Κύριε Σαμαρά,
Θα ξεκινήσω με το πιστεύω μας σαν Δημοτική Αρχή.
Ο καθένας που ασκεί εξουσία θα πρέπει να δέχεται κάθε κριτική όσο βαριά κι αν είναι αυτή. Σεβόμενοι απόλυτα τις αρχές της δημοκρατίας και τα πιστεύω μας, δεχόμαστε όλα τα σχόλια τα δικά σας αλλά και των αναγνωστών σας. Επιτρέψτε μας όμως να σας πούμε και τη θέση μας για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με την ύδρευση Ιτέας, Αστρίτσας και Ηλιά.
Το απόγευμα της Τρίτης 25/07 στις 19:00, σταμάτησε να λειτουργεί το αντλιοστάσιο της ύδρευσης στον Ηλιά από το οποίο υδρεύονται Ιτέα, Αστρίτσα και Ηλιάς. Στις 19:15΄ ο ηλεκτρολόγος του Δήμου βρισκόταν στον χώρο για να διαπιστώσει το πρόβλημα της μη λειτουργίας.
Διαπίστωσε ότι υπήρχε θέμα με το υποβρύχιο μοτέρ και την αντλία. Αμέσως ειδοποιήθηκε εξειδικευμένο συνεργείο που ήρθε στον χώρο. Εντοπίστηκε στα 132 μ. βάθος από την επιφάνεια του εδάφους αντλία και μοτέρ κομμένα και κάποιες σωλήνες κατεστραμμένες.
Να σημειωθεί εδώ πως η συγκεκριμένη αντλία είχε αντικατασταθεί λόγω προβλήματος τον Ιανουάριο του 2016. Αμέσως επιχειρήθηκε να τραβηχτεί η αντλία και το μοτέρ προς την επιφάνεια, τα οποία όμως είχαν βυθιστεί στα 250 μ. και να γίνει η σύνδεση εκ νέου. Δυστυχώς αυτό δεν έγινε δυνατόν όσο κι αν οι ειδικοί προσπάθησαν. Το μόνο που κατάφεραν ήταν να συλλέξουν το καλώδιο του ρεύματος το οποίο ήταν όμως κατεστραμμένο και δεν μπορούσε να διορθωθεί για να χρησιμοποιηθεί. Λόγω του προχωρημένου της ώρας και της αδυναμίας αποκατάστασης οι εργασίες σταμάτησαν και ξεκίνησαν πάλι το πρωί της Τετάρτης 26/07. Κατ αρχήν έγινε έρευνας αγοράς του καλωδίου από καταστήματα ηλεκτρικών στην Καρδίτσα, τη Λάρισα και τα Τρίκαλα. Επειδή όμως τα μέτρα του καλωδίου που θα έπρεπε να προμηθευθούμε ξεπερνούσαν τα 350 δεν υπήρχαν σε κανένα κατάστημα όσο και αν ψάξαμε. Αναγκαστήκαμε λοιπόν στις 10:00 το πρωί της Τετάρτης να παραγγείλουμε καλώδιο κατ’ ευθείαν από το εργοστάσιο, το οποίο όμως το πιο γρήγορο που θα μπορούσε να μας το παραδώσει ήταν το πρωί της επόμενης ημέρας. Παράλληλα γινόταν προσπάθεια να ανασυρθεί το μοτέρ και η αντλία από το βάθος της γεώτρησης γιατί η αγορά νέων θα ήταν αρκετά δαπανηρή. Δυστυχώς ούτε αυτό ήταν δυνατόν οπότε παραγγείλαμε νέα αντλία και μοτέρ τα οποία παραλάβαμε άμεσα.
Το καλώδιο ήρθε στον χώρο της συνεργαζόμενης επιχείρησης το πρωί της Πέμπτης 27/07 και αμέσως άρχισαν οι εργασίες αποκατάστασης.
Τελικά το νερό ήρθε στις τοπικές κοινότητες περίπου στις 17:00 το απόγευμα.
Πιστεύω ότι κάναμε ότι ήταν ανθρωπίνως δυνατόν να αποκαταστήσουμε την βλάβη και να δώσουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα νερό, σε μια εποχή μάλιστα που είναι περισσότερο αναγκαίο από οποιαδήποτε άλλη.
Ελπίζω να καταλαβαίνετε ότι δεν υπήρχε καμία ολιγωρία ή καθυστέρηση.
Όσο αφορά τώρα για τις εναλλακτικές λύσεις που επικαλείστε, πρέπει να αναφέρω ότι ο Δήμος Παλαμά υδρεύεται με πάνω από 15 γεωτρήσεις και ελάχιστες κοινότητες υδρεύονται από σύνδεσμο ύδρευσης Καρδίτσας και Σμοκόβου. Καταλαβαίνετε πιστεύω πως το κόστος για να υπάρχουν αναπληρωματικές αντλίες και υλικά για όλες αυτές τις γεωτρήσεις είναι απλησίαστο για τα δεδομένα του Δήμου. Ήταν δύσκολο επομένως να υπάρχει εναλλακτική λύση και για την Ιτέα όταν μάλιστα αντλία και μοτέρ είχαν αλλαχθεί πρόσφατα.
Τέλος για τις συχνές διακοπές νερού στην Ιτέα που αναφέρετε στο άρθρο σας, να σας αναφέρω πως από το αρχείο της ΔΕΥΑΠ που αναζήτησα, από τον Σεπτέμβριο του 2014 που αναλάβαμε τον Δήμο, σημειώθηκαν 8 διακοπές. Οι δύο έχουν να κάνουν με την αντλία που αλλάχθηκε και τις δύο φορές, οι δύο με προβλήματα της ΔΕΗ και οι 4 με προβλήματα στον αγωγό που φέρνει το νερό από τον Ηλιά στην Ιτέα και ο οποίος παρόλο που είναι της τελευταίας δεκαετίας είναι πολύ προβληματικός μιας και ο κατασκευαστής αλλά και η επιτροπή παραλαβής δεν ήταν και τόσο ευσυνείδητοι.
Κλείνοντας θα ήθελα να ζητήσω συγνώμη από τους κατοίκους για την ταλαιπωρία και να σας αναφέρω πως είμαι στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΕΥΑΠ
ΤΑΣΟΣ ΓΚΑΖΟΥΝΗΣ
Θα ξεκινήσω με το πιστεύω μας σαν Δημοτική Αρχή.
Ο καθένας που ασκεί εξουσία θα πρέπει να δέχεται κάθε κριτική όσο βαριά κι αν είναι αυτή. Σεβόμενοι απόλυτα τις αρχές της δημοκρατίας και τα πιστεύω μας, δεχόμαστε όλα τα σχόλια τα δικά σας αλλά και των αναγνωστών σας. Επιτρέψτε μας όμως να σας πούμε και τη θέση μας για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με την ύδρευση Ιτέας, Αστρίτσας και Ηλιά.
Το απόγευμα της Τρίτης 25/07 στις 19:00, σταμάτησε να λειτουργεί το αντλιοστάσιο της ύδρευσης στον Ηλιά από το οποίο υδρεύονται Ιτέα, Αστρίτσα και Ηλιάς. Στις 19:15΄ ο ηλεκτρολόγος του Δήμου βρισκόταν στον χώρο για να διαπιστώσει το πρόβλημα της μη λειτουργίας.
Διαπίστωσε ότι υπήρχε θέμα με το υποβρύχιο μοτέρ και την αντλία. Αμέσως ειδοποιήθηκε εξειδικευμένο συνεργείο που ήρθε στον χώρο. Εντοπίστηκε στα 132 μ. βάθος από την επιφάνεια του εδάφους αντλία και μοτέρ κομμένα και κάποιες σωλήνες κατεστραμμένες.
Να σημειωθεί εδώ πως η συγκεκριμένη αντλία είχε αντικατασταθεί λόγω προβλήματος τον Ιανουάριο του 2016. Αμέσως επιχειρήθηκε να τραβηχτεί η αντλία και το μοτέρ προς την επιφάνεια, τα οποία όμως είχαν βυθιστεί στα 250 μ. και να γίνει η σύνδεση εκ νέου. Δυστυχώς αυτό δεν έγινε δυνατόν όσο κι αν οι ειδικοί προσπάθησαν. Το μόνο που κατάφεραν ήταν να συλλέξουν το καλώδιο του ρεύματος το οποίο ήταν όμως κατεστραμμένο και δεν μπορούσε να διορθωθεί για να χρησιμοποιηθεί. Λόγω του προχωρημένου της ώρας και της αδυναμίας αποκατάστασης οι εργασίες σταμάτησαν και ξεκίνησαν πάλι το πρωί της Τετάρτης 26/07. Κατ αρχήν έγινε έρευνας αγοράς του καλωδίου από καταστήματα ηλεκτρικών στην Καρδίτσα, τη Λάρισα και τα Τρίκαλα. Επειδή όμως τα μέτρα του καλωδίου που θα έπρεπε να προμηθευθούμε ξεπερνούσαν τα 350 δεν υπήρχαν σε κανένα κατάστημα όσο και αν ψάξαμε. Αναγκαστήκαμε λοιπόν στις 10:00 το πρωί της Τετάρτης να παραγγείλουμε καλώδιο κατ’ ευθείαν από το εργοστάσιο, το οποίο όμως το πιο γρήγορο που θα μπορούσε να μας το παραδώσει ήταν το πρωί της επόμενης ημέρας. Παράλληλα γινόταν προσπάθεια να ανασυρθεί το μοτέρ και η αντλία από το βάθος της γεώτρησης γιατί η αγορά νέων θα ήταν αρκετά δαπανηρή. Δυστυχώς ούτε αυτό ήταν δυνατόν οπότε παραγγείλαμε νέα αντλία και μοτέρ τα οποία παραλάβαμε άμεσα.
Το καλώδιο ήρθε στον χώρο της συνεργαζόμενης επιχείρησης το πρωί της Πέμπτης 27/07 και αμέσως άρχισαν οι εργασίες αποκατάστασης.
Τελικά το νερό ήρθε στις τοπικές κοινότητες περίπου στις 17:00 το απόγευμα.
Πιστεύω ότι κάναμε ότι ήταν ανθρωπίνως δυνατόν να αποκαταστήσουμε την βλάβη και να δώσουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα νερό, σε μια εποχή μάλιστα που είναι περισσότερο αναγκαίο από οποιαδήποτε άλλη.
Ελπίζω να καταλαβαίνετε ότι δεν υπήρχε καμία ολιγωρία ή καθυστέρηση.
Όσο αφορά τώρα για τις εναλλακτικές λύσεις που επικαλείστε, πρέπει να αναφέρω ότι ο Δήμος Παλαμά υδρεύεται με πάνω από 15 γεωτρήσεις και ελάχιστες κοινότητες υδρεύονται από σύνδεσμο ύδρευσης Καρδίτσας και Σμοκόβου. Καταλαβαίνετε πιστεύω πως το κόστος για να υπάρχουν αναπληρωματικές αντλίες και υλικά για όλες αυτές τις γεωτρήσεις είναι απλησίαστο για τα δεδομένα του Δήμου. Ήταν δύσκολο επομένως να υπάρχει εναλλακτική λύση και για την Ιτέα όταν μάλιστα αντλία και μοτέρ είχαν αλλαχθεί πρόσφατα.
Τέλος για τις συχνές διακοπές νερού στην Ιτέα που αναφέρετε στο άρθρο σας, να σας αναφέρω πως από το αρχείο της ΔΕΥΑΠ που αναζήτησα, από τον Σεπτέμβριο του 2014 που αναλάβαμε τον Δήμο, σημειώθηκαν 8 διακοπές. Οι δύο έχουν να κάνουν με την αντλία που αλλάχθηκε και τις δύο φορές, οι δύο με προβλήματα της ΔΕΗ και οι 4 με προβλήματα στον αγωγό που φέρνει το νερό από τον Ηλιά στην Ιτέα και ο οποίος παρόλο που είναι της τελευταίας δεκαετίας είναι πολύ προβληματικός μιας και ο κατασκευαστής αλλά και η επιτροπή παραλαβής δεν ήταν και τόσο ευσυνείδητοι.
Κλείνοντας θα ήθελα να ζητήσω συγνώμη από τους κατοίκους για την ταλαιπωρία και να σας αναφέρω πως είμαι στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΕΥΑΠ
ΤΑΣΟΣ ΓΚΑΖΟΥΝΗΣ