Παρασκευή 30 Απριλίου 2021

Ξαναεμφανίστηκαν στην Ιτέα κρούσματα απόπειρας ληστειών σε σπίτια

Ξαναεμφανίστηκαν στην Ιτέα, μετά από καιρό, κρούσματα απόπειρας ληστειών σε σπίτια. 
Τα κρούσματα έχουν αυξηθεί κατακόρυφα το τελευταίο διάστημα. 
Και όλα σε σπίτια κεντρικά και κατοικήσιμα.

Κι άλλα σπίτια παραβιάστηκαν αυτή την εβδομάδα με πρόσφατο το χθεσινοβραδινό της Μεγάλης Πέμπτης στο κέντρο του χωριού μας σε σπίτια κοντά στην πλατεία.
Το τραγελαφικό είναι πως προσπαθούν να μπουν την ώρα που είναι μέσα οι ιδιοκτήτες. 
Αυτό και μόνο είναι πολύ σοβαρό για κάθε ενδεχόμενο βίας.
Στη συνέχεια οι ιδιοκτήτες κάλεσαν την Αστυνομία και έδωσαν την τυπική - σε αυτές τις περιπτώσεις - κατάθεση.
Παρόμοια περιστατικά έχουν καταγγελθεί και στο παρελθόν εδώ στο χωριό και οι κάτοικοι προσπαθούν να εξοπλισθούν πλέον με διάφορα συστήματα συναγερμού, και με οτιδήποτε άλλο για να αποτρέψουν κάθε προσπάθεια των ληστών. Εκφράζουν δε την έντονη αγανάκτηση και ανησυχία τους για τα συνεχή και πολλαπλά κρούσματα κλοπών στο χωριό. Ζουν υπό το φόβο των επιθέσεων καθώς έρχονται, το τελευταίο διάστημα αντιμέτωποι με ληστρικές επιδρομές.

Ας ελπίσουμε να μην συμβούν τα χειρότερα σε περίπτωση που έρθει κάποιος αντιμέτωπος με τον ληστή...



Διαβάστε Περισσότερα »

Ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας σας εύχεται "Καλή Ανάσταση"

Η Ανάσταση του Θεανθρώπου να είναι Ανάσταση ελπίδας για όλους, για ένα κόσμο πιο ανθρώπινο, πιο ειρηνικό, για ένα κόσμο δημιουργικό και ευτυχισμένο. 

Είθε η φετινή Λαμπρή να αποτελέσει ένα μήνυμα αναγέννησης για τον τόπο μας και το Άγιο Φως της Ανάστασης ας γεννήσει στις ψυχές όλων μας αγάπη και ελπίδα για την ζωή.


Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα στα μέλη και σε όλο τον κόσμο!!!.

                     Σύλλογος Γυναικών Ιτέας


Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 29 Απριλίου 2021

Ο Σύλλογος Φίλων Αγρ.& Λαογρ. Μουσείου Ιτέας σας εύχεται Καλή Ανάσταση!

Ο Θείος λόγος και η θυσία της Σταύρωσης ας καθοδηγούν την κάθε σκέψη μας για να βλέπουμε πίσω με κατανόηση, μπροστά με ελπίδα, γύρω μας με αγάπη.
H Ανάσταση του Κυρίου να φέρει την λύτρωση στις ψυχές όλων μας.
Το Φως της Ανάστασης να φωτίζει τις ζωές μας και να μας χαρίζει υγεία, οικογενειακή ευτυχία και επαγγελματική προκοπή.


Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα σε όλους!!!

                   Σύλλογος Φίλων 
Αγροτικού Λαογραφικού Μουσείου Ιτέας




Διαβάστε Περισσότερα »

Το Δ.Σ. του Εκπολιτιστικού Μορφωτικού συλλόγου Ιτέας, εύχεται ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ και ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Το Δ.Σ. του Εκπολιτιστικού Μορφωτικού συλλόγου Ιτέας, εύχεται καλή ανάσταση και ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ με υγεία και ευλογία σε όλους τους συγχωριανούς μας, σε όλους τους ετεροδημότες μας και του χρόνου να ανταμώσουμε!! 

Το Άγιο φως να μπει στις καρδιές όλων!!





Διαβάστε Περισσότερα »

Άτυπο συντονιστικό για τη νέα αρδευτική περίοδο

Άτυπο συντονιστικό για τη νέα αρδευτική περίοδο

Κωστής Νούσιος:
"Με υδατικό έλλειμμα ξεκινάει στις 8 Μαΐου η αρδευτική περίοδος. Στόχος μας η επαρκής άρδευση και η διαφύλαξη των οικολογικών ορίων των ταμιευτήρων’".

Συνεργασία όλων των φορέων που ασχολούνται με τη διαχείριση των υδάτων, επικαιροποιημένο πρόγραμμα εκροών νερού από τους ταμιευτήρες και διεκδίκηση έργων όπως το Φράγμα Μουζακίου, είναι τα συμπεράσματα της συνεδρίασης του άτυπου συντονιστικού οργάνου της Π.Ε Καρδίτσας, για τη νέα αρδευτική περίοδο.

Στην εισήγησή του ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε Καρδίτσας κ. Κωστής Νούσιος παρουσίασε τα διαθέσιμα αποθέματα των δύο ταμιευτήρων, τονίζοντας ότι χρειάζεται σύνεση και ορθολογική διαχείριση: 
"Στόχος μας είναι να εξασφαλίσουμε επαρκή άρδευση για τις καλλιέργειες, χωρίς όμως να καταναλώσουμε όλη την ποσότητα νερού που αποταμιεύτηκε, αφήνοντας τους ταμιευτήρες στην υψηλότερη δυνατή στάθμη. Με τον τρόπο αυτό θα εξασφαλίσουμε τόσο την περιβαλλοντική ισορροπία των ταμιευτήρων και επιφανειακών αποδεκτών του Νομού, αλλά κυρίως επάρκεια νερού για άρδευση σε μελλοντικές ξηρές περιόδους. Για τον σχεδιασμό του προγράμματος άρδευσης  πρέπει να ληφθούν υπόψη βροχολογικά και υδρομετρικά δεδομένα. Έτσι για φέτος η στάθμη του νερού στον ταμιευτήρα του Ταυρωπού ανέρχεται στα 790,88μ ( μέτρηση 26/4/2021), ενώ πέρυσι ήταν στα 789,79 μ, πράγμα που σημαίνει πως συνεχίζει να υπάρχει υδατικό έλλειμμα και γι’ αυτό η εκταμίευση των αρδευτικών υδάτων θα γίνει με σύνεση. Αντίστοιχα στον ταμιευτήρα Σμοκόβου φέτος υπάρχουν 200 εκ. κ.μ , ενώ πέρυσι είχαμε 181 εκ. κ.μ. Οι εκροές νερού θα αυξομειώνονται ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατούν. Προτείνουμε την 8η Μαΐου, ως ημερομηνία έναρξης της αρδευτικής περιόδου και την 20η Αυγούστου ως ημερομηνία λήξης με χρονικό περιθώριο ( ± 5 ημέρες), ανάλογα πάντα με τις καιρικές συνθήκες. Να υπενθυμίσω ότι στο θέμα της διαχείρισης του νερού το λόγο έχουν οι τοπικές κοινωνίες, οι οποίες γνωρίζουν καλύτερα και τις υπάρχουσες ανάγκες. Το νερό δεν είναι αγαθό ανεξάντλητο και πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στη μελέτη και ωρίμανση αρδευτικών έργων για διεκδίκηση Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης. Να τονιστεί επίσης ότι η αρμοδιότητα για τις εκταμιεύσεις των υδάτων για την άρδευση ανήκει στη Δ/νση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας".

Στις μεγάλες ζημιές που υπέστη από τον ΙΑΝΟ το αρδευτικό δίκτυο του ΤΟΕΒ Ταυρωπού αναφέρθηκε ο πρόεδρός του κ. Αθανάσιος Μαρκινός. Με την απευθείας χρηματοδότηση των ΤΟΕΒ, έχουν ήδη αποκατασταθεί οι ζημιές στο τριτεύον σύστημα, στην προσαγωγό διώρυγα, ενώ στα τέλη της εβδομάδας θα τεθεί σε λειτουργία και το εφεδρικό αντλιοστάσιο στην Τ.Κ Προδρόμου. 

Την ανάγκη επανασχεδιασμού της διαχείρισης του νερού της λίμνης Πλαστήρα και την διεκδίκηση έργων όπως το Φράγμα Σμοκόβου, μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ, επεσήμανε ο δήμαρχος Λίμνης Πλαστήρα κ. Παναγιώτης Νάνος. Ο Κ. Νάνος χαρακτήρισε πλασματικά τα αποθέματα νερού της λίμνης, ο πυθμένας της οποίας μετά τον ΙΑΝΟ θα χαρτογραφηθεί από το Πολεμικό Ναυτικό, και ζήτησε να θεσμοθετηθεί φορέας διαχείρισης υδάτων. Τόνισε παράλληλα ότι η οικονομική δραστηριότητα και το τουριστικό προϊόν της περιοχής εξαρτώνται άμεσα από την λίμνη Πλαστήρα.

Και ο δήμαρχος Μουζακίου κ. Φάνης Στάθης, συμφώνησε με το δήμαρχο Λίμνης Πλαστήρα, τονίζοντας ότι η ολοκλήρωση των αρδευτικών έργων, όπως το φράγμα Μουζακίου είναι πλέον κάτι παραπάνω από απαραίτητη.

Στρατηγικό σχεδιασμό και  ευελιξία στον προγραμματισμό ζήτησε ο κ. Κων/νος Ζυγογιάννης εκπροσωπώντας τον δήμαρχο Καρδίτσας κ. Βασίλη Τσιάκο.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Παλαμά κ. Γιώργος Σακελλαρίου επεσήμανε ότι χρειάζεται συνεργασία και διεκδίκηση χρηματοδότησης, με τα οποία συμφώνησε και ο αντιδήμαρχος Σοφάδων κ. Σπύρος Εκίζογλου.

Εκπροσωπώντας τη ΔΕΗ οι κ.κ Ευάγγελος Παπαλεξανδρής και Παρασκευάς Μπελόκας υποστήριξαν ότι η ΔΕΗ θα ικανοποιήσει και φέτος τα αιτήματα για εκταμίευση νερού, με βάση τις έγκαιρες παραγγελίες.

Στην ανάγκη διατήρησης του οικολογικού ορίου της λίμνης Πλαστήρα και την απόφαση αναφέρθηκε ο εκπρόσωπος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Αθανάσιος Κορκόβελος.

 Τέλος  την ανάγκη ίδρυσης φορέα για την άρδευση επεσήμανε και η κ. Παρασκευή Φασιανού  προϊσταμένη της  Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας, ενώ έκανε λόγο για σύνεση και προσοχή στη διαχείριση των διαθέσιμων αποθεμάτων νερού.



Διαβάστε Περισσότερα »

Επίσκεψη του θ. Αντιπεριφερειάρχη Νίκου Καραγιάννη στη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε Καρδίτσας.

Ολοκληρώθηκαν οι αυτοψίες στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις.

Επίσκεψη του θεματικού Αντιπεριφερειάρχη Νίκου Καραγιάννη στη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Ε Καρδίτσας.

Επίσκεψη στη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Ε Καρδίτσας πραγματοποίησε  ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης  Νίκος Καραγιάννης με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης των αυτοψιών στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις.

Ο κ. Καραγιάννης συναντήθηκε  με τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας  κ. Κωστή Δημήτρη και  τα μέλη των επιτροπών εκτίμησης ζημιών σε αγροτικές εκμεταλλεύσεις( αποθηκευμένα προϊόντα, εξοπλισμός, έγγειο κεφάλαιο κλπ). 

Υπενθυμίζεται ότι οι επιτροπές ήταν τριμελείς, αποτελούμενες από έναν υπάλληλο-γεωπόνο της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας  της Π.Ε Καρδίτσας, έναν υπάλληλο του ΕΛΓΑ και έναν του ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

Ο κ. Καραγιάννης συνεχάρη και ευχαρίστησε τις επιτροπές διότι έβγαλαν σε πέρας ένα πολύ δύσκολο και πρωτόγνωρο εγχείρημα και μάλιστα αρκετά πιο σύντομα από ότι αναμενόταν. Επισημαίνεται ότι πραγματοποιήθηκαν 2700 αυτοψίες σε αγροτικές εκμεταλλεύσεις  σε περίπου 100 χωριά της Π.Ε Καρδίτσας .

Επίσης, σημαντική ήταν η συνεισφορά της Υποδιεύθυνσης Κτηνιατρικής της Π.Ε Καρδίτσας αφού η επιτροπή που συγκρότησε η Προϊσταμένη κ. Ασλανίδου Σεβαστή  πραγματοποίησε  60 περίπου αυτοψίες σε μεγάλες  κτηνοτροφικές μονάδες  οι φάκελοι των οποίων έχουν αποσταλεί όλοι και αρκετοί έχουν λάβει ήδη προκαταβολή. Επίσης έγιναν παρεμβάσεις στα αρμόδια Υπουργεία και επιλύθηκαν θέματα που αφορούσαν σε αδειοδοτήσεις σταβλικών εγκαταστάσεων.

 Σε αυτά πρέπει να προστεθούν και περίπου 3000 δηλώσεις που είχαν γίνει σε προγενέστερο χρόνο στους εκτιμητές του ΕΛΓΑ ( τα λεγόμενα Κ.Ο.Ε, πρώην Π.Σ.Ε.Α). Τα πορίσματα αυτά στάλθηκαν από τον ΕΛΓΑ και έπρεπε να γίνει διασταύρωση διότι πολλοί αγρότες είχαν κάνει δήλωση και στα δύο ( Κ.Ο.Ε και εκτός Κ.Ο.Ε). 

Όλα αυτά συγκροτούν μια διαδικασία που έγινε για πρώτη φορά αφού μέχρι τώρα δεν αποζημιωνόταν τέτοιες ζημιές σε αγροτικές εκμεταλλεύσεις(εξοπλισμός, έγγειο κεφάλαιο κλπ) και όσα αποζημιωνόταν μέσω των πρώην ΠΣΕΑ πληρωνόταν μετά από χρόνια.

Τα μέλη των επιτροπών αναφέρθηκαν  στις δυσκολίες του εγχειρήματος διότι ,εκτός από την πανδημία και τις καιρικές συνθήκες, μια αυτοψία απαιτούσε πολλές φορές την παρουσία της επιτροπής σε πολλά διαφορετικά  αγροτεμάχια κάτι το οποίο συνεπάγεται αρκετή καθυστέρηση.

Επιπλέον , έχουν ήδη αποσταλεί στο υπουργείο Οικονομικών 550 περίπου φάκελοι  που πρόκειται να λάβουν προκαταβολή 20%. 

Από δω και στο εξής οι επιτροπές θα συνεχίσουν με εκτιμήσεις των φακέλων ώστε να αποστέλλονται όσο το δυνατόν πιο σύντομα στο Υπουργείο Οικονομικών.


Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 27 Απριλίου 2021

Π.Ε Καρδίτσας: Έτοιμο το έργο υπογειοποίησης του αρδευτικού δικτύου στην Τ.Κ Φύλλου

Π.Ε Καρδίτσας: Έτοιμο το έργο υπογειοποίησης του αρδευτικού δικτύου στην Τ.Κ Φύλλου

Κωστής Νούσιος: "Υδάτινη ανάσα για 2000 στρέμματα"

Ένα σημαντικό έργο, που δίνει νέα προοπτική σε χιλιάδες καλλιεργήσιμες εκτάσεις, ολοκληρώθηκε σήμερα, από την Π.Ε Καρδίτσας. Πρόκειται για την υπογειοποίηση του αρδευτικού δικτύου στην Τ.Κ Φύλλου. Το έργο επισκέφτηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε Καρδίτσας κ. Κωστής Νούσιος συνοδευόμενος από τον πρόεδρο της Τ.Κ Φύλλου κ. Βάιο Γιώτα, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε:

"Δε μπορώ παρά να εκφράσω  την ικανοποίησή μου για αυτό το πραγματικά σπουδαίο έργο, που η Π.Ε Καρδίτσας ολοκλήρωσε σε συνεργασία με το Δήμο Παλαμά. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η υπογειοποίηση του αρδευτικού δικτύου είναι μια παρέμβαση με ιδιαίτερη δυναμική για τον πρωτογενή τομέα. Δεν εξασφαλίζει απλά την απρόσκοπτη και μεγαλύτερη ροή αρδευτικού νερού στις καλλιέργειες, μειώνοντας έτσι το αρδευτικό κόστος και την απώλεια νερού, αλλά εξασφαλίζει την αρδευτική ικανότητα σε μεγαλύτερο αριθμό στρεμμάτων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το έργο είναι μια υδάτινη ανάσα για τις αρδευτικές ανάγκες 2000 περίπου στρεμμάτων, επιλύοντας ένα από τα βασικά προβλήματα των παραγωγών. Σε ότι αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, πρόκειται για τμήμα μιας ευρύτερης εργολαβίας προϋπολογισμού 279.998,94 ευρώ, με προμήθεια σωλήνων άρδευσης από μη πλαστικοποιημένο πολυβινυλο- χλωρίδιο καθώς και σωλήνες πολυαιθυλενίου για τη μεταφορά νερού γενικής χρήσης. Οι σωλήνες αυτοί αντικατέστησαν σε μήκος 5 χλμ τμήματα υπαρχόντων επιφανειακών αγωγών άρδευσης, οι οποίοι λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, αλλά και της παλαιότητάς τους παρουσίαζαν μεγάλες απώλειες νερού. Σ’ αυτό το πλαίσιο και με μία νέα εργολαβία της Περιφέρειας Θεσσαλίας ποσού 120.000€ , θα αντικατασταθούν 3 γεωτρήσεις στα αγροκτήματα Φύλλου, Ορφανών και Λεύκης".

Για τη σπουδαιότητα του έργου αυτού αλλά κυρίως για την προσπάθεια της Περιφέρειας Θεσσαλίας να υποστηρίξει και να ενισχύσει τον πρωτογενή τομέα ο κ. Αντιπεριφερειάρχης πρόσθεσε: 
"Μέσα από συνεργασία με τους περιφερειακούς συμβούλους, τους Δήμους και τις Τεχνικές Υπηρεσίες και με βάση το σχεδιασμό μας, ως Περιφέρεια Θεσσαλίας, υλοποιούμε έργα που δίνουν ώθηση στις καλλιέργειες και στόχος μας είναι να επεκτείνουμε το πρόγραμμα υπογειοποίησης του αρδευτικού δικτύου. Γινόμαστε έτσι σύμμαχοι του αγρότη – παραγωγού, διευκολύνοντας και εκσυγχρονίζοντας την παραγωγική διαδικασία, με έργα ουσίας όπως κατ επανάληψη έχει τονίσει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός".




Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 26 Απριλίου 2021

Δωρεάν Rapid test για ανίχνευση κορωνοϊού στην Ιτέα την Μεγάλη Τρίτη

Ο Δήμος Παλαμά σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ, θα πραγματοποιήσει δωρεάν Rapid test στην Ιτέα για ανίχνευση του κορωνοϊού σε όσους δημότες το επιθυμούν αύριο την Μεγάλη Τρίτη 27 Απριλίου 2021 από τις 10.00 το πρωί έως τις 03:00 το μεσημέρι, στην Ιτέα στην κεντρική πλατεία του χωριού.

Ο χώρος των τεστ θα διαμορφωθεί κατάλληλα προς αποφυγή του συνωστισμού και για την ασφάλεια των εμπλεκομένων.



Διαβάστε Περισσότερα »

Επανέρχεται η αμαξοστοιχία Αθήνα - Καλαμπάκα - Αθήνα

Επανέρχεται μετά την παρέμβαση των Συλλόγων Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων και Καρδίτσας, η αμαξοστοιχία 884/885 Αθήνα - Καλαμπάκα - Αθήνα.

Θα δρομολογηθεί την Μεγάλη Τετάρτη έως και το Μεγάλο Σάββατο (Το Μ. Σάββατο δεν θα έχει επιβάτες στην επιστροφή) και ξανά από Τετάρτη 05 έως την Κυριακή 09 Μαΐου.




Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 24 Απριλίου 2021

Η σημασία και η αναγκαιότητα των Κέντρων Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας Ατόμων Με Ειδικές Ανάγκες

Τι είναι τα Κέντρα Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας Ατόμων με Αναπηρία;

Τα Κέντρα Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας παρέχουν υπηρεσίες σε άτομα με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθημερινά, με ένα δομημένο και οργανωμένο πρόγραμμα. Το κάθε κέντρο ανάλογα με τη φύση των αναγκών των ωφελουμένων προσαρμόζει και το πρόγραμμα λειτουργίας του.

Γενικότερος σκοπός των ΚΔΗΦ ΑΜΕΑ, είναι να προσφέρουν ένα πλαίσιο κατάκτησης νέων δεξιοτήτων και διατήρησης των ήδη κατεκτημένων που θα τους προσφέρουν καλύτερη ποιότητα ζωής και μεγαλύτερο επίπεδο αυτονομίας. Επιπλέον παρέχονται υπηρεσίες υγείας και φροντίδας.

Πιο συγκεκριμένα τα ΚΔΗΦ ΑΜΕΑ για την εκπλήρωση των σκοπών του, παρέχει μερικές από τις παρακάτω υπηρεσίες:

Ασφαλή παροχή υπηρεσιών Εργοθεραπείας – Φυσικοθεραπείας – Θεραπευτικής Γυμναστικής.
Ασφαλή απασχόληση και αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου μέσω της προσωπικής ή και της ομαδικής δραστηριότητας.
Ατομική εκπαίδευση πάνω σε θέματα αυτονομίας – αυτοεξηπηρέτησης (διατροφή – καθαριότητα – ατομική υγιεινή).
Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων. Ανάπτυξη των κοινωνικών σχέσεων.
Ανάπτυξη και ενίσχυση μαθησιακών ικανοτήτων.
Εξωτερικά προγράμματα που αφορούν την κοινωνικοποίηση, την αυτονομία και την αυτοεξηπηρέτηση.
Υλοποίηση προγραμμάτων έκφρασης και ψυχαγωγίας. Ψυχολογική υποστήριξη (είτε σε ατομικό είτε σε ομαδικό επίπεδο)
Υποστήριξη της οικογένειας που φροντίζει το άτομο.
Συμβουλευτική οικογένειας, ενημέρωση της οικογένειας και παραπομπή αυτών στις αρμόδιες υπηρεσίες για την κάλυψη εξειδικευμένων αναγκών.
Εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές εκδρομές. Συμμετοχή σε πολιτισμικά δρώμενα της πόλης.
Διασύνδεση με τις εκπαιδευτικές μονάδες Ειδικής Αγωγής,  τις κοινωνικές υπηρεσίες των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, τους φορείς και τις υπηρεσίες στήριξης και διεκδίκησης των δικαιωμάτων των ατόμων αυτών, με το δίκτυο υπηρεσιών πρωτοβάθμιας υγείας της περιχής, με εθελοντικές οργανώσεις.
Ιατρική υποστήριξη και παρακολούθηση, ανάλογα με τη φύση των ωφελουμένουν που θα εξυπηρετούνται από το Κέντρο.
Κατά την διάρκεια παραμονής των ωφελουμένων στο Κέντρο παρέχεται επίσης σίτιση αυτών , όπως επίσης η ασφαλής μετακίνησή τους από και προς το κέντρο.
Αυτές είναι μερικές από τις παρεχόμενες υπηρεσίες ενώς ΚΔΗΦ  σε άτομα με αναπηρίες, οι οποίες καλύπτονται από εξειδικευμένο προσωπικό όπως Εργοθεραπευτές, Φυσικοθεραπευτές, Λογοθεραπευτές, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Νοσηλευτές, Εκπαιδευτές κοινωνικών δεξιοτήτων, βοηθητικό προσωπικό, εξωτερικούς Ιατρούς.
Ως ειδικοί και επαγγελματίες της ειδικής αγωγής είναι υποχρέωσή μας να διεκδικούμε και να δίνουμε καθημερινά αγώνα για τα δικαιώματα των ατόμων με ειδικές ανάγκες, δηλώνοντας καθημερινά την παρουσία τους στην κοινωνία μας.

Η σημασία και η αναγκαιότητα των ΚΔΗΦ για ΑΜΕΑ.

Είναι σημαντικό να αφουγκραστούμε τις ανάγκες του κάθε διαφορετικού ανθρώπου ιδιαιτέρως ενός ατόμου με ειδικές ανάγκες. Ο φακός μας είναι απαραίτητο να εστιάσει στην ιδέα ότι   το κάθε άτομο είναι μοναδικό και όλοι χρειάζεται να φέρονται σε αυτό με σεβασμό. Ο κάθε ένας από εμάς όποιος και αν είναι αυτός, αξίζει τον σεβασμό και την φροντίδα, τα οποία είναι καίριας σημασίας για την διασφάλιση της αξιοπρέπειάς του. Η ίδρυση και η λειτουργία τέτοιων δομών επιδιώκουν να προσφέρουν ίσες ευκαιρίες σε άτομα με ειδικές ανάγκες, ώστε με την κατάλληλη εκπαίδευση και υποστήριξη να αναπτύξουν όσο γίνεται τις ικανότητές τους και να κατακτήσουν ισότιμη θέση στην κοινωνία μας.
Η ενασχόλησή μου στον χώρο της ειδικής αγωγής και πιο συγκεκριμένα στο ΚΔΗΦ «Γέφυρες Ανάπτυξης», μου έχει διδάξει ότι για την υποστήριξή τους είναι αναγκαίο να λαμβάνουμε υπόψη μας τις δεξιότητες του κάθε ανθρώπου και τα ενδιαφέροντά του. Τα άτομα με αναπηρίες είναι απαραίτητο να αντιμετωπίζονται ως μοναδικές προσωπικότητες που έχουν ίδια και ίσια διακιώματα, όπως όλοι οι άνθρωποι. Το μόνο που χρειάζεται από εμάς είναι αγάπη και υπομονή για να ξεκλειδώσουμε τον μοναχικό τους κόσμο, μέσα από τον οποίο οφείλουμε να μπούμε.
               
               Τσαραπατσάνη Γκόλφω
                 Κοινωνική Λειτουργός
Υπεύθυνη λειτουργίας του ΚΔΗΦ «Γέφυρες Ανάπτυξης» Π.Ο.Φ.Ε.Κ.Ο. http://www.pofeko.gr/Συντονίστρια της ομάδας ενδυνάμωσης γονέων Συλλόγου Αυτισμού Δυτικής Θεσσαλίας.

Βιβλιογραφικές πηγές:
«Ειδική   Εκπαίδευση: Σχεδιασμός  Διδακτικών Παρεμβάσεων» , Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2020 – 2021

https://www.pegkap.gr/kdyf/ http://www.posgamea.gr/ http://www.i-red.eu/

https://www.socialattica.gr/domi/kdif-panellinia-enosi-noitika- ysteroynton-atomon



Διαβάστε Περισσότερα »