Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011

- Αγροτικά προγράμματα - Ξεκινούν στα τέλη Νοεμβρίου...

Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, θα προηγηθούν οι παλαιοί δικαιούχοι με δικαίωμα παράτασης και θα ακολουθήσουν οι προκλήσεις για νέες εντάξεις. Για την περίοδο 2007-13, το ύψος των ενισχύσεων που θα χορηγηθούν σε αγρότες, σύμφωνα με το υπουργείο, ανέρχεται συνολικά σε 1.174.513.548,7 ευρώ .
Πρόκειται για το μέτρο 2.1.4, για τα γεωργοπεριβαλλοντικά (ΦΕΚ 2366 τ.Β. 25-10-2011), για τα οποία οι δικαιούχοι αποζημιώνονται είτε για το πρόσθετο κόστος που συνεπάγονται οι δεσμεύσεις που αναλαμβάνουν (π.χ. βιολογική γεωργία) είτε για την απώλεια εισοδήματος (π.χ. αγρανάπαυση ή αμειψισπορά).
Αναμένεται να τρέξει απ' την ερχόμενη βδομάδα ώς το τέλος της χρονιάς και αφορά κυρίως παραγωγή αγροτικών προϊόντων με φιλικές προς το περιβάλλον μεθόδους. Οι ενδιαφερόμενοι παραγωγοί θα πρέπει να ετοιμάζονται για να καταθέσουν αιτήσεις και να υποβάλουν επενδυτικά σχέδια. Προς το παρόν δεν αναμένονται νέες εντάξεις για τον παραδοσιακό ελαιώνα της Αμφισσας και το θαλάσσιο πάρκο Ζακύνθου, οι οποίες ενδέχεται να τρέξουν αργότερα.
Η ένταξη σε μία από τις δράσεις του προγράμματος γίνεται με βαθμολογικά κριτήρια και αφορά επαγγελματίες γεωργούς και κτηνοτρόφους, μετακινούμενους κτηνοτρόφους, συνεταιριστικές οργανώσεις, Ομάδες Παραγωγών κ.ά., που είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών κι Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ) στο πλαίσιο του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» (2007-2013). Μέγιστα ποσά ενίσχυσης είναι: 600 ευρώ ανά εκτάριο το έτος για αροτραίες καλλιέργειες, 900 ευρώ για ειδικές πολυετείς καλλιέργειες, 450 ευρώ για βοσκοτόπους, 200 ευρώ ανά ζώο.
Οι επαγγελματίες αγρότες για να ενταχθούν στο πρόγραμμα πρέπει να είναι κάτοχοι αγροτικής έκτασης ή να έχουν μισθωτήρια συμβόλαια ότι νοικιάζουν αγροτική έκταση από ιδιώτες ή δήμους κ.ά.
Χρειάζεται δηλαδή να έχουν τουλάχιστον 35% αγροτικό εισόδημα, ενώ αν ζουν σε νησιά με πληθυσμό έως 100.000 κατοίκων, να δηλώνουν τουλάχιστον 25% αγροτικό εισόδημα. Βαθμολογικό bonus δίνεται σε αγρότες σε νησιά με πληθυσμό μικρότερο των 3.100 κατοίκων αλλά και σε όσους παράγουν προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) ή Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ενδειξης (ΠΓΕ).
Απαιτείται βεβαίωση απ' το δημαρχείο για την έδρα της γεωργοκτηνοτροφικής εκμετάλλευσης, ενώ bonus παίρνουν κι οι ενταγμένοι στο Πρόγραμμα Νέων Γεωργών, όσοι έχουν χωράφια, βόσκουν τα ζώα τους σε περιοχές Natura ή είναι μόνιμοι κάτοικοι της υπαίθρου.
Τα νομικά πρόσωπα μπορούν να ενταχθούν εφόσον δηλώνουν τουλάχιστον 50% αγροτικό εισόδημα. Οποιος αγρότης εντάσσεται σε κάποια δράση του προγράμματος οφείλει να είναι κάτοχος ή ενοικιαστής μίνιμουμ αγροτικής έκτασης.
Οι παραγωγοί που θα λάβουν μέρος στο πρόγραμμα καλούνται μόνοι ή με τη βοήθεια συμβούλου να καταθέσουν επιχειρησιακό σχέδιο περιβαλλοντικής δράσης και αγροτοπεριβαλλοντικό φάκελο. Εκτός προγράμματος μένουν: ανήλικοι, ενταγμένοι σε πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης κι οι σύζυγοί τους, διάδοχοι πρόωρης συνταξιοδότησης κ.ά.


Διαβάστε Περισσότερα »

- Αναβάλλεται η συνεδρίαση στο Προάστιο του Δημοτικού Συμβουλίου Παλαμά...

Αναβάλλεται η προγραμματισμένη για την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου, συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Παλαμά, λόγω απουσίας του δημάρχου.
Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί, με τα ίδια θέματα ημερήσιας διάταξης, σήμερα Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011, στις 7μμ, στο δημοτικό κατάστημα της τ.κ. Προαστίου, της δημοτικής ενότητας Σελλάνων.


Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Χρ. Βαϊόπουλος, μετά από πρωτοβουλία του ιδίου και του δημάρχου κ. Πατσιαλή, οι συνεδριάσεις του σώματος για το επόμενο χρονικό διάστημα θα γίνονται εναλλάξ στα δημαρχεία των πρώην δήμων Σελλάνων και Φύλλου, και μέχρι να τελειώσουν οι εργασίες ανακαίνισης της αίθουσας συνεδριάσεων στον Παλαμά.
Το Συμβούλιο της Παρασκευής 18/11/2011, θα γίνει στην αίθουσα συνεδριάσεων του πρώην δημαρχείου Προαστίου, η έναρξη της συνεδρίασης θα γίνει στις 7μμ και τα θέματα ημερήσιας διάταξης είναι:
1. Συζήτηση - ενημέρωση σχετικά με την προτεινόμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της ΑΝ.ΚΑ Α.Ε. Εισηγητής Δ.Σ. κ. Απόστολος Τσερέπης.
2. Αναμόρφωση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.
3. Συζήτηση και λήψη απόφασης επί αιτήσεως του Αντιδημάρχου κ. Ηλία Λιάχανου για την πρόσληψη οδηγού σκαπτικού μηχανήματος για την Δημοτική Ενότητα Φύλλου. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Ηλίας Λιάχανος.
4. Συζήτηση και λήψη απόφασης επί αιτήσεως του Αντιδημάρχου κ. Ηλία Λιάχανου για τοποθέτηση Αυτόματης Ταμειακής Μηχανής (Α.Τ.Μ) σε χώρο του Δημοτικού Καταστήματος Ιτέας. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Ηλίας Λιάχανος.
5. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί παρατάσεως προθεσμίας ή μη του έργου: «ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ». Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Ευάγγελος Τσιρώνης.
6. Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με την έγκριση ή μη του 2ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα του έργου: «ΔΙΚΤΥΟ ΑΚΑΘΑΡΤΩΝ ΠΟΛΗΣ ΠΑΛΑΜΑ». Εισηγητής κ. Δήμαρχος.
7. Συζήτηση και λήψη απόφασης για την επιβολή Τελών καθαριότητας και φωτισμού της έδρας του Δήμου και των Τοπικών Κοινοτήτων για το οικονομικό έτος 2012. Εισηγητής κ. Δήμαρχος.
8. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί καθορισμού Συντελεστών Άρδευσης του Οικονομικού έτους 2011 στα αγροκτήματα της Έδρας του Δήμου και των Τοπικών Κοινοτήτων. Εισηγητής κ. Δήμαρχος.
9. Συζήτηση και λήψη απόφασης για τον Καθορισμό βοσκήσιμων εκτάσεων και επιβολή Δικαιώματος βοσκής για το οικονομικό έτος 2012 και ορισμός Επιτροπής για τη διαπίστωση της νόμιμης ή αυθαίρετης χρήσης των καθορισμένων εκτάσεων. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Κωνσταντίνος Νασιούλης.
10. Συζήτηση και λήψη απόφασης για την επιβολή Τελών Ύδρευσης οικονομικού έτους 2012 στις Δημοτικές Ενότητες Σελλάνων και Φύλλου. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ. 
11. Συζήτηση και λήψη απόφασης για την επιβολή Τέλους χρήσης πεζοδρομίων, πεζόδρομων, πλατειών και οδών για το οικονομικό έτος 2012. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Δημήτριος Πάτας. 
12. Συζήτηση και λήψη απόφασης για την επιβολή Τέλους ακίνητης περιουσίας (Τ.Α.Π). για το οικονομικό έτος 2012. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ. 
13. Συζήτηση και λήψη απόφασης για την επιβολή Τέλους επί των ακαθάριστων εσόδων των κέντρων διασκέδασης, εστιατορίων και συναφών καταστημάτων για το οικονομικό έτος 2012. Εισηγητής κ . Πρόεδρος Δ.Σ.
14. Αιτήσεις – διάφορα.
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2011

- Πολιτική ιστορία της νεότερης Ελλάδας...

Οι συνθήκες αισχύνης,κάτω απο τις οποίες βρισκόταν η Ελλάδα μετά την ήττα του 1897, παρείχε στούς ομολογιούχους άριστη ευκαιρία να εξασφαλίσουν τα συμφέροντά τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο,ώστε να αποκλειστεί κάθε κίνδυνος κακοπιστίας. Η γερμανική κυβέρνηση, με την οποία είχαν συμφωνήσει Γαλλία και Ρωσία, πρότεινε την επιβολή διεθνούς ελέγχου στα έσοδα του ελληνικού κράτους, τα οποία είχαν καταστεί υπέγγυα για την εξυπηρέτηση των τοκοχρεολυσίων. Η ελληνική κυβέρνηση μάταια αγωνίστηκε με όλες τις δυνάμεις που διέθετε να αποτρέψει την πραγματοποίηση της ταπεινωτικής αυτής απόφασης, όπως επίσης μάταιες και άκαρπες απέβησαν οι προσπάθειες για άμεσο διακανονισμό των παλαιών χρεών. Οι Γερμανοί ομολογιούχοι απέκρουσαν οποιαδήποτε συμβιβαστική λύση, διότι, όπως γράφει ο Γ.Ασπρέας, "Αφ΄ενός μεν είχον την πεποίθησιν ότι ήθελον επιτύχη την επιβολήν του ελέγχου επί των οικονομικών της Ελλάδος, αφ'ετέρου δε διότι προσεδόκων βεβαίαν την εξασφάλισιν καρδών εκ της αμέσου υψώσεως των Ελληνικών χρεωγράφων. Η υπερτάτη ανάγκη έφερε την Ελληνικήν Κυβέρνησιν να υποκύψη εις την γερμανικήν πρότασιν της επιβολής του ελέγχου, προς την οποίαν είχον προσχωρήσει και αι άλλαι Κυβερνήσεις των Ευρωπα'ι'κών Δυνάμεων. Οι όροι της ειρήνης εκρίθησαν εν Ελλάδι βαρύτατοι και προυκάλεσαν την έξαψιν του λαού και την αγανάκτησιν της Κυβερνήσεως. Είχεν επέλθει ο χρόνος κατά τον οποίον η Ελλάς ώφειλε να πληρώσει τας συνεπείας μίας αφρόνου και επιπολαίας επιχειρήσεως, της οποίας αι ευθύναι εβάρυνον τους πολιτικούς αρχηγούς τόσον εν τη Κυβερνήσει όσον και εν τη αντιπολιτεύσει, τας ιθυνούσας τάξεις, μέγα μέρος των αξιωματικών του στρατέυματος και ύστατον πάντων των λαόν".
(Πολιτική Ιστορία της Νεωτέρας Ελλάδος, Αθήναι,1930) 
Βασίλης Γιαννάκος
Διαβάστε Περισσότερα »

- Το επίκαιρο μήνυμα του ‘’πολυτεχνείου’’

(Μια διαφορετική άποψη)
Βλέποντας στην σύνθεση της κυβέρνησης , στο κοινοβούλιο αλλά και σε θέσεις κλειδιά των κομμάτων της μεταπολίτευσης...
πρόσωπα που δεν ανήκουν απλά στην γενιά του Πολυτεχνείου αλλά που συμμετείχαν στην εξέγερση του 1973 , αναρωτιέμαι αν το πολυτεχνείο είναι ζωντανό , αν συνέβη , αν είναι μύθος ή τι μας δίδαξε και τι μας διδάσκει .
Για να είμαι ειλικρινής τώρα κατανοώ τους ειδικούς που διατείνονται ότι η ιστορία για να γραφτεί πρέπει να περάσουν πολλά χρόνια και να υπάρξει σε βάθος έρευνα για να εξαχθούν πιο ασφαλή συμπεράσματα . Δεν αποκλείεται μάλιστα να πρέπει να κρίνουμε ιστορικά και σε διάρκεια και την πορεία των ατόμων που συνέδραμαν σε όποια ιστορική στιγμή .

Ναι , νομίζω ότι άτομα όπως ο Λαλιώτης , ο Παπουτσής , ο Ρέππας , ο Ευθυμίου , ο Ανδρουλάκης , ο Λαζαρίδης και ίσως κι άλλοι που αγνοώ την συμμετοχή τους ή την ανάμιξή τους στα γεγονότα της εξέγερσης , δεν παρέκλιναν της πορείας τους .

Αντιθέτως , την ακολούθησαν με συνέπεια και πέτυχαν διάνα, έγιναν υπουργοί ,βουλευτές , κορυφαία στελέχη κόμματος , πολιτική ελίτ . Αυτοί οι άνθρωποι , έκαναν πολιτική και τότε και τώρα και βέβαια σήμερα γνωρίζουμε τι πολιτική έκαναν και κάνουν , διότι ας μην λησμονούμε ότι και στο πολυτεχνείο δεν ήταν αυτοί που ξεκίνησαν την εξέγερση , αυτοί χώθηκαν μετά όταν είδαν ότι κάτι φουντώνει εκεί μέσα και θέλησαν να κάνουν πολιτική , δηλαδή να το ελέγξουν (βλέπε τον Λαλιώτη που το βράδυ της 16ης προς την 17Η διαπραγματευόταν την εκκένωση του χώρου) .

Τι έχουνε να μας πουν άραγε , ο Ρέππας και ο Παπουτσής , υπουργοί Δημόσιας μεταρρύθμισης και Προστασίας του Πολίτη αντίστοιχα σήμερα ; Ή μήπως δεν ξέρατε τι γινόταν στο Πολυτεχνείο εκείνες τις μέρες κύριοι , όπως ισχυρίστηκε κάποιος αρχιεπίσκοπος για την ίδια περίοδο ;

Ή μήπως τι μπορεί να μας πει ο κύριος Χρύσανθος Λαζαρίδης , σύμβουλος του Αντώνη Σαμαρά σήμερα αλλά μέλος της συντονιστικής επιτροπής την 15η Νοεμβρίου 1973 και στέλεχος τότε της ΚΝΕ καθώς και μέλος της ΑΝΤΙΕΦΕΕ ; Εσείς συμβουλεύετε τον Σαμαρά άλλα να δηλώνει στην τηλεόραση και άλλα στις Βρυξέλες κε Λαζαρίδη ; αυτό ζητούσατε τότε στον περίβολο του Πολυτεχνείου ;

Κι εσείς κύριε Ανδρουλάκη , ποιόν διακαή πόθο γυρεύατε να ικανοποιήσετε στον ίδιο χώρο , μήπως την αγορά χρόνου ώστε να καταρρεύσει πρώτα το Ευρωπαϊκό οικοδόμημα και έπειτα η Ελλάδα ;

Ναι, πέτυχαν τον σκοπό τους , διότι σκοπός τους ήταν να μας καταντήσουν έτσι…

του Γιώργου Γεωργιάδη
Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011

- Εδώ Πολυτεχνείο...εδώ Πολυτεχνείο...

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
Οι φοιτητές της Αθήνας καταλαμβάνουν το Πολυτεχνείο. Σύνθημά τους:

ΨΩΜΙ- ΠΑΙΔΕΙΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ- ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ.
 



14 Νοέμβρη 1973
Ώρα 7 μ.μ. από 1500 φοιτητές πάρθηκε η απόφαση « να μείνουμε απόψε στο Πολυτεχνείο».
Συγκροτείται Συντονιστική Επιτροπή απ΄ όλες τις σχολές και επιβάλλει έλεγχο σε ανεύθυνα συνθήματα και μεταδίδει τα δικά της από μεγάφωνα και το μικρό πομπό, αλλά και συγκεντρώνει τρόφιμα, φάρμακα κλπ. Γύρω στο Πολυτεχνείο και χιλιάδες αδούλωτοι Έλληνες τούς συμπαραστέκονται.
Στη Θεσσαλονίκη και Πάτρα οι φοιτητές καταλαμβάνουν τα Πανεπιστημιακά κτίρια. Οι αγρότες από τα Μέγαρα ξεκινούν για την Αθήνα. Στο Αιγάλεω γίνονται επαναστατικές εκδηλώσεις και ακολουθούν τέτοιες στις συνοικίες της Αθήνας και του Πειραιά. Όλη η Ελλάδα συμπαρίσταται στους ελεύθερους αγωνιζόμενους φοιτητές.

15 Νοέμβρη 1973

Γέμισαν τα κτίρια του Πολυτεχνείου και το προαύλιο από φοιτητές και απέξω δεκάδες χιλιάδες λαού και μαθητών, που έρχονται κατευθείαν από τα σχολεία τους, φέρνοντας στους ελεύθερους και μαχητικούς φοιτητές όλο και περισσότερα τρόφιμα, φάρμακα κλπ. 

Εκλέγεται Συντονιστική Επιτροπή που συμμετέχουν και δυο εργάτες, και σε ανακοίνωση της λέει: η εκδήλωση του Πολυτεχνείου είναι αντιφασιστική και αντιμπεριαλιστική.
Λειτουργεί νέος πομπός, που τώρα ακούγεται σ’ όλη την Αττική. Υπερηφάνεια και συγκίνηση κατέχει όλους τους Έλληνες που τ’ ακούνε: «Εδώ Πολυτεχνείο! Εδώ Πολυτεχνείο! Σας μιλά ο Ραδιοφωνικός Σταθμός των ελεύθερων αγωνιζόμενων φοιτητών, των ελεύθερων αγωνιζόμενων Ελλήνων. Κάτω η χούντα, κάτω ο Παπαδόπουλος, έξω οι Αμερικάνοι, κάτω ο φασισμός, η χούντα θα πέσει από το λαό… Λαέ, κατέβα στο πεζοδρόμιο, έλα να μας συμπαρασταθείς, τη λευτεριά σου για να δεις…»


16 Νοέμβρη 1973
Πάνω από 150.000 άνθρωποι είναι γύρω από το Πολυτεχνείο και βροντοφωνάζουν με τους ελεύθερους φοιτητές «Κάτω η χούντα, η χούντα θα πέσει απ’ το λαό».
Ώρα 7 και μισή μ.μ. Ο δικτάτορας δίνει διαταγή να χτυπηθεί πρώτα η λαοθάλασσα, που είναι γύρω στο Πολυτεχνείο. Δακρυγόνα πέφτουν συνεχώς και κάνουν αφόρητη την ατμόσφαιρα. Ο λαός ανάβει φωτιές και τα εξουδετερώνει. Τώρα σφυρίζουν σφαίρες και οι πρώτοι νεκροί πέφτουν μέσα και έξω από το Πολυτεχνείο. Ο λαός στήνει οδοφράγματα, δεν υποχωρεί, παλεύει άοπλος, παραμένει στη θέση του.
Ώρα 12 τη νύχτα μπαίνει στην Αθήνα στρατός και τανκ και καταλαμβάνουν επίκαιρες θέσεις.


17 Νοέμβρη 1983
ώρα 2 πρωινή Τα τανκς πλησιάζουν το Πολυτεχνείο. «Φαντάροι, είμαστε άοπλοι, είμαστε αδέλφια, μη μας χτυπήσετε, ελάτε μαζί μας» φωνάζουν οι φοιτητές και ο Ραδιοφωνικός Σταθμός καταγγέλλει στον Ελληνικό λαό την ανίερη πράξη του δικτάτορα.
Ώρα 3 πρωινή. Οι οδομαχίες συνεχίζονται γύρω από το Πολυτεχνείο μέχρι το πρωί.
Ώρα 11 π.μ. επαναφέρεται στρατιωτικός νόμος. Ένα τανκ γκρεμίζει τη σιδερένια πόρτα του Πολυτεχνείου κι ας είναι στα κιγκλιδώματα φοιτητές. Ρίχνονται ριπές. Στρατός και αστυνομικοί μπαίνουν στο προαύλιο. Οι φοιτητές προσπαθούν να φύγουν, αλλά δέχονται άγριες επιθέσεις. Πολλοί φαντάροι προστατεύουν και βοηθούν τους φοιτητές να φύγουν, αλλά τους κυνηγούν οι γενίτσαροι. Πολλοί συλλαμβάνονται και οδηγούνται στην Ε.Σ.Α όπου βασανίζονται φρικτά.Το Πολυτεχνείο στάθηκε η αρχή για το τέλος τους.Ο νέος δικτάτορας ανοίγει το δρόμο για τη διχοτόμηση της Κύπρου.Ο ξεσηκωμός του λαού και το εθνικό έγκλημα γκρεμίζουν τη δικτατορία και ξαναγυρίζει η Λευτεριά και η Δημοκρατία.Η οργή του λαού ενάντια στους φασίστες φάνηκε με τον ξεσηκωμό του Πολυτεχνείου. Εκεί τα αδούλωτα νιάτα -φοιτητές και μαθητές- ενώθηκαν με το λαό και ύψωσαν το κορμί και την ψυχή τους απέναντι στα τανκ για τη Λευτεριά, τη Δημοκρατία και για την Εθνική Ανεξαρτησία.








Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011

- Μην αγχώνεσαι...










Μην αγχώνεσαι.
Οι πολιτικοί μας θα τα βρουν.
Μετά τις διαπραγματεύσεις και τις κόνξες, στο τέλος θα τα βρούν...
Δεν θα πάνε σε εκλογές...
Εκλογές ζητάει ένα κόμμα όταν πιστεύει ότι θα βγει ενισχυμένο σε βουλευτές και όταν ταυτόχρονα θέλει να κυβερνήσει.
Τώρα που οι μάσκες έπεσαν και ο λαός ξέρει ποιός είναι ποιός, η ολιγαρχία δε θα ρισκάρει εκλογές.
Δε θα ρισκάρουν το καλοσχεδιασμένο τους πλάνο στην μικρή αλλά υπαρκτή πιθανότητα ο Ελληνικός λαός έτσι όπως έχει τρελαθεί να ψηφίσει τίποτα μικρά κόμματα και να τους αποδυναμώσει ή να θέσει κάποιους εκτός βουλής.
Το πολιτικό σύστημα είναι ξοφλημένο και το ξέρει.
Οι μάσκες έπεσαν.
Εκτός του Τζέφρυ και των υπόλοιπων που δεν δικαιούνται να ελπίζουν ότι θα ξαναβγούν, ο Σαμαράς, ο Καρατζαφέρης, η Ντόρα, μάλλον φοβούνται μην φάνε πόρτα από το λαό, οπότε αντί να πάνε σε εκλογές, θα προτιμήσουν να συγκυβερνήσουν.
Ετσι κι αλλιώς ο Ελληνικός όχλος δε θα αντιληφθεί το κοινοβουλευτικό πραξικόπημα αφού όλα θα γίνουν σε κλίμα εθνικής ενότητας και για το καλό της πατρίδας μας, και βεβαίως για εξέγερση ούτε λόγος. Οπότε, μην αγχώνεσαι. Δε θα χρειαστεί να εξεγερθείς.
Ούτε μην τυχόν και χρειαστεί να αποφασίσεις με κανένα δημοψήφισμα πρέπει να ανησυχείς. Εσύ δεν ξέρεις αν πρέπει να αποφασίσεις, οι γερμανοβάρβαροι δεν σου το επιτρέπουν έτσι κι αλλιώς, οπότε δε γίνεται δημοψήφισμα, οπότε δεν αποφασίζεις, οπότε δεν ανησυχείς.
Τέλος, δε χρειάζεται να αγχώνεσαι ούτε μην τυχόν και μας βγάλουν από το ευρώ. Από το ευρώ δε μας βγάζουν, ακόμα και να τους παρακαλάμε. Απλώς απειλώντας μας με την ίδια μας την ελευθερία, μας μπερδεύουν.
Είναι ζωτικής σημασίας γι αυτούς να παραμείνουμε στο ευρώ γιατί έτσι, αντί να έχουμε τη δυνατότητα να τυπώνουμε δικό μας νόμισμα και να ασκούμε νομισματική πολιτική (οπότε είμαστε ελεύθεροι και ανεξάρτητοι), αναγκαζόμαστε να χρεωνόμαστε και να τα δανειζόμαστε από αυτούς, οπότε μπορούν αιτιολογημένα να μας πάρουν την πατρίδα μας, επειδή ξεμείναμε από χρωματιστά χαρτάκια.
Έτσι και η Ελλάδα γύριζε σε πραγματικά ανεξάρτητο (με δημόσια κεντρική τράπεζα) νόμισμα, σε δέκα χρόνια από σήμερα θα τους αγοράζαμε.
Όμως εμείς δε θέλουμε το εθνικό μας νόμισμα.
Θέλουμε το δικό τους.
Γιατί "είναι καλύτερα με το ασφαλές ευρώ".
Το ίδιο θέλουν κι αυτοί.
Απλώς πρέπει να μας κάνουνε και λίγο κόνξες, μην τυχόν και καταλάβουμε ότι όλα αυτά τα έχουν προ-συνεννοηθεί.
Δε μας βγάζουν από το ευρώ.
Μην αγχώνεσαι...
Διαβάστε Περισσότερα »

- Το video της ημέρας...

Π. Καμμένος στις προγραμματκές δηλώσεις...

Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2011

- Καλό ταξίδι κυρ΄Αλέκο....


Διαβάστε Περισσότερα »

- Βιοτεχνολογία στα χωράφια...

Τα υγρά υπολείμματα φυτοφαρμάκων μπορούν να απορρυπανθούν και να απαλλαχθούν από βλαβερές ουσίες με τη χρήση μικροοργανισμών, όπως βακτήρια, ή και ένζυμα που προέρχονται από μανιτάρια. Η απορρύπανση των αποβλήτων μπορεί να γίνει, εντελώς φυσικό, φθηνό και αποτελεσματικό τρόπο, στα σημεία όπου παράγονται ως αποτέλεσμα αγροτικών δραστηριοτήτων, δηλαδή, στα χωράφια, ή στην αγροτική βιομηχανία.

Αυτό ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, ο επίκουρος καθηγητής του τμήματος βιοχημείας και βιοτεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Δημήτριος Καρπούζας, στο 7ο MGPR Διεθνές Συνέδριο «PAOLO CABRAS», με θέμα «Γεωργικά Φάρμακα στα Τρόφιμα και στο Περιβάλλον στις Μεσογειακές Χώρες», που διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Γεωργικών Φαρμάκων της Γεωπονικής Σχολής του Α.Π.Θ. σε συνεργασία με την επιστημονική εταιρεία «Mediterranean Group of Pesticide Research».

Όπως επεσήμανε ο κ. Καρπούζας ορισμένοι τύποι βακτηρίων και μυκήτων μπορούν να βιοδιασπούν τοξικές ενώσεις υγρών υπολειμμάτων φυτοφαρμάκων, να τα καθιστούν ακίνδυνα για το περιβάλλον και να τα αποδίδουν και πάλι ανενεργά για επαναχρησιμοποίηση στην αγροτική παραγωγή, ή στη μεταποίηση.

Πεδία εφαρμογής αυτής της πρακτικής μπορούν να είναι τα χωράφια, όπου οι αγρότες ξεπλένουν τους ψεκαστήρες πριν και μετά το ράντισμα, καθώς και οι αγροτικές βιομηχανίες φρούτων.

Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011

- Γιάννης Ρίτσος: Μέρα Μαγιού μου μίσεψες...

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ
Ποιητής της επαναστατικής εξύψωσης του λαού

Μέρα Μαγιού ... γεννήθηκε




Η ιστορική φωτογραφία που ενέπνευσε στον Γ. Ρίτσο τον «Επιτάφιο»
Του 1909 την Πρωτομαγιά γεννήθηκε. Ημέρα, σύμβολο των μακρόχρονων αγώνων και των απροσμέτρητων θυσιών των ταπεινών και καταφρονέμων. Των προλεταρίων όλης της Γης. Ο Γιάννης Ρίτσος χαιρόταν που γεννήθηκε την ημέρα της παγκόσμιας εργατιάς και αξιώθηκε να πορευτεί μαζί της. Να υμνήσει τους αγώνες. Να θρηνήσει τους θυσιασμένους ήρωές της.

Μέρα Μαγιού έγραψε και το υπέρτατου, μοναδικού, αθάνατου κάλλους ποίημά του «Επιτάφιος». Εργο πανανθρώπινο, διαχρονικό και επίκαιρο, όσο έστω και ένας εργάτης, οποτεδήποτε και οπουδήποτε στην οικουμένη, θα θυσιάζεται από τους εκμεταλλευτές του. Εργο, κορυφαίος «διάδοχος» της αρχαίας τραγωδίας και της μακραίωνης δημοτικής μας ποίησης, θα συναρπάζει με την αλήθεια, το λυρισμό, τη μουσικότητά του, κάθε άνθρωπο. Κάθε εποχής.

Ο «Επιτάφιος» του Ρίτσου πέρασε «μέσα στις φλέβες» των παλαιότερων γενιών. Εγινε «κειμήλιο» δικό τους και κληρονομιά της σημερινής και των επερχόμενων γενεών, ώστε να τους «μεταγγίζει» με το μήνυμα και το κάλλος του την «Ανάγκη». Την Ανάγκη καταπολέμησης του κακού που επιβάλλει το νεοταξικό «παγκοσμιοποιημένο» κεφάλαιο για όλους τους επί Γης εργαζόμενους.
Χειρόγραφα του «Επιταφίου»

Παράδοση του «Ρ» είναι να τιμά την Εργατική Πρωτομαγιά, μνημονεύοντας, παράλληλα, τη γέννηση και το έργο του αθάνατου ποιητή του λαού μας, Γιάννη Ρίτσου. Ετσι, φέτος, λόγω της Ανάγκης, θα αναφερθούμε στη συγγραφή και έκδοση του «Επιταφίου».


Επιπλέον, αφορμή της αναφοράς μας στον «Επιτάφιο» είναι η διαφύλαξη στο Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο (ΕΛΙΑ) πέντε χειρόγραφων σελίδων -διά χειρός Γιάννη Ρίτσου- με αποσπάσματα του «Επιταφίου». Τις χειρόγραφες σελίδες δώρισε στο ΕΛΙΑ η ηθοποιός Ασπασία Παπαθανασίου, μαζί με ένα αντίτυπο της δεύτερης έκδοσης του «Επιταφίου», το 1956, από τις εκδόσεις «Κέδρος». Το αντίτυπο φέρει χειρόγραφη αφιέρωση του ποιητή στην ηθοποιό και στον σύζυγό της Κώστα Μαυρομάτη. Στην επιθυμία μας να δούμε τα χειρόγραφα του «Επιταφίου» ανταποκρίθηκε πρόθυμα ο δημιουργός του ΕΛΙΑ, Μάνος Χαριτάτος, διαθέτοντάς μας και φωτοτυπίες τους.

Πέραν αυτής καθ' αυτής της αξίας τους, οι πέντε σωζόμενες χειρόγραφες σελίδες, χρήζουν μιας έρευνας. Πρώτον, γιατί ούτε οι σελίδες «μαρτυρούν» πότε ακριβώς γράφτηκαν, ούτε η Ασπασία Παπαθανασίου θυμάται πότε ακριβώς και πού τις έγραψε ο Γιάννης Ρίτσος. «Μάλλον, μετά το '45, γιατί κάτι θέλαμε να κάνουμε. Νομίζω καθίσαμε με τον Ρίτσο σε ένα καφενείο και μάλλον έγραψε ό,τι θυμόταν από το ποίημα», μας είπε η Α. Παπαθανασίου. Πράγμα πιθανότατο, καθώς το χειρόγραφο παρουσιάζει αρκετές διαφορές από την πρώτη έκδοση του «Επιταφίου», τον Ιούνη του 1936, από τις εκδόσεις του «Ριζοσπάστη». Οι χειρόγραφες σελίδες έχουν πολύ περισσότερες διαφορές από τη δεύτερη έκδοση (1956, «Κέδρος»). Στη δεύτερη έκδοση, εξάλλου, ο ποιητής πρόσθεσε έξι ακόμη ποιήματα, τα οποία έγραψε μετά το 1936. Οι διαφορές των χειρόγραφων σελίδων και με την πρώτη και με τη δεύτερη έκδοση έχουν να κάνουν με: Αλλαγές στην ορθογραφία και σε λέξεις. Αναδιάταξη της σειράς μερικών δίστιχων στροφών. Παράλειψη δίστιχων στροφών.


Δεύτερον -ίσως το σημαντικότερο- προς έρευνα είναι το εξής: Προς το τέλος της τρίτης χειρόγραφης σελίδας και σε όλη την τέταρτη σελίδα αλλάζει ο γραφικός χαρακτήρας. Ενώ η πρώτη, η δεύτερη και το μεγαλύτερο μέρος της τρίτης σελίδας είναι γραμμένη με τον πανέμορφο, καλλιγραφικό, ολοκάθαρο βυζαντινότροπο γραφικό χαρακτήρα του Γ. Ρίτσου, στο τέλος της τρίτης σελίδας και σ' όλη την τέταρτη ο γραφικός χαρακτήρας είναι συνήθης και στρωτός, αλλά μη καλλιγραφικός. Στο μέρος αυτού του γραφικού χαρακτήρα υπάρχουν και διαγραφές, με μολύβι, αρκετών δίστιχων στροφών. Στην πέμπτη σωζόμενη σελίδα, η οποία δε φέρει ή έχει καταστραφεί η αρίθμησή της, επανέρχεται ο βυζαντινός γραφικός χαρακτήρας του Ρίτσου.

Η ιστορία του «Επιταφίου»

Πρωτομαγιά του '36 οι απεργιακοί αγώνες πολλών εργατικών κλάδων στη Θεσσαλονίκη, που ξεκίνησαν το Μάρτη, κλιμακώνονται την Πρωτομαγιά, με πανεργατική απεργία διαρκείας και παλλαϊκά συλλαλητήρια του λαού της Θεσσαλονίκης, τα οποία συνεχίζονται και τις επόμενες μέρες. Θορυβημένοι από τον παλλαϊκό ξεσηκωμό οι εκμεταλλευτές των εργατών και η κυβέρνηση διατάσσουν τη Χωροφυλακή να στήσει, στις 8 του Μάη, πολυβολεία σ' όλη την πόλη. Στις 9 του Μάη η Χωροφυλακή χτυπάει στο ψαχνό τους απεργούς. Ο πρώτος νεκρός ήταν ο κομμουνιστής αυτοκινητιστής Τάσος Τούσης. Οι σύντροφοί του ξηλώνουν μια πόρτα και τοποθετούν πάνω της τη σορό του νεκρού. Η μάνα του Τάσου Τούση, που ήταν στη διαδήλωση, για να προφυλάξει την, επίσης, απεργό κόρη της, βλέπει το νεκρό γιο της, τρέχει, γονατίζει και οδύρεται πάνω από τη σορό του. Κάποιος περνά και φωτογραφίζει τη συνταρακτική εικόνα. Στις 10 του Μάη η φωτογραφία αυτή δημοσιεύεται στο «Ριζοσπάστη».

Την ίδια μέρα, ο Γιάννης Ρίτσος βλέπει στο «Ρ» τη φωτογραφία και συγκλονίζεται. Η καρδιά του φλέγεται και τα φυματικά πνευμόνια του αιμορραγούν, αλλά η πένα του άγρυπνη ένα μερόνυχτο, σταλάζει στο χαρτί, λέξη τη λέξη, με δεκατέσσερα ποιήματα, το θρήνο της μάνας του δολοφονημένου εργάτη. Στις 11 Μάη ο ποιητής -συνεργάτης του «Ρ» από το 1932- στέλνει με τον σύντροφό του Ευθύφρονα Ηλιάδη, τρία από τα δεκατέσσερα θρηνικά ποιήματά του. Στις 12 Μάη ο «Ρ» δημοσιεύει τα τρία ποιήματα, με γενικό τίτλο «Μοιρολόι».

Τα τρία δημοσιευμένα ποιήματα και η συνέχιση της αιματοχυσίας των εργατών στη Θεσσαλονίκη συνταράσσουν τους αναγνώστες του «Ρ». Στο μεταξύ, ο Ρίτσος στέλνει στο «Ρ» και τα άλλα έντεκα ποιήματά του. Λίγες μέρες αργότερα, ο «Ρ» ανακοινώνει ότι στις 29 Μάη στο περιοδικό της ΟΚΝΕ, «Νεολαία», θα δημοσιευτεί ένα ακόμη ποίημα από το «Μοιρολόι», ενώ στις 23 και 25 Μάη αναγγέλλει ότι «σε λίγες μέρες» από τις εκδόσεις του «Ρ» θα κυκλοφορήσει βιβλίο με τα δεκατέσσερα ποιήματα του Ρίτσου, με τίτλο «Επιτάφιος».

Στις 8/6/1936, μαζί με άλλες εκδόσεις του «Ρ», κυκλοφορεί σε 10.000 αντίτυπα και ο «Επιτάφιος» -«(Τραγούδια για το μακελειό της Θεσσαλονίκης)». Το εξώφυλλο του βιβλίου εικονογραφήθηκε με ξυλογραφία του χαράκτη Λυδάκη.

Σε ελάχιστο διάστημα από το «Λαϊκό Βιβλιοπωλείο» πουλήθηκαν 9.750 αντίτυπα του «Επιταφίου». Λόγω της μεγάλης ζήτησης, ο «Ρ» ετοίμαζε και δεύτερη έκδοση του βιβλίου. Δεν πρόλαβε, όμως. Τα όργανα της μεταξικής δικτατορίας, κατέσπευσαν και άρπαξαν από το «Λαϊκό Βιβλιοπωλείο» τα 250 απούλητα αντίτυπα. Τα απούλητα αντίτυπα και όσα αντίτυπα εντοπίστηκαν σε σπίτια διωκόμενων κομμουνιστών, μαζί με άλλα βιβλία που απαγόρευσε η μεταξική δικτατορία, κάηκαν από τα όργανά της μπροστά στους Στύλους του Ολυμπίου Διός.

Ούτε όμως η πυρά, ούτε οι μακρόχρονες, απάνθρωπες διώξεις των κομμουνιστών, των αγωνιστών της ελληνικής εργατιάς από ντόπιους και ξένους φασίστες -κατακτητές και «συμμάχους»- μπόρεσαν να εξαφανίσουν αυτόν τον αριστουργηματικό θρήνο και αίνο μαζί για τους αγώνες και τις θυσίες της εργατιάς. Οσο κι αν προσπάθησαν οι εχθροί της εργατιάς να ξεστρατίσουν την Πρωτομαγιά της, να σβηστεί η μνήμη των ηρώων της και να χαθεί και η μνημείωσή τους με τον «Επιτάφιο», δεν τα κατάφεραν, όπως τραγουδά και ο ποιητής διά στόματος της μάνας του Τάσου Τούση:

«Γλυκέ μου εσύ δε χάθηκες, μέσα στις φλέβες μου είσαι.

Γιε μου στις φλέβες ολουνών, έμπα βαθιά και ζήσε.

Δες, πλάγι μας περνούν πολλοί, περνούν καβαλαραίοι,

όλοι στητοί και δυνατοί και σαν κ' εσένα ωραίοι.

Ανάμεσά τους, γιόκα μου, θωρώ σε αναστημένο,

στο θώρι τους το θώρι σου μυριοζωγραφισμένο.

Κι ακολουθάς και συ νεκρός κι ο κόμπος του λυγμού μας

δένεται κόμπος του σκοινιού για το λαιμό του οχτρού μας».

Στις 11/11/1990 μας άφησε ο Γιάννης Ρίτσος για πάντα. 



Διαβάστε Περισσότερα »