Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

- Σεβασμός στον πελάτη

"Σεβασμός στον πελάτη"
Βλέπω κάποιους μαγαζάτορες τα τελευταία χρόνια, να το έχουν διαγράψει το ρητό αυτό από τη μνήμη τους, και να το θυμούνται πάντα στο τέλος, όταν θα είναι πλέον αργά, όταν θα έχουν μείνει μόνοι τους.



Αγαπητέ, όταν ανοίγεις μαγαζί, έχεις ανάγκη πολύ κόσμο.
Και δεν χρειάζεσαι μονάχα λεφτά για να το ανοίξεις, μα και σωστή διαχείριση, για να το έχεις και στο μέλλον με επιτυχία.
Θα σου πω λοιπόν τις δικές μου “Δέκα Εντολές”, και εντελώς δωρεάν....

1. Κατ’ αρχάς, έχεις ανάγκη τον κάθε πελάτη, (άλλωστε γι΄αυτό το ανοίγεις) αλλιώς θα το κλείσεις πολύ σύντομα.

2. Έχεις ανάγκη από πεπειραμένο, τίμιο και ευγενικό προσωπικό, γιατί αλλιώς την έκατσες, θα σου διώξουν τους πελάτες, και πάλι θα το κλείσεις.

3. Είσαι κουβαρντάς, δεν βάζεις καβούρια στις τσέπες σου, και αυτό το καταλαβαίνει ο πελάτης πιστεψέ με, γι’ αυτό δεν χρειάζεται να σου πω το γιατί. Εκτός κι αν θέλεις να σε φωνάζουν  “Εβραίο”.. ξέρεις ποιόν εννοώ!

4. Κρατάς ευχαριστημένο το προσωπικό σου, για να σου δώσει την ψυχή του, και δεν τους φέρεσαι σαν σε σκλάβους σε γαλέρα. Αλλιώς κάντα όλα μόνος σου αν μπορείς. Με ανθρώπους έχεις να κάνεις, όχι με ζώα, αν και με τα ζώα είσαι πιο ανθρώπινος.

5. Είσαι κοινωνικός, χαμογελαστός και κάνεις φίλους τους πελάτες σου.
Τις κακοκεφιές, και τα προβληματά σου τα αφήνεις σπίτι σου, δεν σου φταίνε αυτοί.

6. Δεν αφήνεις τη γυναίκα σου, η όποιον άλλον να κάνει κουμάντο στην δουλειά σου, ούτε είναι ωραίο να σας βλέπει ο κόσμος να τσακώνεστε. Αυτά κρατήστε τα για το σπίτι σας.

7. Αν κάποιος από το προσωπικό δεν κάνει για την επιχείρησή σου, τον απολύεις, δεν τον κρατάς επιδεικτικά για το φτηνό μεροκάματο, γιατί μια μέρα θα μείνετε οι δυό σας στο μαγαζί.

8. Κράτα χαμηλά την μουσική που βάζεις, δεν είναι όλοι κουφοί, ούτε διψασμένοι για μουσική.
Ο κόσμος έρχεται να ηρεμίσει και να ξεκουραστεί, όχι να βραχνιάσει επειδή δεν τον ακούει η παρέα του, και την επομένη, όποιος τον ακούσει να μιλάει, να νομίζει ότι ήταν σε κανένα γήπεδο.

9. Δείχνε στον πελάτη ότι τον σέβεσαι, και ότι νοιάζεσαι για αυτόν. Όχι να του δείχνεις επιδεικτικά πως τον έχεις χεσμένο, γιατί το δικό του (σίγουρο) χέσιμο, μια ημέρα των ημερών θα σου κοστίσει πολύ ακριβά.

10. Αν κάτι χάλασε, το αντικαθιστάς με καινούργιο, δεν το γεμίζεις "τσιρότα", ούτε το προσφέρεις ατελές η φθαρμένο.

Αυτές ήταν οι δέκα “εντολές”, που εγώ θα τις έλεγα “συμβουλές” για πολλούς που θέλουν σώνει και καλά να λέγονται μαγαζάτορες.
Αποφάσισα να τα γράψω, μήπως αν τα δουν γραμμένα, κάποιων να ιδρώσει λιγάκι τ’ αφτί.
Για να δούμε..!!

Παύλος Σαμαράς

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μαγαζάτορας:
Εκκολαπτόμενο αρπακτικό πτηνό, που ζηλεύει τα μέγιστα τον ξάδερφό του Όρνιο, κι ασπάστηκε προσφάτως, το θρήσκευμα του άρπαξε, να φας, και κλέψε να ΄χεις...

Συναντάται πανταχόθεν στον ορίζοντα της βιοπάλης, και πάσχει μονίμως, από βουλιμία, καρμηριά, και κομπορημοσύνη ξερολισμού...!

Διάρκεια ζωής:
Πολύ μικρή, και το ξέρει, κι αυτή του η ιδιαιτερότητα το κάνει πολύ επικίνδυνο για την ασφάλεια, όσων το πλησιάζουν, συναναστρέφονται, κι άκρως θανατηφόρο για όσους συνεργαστούν μαζί του.

Τρόποι αντιμετώπισης:
Παγίδευση στο κλουβί της ματαιοδοξίας και του κομπασμού, από άλλο αντίστοιχο αρπακτικό, το αποκαλούμενο αυλοκόλακα συμβουλάτορα.

Αποτελεσματική μέθοδο εξόντωσης:
Παραμένει η απλή, κλασική μέθοδος γραψίματος αυτού, εις χώρον σκοτεινόν κι ανήλιαγον με συντροφιά δυο ευτραφείς όρχεις.

Αποθνήσκει, από ασιτία και μαρασμό, μια εξαιρετικά αργή, κι επίπονη διαδικασία. Προς, τα τέλη της ζωής του, σκούζει, κλαίει κι οδύρεται, καταρώμενο, όσα θύματα του ξέφυγαν και το ανάγκασαν σε ασιτία...!

Μνημονεύεται πολλάκις, εις συζητήσεις, ως παράδειγμα αποφυγής, κι ως αντικείμενο καυστικών σχολίων χιούμορ, του τύπου, "κοιτάτε τα καζάντια του μ@λ@κοπίτουρα" ή "μα τι παλιολατσόνα έιναι τούτος" και διάφορα άλλα συναφή...!

Τέλος, ευχόμεθα εις άπαντες, να ζήσουμε να τον θυμόμαστε ώστε να καταλαβαίνουμε ταχέως τους επίδοξους απογόνους του, με την πρώτη ματιά...!!!

Ανώνυμος είπε...

μια χαρά τα έγραψες Παύλο...
εκφράζεις πολλούς από μας τους πελάτες...

Ανώνυμος είπε...

Μαγαζί δεν έχω, αλλά σαν πελάτισσα, τα μαγαζιά που γνωρίζουν και τηρούν τις εντολές σου, θα με είχαν μόνιμη!

Βάσω Αποστολοπούλου είπε...

Παρεμπιπτόντως οι Εβραίοι λένε: Ακόμη και η σκόνη των πελατών είναι πολύτιμη. Και λέω εγώ τώρα αφού είναι η σκόνη πολύτιμη πόσο μάλλον τα λεφτουδάκια που αφήνει ειδικά τώρα με την κρίση!

Ανώνυμος είπε...

Χρειάζεται να δούμε το κοινό καλό...
Αν σκεφτείς οτι το χωριό μας και η περιοχή μας γενικά είναι και ένας εν δυνάμει τουριστικός προορισμός (Αγροτικό Μουσείο, εκκλησία προφήτη Ηλία, Αρχαιολογικά ευρήματα) πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία και να γίνουμε πιο φιλικοί και προς τον πελάτη και προς τον επισκέπτη.

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής: Σχόλια ανώνυμα, σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται. Η "Ιτέα Καρδίτσας" δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση τα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την "Ιτέα Καρδίτσας". Επίσης ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρεί οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε και τους όρους χρήσης.

Ο διαχειριστής