Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

Ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας διοργανώνει δωρεάν μονοήμερη εκδρομή στα Μετέωρα

Ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας διοργανώνει δωρεάν μονοήμερη εκδρομή για τα μέλη του (με χορηγεία του Μιλτιάδη Τζάρα) στα Μετέωρα, το Σάββατο 3 Μαϊου 2014.

Η αναχώρηση θα γίνει στίς 9 το πρωϊ απο το Δημαρχείο της Ιτέας, με πρώτη στάση Μετέωρα όπου θα επισκεφθούν το μοναστήρι του Αγίου Στεφάνου.
Επόμενη στάση Καλαμπάκα για πρωϊνό και καφέ και στη συνέχεια θα γευματίσουν στο χωριό Φλωρέσι του Μουζακίου για φαγητό στην ταβέρνα του "Σάκη".

Το απόγευμα θα ακολουθήσει επίσκεψη στο ξενοδοχείο "Μουζάκι Pallas" στο Μουζάκι για το απογευματινό καφεδάκι.
Στήν συνέχεια αναχώρηση και επιστροφή αργά το απόγευμα στην έδρα μας.
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 29 Απριλίου 2014

"...ΕΒΓΑ....παγωτάαααα"

Πλησίαζε το καλοκαιράκι και ο παγωτατζής καβάλα στο ποδήλατο-ψυγείο έκανε την εμφάνισή του στα χωριά διαλαλώντας την πραμάτεια του.
"...ΕΒΓΑ....παγωτάαααα"

Υπήρχαν και παγωτατζήδες και τα ψυγεία έγραφαν ΤΑΫΓΕΤΟΣ...ΕΣΚΙΜΩΟΣ....κ.λ.π
Αυτοί πουλούσαν χύμα παγωτό...έκαναν μπάλα με το σιδερένιο εργαλείο και την έβαζαν επάνω σε μπισκοτένιο χωνάκι με διάφορες γεύσεις.
Τρώγοντάς το έκοβες και τον πάγο με τα δόντια...

Ο ΕΒΓΑΤΖΗΣ όμως μέγας τίτλος που για πολλά χρόνια συνόδευε τα μικρά μαγαζάκια τα γαλατάδικα τις διάφορες γιορτές, πανηγύρια, με το ψυγείο βιτρίνα που είχε και του πουλιού το γάλα.

Με το άκουσμα του παγωτατζή άρχιζαν οι γκρίνιες μεταξύ παιδιών και μανάδων.
"...τα λαιμά σου θα πρηστούν δεν είναι καλοκαίρι ακόμα..." φυσικά ήταν και οικονομικό το θέμα.


Αυτά τα λαιμά εκείνα τα χρόνια ήταν μεγάλη έγνοια λόγω της αδυναμίας των παιδιών.
Το ξυλάκι σοκολάτα έμπαινε στο πιάτο και με το μαχαίρι σε δύο ίσα κομμάτια για ισάρυθμους λιχούδηδες.
Την άκουγαν όλοι...και οι μανάδες.
Επέβλεπε να το τρώνε αργά και όχι λαίμαργα...την σακούλα του παγωτού θα την φούσκωνε και θα την έσκαγε ο περισσότερο υπάκουος.

Εκείνο το έρημο το ξυλάκι που κρατούσε το παγωτό μαρτυρούσε στο τέλος στο στόμα λές και όταν το δάγκωνες θα σου έβγαζε κι άλλο παγωτό.

Ο παγωταζής ήταν η χαρά των παιδιών αλλά και των ηλικιωμένων.
Καθόντουσαν στα σκαλιά και κεντούσαν...έπιναν καφέ.....το ήθελαν και το πάγωτό τους αλλά ντρεπόντουσαν.
Θα εύρισκαν την λύση και τους έβλεπες να το απολαμβάνουν όπως τα παιδιά....

πίσω στα παλιά


Διαβάστε Περισσότερα »

Φανταστείτε το χριστιανικό έτος χωρίς την Ανάσταση!

Και να, εδώ κείται εκείνη η μυστηριώδης δύναμη, με την οποία η Ανάσταση έλκει προς τον εαυτό της.
Η Ανάσταση σημαίνει την εορτή του σώματος, την ενδοξοποίηση, την αποθέωση του σώματος.
Σ’ αυτό έγκειται η πρωτοφανής υπεροχή της σε σχέση με άλλες μεγάλες εορτές, που συμβολίζουν την αθλιότητα του σώματος και το αποκλειστικό μεγαλείο του πνεύματος, όπως είναι: τα
Χριστούγεννα, η Μεγάλη Παρασκευή, η Πεντηκοστή κι όλες οι εορτές των Αγίων.
Η Ανάσταση είναι η μόνη αφιερωμένη στο σώμα.

Κάθε άλλη εορτή του έτους υπενθυμίζει στον άνθρωπο την πνευματική του πλευρά, η κάθε μια τού τονίζει το δικαίωμα του πνεύματος εις βάρος του σώματος. Η Ανάσταση είναι η μόνη συνήγορος του σώματος απέναντι στις τριακόσιες εξήντα τέσσερις συνηγόρους του πνεύματος. Μόνη, και όμως πόσο δυνατή συνήγορος!

Αυτή μόνη κρατά την ισορροπία προς όλες τις υπόλοιπες εορτές του πνεύματος. Εάν δεν υπήρχε αυτή, ο χριστιανισμός θα είχε χάσει από τη δική του πολύπλευρη διάσταση και θα γινόταν μονόπλευρος, μονοφυσιτικός. Φανταστείτε το χριστιανικό έτος χωρίς την Ανάσταση! Όχι, πως τότε δε μένει τίποτα, δε νομίζουμε αυτό. Μένει και χωρίς την Ανάσταση, μένει ένα ολόκληρο σώμα με όλα τα μέλη αλλά -χωρίς κεφάλι ή αλλιώς: μένει ολόκληρο το σώμα, με όλα τα μέλη και με το κεφάλι, αλλά – από πέτρα.

Η εορτή του αγίου Ιωάννου, του αγίου Τρύφωνα, του αγίου Γεωργίου, των αγίων αποστόλων Πέτρου και Παύλου, του αγίου Στεφάνου, οι εορτές των μαρτύρων, θυμίζουν φοβερές τραγωδίες που έχουν παιχτεί στο χριστιανικό παρελθόν. Αυτές οι τραγωδίες, πράγματι, είναι εικόνες του ενδοξότερου ηρωισμού στην ιστορία. Εάν όμως ολόκληρη η ημερολογιακή χρονιά παρουσίαζε μια σειρά μόνο τέτοιων τραγωδιών, πού θα φανερωνόταν τότε η διαχρονική νίκη του χριστιανισμού; Η τραγωδία, όσο κι αν είναι ανώτερη, όσο κι αν είναι ιδανική, είναι απλά τραγωδία, δηλαδή ήττα αν και ιπποτική, απώλεια αν και τίμια, θάνατος αν και θρήνος φίλου. Η τραγωδία μπορεί εξίσου τόσο να πιέζει και να συνθλίψει το πνεύμα, να σκοτώνει την ελπίδα και να εξουθενώνει την πίστη, όσο μπορεί από την άλλη πλευρά και να επηρεάζει θεραπευτικά τον άνθρωπο. Ένα έτος με τόσες τραγωδίες όσες και οι ημέρες του, θα ήταν λίγο – πολύ νεκροταφείο, ίσως με μεγαλόπρεπα μνημεία, όπως ας πούμε, το ξακουστό Cimitero monumentale του Μιλάνου. Όμως παρ’ όλα αυτά και πάλι, δε θα ήταν παρά μόνο ένα νεκροταφείο. Και το νεκροταφείο, όπως κι αν είναι διακοσμημένο δεν ενδυναμώνει, δεν αναζωογονεί, αλλά αντίθετα, αφοπλίζει, σκοτώνει.

Εάν η Εκκλησία του Χριστού είχε στολίσει όλες τις μέρες της ιστορίας της μόνο με τραγικούς ήρωες, δε θα διαρκούσε με τέτοια ανθεκτικότητα και ενεργητικότητα μέσω των αιώνων και δε θα ήταν σήμερα ζωντανή, σθεναρή, πάντα ικανή για μάχη, και πάντοτε πεπεισμένη για τη νίκη. Μάταια θα περιφερόταν στο νεκροταφείο των ηρώων της και θα αναζητούσε τους νεκρούς της, όπως η κόρη του Κοσσόβου στο ματωμένο ηρωικό πεδίο της μάχης, αφού ούτε για τον εαυτό της, ούτε για τους άλλους δε θα έβρισκε σ’ αυτό ζωική τροφή. Κι εκείνη από τη θλίψη και το πένθος νωρίς-νωρίς θα μαράζωνε όπως ένα χορταράκι που αφημένο μαραζώνει στο αλωνισμένο χωράφι. Τους μεγάλους μαχητές της θα τούς έβλεπε η Εκκλησία μόνο πίσω της, σε απόσταση μερικών αιώνων, νεκρούς, ξεπερασμένους για εκείνη.

Τι θα ήταν τότε εκείνο που θα την αναζωογονούσε σε ταπεινούς καιρούς, όπου τα μέλη της δε θα ήταν ολότελα ξεχωριστοί άνθρωποι, αλλά ούτε και έξοχοι ηρωικοί χαρακτήρες; Λέτε, η ανάμνηση εκείνων των προηγουμένων ηρώων να της έδινε τη ζωή και τη δύναμη, για να περάσει μέσα από μια πενιχρή εποχή ως την επόμενη ηρωική γενιά, που θα την αναζωογονούσε πάλι και θα την ενδυνάμωνε; Το πνεύμα των προγόνων, λέτε, να τη συντηρούσε από τη σήψη και την αποσύνθεση; Όμως αυτό το πνεύμα των προγόνων, για τους οποίους είναι γνωστό ότι είναι νεκροί, ότι αποσυντέθηκαν κάτω από το χώμα, ότι εξατμίστηκαν και διαλύθηκαν σε χημικά στοιχεία που διασκορπίστηκαν σα σύννεφα προς όλες τις κατευθύνσεις, μακριά το ένα από το άλλο, αυτό το πνεύμα μπορεί να κάνει πολλά σε μια μικρή ομάδα, που συνήθισε τη σκληρή τροφή, όμως το πλήθος που ζει πάντα με εκλεπτυσμένη τροφή δεν υποτάσσεται εύκολα στην επιρροή ενός ασώματου πνεύματος. Εκείνο που έχει αξία για το πλήθος, που σπάνια παρεκκλίνει από την καθοδήγηση του αισθητού είναι το σώμα.

Εάν σ’ εκείνους, που γιορτάζουν τον άγιο Γεώργιο, έδειχναν το φθαρτό σώμα αυτού του χριστιανού ήρωα, και εάν εκείνοι με κάποιο τρόπο μπορούσαν αναμφίβολα να πεισθούν ότι από τον προστάτη τους σ’ αυτό το αχανές σύμπαν δεν έχει μείνει τίποτα πουθενά, παρά μερικά φθαρτά οστά, τότε δύσκολα θα είχε βρεθεί ένας στους χίλιους που θα συνέχιζε να γιορτάζει αυτόν τον Άγιο. Γιατί τόσος κόσμος γιορτάζει τον άγιο Γεώργιο; Μήπως, επειδή σκότωσε το δράκο και -μετά από το θάνατό του υπάρχει όσο και πριν από τη γέννησή του; Ποτέ. Μάλλον ο κόσμος τον γιορτάζει επειδή σκότωσε τον δράκο, αλλά και επειδή και τώρα ζει και αγρυπνά επάνω από εκείνους που του προσφέρουν τάματα και προσευχές. Και μάλιστα ζει όχι με ασθενέστερη ζωή από τη γήινη ζωή, αλλά με εντονότερη, πιο δυνατή, φωτεινότερη, πιο μακάρια, και όχι χωρίς σώμα, αλλά με σώμα, σώμα ενδοξότερο, δηλαδή καλύτερο και ομορφότερο από το δικό μας γήινο σώμα. Ο άγιος Γεώργιος δεν είναι, λοιπόν, ένα ελάχιστο άτομο ύλης, που μετά το θάνατό του βυθίστηκε στο αχανές πέλαγος, αλλά ένα πρόσωπο, που ακόμα ζει μαζί μας και συνεχώς βαδίζει δίπλα μας και εξακολουθεί να έχει ακόμα το δικό του ρόλο στο δράμα της γήινης ζωής. Ομοίως ζουν και όλα τα 365 ηρωικά πρόσωπα του ημερολογίου και μαζί μ’ αυτούς αλλά 365 επί 365, όχι λοιπόν ως “πρώην άνθρωποι”, αλλά πάντα ως ζωντανοί στην παρούσα ζωή της Εκκλησίας, δραστήριοι συμμέτοχοι όπως και “οι ήρωες των ημερών μας”.

Με τέτοια πίστη ο χριστιανικός λαός, δηλαδή η χριστιανική Εκκλησία δεν μετρά πίσω της νεκρούς, που ξεμένουν όλο και μακρύτερα από τη ζωή της σημερινής ζώσης Εκκλησίας, ακίνητοι στον τάφο τους όπως και ο ίδιος ο τάφος, αντίθετα, η Εκκλησία διατηρεί κοινωνία ακόμα και σήμερα μ’ αυτούς τους δεδοξασμένους και αναζωογονημένους αγίους όπως κάποτε. Τη σημερινή στιγμή της εκκλησιαστικής ζωής παρακολουθούν όλοι οι Άγιοι από την αρχή της Εκκλησίας. Η Εκκλησία δεν κτίζει νεκροταφεία, αλλά τα γκρεμίζει και οι ηρωικοί μαχητές σηκώνονται απ’ αυτά με νέα δύναμη και νέα ζωή και κατατάσσονται στις γραμμές των στρατευμένων πιστών. Όμως πώς εμείς δεν τους βλέπουμε, αφού εκείνοι είναι μαζί μας; θα ρωτήσει κάποιος. Εκείνοι, που πιστεύουν, τους βλέπουν.

Εάν όμως πάλι σ’ αυτούς που γιορτάζουν τον άγιο Γεώργιο, έλεγαν, ότι εκτός από τα φθαρτά οστά απέμεινε ακόμα κάτι από τον Άγιό τους, δηλαδή το πνεύμα, το οποίο είναι πέρα και έξω από κάθε σώμα, πέρα και έξω από κάθε σχήμα, είναι αμφίβολο εάν το ένα τέταρτο εκείνων που ευλαβούντο τον Άγιο αποφάσιζε, να συνεχίσει να τον εορτάζει. Επειδή η ιδέα ενός άμορφου πνεύματος είναι εντελώς ξένη σ’ αυτούς: με σώμα φαντάζονται εκείνοι τον Άγιό τους, με σώμα τον σκέφτονται, με σώμα τον ζωγραφίζουν και τον χαράσσουν. Στη συνείδησή τους αυτός ζει μόνο με μια -ο Θεός ξέρει τι είδους μορφή- που μοιάζει με τη δική μας την ανθρώπινη. Χωρίς αυτήν την μορφή γι’ αυτούς, είναι τελείως αδιανόητος.

Η Εκκλησία, λοιπόν, δεν στόλισε όλες τις ημέρες της ιστορίας της με ήρωες, των οποίων το τέλος είναι ανεπιστρεπτί τραγικό, αλλά με ήρωες, που το τραγικό τους τέλος οριοθετεί την αρχή μιας νέας και ένδοξης ισχυρής πνευματικής και σωματικής ζωής.

Απόσπασμα από το βιβλίο  
”Το σώμα υπό το φως της Αναστάσεως”
του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

Σπύρος Κ. Σπυρόπουλος
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

Το ψηφοδέλτιο του συνδιασμού "Συμμαχία Ανασυγκρότησης Δήμου Παλαμά"

Κατατέθηκε σήμερα στην Πρόεδρο Πρωτοδικών Καρδίτσας, η Δήλωση Κατάρτισης του Συνδυασμού «Συμμαχία Ανασυγκρότησης Δήμου Παλαμά» που διεκδικεί στις προσεχείς Δημοτικές εκλογές την ανάληψη της Δημοτική Αρχής του ΔΗΜΟΥ ΠΑΛΑΜΑ, με υποψήφιο Δήμαρχο τον κ. Γιώργο Ηλ. Σακελλαρίου.

Ο Συνδυασμός κατέρχεται με Συμβούλους σε όλες τις Εκλογικές Περιφέρειες - Παλαμά, Σελλάνων και Φύλλου-, στη Δημοτική Ενότητα Παλαμά και σε όλες τις Τοπικές Κοινότητες του Δήμου.

Οι υποψήφιοι Σύμβουλοι εκπροσωπούν όλες τις ηλικίες και εργασιακούς χώρους, διαθέτοντας αρχές, όραμα, σχέδιο, γνώση και θέληση προσφοράς στον τόπο και τους κατοίκους του για την ανασυγκρότηση και ανάπτυξη του Δήμου.

Οι υποψήφιοι είναι :
Κεντρικό Ψηφοδέλτιο Περιφέρειας Παλαμά :
ΓΚΑΖΟΥΝΗΣ Κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ Β. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΚΑΚΑΤΣΙΟΣ Β. ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΚΑΛΟΓΗΡΟΣ ΑΧ.ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ-ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΥ Γ. ΕΥΑΝΘΙΑ
ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ Δ. ΦΩΤΕΙΝΗ
ΚΑΡΔΟΥΛΑ Δ. ΒΙΚΥ
ΚΟΥΤΣΙΜΠΕΛΟΥ-ΜΠΑΚΡΑΤΣΗ ΚΩΝ. ΓΙΟΥΛΗ
ΚΥΡΙΤΣΗΣ Χ. ΘΩΜΑΣ
ΛΙΑΜΠΟΣ ΑΡ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΛΟΪΑ-ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΪΑ
ΜΑΓΑΛΙΟΥ ΑΘ. ΜΑΡΙΑ
ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΣ Ε. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΜΠΕΝΕΚΗΣ ΧΡ. ΣΠΥΡΙΔΩΝ
ΞΕΝΟΣ ΑΧ. ΧΡΗΣΤΟΣ
ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΧΑΡ. ΕΦΗ
ΠΕΤΡΟΥ-ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΥ Ι. ΝΑΤΑΛΗ
ΡΑΧΩΒΙΤΗΣ ΑΘ. ΧΡΗΣΤΟΣ
ΤΖΕΛΛΑΣ Γ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΤΣΙΑΔΗΜΟΣ ΚΩΝ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΤΣΙΒΟΣ ΣΩΤ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΤΣΙΡΑΣ Δ. ΑΡΗΣ
ΤΣΙΡΩΝΗΣ Θ. ΙΑΣΩΝ
ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ Δ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΧΑΤΖΗΣ ΧΑΡ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
ΨΩΜΑΣ ΣΤ. ΑΔΑΜΟΣ

Κεντρικό Ψηφοδέλτιο Περιφέρειας Σελλάνων:
ΑΜΠΡΑΖΗ-ΓΚΙΩΜΠΡΗ Δ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΧΡ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΓΟΥΛΑΣ Δ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΚΑΡΔΑΡΑΣ Ν. ΧΡΗΣΤΟΣ
ΚΟΥΤΡΑ-ΜΠΟΥΣΔΡΑ Β. ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΑΝΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΜΑΝΑΣΗΣ ΚΩΝ. ΜΑΡΚΟΣ
ΜΑΤΑΣ ΧΡ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΜΠΑΡΜΠΟΥΤΗΣ Θ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΜΠΟΤΑΣ Γ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΠΑΠΑΛΙΤΣΑΣ ΧΡ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΤΣΙΝΤΖΑΣ ΠΑΝ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΦΟΥΝΤΑ-ΚΥΡΙΚΟΥ Δ. ΟΥΡΑΝΙΑ

Κεντρικό Ψηφοδέλτιο Περιφέρειας Φύλλου:
ΒΗΣΣΑΡΙΟΥ ΑΘ. ΙΩΑΝΝΗΣ
ΘΕΟΧΑΡΗ ΚΩΝ. ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΚΟΝΤΟΒΑΙΟΣ ΜΙΛΤ. ΘΩΜΑΣ
ΛΩΡΙΔΑΣ ΠΕΛ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΧΑΡ. ΜΑΡΙΑ
ΠΑΠΠΑΣ ΟΔ. ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ
ΤΖΙΒΕΝΗΣ Ι. ΣΩΤΗΡΙΟΣ

Ψηφοδέλτιο Δημοτικής Κοινότητας Παλαμά:
ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ ΝΙΚ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΚΑΤΣΙΑΟΥΝΟΣ ΝΙΚ. ΠΑΥΛΟΣ
ΜΠΑΚΑΒΕΛΟΣ Δ. ΒΑΪΟΣ
ΡΑΓΙΑ Θ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ Δ. ΧΑΡΟΥΛΑ
ΤΣΙΓΑΡΔΑΣ ΣΩΚΡ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Αγίας Τριάδας:
ΒΛΑΣΤΟΣ Γ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΓΙΟΛΔΑΣΗΣ Δ. ΣΑΒΒΑΣ
ΣΠΑΝΟΥ-ΒΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΑΛ. ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Αγίου Δημητρίου:
ΝΙΚΟΛΟΥΛΗΣ Π. ΑΧΙΛΛΕΥΣ
ΣΟΥΛΙΩΤΗ ΠΑΝ. ΝΙΚΗ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Αστρίτσας:
ΛΙΑΜΠΟΣ ΧΡ. ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΜΟΥΣΙΩΛΗΣ ΚΩΝ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Βλοχού:
ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ- ΛΑΪΟΠΟΥΛΟΥ ΑΘ. ΚΑΣΣΙΑΝΗ
ΚΑΛΟΓΗΡΟΣ ΚΩΝ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΜΑΣΟΥΡΑΣ ΔΙΟΝ. ΜΙΧΑΗΛ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Γοργοβιτών:
ΓΚΕΡΜΠΕΣΙΩΤΗΣ ΚΛ. ΦΩΤΙΟΣ
ΓΟΥΛΑΣ ΠΑΝ. ΒΑΪΟΣ
ΠΕΤΣΗΣ Β. ΜΑΡΙΟΣ
ΣΙΔΕΡΗ ΚΩΝ. ΜΑΡΙΝΑ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Ιτέας:
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ Δ. ΑΓΓΕΛΟΣ
ΑΡΧΟΝΤΗΣ ΑΝΤ. ΖΗΣΗΣ
ΜΑΚΡΗΣ ΚΩΝ. ΗΛΙΑΣ
ΧΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Καλογριανών:

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΣΙΑΜΑΤΑΣ ΜΑΤΘ. ΒΑΪΟΣ
ΤΣΑΡΟΥΧΑ Γ. ΝΙΚΟΛΕΤΑ
ΤΣΙΑΠΡΑΖΗΣ Β. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Καλυβακίων:
ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΣ Π. ΣΠΥΡΟΣ
ΠΡΑΤΣΑΣ ΣΤ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Κοσκινά:
ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΣΩΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
ΛΟΪΑΣ Δ. ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ
ΜΠΑΜΟΣ Ζ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Λεύκης:
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΣΩΤ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΚΩΝ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Μαραθέας:
ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ ΑΠ. ΒΙΚΤΩΡΙΑ-ΜΑΡΙΑ
ΚΡΙΚΕΛΗΣ Θ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΠΑΠΑΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΑΧ. ΒΑΪΟΣ
ΣΑΚΚΑΣ Δ. ΒΑΪΟΣ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Μάρκου:
ΚΑΛΑΘΑΡΑΣ ΑΘ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΠ. ΕΛΕΝΗ
ΡΟΥΣΟΥΛΗΣ ΧΡ. ΒΑΪΟΣ
ΤΣΙΑΟΥΣΗΣ Θ. ΗΛΙΑΣ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Μεταμόρφωσης:
ΒΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ Λ. ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΕΛ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ Δ. ΕΥΑΓΓΕΛΗ
ΤΣΑΤΣΑΡΕΛΗΣ Β. ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Ορφανών:
ΚΟΥΤΛΟΓΛΟΥ ΣΤ. ΦΑΝΗ
ΜΟΥΣΙΤΣΑΣ ΧΡ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΜΠΑΤΖΙΑΝΑΣ Γ. ΧΡΗΣΤΟΣ
ΡΕΒΕΝΗΣΙΟΣ ΑΝ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Πεδινού:
ΚΟΥΤΡΑ Ε. ΜΑΡΙΑ
ΜΠΑΪΜΑΚΗΣ ΜΙΛΤ. ΧΡΗΣΤΟΣ
ΜΠΛΑΝΤΗΣ Β. ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΤΣΙΜΠΟΥΚΑΣ Γ. ΣΩΤΗΡΙΟΣ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Πέτρινου:
ΖΑΜΠΟΥΚΑΣ Β. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΘΕΟΧΑΡΗ Δ. ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
ΤΑΣΙΟΥΛΗΣ ΑΝ. ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ
ΦΑΡΜΑΚΗΣ Γ. ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Προαστίου:
ΚΑΛΥΒΑΣ Ν. ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΚΟΝΤΟΥ ΧΡ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΜΠΟΥΝΤΖΙΩΝΑΣ Γ. ΑΓΓΕΛΟΣ
ΤΥΡΟΔΗΜΟΣ ΑΧ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Συκεώνας:
ΝΤΡΑΧΑΣ Β. ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΑΠΑΒΑΪΤΣΗΣ ΧΑΡ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΣΤΕΡΓΙΟΥΛΗ Β. ΘΩΜΑΗ

Ψηφοδέλτιο Τοπικής Κοινότητας Φύλλου:
ΠΑΠΑΚΥΡΙΤΣΗ ΚΩΝ. ΕΥΘΥΜΙΑ
ΡΕΒΕΝΗΣΙΟΣ ΧΡ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΡΙΖΟΣ ΕΥΘ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ


Διαβάστε Περισσότερα »

Απογευματινό καφεδάκι με τον Σύλλογο Γυναικών Ιτέας

Μεγάλη ήταν η προσέλευση των γυναικών, χθές την Κυριακή 27 Απριλίου, στον απογευματινό καφέ που διοργάνωσε το Δ.Σ του Συλλόγου Γυναικών Ιτέας στο καφεζαχαροπλαστείο "Χαβάη"στην Ιτέα.

Η φιλοξενία από πλευράς διοργανωτών του Συλλόγου ήταν ιδιαίτερα ζεστή.

Τα μέλη απόλαυσαν καφεδάκι και κουβεντούλα για όλα τα θέματα που αφορούν τον Σύλλογο και όχι μόνο.

Το Διοικητικό Συμβούλιο ευχαριστεί θερμά όλες τις γυναίκες που τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση.



















Διαβάστε Περισσότερα »

οι πλόες της ζωής…

Εκεί, σε ένα νησί της δεκαετίας του ’30, οι γυναίκες ζουν μόνες και η μοναξιά τις πνίγει όπως η θάλασσα πνίγει τους άντρες, και η αναμονή βαστάει χρόνια, η επιστροφή αργεί, τα λιμάνια διαδέχονται το ένα το άλλο, τα γράμματα έρχονται και φεύγουν, βρίσκουν το δρόμο, κάποια όχι προφανώς η ιστορία διαθέτει ναυτικό φυλλάδιο γι αυτό και ταξιδεύει διαθέτει και λογοτεχνικό υλικό, μα και φυσικό!
όπως το ξύλο!
Ωμως ποτέ το υλικό αυτό, δεν είχε τόση επιρροή στις ζωές των ανθρώπων!

Από τη μια ξύλινα καράβια που χάθηκαν κάπου στις θάλασσες της γης κι από την άλλη είκοσι τέσσερις λεπτές κυπαρισσοσανίδες  που ρήμαξαν ζωές τα ήθη και οι κανόνες στην Άνδρο, τη “Μικρά Αγγλία” ορίζουν τις ζωές των ανθρώπων και η αιτία είναι η μακρά απουσία ένα σπίτι, ένα μυστικό, ένας άντρας, δυο αδερφές…ο δεύτερος άντρας, ο Νίκος…η εσωστρεφής Ορσα και η ατίθαση Μόσχα!
Στη μέση, ο Σπύρος, ο φιλόδοξος υποπλοίαρχος…και το σπίτι! το μικροαστικό όνειρο μια μάνας καραβοκύρισσας, δίπατο, με κυπαρισσένιο ξύλινο πάτωμα που ανάμεσα από τα σανίδια του στάζει το φαρμάκι του μάταιου έρωτα…κινηματογραφική αφήγηση μιας ιστορίας, επιμελημένοι φωτισμοί μια καθημερινότητας τυπικής κι ενός αδηφάγου τελετουργικού…αδηφάγου σαν τη θάλασσα , που λυσσομανάει, και τα μποφόρια καταπίνουν καράβια και ψυχές !

Αδηφάγου σαν τους λογιστικούς υπολογισμούς που κανονίζουν το αύριο εξαιτίας του χθες και χάρη στο σήμερα…αδηφάγου σαν το αλάτι, που τρώει ένα μικρό κουταλάκι του γλυκού…στην Άνδρο, άλλοι καπετανεύουν τα βαπόρια, άλλοι τα σπίτια, μα το πουγκί γίνεται τρύπιο σωσίβιο, και οι γυναίκες κεντούν όλα τα ναυάγια μη μείνουν παραπονεμένες οι ψυχές, και το μέρος είναι τόσο καταραμένο που ακόμα και η στεριά βουλιάζει, μα κάποιος πιστεύει πως όποιος πνίγηκε, μετάνιωσε.



Ο Παντελής Βούλγαρης “φέρνει” στη μεγάλη οθόνη το ομώνυμο μυθιστόρημα της Ιωάννας Καρυστιάνη, μέσα σε ένα χάος,  υπέροχο, πολυπρόσωπο… αυτοεξαφανίζεται, σα να πιστεύει πως ο καλός σκηνοθέτης, υπάρχει και καθορίζει την αφήγηση όσο λιγότερο επιδεικνύει μέσα από τα πλάνα την παρουσία του, χωνεύεται μέσα στην πλοκή,δε χρειάζεται την απόσταση, είναι δίπλα, με το στοχασμό, τη σοφία και την συγκίνησή του, χειροτονεί ηθοποιούς.
Η γλώσσα του βιβλίου της Καρυστιάνη είναι καταιγιστική, στην κινηματογραφική μεταφορά χάνεται αυτός ο πλούτος, όμως το καλό είναι πως δε χρειάζεται κανείς σαν δεκανίκι τις σελίδες του βιβλίου για να εισχωρήσει στα δρώμενα.

Αν η σελίδα αφήνει περιθώρια στον αναγνώστη να φανταστεί και να συμπληρώσει, η εικόνα, σαν γεγονός τετελεσμένο μπρος στα μάτια του θεατή, του “καρφώνει” τα κενά και τις αστοχίες…
Πριν χρόνια είχα διαβάσει το μυθιστόρημα της Καρυστιάνη, πάντα ο κοφτερός λιτός λόγος της με μάγευε, πάντα όσα επιμελώς υπονοούσε με συνέπαιρναν.

Πριν χρόνια επίσης είχα δει τις “νύφες” του Βούλγαρη και κόπηκα και μάτωσα χωρίς να βγάλω άχνα.
Ημουν υποψιασμένη λοιπόν, πως μπορεί αυτό που θα βλεπα θα ‘χε σίγουρα υπόβαθρο κοινωνικοιστορικό, μα θα ήταν και έργο τέχνης!

Τα πρώτα λεπτά της ταινίας μου αποκάλυψαν πως όλα θα ΄χαν να κάνουν με αυτή τη βοή, τη σκούρα, την πηχτή, την απόκοσμη, τη φοβερή, τη γιγάντια, την παλλόμενη και γέμισαν τα σωθικά μου από μια κραυγή…ένα από τα χειρότερα τρέηλερ για μια από τις καλύτερες ανθρωποκεντρικές ελληνικές ταινίες της χρονιάς που φεύγει.
Γνώριζα πως ο Βούλγαρης ως σκηνοθέτης ηθοποιών έχει εμμονή με τον άφατο πόνο, το παγιδευμένο λόγο, αλλά δημιουργεί μερικές από τις ομορφότερες εικόνες του ελληνικού σινεμά, αφηγούμενος μια μεστή ιστορία αγάπης, λειτουργικά και διακριτικά.

Η μόνη ένστασή μου εστιάζεται στην κραυγή, που θα μπορούσα κι εγώ να βγάλω εξαιτίας της τεράστιας διάρκειας της ταινίας, αλλά ομολογώ πως ήταν μια κραυγή άρτια…θα μου πει κάποιος πως υπήρξαν αριστουργήματα ίδιας και μεγαλύτερης ή μικρότερης διάρκειας, αλλά πόσο πόνο μπορεί να αντέξει κανείς;
Σκηνές εικαστικές, και μάλιστα όχι σκέτα εικαστικές, σκηνές που μεταδίδουν συναισθήματα, εναλαγές φωτισμού, γωνιών λήψης, αντανακλάσεις, εστιάσεις, άψογα όλα…κι αυτά που βρίσκεις ξαναχάνονται , αυτά που έχασες υπάρχουν για πάντα.

Τέλος σε ένα λιμπρέτο κλασσικής όπερας που στην πορεία εξελίχτηκε σε ρεαλιστική αφήγηση…
Τέλος, κάθαρση το ίδιο το άλγος, το μεγαλείο των ανθεκτικών αισθημάτων.

Σκέφτομαι πως ότι συνιστά την ανθρώπινη ύπαρξη, μια πλήρη ανθρώπινη ύπαρξη, εμπεριέχει οπωσδήποτε, τον έρωτα, το πιο ξακουστό συναίσθημα που λέει κι ο Ρίλκε, τη φιλία, τη δυνατότητα επιλογών, την εμπιστοσύνη, το σεβασμό στο πένθος , την αλληλεγγύη, κι έχοντας υπόψη όλα αυτά, και την ιστορία του τόπου και των παθημάτων του, έχουμε περισσότερα μέσα στη διαθεσή μας και να καταλαβαίνουμε τί συμβαίνει και λόγους για να αγωνιζόμαστε…γιατί όποιος πνίγηκε μετάνιωσε!

Αν έχω ένα κέρδος από αυτά τα 16ο΄είναι πως δεν έκλεισα τους λογαριασμούς μου, δηλαδή πως μπήκα στον κόσμο των ναυτικών, μπήκα στον κόσμο των τρομερών  μποφώρ, όχι μόνο στους ωκεανούς με τους τυφώνες και τις φουρτούνες, αλλά όλων αυτών που μένονται στην ψυχή των ανθρώπων που είναι πολύ καιρό μόνοι, πολύ καιρό σε αυτές τις παράξενες διαδρομές που κάνει το μυαλό τις νύχτες…
Αν έχω κι ένα ακόμα κέρδος είναι πως κέρδισα το στοίχημα πως στον καιρό της κρίσης μπορεί να υπάρξει καλός κινηματογράφος σχετικός με τον τόπο του και την ιστορία του.


Μικρά Αγγλία
διάρκεια: 160 λεπτά
σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης

Η πρώτη ταινία του Βούλγαρη που δεν γυρίστηκε σε φιλμ αφού ο διευθυντής φωτογραφίας Σίμος Σαρκετζής χρησιμοποίησε ψηφιακό μέσο, κάτι που έκανε και πιο ευέλικτο το γύρισμα και πιο εύκολη την επεξεργασία των τόνων και των χρωμάτων στη συνέχεια…πολύ θετική εντύπωση κάνει η μουσική της εικοσιπεντάχρονης Κατερίνας Πολέμη.

Παίζουν:
Πηνελόπη Τσιλίκα, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Μάξιμος Μουμούρης, Αννέζα Παπαδοπούλου

By katabran
Διαβάστε Περισσότερα »

Ο Συνδυασμός του Υποψηφίου Δημάρχου Παλαμά Αχιλλέα Καραλή

Το συνδυασμό του "Νέα Πορεία Παλαμά" κατέθεσε στο Πρωτοδικείο Καρδίτσας το βράδυ της Κυριακής ο υποψήφιος Δήμαρχος Παλαμά Αχιλλέας Καραλής.


Αναλυτικά οι υποψήφιοι Δημοτικοί και Τοπικοί Σύμβουλοι:

ΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΡΕΙΑ ΠΑΛΑΜΑ
(υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι)                       

ΒΑΡΛΑΜΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ (ΕΒΕΛΙΝ) ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ       (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΓΑΓΑΤΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ                       (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΓΚΟΥΛΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ                     (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΔΕΣΚΑΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΘΩΜΑ                           (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΕΔΜΟΝΔΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΑΙΜΙΛΙΟΥ                       (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΖΑΧΟΥ-ΡΕΒΕΝΗΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ                   (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ     (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΚΑΛΟΥΣΙΟΥ ΑΝΝΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ                     (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΚΑΡΑΓΓΕΛΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΘΩΜΑ                       (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΚΑΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ                           (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΚΛΗΣΙΑΡΧΗ ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ                       (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΚΟΥΤΡΟΥΛΗΣ ΘΩΜΑΣ ΧΡΗΣΤΟΥ                       (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΚΟΥΤΣΙΟΥΜΠΑΣ ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗ                 (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΚΩΔΩΝΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ                   (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ     (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΜΠΑΡΟΥΤΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ                 (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΜΠΑΡΤΖΙΩΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ         (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΜΠΕΡΝΑΡΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ                 (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΝΤΑΓΚΑΛΗ ΣΟΦΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ                           (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΞΕΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ                     (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΠΑΛΟΥΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ           (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΠΑΤΣΙΑΛΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ                   (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΡΑΓΙΑ ΑΡΙΣΤΕΑ ΒΑΙΟΥ                                   (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΤΣΕΡΕΠΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ           (ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΦΑΝΑΡΑΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ                     (ΠΑΛΑΜΑΣ)

Εκλογική Περιφέρεια ΣΕΛΛΑΝΩΝ

ΑΜΠΡΑΖΗΣ ΘΩΜΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ                 (ΣΕΛΛΑΝΩΝ)
ΒΑΙΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ                 (ΣΕΛΛΑΝΩΝ)
ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΞΕΝΟΦΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ           (ΣΕΛΛΑΝΩΝ)
ΚΑΚΑΡΓΙΑΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ                   (ΣΕΛΛΑΝΩΝ)
ΚΡΙΚΕΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ                   (ΣΕΛΛΑΝΩΝ)
ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΘΩΜΑΣ ΙΩΑΝΝΗ                               (ΣΕΛΛΑΝΩΝ)
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ                 (ΣΕΛΛΑΝΩΝ)
ΜΠΟΥΣΔΡΑΣ ΙΑΣΩΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ                       (ΣΕΛΛΑΝΩΝ)
ΠΑΠΑΛΙΤΣΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΥΛΟΥ             (ΣΕΛΛΑΝΩΝ)
ΣΙΑΜΑΤΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ                 (ΣΕΛΛΑΝΩΝ)
ΣΙΑΦΑΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗ                 (ΣΕΛΛΑΝΩΝ)
ΦΑΛΑΡΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΓΓΕΛΟΥ                       (ΣΕΛΛΑΝΩΝ)
ΧΑΝΤΖΙΑΡΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ                   (ΣΕΛΛΑΝΩΝ)

Εκλογική Περιφέρεια ΦΥΛΛΟΥ

ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ΔΑΦΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ                       (ΦΥΛΛΟΥ)
ΓΙΩΤΑΣ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ                 (ΦΥΛΛΟΥ)
ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ       (ΦΥΛΛΟΥ)
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ                       (ΦΥΛΛΟΥ)
ΜΠΑΚΑΒΕΛΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ           (ΦΥΛΛΟΥ)
ΣΔΟΓΓΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ                     (ΦΥΛΛΟΥ)
ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ       (ΦΥΛΛΟΥ)
ΤΖΙΒΕΝΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΝΙΚΟΛΑΟΥ                     (ΦΥΛΛΟΥ)

Δημοτική Κοινότητα ΠΑΛΑΜΑ 
(υποψήφιοι σύμβουλοι)

ΑΓΓΕΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΥΛΟΥ
ΖΑΓΑΝΑ ΒΑΙΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
ΜΟΥΤΣΑΝΙΔΟΥ-ΠΕΤΡΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΜΑΡΙΤΣΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΥ
ΣΕΡΙΦΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ

ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ

Τοπική Κοινότητα Αγίας Τριάδας 
(υποψήφιοι σύμβουλοι της τοπικής κοινότητας)     

ΑΡΧΟΝΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΘΩΜΑ
ΖΑΧΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΩΜΑ

Τοπική Κοινότητα Αγίου Δημητρίου
(υποψήφιοι εκπρόσωποι της τοπικής κοινότητας)                      

ΔΕΣΚΑΤΑ ΜΑΡΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΔΕΣΚΑΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

Τοπική Κοινότητα Αστρίτσας
(υποψήφιοι εκπρόσωποι της τοπικής κοινότητας)                      

ΛΑΣΚΑΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΩΜΑ
ΜΑΡΓΙΑΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Τοπική Κοινότητα Βλοχού
(υποψήφιοι σύμβουλοι της τοπικής κοινότητας)                        

ΓΑΛΑΝΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΝΤΑΒΑΓΓΕΛΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΝΤΟΖΗ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΕΛΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
ΠΑΠΑΚΥΡΙΤΣΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Τοπική Κοινότητα Γοργοβιτών
(υποψήφιοι σύμβουλοι της τοπικής κοινότητας)                        

ΚΟΚΚΑΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΝΤΕΛΗ
ΜΠΑΡΟΥΤΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΥ
ΜΠΑΤΖΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
ΠΕΤΡΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ-ΙΩΑΝΝΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Τοπική Κοινότητα Ιτέας
(υποψήφιοι σύμβουλοι της τοπικής κοινότητας)                        

ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΛΥΤΡΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΧΑΡΙΛΑΟΥ
ΜΑΚΡΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
ΜΟΥΤΣΩΚΟΥ-ΤΖΙΦΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ

Τοπική Κοινότητα Καλογριανών
(υποψήφιοι σύμβουλοι της τοπικής κοινότητας)                        

ΚΛΙΑΦΑΣ ΒΑΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΜΠΑΚΡΑΤΣΑ ΘΕΟΔΩΡΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΠΑΛΑΣΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΤΣΙΚΡΙΚΑΣ ΑΧΙΛΛΕΥΣ ΙΩΑΝΝΗ

Τοπική Κοινότητα Καλυβακίων
(υποψήφιοι εκπρόσωποι της τοπικής κοινότητας)                      

ΖΑΓΑΝΑΣ ΠΑΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΚΑΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΧΡΗΣΤΟΥ

Τοπική Κοινότητα Κοσκινά
(υποψήφιοι σύμβουλοι της τοπικής κοινότητας)                        

ΑΓΓΕΛΟΥΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΓΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗ
ΔΙΑΒΑΣΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΜΠΟΛΟΥΤΣΟΥ-ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΤΥΧΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Τοπική Κοινότητα Λεύκης
(υποψήφιοι εκπρόσωποι της τοπικής κοινότητας)                      

ΜΠΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΘΩΜΑ

Τοπική Κοινότητα Μαραθέας
(υποψήφιοι σύμβουλοι της τοπικής κοινότητας)                        

ΜΟΥΤΣΑΝΑ ΒΑΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΑΡΙΑ ΣΩΚΡΑΤΗ
ΣΤΑΜΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
ΤΕΡΤΙΚΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Τοπική Κοινότητα Μάρκου
(υποψήφιοι σύμβουλοι της τοπικής κοινότητας)                        

ΚΑΛΑΘΑΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΚΟΛΟΒΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
ΞΕΡΡΑΣ ΗΛΙΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Τοπική Κοινότητα Μεταμόρφωσης
(υποψήφιοι σύμβουλοι της τοπικής κοινότητας)                        

ΝΤΑΝΤΟΣ ΒΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΤΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ
ΤΑΣΙΟΥΛΗΣ ΒΑΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥ

Τοπική Κοινότητα Ορφανών
(υποψήφιοι σύμβουλοι της τοπικής κοινότητας)                        

ΚΟΥΛΙΑΜΠΑΣ ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΛΙΑΠΠΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΜΟΥΣΙΤΣΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ
ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΘΩΜΑ

Τοπική Κοινότητα Πεδινού
(υποψήφιοι σύμβουλοι της τοπικής κοινότητας)                        

ΓΚΟΥΤΖΑΜΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
ΚΑΛΑΜΑΡΑ ΒΑΙΑ ΑΡΙΣΤΙΠΠΟΥ
ΚΥΡΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΘΩΜΑΣ ΒΑΙΟΥ
ΦΑΦΟΥΛΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ

Τοπική Κοινότητα Πετρίνου
(υποψήφιοι σύμβουλοι της τοπικής κοινότητας)                        

ΜΙΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
ΝΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ
ΠΕΤΡΑΚΗ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΗΛΙΑ

Τοπική Κοινότητα Προαστίου
(υποψήφιοι σύμβουλοι της τοπικής κοινότητας)                        

ΘΕΟΔΩΣΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
ΚΑΚΑΙΤΣΑΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ
ΤΟΤΣΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΤΣΙΤΣΙΠΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ

Τοπική Κοινότητα Συκεώνας
(υποψήφιοι σύμβουλοι της τοπικής κοινότητας)                        

ΜΑΚΡΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΣΟΥΛΙΩΤΗ ΝΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ
ΧΑΤΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Τοπική Κοινότητα Φύλλου
(υποψήφιοι σύμβουλοι της τοπικής κοινότητας)                        

ΒΗΤΑΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΚΟΥΤΣΙΟΥΜΠΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ
ΠΑΣΧΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
ΤΑΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΙΟΥ


Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 26 Απριλίου 2014

Ένα άρθρο σοκ από το national geographic

Καινούριες ράτσες ανθρώπων.
Λευκότερο δέρμα, ανοιχτόχρωμα μαλλιά, ριζική αλλαγή χαρακτηριστικών.
Νέες ράτσες ανθρώπων δημιουργούνται στην Αμερική, την πιο πολυεθνική χώρα στον κόσμο και οι αλλαγές αυτές σφραγίζουν τον αιώνα μας.
Ο Μάρτιν Σέλλερ είναι Γερμανός φωτογράφος που ζει στις ΗΠΑ, διάσημος γιατί φωτογραφίζει όλα τα πρόσωπα με τον ίδιο τρόπο, είτε είναι διάσημοι είτε όχι.


Μια σειρά φωτογραφιών του με τίτλο «Μιγάδες» θα μείνει στην ιστορία.
Το περιοδικό Νational Geographic βασίστηκε πάνω σε αυτές τις φωτογραφίες για να αποδείξει ότι οι άνθρωποι στην Αμερική είναι όλο και λιγότερο μαύροι, ή άσπροι ή ισπανογενείς.
Η αρθρογράφος αυτού του συγκλονιστικού ντοκουμέντου αναφέρει ότι «από το 2000, το γραφείο γεννήσεων των ΗΠΑ επιτρέπει στους κατοίκους να αναφέρουν πάνω από μια «ράτσα».
Αυτή η πολυφυλετική επιλογή ώθησε 32% των κατοίκων των ΗΠΑ να δηλώσουν τα νέα τους στοιχεία. Ετσι, στη γλώσσα της χώρας μπαίνουν σιγά σιγά νέοι όροι όπως «Blackanese», «Chicanese», «Korgentinian» ή «Filatino» που περιγράφουν πολλές προσμίξεις φυλετικές στο ίδιο πρόσωπο.


Σύμφωνα με το άρθρο, ένας άνδρας 34 ετών, με καταγωγή από γονείς Εσκιμώο και Εβραίο αυτοαποκαλείται «Juskimo». Ενας άλλος, αφροαμερικανός και Μεξικανός χρησιμοποιεί τον νεολογισμό «Μπλάξικαν» δηλαδή μαύρος Μεξικανός.
Το περιοδικό καταλήγει στο συμπέρασμα ότι στις ΗΠΑ επιτελείται τα τελευταία χρόνια μια πραγματικά κατακλυσμιαία αλλαγή φυλών, ενώ ως το 1960 το 99% των Αμερικανών ήταν μαύροι ή λευκοί.
To άρθρο υπογράφει στο Νational Geographic η Lise Funderburg




Διαβάστε Περισσότερα »

Ο Σεισμός των Σοφάδων Καρδίτσας

Στις 30 Απριλίου του 1954, καταστρεπτικός σεισμός μεγέθους 7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ συγκλονίζει τις Σοφάδες Καρδίτσας, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 25 άτομα και να τραυματιστούν 117.

Ο σεισμός που έγινε αισθητός σε όλη την Ελλάδα προκλήθηκε από το ρήγμα των Σοφάδων το οποίο έχει μήκος 52 km) και είχε επίκεντρο τη θέση Κομμένο Τζαμί 3 χλμ. μακρύτερα από το χωριό Τσιόμπα, κοντά στο σημερινό Νέο Μοναστήρι.

Ο σεισμός προκάλεσε σοβαρές βλάβες στους νομούς, Καρδίτσας, Φθιώτιδας (χωριών επαρχίας Δομοκού και του Θεσσαλικού κάμπου) Λάρισας, Τρικάλων, Μαγνησίας και Ευρυτανίας.

Κατέρρευσαν 6.599 σπίτια ενώ 9.154 υπέστησαν σοβαρές ζημιές και 12.920 ελαφρές, είχε δε 25 νεκρούς και 157 τραυματίες. Οι μεγαλύτερες βλάβες και ανθρώπινες απώλειες παρατηρήθηκαν σε οικισμούς επί παχεών, κορεσμένων σε νερό χαλαρών αποθέσεων και ελωδών περιοχών.

Στην Καρδίτσα και τα Φάρσαλα καταστράφηκαν το 32 και 18% των κτισμάτων, αντίστοιχα. Στις Σοφάδες, οι απώλειες σε κτίρια ξεπέρασαν το 90%.

Από το σεισμό αυτό καταστράφηκαν ολοσχερώς τα χωριά Τσόμπα και Μπεκριλέρ της επαρχίας Δομοκού, η οποία πλήγηκε πάρα πολύ σοβαρά. Τεράστιες ζημιές υπέστησαν σπίτια στα γειτονικά χωριά Σοφιάδα, Εκκάρα, Βαρδαλή κλπ. αλλά και όλα τα χωριά της περιοχής του Δομοκού, τα παραλίμνια χωριά της Ξυνιάδας και του λεκανοπεδίου της Μελιταίας.

Ο σεισμός προκάλεσε εκτεταμένα φαινόμενα ρευστοποιήσεων στην πεδιάδα της Καρδίτσας και την πεδιάδα της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας, ακόμα δε και στον Βόλο, σε απόσταση 50 χλμ.

Οι μεγαλύτερες εντάσεις παρατηρήθηκαν στις Σοφάδες, την Πασχαλίτσα, το Νέο Ικόνιο, το Ασημοχώρι, την Εκκάρα και την Άνω Αγόριανη. Παρατηρήθηκαν εδαφικές διαρρήξεις σε διάφορα μέρη με σημαντικότερη αυτή στην Εκκάρα, η οποία είχε μήκος 5 km.

Η εδαφική αυτή διάρρηξη έκοψε τη σιδηροδρομική γραμμή η οποία, λόγω συνεχιζόμενων (αργών) μετατοπίσεων, χρειαζόταν επισκευές επί μία εβδομάδα μετά το σεισμό. Η σιδηροδρομική γραμμή κόπηκε επίσης στις Βελεσιώτες από μικρότερη εδαφική διάρρηξη.

Ακολούθησε μετασεισμική ακολουθία με μεγαλύτερο σεισμό μεγέθους 5.7R στις 4 Μαΐου. Η ημέρα του μεγάλου και καταστρεπτικού αυτού σεισμού, αναφέρεται συχνά από τους παλαιοτέρους, που την έζησαν εντονότατα, ως αποφράδα ημέρα για την περιοχή της κεντρικής Ελλάδας.

Την επομένη του σεισμού έφτασαν στην περιοχή αυτοκίνητα του στρατού με μηχανικούς στρατιωτικούς, στρατιώτες κι ένα λοχαγό διοικητή που εγκαταστάθηκε στο Θαυμακό και σε κάθε χωριό πήγε και μια ή δυο μπουλντόζες του στρατού, για να γκρεμίζουν τα ετοιμόρροπα κι επικίνδυνα σπίτια.


Την ίδια κιόλας μέρα οι μηχανικοί άρχισαν να επιθεωρούν και να καταγράφουν τα κτίρια. Όσων γκρεμίστηκαν τα σπίτια η κυβέρνηση έδωσε στεγαστικό δάνειο 20.000 δρχ. και εμπειροτέχνες εργολάβοι από διάφορα μέρη της Ελλάδας ήρθαν και ανέλαβαν το χτίσιμο των αντισεισμικών σπιτιών, που είχαν όλα δύο δωμάτια κι ένα διάδρομο. Μερικά απ' αυτά χτίστηκαν με πέτρα κι άλλα με τούβλα.

Τα χωριά Τσιόμπα και Μπεκριλέρ έχουν ισοπεδωθεί, οι κάτοικοί τους μένουν χωρίς σπίτια και για δύο χρόνια ζουν σε σκηνές ως το 1956 όταν το κράτος δίνει εργολαβία την κατασκευή σπιτιών στην σημερινή τοποθεσία του χωριού Νέο Μοναστήρι, κάτω από το αρχαίο κάστρο της Πρόερνας. Οι Νέομοναστηριώτες κάνουν τότε πρόταση στα γύρω χωριά να ενωθούν και να εγκατασταθούν όλοι μαζί στην νέα θέση κοντά στο δημόσιο δρόμο.

Οι κάτοικοι των γύρω χωριών αρνούνται μη βλέποντας ότι σε λίγα χρόνια τα χωριά τους θα συρρικνώνονταν κι έτσι χάνεται η ευκαιρία για την δημιουργία μιας σύγχρονης νέας κωμόπολης. Δεν το βάζουν κάτω καταφέρνουν μέσα στα επόμενα χρόνια να δημιουργήσουν ένα χωριό πρότυπο στη επαρχία Δομοκού.
Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

Διδασκαλία με χάρτες, ήρωες του 21 και ξύλινα θρανία

Τότε στα δημοτικά σχολεία οι τάξεις είχαν ξύλινα θρανία, πολλούς χάρτες στους τοίχους  και όλους τους ήρωες του ΄21.

Τότε οι μαθητές δεν μπέρδευαν το 1821 με το έπος του ΄40 και όλοι μάθαιναν τι είχε συμβεί στις 29 Μαϊου του 1453. Εκείνοι οι μαθητές θυμούνται ακόμα τα ονόματα των δασκάλων τους, μαζί με τις υπερβολές, τις τιμωρίες  και τον τσουχτερό χάρακα.

Οι εποχές αλλάζουν και μέσα στο χρόνο κερδίσαμε πολλά.
Χάσαμε όμως, ακόμα περισσότερα.

Πόσοι δάσκαλοι σήμερα θα άντεχαν να διδάξουν κάτω από αυτές τις «πρωτόγονες» συνθήκες και πόσα παιδιά θα άκουγαν τον κύριο να τους δείχνει που βρίσκεται η Αθήνα, χωρίς να γελάσουν;

Πάντως εκείνα τα φτωχόπαιδα με τα τρυπημένα πανωφόρια, έβλεπαν τον δάσκαλο με σεβασμό και σταύρωναν τα χέρια τους με δέος μπροστά στην νέα γνώση και είχαν την ελπίδα για μια καλύτερη ζωή.

Σήμερα όλοι κάνουν φροντιστήριο και οι μαθητές δεν αντλούν  χαρά, ούτε δείχνουν σεβασμό στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Κυρίως βαριούνται και κυνηγούν ψεύτικα μόρια,  που πληρώνουν με απίστευτο κόπο οι πτωχευμένοι γονείς τους.

Η φωτογραφία απεικονίζει δημοτικό σχολείο το 1962

Διαβάστε Περισσότερα »

Πρακτικοί και γιατροσόφια στα παλιά χρόνια

Τα παλαιότερα χρόνια, σε κάθε χωριό, υπήρχε και ένας πρακτικός γιατρός ή μια γιατρέσσα.
Δεν ήτανε σπουδαγμένοι με διπλώματα και πτυχία.
Άνθρωποι απλοί, που είχανε το χάρισμα και τη θέληση να θεραπεύουνε τους άρρωστους, να περιποιούνται τις λαβωματιές για να γιάνουν και γενικά να κάνουν το καλό.
Άξια και ευλογημένα τα χέρια τους, ανώτερα κι' από σπουδαγμένου γιατρού.

Από σπασμένο πόδι ή χέρι μέχρι στραμπούλιγμα και νευροκαβαλίκεμα όλα τα γιατρεύανε.
Άφτρα, που πιάνει τα μικρά παιδιά και χρυσή (ίκτερο).
Λυσουνάρια (σπυριά) και "ανεμοπύρι" ακόμα και "κακό σπυρί" ...θεός να φυλάει!

Πίεση, πεσμένη μέση, ανορεξία και όλα όσα παιδεύουνε τους ανθρώπους τα διώχναν οι "γιατροί" του παλιού καιρού.
Άλλα με τα άξια χέρια τους, άλλα με βοτάνια, αμέτρητα βοτάνια, που είχανε κρεμασμένα στους τοίχους του σπιτιού τους, αλλά και με αλοιφές, με σκόνες και καταπλάσματα.
     

Για τα κρυολογήματα είχανε καφτούρες (μηλόσπακα, φασκομηλιά, χαμομήλι, μαντζουράνα). Απήγανο, λεμιθόχορτο, γαλαζόπετρα, θειάφι και χίλια δυο γιατρικά, το καθένα για τη χρήση του. Πολεμάγανε τις αρρώστιες άλλοτε με την πείρα και άλλοτε με τα γιατροσόφια και τις αλοιφές που ξέρανε να φτιάνουνε.
Για την ψώρα βάζανε μια αλοιφή από θειάφι και σκόνη από ατσάλι ή σίδερο.
Για το κρυολόγημα παίρνανε στον άρρωστο βεντούζες.
Για την ψύξη βάζανε καταπλάσματα από σιναπόσπορο. Και αμέτρητες άλλες συνταγές για χίλιες δύο αρρώστιες.
     
Συνήθως δεν παίρνανε αμοιβή από όσους θεραπεύανε.
Δώρα όμως δεν μπορούσανε να αρνηθούνε. (Ευγένεια και ευγνωμοσύνη πως μπορείς να τα αποδιώξεις;)
Τους πηγαίνανε καμιά μυτζήθρα, λίγο μέλι (για φάρμακο) και κάνα μπουκάλι λάδι. Κοτόπουλα, σύγκλινα και αρνί ολόκληρο καμιά φορά.
Η φήμη τους είχε απλωθεί σε όλα τα γύρω χωριά. Για την πείρα και τα γιατροσόφια τους όλοι τους εκτιμούσανε και τους αγαπούσαν. Είχανε το κύρος και την υπόληψη αληθινού γιατρού.
     
Οι περισσότερες γριές ξέρανε να ξεματιάζουνε και δίνανε στα παιδιά "θαλασσώματα" για το κακό μάτι. Ξέρανε να κάνουνε την μαμή και να φροντίζουνε τη λεχώνα και το νεογέννητο. Πάντα λέγανε την καλή τους κουβέντα στις νιόπαντρες και στις γκαστρωμένες. Άμα βλέπανε καμιά "ξεκοιλιακούσα" (με φουσκωμένη κοιλιά) την συμβουλεύανε και κάνανε προβλέψεις για το παιδί που θα γεννηθεί. Ζυγίζανε με το μάτι το μέγεθος και το σχήμα της κοιλιάς και βγάζανε την πρόγνωση: "Αγόρι έχεις και τα μάτια σου τέσσερα και καλή σου ελευτερία"
Αν βλέπανε ότι η γκαστρωμένη θα κάνει "θηλυκό" δεν της το λέγανε αλλά "ό,τι πει ο Θεός" κάνανε, "Παιδιά του θεού είναι όλα τους και καλή μοίρα να 'χουνε..."

Οι πρακτικοί γιατροί θεραπεύανε μέχρι τα βαθιά τους γεράματα.
Τότε ξεδιαλέγανε κάποιο από τα παιδιά ή τα εγγόνια τους για να του διδάξουνε όλα τα γιατροσόφια και τα μυστικά της τέχνης τους.
Για το καλό των αλλων...        


Το ξεμάτιασμα
Ήτανε παραδεχτό πως μπορούσε κάποιος με κατάλληλη προσευχή και "μυστικά λόγια" να ελευθερώσει αυτόν που "χτυπήθηκε" από "κακό μάτι".
Μπορούσε δηλαδή, να ξεματιάσει τον ματιασμένο. Την κακή επίδραση που έχει η επίμονη, θαυμαστική ή ζηλόφθονη ματιά κάποιου πάνω σε ένα άλλο άτομο, την καταλάβαινε η "ξεματιάστρα" από ορισμένα σημάδια. Τα σημάδια αυτά ήτανε ζάλη, κατατονία (απώλεια δυνάμεων), πολλά χασμουρητά, τάση για ύπνο, βαριά κουρασμένα βλέφαρα, άτονο βλέμμα κ.α.
Με κατάλληλα ευχολόγια και "σταυρώματα" η ξεματιάστρα ή ο ξεματιαστής έδιωχνε το μάτιασμα και θεράπευε τον ματιασμένο.
      
Εκτός από τους ανθρώπους, το "κακό μάτι" μπορούσε να πέσει και πάνω σε ζωντανά.
Οι παλαιότεροι του χωριού μου, θυμούνται άλογα, μουλάρια, πρόβατα κ.λ.π. που "σκάσανε" από κακό μάτι και άλλα που σωθήκανε με ξεμάτιασμα.
Οι χάντρες και τα κομπολόγια, τα χαϊμαλιά, που βάζανε στα μουλάρια και καμιά φορά και στα γαϊδούρια, εκτός από στολίδια είχανε κι' άλλη χρησιμότητα.
Οι παλαιοί πιστεύανε πως το "κακό μάτι" προσελκύεται από τις πολύχρωμες χάντρες και δεν πείραζε το ζωντανό. Κάτι ανάλογο ήτανε το "θαλασσόματο" για τους ανθρώπους. Μια μικρή θαλασσινή πετρούλα, (ίσως απολίθωμα παλαιού θαλάσσιου οργανισμού), που στο κέντρο είχε μια ανοιχτόχρωμη βούλα όμοια με μάτι".
Όποιος είχε κρεμασμένο θαλασσόματο πάνω του, δεν τον έπιανε το μάτι.

πίσω στα παλιά
Διαβάστε Περισσότερα »

Υπεγράφη η χρηματοδότηση για το νερό στο Φύλλο

Σήμερα είναι η πιο σημαντική ημέρα από τότε που ξεκινήσαμε τον αγώνα μας, ένα περίπου χρόνο πριν, ώστε να καταφέρουμε αυτό που τότε οι τοπικοί αιρετοί και αρκετοί από τους συντοπίτες μας θεωρούσαν αδύνατο: Να βρούμε δηλαδή χρηματοδότηση και να ξεκινήσει το έργο αντικατάστασης του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης του Φύλλου, με σκοπό να μπορέσουμε όλοι οι κάτοικοι στα σπίτια μας να απολαμβάνουμε καθαρό νερό!

Και σήμερα καταφέραμε, μετά από πολλές προσπάθειες νυχθημερόν, άπειρα τηλέφωνα, πλήθος δράσεων, e-mails, δελτίων τύπου, δημοσιεύσεων στις εφημερίδες στα blogs και τα ραδιόφωνα, ρεπορταζ από ενημερωτικά sites, να γίνει πραγματικότητα: Ο Υπουργός εσωτερικών κ. Μιχελάκης υπέγραψε τη χρηματοδότηση του εργου και εστάλη στην ΕΕΤΑΑ ώστε να ξεκινήσει η δημοπράτηση του έργου!

Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ως Ομάδα Καθαρό Νερό όλους όσους μας βοήθησαν:
- Τις Καρδιτσιώτικες εφημερίδες Αλήθεια, Νέο Αγώνα, Επικαιρότητα, Πρωινό Τύπο, που δημοσίευαν όλα τα κείμενα μας άμεσα,
- Την ΕΡΑ Θεσσαλίας και ειδικά τη δημοσιογράφο Φρόσω Παύλου που φιλοξένησε μέλη μας αρκετές φορές στην ραδιοφωνική εκπομπή της,
- Την Αθηναϊκή Εφημερίδα των Συντακτών για το εκτενές και εξαιρετικό ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Στέλιου Ζιαμπάκα,
- Τα Site IteaKarditsas και karditsalivenet, που στάθηκαν δίπλα μας από την αρχή,
- Τους εξαιρετικούς υπαλλήλους των Δημοσίων Υπηρεσιών που μας βοήθησαν, όπως του ΚΕΕΛΠΝΟ Λάρισας και Καρδίτσας και του ΕΕΤΑΑ.
- Την εταιρεία ΘΕΟΝΗ για τα δωρεάν νερά που παρείχαν σε όλες τις οικογένειες του χωριού μέσα από τη δράση μας
- Ολους τους φίλους, συντοπίτες μας και μη, που στήριξαν τον δίκαιο αγώνα μας, και συντάχθηκαν μαζί μας.

Φυσικά ο αγώνας μας δε σταματάει εδώ.
Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και να καταγράφουμε την πορεία εξέλιξης του έργου. Μέχρι να πούμε το "Στην υγειά μας" όμως περιμένουμε να δούμε πότε θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες της νέας γεώτρησης, ενός ακόμα έργου που είναι στα σκαριά εδώ και επίσης ένα χρόνο.

Και φυσικά αιτούμαστε για μείωση των δημοτικών τελών (κάτι που ζητούσαμε και από το τωρινό Δημοτικό Συμβούλιο αλλά εις μάτην), εφόσον τόσα χρόνια πληρώνουμε για ένα νερό που όχι μόνο δεν καταναλώνουμε αλλά είναι και επιζήμιο για την υγεία μας.


Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

Επίσημη έναρξη και FLY inn στο νέο Αεροδρόμιο Μυρίνης

Στο πλαίσιο της επίσημης έναρξης λειτουργίας του Αεροδρομίου Μυρίνης Καρδίτσας από το Δήμο Καρδίτσας, το Σάββατο 10 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί FLY Inn στο νέο αεροδρόμιο Καρδίτσας με ένα τριήμερο εκδηλώσεων 9, 10 και 11 Μαΐου.

Οι αφίξεις θα είναι δεκτές από την Παρασκευή το απόγευμα.
Θα γίνουν διάφορες εκδηλώσεις όπως ρίψεις αλεξιπτωτιστών, ακροβατικά, πτήσεις εθισμού κτλ. με κεντρική ημέρα εκδήλωσης το Σάββατο.
Ο Δήμος Καρδίτσας θα διαθέσει το καύσιμο των πτήσεων εθισμού, δωρεάν καύσιμο για τα στομάχια των πληρωμάτων & θα διαθέσει δωρεάν καύσιμα για την επιστροφή.

Θα ακολουθήσουν κι άλλες σχετικές δημοσιεύσεις για περισσότερες λεπτομέρειες.

Υπεύθυνος Διοργάνωσης ο Δήμος Καρδίτσας.

Για δηλώσεις συμμετοχής karditsa.airport@gmail.com
ή τηλέφωνο στον αντιδήμαρχο κ. Αθανάσιο Μαρκινό

Διαδώστε το....και καλές μας προσγειώσεις. !!!

Διαβάστε Περισσότερα »

Την επόμενη Κυριακή 27 Απριλίου θα προβληθεί η ταινία "ΕΓΩ Ο ΑΠΑΙΣΙΟΤΑΤΟΣ (Despicable me)"

Την τιμητική τους είχαν για άλλη μια φορά την προηγούμενη Κυριακή οι μικροί φίλοι της Ιτέας βλέποντας την αγαπημένη τους ταινία στην μεγάλη οθόνη στα πλαίσια "Κινηματογράφος για όλους" υπο την επίβλεψη του Πολιτιστικού Συλλόγου σε μία αίθουσα κατάμεστη με πρόσωπα γεμάτα ενθουσιασμό.



Την επόμενη Κυριακή 27 Απρίλίου θα προβληθεί η ταινία "ΕΓΩ Ο ΑΠΑΙΣΙΟΤΑΤΟΣ (Despicable me)" και ώρα 8μμ στην αίθουσα του Δημαρχείου.

Το Εγώ, ο Απαισιότατος κυκλοφόρησε στις 9 Ιουλίου 2010 στις Ηνωμένες Πολιτείες, και άνοιξε το νούμερο ένα σημείο στο box office και τράβηξε 56.3 εκατομμύρια δολάρια, κάνοντας την, την τρίτη μεγαλύτερη σε εισόδημα ταινία κινουμένων σχεδίων το 2010 πίσω και το Σρεκ και το Εμείς Καλύτερα. 


Διαβάστε Περισσότερα »