Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015

Χ - άθηκε η ευκαιρία για τον "Ενιπέα"

Γλυκόπικρη γεύση αφήνει το τελικό αποτέλεσμα για την ομάδα μας καθώς το γεγονός ότι πέτυχε 3 τέρματα εναντίον του πρωτοπόρου της βαθμολογίας και μάλιστα προηγηθήκαμε 2 φορές τελικά μείναμε στο ισόπαλο 3-3 το οποίο όμως δεν είναι αποτέλεσμα ενέργειων του Αίαντα Καρποχωρίου αλλά δυστυχώς ήταν αποτέλεσμα "κακης" απόφασης.
Το ματς ξεκίνησε ιδανικά καθώς ο Δούρος άνοιξε το σκορ μόλις στο 7 .
Κάτι όμως ο ενθουσιασμός του γκολ κάτι η εμπειρία των γηπεδούχων έφερε την άμεση απάντηση για να γραφτεί το 1-1.
Ο Ενιπέας συνέχισε στο ίδιο μοτίβο όπως σε όλους τους αγώνες πιέζοντας και έχοντας την κατοχή της μπάλας αλλά μην μπορώντας να κάνει το κάτι παραπάνω. Σαν να μην έφτανε αυτό στο 25 ο Αίαντας πήρε κεφάλι στο σκορ και άρχισε πλέον να κάνει σχέδια ενός εύκολου τρίποντου. Αυτά όμως χάλασαν καθώς ο Χρήστος Μπακάλης αφύπνισε τους παίκτες του και κάνοντας αλλαγές στην διάταξη και στα πρόσωπα της ενδεκάδας έβγαλε την ομάδα πιο επιθετική και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα δύο γκολ σπάνιας ομορφιάς από απόσταση 30 μέτρων από τον Ζώνα στο 66 και στο 77.

Το παιχνίδι άρχισε πλέον να γίνεται πιο ρευστό και για τις δύο ομάδες με τον Ενιπέα όμως να κρατά το ματς. Η πίεση ψηλά έδωσε χώρους στους κιτρινόμαυρους που είχαν την ευκαιρία να τελειώσουν το παιχνίδι με τους Αγγέλου και Παππά αλλά ισάριθμες φορές αστόχησαν. Και όπως λέει η γνωστή ατάκα περί αστοχίας ότι εάν εσύ δεν μπορείς τότε η μπάλα θα κάνει το χατίρι στον άλλον έτσι και έγινε. Όχι όμως από αυτή αλλά από την απόφαση του άρχοντα της αναμέτρησης ο οποίος είδε μόνο αυτός φαντάζομαι πέναλτι στο 85'.
Ο παίκτης του Αίαντα πλάσαρε εύστοχα κάνοντας το τελικό 3-3 το οποίο αφήνει σίγουρα ικανοποιημένους τους πρωτοπόρους και αφήνει σε εμάς ένα παράπονο για κάτι που αξίζαμε και πότε δεν ήρθε. Δεν μπορούμε όμως να παραβλέψουμε ότι μετά από 4 αγωνιστικές σε πείσμα ορισμένων η ομάδα βρίσκεται σε τροχιά ανόδου παίζοντας παράλληλα όμορφο ποδόσφαιρο και αφήνοντας μια ελπίδα ότι ίσως να έρθει και η άνοδος

ΚΟΡΜΑΣ,  ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ( 46' ΑΓΓΕΛΟΥ Θ.) ΒΛΙΩΡΑΣ Λ.,  ΛΥΤΡΑΣ,  ΔΟΥΡΟΣ,  ΘΕΟΧΑΡΗΣ,  ΒΛΙΩΡΑΣ Μ.,  ΚΑΤΡΑΚΗΣ,  ΑΓΓΕΛΟΥ Β.,  ΖΩΝΑΣ,  ΠΑΠΠΑΣ.

πηγή: http://enipeasiteas.blogspot.gr/
Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015

Λαμπογιάλι...

Για όσους απορούν κι αναρωτιούνται τι είναι αυτά τα δυό παράξενα αντικείμενα της φωτογραφίας, και για τους μη γνωρίζοντες: Λοιπόν αυτά τα πολύτιμα και καθημερινά αντικείμενα είναι δυό παροπλισμένες πλέον «λάμπες», από εκείνες που κάποτε ήταν γνωστές και απαραίτητες σε κάθε σπίτι.

Κι έζησαν μεγαλεία σε εποχές παλιότερες πριν να τις παραμερίσει η πρόοδος και ο ηλεκτρισμός, τότε που ήταν απαραίτητες σε γλέντια και ξενύχτια και σε νυχτέρια ατέλειωτα. Αυτή η «λάμπα» ήταν η μόνη πηγή φωτός τη νύχτα πριν έρθει το ρεύμα στα χωριά, και μ’ αυτήν φέγγαμε στα σκοτάδια, μ’ αυτήν διαβάζαμε και συντροφιά μ’ αυτήν με κατεβασμένο το φυτίλι και τη φλόγα «χαμηλωμένη» για να μην καίει πολύ πετρέλαιο, έπλεκε η «Βάβο» καθισμένη κοντά στο τζάκι πουλόβερ και σκαλτσούνια.

Άμα τη μελετήσεις καλά μια τέτοια λάμπα, δεν είναι απλό κατασκεύασμα, είναι ένα τέλειο φωτιστικό σώμα και αρκετά πολύπλοκο. Διαθέτει το κάτω μέρος, το «δοχείο» μέσα στο οποίο μπαίνει το καθαρό (φωτιστικό) πετρέλαιο, και τη «Μηχανή» που βιδώνει πάνω σ’ αυτό το δοχείο, και που περνάει ενδιάμεσα μέσα από μια σχισμή το βαμβακερό φυτίλι το οποίο μ’ ένα ρεγουλατόρο ροδέλα, το ανεβάζεις και το κατεβάζεις, ανάλογα με το πόσο φωτεινή θέλεις να είναι η φλόγα.

Βέβαια υπήρχε πάντα μια αρχή.
Δεν μπορούσες να σηκώσεις αυτό το φυτίλι πολύ, γιατί ζεσταίνονταν με τη φλόγα το λαμπογιάλι που ήταν και το λεπτό σημείο της λάμπας, και μπορούσε εύκολα να σπάσει και να τρέχεις στον μπακάλη να πάρεις άλλο. Και άμα τύχαινα - που πάντα σχεδόν τύχαινε να’ ναι νύχτα - άντε  να βρεις.
Η μικρή η λάμπα - συνήθως γυάλινη - διέθετε και καθρέπτη, ένα στρόγγυλο και γυαλιστερό κομμάτι από τσίγκο, στηριγμένο σε ένα χοντρό σύρμα περίτεχνα στραβωμένο, το οποίο έπιανε και συγκρατούσε μια λεπτή μεταλλική ταινία που αγκάλιαζε τη λάμπα, για να κρεμιέται στο τοίχο.
Η μεγάλη η λάμπα η μπρούτζινη, δεν διέθετε καθρέπτη, ούτε κρεμιόνταν στο τοίχο. Αυτή ήταν ας πούμε κάπως πιο επίσημη, του σαλονιού.
Στην «λάμπα» συνέβαιναν με το πέρα-δώθε και αρκετά «ατυχήματα» από το σπάσιμο και την υποχρεωτική αντικατάσταση, μέχρι το ξεκόλλημα της μηχανής, που είχαν βρει όμως τρόπο να την ξανακολλάνε. Η βλάβη όμως που θεωρούνταν σοβαρή, ήταν αυτή που παρουσίαζε η Μηχανή να σηκώσει ή να κατεβάσει το φυτίλι και εκεί ήταν που έπρεπε να πάρεις άλλη μηχανή, γιατί γιατριά δεν υπήρχε.

Για να λειτουργήσει η λάμπα καλά και να έχει καλή απόδοση σε φώς, έπρεπε το λαμπογυάλι να είναι καθαρό, και κάθε μέρα η νοικοκυρά το έπλενε με σαπουνάδα, και όταν δεν ήταν πολύ μουτζουρωμένο, το καθάριζε μ’ ένα πανί που έβαζε μέσα, και το γύριζε γύρω – γύρω μ’ ένα ξύλο. Πάντως από ότι θυμάμαι, τα λαμπογυάλια ράγιζαν πολλές φορές ξαφνικά και η λάμπα «κάπνιζε» και μαύριζε ολόκληρο το γυαλί, οπότε, ούτε έφεγγε και το πετρέλαιο καίγονταν τζάμπα. . κι έτσι, Έτρεχα εγώ πάντα σα μεγαλύτερος να πάρω άλλο λαμπογυάλι νούμερο 8 που έκανε για τη λάμπα.
Και μου ’ρχεται τώρα στο μυαλό,- σα μεγαλώσαμε λιγάκι, και αργούσα να γυρίσω στο σπίτι τα βράδια,- μού μένει για πάντα στη μνήμη η εικόνα της κυρα Δωροθέας που με περίμενε πλέκοντας δίπλα στην χαμηλωμένη λάμπα και με καλωσόριζε λέγοντας...
Καλώς τον... Ήρθες;


Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015

Σιδέρωμα άλλης εποχής...

Να πούμε κάτι γι’ αυτά τα πράγματα που παν να ξεχαστούν, και να γεμίσω παράλληλα καμιά άδεια ώρα, από εκείνες τις ατέλειωτες του άπραγου συνταξιούχου, και να κάνουμε κι έτσι ας πούμε κι ένα αλλιώτικο μνημόσυνο για τη χαμένη εκείνη εποχή της νιότης μας, και για εκείνους όλους που χρησιμοποίησαν αυτά τα άγνωστα σήμερα εργαλεία και σύνεργα και προσπάθησαν να διευκολύνουν τις δουλειές και γενικά τη ζωή τους.

Να καλή ώρα σαν το παλιό καρβουνοσίδερο σιδερώματος.
Τούτα δω τα καρβουνοσίδερα σιδερώματος υπήρχαν σε όλα σχεδόν τα σπίτια στα χωριά.
Τώρα αν ήταν εισαγόμενα και σε τι καταστήματα δηλαδή πουλιόταν μη με ρωτήσετε δεν ξέρω.
Ξέρω μονάχα ότι αυτά τα παλιά σίδερα, έμοιαζαν με μυτερά κουτιά, όπου μέσα τοποθετούσαν αναμμένα κάρβουνα. Ήταν κατασκευασμένα από χοντρό μέταλλο και η χειρολαβή τους ήταν από ξύλο για να μην καίει τα χέρια αυτού που το χρησιμοποιούσε.

Ήταν χωρισμένο σε δύο μέρη: το κάτω και το πάνω.
Το κάτω ήταν βαθουλό και μέσα έμπαιναν τα κάρβουνα.
Το πάνω ήταν λεπτό και χρησίμευε σαν καπάκι για να κλείνει το σίδερο.
Επίσης υπήρχε ένας πύρος στο κάτω μέρος που ασφάλιζε με το σύρτη στο πάνω μέρος.
Τα κάρβουνα για το σίδερο τα έπαιρναν από το τζάκι ή την σόμπα το χειμώνα, το καλοκαίρι δε φρόντιζαν να ανάβουν τη γωνιά ή το μαγκάλι, από όπου γέμιζαν το σίδερο με αναμμένα κάρβουνα. Η κάθε νοικοκυρά, που ήθελε να σιδερώσει, πρώτα ετοίμαζε τα κάρβουνα, κι έπειτα όλα τα’ άλλα. Έπρεπε όμως κατά το σιδέρωμα, να προσέχει τις στάχτες, που έβγαιναν από τις τρύπες και να μην κάνει απότομες κινήσεις, ιδίως όταν σιδέρωνε λευκά.
Πολλές φορές, μετά από πολύωρο σιδέρωμα, τα κάρβουνα έσβηναν μέσα στο σίδερο.
Κι όταν η θερμοκρασία του σίδερου άρχιζε να πέφτει, η νοικοκυρά έβγαινε στο πεζούλι της εισόδου και κουνούσε το σίδερο σαν κούνια δεξιά αριστερά για να αναζωπυρωθούν τα κάρβουνα.
Το οξυγόνο εισχωρούσε από τις τρύπες που υπήρχαν στο σίδερο, τα ασπρισμένα κάρβουνα κοκκίνιζαν και άρχιζε πάλι το σιδέρωμα.



Με τον ερχομό του ηλεκτρικού μπήκαν σιγά σιγά στα νοικοκυριά και τα ηλεκτρικά σίδερα.
Την εποχή αυτή το καλύτερο δώρο για τους νεόνυμφους ήταν ένα ηλεκτρικό σίδερο και ήταν η μεγάλη χαρά της νεόνυμφης νοικοκυράς, αυτή η πρώτη συσκευή στην υπηρεσία της, που εγκαινίαζε μια νέα εποχή, την εποχή του ηλεκτρικού ρεύματος, που έφερε τόσες ανέσεις και ευκολίες στα νοικοκυριά συν το χρόνο. Βέβαια οι σιδερώστρες, αυτές οι φορητές που ξέρουμε, ήταν είδη πολυτελείας  και μπήκανε πολύ αργότερα στα νοικοκυριά. Οι περισσότερες γυναίκες στο χωριό στρώνανε μια παλιά κουβέρτα και ένα σεντόνι πάνω στο τραπέζι της κουζίνας, κι έκαναν τη δουλειά τους.

Παρ’ όλο όμως που το ηλεκτρικό σίδερο, με την πάροδο του χρόνου, έγινε προσιτό σε όλους, παρέμεινε όμως σε χρήση από μερικούς επαγγελματίες εμποροράφτες μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 70 το σίδερο με τα κάρβουνα...
                                                  
Διαβάστε Περισσότερα »

ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ: Αίτημά μας ο ουρανός

Ένας επίκαιρος σχολιασμός του Μάνου Χατζιδάκι για την ελευθερία

OΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΜΙΑ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΗ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΖΩΝ.
Οι μάζες νομίζουν πως εκπροσωπούνται και οι παρατάξεις με τη σειρά τους νομίζουν ότι εκπροσωπούν. Λάθος καλοπροαίρετο, που όμως δημιουργεί κακοπροαίρετες σχέσεις που υποσκάπτουν τη δομή της πολιτείας και της προσδίδουν όψη ετοιμόρροπου νεοκλασικού μεγάρου. Και λέω νεοκλασικού, γιατί στον τόπο μας θαυμάζεται απείρως περισσότερον το νεοκλασικόν από το γνησίως κλασικόν.
ΚΙ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΕΠΕΜΒΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΑΣΤΡΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ.
Όχι για να αποκαταστήσουνε τις κινδυνεύουσες σχέσεις, αλλά για να διασώσουν τη νεοκλασικίζουσα μορφή της πολιτείας. Γιατί η πολιτεία και ιδιαιτέρως η νεοελληνική, μοιάζει με πίνακα από λάδι του Τσαρούχη, σε νεοκλασική τεχνοτροπία. Ναύτης με κομπολόι και τσιγάρο πλάι σε καθρέφτη, με μια καρέκλα πίσω του, ενώ ατενίζει έτοιμος να ερεθιστεί τον κόσμο που ετοιμάζεται να φύγει ή να χαθεί, δηλαδή τους υπερήλικας. Όμως, εκείνο που έχει σημασία είναι τα πράγματα να μείνουνε στη θέση τους, να διασωθεί ο πολιτισμός των τάφων και των ανακτόρων και οι άνθρωποι, ας πάνε μοναχοί τους να ταφούν ή να χαθούν ή να εξαφανιστούν. Η γη παράγει μούσμουλα και ο άνθρωπος, ανθρώπους. Όλο και θα ‘χουμε στον κόσμο μας ηγέτες λαϊκούς, αυτούς που λεν “απ’ το λαό για το λαό”.
Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΙΚΟΝΙΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ ΤΩΝ ΤΡΕΛΩΝ ή ένα παιχνίδι χάρτινο στα χέρια των παιδιών. Μα κάπως ξεστράτισα… Ας αφήσουμε τις ελευθερίες να χαθούν, γιατί μας ενδιαφέρει να δούμε πώς τα κόμματα και οι παρατάξεις συμπλέκονται στους ουρανούς με τα αστρικά σώματα. Και για να εξηγηθώ, οι παρατάξεις έχουν κατευθύνσεις, κινούνται ελευθέρως στο διάστημα, όταν κινούνται ελευθέρως. Οι προς τα δεξιά ευρισκόμενες είναι καθ’ όλα νόμιμες και σεβαστές απ’ τις αρχές. Οι κεντροαριστερές, βασανισμένες για μια ανεύρεση αρχής. Και οι γνησίως αριστερές, πάνω στο γράμμα της γραφής, θυμίζουν ελαφρώς χριστιανισμόν Αγίου Φλωρίνης. Καθώς παρατηρείται, οι παρατάξεις της πολιτικής έχουνε φάσμα ευρύτατο προς όλους τους ορίζοντες, σε Ανατολή και Δύση και Νότο και Βορρά.
ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΗ ΣΥΓΚΙΝΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΔΙΩΞΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥΣ;
Μέσ’ από πεφτάστερα και από γητειές, ασκούν επιρροή στα κόμματα, στους αρχηγούς και στις συγκρούσεις τους για την κατάληψην αρχής και επιτυγχάνουν τούτον: Σαν έρθει μια παράταξη απάνω στην αρχή, ευθύς νομοθετεί ευεργετήματα για την ελεύθερη διακίνηση των άστρων επί γης. Παρέχει προστασία για ελεύθερη άσκηση επιρροής επί του μέλλοντος των πολιτών και τέλος, επιτρέπει την είσοδο των αστρικών προδιαγραφών κάθε πολίτη στην αστυνομική του ταυτότητα για να διαπιστώνεται κάθε φορά εκ νέου και εντός δευτερολέπτων, διά καταλλήλων υπολογισμών, η νομιμότις τού υπό αίρεσιν ευρισκομένου μέλους της κάθε παρατάξεως.
ΔΙΟΤΙ ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ, Η ΝΟΜΙΜΟΤΙΣ ΠΟΤΕ ΤΗΣ δεν υπήρξε έργο των ποιητών του νόμου, αλλά των συγκαιριών και των σκοπιμοτήτων. Διά τούτο και μεγίστη υπήρξεν ανέκαθεν η συμβολή των αστρικών υπολογισμών.
Ο ΛΟΥΗΣ ΜΑΚΝΗΣ ΣΤΗΝ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ, ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΠΛΗΡΕΙΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΑΣΤΡΙΚΩΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΩΝ, που με υπολογισμούς επίμονους και δεξιοτεχνικούς μπορούμε να τοποθετηθούμε σε κάποιον από αυτούς για να αποκτήσουμε τη γνώση ενός συγκεκριμένου μέλλοντος που ξετυλίγεται μπροστά μας απόλυτα προσωπικό και αρκούντως διφορούμενο. Δεν μας αποκαλύπτει όμως, πώς θα αποφύγουμε το ατύχημα μιας εσωτερικής αποστασίας, τον λάθος χειρισμό τον ξαφνικό, τη σύγκρουσή μας με ένα σώμα αστρικό. Αυτά τα αφήνει στους ποιητές, και αυτός ποιητής.
ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΑΧΑ ΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΑΧΡΗΣΤΑ, ΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΧΩΣ ΠΡΟΘΕΣΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ, ΤΗΝ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ.
Αυτήν που όλους αφορά, μα που κανείς δεν την πιστεύει. Όμως, αυτό που θέλω ιδιαιτέρως να φανεί, είναι πως οι πολιτικές παρατάξεις μέσα στα συμπλέγματα των αστρικών σωμάτων μοιραία αποκτούν ιδεολογία υψιπετή, των σύννεφων και των βροχών που προκαλούν τεράστιες θύελλες και καταιγίδες. ΚΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΤΙΓΜΗ τα κόμματα και οι παρατάξεις χάνονται μέσα στο ουράνιον χάος, αφήνοντας τους οπαδούς μετέωρους, χαζούς, χωρίς την πρόβλεψη κάποιου λεωφορείου, για να μεταφερθούν τουλάχιστον στην αντιπέρα όχθη, όπως θα μου ‘λεγε ο φίλος ποιητής Χρονάς, σε μια στιγμή ανυποψίαστη.
ΤΟΤΕ ΘΑ ΜΕ ΡΩΤΗΣΕΤΕ, ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΣΕ ΚΟΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ, όταν δεν μας αφήνουνε κι εμάς να εμπλακούμε στα αστρικά συμπλέγματα και να εξαφανιστούμε; Αυτό δεν θέλει εξήγηση, γιατί έτσι καθώς γίναμε πολλοί πάνω στη γη, πώς θα ελέγξουνε τον κάθε ένα χωριστά, πώς θα τον παρακολουθούνε και πώς θα ξέρουνε τι σκέφτεται και πού το πάει ο λογισμός του; Μόνο σαν είναι κάπου εγγεγραμμένος που να εκπροσωπείται και να εκπροσωπεί, μονάχα τότες είναι δυνατό να ελεχθεί και να μην προκαλεί, να μην αποτελεί μιαν απειλή.
ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΕΙ ΠΩΣ ΒΑΣΙΚΟ ΜΑΣ ΑΙΤΗΜΑ ΥΠΗΡΞΕ ΠΑΝΤΑ ΚΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ. Κι όχι μόνο δικό μας, αλλά και ολόκληρων λαών. Πάντα επιμένουν να μας διδάσκουν αυτό το κάπως ύποπτο: επιστροφή στη γη. Μας αποκρύπτουν πως το φυσικό μας είναι να πετάμε, πως στην τελειωτική μορφή μας θα ‘χουμε φτερά. Γι’ αυτό και ανέκαθεν η νοσταλγία των ουρανών στα όνειρα των εφήβων, των εραστών και των παρθένων». Το σχόλιο του Μ. Χατζιδάκι όπως ακούστηκε στο Τρίτο πρόγραμμα τον Ιούνιο του 1979. 
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

Προβληματίζουν τους βαμβακοπαραγωγούς της Καρδίτσας οι χαμηλές αποδόσεις

Με μεγάλα προβλήματα συνεχίζεται η διαδικασία της συγκομιδής του βαμβακιού στα χωράφια του Καρδιτσιώτικου και Θεσσαλικού κάμπου. Το νερό και η υγρασία παραμένουν στις βαμβακοφυτείες, με τις βροχοπτώσεις και τα πλημμυρικά φαινόμενα να έχουν προκαλέσει σημαντικές ζημιές στη φετινή βαμβακοπαραγωγή.

Ο προβληματισμός στις τάξεις των βαμβακοπαραγωγών είναι διάχυτος, καθώς βλέπουν τις καλλιέργειές τους να αποδίδουν πολύ μικρότερες ποσότητες συγκρκιτικά με πέρυσι.
Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την ελλιπή πολιτική τιμολόγησης από τις εκκοκκιστικές μονάδες, προκαλεί ανησυχία στους παραγωγούς και φόβο ότι φετινό εισόδημα θα είναι δραματικά μειωμένο.

Οι επιπτώσεις αυτής της κατάστασης αναμένονται δυσμενείς για τα αγροτικά νοικοκυριά, αλλά και για το μέλλον της καλλιέργειας, διότι δύσκολα ο παραγωγός θα μπορέσει να εξασφαλίσει το απαιτούμενο κεφαλαίο για την έναρξη της επόμενης χρονιάς.

Παραδείγματα
Μέσα από παραδείγματα παρουσιάσει την κατάσταση που επικρατεί ο Πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Λάρισας κ. Χρήστος Σιδερόπουλος.
Για παράδειγμα, παραγωγός με 200 στρέμματα βαμβάκι και απόδοση 380 κιλά, με τιμή 45 λεπτά έχει έσοδα 34.200 ευρώ (76.000 κιλά βαμβάκι x 45 λεπτά). Επίσης λαμβάνει συνδεδεμένη ενίσχυση 65 ευρώ , δηλαδή 13.000 ευρώ συνολιγκά, και “τσεκ” 75 ευρώ, δηλαδή 15.000 ευρώ. Τα συνολικά έσοδα στην περίπτωση αυτή, που αποτελεί μια καλή χρονιά από άποψη απόδοσης, ανέρχονται στα 62.200 ευρώ.
Διαβάστε Περισσότερα »

Διπλή συνεδρίαση του Δ.Σ. Παλαμά την Δευτέρα 26 Οκτωβρίου

Διπλή συνεδρίαση για το Δημοτικό Συμβούλιο Παλαμά την ερχόμενη Δευτέρα 26 Οκτωβρίου.

Συγκεκριμένα στις 18:00 έχει προγραμματιστεί Ειδική Συνεδρίαση για συζήτηση και λήψη απόφασης στο θέμα "Έγκριση Απολογισμού - Ισολογισμού και αποτελεσμάτων χρήσης του Δήμου Παλαμά οικονομικού έτους 2014".

Αμέσως μετά, στις 19:30 έχει οριστεί να ξεκινήσει η τακτική συνεδρίαση για συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα ακόλουθα θέματα της ημερήσιας διάταξης:

1.-Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με την έγκριση του Τεχνικού Προγράμματος Εκτελεστέων Έργων οικονομικού έτους 2016.
Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Ιάσων Τσιρώνης

2.-Αναμόρφωση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2015.
Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Ιάσων Τσιρώνης

3.-Έγκριση Τριμηνιαίας έκθεσης εσόδων – εξόδων οικονομικού έτους 2015 του Δήμου Παλαμά [Γ΄ Τρίμηνο]».
Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Ιάσων Τσιρώνης

4.-Συζήτηση και λήψη απόφασης περί αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου της Αναπτυξιακής Καρδίτσας – ΑΝ.ΚΑ. Α.Ε.
Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Ιάσων Τσιρώνης

5.-Αποδοχή, κατανομή - απόδοση ποσού 49.530,00 € από το Υπουργείο Εσωτερικών, για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών των Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σχολείων του Δήμου Παλαμά».
Εισηγητής Δ. Σ. κ. Αριστοτέλης Χατζής

6.-Έγκριση μελέτης της προμήθειας Τροφίμων για τις ανάγκες του Ν.Π.Δ.Δ. - Δ.Ο.Π.Α.Π.Α.Π. για το έτος 2016 και καθορισμός του τρόπου εκτέλεσης της προμήθειας.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Άρης Τσίρας

7.-Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα της κας Κυριακής Τζιόλια του Αθανασίου.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

8.-Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Γρηγορίου Αδαμόπουλου του Βαϊου.
Εισηγητής Δήμαρχος

9.-Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Σάββα Μπαϊράμογλου του Ιωακείμ.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

10.-Έγκριση Πρακτικών προηγούμενων Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου (από 7η έως και 20η Συνεδρίαση έτους 2015).
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης
Διαβάστε Περισσότερα »

Επιμορφωτικό σεμινάριο από το Τοπικό Παράρτημα του Ε.Ε.Σ. σε μικρούς μαθητές στο Φύλλο

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015 στο Δημοτικό Σχολείο Φύλλου ημερίδα –επιμορφωτικό σεμινάριο από το Τοπικό Παράρτημα του Ελληνικού Ερυθρού Καρδίτσας με θέμα τις πρώτες βοήθειες και την αντιμετώπιση ατυχημάτων εντός της σχολικής μονάδας.

Η εκπαιδεύτρια του Ε.Ε.Σ. Καρδίτσας κα Θεοδοσίου Ντίνα, αφού αρχικά ενημέρωσε τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές για το έργο του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και την αξία του εθελοντισμού ιδιαίτερα σήμερα, στη συνέχεια με βιωματικό τρόπο και με τη συμμετοχή των μαθητών προχώρησε σε επίδειξη πρώτων βοηθειών και αντιμετώπισε με τους μαθητές εικονικά ατυχήματα που συχνά συμβαίνουν τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι (λ.χ. πνιγμονή, αιμορραγία, έγκαυμα, λιποθυμία).

Το σεμινάριο παρακολούθησαν και οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Φύλλου.
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015

Σ΄ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ....

Ήταν για μένα μια ακόμη δύσκολη στιγμή, από τις στιγμές εκείνες, που όλοι μας έχουμε βρεθεί.
Που αισθανόμαστε αμήχανα, επειδή, ενώ θέλουμε να πούμε τόσα πολλά, ξέρουμε, πως, ότι κι αν πούμε, θα είναι πολύ φτωχό, θα είναι τρομερά "λίγο".

Είναι αλήθεια, πως, υπάρχουν στιγμές, που πράγματι τα λόγια είναι φτωχά.
Γιατί, τι μπορείς άραγε να πεις σε έναν άνθρωπο που σε γέννησε, που χρωστάς τη ζωή σου, που σου μιλάει μέσα από την ψυχή, λέγοντάς σου "να έχεις την ευχή μου", και να βλέπεις τα μάτια του να έχουν βουρκώσει όταν σου το λέει και τη φωνή της να κλείνει;

Όχι, τέτοιες στιγμές δεν λες πολλά!
Απλά την κοιτάς στα μάτια και της λες ταπεινά ένα Σ΄ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, σφίγγοντάς της το χέρι μέχρι να βγεί η ψυχούλα της.

Ενα κομμάτι της ζωής μου έφυγε για πάντα...

ΚΑΛΗ ΑΝΤΑΜΩΣΗ ΜΑΝΑ...!!!


Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2015

Η διεθνούς φήμης Ιταλίδα σοπράνο Bianca D'Errico μάγεψε το κοινό με την ερμηνεία της

"15/10/2015 Δημοτικό Ωδείο Παλαμά,Μουσών Μέλαθρον...ένα Ωδείο στην επαρχία του Παλαμά, ένα φιλόξενο κτίριο, άρτια εξοπλισμένο, που όμοιο δεν υπάρχει σε πολλές μεγάλεις πόλεις της χώρας, φιλοξενεί απόψε βραδιά όπερας"...μ΄αυτά τα λόγια ξεκίνησε την παρουσίαση ο Έλληνας καλλιτεχνικός αφηγητής και παρουσιαστής, Αλέξης Κωστάλας.
Μια συναυλία εξαιρετική, χαρίζοντας μοναδικές στιγμές με τη διεθνούς φήμης Ιταλίδα σοπράνο Bianca D'Errico στο πιάνο συνόδευσε ο Ιταλός Francesco Raddato μάγεψαν κυριολεκτικά το κοινό ερμηνεύοντας άριες των "Bellini ", Gastaldon, Donizetti, Puccini, Verdi, Giordano, Satie, Tosti, Mozart και ιταλικές καντσονέτες.
Οι διακεκριμένοι νέοι καλλιτέχνες της όπερας προσφέροντας στο κοινό ένα δίωρο πρόγραμμα μια εμπειρία ζωντανής ακρόασης, απογείωσαν το κοινό που παραληρούσε σε κλίμα εκστασιασμού στην κατάμεστη αίθουσα συναυλιών.
Tους αποθέωσε τους καταχειροκρότησε κι εκείνοι με τη σειρά τους ενώ το πρόγραμμά τους είχε τελειώσει, χάρισαν τρείς ακόμα καντσονέτες στο θερμό κοινό του Παλαμά για την αγάπη τους.
Επίσης καταχειροκροτήθηκε και ο Αλέξης Κωστάλας, η γνώριμη φωνή στους έλληνες.
Mε την έναρξη μαθημάτων στο Δημοτικό Ωδείο Παλαμά "Μουσών Μέλαθρον", και στην αίθουσα που διαθέτει πιάνο με ουρά, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Νίκος Ευθυμιάδης σε συνεργασία με το 33ο Διεθνές Φεστιβάλ Καρδίτσας, φιλοξένησε όπως και στο παρελθόν αξιόλογες συναυλίες στον Παλαμά.
Ελπίζουμε πάντα στα πλαίσια των μουσικών εκδηλώσεων το φιλόμουσο κοινό του Παλαμά και της ευρύτερης περιοχής να απολαμβάνει τέτοιου είδους συναυλίες...

Αννα Κουσιάντζα












Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

Έργα αποκατάστασης της αγροτικής οδοποιίας από τον ΤΟΕΒ ΤΙΤΑΝΙΟΥ

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται από τον ΤΟΕΒ ΤΙΤΑΝΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ, τα έργα αποκατάστασης της αγροτικής οδοποιίας, σε ολόκληρη την περιοχή δικαιοδοσίας του Οργανισμού.
Αρχικά συντηρούνται οι κεντρικοί αγροτικοί δρόμοι κάθε χωριού και θα ακολουθήσει η αποκατάσταση της βατότητας και στους υπόλοιπους δρόμους, με στόχο να διευκολυνθεί η καθημερινότητα των αγροτών της περιοχής.
Συγκεκριμένα, μέχρι στιγμής ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στους αγροτικούς δρόμους των κοινοτήτων Καλυβακίων, Μεταμόρφωσης, Κοσκινά, Βλοχού, Ορφανών, Φύλλου, Ηλιά, Αμπελώνας, Ιτέας, Αστρίτσας, Λεύκης, Ερμητσίου και του Δήμου Παλαμά, ενώ τα έργα θα συνεχιστούν και στις υπόλοιπες περιοχές δικαιοδοσίας του Οργανισμού.
Οι παραπάνω ουσιαστικές παρεμβάσεις, πραγματοποιούνται στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδιασμού επανεκκίνησης του ΤΟΕΒ ΤΙΤΑΝΙΟΥ με έργα ανταποδοτικά προς τα μέλη του, και έχουν ως στόχο να αντιμετωπιστούν τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στο μεγαλύτερο μέρος του αγροτικού οδικού δικτύου της περιοχής.
Τα έργα αυτά πραγματοποιούνται με συνεργασία του ΤΟΕΒ ΤΙΤΑΝΙΟΥ και του Δήμο Παλαμά και ο Οργανισμός σχεδιάζει τη συνέχιση αυτής της συνεργασίας σε έργα αποκατάστασης αποστραγγιστικών τάφρων.
Το Δ.Σ. του Οργανισμού με επικεφαλής τον Πρόεδρο κ. Βασίλειο Γιαννάκο συνεχίζει με αμέριστο ενδιαφέρον τις προσπάθειες για την επίλυση των προβλημάτων που απασχολούν τον αγροτικό κόσμο της περιοχής. Κύριο μέλημα του Οργανισμού είναι η σωστή διαχείριση των εισφορών των μελών, τόσο προς το αρδευτικό όσο και προς το στραγγιστικό σκέλος, ώστε να επιτευχθεί το μέγιστο της προσφοράς του Οργανισμού προς τα μέλη του.                                                                                   Ωστόσο, για την υλοποίηση αυτών των προσπαθειών της Διοίκησης, η άμεση τακτοποίηση των εισφορών των μελών προς τον Οργανισμό, αποτελεί βασική προϋπόθεση.
Για αυτό το λόγο καλούνται οι οφειλέτες να εξοφλήσουν τα υπόλοιπά τους .
Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη το εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα των συσσωρευμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών των μελών, δίνεται  στα μέλη η ευκαιρία διακανονισμού με μεγαλύτερο βαθμό ευελιξίας -κατά περίπτωση-.
Αναμένοντας τη θετική ανταπόκριση των μελών, η Διοίκηση του ΤΟΕΒ ΤΙΤΑΝΙΟΥ συνεχίζει τις προσπάθειες για την εύρυθμη λειτουργία του.

Διαβάστε Περισσότερα »