Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2018

Εκδρομή στην Αθήνα και στη Βουλή των Ελλήνων διοργανώνει ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιτέας

Στις 9 Δεκεμβρίου και ημέρα Κυριακή ο Εκπολιτιστικός Μορφωτικός σύλλογος Ιτέας διοργανώνει εκδρομή στην Αθήνα. Συγκεκριμένα ο σύλλογος θα αναχωρήσει στις 05:45 πμ (η ώρα αναχώρησης θα τηρηθεί αυστηρώς) από το παλιό Δημοτικό σχολείο.

Στις 10:00 πμ άφιξη στην Αθήνα και επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων (είσοδος και ξενάγηση ελεύθερα). Κατόπιν θα υπάρχει ελεύθερη ώρα για φαγητό και καφέ και στις 18:00 μμ οι εκδρομείς θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την θεατρική παράσταση "Μαριχουάνα στοπ" στο θέατρο Γκάζι (τιμή εισιτηρίου παράστασης 15 ευρώ το άτομο).

Αναχώρηση από την Αθήνα στις 20:30 μμ και άφιξη στην Ιτέα στις 12:30 το βράδυ περίπου.
Η τιμή του εισιτηρίου για το λεωφορείο θα εξαρτηθεί από τις συμμετοχές.

Δηλώσεις συμμετοχής έως και τις 27 Νοεμβρίου στο τηλ 6932878948.


Διαβάστε Περισσότερα »

Η επιστροφή

Πάει πολύς καιρός που επισκέφθηκα για τελευταία φορά το Χωριό μου, τον Πέτρινο, αν και στην περίπτωσή μου, ψυχικά ουδέποτε έφυγα. Φεύγει κανείς από έναν τόπο όταν φεύγοντας δεν παίρνει τίποτα μαζί του, τα αφήνει όλα πίσω. Και στην περίπτωσή μου μόνο αυτό δεν ισχύει.
Αλλά άλλο να αναπολείς, βέβαια, όσα έζησες στην αφετηρία σου και άλλο να βρίσκεσαι κοντά τους.
Κάπως έτσι, χθες Κυριακή, βρέθηκα στο πατρικό μου σπίτι ή καλλίτερα στο σπίτι του μικρότερου αδελφού μου. Βέβαια πρώτο μου μέλημα η προσκύνηση των τάφων των γονιών μου ή ό,τι απέμεινε στο κοιμητήριο του χωριού.
Ακολούθησε μια επίσκεψη στο καφενείο, στον τόπο συνάντησης και σχόλης των κατοίκων και αποζημιώθηκα: Ωραίο να βρίσκεσαι με συμμαθητές σου από το δημοτικό, φίλους, συγγενείς, όσους έχεις στη μνήμη σου, κι εγώ τους είχα όλους. Και με εξέπληξε η απορία τους όταν προσφωνώντας τους με το μικρό τους όνομα, μου έλεγαν:
Μα με θυμάσαι!
Μα πως να ξεχάσεις ανθρώπους που πρωτογνώρισες στη ζωή σου, ανθρώπους με τους οποίους έζησες, κοντά ή μακριά δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι ήταν το περιβάλλον σου, αυτό που κατά κάποιο τρόπο συνέβαλε στη διαμόρφωση του χαρακτήρα σου.
Ωστόσο το χωριό έρημο, δημοτικό σχολείο κλειστό γιατί δεν υπάρχουν παιδιά, δεν ακούγονται φωνούλες, τίποτα που συνδέει την παλιά ζωντάνια με το τώρα. Να σκεφθείτε ότι το χωριό, δηλαδή η κτηματική περιοχή, έγινε καταφύγιο αγριογούρουνων!
Πού, σε ένα καμπίσιο χωριό;
Σημεία των καιρών!
Ευτυχώς το χωριό έχει Παπά.
Σκεφθείτε ένα χωριό χωρίς Παπά, χωρίς Εκκλησιά ή με την Εκκλησιά κλειστή. Φρίκη!
Και το κράτος των Αθηνών θέλει να αποδυναμώσει και το μόνο θεσμό που στήριξε και στηρίζει το Έθνος των Ελλήνων.
Φεύγουμε από τα χωριά μας και αναζητούμε καλλίτερη τύχη στα αστικά κέντρα και μέχρις εδώ θεμιτό. Το χωριό, το πατρικό σπίτι μας γιατί το εγκαταλείπουμε;
Και το παράξενο είναι ότι το θυμόμαστε όταν γεράσουμε!
Κάτι είναι κι αυτό.
Άνθρωπέ μου, μην κόβεις τις ρίζες σου, θα χαθείς, ασήμαντος θα καταλήξεις.

Κωνσταντίνος Γαλλής





Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018

Ιερά Πανήγυρις των Αγίων Ταξιαρχών στην Ιτέα

Σήμερα 7 Νοεμβρίου ημέρα Τετάρτη παραμονή των Αγίων Ταξιαρχών και ώρα 5:30μμ θα τελεσθεί Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ΄αρτοκλασίας και Θείου Κηρύγματος προεξέχοντος του Αρχ. Π. ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΤΣΟΛΑΚΗ, και με την συμμετοχή ιερέων της Αρχ. Περιφέρειας Ιτέας.

Το πρωί της Πέμπτης 8 Νοεμβρίου και ώρα 7:30 πμ θα τελεσθεί Πανηγυρική Θεία Λειτουργία
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2018

Έξι Γάλλους καθηγητές φιλοξένησε ο Μικρασιατικός Σύλλογος Βουναίνων

Στα πλαίσια του Erasmus που υλοποιείται με πρωτοβουλία του 3 Γυμνάσιου Λάρισας, βρέθηκαν στα Βούναινα στην αίθουσα του Συλλόγου έξι Γάλλοι καθηγητές και καθηγήτριες οι Catherine Perrin, Elisabeth Brie, Catherine Geiger, Laurence Daubié-Challant, Kate Monet και Jean-Pierre Grosboillot. συνοδευόμενοι από τη διευθύντρια του σχολείου Ιωάννα Θεοδωροπούλου, και τις καθηγήτριες κα Σοφία Σκουμή, κα Ειρήνη Ραπτοπούλου και κα Κατερίνα Πουλαράκη.
Το project ονομάζεται «Το ταξίδι σε όλες του τις διαστάσεις».
Στόχος του προγράμματος είναι, εξετάζοντας τις διαφορετικές πλευρές ενός ταξιδιού, να μπορέσουμε να γίνουμε πιο ανεκτικοί σε όποιον είναι διαφορετικός από εμάς και να εστιάσουμε στα θετικά που έχει να προσφέρει η συνάντηση ανθρώπων διαφορετικής καταγωγής, φυλής, θρησκείας, γλώσσας ή κουλτούρας, ανεξάρτητα από τους λόγους που οδηγούν στη συνάντηση αυτή.
Η υπεύθυνη του μουσείου κα Μαρία Π. Χαρακοπούλου ξενάγησε τους καθηγητές στο μουσείου μας, οι οποίοι έδειξαν ενθουσιασμένοι από τα εκθέματα του, τα οποία δε, τους φάνηκαν οικεία καθότι ζουν και εργάζονται σε επαρχιακή περιοχή της Γαλλίας (συγκεκριμένα στο σχολείο Val de Rosemont του Giromagny). Στη συνεχεία ο αντιπρόεδρος του συλλόγου δόκτωρ Ηλίας Παλαιοχορλίδης έδειξε στην ομήγυρη ένα βίντεο από τις επισκέψεις του Συλλόγου μας στην Καππαδοκία και συγκεκριμένα από την επίσκεψη στο χωριό Σουλούτσοβα από το οποίο έλκουν την καταγωγή τους οι Βουναινιώτες. Οι καθηγητές τίμησαν τα Καππαδοκικά εδέσματα που είχαν εν το μεταξύ ετοιμάσει οι κυρίες του συλλόγου μας. Ο ενθουσιασμός τους κορυφώθηκε όταν η υπεύθυνη του χορευτικού κα Αγλαΐα Αγγλοπούλου ανέλαβε να δείξει στους Γάλλους τρεις από τους χορούς της Καππαδοκίας.
Με το "ΜΠΙΕΝ ΒΕΝΙΟΥ Α ΝΟΤΡ ΒΙΛΑΖ" ο πρόεδρος του συλλόγου κος Ηλίας Αθαναηλίδης καλωσόρισε σε άπταιστα γαλλικά (ας όψεται το σκονάκι-sms της κας Katerina Poularaki) τους εκπαιδευτικούς και τέλος τους ευχαρίστησε για την τιμητική τους επίσκεψη στον σύλλογο.
Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί ανανέωσαν το ραντεβού για τον Απρίλιο του 2019, καθώς η εν λόγω ομάδα αποτελεί τον προπομπό ενός μεγαλυτέρου project το οποίο θα υλοποιηθεί τον ερχόμενο χρόνο με την άφιξη στη χώρα μας 50 περίπου μαθητών συνοδευόμενων από τις οικογένειες τους
Ευχαριστούμε από καρδιάς τον φωτογράφο Βασίλη Αγγλόπουλο για τις όμορφες φωτογραφίες !!!













Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2018

Τέσσερα έργα βγάζουν την Καρδίτσα από την…!απομόνωση

Τέσσερα έργα τα οποία θα «τρέξουν» το επόμενο διάστημα, θα αλλάξουν ριζικά την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση από και προς την Καρδίτσα.

Τα ευχάριστα μαντάτα που ήρθαν από τις Βρυξέλλες, αναφορικά με το νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε-65, κάνουν λόγο πως εγκρίθηκε η χρηματοδότηση, πράγμα που σημαίνει πως θα μπουν οι μπουλντόζες επιτέλους στο έργο.

Πρόκειται για το γνωστό τμήμα που θα συνδέσει τον… κολοβό αυτοκινητόδρομο και θα φέρει την Καρδίτσα ακόμη πιο κοντά στη Λαμία.

Θετικές είναι και οι εξελίξεις για την ηλεκτροκίνηση της Δυτικής Θεσσαλίας, όπου όπως γράφαμε, αναδείχθηκε μειοδότης στο έργο και το χρονοδιάγραμμα προβλέπει πως μέχρι το 2022 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες. Ο χρόνος για από την Καρδίτσα προς την Αθήνα θα μειωθεί στο μισό…

Ένα επίσης τεράστιο έργο για την περιοχή μας είναι η παράκαμψη της Συκεώνας. Και εδώ οι διαδικασίες «τρέχουν», καθώς ολοκληρώθηκε η διαδικασία δημοπράτησης με την ανάδειξη της αναδόχου εταιρίας.

Το έργο προϋπολογισμού 33 εκ. ευρώ περιλαμβάνει δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, μια γέφυρα στον Ενιπέα, δύο διαβάσεις, δυο κυκλικούς κόμβους , έργα αντιπλημμυρικά, έργα αποστράγγισης έργα ηλεκτρομηχανικά και παράπλευρους δρόμους όπου απαιτείται.

Στις αρχές του νέου έτους αναμένεται να ξεκινήσουν και οι εργασίες στο δρόμο Δέλτα – Παλαμά.

Η μετακίνηση προς την πόλη του Παλαμά θα γίνεται με ασφαλή τρόπο και ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων φαίνεται πως παίρνει σάρκα και οστά.

Τα τέσσερα προαναφερθέντα έργα βγάζουν την Καρδίτσα από την οδική απομόνωση. Το θέμα όμως είναι επισπευσθούν οι διαδικασίες και να μην υπάρξουν χρονοτριβές.

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΦΩΤΗ
Διαβάστε Περισσότερα »

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιτέας θα φιλοξενήσει την Κυριακή 11 και Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2018 στο παλιό Δημοτικό σχολείο Ιτέας την συγχωριανή μας Μαρία Παπαδούλη (Ραμσά) για να εκθέσει τα καλλιτεχνικά χειροτεχνικά δημιουργηματά της στο κοινό.

Η έκθεση θα λειτουργήσει και θα είναι ανοιχτή για το κοινό από τις 10:00πμ έως 6:00μμ και τις 2 ημέρες








Διαβάστε Περισσότερα »

Χαιρετισμός της Χρυσούλας Κατσαβριά στην εκδήλωση του Συλλόγου Φίλων Αγροτικού Λαογραφικού Μουσείου Ιτέας

Πρόεδρε και Μέλη του
Συλλόγου Φίλων του Αγροτικού Λαογραφικού Μουσείου Ιτέας,
Κ. Ντελή

Αγαπητές φίλες και φίλοι της Ιτέας,
Σας ευχαριστώ για την πρόσκληση να παρευρεθώ στην ομιλία που διοργάνωσε ο Σύλλογός σας, για την ιστορία της ευρύτερης περιοχή της Iτέας, από τα νεολιθικά χρόνια ως τη σύγχρονη εποχή, από τον φιλόλογο και συγγραφέα Βαγγέλη Ντελή.
Στο δήμο Παλαμά, και ειδικά στην  Ιτέα, στη Λεύκη, στα Ορφανά, στο Πέτρινο, στη Συκεώνα, στην Αστρίτσα, έχουν καταγραφεί προϊστορικά, αρχαϊκά, βυζαντινά - μεταβυζαντινά και νεότερα  μνημεία που σίγουρα θα αναλυθούν στην ομιλία που θα ακολουθήσει. Αυτές οι αρχαιότητες έχουν  καταγραφεί αλλά, δυστυχώς πολλές δεν έχει αγγίξει ακόμη η αρχαιολογική σκαπάνη.
Από τα  νεώτερα μνημεία του δήμου ξεχωρίζει η τοξωτή γέφυρα της Ιτέας, το κονάκι Κοέν στην Αστρίτσα, το τούρκικο κονάκι στο Πέτρινο.
Η Ιτέα, εμφάνισε τη φθίνουσα πληθυσμιακή εξέλιξη που χαρακτήρισε τα περισσότερα ελληνικά  χωριά της υπαίθρου. Τον 20ο αιώνα και κυρίως μετά το 2ο Παγκόσμιο πόλεμο, η ελληνική επαρχία συρρικνώθηκε είτε λόγω της αστυφιλίας και της ανάπτυξης αστικών κέντρων, είτε λόγω της ξενιτιάς και της αναζήτησης μιας καλύτερης τύχης στο εξωτερικό.
Η Ιτέα όμως ήταν ένα μεγάλο κεφαλοχώρι της περιοχής, όπως μαρτυρεί και το παλιότερο τοπωνύμιο που της απέδωσαν οι Τούρκοι, δηλαδή Κουτσαρί που προήλθε από την τούρκικη λέξη Γκουτζαλάρι, που θα πει «μεγάλο χωριό». Και παραμένει μεγάλο χωριό χάρη στη δράση και την ευαισθησία όλων εσάς που φροντίσατε να διατηρήσετε ζωντανή την ιστορική μνήμη του χωριού σας και της ευρύτερης περιοχής, με εκδηλώσεις σαν τη σημερινή.
Κυρίως όμως συμβάλλετε στην διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και στη διαφύλαξη της τοπικής σας ταυτότητας και του μικροπολιτισμού σας. Συλλέξατε με πολύ κόπο και φροντίδα τα  τεκμήρια του υλικού πολιτισμού σας και ιδρύσατε ήδη από το 2005 το Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας.
Οι κάτοικοι της Ιτέας ήταν πολυτάξιδοι και πραματευτάδες γυρίζοντας με τα κάρα τους όλο τον κάμπο της Θεσσαλίας, μεταφέροντας στις εστίες τους χρήμα και πνεύμα. Αυτό το πνεύμα φαίνεται στα έργα και τις πρωτοβουλίες σας, και πραγματικά σας συγχαίρω.
Τα μουσεία δημιουργήθηκαν τη στιγμή που η κοινωνία αντιλήφθηκε το τέλος ή την εξαφάνιση αυτού του πολιτισμού και συγκρότησε με τον τρόπο αυτό στη μνήμη, τη ζωντανή παράδοση του τόπου.
Η σημασία των μουσείων αυξάνεται κυρίως κατά τις μεγάλες ιστορικές τομές, και σήμερα ζούμε μια μεγάλη τομή, γιατί τότε εκείνα ετοιμάζουν το προσκλητήριο της επικοινωνίας ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν και αναλαμβάνουν το ρόλο της διαιώνισης της μνήμης.
Τα μουσεία της επαρχίας, εκπροσωπούν την ευρύτερη περιοχή, συμβάλλουν στην πνευματική ζωή, με τον πολιτισμικό και εκπαιδευτικό τους ρόλο και την αισθητική που προσφέρουν στους επισκέπτες. Το λαογραφικό μουσείο, αποτελεί την επιβεβαίωση της τοπικής πραγματικότητας, του καθημερινού και της ιστορίας.
Χαρακτηρίζεται από την κυρίαρχη διάσταση του περιφερειακού, συνώνυμου του ανέφικτου και εκείνου που ενδεχομένως βρίσκεται στην τροχιά μιας ανάπτυξης χωρίς αυτή να είναι η κεντρική.

Χαιρετίζω στο πρόσωπο των μελών του συλλόγου σας, αυτή την περιφερειακή αγάπη, τον αγώνα και την αγωνία τόσων ανθρώπων και φορέων που πασχίζουν για την πραγματοποίηση του ανέφικτου.
Η απόπειρα γραφής με τα αντικείμενα, όπου τα πράγματα τοποθετούνται ομιλητικά και πραγματικά, μεταφέρνοντάς μας στον πραγματικό χώρο της παράδοσης αλλά και στον φανταστικό χώρο της εμπειρίας και του ονείρου, λειτουργεί ως μία πρακτική ανασηματοδότηση και αναδημιουργία του παρελθόντος μας.
Στην κατεύθυνση της προώθησης μιας νέας και αποτελεσματικής μουσειακής πολιτικής, κινείται και ο Δήμος Παλαμά, τον οποίο συγχαίρω για την πρωτοβουλία του, το Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας να αναβαθμιστεί και να μετατραπεί σε Κέντρο Αγροτικής Κληρονομιάς.
Πραγματικά σας τιμά  η αγάπη για τον τόπο σας, την ιστορία και τον πολιτισμό.
Είστε μια ισχυρή γέφυρα μεταξύ της παράδοσης, του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος.
Σας εύχομαι καλή επιτυχία.

Χρυσούλα Κατσαβριά Σιωροπούλου
                  Βουλευτής





Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2018

Σύλλογος Φίλων Αγροτικού Λαογραφικού Μουσείου Ιτέας διοργάνωσε εκδήλωση με ομιλητή τον Βαγγέλη Ντελή

Ο Σύλλογος Φίλων Αγροτικού Λαογραφικού Μουσείου Ιτέας δήμου Παλαμά διοργάνωσε χθες το Σάββατο το απόγευμα στην αίθουσα πολλαπλών του παλιού δημαρχείου Ιτέας ομιλία με θέμα:
"H ευρύτερη περιοχή της Iτέας από τα νεολιθικά χρόνια ως τη σύγχρονη εποχή" με ομιλητή τον φιλόλογο και συγγραφέα Βαγγέλη Ντελή σε μια αίθουσα κατάμεστη και με μεγάλο ενδιαφέρον.

O φιλόλογος και συγγραφέας Βαγγέλης Nτελής αναφέρθηκε στους λόγους που οδήγησαν κάποτε στη μόνιμη κατοίκηση στην περιοχή μας, στις μετακινήσεις των φύλων και στη διαμόρφωση της βάσης για την μετέπειτα πολιτισμική ανάπτυξη. O πολύ μεγάλος αριθμός νεολιθικών οικισμών και η συνεχόμενη κατοίκηση της περιοχής, οι μύθοι και τα ιστορικά στοιχεία καθιστούν το τμήμα αυτό της Θεσσαλίας ξεχωριστό. Oι τεχνικές καλλιέργειας και η εξημέρωση των ζώων, τα σύνθετα εργαλεία και οι θρησκευτικές πεποιθήσεις περιγράφουν έναν λαό που έμαθε να επιβιώνει ως τις μέρες μας.

Την εκδήλωση χαιρέτησαν η Βουλευτής  ΣΥΡΙΖΑ Χρυσούλα Κατσαβριά και ο Δήμαρχος Παλαμά Γιώργος Σακελλαρίου.

Χαιρετισμό έστειλαν η Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτα Βράντζα και ΝΔ Κώστας Τσιάρας καθώς επίσης και ο Παναγιώτης Νάνος συγγραφέας και ερευνητής τοπικής ιστορίας, διοικητής Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας.

Τίμησαν επίσης με την παρουσία τους την εκδήλωση οι: Ο πατήρ Βασίλειος Γερούκης, ο Αντιδήμαρχος Θωμάς Κοντοβάιος, ο πρώην Δήμαρχος Φύλλου Αντώνης Αναστασόπουλος, ο πρόεδρος Πολιτιστικού Συλλόγου Ιτέας Αχιλλέας Μπαλαντίνας, ο Διευθυντής της ΑΝΚΑ Καρδίτσας Μπέλης Βασίλης, ο πρόεδρος του δικτύου Μουσείων Καρδίτσας και Διευθυντής Θεσσαλίας Τεχνικού Τμήματος ΟΤΕ Μπονώτης Αποστόλης, η υπεύθυνη του Μουσείου Πόλης Καρδίτσας Λέκκα Φένια, και η εκπρόσωπος του Βυζαντινού Μουσείου Ρεντίνας Εύη Φλώρου.


























Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2018

Κέντρο Αγροτικής Κληρονομιάς στην Ιτέα

Σε Κέντρο Αγροτικής Κληρονομιάς θέλει να μετατρέψει το Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας, η Δημοτική Αρχή Παλαμά
Τη μετατροπή του υφιστάμενου Λαογραφικού Μουσείου Ιτέας σε Κέντρο Αγροτικής Κληρονομιάς προωθεί ο Δήμος Παλαμά. Το Δημοτικό Συμβούλιο Παλαμά ενέκρινε την Πέμπτη την υποβολή πρότασης ένταξης του έργου στο πρόγραμμα Leader 2014-2020 του Νομού Καρδίτσας.
Ο σχεδιασμός του Έργου βασίζεται στην αρχή της ορθής και πλήρους αξιοποίησης του υφιστάμενου Λαογραφικού Εκθετηρίου στην Ιτέα, που αποτελεί μια σημαντική υποδομή του Δήμου, είναι πλούσιο σε εκθέματα και σημείο επαφής για την τοπική κοινωνία, με ανάδειξή του σε ένα κέντρο πολιτισμού για το Δήμο Παλαμά, που θα στηρίζει και προβάλει την ιστορία του τόπου.
Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 200.000 ευρώ και αποτελείται από επιμέρους Υποέργα.


Σκοπός 
Το έργο σκοπεύει στην αναβάθμιση του υφιστάμενου Λαογραφικού Εκθετηρίου Ιτέας σε Κέντρο Αγροτικής Κληρονομιάς Δήμου Παλαμά, μέσα από μια σειρά ήπιων παρεμβάσεων, αξιοποίησης του υπάρχοντος εκθεσιακού υλικού, συμπλήρωσης και αναβάθμισης προβολής με σύγχρονα μέσα.
Στοχεύει στην σύγχρονη επιστημονικά και τεχνολογικά προσέγγιση και απόδοση της ιστορίας που διαθέτει και προβάλει το υφιστάμενο Λαογραφικό Εκθετήριο Ιτέας, τον εμπλουτισμό της σε στοχευμένες θεματικές ενότητες όπως είναι οι αγροτικές εργασίες σε προϊόντα κύριας ενασχόλησης των κατοίκων της περιοχής στα προηγούμενα χρόνια (βαμβάκι κ.α.), και παροχής οργανωμένης μόνιμης έκθεσης και διαδραστικών εμπειριών στους επισκέπτες.
Συνοπτικά, στοχεύει στη δημιουργία ενός κόμβου πολιτισμού πολλαπλής λειτουργικότητας, άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία του τόπου, που θα απευθύνεται στους κατοίκους του Δήμου και ευρύτερης περιοχής.
Αναφέρεται ότι οι σύγχρονες «εκθέσεις» όπως αυτή που προτείνεται να δημιουργηθεί από τον Δήμο Παλαμά στο χώρο του σημερινού λαογραφικού Εκθετηρίου Ιτέας , στοχεύουν στη συναισθηματική και νοητική ενεργοποίηση των επισκεπτών ή και συμμετεχόντων σε ένα διαδραστικό ή εκπαιδευτικό πρόγραμμα, μέσω της αυθεντικότητας της υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και των ανθρώπινων ιστοριών που κουβαλούν. Η ενσωμάτωση της βιωματικής εμπειρίας, αποτελεί τη βάση σχεδιασμού για το Κέντρο Αγροτικής Κληρονομιάς που δημιουργεί ο Δήμος Παλαμά μέσω του προτεινόμενου Έργου.


Υποέργα
Αντικείμενο του έργου αποτελεί ο εκσυγχρονισμός των χώρων και εξοπλισμού του όπου απαιτείται, η συμπλήρωση εξοπλισμού, η επανατοποθέτηση των εκθεμάτων, η σήμανση, η δημιουργία εποπτικού υλικού συμπεριλαμβανομένου του ψηφιακού, η πρόβλεψη υλοποίησης διαδραστικών δραστηριοτήτων επισκεπτών με στόχο την βελτιστοποίηση λειτουργίας του χώρου, ως ένα Κέντρο Αγροτικής Κληρονομιάς του Δήμου Παλαμά.

Το Έργο δομείται από Υποέργα ως ακολούθως :
-«Εργασίες αναβάθμισης Εκθεσιακού χώρου Ιτέας, για τη λειτουργία ως Κέντρο Αγροτικής Κληρονομιάς Δήμου Παλαμά», με προϋπολογισμό 90.000 ευρώ.
Αφορά στην εκτέλεση όλων των απαιτούμενων οικοδομικών και ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών στο κτίριο και περιβάλλοντα χώρου του, καθώς και βασικό εξοπλισμό που θα κατασκευαστεί και εγκατασταθεί μόνιμα στο χώρο. Ενδεικτικά αναφέρονται εργασίες εκσυγχρονισμού χώρων τουαλετών, σκίαστρα σε ορισμένα ανοίγματα/φεγγίτες, αποκαταστάσεις τοιχοποιιών – επιχρισμάτων, εργασίες ηλεκτρομηχανολογικές, συναγερμός, κ.α.

– «Παροχή Υπηρεσιών Υποστήριξης για την οργάνωση λειτουργίας του Λαογραφικού Εκθεσιακού χώρου Ιτέας, ως Κέντρου Αγροτικής Κληρονομιάς Δήμου Παλαμά», με προϋπολογισμό 24.800 ευρώ
Αφορά στην παροχή Υπηρεσιών υποστήριξης για την αξιολόγηση των εκθεμάτων που διατίθενται, τον τρόπο και μεθόδους παρουσίασης αυτών στον εκθεσιακό χώρο, προκειμένου να μπορεί να λειτουργήσει πολυδιάστατα και διαδραστικά, προβάλλοντας στους επισκέπτες του μέσω των εκθεμάτων αλλά και εποπτικού υλικού, την ιστορία του τόπου και την αγροτική κληρονομιά της περιοχής, με ανάδειξη της βέλτιστης λύσης μέσα από εξέταση εναλλακτικών που θα προταθούν από Σύμβουλο Υποστήριξης. Η διάρκεια υλοποίησης προβλέπεται σε 5 μήνες.

– «Παροχή Υπηρεσιών δημιουργίας εποπτικού υλικού στο πλαίσιο αναβάθμισης του Λαογραφικού Εκθεσιακού χώρου Ιτέας, σε Κέντρο Αγροτικής Κληρονομιάς Δήμου Παλαμά», με προϋπολογισμό 24.800 ευρώ

– «Παραγωγή έντυπου εποπτικού υλικού και υλικού προβολής του Κέντρου Αγροτικής Κληρονομιάς Δήμου Παλαμά», με προϋπολογισμό 24.8000 ευρώ

– «Προμήθεια εξοπλισμού Κέντρου Αγροτικής Κληρονομιάς Δήμου Παλαμά», με προϋπολγοισμό 35.600 ευρώ

Αφορά στην προμήθεια εξοπλισμού προστασίας και προβολής, όπως προκύψουν μετά την έγκριση παραδοτέων 2ου Υποέργου.

Νέος Αγών
Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018

Η εκπομπή της ΕΡΤ3 "Κυριακή στο χωριό" αφιερωμένη στο 5ο Καραγκούνικο Αντάμωμα

Η εκπομπή της ΕΡΤ3 "Κυριακή στο χωριό", που αφορά στο 5ο Καραγκούνικο Αντάμωμα και η οποία δεν προβλήθηκε την προηγούμενη Κυριακή, λόγω της παρέλασης και των ατελείωτων δηλώσεων, θα προβληθεί την ερχόμενη Κυριακή στις 4 Νοεμβρίου στις 13.00 μ.μ..
Η Αμφικτιονία των Θεσσαλών Καραγκούνηδων σας καλεί να την παρακολουθήσετε, γιατί θα σας δοθεί η ευκαιρία να γνωρίσετε πολλά στοιχεία από τη πλούσια παράδοση των Θεσσαλών Καραγκούνηδων. 
Διαβάστε Περισσότερα »