Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αγροτικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αγροτικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2021

Απόφαση του Δ.Σ. Παλαμά απαλλαγής ή μείωσης του τέλους άρδευσης για το έτος 2020

Απόφαση περί απαλλαγής ή μείωσης του τέλους άρδευσης για το έτος 2020, λόγω του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανού» έλαβε κατά πλειοψηφία το Δημοτικό Συμβούλιο Παλαμά.

Ειδικότερα αποφασίστηκε:

1.-Για το έτος 2020 να απαλλαγούν από το Τέλος άρδευσης οι αγρότες που έκαναν χρήση του αρδευτικού δικτύου του Δήμου.

2.-Οι αγρότες που έκαναν χρήση τις αρδευτικές γεωτρήσεις να πληρώσουν 12€ για το έτος 2020 αντί για 30€ που πλήρωσαν την προηγούμενη χρονιά.

Μειοψήφησαν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Φ. Καραΐσκου, Μ. Μπουραζάνη, Ε. Λύτρας, και Α. Πολυγένης που ψήφισαν να απαλλαγούν από όλες τις χρεώσεις άρδευσης για το έτος 2020 οι αγρότες

Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 12 Ιουνίου 2020

Ανάστατοι οι αγρότες της Καρδίτσας από το τέλος επιτηδεύματος

Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις αγροτών και κτηνοτρόφων στο Νομό Καρδίτσας, καθώς καλούνται τη φετινή χρονιά να πληρώσουν 650 ευρώ για το τέλος επιτηδεύματος.

Αγρότες που επισκέφθηκαν τους λογιστές τους τις τελευταίες ημέρες για την υποβολή φορολογικών δηλώσεων, ενημερώθηκαν πως όσοι έχουν βιβλία εσόδων-εξόδων και είχαν κάνει έναρξη από 1-1-2014, πρέπει να πληρώσουν 650 ευρώ τέλος επιτηδεύματος.

πηγή


Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 7 Ιουνίου 2020

Ζημιές απ' το χαλάζι στην περιοχή της Ιτέας

Άνοιξαν οι ουρανοί χθες το απόγευμα Σαββάτου στην περιοχή μας.
Η ξαφνική νεροποντή που συνοδεύτηκε από δυνατούς ανέμους άρχισε λίγο μετά τις 5 το απόγευμα.
Διήρκεσε περίπου μισή ώρα αλλά είχε μεγάλη ένταση με αποτέλεσμα να προκληθούν μεγάλα προβλήματα.

Εν τω μεταξύ εκτεταμένες ζημιές από χαλάζι υπέστησαν και καλλιέργειες 2000 στρεμμάτων κυρίως βαμβακιού στον οικισμό της Ιτέας, Συκεώνας, Φύλλου και Ηλιά και σε χωράφια ανάμεσα σε Αστρίτσα και Ιτέα.

Σε απόγνωση βρίσκονται παραγωγοί, καθώς μέσα σε ελάχιστα λεπτά είδαν να καταστρέφεται η φετινή καλλιεργητική τους προσπάθεια.
Παράλληλα από την ισχυρή βροχόπτωση πλημμύρισαν χωράφια σε όλη την ευρύτερη περιοχή του δήμου




Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2019

Αναβρασμός με τις άδειες χρήσης νερού που φέρνουν απεντάξεις από το πρόγραμμα νιτρικών

Αντιμέτωποι με νέα ταλαιπωρία βρίσκονται αρκετές εκατοντάδες αγρότες - δικαιούχοι του προγράμματος μείωσης νιτρορύπανσης.

Οι πρόσφατες οδηγίες του ΥπΑΑΤ είναι σαφείς και λένε ότι αν οι παραγωγοί - δικαιούχοι του προγράμματος μείωσης νιτρορύπανσης, δεν προσκομίσουν τις άδειες χρήσης νερού για το σύνολο των ενταγμένων στο πρόγραμμα στρεμμάτων γης, τότε θα κληθούν να επιστρέψουν τα χρήματα που έχουν λάβει πέρσι και φέτος.

Ως εκ τούτου πολλοί εξ αυτών σπεύδουν στους ΤΟΕΒ, οι ιθύνοντες των οποίων έχουν βρει ευκαιρία τώρα, να εισπράξουν τυχόν οφειλές των παραγωγών για τα τέλη (αποστραγγιστικά κ.λπ.), ώστε μετέπειτα να τους χορηγήσουν τη βεβαίωση, που απαιτείται για την άδεια χρήσης νέρου.

Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν όσοι αγρότες έχουν προχωρήσει σε ενοικίαση γης για να συμπληρώσουν τα στρέμματά τους και να τα εντάξουν στο πρόγραμμα, ειδικά στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης δεν έχει πληρώσει τα τέλη άρδευσης. Τότε το μπέρδεμα γίνεται μεγαλύτερο, με τους ανθρώπους των ΤΟΕΒ, να ζητούν στοιχεία των ιδιοκτητών, ώστε να έλθουν σε επαφή μαζί τους, μήπως και πληρωθούν, για να δώσουν ακολούθως τη βεβαίωση στον ενοικιαστή.

Ταλαιπωρία και για τους έχοντες ιδιωτική υδροληψία

Μπέρδεμα βέβαια υπάρχει και με τους αγρότες που έχουν ιδιωτική υδροληψία, καθώς μπορεί να έχουν κάνει αίτηση για να λάβουν βεβαίωση (η οποία χρειάζεται για την άδεια χρήσης), αλλά αυτή να έγινε πριν από μια πενταετία και ακόμα οι αρμόδιες υπηρεσίες να μην την έχουν εξετάσει.

Όπως τέλος δήλωσε μιλώντας στον ΑγροΤύπο ο Βασίλης Γιαννάκος, πρόεδρος του ΤΟΕΒ Τιτανίου «Πρέπει να ξεκαθαρίσουν οι αρμόδιοι και τον τρόπο με τον οποίο θα πιστοποιείται κάποιος παραγωγός ότι προσκόμισε την άδεια χρήσης νερού, ώστε να μην επαναληφθούν φαινόμενα τύπου... ΑΤΑΚ». Όπου θυμίζουμε πέρναγε στο σύστημα ένα εικονικό ΑΤΑΚ μόνο και μόνο για να μην κινδυνέψουν οι επιδοτήσεις των παραγωγών.

Μπίκας Αλέξανδρος

πηγή


Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019

«Καρφωμένη» στα 42 λεπτά το κιλό στην πύλη, η τιμή στο βαμβάκι

Με σύμμαχο πλέον τον καιρό αναμένεται να ολοκληρωθεί η συγκομιδή του βαμβακιού τις προσεχείς ημέρες στον κάμπο, καθώς οι προβλέψεις της ΕΜΥ κάνουν λόγο για λιακάδες και βοριαδάκια, που ευνοούν στο στέγνωμα και το άνοιγμα των καρυδιών στις όψιμες καλλιέργειες. Εκείνο ωστόσο που εξακολουθεί να προβληματίζει τους παραγωγούς είναι η τιμή η οποία είναι καθηλωμένη στα 42λεπτά στην πύλη, δηλαδή στα 39 λεπτά στο χωράφι.
Τα περισσότερα εκκοκκιστήρια υπολειτουργούσαν αυτή την εβδομάδα μετά τις βροχές, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να υποδείξουν στους παραγωγούς να μαζέψουν στεγνά βαμβάκια, ενώ πλέον τα υγρασιόμετρα είναι σε ημερήσια διάταξη στις εισόδους των εργοστασίων ελέγχοντας το ποσοστό υγρασίας να μην υπερβαίνει το 15%.
Μιλώντας με το μέλος της διεπαγγελματικής Βάμβακος το γνωστό βαμβακοπαραγωγό και πρώην πρόεδρο της ΕΑΣ Καρδίτσας Βασίλη Γιαννάκο, μας είπε πως στην περιοχή της Ιτέας-Παλαμά- Φύλλου, η συγκομιδή είχε ολοκληρωθεί πριν από τις βροχές και στο χωριό του (την Ιτέα) οι παραγωγές φέτος είναι κατά 100 κιλά περίπου αυξημένες σε σχέση με πέρυσι, που ήταν εξίσου μια καλή παραγωγικά χρονιά και αυτό ισοσκελίζει την απώλεια από τις μειωμένες τιμές.
Αντίθετα σε άλλες περιοχές της Καρδίτσας, όπως στον πρώην δήμο Σελλάνων, Μαραθέα, Πεδινό, Προάστιο κλπ), αλλά και της Λάρισας (ιδιαίτερα στα παρακάρλεια και λιγότερο στα Φάρσαλα), τα βαμβάκια ήταν πιο όψιμα και οι βροχές βρήκαν τα χωράφια ασυγκόμιστα.
Αυτό συνεπάγεται μία απώλεια και στην ποσότητα και έτσι ο πονοκέφαλος των παραγωγών αυξάνεται.
Η εκτίμηση των μεσιτών, των εκκοκκιστών, αλλά και των εταιριών πολλαπλασιαστικού υλικού, είναι πως την επόμενη χρονιά θα υπάρξει μια μείωση της καλλιέργειας κατά 20%, καθώς αρκετοί είναι φέτος οι απογοητευμένοι παραγωγοί λόγω των χαμηλών τιμών (20% κάτω σε σχέση με πέρυσι), ενώ έχουν και παράπονα από τους εκκοκκιστές, ότι δεν πληρώνουν ποιοτικά χαρακτηριστικά και απόδοση σε ίνα, παρά μόνον την χαμηλή υγρασία…
Πάντως η καλλιέργεια έχει ήδη συρρικνωθεί στη Λάρισα (φέτος ήταν 280.000 στρέμματα, όταν στις καλές εποχές έφτανε και τις 800.000) λόγω του αυξημένου κόστους του νερού, ενώ η Καρδίτσα που έχει λυμένο εν μέρει το αρδευτικό κρατά πανελλαδικά τα σκήπτρα με καλλιέργεια 510.000 στρεμμάτων.

Γ.Κ.

πηγή






Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2019

Συλλαλητήριο στον Παλαμά για τις χαμηλές τιμές στο βαμβάκι

 Τη διοργάνωση αγροτικού συλλαλητηρίου με τη συμμετοχή τρακτέρ στις 12 το μεσημέρι της Δευτέρας στον Παλαμά για το ζήτημα των ανοιχτών -χαμηλών τιμών στο βαμβάκι, αποφάσισαν το βράδυ της Παρασκευής αγρότες του Νομού που συμμετείχαν στην αγροτική σύσκεψη την οποία  συγκάλεσε η Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Ν. Καρδίτσας.

Παράλληλα το θέμα των τιμών στο βαμβάκι, επιδιώκουν να θέσουν υπόψη του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, ζητώντας συγκεκριμένες ενέργειες στήριξης και προστασίας των μικρομεσαίων  βαμβακοπαραγωγών.  Γι’ αυτό οι Ομοσπονδίες Αγροτικών Συλλόγων Ν. Καρδίτσας και Λάρισας θα ζητήσουν την επόμενη εβδομάδα συνάντηση με τον υπουργό στην Αθήνα.

Την απόφαση ανάληψης των  δράσεων αυτών έλαβαν οι εκπρόσωποι αγροτικών Συλλόγων και αγρότες οι οποίοι συμμετείχαν στην αγροτική σύσκεψη που έλαβε χώρα στον Παλαμά.

Οι αγρότες στέλνουν ένα πρώτο μήνυμα ότι δεν πρόκειται να δεχθούν την κατάσταση που διαμορφώνεται σε βάρος τους για ακόμη μια χρονιά στο σκέλος των τιμών.




πηγή

Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2019

Νέοι Αγρότες στα σεμινάρια – Σχέδια βελτίωσης στην αναμονή

Ο ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ έχει αρχίσει να καλεί τους νέους αγρότες της τελευταίας προκήρυξης για την προβλεπόμενη εκπαίδευση τους. Από αυτή θα εξαιρεθούν όσοι έχουν σχετικό πτυχίο με τη γεωργία ή την κτηνοτροφία, αναλόγως και του προσανατολισμού της εκμετάλλευσης.
Η εκπαίδευση αυτή θα διαρκέσει περίπου 25 ημέρες και είναι υποχρεωτική.

Το 2020-21 θα γίνουν και οι αιτήσεις πληρωμής για το υπόλοιπο της επιδότησης (30%) και με τη πληρωμή αυτού θα ολοκληρώσουν και τις υποχρεώσεις – δεσμεύσεις τους οι νέοι αγρότες, σε αντίθεση με τους νέους αγρότες παλαιοτέρων προκηρύξεων, οι οποίοι ήταν δεσμευμένοι να τηρήσουν μακροχρόνιες υποχρεώσεις για μια δεκαετία.

Όσον αφορά τα σχέδια βελτίωσης, φαίνεται πως οι αξιολογητές προχωρούν με τις αξιολογήσεις, τηρούν όμως στάση αναμονής μέχρι και την τελική αξιολόγηση τους, μέχρι να αποφασιστεί τι θα γίνει με τον περιβόητο κατάλογο γεωργικών ελκυστήρων.
Πάντως πριν το νέο έτος δύσκολα θα έχουμε τις πρώτες εγκρίσεις, αν υπολογίσει κανείς πως θα έχουμε και ένα μήνα περίπου ενστάσεις (που μάλλον θα είναι αρκετές).

Μετά τις πρώτες οριστικές εγκρίσεις περιμένουμε και δεύτερη ανάρτηση εγκρίσεων με το ποσό που θα προκύψει από την υπερδέσμευση και την πιθανή μεταφορά κονδυλίων από άλλα μέτρα.


πηγή




Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2019

Προς ίδρυση νέος Αγροτικός Συνεταιρισμός στην Ιτέα

Την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019 και ώρα 7:00 μμ στην αίθουσα πολλαπλών του δημοτικού καταστήματος (Δημαρχείο) Ιτέας θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση αγροτών για την πραγμάτωση και ίδρυση νέου Αγροτικού Συνεταιρισμού στην Ιτέα.
Όσοι ενδιαφέρεστε να παρευρεθείτε ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την σύσταση της νέας Ένωσης



Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2018

Συμπαράσταση στους αγρότες από όλο το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Παλαμά

Ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Παλαμά:

1. Συμπαραστέκεται στον δίκαιο αγώνα των αγροτών.

2. Στηρίζει την κινητοποίηση τους στην Ε65.

3. Στέκεται αμέριστα στο πλευρό τους και στηρίζει το πλαίσιο των αιτημάτων τους, όπως αυτό εκφράζεται μέσα από τους αγροτικούς συλλόγους του Νομού μας.

4. Καλεί την κυβέρνηση να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα των αγροτών, ανακαλώντας τα μέτρα που οδηγούν στο ξεκλήρισμα του μεγαλύτερου μέρους του αγροτικού κόσμου.



Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2018

Δήλωση στοιχείων και ΑΦΜ στον ΤΟΕΒ ΤΙΤΑΝΙΟΥ





Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 14 Ιουλίου 2018

Αγροτικό τιμολόγιο ΔΕΗ, βεβαίωση για μη έκδοση λογαριασμού και ρυθμίσεις οφειλών

Το τελευταίο χρονικό διάστημα οι αγρότες σε όλη την Ελλάδα που κάνουν χρήση αγροτικού τιμολογίου, λαμβάνουν επιστολή από τη ΔΕΗ με την οποία ζητείται η κατάθεση διαφόρων δικαιολογητικών μέχρι 30 Σεπτεμβρίου, αναφορικά με τη χρήση νερού των γεωτρήσεών τους.

Η παραπάνω ενέργεια έγκειται στην επικαιροποίηση που κάνει η ΔΕΗ, στα πλαίσια της απογραφής του αρχείου δικαιούχων χορήγησης Αγροτικού Τιμολογίου, ώστε να συνεχιστεί η χαμηλότερη χρέωση των γεωτρήσεων και πηγαδιών, όπως έκανε το 2014.

Φυσικά αν υπήρχε το λεγόμενο Δελτίο 1 από τις υπηρεσίας Υδροοικονομίας, δεν θα χρειάζονταν αυτή η επικαιροποίηση.

Πάντως αξίζει να σημειωθεί, ότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν διάφορα ξενοδοχεία που για το νερό στις πισίνες τους χρεώνονται με αγροτικό τιμολόγιο!!!

Βεβαίωση για μη έκδοση λογαριασμού της ΔΕΗ
Παράλληλα, να επισημάνουμε πως φέτος «τρέχει» για πρώτη φορά η διευκόλυνση που είχε εξαγγείλει ο υφ. Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Βασίλης Κόκκαλης και πιο συγκεκριμένα, να μην εκδίδονται στους αγρότες λογαριασμοί για το διάστημα μεταξύ Μαΐου – Σεπτεμβρίου.

Όμως πολλοί είναι αυτοί που παραπονιούνται ότι τους έρχεται λογαριασμός της ΔΕΗ κανονικά και ότι δεν ισχύει το παραπάνω.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως δικαιούχοι αγρότες είναι φυσικά πρόσωπα επαγγελματίες αγρότες με αγροτικό τιμολόγιο, με προϋπόθεση:

α)  να διαθέτουν παροχή ρεύματος στο όνομά τους,

β) να πληρούν τις προϋποθέσεις χορήγησης αγροτικού τιμολογίου και

γ) να προσκομίσουν στη ΔΕΗ βεβαίωση εγγραφής στο Μητρώο Αγροτών.

Αυτή την τρίτη προϋπόθεση, δυστυχώς δεν την εφάρμοσαν αυτοί οι αγρότες που παραπονιούνται. Δηλαδή, νόμιζαν ότι η ΔΕΗ αυτόματα θα εφάρμοζε σε όλους τη σχετική διευκόλυνση, όμως έπρεπε οι ίδιοι οι αγρότες να καταθέσουν στη ΔΕΗ τη βεβαίωση εγγραφής στο Μητρώο Αγροτών.

Όσοι πάντως έστω και τώρα θέλουν να επωφεληθούν μπορούν να το κάνουν άμεσα, τις επόμενες ημέρες για το εναπόμειναν χρονικό διάστημα μέχρι το Σεπτέμβριο. 

Εξατομικευμένες προτάσεις ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών

Τέλος να υπενθυμίσουμε ότι η ΔΕΗ από 01.05.2018, παρέχει στους πελάτες της και φυσικά στους αγρότες, εξατομικευμένες προτάσεις ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών, σύμφωνα με:
• Την καταναλωτική συμπεριφορά του εκάστοτε πελάτη
• Το ύψος του μέσου μηνιαίου λογαριασμού και
• Το πλήθος των ανεξόφλητων λογαριασμών

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε σε οποιοδήποτε Κατάστημα ΔΕΗ ή στο Κέντρο Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης πελατών 11770



Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 15 Ιουνίου 2018

Άμεση η αντίδραση του Δήμου Παλαμά για την χαλαζόπτωση

Άμεση ήταν η αντίδραση του Δήμου Παλαμά ύστερα από την χαλαζόπτωση που έπληξε κυρίως τη Τ.Κ. Καλογριανών και λιγότερο τη Τ.Κ. Αγίας Τριάδας.
Το πρωί της Πέμπτης έγινε αναγγελία στον ΕΛΓΑ για χαλαζόπτωση, βροχόπτωση και ανεμοθύελλα. Παράλληλα ο Δήμαρχος κος Γιώργος Σακελλαρίου είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον προϊστάμενο του ΕΛΓΑ Λάρισας κο Μιχάλη Λιόντο, ο οποίος ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα του Δημάρχου και το μεσημέρι της ίδιας μέρας επισκέφτηκε τις πληγείσες περιοχές συνοδευόμενος από τον προϊστάμενο του τμήματος εφαρμογών κο Τσιάμπα Κων/νο.

Οι εκτιμητές του ΕΛΓΑ συμβούλευσαν τους πληγέντες ιδιοκτήτες που καλλιεργούσαν πεπόνια και καρπούζια να απομακρύνουν την χτυπημένη παραγωγή από τα φυτά αλλά να μην την βγάλουν από τα χωράφια, για να δώσουν έτσι τη δυνατότητα τα φυτά να συνεχίσουν να παράγουν.
Το κλιμάκιο συνέχισε και έλεγξε σχεδόν το σύνολο της πληγείσας περιοχής και η δέσμευση του κου Λιόντου προς τον κο Σακελλαρίου ήταν πως μόλις τελειώσει η δήλωση των ζημιών θα ξεκινήσει άμεσα και η διαδικασία της καταγραφής από τους εκτιμητές του ΕΛΓΑ για να έρθει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα η αποζημίωση προς τους πληγέντες αγρότες.

Κλείνοντας ο κος Σακελλαρίου θα ήθελε να ευχαριστήσει ιδιαίτερα τον κο Λιόντο για την ευαισθητοποίηση του και την άμεση ανταπόκριση στο αίτημα του Δήμου να επισκεφτεί τις πληγείσες περιοχές και να κάνει μια κατ’ αρχήν εκτίμηση.




Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2018

Με ικανοποιητική συμμετοχή η ημερίδα για την ποιότητα του Ελληνικού βαμβακιού στην Καρδίτσα

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η ημερίδα για την ποιότητα του Ελληνικού βαμβακιού που πραγματοποιήθηκε στην Καρδίτσα και συγκεκριμένα στην αίθουσα του Κέντρου ποιοτικού Ελέγχου και Ταξινόμησης Βάμβακος.

Αντικείμενο της η αύξηση της αξίας της βαμβακοκαλλιέργειας και διοργανωτές η Διεπαγγελματική Οργάνωση Βάμβακος και ο ΕΛΓΟ Δήμητρα, με χορηγούς πολλά εκκοκκιστήρια ανά τη χώρα και εταιρείες φυτοφαρμάκων.


Τo μοναδικό πρόβλημα, αν μπορεί κανείς να το εκλάβει ως τέτοιο, ήταν η παντελής απουσία εκπροσώπου του υπουργείου. Αρχικά ήταν να παραβρεθεί και να μιλήσει ανοίγοντας και τις εργασίες ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Βασίλης Κόκκαλης, αλλά αυτό δεν κατέστη δυνατόν. Όμως δεν υπήρξε και κάποιος, έστω υπηρεσιακός παράγοντας για να τον αντικαταστήσει και, αν θέλετε να δώσει και τις απαραίτητες πολιτικές απαντήσεις στα όσα οι εκτός αιθούσης συγκεντρωθέντες αγρότες κατήγγειλαν.


Εδώ να θυμίσουμε ότι αυτή η ημερίδα ήταν η δεύτερη που διοργανώθηκε, με την περσινή να συγκεντρώνει πλήθος στελεχών του υπουργείου και κοινοβουλευτικών εκπροσώπων, ενώ φέτος την τίμησαν με την παρουσία τους ο αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας κ. Βασίλης Τσιάκος και ο πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας κι δήμαρχος Μουζακίου κ. Γιώργος Κωτσός.
Η συμμετοχή όμως γενικότερα ήταν μεγάλη καθώς στο κάλεσμα των διοργανωτών ανταποκρίθηκαν πολλοί αγρότες και εκπρόσωποι εκκοκκιστηρίων και άλλων επιχειρήσεων που ασχολούνται με το συγκεκριμένο προϊόν.


Κατά την διάρκεια της ημερίδας παρουσιάστηκαν πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ποικιλιών που σποροπαράγονται στην Ελλάδα, για τις προοπτικές μείωσης του κόστους παραγωγής, για το πώς οι ποικιλίες μπορούν να βελτιώσουν την καλλιέργεια του βαμβακιού και την ποιότητα της ίνας, για τα διαθέσιμα προγράμματα ενίσχυσης του προϊόντος, για τα κριτήρια ποιότητας και την αξία πιστοποιήσεων στην κλωστοϋφαντουργία, ενώ αναλύθηκε και η διεθνής αγορά βαμβακιού και οι προοπτικές των τιμών για την επόμενη καλλιεργητική περίοδο.


Μιλώντας στην κάμερα του KarditsaLive.Net ο πρόεδρος του ΕΛΓΟ «Δήμητρα» Δρ. Γιώργος Καρέτσος, είπε ότι τα τελευταία χρόνια έχει διαπιστωθεί μία κάμψη  στην παραγωγή του ελληνικού βαμβακιού και μία πτώση γενικώς στην τιμή του προϊόντος αλλά και στην ποιότητά του. Απέδωσε αυτή την εικόνα κυρίως στην κατάρρευση της  εσωτερικής βιομηχανίας μεταποίησης και μίλησε για απογοήτευση όλης της αλυσίδας επαγγελματιών που ασχολείται με το βαμβάκι.
Αυτό που κάνουμε εμείς σαν εθνικό κέντρο βάμβακος (ανήκει στον ΕΛΓΟ «Δήμητρα»), συνέχισε είναι η αξιολόγηση των ποικιλιών βάμβακος όσο και του ίδιου του προϊόντος. Με στόχο να γίνει κατανοητό απ’ όλους ότι αξίζει ν’ ασχοληθούμε με την παραγωγή ενός ποιοτικού προϊόντος, που θα έχει καλύτερη τύχη στις αγορές, που θα συμπαρασύρει προς τα μπρος όλη την υπόλοιπη διαδικασία παραγωγής, μεταποίησης και εμπορίας και οι αγρότες θα έχουν καλύτερε τιμές και οι υπόλοιποι μεγαλύτερα κέρδη.


Σε ερώτηση για τα όσα υποστηρίζουν οι αγρότες περί φετινής σχέσης ποιότητας τιμής ο κ. Καρέτσος δεν μπορούσε να απαντήσει καθώς δεν είχε ούτε την γνώση, ούτε την αρμοδιότητα, όπως είναι ευνόητο και άφησε να εννοηθεί πως κάποια θέματα άπτονται πολιτικής προσέγγισης. Είπε πάντως πως μέσα από την Διεπαγγελματική οργάνωση μπορεί να καλλιεργηθεί η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ παραγωγών, μεταποιητών και εκκοκκιστών, ώστε να βρεθεί μία καλύτερη λύση.

Δείτε βίντεο του KarditsaLive.Net με δηλώσεις του Κου Γ. Καρέτσου και από την ημερίδα:



Χαιρετισμός του Δημάρχου Μουζακίου και προέδρου της ΠΕΔ Θεσσαλίας κ. Κωτσού στην ημερίδα για το βαμβάκι
"Η βαμβακοκαλιέργεια αποτέλεσε για δεκαετίες κυρίαρχη αγροτική δραστηριότητα στο Νομό Καρδίτσας, συνέβαλε στην ανάπτυξη της περιοχής μας και βελτίωσε σημαντικά το επίπεδο ζωής στον κάμπο, δίνοντας σοβαρό οικονομικό εισόδημα σ’ όλες τις αγροτικές οικογένειες.
Τα τελευταία χρόνια όμως υπήρξε μία συστηματική δυσφήμιση του βαμβακιού από πάρα πολλές πλευρές (κατηγορήθηκε ως «ενεργοβόρα» και «υδροβόρα» καλλιέργεια, μονοκαλλιέργεια κλπ), ενώ σ’ αυτό συνέβαλε και η πτώση της ποιότητας του παραγόμενου βαμβακιού.
Δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι στο Νομό μας, οι αγρότες  μας έχουν κάνει τεράστιες επενδύσεις σε υλικοτεχνική υποδομή προσανατολισμένη στη βαμβακοκαλλιέργεια, ενώ παράλληλα έχουν αποκτήσει και τεράστια τεχνογνωσία και εμπειρία στη συγκεκριμένη καλλιέργεια.
Κανείς εξάλλου δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι το βαμβάκι παραμένει ο «Λευκός Χρυσός» και ο «Βασιλιάς» των καλλιεργειών στη Θεσσαλία και στην Καρδίτσα συγκεκριμένα. Για να είναι δυνατή όμως η προσέγγιση μεγάλων και εύρωστων αγορών επιβάλλεται να βελτιωθεί η ποιότητα του παραγόμενου βαμβακιού και εδώ οφείλω να συγχαρώ το Κέντρου Ποιοτικού Ελέγχου Βάμβακος για την εξαιρετική δουλειά που κάνει.
Η δημιουργία της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Βάμβακος σίγουρα κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, όμως θεωρώ ότι είναι απαραίτητη η οργάνωση των αγροτών μας σε συλλογικά σχήματα, που θα  τους επιτρέψουν να πετύχουν καλύτερες τιμές στα εφόδιά τους και καλύτερη τιμή στην πώληση των προϊόντος τους. Εδώ ουσιαστική επιβάλλεται να είναι και η κινητροδότηση των συλλογικών σχημάτων μέσω μείωσης της φορολογίας τόσο των εφοδίων, όσο και του πετρελαίου που θα διακινούνται μέσω των συνεταιρισμών.
Επίσης μέσω των συλλογικών σχημάτων σίγουρα θα δοθεί η δυνατότητα στους αγρότες μας να σταματήσουν το άδικο καθεστώς των «ανοιχτών τιμών» που καθιερώθηκε τα τελευταία χρόνια και λειτουργεί εις βάρος των παραγωγών.
Τέλος η διασφάλιση ικανών ποσοτήτων ύδατος για τις καλλιέργειες και εδώ είναι απαραίτητη η ολοκλήρωση της μεταφοράς υδάτων από τον Αχελώο προς το Θεσσαλικό κάμπο για να καλυφθεί το υδατικό έλλειμμα της Περιφέρειάς μας"

 Π.Κ.

πηγή: karditsaLive.net

Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΠΡΟΣ  ΒΑΜΒΑΚΟΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΕΣ

Το μέλος της ΔΙΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ  ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ  ΒΑΜΒΑΚΟΣ Βασίλειος Γιαννάκος προσκαλεί όλους τους βαμβακοκαλλιεργητές στην ενδιαφέρουσα ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί στην Καρδίτσα την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου και ώρα 10.30 στο Συνεδριακό Κέντρο του Εθνικού Κέντρου Ταξινόμησης Βάμβακος (1ο χλμ. Καρδίτσας – Μητρόπολης).

Στην ημερίδα θα παρουσιαστούν η μέχρι στιγμής δράση της Δ.Ο.Β., τα αποτελέσματα των ερευνητικών έργων που αφορούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ποικιλιών που σποροπαράγονται στην Ελλάδα και του προγράμματος της ταξινόμησης 1% του παραγόμενου προϊόντος.

Επίσης θα γίνει αναφορά για την εφαρμογή της Υ.Α. σχετικά με τις ξένες ύλες στο σύσπορο βαμβάκι, προτάσεις για τη μείωση του κόστους παραγωγής της βαμβακοκαλλιέργειας, γενικότερη ενημέρωση για τις τιμές της αγοράς του βαμβακιού καθώς και τις εξελίξεις για τις ορθές μεθόδους συλλογής του προϊόντος ενώ θα γίνει αναφορά και για τα κριτήρια της ποιότητας βάμβακος και την αξία των πιστοποιήσεων στην κλωστοϋφαντουργία.

Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΑΜΑ
Παρακαλούνται ΟΛΟΙ οι χρήστες παρόχθιων ρευμάτων να δηλώσουν τις συνολικές ώρες κατανάλωσης ρεύματος σε κάθε παρόχθιο (Υ) που χρησιμοποίησαν την αρδευτική περίοδο 2017, με καταλυτική ημερομηνία την 11 Δεκεμβρίου 2017 προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία βεβαίωσης των ατομικών τους λογαριασμών .
       
Όποιος δεν δηλώσει τις ώρες κατανάλωσης ρεύματος, η υπηρεσία θα προχωρήσει στην ισόποση χρέωση των ωρών και δεν πρόκειται να επιτρέψει την χρήση του παρόχθιου κατά την νέα Αρδευτική περίοδο.

ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 2444350152

             ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ
                 ΠΑΛΑΜΑ


Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2017

ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΑΜΑ : ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΑΜΑ                           
Παλαμάς 06-11-2017

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Παρακαλούνται ΟΛΟΙ οι χρήστες παρόχθιων ρευμάτων να δηλώσουν τις συνολικές ώρες κατανάλωσης ρεύματος σε κάθε παρόχθιο (Υ) που χρησιμοποίησαν την αρδευτική περίοδο 2017, μέχρι 17 Νοεμβρίου 2017 προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία βεβαίωσης των ατομικών τους λογαριασμών .
     
 Όποιος δεν δηλώσει τις ώρες κατανάλωσης ρεύματος, η υπηρεσία θα προχωρήσει στην ισόποση χρέωση των ωρών και δεν πρόκειται να επιτρέψει την χρήση του παρόχθιου κατά την νέα Αρδευτική περίοδο. –
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 2444350152

                                                                         
ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ



Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2017

Τι λέει ο ΟΠΕΚΕΠΕ για τις παρακρατήσεις στη Βασική Ενίσχυση

Με ανακοίνωσή του ο ΟΠΕΚΕΠΕ εξηγεί τι ισχύει με τις κρατήσεις που είδαν οι αγρότες στα ποσά που τελικά έλαβαν ως Βασική Ενίσχυση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ: 
Μετά την πληρωμή προκαταβολής του 70% της Βασικής Ενίσχυσης, επειδή παρατηρήθηκε, είτε λόγω άγνοιας, είτε λόγω παραπληροφόρησης, σύγχυση, όσον αφορά στην αξία των Δικαιωμάτων Βασικής Ενίσχυσης του έτους 2017, σας γνωρίζουμε τα παρακάτω:
Το έτος 2015 καθορίστηκε η αξία των χορηγηθέντων Δικαιωμάτων Βασικής Ενίσχυσης για ολόκληρη την περίοδο 2015-2019 και εκδόθηκαν οι σχετικοί τίτλοι στους οποίους αναγραφόταν η ετήσια αξία των Δικαιωμάτων. Με βάση το “μοντέλο” υπολογισμού των Δικαιωμάτων με στόχο τη σύγκλιση προς την Περιφερειακή Αξία, η Ατομική Μοναδιαία Αξία Δικαιωμάτων (ΑΜΑΔ) που υπολειπόταν αυτής (Περιφερειακή Αξία) αυξάνεται, ενώ όταν υπερβαίνει την εν λόγω Αξία μειώνεται.

Η παραπάνω “σύγκλιση” πραγματοποιείται κάθε χρόνο με ισόποσα βήματα, επιφέροντας τις ανάλογες αυξήσεις ή μειώσεις στην αξία των Δικαιωμάτων. Όλα τα παραπάνω είναι γνωστά στους δικαιούχους παραγωγούς από το έτος 2015 και η ετήσια αξία των Δικαιωμάτων αναγράφεται στις Αιτήσεις κάθε έτους. Σχετικά με τις αξίες των Δικαιωμάτων της φετινής περιόδου για τις Αιτήσεις του 2017, με βάση το άρθρο 25 παράγρ. 1 Καν(ΕΕ)1307/2013, η ετήσια αξία των Δικαιωμάτων Βασικής Ενίσχυσης, αναπροσαρμόζεται οριζόντια για όλους τους δικαιούχους, προκειμένου να εξασφαλισθούν οι απαιτούμενοι πόροι για την άσκηση πολιτικών και συγκεκριμένα παρακρατείται ποσοστό:
1.  4,5% για τη δημιουργία Εθνικού Αποθέματος, για τη χορήγηση για πρώτη φορά δικαιωμάτων σε νεαρής ηλικίας και νεοεισερχόμενους γεωργούς και δικαιούχους Φόρμας 6,
2.  3,125% προκειμένου να εξασφαλισθούν πιστώσεις για την κάλυψη της αύξησης του ορίου των συνδεδεμένων ενισχύσεων, όπως αυτές τροποποιήθηκαν από το 2017 και
3.  0,79% για την προσαρμογή των δικαιωμάτων στο ανώτατο δημοσιονομικό όριο.
Οι ανωτέρω ρυθμίσεις ήταν, ήδη, γνωστές στους παραγωγούς από την Άνοιξη του 2017 κατά την υποβολή των Αιτήσεων, εξαιρουμένου του ποσοστού για το Εθνικό Απόθεμα (ΕΑ) που αρχικά είχε υπολογιστεί στο 2%, όμως στην πορεία μετά τον μεγάλο αριθμό δυνητικών δικαιούχων για το ΕΑ και προκειμένου να καλυφθούν όλα τα αιτήματα των νέων και νεοεισερχομένων παραγωγών, αυξήθηκε έως 4,5% μετά από την έκδοση της 1630/64709/2017 ΥΑ.
Στην περίπτωση που το συγκεκριμένο ποσοστό δεν εξαντληθεί για τη χορήγηση του ΕΑ, το πλεόνασμα θα επιστραφεί οριζόντια στους παραγωγούς κατά την εκκαθάριση του Δεκεμβρίου.

Επίσης, υπενθυμίζουμε ότι, όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, παρατηρούνται ατομικές αποκλίσεις στις πληρωμές των δικαιούχων που μπορεί να οφείλονται σε διάφορες προβλεπόμενες κυρώσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει μείωση της αξίας των δικαιωμάτων.
Τέλος τονίζουμε, ότι το καταβληθέν ποσό 70% της Βασικής Ενίσχυσης 2017, αντιστοιχεί στο 99,6 % της συνολικής δικαιούμενης ενίσχυσης με βάση την Αίτηση, ποσοστό το οποίο αντικατοπτρίζει και την υψηλή ποιότητα της πληρωμής.


Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017

Μια "αγροτική" ιστορία...

Ο μήνας Οκτώβριος, είναι ο μήνας του βαμβακιού!
Τότε κορυφώνεται και στην ουσία ολοκληρώνεται στις περισσότερες βαμβακοπαραγωγικές περιοχές η συγκομιδή του άλλοτε αποκαλούμενου λευκού χρυσού.

Παλαιότερα, τον Οκτώβριο δεν μπορούσες να περάσεις από κανέναν σχεδόν δρόμο της ηπειρωτικής Ελλάδας. Παντού τρακτέρ με πλατφόρμες, φορτωμένα με βαμβάκι. Στη Λιβαδειά, στη Θήβα, στα Φάρσαλα, στην Καρδίτσα, στον Παλαμά στα Γιαννιτσά, στις Σέρρες, παντού οι δρόμοι στα πλάγια ήταν άσπροι, από τα υπολείμματα του πολύτιμου αυτού προϊόντος. Όπου υπήρχε εκκοκκιστήριο, η διέλευση απαιτούσε μέσον και μάλιστα σοβαρό!
Δίπλα στημένες καντίνες, εξυπηρετούσαν τις ανάγκες των αγροτών, οι οποίοι την εποχή του "όλα τα κιλά όλα τα λεφτά” έκαναν πολλές ημέρες να ξεφορτώσουν την πραμάτεια τους.

Φέτος, τα εκκοκκιστήρια, είναι σκιά του εαυτού τους.
Τα λιγοστά τρακτέρ ξεφορτώνουν αμέσως, οι δρόμοι στα πλάγια δεν είναι πια χιονισμένοι, τα πρόσωπα είναι σκυθρωπά, οι καντίνες έφυγαν.
Ερημιά!

Θα ρωτήσει βέβαια κάποιος "τι περίμενες ρε φίλε αφού μόνος σου το είπες για την αλήστου μνήμης εποχή του όλα τα κιλά όλα τα λεφτά; Λογικό δεν ήταν να επέλθει ο ξεπεσμός;”.
Σας καλώ να ξεπεράσουμε τις έριδες και τις αναλύσεις, δεν είναι ώρα για τέτοια και σταθούμε με ψυχραιμία απέναντι στο πρόβλημα: Έγιναν λάθη, σπαταλήθηκαν χρήματα, εξετράφει διαφθορά και άλλα πολλά. Παράλληλα όμως, έγιναν επενδύσεις, αποκτήθηκε τεχνογνωσία, κατακτήθηκαν αγορές, αγοράστηκε εξοπλισμός, φτιάχτηκαν εργοστάσια! Με την πτώση της καλλιέργειας του βαμβακιού τα τελευταία χρόνια σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, όλες οι επιτυχίες μας διαγράφονται!
Χάνονται!

Το ερώτημα είναι πώς θα μπορέσει ο αγροτικός τομέας να ανακάμψει, όταν χάνει ένα από τα βασικότερα προϊόντα του;
Λύση για τις εκτάσεις που απασχολούσε το βαμβάκι δεν έχει ακόμη δοθεί, ούτε διαφαίνεται στον ορίζοντα.
Και να ήταν το μόνο;
Ακούστε και το άλλο:

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις διάφορες ομάδες που ασχολούνται με την δενδροκαλλιέργεια, η πιο αγαπημένη φωτογραφία των τελευταίων ημερών, είναι αυτή του γεωργού που κόβει τις ροδακινιές του για καυσόξυλα!!! Λένε ότι ο πιο διαδεδομένος ήχος την εποχή αυτή στο άλλοτε κραταιό Τρίγωνο – Βέροια, Εδεσσα, Σκύδρα- είναι αυτός του αλυσιδοπρίονου!!!
Οι τιμές κατρακύλησαν και παρόλο που οι εξαγωγές φαίνεται να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, το εισόδημα είναι ανύπαρκτο. Ο αντίλογος λέει, ότι κόβουν τα δένδρα οι ετεροεπαγγελματίες και όχι οι αγρότες. Προτείνω να υιοθετήσουμε τα μισά από όσα λέγονται. Και πάλι η ζημιά είναι τεράστια. Όταν έστω κι ένας γεωργός αποφασίζει να κόψει τα δένδρα του, τότε η κατάσταση βρίσκεται λίγο πριν το τέλος! Σήμερα για τον έναν, αύριο για τους πολλούς.

Έχω φυτέψει κάποιες νεαρές φυστικιές πυκνά, με προοπτική να τις κόψω μετά από 15 και πλέον χρόνια, όταν θα ενοχλούν τις κανονικά φυτεμένες. Όταν το σκέπτομαι, χάνω, κυριολεκτικά, τον ύπνο μου! Άντε να μου πεις να πάρω αλυσοπρίονο και να κόψω και τις κανονικές: δεν θα είμαστε με τα καλά μας! Ήθελα να ήξερα – ακριβέστερα δεν ήθελα καθόλου να ήξερα- την ταραχή των ανθρώπων αυτών που είναι αναγκασμένοι να το κάνουν πρόωρα.
Και σκεφτείτε ότι το ροδάκινο, ήταν το προϊόν που μας έμαθε τι σημαίνει εξαγωγές νωπών προϊόντων.
Βέβαια κι εδώ υπάρχει αντίλογος:
θυμηθείτε την περίφημη ΑΓΡΕΞ!
Θυμηθείτε τα επιδοτούμενα τρένα που έφευγαν για το Μόναχο, με την κραταιά τότε Λαχαναγορά του, φορτωμένα με ακατάλληλα προϊόντα, που απλά πετιώντουσαν όταν έφταναν μετά από τρεις ημέρες εκεί!
Θυμηθείτε τις περίφημες χωματερές!!!

Τι να θυμηθώ τι να ξεχάσω απ’ όσα έζησα!!!

Εδώ δεν θα στήσουμε ούτε δικαστήριο, ούτε θα κάνουμε μνημόσυνο.
Εδώ πρέπει να βάλουμε το σπόρο της λύσης.
Δεν είναι όμως δυνατόν να περιφέρονται ανά την επικράτεια κυβερνητικοί παράγοντες και να ισχυρίζονται ότι ο αγροτικός τομέας θα είναι πυλώνας της ανάπτυξης, τη στιγμή που δύο από τα πλέον χαρακτηριστικά και εκτεταμένης καλλιέργειας προϊόντα του έχουν καταρρεύσει.
Πώς θα έλθει η ανάπτυξη, με το γκότζι μπέρι και την αρώνια;
Δύο καθ’ ολα ενδιαφέρουσες καλλιέργειες αλλά εξαιρετικά περιθωριακές.
Δεν είναι δυνατόν τα στελέχη της αντιπολίτευσης, να μην αρθρώνουν λέξη για το πρόβλημα και να κατηγορούν την σημερινή κυβέρνηση, λες και όλες οι άλλες πολιτικές δυνάμεις έχουν προέλθει από παρθενογένεση! Ενδιαφέροντα τα αρωματικά φυτά αλλά όχι για να καλλιεργηθούν σε ορισμένα εκατομμύρια στρέμματα γόνιμου εδάφους.
Δεν είναι δυνατόν να οργανώνονται συνέδρια για την αγροτική οικονομία και οι σύνεδροι να μην ουρλιάζουν για το κακό που μας έχει βρει και που θα μεγαλώσει κι αντ’ αυτού να κάνουν δημόσιες σχέσεις με κάθε λογής επίσημο!
Δεν είναι δυνατόν τα συνδικαλιστικά όργανα των γεωπόνων να μην "κάνουν σημαία" το γεγονός αυτό, ενώ παράλληλα τα μέλη τους ανακαλύπτουν τα οφέλη της πώλησης εφοδίων λιανικά στους νεοσυνταξιούχους και τους έχοντες μπαξέδες και λουλούδια στους κήπους!
Να δούμε όταν θα χρειαστούν όγκους πωλήσεων για να καλύψουν τα γενικά τους έξοδα που θα τους βρουν.
Δεν είναι δυνατόν τα τοπικά επιμελητήρια να σφυρίζουν αδιάφορα, όταν τα μέλη τους φυτοζωούν από την παρακμή των δύο αυτών καλλιεργειών. Ένας μαγαζάτορας εμπορίας και επισκευών αγροτικών εξαρτημάτων έλεγε χαρακτηριστικά ότι εάν δεν ξαναέλθει το βαμβάκι εμείς ή θα κλείσουμε ή θα φυτοζωούμε. Το βαμβάκι έχει χάδια. Τότε χαλάνε τα μηχανήματα, τότε κινείται η αγορά. Ούτε με το καλαμπόκι, ούτε με τα τριφύλλια, ούτε με τα σιτάρια.
Ένας ολόκληρος κόσμος γύρω από τα δύο αυτά προϊόντα!

Άφησα για το τέλος τους αγρότες, διότι τι να πεις...
Αποσβολωμένοι από την ξαφνική απόσυρση του πέπλου προστασίας, κοιτούν αμήχανα χωρίς να μπορούν να αντιδράσουν. Ξέρουν πια ότι δεν αποτελούν μέρος της λύσης, ούτε ότι είναι τα χαϊδεμένα παιδιά του συστήματος. Ξέρουν ότι τη λύση στο βαμβάκι θα τη δώσουν οι σχεδιαστές μόδας και όχι οι διάφορες επιτροπές που συνεχώς φτιάχνει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Ελα όμως που δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με τους μόδιστρους. Τόσα χρόνια ανέπτυξαν τη δική τους κουλτούρα. Ξεχασμένοι τόσα χρόνια στα χωριά τους, πούλησαν τις ψήφους τους για λίγες ψωροεπιδοτήσεις. Τώρα που κι αυτές δεν φτάνουν, δεν ξέρουν τι πρέπει να κάνουν.
Για αυτό συνεχίζουν τον ίδιο αδιέξοδο δρόμο των μπλόκων και των παραστάσεων στους γνώριμους τόπους της Πλατείας Βάθης.
Πώς το λέει ο Αινστάιν: πώς μπορείς να περιμένεις να φέρεις διαφορετικό αποτέλεσμα κάνοντας το ίδιο ακριβώς πράγμα!

Η μεγάλη αγορά της Κίνας και της Ινδίας, που θα μπορούσαν να απορροφήσουν σημαντικές ποσότητες της άλλοτε ακμάζουσας κονσερβοποιίας ροδακίνου, χρειάζεται όμως ισχυρά εμπορικά σπίτια και τράπεζες εν λειτουργία. Οι συνεταιρισμοί σχεδόν διαλύθηκαν, κάποιες λίγες ομάδες παραγωγών το παλεύουν με πολύ παραδοσιακό όμως τρόπο, οι ιδιωτικές εταιρείες μετά από χρόνια κακουχίας, για να μην πούμε διωγμών, είναι αδύναμες και ανίσχυρες να αναλάβουν δράση σε μεγάλη κλίμακα. Πουλάω σε μια ξένη αγορά, δεν σημαίνει ξεπουλιέμαι. Δεν σημαίνει ότι ρίχνω τις τιμές για να με προτιμήσουν ως φθηνότερον. Είμαστε στο γκρουπ των ανεπτυγμένων χωρών -ναι όσο κι αν ακούγεται μετά από όλα αυτά παράξενο- και η τιμή είναι ένα από τα εργαλεία μάρκετινγκ.
Υπάρχουν κι άλλα! 

Όπου λοιπόν βρείτε υπεύθυνο ή τέλος πάντων δραστηριοποιούμενο με κάποιο τρόπο σε έναν από τους δύο χώρους ρωτήστε τον, πιέστε τον, φέρτε τον προ των ευθυνών του. Κρατικό λειτουργό ή ιδιώτη. Επιστήμονα ή αγρότη. Άτομο ή συλλογικό φορέα.
Πες μας τι θα κάνεις για το βαμβάκι;
Πες μας τι θα κάνεις με το ροδάκινο;
Πες μας τι θα κάνεις για την Ελλάδα ρε γαμώτο!

Η υπόθεση είναι πολύ σοβαρή και αφορά όλους.
Όποιος δραστηριοποιούμενος στους χώρους αυτούς θεωρεί τον εαυτό του ότι έχει έναν υπεύθυνο ρόλο, πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες άμεσα.
Η κατάσταση δεν πάει άλλο!
Οι βαμβακοσυλλεκτικές μηχανές δεν μπορεί να σκουριάζουν άλλο άπρακτες.
Τα δένδρα δεν μπορεί να κόβονται ή να αφήνονται απεριποίητα.
Αυτά είναι το κεφάλαιό μας, με αυτά θα ξεκινήσουμε την ανάπτυξη και μετά θα δούμε τι θα κάνουμε. Για τα ροδάκινά μας -νωπά και μεταποιημένα- είμαστε γνωστοί στις αγορές.
Για τα βαμβάκια μας, μας ξέρουν στο χώρο της ένδυσης.
Είναι σπατάλη πόρων να προσπαθήσουμε να γίνουμε γνωστοί με κάτι καινούργιο, αφήνοντας το παλαιό στην τύχη του.

Για την ακρίβεια είναι υπεκφυγή σε μια άλλη πραγματικότητα.
Ευτυχώς ή δυστυχώς δεν έχουμε την πολυτέλεια αυτή.
Πρέπει άμεσα να δούμε τι θα κάνουμε!

Δημήτρης Αντωνόπουλος
Αγροτοοικονομολόγος Msc
Παραγωγός Κελυφωτού Φιστικιού 


Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 25 Ιουλίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Δήμου Παλαμά

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Δήμος Παλαμά αναλογιζόμενος τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα, από τις υπερβολικές - άκαιρες βροχοπτώσεις και από τις μεγάλες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας στις καλλιέργειες Βάμβακος, έστειλε επιστολή, τόσο στην Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Π.Ε. Καρδίτσας, όσο και στο Υπ/μα ΕΛΓΑ Λάρισας, προκειμένου να γίνει επιτόπιος έλεγχος, διερεύνηση και παρακολούθηση του προβλήματος αλλά και να προχωρήσουν  στην ασφαλιστική κάλυψη των ζημιωθέντων καλλιεργειών.
Αναλυτικά η επιστολή αναφέρει τα εξής:
         
«Σας γνωρίζουμε ότι ο Δήμος μας έχει πληγεί από άκαιρες και υπερβολικές βροχοπτώσεις από το Σάββατο 15 Ιουλίου έως και την Δευτέρα 17 Ιουλίου, οι οποίες συνοδεύτηκαν από υπερβολική πτώση της θερμοκρασίας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να προκληθούν σημαντικές ζημιές στις καλλιέργειες Βαμβακιού. Παρατηρήθηκε έντονη συστροφή των ανώτερων κυρίως φύλλων, ερυθρός μεταχρωματισμός και πρόωρη γήρανση των φύλλων με ολική ή μερική μεσονέυρια ξήρανση. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα, άρχισε να παρατηρείται ήδη πτώση των καρποφόρων οργάνων. Θα σας παρακαλούσαμε, να στείλετε κλιμάκιο της Υπηρεσίας σας για επιτόπιο έλεγχο και περαιτέρω διερεύνηση και παρακολούθηση του προβλήματος, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη και να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για την ασφαλιστική κάλυψη των ζημιωθέντων καλλιεργειών.»

    Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΛΑΜΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ Η. ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ

Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 10 Απριλίου 2017

Τα ονόματα των 29 υδρονομέων που προσλήφθηκαν στον Δήμο Παλαμά για την φετινή αρδευτική περίοδο

Ο Δήμαρχος Παλαμά Γ. Σακελλαρίου υπέγραψε την απόφαση για την πρόσληψη 29 υδρονομέων για την φετινή αρδευτική περίοδο στο Δήμο Παλαμά.






Τα ονόματα:

1. Αντωνίου Ηρακλής Ευάγγελος - Αγρόκτημα Παλαμά
2. Πατούνη Ιωάννα Δημήτριος - Αγρόκτημα Παλαμά
3. Τσιάπουλας Χρήστος Κωνσταντίνος - Αγρόκτημα Παλαμά
4. Καραγιώτας Χρήστος Θωμάς - Αγρόκτημα Παλαμά
5. Αντωνίου Ιωάννης Ματθαίος - Αγρόκτημα Παλαμά
6. Μαγαλιός Κων/νος Ελευθέριος - Αγρόκτημα Παλαμά
7. Αρχοντούλης Ηλίας Ιωάννης - Αγρόκτημα Παλαμά
8. Νταβάγγελος Σεραφείμ Κωνσταντίνος - Αγρόκτημα Βλοχού
9. Μαμάτσας Δημήτριος Ιωάννης - Αγρόκτημα Γοργοβιτών
10. Χατζής Δημήτριος Απόστολος - Αγρόκτημα Κοσκινά
11. Λόϊας Επαμεινώνδας Δημήτριος - Αγρόκτημα Ψαθοχώρας
12. Καρακώστα Ιωάννα Χαράλαμπος - Αγρόκτημα Καλυβακίων
13. Σακκάς Αθανάσιος Δημήτριος - Αγρόκτημα Μάρκου
14. Γκουσιάρη Αικατερίνη Κων/νος - Αγρόκτημα Μεταμόρφωσης
15. Μπαντή Ευαγγελή Ιωάννης - Αγρόκτημα Παλαμά
16. Καρράς Νικόλαος Εμμανουήλ - Αγρόκτημα Προαστίου
17. Κατσιαβάρας Παναγιώτης Κων/νος - Αγρόκτημα Προαστίου
18. Καλύβας Ευάγγελος Κων/νος - Αγρόκτημα Αγ.Τριάδας-
19. Κούτρα Ελένη Γεώργιος - Αγρόκτημα Πεδινού
20. Παπαλίτσας Αχιλλεύς Χρήστος - Αγρόκτημα Μαραθέας
21. Χριστοδούλου Χρήστος Βασίλειος - Αγρόκτημα Ιτέας
22. Μακρής Γεώργιος Δημήτριος - Αγρόκτημα Ιτέας
23. Δεμερτζής Νικόλαος Κυριάκος - Αγρόκτημα Συκεώνας
24. Τσερέπης Αθανάσιος Σωτήριος - Αγρόκτημα Αστρίτσας
25. Τσιανάβας Στέφανος Δημήτριος - Αγρόκτημα Φύλλου
26. Πάσχος Ηλίας Βάϊος - Αγρόκτημα Φύλλου
27. Παπακυρίτση Δήμητρα Κων/νος - Αγρόκτημα Αμπελώνα
28. Αδαμόπουλος Νικόλαος Κων/νος - Αγρόκτημα Ορφανών
29. Μπακαβέλος Ευθύμιος Γεώργιος - Αγρόκτημα Πετρίνου


Διαβάστε Περισσότερα »