Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Γράμμα στήν πρώτη μου δασκάλα...

Ήσουν η πρώτη δασκάλα μου!
Ησουν η δασκάλα μου τότε που δεν είχα στον…ήλιο μοίρα!
Ήσουν αυτή που πρωτοείπα την άγνωστη μέχρι τότε για μένα λέξη "ΚΥΡΙΑ" και που μου έμαθε να γράφω και να διαβάζω.
Ήσουν αυτή που προσπαθούσε να μας γνωρίσει την κοινωνία με την δύναμη του παραδείγματός της.
Σε είχα Δασκάλα Κυρία Σοφία σχεδόν σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού με εξαίρεση την έκτη αν θυμάμαι καλά.
Πάντα με έκανες να αισθάνομαι οτι ήμουν ο αγαπημένος σου μαθητής.
Σκέφτηκα να σου γράψω σήμερα για την ευγνωμωσύνη που νοιώθω για σένα, και συνεπαρμένος, γύρισα πίσω στίς αρχές της 10ετίας του ‘60 και αισθάνθηκα ξανά μαθητής “της πρώτης τάξης” και ας έχουν περάσει σχεδόν 50 χρόνια από τότε. Πρωτάκι στο Δημοτικό Σχολείο, θυμάμαι, ένα τεράστιο επιβλητικό πέτρινο κτίριο που μου προκαλούσε δέος όταν το έβλεπα μικρός, και που ακόμα και τώρα που το κοιτάζω και περπατάω μέσα του το θαυμάζω και συγκινούμαι.
Είχες πάντα για τον καθένα μας ένα καλό λόγο, φαίνεται είχαμε και μείς κάτι που μας ξεχώριζε.
Μα και αυστηρή στον έλεγχο, επίμονη στην μάθηση μα και ψυχαγωγός, όταν η περίσταση το απαιτούσε, γνώστης της τρυφερής παιδικής ψυχής μας. Αγαπούσες το δυνατό μυαλό κι εκτιμούσες την φιλότιμη προσπάθεια. Ήσουν παιδαγωγός μάννα και ψυχολόγος.

Αγαπημένη μου δασκάλα!
Έτσι φάνταζες στα παιδικά μου μάτια, μα και κάθε φορά που σε συναντώ από τότε επιβεβαιώνεις την πρώτη μου εντύπωση.
Μου έμαθες γράμματα και συμπεριφορά.
Μου έδωσες γνώση μα και αρχές.
Μου δίδαξες εσύ τον πρώτο μου αξιακό Κώδικα, που είναι και παραμένει ο ίδιος μέχρι και σήμερα. Τον Κώδικα, που όσες φορές τον παραβώ στην ζωή, αισθάνομαι πάνω μου το ερωτηματικό βλέμμα σου.
Για σένα ήταν μάθημα ζωής, το να μάθουμε γραφή και ανάγνωση.
Με είχες πείσει ότι “όποιος λέει την αλήθεια, βγαίνει πάντα κερδισμένος”. Γενναία διδαχή, που ακόμα και σήμερα με κρατά δέσμιο.
Για να μας εμπνεύσεις στην φιλαλήθεια, και στην μεταμέλεια, άφηνες, θυμάμαι, ατιμώρητο όποιον με παρρησία παραδεχόταν και αναγνώριζε το "σφάλμα του"!
Ελεγες πάντα ότι “η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά”, και “πως κανείς στην ζωή δεν πρόκειται να μας αρνηθεί τίποτα, εφ’ όσον είμαστε ευγενικοί και θαρραλέοι”.
Ήσουν δε απόλυτη ότι η γνώση και το ήθος χρειάζεται επιβράβευση για να γίνει αιτία έμπνευσης, μίμησης και “ευγενούς άμυλλας”. Είχες μια απίστευτη ικανότητα να εμπλουτίζεις το μάθημα με διάλογο και συζήτηση πάνω στην ζωή, την καθημερινότητα, τον κόσμο γύρω μας. Καθημερινή σου φροντίδα και αγωνία ήταν πως θα μάθουμε να σκεφτόμαστε, να χρησιμοποιούμε το μυαλό μας, όσο γίνεται περισσότερο. Πως θα μάθουμε χωρίς παπαγαλία, πως θα μας δημιουργηθεί το ενδιαφέρον και η αγάπη για την αριθμητική, για την ιστορία του τόπου μας, για την κοινωνία, και πως θα μας εμπνεύσεις στην χειροτεχνία, και την οδική, την εποχή εκείνη. Κι όλα αυτά μας τα μάθαινες, μέσα σε δύσκολα και μείζερα χρόνια μιας και τα βιβλία που είχαμε τότε ήταν λίγα και φτωχά.
Συνέβαλες με το ιερό έργο της διδασκαλίας σου στην προσωπική ευτυχία και πρόοδο όχι μόνο την δική μου αλλά και πολλών άλλων παιδιών, που είχαν την τύχη να σε έχουν Δασκάλα.
Συνέβαλες με τον τρόπο σου στον πλουτισμό της κοινωνίας με ολοκληρωμένα και υπεύθυνα άτομα. Με τον καθαρό, ευθύ και διδακτικό σου λόγο, αγαπημένη μου Δασκάλα, ξύπνησες νωρίς μέσα μας την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο, εκείνα τα δύσκολα για μας χρόνια.
Και δικαιώθηκες....

Σ΄ευχαριστώ....!!!!

 Ο μαθητής σου
Πάυλος Σαμαράς


5 σχόλια:

Ευάγγελος Θανασούλης είπε...

Κι εγώ την είχα δασκάλα στην Ε' Δημοτικού κι αισθάνομαι πολύ τυχερός γι' αυτό. Πραγματικά η "ΚΥΡΙΑ ΣΟΦΙΑ" είναι από τους ελάχιστους εκπαιδευτικούς αλλά και ανθρώπους που συνδέεται με ευχάριστες αναμνήσεις της ζωής μου (μαζί με την Κυρία Χρυσάνθη)... Πολλοί από εμάς της οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ. Ο Θεός να της χαρίζει υγεία...

Βάσω Αποστολοπούλου είπε...

Ναι πράγματι υπήρξαμε τυχεροί που είχαμε μια τέτοια ΔΑΣΚΑΛΑ!!!!!!!!

Βάσω Αρχοντή είπε...

Μπραβο Παυλε αυτα ειναι σκεψεις και συναισθηματα πολλων παιδιων που φοιτησαν στο δημοτικο σχολειο Ιτεας με δασκαλες οπως η κ.Σοφια και η αειμνηστη Χρυσανθη.Τις ευχαριστουμε για ολα!!!!!

Παλαίμαχος είπε...

Σύμφωνα με τη λαική θυμοσοφία: Ο γιατρός κρατάει στα χέρια του τη ζωή μας,ο παπάς την ψυχή μας και ο δάσκαλος την τύχη των παιδιών μας...
Εύχομαι να μας τύχει και καλός γιατρός και καλός παπάς...

Κ.Ν είπε...

Συ μ'έδωσες το φως, μ'έμαθες να σέβομαι, μ'έμαθες να βοηθώ, μ'έμαθες να προσπαθώ, μ'έμαθες να αγαπάω, μ'έμαθες τα πρώτα μου γράμματα....ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΥΡΙΑ ΣΟΦΙΑ!

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής: Σχόλια ανώνυμα, σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται. Η "Ιτέα Καρδίτσας" δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση τα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την "Ιτέα Καρδίτσας". Επίσης ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρεί οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε και τους όρους χρήσης.

Ο διαχειριστής