Τρίτη 21 Μαρτίου 2017

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στην Ματαράγκα για την επέτειο της απελευθέρωσης

Γιορτάστηκε την Τρίτη στις 21 Μαρτίου παρουσία του προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου ο οποίος κηρύχτηκε και επίτιμος Δημότης του Δήμου Σοφάδων.

Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας τίμησε φέτος με την παρουσία του τις εκδηλώσεις για τον εορτασμό της επετείου της τελευταίας μάχης της θεσσαλικής επανάστασης, για την απελευθέρωση από τους Τούρκους.
Πρόκειται για την μάχη Ματαράγκας – Πετρομαγούλας – Πύργου Κιερίου που διεξήχθη στις 21 Μαρτίου 1878 και που με προεδρικό διάταγμα έχει καθιερωθεί ως τοπική γιορτή για τη Θεσσαλία.

Το πρόγραμμα εορτασμού
Στις 5 το απόγευμα έγινε επιμνημόσυνη δέηση στον χώρο του μνημείου του ήρωα Γεωργίου Λαϊου και ομιλία από τον φιλόλογο – λογοτέχνη Ευάγγελο Ντελή.
Απο το πρωϊ, έγινε γενικός σημαιοστολισμός και φωταγώγηση δημοσίων κτιρίων.
Στις 10 το πρωί έγινε προσέλευση επισήμων στον ιερό ναό Αγίου Νικολάου Ματαράγκας και ακολούθησε η άφιξη του προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλου.
Στις 10:30 έγινε η επίσημη δοξολογία και εκφώνηση πανηγυρικού από τον καθηγητή Αντώνη Αντωνίου.
Ακολούθησε επιμνημόσυνη δέηση στην Κεντρική πλατεία και κατάθεση στεφάνων.










Η μάχη της Ματαράγκας
Το 1876 η κυβέρνηση του Αλέξανδρου Κουμουνδούρου, προσπαθώντας να φανεί αρεστή στην Αγγλία και να την έχει σύμμαχο στις μελλοντικές της διεκδικήσεις αρνήθηκε να συμμαχήσει με τη Σερβία και να κηρύξουν από κοινού τον πόλεμο κατά των Οθωμανών.
Αυτή όμως η προσπάθεια ουδέτερης στάσης βρήκε αρνητική απήχηση στην κοινή γνώμη της Ελλάδας, η οποία πίεσε προς την κρυφή δημιουργία μυστικών οργανώσεων και τη χρηματοδότηση εθελοντικών επαναστατικών σωμάτων σε συνεργασία με τους Έλληνες της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας.
Έτσι δημιουργήθηκε η «Εθνική Άμυνα» και η «Αδελφική Ένωση», με δημιουργό και πρόεδρο το Λοχαγό του Πυροβολικού Κωνσταντίνο Ισχόμαχο.
Στις αρχές του 1878 η Ρωσία προέλασε νικηφόρα κατά της Τουρκίας και κατέλαβε την Αδριανούπολη. Στην Ελλάδα η κοινή γνώμη εξεγείρεται για μια ακόμη φορά και ζητά άμεση εμπλοκή της χώρας μας στον πόλεμο και εισβολή στη Θεσσαλία. Σχηματίζεται νέα κυβέρνηση υπό τον Αλέξανδρο Κουμουνδούρο, με Υπουργό Εξωτερικών τον Θεόδωρο Δηλιγιάννη.
Ήδη ένοπλα σώματα Ελλήνων επαναστατών ελευθερώνουν το Σμόκοβο και τη Ρεντίνα.
Προς τα εκεί κατευθύνεται ο Λοχαγός Κωνσταντίνος Ισχόμαχος, για να οργανώσει καλύτερα τα άτακτα εθελοντικά σώματα, ελπίζοντας και στην επίθεση του ελληνικού στρατού.
Στο μεταξύ λήγει ο ρωσοτουρκικός πόλεμος με νίκη της Ρωσίας και υπογράφεται η Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου, που προέβλεπε ανεξαρτητοποίηση της Σερβίας, της Ρουμανίας και του Μαυροβουνίου και τη δημιουργία της μεγάλης Βουλγαρίας, που ενσωμάτωνε την Ανατολική Ρωμυλία, τη Δυτική Θράκη και ένα μεγάλο τμήμα της Μακεδονίας. Ευτυχώς λίγους μήνες μετά στο Συνέδριο του Βερολίνου οι Ευρωπαϊκές δυνάμεις αποφάσισαν να παραμείνει η Δυτική Θράκη και η Μακεδονία στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.
Αυτές οι ραγδαίες εξελίξεις δημιούργησαν νέο κύμα πίεσης της κοινής γνώμης προς την κυβέρνηση, που ανήγγειλε επιτέλους την είσοδο του ελληνικού στρατού στη Θεσσαλία, απόφαση που έγινε δεκτή από το στρατό με ενθουσιασμό. 25.000 στρατιώτες ξεκινούν από τη Λαμία για να απελευθερώσουν τους Θεσσαλούς αδελφούς τους. Καθώς όμως η υπαναχώρηση της κυβέρνησης είναι πιθανή, ήδη από την ανακοίνωση της εισόδου οι Υπολοχαγοί Δημήτριος Τερτίπης και Γεώργιος Λάιος δηλώνουν ότι δεν προτίθενται να επιστρέψουν στην Ελλάδα ακόμη κι αν ανακληθεί ο στρατός.
Και ενώ ο ελληνικός στρατός απελευθέρωσε χωρίς αντίσταση τα χωριά στη περιοχή του Δομοκού και πολιόρκησε περίπου 1.200 Τούρκους στρατιώτες, που είχαν καταφύγει στο φρούριο, η αγγλική κυβέρνηση απείλησε με κυρώσεις την Ελλάδα, αν δεν ανακαλέσει το στρατό που εισέβαλε στη Θεσσαλία. Έτσι εκδόθηκε η αιφνίδια τηλεγραφική εντολή της επιστροφής του στρατού στη Λαμία, κάτι που προκάλεσε απογοήτευση, θυμό και αγανάκτηση στο στράτευμα. Όμως στους Έλληνες της περιοχής που φιλοξενούσε το στράτευμα η θλίψη ήταν απερίγραπτη. Σίγουρος θάνατος τους περίμενε, αν έφευγε ο ελληνικός στρατός και αφηνόταν στην εκδικητική μανία των Τούρκων.

Ήταν 27 Ιανουαρίου του 1878. 
Το στράτευμα ετοιμαζόταν να αποχωρήσει, όταν μια ομάδα με περίπου 20 Υπαξιωματικούς με αρχηγό τον Επιλοχία Δημήτριο Τερτίπη βγήκε από τις γραμμές και αρνήθηκε να αποχωρήσει.
«Θα μείνωμεν ενταύθα ίνα υπερασπισθώμεν τους αδελφούς μας, τους κατοίκους, από την εκδίκησιν και την μάχαιραν των Τούρκων», δήλωσαν με θάρρος. Γύρω από τους υπαξιωματικούς συσπειρώθηκαν περίπου 150 στρατιώτες. Την επόμενη μέρα με 96 στρατιώτες συμπορεύτηκε με τον Δημήτριο Τερτίπη ο Επιλοχίας και φίλος του Γεώργιος Λάιος.
Αυτοί οι ένθερμοι πατριώτες τότε χαρακτηρίστηκαν λιποτάκτες.
Ποτέ άλλοτε η λέξη λιποταξία δεν είχε τέτοια σημασία.
Είναι άραγε λιποτάκτης αυτός που δεν υπακούει στη διαταγή υποχώρησης του στρατού από μια κυβέρνηση κι έναν βασιλιά που είναι υποχείριο των αγγλικών συμφερόντων στην Ελλάδα;
Είναι άραγε λιποτάκτης αυτός που οδηγείται από τη δική του θέληση αποκλειστικά στην αυτοθυσία; Είναι λιποτάκτης αυτός που βάζει πάνω από την καριέρα του, πάνω από τη ζωή του, πάνω από την υπακοή του στους ανωτέρους του τη σωτηρία των συμπατριωτών του, που βάζει την εθνική απελευθέρωση πάνω από την όποια τιμωρία;
Λέμε πολύ εύκολα κάποιες φορές τη λέξη ήρωας.
Όμως στην περίπτωση των στρατιωτών και των Υπαξιωματικών που λιποτάκτησαν και μπήκαν στο Οθωμανικό έδαφος ο όρος «ήρωας» βρίσκει την πραγματική του αξία.
Γιατί αυτοί έδειξαν τη φιλοπατρία τους μαζί με την εσωτερική τους, την ηθική ελευθερία.
Οι Τούρκοι συγκέντρωσαν μεγάλο αριθμό στρατιωτών και στις 21 Μαρτίου 1878 οδήγησαν τις δυνάμεις τους στην ευρύτερη περιοχή της Ματαράγκας, όπου υπήρχαν οι επαναστατημένοι Έλληνες.

Οι τουρκικές δυνάμεις
Η δύναμη των τούρκων ήταν 4.500 πεζικάριοι, 600 ιππείς και τέσσερα ορεινά τηλεβόλα, με αρχιστράτηγο τον Χασάν Πασά της Καρδίτσας. Ο τουρκικός στρατός είχε παραταχθεί σε δύο σώματα: Το ένα από την πλευρά της Καρδίτσας και το άλλο από Καλυβάκια και Ερμήτσι, προερχόμενο από Λάρισα και Φάρσαλα. Φανερός στόχος τους, η περικύκλωση και εξόντωση των επαναστατών.

Οι Ελληνικές δυνάμεις
Στη Ματαράγκα βρίσκονται 40 άντρες με επικεφαλής το λοχία Λάζο.
Το σώμα αυτό ενισχύθηκε, μόλις άρχισε η σύγκρουση, με δυο διμοιρίες στρατιωτών από Σοφάδες. Στον Πύργο Ματαράγκας βρίσκονται οι Δημήτριος Τερτίπης και Γεώργιος Λάιος, με το Σώμα των Υπαξιωματικών και των εθελοντών.
Στο Μπαταλάρ (Κυψέλη) βρίσκεται ο Δ. Σούτσος, με μικρή δύναμη.
Στο Μασχολούρι διανυκτερεύει ο αρχηγός Κων. Ισχόμαχος.
Συνολικά οι επαναστάτες διαθέτουν δύναμη 800 περίπου αντρών μόνο, η οποία όμως είναι εξαπλωμένη σε ευρύτατο μέτωπο, μέσα στον κάμπο.
Ο άμαχος πληθυσμός έφυγε για τα ορεινά.

Ονόματα Κουτσιαργιωτών που πολέμησαν:
Ανδρεάδης Βασίλειος
Αναστασόπουλος Απόστολος
Βελεσιώτης Αθανάσιος
Χριστοδούλου Δημήτριος
Νοτόπουλος Γεώργιος
Μακρής Κωνσταντίνος
Θανόπουλος Δημήτριος


Η μάχη
Η μάχη άρχισε στις 5 το πρωί της 21ης Μαρτίου του 1878. Αμέσως ο Αρχηγός παρέταξε τα τμήματα του σε επίκαιρα σημεία. Στέλνει τον Κοντογιάννη με το σώμα του για ενίσχυση της Ματαράγκας, το Σισμάνη να καταλάβει τη γέφυρα του Μοσχολουρίου, τον Καλαμαρά στο χωριό Γκέρμπεσι (Καρποχώρι) και ο ίδιος, με μια διμοιρία στρατιωτών, 40 εθελοντές και 11 γενναίους Χαλκιδιώτες, εγκαθιστά το αρχηγείο του στο Μογγολίνο λόφο, δίπλα στην Πετρομαγούλα.
Ο επιλοχίας Δημ. Τερτίπης, με 18 άντρες, καταλαμβάνει τη γέφυρα του Αμπάζ Αγά, θέση επίκαιρη αλλά τελείως ανοχύρωτη, για να ανακόψει την προέλαση του τουρκικού στρατού, που ερχόταν από την Καρδίτσα, και να παρεμποδίζει τις βολές των τηλεβόλων.
Ο λοχίας Γεώργιος Λάιος καταλαμβάνει το λόφο της Πετρομαγούλας και αναλαμβάνει την υπεράσπιση του.
Αυτή ήταν. με λίνα λόγια. η διάταξη της μάχης. η οποία προμηνυόταν φοβερή.
Η μάχη επικεντρώθηκε σε τρία σημεία:
α) Στη Ματαράγκα, όπου 80 επαναστάτες αντιμετώπιζαν 2000 πεζούς, 300 ιππείς και δύο τηλεβόλα, β) Στη γέφυρα Αμπάζ Αγά, όπου μαχόταν ο Δημ. Τερτίπης με 18 στρατιώτες, και
γ) Στην Πετρομαγούλα Μογγολίνο, όπου ο Γ. Λάιος και άλλοι, με 60 περίπου άντρες, αντιμετώπιζαν τον κύριο όγκο του τουρκικού στρατού.
Στη Ματαράγκα εκτυλίχτηκαν σκηνές ανείπωτου ηρωισμού, αλλά, μπροστά στο χείμαρρο των εχθρικών επιθέσεων, οι επαναστάτες περί τις 9 το πρωί υποχώρησαν προς το χωριό Πύργος Ματαράγκας.
Στη γέφυρα του Αμπάζ Αγά, οι 18 του Τερτίπη, αφού έριξαν και την τελευταία σφαίρα του γκρα, συμπτύχθηκαν στην Πετρομαγούλα.
Στην κορυφή της Πετρομαγούλας ο Γ. Λάιος, με 16 άντρες, δίνει ομηρική μάχη, αντιμέτωπος με ένα τάγμα τουρκικού στρατού. Πάνω στον αγώνα ο γενναίος σωματάρχης πέφτει.
Η Επανάσταση έχασε έναν από τους πιο αφοσιωμένους εργάτες της.
Ο κλοιός γύρω από την Πετρομαγούλα και το Μογγολίνο λόφο συνεχώς περισφίγγεται.
Περί τις 4.30 το απόγευμα Έλληνες και Τούρκοι μάχονται σώμα με σώμα.
Η μάχη γίνεται με τις ξιφολόγχες.
Τα πράγματα για τους Έλληνες ήταν πολύ άσχημα όταν σώμα 100 περίπου ανδρών φαίνεται σπεύδουν από Μοσχολουρίου.
Ο Δημ. Τερτίπης, στη θέα της ανέλπιστης αυτής βοήθειας διατάσσει αντεπίθεση.
Και τότε μια φωνή, ανασπάσαντες τας ξίφολόγχας, ακράτητοι αντεπιτίθενται της Πετρομαγούλας οι ανδρείοι, κατά των προ μικρού επιτεθέντων αυτοίς εχθρών, οίτινες μη δυνάμενοι ν’ αντιοτώσι, ήρξαντο υποχωρούντες» (Μιλτιάδης Σεϊζάνης).

Η μάχη είχε κριθεί.
Κατά τις 8 το βράδυ οι Τούρκοι άρχισαν να υποχωρούν κανονικά και οι Έλληνες επαναστάτες αποσύρθηκαν στα ριζά των Αγράφων.
Η νίκη είχε ήδη κερδηθεί.
Η λαϊκή μούσα ύμνησε αυτή τη μάχη και τον ηρωικό θάνατο του Γ. Λαίου με πολλά δημοτικά τραγούδια.
Ένα από αυτά λέει:
«Κορίτσια Σοφαδίτικα, γυναίκες Μασκλουριώτσες 
φέτος να μην αλλάξετε, φέτος το Καλοκαίρι. 
Το Λάιο μας τον βάρεσαν στον Πύργο Ματαράγκας. 
Τον κλαίν’ οι νύχτες κ’ οι αυγές, τον κλαίν’ τα μεσημέρια,
τον κλαίει κι η δόλια μάνα του…».

πηγή

φωτό:  karditsalive.net
Διαβάστε Περισσότερα »

Γυμνάσιο & Λυκειακές Τάξεις Ιτέας - Institution du Sacré Cœur «Οlympiades Paris 2024»

Οι μαθητές και οι καθηγητές του Γυμνασίου-Λυκειακές Τάξεις Ιτέας Καρδίτσας υποδέχτηκαν Γάλλους μαθητές και εκπαιδευτικούς στα πλαίσια διεθνούς εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Οlympiades» στο οποίο συμμετέχουν επίσης σχολεία από την Ιταλία, την Ισπανία και την Γερμανία.

Το πρόγραμμα αυτών των διεθνών εκπαιδευτικών ανταλλαγών πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Γαλλικού Υπουργείου Παιδείας και υποστηρίζει την προσπάθεια ανάληψης των Ολυμπιακών Αγώνων από τη χώρα «Paris 2024» με το εγχείρημα «Année du sport de l’école à l’université».


Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού, διεξήχθη η πρώτη φάση που αφορά την γνωριμία και τη δημιουργία δεσμών ανάμεσα στους εταίρους. Η γαλλική ομάδα έφτασε το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου στην Ιτέα, στο Δημαρχείο της οποίας διοργανώθηκε εκδήλωση υποδοχής.
Παρέστησαν ο Δ/ντής του Σχολείου κ. Βαλαράκος Γεώργιος, εκπαιδευτικοί, ο Αιδεσιμότατος πατήρ Βασίλειος Γερούκης, ο Δήμαρχος Παλαμά κ. Σακελλαρίου Γεώργιος, ο αντιδήμαρχος κ. Κοντοβάιος Θωμάς, Τοπικές Αρχές και εκπρόσωποι Συλλόγων,  γονείς και μαθητές. Σημειώνεται η εξαιρετική διάσταση της έννοιας της φιλοξενίας και της συλλογικότητας, αρχές που διέπουν την υλοποίηση του προγράμματος, αφού οι Γάλλοι μαθητές και οι καθηγητές τους φιλοξενήθηκαν από οικογένειες συμμαθητών και φίλων.

Στο επόμενο διάστημα της μιας εβδομάδας, οι Γάλλοι και Έλληνες μαθητές συμμετείχαν σε κοινές εκπαιδευτικές δράσεις και επισκέψεις όπως:


«Μια σχολική ημέρα»: οι μαθητές παρακολούθησαν τα μαθήματα του ελληνικού σχολείου όπως αυτά διοργανώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου Ιτέας, Καραμούρτου Άννα, εκπαιδευτικού Γαλλικής Γλώσσας, Λαχανά Αρετή και Γκουτζιαμάνη Ιωάννα, Φιλολόγους, Βυτινιώτη έλλη, Φυσικό και Τσούτσα Σπύρο, Φυσικής αγωγής, ενώ η ημέρα έκλεισε με γιορτή που διοργανώθηκε από την Αντωνοπούλου Λίλα, μουσικό και τη χορωδία του σχολείου.
Παρέστη η σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Γλώσσας κ. Νίκου Δώρα.

Απογευματινές δράσεις: μαθήματα ζωγραφικής, μουσικής και παραδοσιακών χορών στον Μορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο του χωριού που διοργανώθηκαν σε συνεργασία με τον πρόεδρο κ. Μπαλαντίνα Αχιλλέα και τους εκπαιδευτικούς μέλη του.


Την Πέμπτη 2 Μαρτίου, οι μαθητές επισκέφθηκαν το μικρό χωριό Ηλιάς, και την επιχείρηση του μελισσοκόμου κ. Γκουσιάρη Αλέξανδρου. Δημιούργησαν δυο ομάδες, των δημοσιογράφων και των εργατών και κατέγραψαν σε ταινία μικρού μήκους και βίωσαν την προσπάθεια του παράγειν ασφαλή και ποιοτικά προϊόντα, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στην προστασία του περιβάλλοντος και στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του τόπου μας με τη φιλότιμη βοήθεια των κατοίκων του χωριού και την εξαιρετικά φιλόξενη προσφορά τους.


Το απόγευμα οι μαθητές που συμμετέχουν στο Διεθνές Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «OLYMPIADES» επισκέφτηκαν το Αγροτικό - Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας. Ανακάλυψαν την θεσσαλική αγροτική, πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά μέσα από εκθέματα της ευρύτερης περιοχής του θεσσαλικού κάμπου, τα οποία σχετίζονται με την τοπική αγροτική, πολιτιστική και ιστορική ιστορία του τόπου.


Την Παρασκευή 3 Μαρτίου, Οι μαθητές από τον Εκπαιδευτικό Institution du Sacré Cœur της Rouen και οι Έλληνες φίλοι τους, μαθητές του Γυμνασίου και Λυκειακών Τάξεων της Ιτέας που συμμετέχουν στο διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα «OLYMPIADES» επισκέφθηκαν την πόλη της Καρδίτσας και έγιναν δεκτοί από τον Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Καρδίτσας κ. Τσιάκο Βασίλειο και από τον Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Παπανούσκα Μιχάλη.
Στην αίθουσα όπου λαμβάνονται οι πολιτικές αποφάσεις οι μαθητές παρουσιάστηκαν και παρουσίασαν το εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ολυμπιάδες» το οποίο εκπονείται από σχολεία πέντε ευρωπαϊκών χωρών και τιμήθηκαν από τις τοπικές αρχές με αναμνηστικά δώρα.


Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικές ομάδες επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Καρδίτσας στο οποίο ξεναγήθηκαν και γνώρισαν τα αντιπροσωπευτικά και πολύ σημαντικά ευρήματα της περιοχής καταγράφοντας το χαρακτήρα του πολιτισμού της και την πολιτισμική εξέλιξη της μέσα από μια ιστορική διαδρομή που καλύπτει χρονικά όλες τις περιόδους της Προϊστορίας και Ιστορίας από την Παλαιολιθική και Νεολιθική εποχή έως την Ύστερη Αρχαιότητα. Ακολούθησε η επίσκεψη στην Δημοτική Πινακοθήκη της πόλης όπου και ξεναγήθηκαν στη συλλογή των εκθεμάτων.


Η εκπαιδευτική εκδρομή ολοκληρώθηκε 25χλμ. περίπου δυτικά της Καρδίτσας, σε υψόμετρο 800μ, στη λίμνη η οποία ως έργο φέρει την υπογραφή του Ν. Πλαστήρα. Γνώρισαν την ιστορία του φράγματος του Ταυρωπού. Στο συναρπαστικό τοπίο καθώς στην πανέμορφη λίμνη που αγκαλιάζεται από ψηλά κατάφυτα βουνά, οι μαθητές - φυσιολάτρες απόλαυσαν περιπάτους και επιδόθηκαν σε δραστηριότητες στη φύση.


Το Σάββατο 4/3 οι μαθητές του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Προγράμματος Ανταλλαγών «OLYMPIADES» περιελάμβανε διδακτική επίσκεψη στα επιβλητικά βράχια των Μετεώρων και την ιερά μονή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος και διαπίστωσαν μέσα από την ξεναγούμενη επίσκεψη τους, τους λόγους για τους οποίους η ΟΥΝΕΣΚΟ έχει χαρακτηρίσει τα Άγια Μετέωρα «ως διατηρητέον μνημείον της Ανθρωπότητας». Η εκπαιδευτική επίσκεψη στην περιοχή ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και Μανιταριών στην πόλη της Καλαμπάκας.
Εντυπωσιάστηκαν από τον τρόπο παρουσίασης των συλλογών μέσα από διοράματα, που αναπαριστά με απόλυτη ακρίβεια, το φυσικό περιβάλλον που διαβιούν τα ζώα και αναπτύσσονται τα μανιτάρια και την εξαιρετική ποιότητα των εκθεμάτων.


Την Κυριακή 5/3, οι μαθητές από τον Εκπαιδευτικό Institution du Sacré Cœur της Rouen και οι Έλληνες φίλοι τους, μαθητές του Γυμνασίου και Λυκειακών Τάξεων της Ιτέας που συμμετέχουν στο διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα «OLYMPIADES» παρέστησαν με σεβασμό στον εορτασμό της Κυριακής της Ορθοδοξίας στον ιερό ναό του Αγίου Αθανασίου Ιτέας Καρδίτσας, του χωριού που με αγάπη τους φιλοξενεί επί μια εβδομάδα, συμμετείχαν με σεβασμό και  κατάνυξη στο λατρευτικό τυπικό της περιφοράς των εικόνων μαζί με πλήθος πιστών σε ανάμνηση του γεγονότος της οριστικής αναστήλωσης εικόνων. Μετά το τέλος του εορτασμού ο πατήρ Βασίλειος ξενάγησε τους μαθητές με πολλή αγάπη και περισσή φροντίδα στο ναό του Αγίου Αθανασίου, πολιούχου του χωριού, που χτίστηκε το 1856 και μοιράστηκε μαζί τους ιστορικές και θρησκευτικές αλήθειες.


Η Ελληνική εκπαιδευτική εβδομάδα φιλίας και συνεργασίας έκλεισε τη Δευτέρα 7 Μαρτίου, στη Λάρισα. Οι Γάλλοι και Έλληνες μαθητές που συμμετέχουν στο Διεθνές Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «OLYMPIADES» το οποίο υποστηρίζεται από την Διεθνή Γαλλική Ολυμπιακή Επιτροπή, επισκέφτηκαν το 3ο Γυμνάσιο κα Λύκεια της πόλης και συμμετείχαν σε ευρύτερες δράσεις συνεργασίας με μαθητές και εκπαιδευτικούς των σχολείων αυτών.

Στη συνέχεια ακολούθησε η επίσκεψη στο Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας, όπου τους μαθητές υποδέχθηκε η Διευθύντρια κ. Βουλγαράκη Χρύσα, τους ξενάγησε στο κτίριο το οποίο αποτελεί ιδιοκτησία του Γαλλικού κράτους και με τη βοήθεια εκπαιδευτικών του Ινστιτούτου τα παιδιά συμμετείχαν σε διαδραστική προβολή και άσκηση γνωριμίας με την πόλη της Λάρισας.


Η επίσκεψη των Ελλήνων και Γάλλων μαθητών στην Λάρισα συνεχίστηκε με ξενάγηση στο Λόφο του Φρουρίου και του Μητροπολιτικού Ναού, το Αλκαζάρ και το Αρχαίο Θέατρο της Πόλης όπου τους υποδέχθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Πολιτισμού και Δια Βίου Μάθησης κ. Παιδής Αθανάσιος.


Στις απογευματινές δράσεις των μαθητών περιλαμβάνοταν εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής από τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής του Σχολείου κ. Μπαρά Ιωάννη στις εγκαταστάσεις της STEM Robotics Academy. 


Η βραδιά έκλεισε στο φιλόξενο χωριό της Ιτέας με δείπνο που παρέθεσε στην αίθουσα τελετών του Δημαρχείου, ο Δήμαρχος κ. Σακελλαρίου Γεώργιος προς τιμή των μαθητών και των συντελεστών του προγράμματος, Σε μια έντονα συγκινησιακή ατμόσφαιρα που οι ειλικρινείς φιλικές διαθέσεις δημιούργησαν στη διάρκεια μιας εβδομάδας, μαθητές και εκπαιδευτικοί έδωσαν υπόσχεση συνέχειας τον προσεχή Μάιο στην Rouen της Γαλλίας.

Έτσι το εγχείρημα «OLYMPIADES» θα εξακολουθεί να είναι μια στιγμή συναντήσεων και συνοχής ενώ η πολιτιστική μας κληρονομιά εκπληρώνοντας τον στόχο «ας γνωρίσουν οι νέοι και ας θυμηθούν οι παλιοί» καθώς η παράδοσή μας συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον θα ξεπεράσει άλλη μια φορά τα σύνορα και θα ταξιδέψει στη φίλη χώρα Γαλλία, μέσα από τις εμπειρίες και τις εντυπώσεις, τα γραπτά και τα προφορικά κείμενα των μαθητών.


Το εγχείρημα «OLYMPIADES», συντονίστρια του οποίου είναι η εκπαιδευτικός του Γυμνασίου Ιτέας κ. Άννα Καραμούρτου και συνεργάτες οι εκπαιδευτικοί κ.Μιχαήλ Ευαγγελία, εκπ/κός Αγγλικής και ο κ. Μπαράς Ιωάννης, πληροφορικός, είναι αυτοχρηματοδοτούμενο και υποστηρίζεται από την Περιφερειακή Δ/νση Θεσσαλίας, το Δήμο Παλαμά, την Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων. τον αιδεσιμότατο πατήρ κ. Βασίλειο Γερούκη, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου, τον Εκπολιτιστικό Μορφωτικό Σύλλογο Ιτέας και πλήθος ευγενών χορηγών τους οποίους ευχαριστούμε θερμά.

Γυμνάσιο - Λυκειακές Τάξεις Ιτέας Καρδίτσας


Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 18 Μαρτίου 2017

Δύσκολα χρόνια...

Η δεκαετία του 40 ήταν ίσως η πιο σκληρή για ολόκληρο τον ελληνικό λαό από την ίδρυση του Κράτους μας. Τίποτα δεν έμεινε όρθιο, όλα ισοπεδώθηκαν, γεφύρια καταστράφηκαν, δρόμοι ανασκάφτηκαν, λιμάνια, αεροδρόμια, εργοστάσια, παραγωγικές υποδομές κλπ.
Τα πάντα εξαφανίσθηκαν.

Με τη κατάληψη της Χώρας από τους "φιλέλληνες" Γερμανούς την άνοιξη του 1941 η πρώτη τους ενέργεια ήταν να δεσμεύσουν όλα τα σιτηρά στις κρατικές αποθήκες, με συνέπεια να προκύψει λιμός στα όρια της γενοκτονίας.
Ο Πρωθυπουργός της χώρας Αλέξανδρος Κορυζής αυτοκτονεί μόνο και μόνο για να μην είναι αυτός που θα παραδώσει τη χώρα στον κατακτητή!!
Αλλά, δυστυχώς, πάντα θα υπάρχουν επίορκοι για να κάνουν αυτές τις βρώμικες δουλειές..
Και αυτόν τον γενναίο που προτίμησε την αυτοκτονία από την προδοσία, η πατρίδα τον ξέχασε, ενώ έπρεπε ο ανδριάντας του να κοσμεί τον προαύλιο χώρο του ελληνικού κοινοβουλίου και το παράδειγμά του να διδάσκεται στα σχολεία..
Η απάνθρωπη αυτή ενέργεια είχε ως συνέπεια να επακολουθήσει λιμός και οι άνθρωποι στις μεγάλες πόλεις να πεθαίνουν κατά εκατοντάδες σε καθημερινή βάση, Αν δε η ενέργεια αυτή των κατακτητών συνδυασθεί και με την γενική επιστράτευση τον Οκτώβρη του 1940 που έγινε για να αντιμετωπίσουμε του άλλους "φίλους " Ιταλούς, η οποία στέρησε από τη γεωργία όλους εκείνους που θα έσπερναν τα χωράφια, αντιλαμβάνεται κανείς ότι και η ύπαιθρος χώρα δοκιμάσθηκε επίσης σκληρά.
Θυμάμαι ότι γυναίκες αντικατέστησαν τους άνδρες στη σπορά των χωραφιών τους.
Και ήταν να τις καμαρώνεις!
Αξέχαστη έμεινε αυτή η εικόνα στη μνήμη μου.
Και πώς να μη μείνει....Αυτή είναι η Ελληνίδα γυναίκα...Στα δύσκολα μπαίνει μπροστά, δεν δειλιάζει, αψηφάει και κόπο και κινδύνους.. Και ταιριάζει εδώ το επίγραμμα που γράφτηκε για τις Ηπειρώτισσες γυναίκες στο άγαλμά τους:

"Γυναίκες Hπειρώτισσες 
φαντάσματα της φύσης 
εχθρέ γιατί δεν ρώτησες 
ποιόν πας να κατακτήσεις;"

Αλλά ας γυρίσουμε πίσω στο 1944, όταν ο κατακτητής έφυγε κακήν κακώς με τη ουρά στα σκέλια... Και ενώ τότε έπρεπε να αρχίσει η ανασυγκρότηση της χώρας, άρχισε ο εμφύλιος σπαραγμός, κάτι χειρότερο από τον κατακτητή. Δεν έμεινε λίθος επί λίθου που λένε. Δεν ήξερες από πού να φυλαχτείς!
Ωστόσο η ζωή έχει τους δικούς της κανόνες και συνεχίζει να θέλγει τους ανθρώπους.
Συνεχίζουν να αγαπούν, να ερωτεύονται, να παντρεύονται, ζουν και να προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες τους.

Η ζωή στο χωριό μας τη δεκαετία 40-50 ήταν διαφορετική από τη σημερινή.
Ελάχιστες ομοιότητες είχε, διέφερε ριζικά, όπως και σε κάθε άλλο χωριό.
Η κύρια μέριμνα του καλού νοικοκύρη ήταν να βάλει στην αποθήκη του το στάρι της χρονιάς, περίπου 600 – 800 οκάδες. Μέρος αυτού του σταριού θα το άλεθε στο μύλο για τις ανάγκες του χειμώνα, δηλαδή για την πιο δύσκολη εποχή.
Μύλος τότε υπήρχε στο Τσιότι (Φαρκαδώνα) και αργότερα στο Κουτσιαρί (Ιτέα) του Λιάχανου.
Το άλεσμα του σταριού γινότανε τους φθινοπωρινούς μήνες, ίσως για να διατηρείται το αλεύρι καλύτερα το χειμώνα, γιατί διαφορετικά ευνοούνταν το σκουλήκιασμα. Προτιμούνταν τότε ο μύλος στο Τσιότι λόγω της μεγαλύτερης αγοράς αλλά και της καλύτερης πρόσβασης για τα κάρα.
Ο δρόμος προς το Κουτσιαρί τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες ήταν συνήθως αδιάβατος, όχι μόνο για τα κάρα αλλά και για τους πεζούς. Αν δεν έβγαζες τα παπούτσια σου, κινδύνευες να τα χάσεις μέσα στις λάσπες,
Θυμάμαι, όταν μαθητής στο γυμνάσιο Καρδίτσας, έπρεπε τις διακοπές κυρίως των Χριστουγέννων να έλθω στο χωριό, από το Κουτσιαρί μέχρι τον Πέτρινο το ταξίδι γινότανε με τα παπούτσια στο χέρι .
Το άλεσμα του σταριού.
Κάθε κάρο εκτός από τον νοικοκύρη πίσω πάνω στα σακιά καθότανε και ένας νεανίας.
Εγώ ήμουν ένας από αυτούς και σκοπός μου ήταν να φυλάγω τα σακιά με το στάρι όταν θα φθάνανε στο μύλο και ο Πατέρας θα έπρεπε να εξασφαλίσει τη σειρά, αλλά να κάνει και κάποιες προμήθειες. Ούτε κατά διάνοια να αφήσεις το κάρο χωρίς φύλαξη!
Η αμοιβή μου ήταν ένα κομμάτι χάσικο ψωμί και χαλβάς.
Με πόση βουλιμία τα έτρωγα.
Μεγάλη υπόθεση το χάσικο ψωμί όταν συνοδεύονταν με χαλβά σαμένιο.

Οι προμήθειες βέβαια δεν σταματούσαν μόνο στο αλεύρι.
Απαραίτητο ήταν και το πλιγούρι, ο τραχανάς, τα αποξηραμένα χόρτα από το καλοκαίρι, συνήθως τσουκνίδια, λοβοδιές και άλλα π.χ. τα παρεξηγημένα βλήτα. Εμείς οι Σαρακατσαναίοι φέρναμε από τα βουνά και αποξηραμένες νάνες, ένα πολύ νόστιμο λαχανικό που φυτρώνει στα ψηλά και συνήθως στα παλιά γραίκια...
Απαραίτητο ήταν και το τυρί που έπρεπε να καλύπτει όλη την περίοδο μέχρι να βγει το καινούργιο την άνοιξη.
΄Όλα τα νοικοκυριά τότε ή σχεδόν όλα στο χωριό είχαν τα ζωντανά τους.
Αν δεν είχαν πρόβατα, είχαν αγελάδες.
Κάθε πρωί οι αγελάδες θα πήγαιναν στο κοινό κοπάδι και θα γύριζαν το βράδυ.
Θυμάμαι τους ξηρούς μήνες το βράδυ που έμπαιναν τα γελάδια στο χωριό, ένα σύννεφο σκόνης το κάλυπτε από την μια άκρη ως την άλλη. Με αυτόν τον τρόπο κάθε νοικοκύρης κάλυπτε τις ανάγκες του σε γαλακτοκομικά προϊόντα.
Λάδι δεν υπήρχε σε αφθονία όπως σήμερα.
Και έπρεπε πρώτα να καλυφθούν οι ανάγκες για το καντηλάκι και ό,τι περίσσευε για τις λοιπές ανάγκες. Σε κάθε σπίτι έκαιγε ένα καντηλάκι, που συνήθως άναβε με τη δύση του ΄Ήλιου..
Για το λόγο αυτό οι ανάγκες καλύπτονταν από τη λίπα (χοιρινό λίπος).
Η αξία του γουρουνιού τότε δεν μετριόταν σε κρέας αλλά σε λίπα.
Όσες περισσότερες κάσες λίπα έβγαζε το γουρούνι, τόσο καλύτερο ήταν .
Πήγαινε πολύ στην πίτα αρκεί να καταναλώνονταν ζεστή.
Έτσι και πάγωνε η λίπα, ε!, τότε άστα να πάνε...

Θέρμανση
Τα σπίτια τότε δεν είχαν πολλές ομοιότητες με τα σημερινά. ΄
Ήταν πλινθόκτιστα ή πετρόχτιστα, χαμηλοτάβανα, με μικρά παράθυρα.
Πολλά δε σοβατισμένα με κοκκινόχωμα. Ωστόσο ήταν ζεστά και η μόνη πηγή θέρμανσης ήταν ένα τζάκι στη γωνιά.. Τα ξύλα τα προμηθεύονταν από τα παρακείμενα βουνά. Ήταν συνηθισμένη εικόνα να βλέπεις καθημερινά τις καλές μέρες να ανεβαίνουν στο βουνό με τα γαϊδουράκια για να φέρουν ένα φορτίο πουρνάρια ή γκορτσιές ή παλιούρια κλαδεμένα.
Βέβαια μη νομίσετε ότι η φωτιά έκαιγε όλη την μέρα.
Συνήθως άναβε βράδυ και λίγο το πρωί. ΄
Όλα τότε ήταν λιγοστά, τίποτε δεν περίσσευε.
Οι άνθρωποι όλοι ήσαν σπαθάτοι, χοντρούς δεν έβλεπες, σπάνια από κανένας, δηλαδή όλοι στο ίδιο καζάνι, που λέγει ο λόγος.
Άφησα για τελευταίο τον αδελφοκτόνο σπαραγμό, τον ξενόφερτο, που άλλοι μας επέβαλαν για δικό τους συμφέρον, που σήμερα είναι ανάγκη να ξεχάσουμε, να τον αφήσουμε πίσω στη λήθη της ιστορίας.

Κωνσταντίνος Γαλλής

Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 17 Μαρτίου 2017

Για την ανακύκλωση και την κομποστοποίηση ενημερώθηκαν οι μαθητές του Δημοτικού Φύλλου

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017 στο Δημοτικό Σχολείο Φύλλου επιμορφωτική επίσκεψη από την Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Μουζακίου κατόπιν προσκλήσεως του Διευθυντή του Σχολείου κ. Σπυρόπουλου Δημητρίου με θέμα την ανακύκλωση, την κομποστοποίηση αλλά και ζητήματα που αφορούν την αειφόρο ανάπτυξη.

Η εκπαιδευτικός –Αναπληρώτρια Προϊσταμένη του ΚΠΕ Μουζακίου κα Ζαμπάλου Στέλλα αφού αρχικά ενημέρωσε τόσο τους/τις εκπαιδευτικούς όσο και τους/τις μαθητές/-τριες  για το έργο του  ΚΠΕ Μουζακίου  και την αξία του εθελοντισμού  και της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, στη συνέχεια  με βιωματικό τρόπο και με τη συμμετοχή των μαθητών/-τριών  υλοποίηση περιβαλλοντικά παιχνίδια σχετικά με την ανακύκλωση.

Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της υλοποίησης προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης  κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά. Τη δράση παρακολούθησαν και οι μαθητές/ -τριες του Νηπιαγωγείου Φύλλου.
Διαβάστε Περισσότερα »

29 υδρονομείς θα προσλάβει ο Δήμος Παλαμά

29 υδρονοµείς θα προσλάβει ο Δήμος Παλαμά για την αρδευτική περίοδο (15/4 έως 15/9) με τις αιτήσεις να υποβάλλονται στο ∆ηµοτικό Κατάστηµα Παλαµά από ώρες 08.30 – 14.00.

Εναρξη ημερομηνίας υπoβoλής είναι η ∆ευτέρα 20 Μαρτίου και ολoκληρώνονται την Τρίτη 28 Μαρτίου.

Οι υδρονομείς θα απασχοληθούν στις ακόλουθες περιοχές:

Για το αγρόκτηµα Παλαµά άτοµα οχτώ (8)
Για το αγρόκτηµα Βλοχού άτοµο ένα (1)
Για το αγρόκτηµα Γοργoβιτών άτοµο ένα (1)
Για το αγρόκτηµα Κοσκινά άτοµο ένα (1)
Για το αγρόκτηµα Συνoικισµού Ψαθοχώρας της Τ.Κ Κοσκινά άτοµο ένα (1)
Για το αγρόκτηµα Καλυβακίων άτοµο ένα (1)
Για το αγρόκτηµα Μάρκoυ άτοµο ένα (1)
Για το αγρόκτηµα Μεταµόρφωσης άτοµο ένα (1)
Για το αγρόκτηµα Προαστίου άτοµα δύο (2)
Για τα αγροκτήµατα Αγίας Τριάδας και Καλογριανών άτοµο ένα (1)
Για τα αγροκτήµατα Πεδινού και Μαραθέας άτοµα δυο (2)
Για το αγρόκτηµα Ιτέας άτοµα δύο (2)
Για το αγρόκτηµα Συκεώνας άτοµο ένα (1)
Για το αγρόκτηµα Αστρίτσας άτοµο ένα (1)
Για το αγρόκτηµα Φύλλου άτοµα δύο (2)
Για το αγρόκτηµα Αµπελώνας άτοµο ένα (1)
Για το αγρόκτηµα Ορφανών άτοµο ένα (1)
Για το αγρόκτηµα Πετρίνου άτοµο ένα (1)

Απαιτούµενα προσόντα για να εκλεγεί (από το Δημοτικό Συμβούλιο) κάποιος υδρονοµέας:
α. Να έχει την Ελληνική ιθαγένεια.

β. Να έχει συµπληρώσει το 23ον έτος της ηλικίας του και να µη υπερβαίνει το 60ο. («’Υδρονοµεύς δύναται να εκλεγή και ο άγων ηλικίαν µέχρι του 65ου έτους, κατόπιν αποφάσεως ειδικώς ητιολογηµένης.», σύµφωνα µε το άρθρο 6 παραγ.1β. του Β.∆ 28.3/15.4.1957)

γ. Να γνωρίζει ανάγνωση και γραφή.

Απαιτούµενα δικαιολογητικά

Στην αίτηση που υποβάλλεται για τον διορισµό επισυνάπτονται:

α) Πιστοποιητικό του οικείου δηµάρχου (ή προέδρου κοινότητος) περί της εγγραφής του υποψηφίου στο µητρώο. Στο πιστοποιητικό πρέπει να φαίνεται και η χρονολογία της γεννήσεως.

β) Πιστοποιητικό της οικείας σχολικής αρχής περί των γραµµατικών γνώσεων του υποψηφίου.

γ) Αντίγραφο του δελτίου ποινικού µητρώου των υποψηφίων, εκδιδόµενο ένα µήνα κατ' ανώτατον όριο προ της αιτήσεως προς διορισµό.

Καθήκοντα Υδρονοµέων

α. Η επιτήρηση της κανονικής ροής των αρδευτικών υδάτων και η διανοµή αυτών κατά τον ισχύοντα κανονισµό αρδεύσεως (ή εάν δεν υπάρχει κανονισµός, κατά τα κρατούντα έθιµα και την καθιερωµένη σειράν αρδεύσεως).

β. Η επιµέλεια της καλής συλλογής και διοχετεύσεως των αρδευτικών υδάτων και η επιτήρηση της ροής αυτών στους αρδευτικούς αύλακας, µέχρι της, εις έκαστο
αρδευόµενο κτήµα, εκχύσεώς τους.

γ. Η φύλαξη και η προστασία των πάσης φύσεως αρδευτικών έργων και η επιµέλεια της καλής συντήρησής τους.

δ. Ο έλεγχος της εφαρµογής των υπό των αρµοδίων αρχών ή συµβουλίων ή επιτροπών εκδιδοµένων διατάξεων, που αφορούν την διανοµή των αρδευτικών υδάτων ή την εκτέλεση ή συντήρηση αρδευτικών έργων ή την καθαριότητα και υγιεινή των υδάτων.

ε. Η βεβαίωση και η καταγγελία των περί τα άνω αντικείµενα αδικηµάτων.

στ. Η άµεσος γνωστοποίηση εις τον αρµόδιο αγροφύλακα παντός αγροτικού αδικήµατος, το οποίο υπέπεσε στην αντίληψή τους.

ζ. Η φύλαξις των παρά τας όχθας των αυλάκων ή εις µικράν από τούτων απόσταση κειµένων αγροτικών κτηµάτων, διά κέκτηνται αρµοδιότητας και υπέχουν ευθύνες ως και οι αγροφύλακες.

Πληροφόρηση ενδιαφεροµένων
Πληροφορίες παρέχονται στο δηµοτικό κατάστηµα της έδρας του ∆ήµου Παλαµά ∆ιεύθυνση Β. Παπακυρίτση 4, Τηλέφωνο 2444350123 και FAX 2444350117, κατά τις εργάσιµες ηµέρες και ώρες. Αντίγραφο της πρόσκλησης χορηγείται στους ενδιαφερόµενους ύστερα από αίτηση που υποβάλλεται στην παραπάνω διεύθυνση.


Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017

Μελέτες για αθλητικά έργα κατέθεσε ο Δήμος Παλαμά

Την Δευτέρα 13 Μαρτίου ο Δήμαρχος Παλαμά Γιώργος Σακελλαρίου πραγματοποίησε συνάντηση με τον Υφυπουργό αθλητισμού κο Βασιλειάδη, παρουσία των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ κας Κατσαβριά και Βράντζα και της εκπροσώπου του κου Λάππα, κας Μητρίτσα.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν θέματα αθλητισμού του Δήμου και υπογράφηκε η προγραμματική σύμβαση, για την κατασκευή του έργου «Βελτίωση Δημοτικού γηπέδου ποδοσφαίρου Παλαμά» προϋπολογισμού 50.000€ που χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο αθλητισμού. Παράλληλα κατατέθηκαν και τέσσερις μελέτες για έργα προϋπολογισμού 271.094€.

Οι μελέτες αυτές είναι:

1.    «Κατασκευή αποδυτηρίων γηπέδου ποδοσφαίρου Τ.Κ. Ιτέας»  προϋπολογισμού 158.000€

2.    «Προμήθεια και τοποθέτηση κερκίδων στο γήπεδο της Δ.Κ. Παλαμά» προϋπολογισμού 23.144€

3.    «Επίστρωση γηπέδων με χυτό ελαστικό συνθετικό τάπητα στο Δημοτικό Σχολείο Προαστίου» προϋπολογισμού 38.950€

4.    «Κατασκευή WC γηπέδου ποδοσφαίρου Δ.Κ. Παλαμά» προϋπολογισμού 51.000€

Ο κος Βασιλειάδης ανέφερε ότι στόχος του Υπουργείου είναι να διατεθούν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα σε έργα υποδομής και γι΄ αυτό θα επιβραβεύσει Δήμους που καταθέτουν έτοιμες και ολοκληρωμένες μελέτες δίνοντας έτσι μια υπόσχεση πως και οι μελέτες που κατατέθηκαν από τον Δήμο Παλαμά θα τύχουν ιδιαίτερης προσοχής μιας και είναι καθ΄ όλα άρτιες.


Διαβάστε Περισσότερα »

2ήμερη εκδρομή στην Ξάνθη με τον Ε.Μ.Σ.Ιτέας

Με τις καλύτερες εντυπώσεις αλλά και ενθουσιασμό επέστρεψαν τα μέλη και οι φίλοι που έλαβαν μέρος στην διήμερη εκδρομή στην περιοχή της Ξάνθης, που διοργάνωσε ο Εκπολιτιστικός Μορφωτικός Σύλλογος Ιτέας το περασμένο Σαββατοκύριακο 11 και 12 Μαρτίου 2017.

Συνάντησαν μια πόλη τόσο όμορφη και γραφική, με μακρά ιστορία, ανατολίτικες γεύσεις και νεανική αύρα. Μια πόλη που αυτήν την περίοδο σε εκπλήσσει ευχάριστα με την ενέργεια και την τρέλα της ενώ ταυτόχρονα θα σε γοητεύσει με τις ομορφιές και αρώματα της.

Τα αξιοθέατα για να επισκεφθεί κάποιος την πόλη δεν είναι λίγα με κυριότερο τον ιστορικό πυρήνα στο βόρειο τμήμα της, την Παλιά Πόλη Ξάνθης, με τις γιορτές της. Θα περάσει σίγουρα από την κεντρική πλατεία της πόλης, Πλατεία Δημοκρατίας, με σημείο κατατεθέν το μεγάλο ρολόι.
Έπειτα θα περπατήσει προς τις καπναποθήκες, που αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της πόλης. Πλώρη μετά προς το πολιτιστικό κομμάτι της πόλης, στο Λαογραφικό Μουσείο αμέσως μετά στην Πινακοθήκη και τέλος στον Μακεδονικό Τάφο της Σταυρούπολης.

Κι αφού γέμισαν τα μάτια τους με ιστορία, πολιτισμό και όμορφες εικόνες γύρισαν αργά το βράδυ της Κυριακής στην Ιτέα γεμάτοι ικανοποίηση.

Το Δ,Σ ευχαριστεί όλα τα μέλη για την συμμετοχή τους






































Διαβάστε Περισσότερα »