότερα »