Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Διάφορα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Διάφορα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2018

Στη γενιά που μεγάλωσε με σταθερό τηλέφωνο...

Θυμάσαι τότε;
Εμείς μιλούσαμε στο σταθερό τηλέφωνο. Ψιθυριστά, να μην μας ακούσουν οι γονείς. Τα σύρματα έπαιρναν φωτιά. Στρίβαμε το καλώδιο γύρω απ’το δάχτυλό μας απ’την αγωνία, όταν μιλούσαμε με το αντικείμενο του πόθου μας. Κι όταν περιμέναμε τηλεφώνημα, στεκόμασταν από πάνω να προλάβουμε ν’απαντήσουμε πριν το σηκώνει κάποιος γονιός.
Κι όταν, δεν ακουγόταν καλά η φωνή στο ακουστικό, παίρναμε το μηδέν, σ’εκείνο τ’όμορφο καντράν που μετά έγινε κουμπάκι για να «καθαρίσει» η γραμμή.

Εμείς δεν είχαμε sms. Στέλναμε ραβασάκια με την κολλητή μας στο αγόρι που μας άρεσε. Ανταλλάσσαμε σημειώματα κάτω από το θρανίο. Γράφαμε μέσα στο βιβλίο ποιον θα συναντήσουμε και το δίναμε τάχα μου στη διπλανή μας. Μαζευόμασταν στα διαλείμματα για να μιλήσουμε face to face. Να χαράξουμε την στρατηγική μας πως θα βρεθούμε δίπλα στο αγόρι που μας άρεσε. Πηγαίναμε στον στίβο να δούμε τάχα μου την προπόνηση μπάσκετ των αγοριών. Με κρυφό πόθο να μας ρίξει μια μάτια και να μας αφιερώσει ένα καλάθι. Η μάτια και η αφιέρωση ήταν τότε υπόσχεση. Τα πρώτα ραντεβού ήταν στα διαλείμματα του σχολείου. Η χαρά της πεντάλεπτης συνάντησης ανείπωτη. Τα σχόλια μεταξύ των συμμαθητών και συμμαθητριών έπαιρναν και έδιναν. «Η Άννα τα έφτιαξε με τον Πέτρο». Αυτό το «μαζί» στο διάλειμμα δήλωνε «σχέση». Όλοι το συζητούσαν. Ήταν πολύ προχωρημένοι τότε αυτοί που έκαναν σχέση. The talk of the school.

Στο τέλος των μαθημάτων, όταν χτύπαγε το κουδούνι, παρέες-παρέες γυρνάγαμε στα σπίτια μας.
Η διαδρομή ήταν χρωματισμένη από γέλια, φωνές, πειράγματα και από ευκαιρίες για κλέφτες ματιές, άγγιγμα χεριών και σκιρτήματα καρδιάς. «Θα τα πούμε αύριο στο σχολείο» έλεγαν αγόρια και κορίτσια και οι παρέες χώριζαν μέχρι την άλλη μέρα.
Όταν δε, άκουγες «πάμε σινεμά το Σάββατο;» τότε, ένιωθες ρίγος να σε διαπερνά και ήξερες ότι στο σινεμά θα σου πιάσει το χέρι. Ένιωθες, τις πεταλούδες να φτερουγίζουν στο στομάχι σου. Τότε, δεν υπήρχαν τα κινητά τηλέφωνα. Τότε τα ραντεβού κλείνονταν από το σχολείο ή από το σταθερό τηλέφωνο του σπιτιού.
Με μισόλογα βέβαια για να μην καταλάβουν κάτι οι γονείς.
Συνήθως, οι έξοδοι των λίγων ωρών ήταν με ευρύτερες παρέες του σχολείου.
Ένα μόνο τηλεφώνημα την Παρασκευή, ήταν αρκετό για να επιβεβαιωθεί η συνάντηση.
Πάντα όλοι στην ώρα τους. Χωρίς αυτοκίνητα η μηχανές. Χωρίς κινητά.
Είχαμε τα στέκια μας. Ξέραμε που θα βρίσκαμε την παρέα μας στις διακοπές των Χριστουγέννων, του Πάσχα, τις αργίες. Δεν χρειάζονταν καν να επικοινωνήσουμε. Τα αγαπημένα μας στέκια, όχι τίποτα ουάου, αλλά για μας ήταν τα καλύτερα. Εκεί βρίσκαμε τους φίλους μας, το γέλιο, την χαρά, την ανάλαφρη εφηβεία μας. Στο χαρτάκι ανταλλάσσαμε τηλέφωνα και διευθύνσεις. Οι διευθύνσεις ήταν πολύ χρήσιμες την εποχή εκείνη, γιατί η παρέα ερχόταν τις περισσότερες φορές απ’το σπίτι να σε πάρει να βγεις. Οι γονείς έπρεπε να γνωρίζουν τα παιδιά της παρέας. Δεν πίναμε, χορεύαμε, όμως, μέχρι τελικής πτώσης. Είχαμε και τα πάρτι στα σπίτια. Άρχιζαν στις εννέα το βράδυ και κατά τη μια τελείωναν. Κάποιος έκανε χρέη dj και ο χορός δεν σταμάταγε. Τα μπλουζ της εποχής έπαιζαν στα πικάπ, χαμήλωναν τα φώτα του σαλονιού και το λίκνισμα των εφήβων κορμιών τόσο ρυθμικό.
Τόσο τρυφερό.
Τότε, ήταν το φτερούγισμα του στομαχιού, τα ραβασάκια, τα στέκια. Το άγγιγμα του χεριού, η προσμονή της συνάντησης στο διάλειμμα, τα πάρτι.
Τώρα, τα κινητά, το Instagram και το Facebook. Το φλερτ εξαντλείται στο sms και στο inbox.
Οι ματιές που πετούσαν φλόγες αντικαταστάθηκαν από το πληκτρολόγιο. Τα smartphones παγίδευσαν τις πεταλούδες. Τα tablets πάγωσαν το άγγιγμα.

ΤΖΩΡΤΖΙΑ ΒΡΕΤΤΟΥ




Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 29 Ιουνίου 2016

Είμαι Ελληνας και με λένε ΜΠΑΜΠΗ!!

-Δανείζομαι 50.000 ευρώ από τη τράπεζα.
-Η τράπεζα μου τα δίνει με τους τότε νόμους κατά τους οποίους αν δε τους πληρώσω θα μου πάρει το σπίτι.
-Παίρνω μια BMW 50.000 ευρώ.
-Πληρώνω ένα χρόνο δόσεις και σταματώ.
-Η κυβέρνηση παρεμβαίνει με κομμουνιστικό τρόπο στην αγορά και αφαιρεί από τη τράπεζα το δικαίωμα να μου πάρει το σπίτι!
-Με παίρνουν τηλέφωνο να τους πληρώσω και τους βρίζω, καταλήγοντας στη φράση:
-Και τι θα μου κάνεις μωρή;;; Αφού προστατεύομαι από το νόμο περί πρώτης κατοικίας!
-Τη κυκλοφορώ άλλα 5 χρόνια χωρίς να πληρώνω τίποτα!
-Αποκαλώ τη προαναφερθείσα BMW “αμάξι μου”
-Ψηφίζω Σύριζα για να μου χαρίσει το δάνειο!
-Τελικά δε μου τα χαρίζει, καταργεί το νόμο για τη Α’ κατοικία και βρίζω και αυτούς!
-Βρίζω τη κυβέρνηση που ανακεφαλαιοποιεί τις τράπεζες για να μη χάσουν τα χρήματα τους οι υπόλοιποι καταθέτες!!
-Η τράπεζα κατάσχει το αυτοκίνητο και το βγάζει σε πλειστηριασμό και εισπράττει 8.000 ευρώ, λόγω παλαιότητας και κρίσης την οποία εν μέρη δημιούργησα και εγώ που δεν πλήρωνα!
-Συνεχίζω να χρωστάω 42.000 ευρώ!
-Βρίζω την τράπεζα που δεν μου τα έσβησε!
-Επικαλούμαι πως τότε που το πήρα έπαιρνα μεγαλύτερο μισθό!
-Η τράπεζα δεν επικαλείται τίποτα γιατί δεν μπορείς να συζητήσεις λογικά με έναν ανισόρροπο!
-Μου κάνουν κατάσχεση και στο σπίτι για να πάρουν και τα υπόλοιπα 42.000 πλέον τόκων!
-Ξαναβρίζω τη τράπεζα που θέλει να με βγάλει στο δρόμο!!
-Η τράπεζα δε μπαίνει σε διάλογο να εξηγήσει πως είμαι απατεώνας που καταχράστηκα τα χρήματα των καταθετών!
-Συνεχίζω να βρίζω τους “τραπεζίτες” στο facebook και στα κανάλια!!
-Χρησιμοποιώ το ατράνταχτο επιχείρημα:
-Μα για ένα αυτοκίνητο να μου πάρουν το σπίτι;;;
-Οι βλαμμένοι Έλληνες που δε χρωστούν πουθενά, και πληρώνουν με φόρους τις ανακεφαλαιοποιήσεις, σκέφτονται τα δυο μου παιδιά και μου γράφουν από κάτω μηνύματα συμπαράστασης μη μπορώντας στο φτωχό μυαλό τους να κάνουν την αντιστοιχία πως τους κλέβω και είμαι λαμόγιο!
-Οι δημοσιογράφοι για τηλεθέαση παίρνουν το μέρος μου και επιβεβαιώνουν τη παράνοιά μου!
-Πήρα 50.000 από χρήματα συμπολιτών μου, δε θέλω να τα πληρώσω και θέλω να εξακολουθήσω να έχω σπίτι και αυτοκίνητο!
-Ψηφίζω Λαφαζάνη ή τη τρελή Κωνσταντοπούλου γιατί με τη δραχμή μου είπαν πως θα διαγραφούν όλα!!!
-ΕΙΜΑΙ  ΈΛΛΗΝΑΣ και με λένε ΜΠΑΜΠΗ!!
Όταν έρθουν να μου το πάρουν θα βγάλω καραμπίνα και δυναμίτη να το ανατινάξω!!!

σ.σ. Σε αυτή τη περίπτωση Ελληνάρα, θα πας φυλακή για εμπρησμό και θα συνεχίσεις να χρωστάς. Αν ανατιναχτεις και εσύ μαζί με το σπίτι, θα κυνηγήσουν τους κληρονόμους σου…

πηγή
Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015

«Ματωμένη Σελήνη» ένα φαινόμενο που συμβαίνει κάθε 30 χρόνια!

Μία πανσέληνος με το φεγγάρι να είναι το μεγαλύτερο που μπορεί να υπάρξει, η λεγόμενη και υπερπανσέληνος, θα εξαφανιστεί τελείως λόγω ολικής έκλειψης. Κάτι τέτοιο είχε να συμβεί πάνω από τρεις δεκαετίες.
Τα ξημερώματα της Δευτέρας 28 Σεπτεμβρίου, όσοι είναι ξύπνιοι στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες, θα έχουν την ευκαιρία να παρατηρήσουν μια ολική έκλειψη υπερμεγέθους Σελήνης.

Στη χώρα μας το φαινόμενο θα φθάσει στο μέγιστο σημείο του περίπου στις έξι παρά δέκα το πρωί.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η, ούτως ή άλλως θεαματική, ολική έκλειψη θα συμβεί κατά τη διάρκεια της λεγόμενης «υπερπανσελήνου», καθώς η πανσέληνος θα λάβει χώρα, όταν η Σελήνη θα βρίσκεται στο περίγειο, δηλαδή στο κοντινότερο σημείο της από τη Γη. Αυτό σημαίνει ότι η διάμετρος του υπό έκλειψη φεγγαριού θα φαίνεται μεγαλύτερη σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκλείψεις.
Η έκλειψη -εφόσον το επιτρέπει ο κατά τόπους καιρός- θα είναι ορατή από την Ευρώπη, την Αφρική, την Αμερική και τη δυτική Ασία. Προηγήθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου μια μερική σεληνιακή έκλειψη, η οποία όμως ήταν ορατή μόνο από τη Νότια Αφρική και από τους πιγκουίνους της Ανταρκτικής.
Κάτι ανάλογο -συνδυασμός ολικής έκλειψης και υπερπανσελήνου- είχε συμβεί μόνο πέντε φορές μετά το 1900: το 1910, το 1928, το 1946 και για τελευταία φορά το 1982, ενώ δεν θα ξανασυμβεί πριν από το 2033, σύμφωνα με τη NASA. Ασφαλώς ολικές εκλείψεις «κανονικής» και όχι «σούπερ» Σελήνης συμβαίνουν πολύ πιο συχνά (περίπου κάθε δυόμισι χρόνια).

Στην Ελλάδα θα είναι ορατή ολόκληρη η ολική φάση της έκλειψης, καθώς και ολόκληρη η μερική φάση της στα δυτικά της χώρας μας. Ορισμένες περιοχές της ανατολικής Ελλάδας θα χάσουν μερικά λεπτά από το τέλος της μερικής φάσης, καθώς η Σελήνη εκεί θα δύσει μερικά λεπτά νωρίτερα.
Κατά τη διάρκεια της ολικής φάσης της έκλειψης, η Σελήνη θα βρίσκεται στο δυτικό-νοτιοδυτικό ουρανό. Οι ακριβείς χρόνοι του φαινομένου στη χώρα μας, σύμφωνα με τους αστρονόμους, θα έχουν ως εξής:

- Έναρξη έκλειψης παρασκιάς: 3:11 πμ
- Έναρξη μερικής έκλειψης: 4:07 πμ
- Έναρξη ολικότητας: 5:11 πμ
- Μέγιστο έκλειψης: 5:47 πμ
- Τέλος ολικότητας: 6:23 πμ
- Τέλος μερικής έκλειψης 7:27 πμ
- Τέλος έκλειψης παρασκιάς 8:22 πμ (η Σελήνη θα έχει ήδη δύσει).

Η έκλειψη της 28ης Σεπτεμβρίου είναι η τέταρτη και τελευταία ολική σεληνιακή έκλειψη της τελευταίας διετίας. Οι προηγούμενες ολικές εκλείψεις έλαβαν χώρα στις 15 Απριλίου 2014, 8 Οκτωβρίου 2014 και 4 Απριλίου 2015.
Κατά την έκλειψη της ερχόμενης Δευτέρας, το φεγγάρι θα φαίνεται κατά 14% μεγαλύτερο και κατά 30% φωτεινότερο από ό,τι στην προηγούμενη φετινή έκλειψη, επειδή θα βρίσκεται στο κοντινότερο στη Γη σημείο της ελλειπτικής τροχιάς του (σε απόσταση 363.700 χιλιομέτρων), ενώ την περασμένη άνοιξη βρισκόταν αντίθετα στο πιο μακρινό του (σε απόσταση 405.600 χιλιομέτρων).
Ενώ η φετινή ανοιξιάτικη ολική έκλειψη διήρκεσε λιγότερο από πέντε λεπτά, της Δευτέρας θα διαρκέσει πάνω από 70 και συνολικά πάνω από τέσσερις ώρες μαζί με την παρασκιά και την μερική έκλειψη. Είτε με ερασιτεχνικό τηλεσκόπιο, είτε μια κυάλια, είτε με γυμνά μάτια, θα μπορεί κανείς να παρακολουθήσει το φαινόμενο.

Η «Ματωμένη Σελήνη» δεν θα φέρει το τέλος της Γης
Παρά την ολική έκλειψη, το φεγγάρι δεν γίνεται τελείως σκοτεινό, αλλά παίρνει μια κοκκινωπή απόχρωση, γι' αυτό πολλοί το ονομάζουν «Ματωμένη Σελήνη».
Όταν η σκιά της Γης καλύψει τη Σελήνη εντελώς, τότε - ανάλογα και με τις συνθήκες που θα επικρατούν (υγρασία, θερμοκρασία, περιεκτικότητα της ατμόσφαιρας σε σκόνη κλπ.), η σκιά της Σελήνης θα αποκτήσει μια κοκκινωπή απόχρωση. Ο φυσικός μηχανισμός είναι σχετικός με αυτόν που χρωματίζει κόκκινα τα δειλινά.
Καθόλου παράξενο που με αυτό το φαινόμενο κατά καιρούς έχουν συνδεθεί διάφοροι φόβοι για το επερχόμενο τέλος του κόσμου. Και αυτή τη φορά, διάφορες περιθωριακές θρησκευτικές ομάδες -κυρίως προτεσταντικές στις ΗΠΑ- προβλέπουν ότι ο κόσμος δεν θα υπάρχει μετά τη Δευτέρα, ίσως εξαιτίας της πτώσης κάποιου μεγάλου αστεροειδούς. Κουράγιο σε όλους!
Πάντως, για καλό και για κακό -επειδή μερικοί παίρνουν στα σοβαρά τέτοιες φήμες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο- η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία φρόντισε να καθησυχάσει αναφέροντας σε ανακοίνωσή της τα εξής: «Η NASA δεν γνωρίζει κανέναν αστεροειδή ή κομήτη που βρίσκεται τώρα σε τροχιά σύγκρουσης με τη Γη, συνεπώς η πιθανότητα μιας σοβαρής σύγκρουσης είναι αρκετά μικρή. Στην πραγματικότητα, με βάση τις καλύτερες πληροφορίες που διαθέτουμε, κανένα μεγάλο μεγάλο αντικείμενο δεν είναι πιθανό να χτυπήσει τη Γη οποτεδήποτε μέσα στις επόμενες αρκετές εκατοντάδες χρόνια».

Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2015

«Μένουμε Ευρώπη»

Χέρια απλωμένα για μια σακούλα τρόφιμα.
Αλλά μη χαλάμε τη ζαχαρένια μας.
Σημασία έχει να «Μένουμε Ευρώπη».

Ουρές εκατοντάδων μέτρων για ένα κομμάτι φαγητό.
Και τι πειράζει αφού «Μένουμε Ευρώπη».

Συνωστισμός χιλιάδων ανθρώπων, διαπληκτισμοί, πλιάτσικο για ένα δωρεάν «γεύμα», άνθρωποι να ψάχνουν φαγητό σε κάδους σκουπιδιών.
Το παν, όμως, είναι να «Μένουμε Ευρώπη».

Μακάρι αυτή να ήταν μια πλαστή εικόνα για την Ελλάδα.
Μακάρι να ήταν προϊόν της «μονταζιέρας» κάποιου «αντιευρωπαϊκού λαϊκισμού».
Δυστυχώς είναι η πραγματική Ελλάδα των εκατομμυρίων ανθρώπων που έχουν μια κάπως διαφορετική άποψη για το «ευρωπαικό ιδεώδες» από αυτή που λανσάρει το «Ποτάμι» του Θεοδωράκη.
Αυτή η Ελλάδα, που σχηματίζονται ουρές χιλιομέτρων για μια σακούλα ντομάτες, είναι η Ελλάδα της κλεμμένης αξιοπρέπειας των συσσιτίων και των αστέγων.
Η μαραμένη Ελλάδα του 1,5 εκατομμυρίου ανέργων.
Η Ελλάδα των μαγκαλιών.
Η Ελλάδα των χιλιάδων νέων που μεταναστεύουν στο εξωτερικό.
Η Ελλάδα της οθωμανικού τύπου φορολεηλασίας.
Η Ελλάδα των 700.000 παιδιών που υποσιτίζονται.
Αυτή είναι η Ελλάδα του «Μένουμε Ευρώπη».
Και εδώ δεν υπάρχει καμιά «δημιουργική ασάφεια»

Στην Ελλάδα του «Μένουμε Ευρώπη», εκείνοι που μας απειλούν ότι θα γίνουμε Ζάμπια, είναι οι ίδιοι που έχουν φροντίσει να επικρατούν κοινωνικές και εργασιακές συνθήκες Σομαλίας.

Τουτέστιν:
-Εκατομμύρια ανθρώπους που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας.
-Ένα εκατομμύριο αφανείς ανέργους που ενώ εργάζονται παραμένουν απλήρωτοι έως και 12 μήνες.
-Διεύρυνση της εισοδηματικής ανισότητας των πλουσιότερων με τους φτωχότερους Έλληνες κατά 7,5 φορές. Γεγονός που φέρνει την Ελλάδα στην πρώτη δεκάδα των χωρών με τις μεγαλύτερες ανισότητες παγκοσμίως, να κονταροχτυπιέται για την «πρωτιά» με τη Χιλή, το Μεξικό και την Τουρκία!
-Χιλιάδες εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα που αντί για μισθό αμείβονται με κουπόνια αγοράς προϊόντων από σούπερ μάρκετ.
-Αυτή είναι η Ελλάδα για την οποία οι «σωτήρες» της διαλαλούν:
«Μένουμε Ευρώπη».

Στην Ελλάδα του «Μένουμε Ευρώπη», αυτοί που εξαπατούν τους ψηφοφόρους και τους υπερασπιστές τους βαφτίζοντας «δικά μας» τα δικά τους ρόλεξ και τα δικά τους Καγέν, είναι οι ίδιοι που έχουν επιβάλει μισθούς Βουλγαρίας.

-Επτά περίπου στους 10 εργαζόμενους αμείβονται με λιγότερα από 1.000 ευρώ το μήνα.
-Τέσσερεις στους 10 εργαζόμενους (ποσοστό 40%) αμείβονται με κάτω από 630 ευρώ καθαρά το μήνα.
-Το 30% των μισθωτών που ασφαλίζονται στο ΙΚΑ (τρεις στους δέκα) έχουν μηνιαίο εισόδημα κάτω ή στα όρια του κατώτερου μισθού ενός ανειδίκευτου εργάτη (586 ευρώ μεικτά).
-Το 25% του εργατικού δυναμικού αμείβεται με μισθό χαμηλότερο από εκείνον του ανειδίκευτου εργάτη.
-Το 51% των νέων εργασιακών συμβάσεων που υπογράφονται στον ιδιωτικό τομέα είναι υπό το καθεστώς της μερικής απασχόλησης, τουτέστιν μισθός κάτω των 500 ευρώ το μήνα.
-Χιλιάδες νέοι έως 25 ετών εργάζονται ακόμα και για 180 ευρώ το μήνα σε 4ωρη απασχόληση ήτοι…για 2,25 ευρώ την ημέρα.

Στην Ελλάδα του «Μένουμε Ευρώπη» η πλειοψηφία του λαού έχει περιέλθει σε κατάσταση χειρότερη και απ' αυτή της χρεοκοπίας. Ένα και μόνο στοιχείο αρκεί: Τα ληξιπρόθεσμα χρέη σε Τράπεζες, Δημόσιο και Ασφαλιστικά Ταμεία έχουν εκτιναχθεί πάνω από ολόκληρο το ΑΕΠ της χώρας!
«Μένουμε Ευρώπη», λοιπόν.
Αλλά λίγη ειλικρίνεια δεν βλάπτει.
Το «Μένουμε Ευρώπη», είτε με τη μορφή του «Ανήκομεν εις την Δύσιν» είτε με τη μορφή της «διαπραγμάτευσης» που παρατείνει τα παλιά Μνημόνια και οδηγεί σε «47 σελίδες» νέα Μνημόνια, αφορά σε μια «Ευρώπη» που τη λένε «Ευρωπαϊκή Ένωση», εξουσιάζεται από τους Σόϊμπλε και έχει μετατρέψει την Ελλάδα σε Βουλγαρία (στους μισθούς), την έχει μετατρέψει σε Σομαλία (στα κοινωνικά δικαιώματα) και την έχει ξαναγυρίσει να μοιάζει με «οθωμανικό βιλαέτι» (στους φόρους).

«Μένουμε Ευρώπη», λοιπόν.
Αλλά ας μην κλείνουμε και τα μάτια.
Σε αυτή την Ελλάδα, αυτής της «Ευρώπης», οι συγκλονιστικές εικόνες που ακολουθούν αποτυπώνουν αυτό ακριβώς που ζουν τεράστια στρώματα του πληθυσμού.
Είναι εικόνες που επαναλήφθηκαν δεκάδες φορές αυτά τα χρόνια σε όλη την Ελλάδα.
Εικόνες που ανάμεσα στα άλλα αποκαλύπτουν και τούτο:
Την απέχθεια που τρέφουν προς τον λαό όλοι εκείνοι οι χορτάτοι του «εστέτ ανθρωπισμού»,  οι «κομιλφό» της τάχα μου ευγένειας, που όταν τους δείχνεις αυτές τις εικόνες, όταν μιλάς γι’ αυτές τις εικόνες, εκείνοι σπεύδουν να σε καταγγείλουν για…«λαϊκισμό» (!), χρησιμοποιούν ακόμα και την γελοιότητά τους σαν πανοπλία, αρχίζουν από τα χαρακώματα της Βορείου Μυκόνου διάφορα εμβριθή περί…Βορείου Κορέας και απαντούν:
«Μένουμε Ευρώπη»...








Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015

Πάτερ ημών...

Καμία αφίσα δεν κολλήθηκε, σαν χνώτο, στα τζάμια του ανθοπωλείου.
Και ποιος θα την πρόσεχε;
Είναι, άλλωστε, η μέρα φορτωμένη.
Στις 21 Ιουνίου ξεκινάει το καλοκαίρι και στο βόρειο ημισφαίριο έχουμε τη μεγαλύτερη μέρα του χρόνου. Είναι η Παγκόσμια Μέρα της Μουσικής. Η Παγκόσμια Μέρα του Ουμανισμού. Η Διεθνής Μέρα της Γιόγκα -ο Θεός να μας φυλάξει. Και επειδή είναι η τρίτη Κυριακή του Ιουνίου, σκάει πάνω της η Γιορτή του Πατέρα.

Ο κόσμος, λένε, φτιάχτηκε από άνδρες.
Όμως αν μετρήσεις τις γιορτές και τα μπουκέτα, νομίζεις ότι γεννήθηκε μόνο από γυναίκες.
Η μητέρα θα πάρει τα λουλούδια της σταθερά κάθε Μάη. Ο πατέρας συνήθως θα πάρει άνθη μόνο μία φορά. Και δεν μπορεί να τα δει, ούτε να τα μυρίσει γιατί έχει και ένα μάρμαρο από πάνω του. Ο Θεός είναι ο Άγιος Πατέρας, όμως τα τάματα πηγαίνουν στην Παναγιά.
Τη μάνα δεν τραγουδάει και η μούσα;
Είναι ζήτημα αν για κάθε εκατό τραγούδια της μάνας υπάρχει ένα του πατέρα.
Να, σταματήστε τώρα και μετρήστε. Πόσους πατέρες θα βρείτε μέσα σε στίχους και μελωδίες; Βρήκα το «Γιε μου» και το «Πατέρα κάτσε φρόνιμα». Μέχρι εκεί. Αν βρήκατε και άλλα, αφήστε τα, παρακαλώ, στα σχόλια.

Δεν υπάρχει χώρος για τον πατέρα.
Γέμισε από μαμάδες που θηλάζουν. Έχουν ειπωθεί τόσα για τη μάνα που δεν έμεινε λέξη να μιλήσει για τον πατέρα. Όμως δεν θα έπρεπε; Είναι πολλά αυτά που θέλουν να πουν οι μπαμπάδες, αλλά δεν τους δίνουν φωνή και λόγια.
Ντρέπονται.
Δεν αισθάνονται άνετα με αυτά.
Για τη μέρα που εκείνη ήταν μέσα στη χαρά και εκείνος παγωμένος από τρόμο. Το μεσημέρι που γέλασε, σαν μαλάκας, στον εαυτό του, λέγοντας κάτι περί αθανασίας. Τότε που έπνιξε ένα λυγμό και έγλειψε δύο δάκρυα επειδή το πρόσωπο του μπαμπά είναι σαν του οξυγονοκολλητή. Τα βράδια που κάποιος του κλέβει την ανάσα και τα πρωινά, όταν βλέπει στο μαξιλάρι του νούμερα.


Είναι τόσες οι ιστορίες για πονεμένες μάνες και άκαρδους πατέρες.
Δεν μένει χρόνος να ακούσεις για τον μπαμπά που διεκδικεί τον ρόλο του. Για τον τύπο που στέκεται έξω από το σχολείο περιμένοντας να πάρει μόνο μια ματιά. Που κερδίζει αγάπη με πόνο. Απολογούμενος με σιωπή. Προσπαθώντας να μάθει τα λόγια σε ένα έργο που δεν έχει ρόλο για αυτόν.

Είναι η Γιορτή του Πατέρα, αλλά, πιθανότατα, ο μπαμπάς σας δεν το ξέρει.
Και αν του το πείτε, δεν θα του κάνει εντύπωση. Ο μπαμπάς έχει μάθει να μην περιμένει τίποτα από σας. Λένε ότι πρέπει να προλάβεις να ευχαριστήσεις τους γονείς σου πριν τους χάσεις. Μην ανησυχείτε, δεν χάνεις ποτέ τους γονείς σου. Λείπουν για κάποιο διάστημα από τον κόσμο και μετά επιστρέφουν. Έρχεται η στιγμή που τους βλέπεις στο σχήμα της σκιάς σου.

πηγή
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Σχολικές Αναμνήσεις...

Είναι δύσκολο (σχεδόν αδύνατο) να έχετε περάσει από τα σχολικά θρανία και να μην υποκύψατε έστω σε μία από τις παρακάτω μαθητικές συνήθειες.
Από τις old school (κυριολεκτικά) γενιές, αυτές με τις σχολικές ποδιές και τους αυστηρούς δασκάλους με τη βίτσα, μέχρι και τις τελευταίες, αυτές με τα smartphones, τα tablets και τα lunchbox με βιολογικά σνακ, όλοι ως παιδιά λίγο-πολύ κάναμε τα εξής:

Στέλναμε ραβασάκια.
Γράφαμε σημειώματα σε μικροσκοπικά κομματάκια χαρτί με ακόμα πιο μικροσκοπικά γράμματα και τα δίναμε στον διπλανό μας να τα δώσει στον μπροστινό του, να τα δώσει στον μπροστινό του, να το περάσει στην απέναντι σειρά για να φτάσει στον παραλήπτη. Όσα έφταναν σε εμάς, τα κρατούσαμε φυλαγμένα – για την ακρίβεια γεμίζαμε κασετίνες ολόκληρες.

Μετατρέπαμε τα στιλό σε φυσοκάλαμα.
Τα Bic, βγάζοντάς τους την λεπτή στήλη μελανιού και το πάνω μέρος, γίνονταν ωραιότατα φυσοκάλαμα με χάρτινες μπαλίτσες – αρκεί φυσικά να έκλεινες με το δάχτυλο την μικρή τρύπα που έχουν στο πλάι για να μη φεύγει ο αέρας.

Πετούσαμε σαΐτες.
Αν έπεφτε στο χέρι μας χαρτί Α4, η καλύτερη χρήση του ήταν να διπλωθεί περίτεχνα έτσι ώστε να γίνει αεροδυναμικό πετούμενο. Καθένας είχε συνήθως και την δική του διαφορετική τεχνοτροπία, ενώ οι κόντρες για τις καλύτερες πτήσεις έδιναν και έπαιρναν.

Ανταλλάσσαμε αυτοκόλλητα.
Στίκερ, κάρτες formula 1 ή ποδοσφαιριστών, αυτοκόλλητα από το πίσω μέρος της Κουκουρούκου, Panini, ακόμη και… χαρτοπετσέτες ή αρωματισμένα χαρτιά αλληλογραφίας για τα κορίτσια, μετέτρεπαν τις τάξεις και τους διαδρόμους του σχολείου ένα τεράστιο παρεμπόριο, όπου γίνονταν αλισβερίσια: «Αφού το’ χεις δίπλό αυτό. Δώσ’το μου και θα σου δώσω δύο σπάνια και μισό πακέτο Big Babol και τα μισά μου Smarties.

Γράφαμε σε λευκώματα.
Τετράδια-«τέρατα» περνούσαν από χέρι σε χέρι, και ο καθένας καλούταν να απαντήσει σε καίρια ερωτήματα, όπως «τι εστί φιλία;» και «τι εστί αγάπη;», με βαθυστόχαστες απαντήσεις όπως «Φιλία λέξη ιερή, φιλία λέξη θεία, που γράφεται μες στην καρδιά και όχι στα θρανία».
Ο σημαντικός αυτός τόμος τέλειωνε πάντα με το βασανιστικό ερώτημα «Ποια είναι η γνώμη σου για μένα» και με την πλέον σημαντική σελίδα με τίτλο «Χάρισέ μου κάτι», όπου έβρισκε κανείς από αυτοκόλλητα και μικρά ξύσματα από μολύβια για καζούρα ή ολόκληρες κουμούτσες που έκαναν το τετράδιο να μην μπορεί να κλείσει.

Γράφαμε στα θρανία.
Είτε με μολύβι (όχι μηχανικό, για να μη μας σπάσουν όλες οι μύτες), είτε με ανεξίτηλο στυλό, είτε με μπλάνκο, τα θρανία γέμιζαν με επιγραφές και δηλώσεις που «θα κρατούσαν για πάντα», όπως «Λιάκος+Μπίλιω=Λοβ», «Ν+Μ=BFFE» ή για μεγαλύτερες παρέες «Ν+Μ+Α+Τ+Ε=FFE» – και όταν με το καλό κάποιος από τους παραπάνω μάλωνε με τους υπόλοιπους, γινόταν μια μουτζούρα πάνω στο γράμμα του.

Στολίζαμε τις τσάντες μας με στίχους.
Κάθε γενιά είχε τα δικά της «σιγουράκια», στίχους δηλαδή που θα έκαναν τον ιδιοκτήτη της εκάστοτε σάκας να δείχνει φοβερά κουλ. Από Scorpions, Kansas και Metallica μέχρι…Πυξ Λαξ και Ρουβά, τα ονόματα συγκροτημάτων και οι στίχοι τραγουδιών γράφονταν καλλιγραφικά με μαρκαδόρο πάνω στην τσάντα, ενώ τριγύρω βάζαμε πινελιές όπως κονκάρδες, καρφίτσες ή και χερούλια κομμένα από λεωφορεία.

Αλλάζαμε τάξεις την Πρωταπριλιά.
Προφανώς, το να πάει το Γ2 στις θέσεις του Γ3 και αντιστρόφως ήταν το μεγαλύτερο αστείο που θα μπορούσαν να σκεφτούν τα τριτάκια, που θα έκανε τη ζωή του δασκάλου πραγματική κόλαση.

Παίζαμε τάπες στα σκαλιά του σχολείου.
Και τις κυνηγούσαμε σε κάθε «ριξιά», προσέχοντας παράλληλα μήπως ο μακρυχέρης συμμαθητής μας έκλεβε καμία στη ζούλα.

Βρίσκαμε δικαιολογίες για να βγαίνουμε συνεχώς από την τάξη.
«Κυρ-κυρ-κυρ, να πάω τουαλέτα;/να πάω να πλύνω το σφουγγάρι;/να κατεβάσω λίγο την Ελένη που ζαλίζεται;/να πάω να καθαρίσω τα γυαλιά μου;/να πάω να κάνω οτιδήποτε άλλο από το να λύσω αυτή την απαίσια εξίσωση;»

Προετοιμάζαμε την «μεγάλη φυγή» πριν το κουδούνι.
Αρχίζαμε να μαζεύουμε τα πράγματά μας μολύβια, στυλό, κασετίνες, μοιρογνωμόνια, βιβλία, τετράδια και μπλοκ ακουαρέλας διακριτικά πέντε δέκα λεπτά πριν χτυπήσει το κουδούνι για το σχόλασμα, ώστε την στιγμή που θα χτυπήσει, να είμαστε σε ετοιμότητα και να τρέξουμε πιο γρήγορα και από τον Γιουσέιν Μπολτ προς την έξοδο.

Χωρίζαμε το θρανίο όταν τσακωνόμασταν με τον διπλανό μας.
Τσάντες και μπουφάν (από εκείνα τα φουσκωτά που θα μπορούσε από κάτω τους να κατασκηνώσει ολόκληρη οικογένεια) έμπαιναν στη μέση του θρανίου για να μην έχουν οπτική επαφή οι δύο «εχθροί», οι οποίοι αποφάσιζαν με στόμφο ότι «δεν σε έχω πια φίλο».

Χαιρόμασταν υπερβολικά όταν κάποιος συμμαθητής μας είχε γενέθλια.
Όχι επειδή συμμεριζόμασταν τον ενθουσιασμό του, αλλά επειδή θα χάναμε πολλή ώρα μαθήματος. Λίγο η τούρτα, λίγο το τραγουδάκι, πάει η ώρα των Μαθηματικών. Γιατί προφανώς και θα πιέζαμε τον εορτάζοντα να διαλέξει την ώρα των Μαθηματικών να ζητήσει από τον δάσκαλο την «μίνι-γιορτή».

Κάναμε όλοι την ίδια ζωγραφιά με το σπιτάκι.
Μπλε ουρανός, ο ήλιος πάνω δεξιά, σπιτάκι-μονοκατοικία με πορτούλα-παράθυρο-γλόμπο που φαίνεται γιατί προφανώς ο τοίχος είναι διάφανος, και δίπλα ένα δέντρο και λουλούδια, τα οποία είχαν ίδιο ύψος με το δέντρο. Καμία ελπίδα να καταλάβουμε το concept της κλίμακας και της αναλογίας.

Ζήσαμε ίντριγκες σε εκλογές για πενταμελές.
Ποιος θα ψηφιστεί πρόεδρος και ποιος γραμματέας;
Θίχτηκε ο Κωστάκης που βγήκε απλό μέλος;
Πωωωω, κοίτα, η Μαρία πήρε μόνο τον δικό της ψήφο (sic).
Όλη η περίοδος της προεκλογικής καμπάνιας, της ψηφοφορίας αλλά και των μεθεορτίων είχε τρομερό ενδιαφέρον, καθώς αποκαλύπτονταν ποιοι είναι φίλοι και ποιοι είναι εχθροί, σε ένα σκληρό πολιτικό σκηνικό που κατέληγε σε ένα σώμα, το οποίο ήταν υπεύθυνο για τις συνελεύσεις της τάξης με μόνιμα θέματα προς συζήτηση «Σχέσεις μαθητών-καθηγητών» και «Σχέσεις μαθητών με μαθητές».


Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 3 Μαΐου 2015

Ο Σωστός Έλληνας...

- Ψηφίζει την ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ τα τελευταία 40 χρόνια και στο Σύνταγμα είναι με τους αγανακτισμένους κατά της ΧΟΥΝΤΑΣ που κυβερνάει την χώρα.
- Πάντα ψηφίζει εγωκεντρικά και ποτέ για το γενικό συμφέρον.
- Είναι κεντρώος σοσιαλιστής (ποτέ δεν ήταν των άκρων) αλλά εάν του πειράξεις την τσέπη μπορεί να ψηφίσει και την χρυσή αυγή.
- Θέλει τους πολιτικούς τίμιους και καθαρούς με μόνη εξαίρεση τα ρουσφέτια να είναι για αυτόν και τους δικούς του.
- Δεν θέλει να αποκτήσει και αυτός μια κατσίκα, αλλά θέλει να ψοφήσει αυτή που έχει ο γείτονας.
- Ποτέ δεν του φτάνουν τα χρήματα για τα βασικά είδη ανάγκης, αλλά πάντα του περισσεύουν για τα είδη πολυτελείας!
- Την Κυριακή πρωί κάνει τον σταυρό του στην εκκλησία το απόγευμα βρίζει τους πάντες και τα πάντα στο γήπεδο!
- Κτίζει αυθαίρετα παντού (να έχει ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι του, ένα όροφο για κάθε παιδί και ένα για ενοικίαση) και μετά δημιουργεί συλλόγους για να τα νομιμοποιήσει.
- Γλύφει ,δωροδοκεί και δωροδοκείται και μετά βρίζει το διεφθαρμένο κράτος.
- Μόλις τον διορίσουν στο δημόσιο, κάνει απεργίες γιατί τα χρήματα που παίρνει είναι λίγα.
- Όποιο πόστο και να έχει στο δημόσιο ποτέ δεν είναι ο αρμόδιος και ποτέ δεν εξυπηρετεί αυθημερόν (περάστε αύριο).
- Σαν δημόσιος υπάλληλος είναι ο μοναδικός εργαζόμενος που ενώ σχολάει στις δύο και μισή, στη μία και μισή βρίσκεται στο σπίτι του.
- Πάντα προσέχει που βάζει την υπογραφή του, σπάνια όμως την ψ...ή του.
- Για οποιοδήποτε θέμα συνεδριάζει επταμελής επιτροπή με τέσσερα άτομα και αναβάλει την απόφαση για την επόμενη συνεδρίαση.
- Έχει άποψη για όλα, είναι ειδικός σε όλα, και έχει για όλα μια παροιμία και μια μαντινάδα.
- Η πιο αγαπημένη του ατάκα είναι το «ότι φάμε, ότι πιούμε και ότι αρπάξει ο κώλος μας»
- Ζει από τις επιδοτήσεις.
- Είναι αυτοδημιούργητος και τρέφει μεγάλη εκτίμηση για τον δημιουργό του.
- Παίρνει δάνεια (στεγαστικά, καταναλωτικά κ.λ.π.) και μετά διαμαρτύρεται για τα υψηλά επιτόκια.
- Εχει αυτοκίνητο που κοστίζει πάνω από 60.000 € αλλά δεν έχει να βάλει βενζίνη!
- Κορνάρει πριν ανάψει το πράσινο.
- Όταν το φανάρι είναι πορτοκαλί αναπτύσσει ταχύτητα.
- Οποιος οδηγεί πιο αργά από αυτόν είναι ηλίθιος, ενώ όποιος οδηγεί πιο γρήγορα είναι τρελός.
- Πάει στο περίπτερο για τσιγάρα με το αυτοκίνητο αλλά τρέχει και πάνω στο διάδρομο του γυμναστηρίου της γειτονιάς, γιατί αυτόν που έχει στο σπίτι τον έχει κάνει κρεμάστρα.
- Όταν τον γράψουν για παράνομο παρκάρισμα διαμαρτύρεται γιατί δεν γράψανε τους διπλανούς και μετά ψάχνει πως θα μπορέσει να σβήσει την κλήση.
- Βρίζει τους αστυνομικούς, όταν κάνουν και όταν δεν κάνουν τη δουλειά τους.
- Δεν θέλει να πάει φαντάρος αλλά μετά θα αποκτήσει εκεί τους καλύτερους φίλους και πάντα θα μιλάει με νοσταλγία για τον στρατό.
- Του παρέχεται δωρεάν υγεία και παιδεία αλλά πάντα δίνει φακελάκι στο γιατρό και πάντα πληρώνει για να κάνει το παιδί του ιδιαίτερα μαθήματα.(συνήθως με τους καθηγητές του σχολείου).
- Πάει στο σχολείο και στο φροντιστήριο, όχι για να ξεστραβωθεί και να μάθει πέντε πράγματα, αλλά για να περάσει στο πανεπιστήμιο.
- Ποστάρει στο twitter: ΡΕΕ ΣΗΚΩΘΕΙΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΝΑΠΕΔΕΣ, από τον καναπέ του σπιτιού του.
- Δεν κόβει αποδείξεις, δεν πληρώνει Φ.Π.Α. ,κρύβει έσοδα από την εφορεία και φωνάζει γιατί το κράτος τον κλέβει.
- Ο δικός του γιατρός, δικηγόρος, μηχανικός, μάστορας, κρεοπώλης, κ.λ.π. είναι πάντα ο καλύτερος .
- Τα παιδιά του είναι τα πιο έξυπνα και τα πιο χαριτωμένα.
- Είναι ο καλύτερος οδηγός και κάνει και το καλύτερο σεξ όχι απαραίτητα με την γυναίκα του.
- Είναι πολύ καλός εραστής γιατί εξασκείται πολύ μόνος του.
- Αντί ονόματος χρησιμοποιεί το «ρε μαλάκα».
- Απατά την γυναίκα του, αλλά πεθαίνει με την εντύπωση πώς αυτή του ήταν πάντα πιστή. (Δεν βγαίνει ούτε αριθμητικά). Συγνώμη αν σας έβαλα σε υποψίες.
- Έχει την γυναίκα του πάνω από όλα. Όλες τις άλλες από κάτω.
- Πιστεύει ότι η μετριοφροσύνη είναι μια από τις επτά χιλιάδες αρετές του.
- Θέλει να πάει στο παράδεισο αλλά χωρίς να πεθάνει.
- Ακούει μόνο αυτά που καταλαβαίνει.
- Χειροκροτεί τον πιλότο όταν προσγειωθεί!
- Για όλα φταίνε οι άλλοι. Το κράτος, το σύστημα, η κυβέρνηση τα κόμματα, ο γείτονας. Αυτός κάνει ότι μπορεί.
- Σκέφτεται πως να αλλάξει τον κόσμο αλλά ποτέ τον εαυτό του.
- Τα λάθη του τα ονομάζει εμπειρίες.
- Πιστεύει ότι είναι απόγονος των αρχαίων Ελλήνων και για το λόγω αυτό έχει ξεπληρώσει το χρέος του προς την ανθρωπότητα και με το παραπάνω.
- Δεν έκανε ποτέ επεκτατικούς πολέμους, όχι γιατί δεν μπορούσε, αλλά γιατί ήταν πάντα φιλειρηνικός. (Ο Μέγας Αλέξανδρος έκανε εκπολιτιστικούς πολέμους.)
- Ονειρεύεται να κατακτήσει την Κωνσταντινούπολη (πάλι με χρόνια με καιρούς...) αλλά δεν έχει σκεφτεί ποτέ πως ένας λαός δέκα εκατομμυρίων θα κατοικίσει μια πόλη δεκατριών εκατομμυρίων.
- Μπορεί οι Ευρωπαίοι να έχουν πολιτιστικά ενδιαφέροντα αλλά αυτός έχει παγωμένο φραπέ.
- Πίνει τον καφέ espresso σε δύο ώρες.
- Όταν καταφέρει να ξεκλέψει λίγο χρόνο από την δουλειά του για ένα καφέ, διερωτάται τι δουλειά κάνουν όλοι αυτοί που κάθονται στις καφετέριες.
- Αν στο δρόμο φωνάξεις «Πρόεδρε» οι επτά στους δέκα θα γυρίσουν.
- Θέλει να γίνει ή δημόσιος υπάλληλος ή ελεύθερος επαγγελματίας.
- Είναι άνεργος, αλλά είναι αφεντικό του εαυτού του.
- Φωνάζει γιατί του παίρνουν τις θέσεις εργασίας οι ξένοι αλλά το Έλληνας οικοδόμος και Ελληνίδα καθαρίστρια έχουν γίνει σύντομα ανέκδοτα.
- Πιστεύει στο «πας μη Έλλην, βάρβαρος» γιατί αυτός δεν είναι ρατσιστής, αυτοί είναι μαύροι.
- Έχει διαβάσει τόσα πολλά για το κάπνισμα και το ποτό που αποφάσισε να κόψει το διάβασμα.
- Πάντα όταν συζητά για δίαιτα κάθεται σε ένα τραπέζι και τρώει.
- Στο εστιατόριο πάντα παραγγέλνει περισσότερα από αυτά που θα καταναλώσει.(Αυτά που θα περισσέψουν θα τα πάρει για το σκυλάκι).
- Τρώει του σκασμού αλλά πίνει coca cola light.
- Αλλάζει το κανάλι όταν δείχνει τα παιδιά στην Αφρική να πεθαίνουν από ασιτία, γιατί του κόβεται η όρεξη.
- Είναι φιλόξενος αλλά μόνο για ορισμένους ξένους.
- Το χωριό του είναι το κέντρο του κόσμου.
- Πιστεύει ότι η χώρα του είναι η ομορφότερη του κόσμου και γι’ αυτό την διάλεξαν για σπίτι τους οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου.
- Ευτυχώς που υπάρχει και η τελευταία στιγμή, αλλιώς τίποτα δε θα γινόταν.
- Γενικά δεν ξέρει τι θέλει αλλά και δε θα ησυχάσει ποτέ αν δεν το αποκτήσει.
- Η δυστυχία αυτού του τόπου είναι ότι οι ηλίθιοι είναι γεμάτοι αυτοπεποίθηση, ενώ οι έξυπνοι γεμάτοι αμφιβολίες».
Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 10 Απριλίου 2015

Ο Βάτος και η Τσουκνίδα...

Ηρθε η άνοιξη.
Στην άκρη ενός δρόμου της Ιτέας, φύτρωσε ένας βάτος κι άρχισε σιγά σιγά να μεγαλώνει και να στολίζει τον φράχτη.
Μια μέρα είδε κάπου εκεί κοντά να φυτρώνει μια τσουκνίδα και χωρίς να το καταλάβει ένοιωσε κάτι μέσα του.

Κάθε μέρα που ξυπνούσε, πρωί, μεσημέρι, βράδυ έβλεπε δίπλα του την τσουκνίδα και ένοιωθε όμορφα.
Ίσως να την αγάπησε κιόλας.

Άρχισε λοιπόν να απλώνει κλώνους και να προσπαθεί να πλησιάσει την τσουκνίδα για να τις εκφράσει τα συναισθήματά του. Όταν έφτασε κοντά της και θέλησε να την χαϊδέψει, να την αγκαλιάσει, και να τη φιλήσει, συνέβη κάτι το αναπάντεχο.
Ένοιωσαν κι οι δυο στα σώματά τους τα τσιμπήματα από τα αγκάθια τους.

-Σιγά! είπε η τσουκνίδα, με τρύπησες με τα αγκάθια σου.
-Αχ! και συ με πλήγωσες με τα κεντριά σου, είπε ο βάτος.

Τότε συνειδητοποίησαν πως η φύση τους ήταν διαφορετική.
Τα αγκάθια του βάτου και τα κεντριά της τσουκνίδας δεν θα επέτρεπαν τα δυο φυτά να ζήσουν μαζί.

Αποφάσισαν λοιπόν να μείνουν αιώνια δυο καλοί φίλοι και να ζούνε πλάι πλάι εκεί στην άκρη του δρόμου χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να γίνουν ζευγάρι.


Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

Τα κορόϊδα να είναι καλά....

Μέχρι τις 30 Ιουνίου θα υποβληθούν φέτος οι φορολογικές δηλώσεις, ενώ τα εκκαθαριστικά σημειώματα θα εξοφληθούν σε τρεις δόσεις, η πρώτη ως το τέλος Ιουλίου, η δεύτερη ως το τέλος Σεπτεμβρίου και η τελευταία έως το τέλος Νοεμβρίου.

Αυτά για τους νομοταγείς και για αυτούς που πληρώνουν στην ώρα τους!

Και δυστυχώς, αυτοί, εάν δεν μπορέσουν να πληρώσουν μία δόση στην ώρα της, θα την πληρώσουν, έστω και ημέρες αργότερα, με προσαυξήσεις. Για τους άλλους, που οι περισσότεροι ζούν σε βάρος των νομοταγών πολιτών, θα έλθει η κυβέρνηση, όπως πάντα, και θα νομοθετήσει, όπως κάνει για τους κλέφτες, απατεώνες και άλλους πονηρούς, απαλλαγές προσαυξήσεων, δόσεις πολλές και διευκολύνσεις σχετικές, ώστε να δώσουν και αυτοί κάτι λίγα, χωρίς γογγυσμό και ζόρι.

Τα κορόϊδα να είναι καλά....

Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Ας μιλήσουμε για τη δραχμή...

Το ημερολόγιο του παλιού μας νομίσματος

Ένα ερώτημα στο οποίο δεν μπορεί να δοθεί απάντηση είναι το πώς θα ήταν η Ελλάδα σήμερα αν δεν είχε πραγματοποιηθεί η ένταξή της στο ευρώ.
Είτε καλύτερη είτε χειρότερη, η κατάσταση στην οποία θα βρισκόταν η ελληνική οικονομία παραμένει άγνωστη, ωστόσο, με την πάροδο των χρόνων και πολύ περισσότερο μετά τη γνωριμία μας με τα μνημόνια, ολοένα και πληθαίνουν οι φωνές που επαναφέρουν στο προσκήνιο τη λέξη: «Δραχμή!».

Έχουν περάσει 13 χρόνια από την απόσυρση της δραχμής και τις πρώτες μας συναλλαγές με το ευρώ.
Την 1η Μαρτίου του 2002 πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη νομισματική μετάβαση που έγινε ποτέ σε ολόκληρο τον κόσμο! Η δραχμή αποσύρεται από την κυκλοφορία και μαζί με περισσότερους από 300 εκατομμύρια ανθρώπους στην Ευρώπη οι Έλληνες είπαν «αντίο» στο παλιό τους νόμισμα και γέμισαν τα πορτοφόλια τους με τα νέα τραπεζογραμμάτια.

Αρκετά χρόνια αργότερα, είναι πολλοί εκείνοι που μπορεί να μη θυμούνται τη δραχμή και να μην έχουν κάνει ποτέ συναλλαγές με αυτό το νόμισμα. Σίγουρα όμως την έχουν ακουστά.

Τέσσερις υποτιμήσεις και μια υπερτίμηση μέσα σε 20 χρόνια

Η δραχμή έχει μια ιστορία άνω των 2.700 ετών, κατά τη διάρκεια της οποίας πολλές φορές υποτιμήθηκε, περισσότερες διολίσθησε ενώ μόνο μία ανατιμήθηκε. Στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας, τα τελευταία 20 χρόνια της παρουσίας της, υποτιμήθηκε τέσσερις φορές και ανατιμήθηκε μόλις μία φορά, πριν την ένταξη της Ελλάδας στην ευρωζώνη.

Τον Μάρτιο του 1983 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τον Γεράσιμο Αρσένη αποφάσισε να επιβάλει εφάπαξ υποτίμηση της δραχμής περίπου 15,5%, για την αντιμετώπιση των ελλειμμάτων του ισοζυγίου και ακόμα μία φορά

Στις 15 Οκτώβρη του 1985 και πάλι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με υπουργό Εθνικής Οικονομίας τον Κώστα Σημίτη επέβαλε εφάπαξ υποτίμηση της δραχμής κατά 15%, με αφορμή και πάλι την αντιμετώπιση των προβλημάτων του ισοζυγίου.

Στις 18 Μάρτη του 1998 και η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με πρωθυπουργό αυτή τη φορά τον Κώστα Σημίτη, αποφάσισε την εφάπαξ υποτίμηση της δραχμή κατά 12,3% και την παράλληλη ένταξή της στο Μηχανισμό Συναλλαγματικών Ισοτιμιών του ευρώ.

Το 1999 για πρώτη φορά το 19ο αιώνα γίνεται υπερτίμηση της δραχμής με την ένταξη στο δεύτερο Μηχανισμό Συναλλαγματικών Ισοτιμιών της ΕΕ, ολοκληρώνοντας την τρίτη και τελευταία φάση της Οικονομικής Νομισματικής Ένωσης.

Στις 11 Ιανουαρίου του 2000 η κυβέρνηση του Κώστα Σημίτη αποφάσισε να αναπροσαρμόσει την ισοτιμία της δραχμής απέναντι στην κεντρική ισοτιμία του ευρώ κατά 3,5%.

Από τη δραχμή στο ευρώ – Οι χρονολογίες σταθμοί

18-03-1998: Η δραχμή εντάσσεται στον Μηχανισμό Συναλλαγματικών Ισοτιμιών, ένα από τα κριτήρια για ένταξη στη ζώνη του ευρώ.

09-03-2000: Κατατίθεται η επίσημη αίτηση της Ελλάδας για την ένταξη στην ΟΝΕ.

19-06-2000: Λαμβάνεται η επίσημη απόφαση του Συμβουλίου της Ε.Ε. (Ecofin) για την ένταξη της Ελλάδας στην ΟΝΕ.

21-12-2000: «Κλειδώνει» οριστικά και αμετάκλητα η ισοτιμία της δραχμής έναντι του ευρώ (1 ευρώ = 340,75 δραχμές).

01-01-2001: Η δραχμή εντάσσεται στη ζώνη του ευρώ. Κυκλοφορεί αλλά δεν υφίσταται παρά ως υποδιαίρεση του ευρώ. Η ισοτιμία με τα άλλα νομίσματα προσδιορίζεται μέσω του κοινού νομίσματος. Ορίζεται μεταβατική περίοδος ενός έτους για την ελληνική οικονομία και τις ελληνικές επιχειρήσεις. Η διπλή αναγραφή των τιμών και των ποσών γίνεται υποχρεωτική.

01-01-2002: Παράλληλα με τη δραχμή κυκλοφορεί και το ευρώ. Η διπλή αναγραφή των τιμών σε δραχμές και σε ευρώ παραμένει υποχρεωτική.

28-02-2002: Αποσύρεται η δραχμή, όπως και τα άλλα εθνικά νομίσματα των χωρών που συμμετέχουν στο ευρώ. Η δραχμή παύει να γίνεται δεκτή στο εμπόριο και στις χρηματικές συναλλαγές.

01-03-2002: Κυκλοφορεί μόνο το ευρώ.

Από την 1η Μαρτίου του 2002 η δραχμή μπήκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Το πέρασμά της όμως στους αιώνες και οι θαυμάσιες απεικονίσεις στα νομίσματα ζωντανεύουν σημαντικές στιγμές του ελληνικού πολιτισμού.

Τα τελευταία σε κυκλοφορία τραπεζογραμμάτια απεικονίζονται ΕΔΩ.

Τα τελευταία σε κυκλοφορία κέρματα δραχμών απεικονίζονται ΕΔΩ.



Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Νοσταλγία...

Αρβιλάκια, ψάθινα καπέλα, μακριά αέρινα φλοράλ φορέματα, πλεκτές τσάντες, χαϊμαλιά, τζιν μπουφανάκια, γιλέκα, δερμάτινες φαρδιές ζώνες, δαντέλες, μακριά μαλλιά, καρό πουκάμισα, εναλλακτική ροκ και έντεχνα. Ανέμελες βόλτες στούς πεζόδρομους της Πόλης μετά το σχολείο, όνειρα, σχέδια, απογοητεύσεις και γλυκιά προσμονή για το αύριο.

Περιμέναμε να έρθουν καλύτερα χρόνια, να ενηλικιωθούμε και να απλωθεί όλος ο κόσμος στα πόδια μας. Κανείς μας δεν ήξερε πόσο δύσκολοι θα γίνονταν οι καιροί που θα ακολουθούσαν.
Οι ανθρώπινες σχέσεις, οι συνθήκες, οι καταστάσεις.

Τις τελευταίες μέρες βλέπω παλιά σήριαλ, ταινίες του '90 και ξαναδιαβάζω τον κόσμο εκείνης της εποχής. Τότε που τα ζούσα τα πράγματα μου φαίνονταν όλα πολύ φυσιολογικά αλλά τώρα που έχουν μεσολαβήσει κάμποσα χρόνια, δείχνουν τόσο διαφορετικά. Τα σπίτια, οι δρόμοι, οι γειτονιές, τα μαγαζιά, οι άνθρωποι. Μπορεί η αισθητική τους να ήταν πιο παλιομοδίτικη αλλά τουλάχιστον έβγαζε μια αλλιώτικη ζεστασιά και αξία.

Γνωρίσαμε την γεύση της κόλλας του γραμματοσήμου και την λαχτάρα της προσμονής, κοιτάζοντας κάθε μέρα το γραμματοκιβώτιο για το αν έχουμε λάβει γράμμα. Στο σχολείο πηγαίναμε χωρίς φτιασίδια, όταν βαριόμασταν παίζαμε όνομα, ζώο, πράγμα, φυτό και το φλερτ είχε άρωμα παιδικής αθωότητας.

Ό,τι θέλαμε να πούμε το γράφαμε σε κασέτες.
"Ελληνικά διάφορα", "Ξένα διάφορα επιλογές".
Περιμέναμε ώρες ατελείωτες πάνω από το ραδιόφωνο για να πετύχουμε το αγαπημένο μας τραγούδι και να πατήσουμε το record. Κρατούσαμε ημερολόγιο και αφήναμε αφιερώσεις στα λευκώματα και στις ραδιοφωνικές εκπομπές. Χαρτάκια, ραβασάκια, αφίσες σε όλους τους τοίχους, κρυφτό από τους γονείς, ηλιοβασιλέματα και φεγγαράδες.

Το Σάββατο ήταν η αγαπημένη μέρα για μαγαζιά και Goodies, άντε και κανένα φραπέ για να το παίξουμε μεγάλες. Αγοράζαμε ινδιάνικα κοσμήματα, ανοίγαμε τρύπες στα τζιν, στα αυτιά και βουτούσαμε τις μπλούζες μας στην χλωρίνη για να βγάλουν ψυχεδελικά σχέδια.
Καίγαμε στικάκια και ξενυχτούσαμε με μουσική.
Μεγαλώναμε με το όνειρο της πενθήμερης και της φοιτητικής ζωής που μας περίμενε, αλλά ποτέ δεν συνειδητοποιούσαμε πως ζούσαμε τα καλύτερά μας χρόνια.

Χριστίνα



Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

Μια ληστεία...μάθημα στους οικονομολόγους!

Kατά τη διάρκεια μιας ένοπλης ληστείας ο ληστής φώναξε στους πελάτες:
- «Μην κινηθείτε, τα λεφτά ανήκουν στο Κράτος! "Η ζωή σας όμως ανήκει σε σας"!!»
Όλοι ξάπλωσαν κάτω ήσυχα.

Αυτή η μέθοδος ονομάζεται: "MIND CHANGING CONCEPT"
Ελληνιστί: "ΑΛΛΑΓΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΣΚΕΨΗΣ"

Όταν οι ληστές γύρισαν σπίτι με τα εκατομμύρια που έκλεψαν, ο μικρός αδερφός, με πτυχίο Master στα Οικονομικά, λέει στο μεγάλο αδερφό, απόφοιτο δημοτικού:
- Έλα να μετρήσουμε τα χρήματα που αρπάξαμε.

Ο μεγάλος αδελφός του Δημοτικού του λέει:
- Είσαι βλάκας! Είναι πολλά τα χρήματα και θα κάνουμε ώρες να τα μετρήσουμε. 
Το βράδυ στις ειδήσεις που θα ανακοινώσουν τη ληστεία, θα πουν και το ακριβές ποσό που εκλάπη!

Αυτή η συμπεριφορά ονομάζεται "EXPERIENCE" (ΕΜΠΕΙΡΙΑ) και είναι σαφέστατα χρησιμότερη στις μέρες μας από τα πτυχία Master.

Όμως στην Τράπεζα, μετά τη ληστεία, ο ταμίας φωνάζει στο Διευθυντή να καλέσει την αστυνομία.
Ο πτυχιούχος Διευθυντής όμως του λέει:
- Μην τηλεφωνήσεις ακόμα! Ευκαιρία είναι, κοντά στα 20 εκατομμύρια που μας έκλεψαν, να πάρουμε άλλα 10 εμείς, συν τα 70 που έχουμε ήδη καταχραστεί, να πούμε ότι μας έκλεψαν 100!

Αυτή η μέθοδος στα Πανεπιστήμια ονομάζεται: "SWIM WITH THE TIDE"
Ελληνιστί σε παράφραση: "ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΜΙΑ ΔΥΣΑΡΕΣΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΜΑΣ"

Ο ταμίας λέει:
- Μακάρι δηλαδή να 'χουμε μια ληστεία κάθε μήνα!

Αυτό λέγεται: "ΚΙLLING BOREDOM" του λέει ο Διευθυντής.
Ελληνιστί σε παράφραση σημαίνει: "Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ"

Το βράδυ, στις ειδήσεις ανακοινώθηκε ότι εκλάπη το ποσό των 100 εκατομμυρίων.
Οι καημένοι οι ληστές μετρούσαν και ξαναμετρούσαν, αλλά το ποσό που είχαν στα χέρια τους ήταν 20 εκατομμύρια.

Θυμωμένος λοιπόν ο ένας ληστής λέει:
- Ρισκάραμε τις ζωές μας για 20 εκατομμύρια, ενώ ο Διευθυντής με το πάτημα ενός κουμπιού καθάρισε 80 εκατομμύρια! Φαίνεται τελικά ότι είναι πιο επικερδές και ακίνδυνο να είσαι Διευθυντής Τράπεζας παρά ληστής!

Αυτό λέγεται: "KNOWLEDGE IS WORTH AS MUCH AS GOLD!"
Ελληνιστί: "Η ΓΝΩΣΗ ΑΞΙΖΕΙ ΟΣΟ Ο ΧΡΥΣΟΣ!

Ο Διευθυντής ήταν πολύ χαρούμενος, που με τη ληστεία κάλυψε τις καταχρήσεις του.

Αυτό λέγεται: "SEIZING THE OPPORTUINITY and DARING TO TAKE RISKS!"
Ελληνιστί σημαίνει: "ΑΡΠΑΖΩ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ και ΤΟΛΜΩ ΝΑ ΠΑΡΩ ΡΙΣΚΟ!"

Συγγνώμη αν είστε πτυχιούχος oικονομολόγος.
Κατά τα άλλα, φίλοι και φίλες, ανησυχείτε!

Στις Βρυξέλλες ακόμη περιμένουν την κινησή μας, ώστε να προλάβουν να μας φορτώσουν και όλα τα δικά τους λάθη εν αναμονή μιας ευκαιρίας για να μας αδειάσουν...που σημαίνει:
"EXPLOIT every OPPORTUNITY"
Ελληνιστί: "ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΘΕΙΤΕ κάθε ΕYΚΑΙΡΙA!""

Η διαφορά μεταξύ ιδιοφυΐας και βλακείας είναι ότι η....ιδιοφυΐα, έχει όρια....Η βλακεία, όχι !!


Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

Με αυτή μεγαλώσαμε...

Πίσω στο ΄60 υπάλληλος με απολυτήριο Λυκείου έπαιρνε περίπου 1300 δραχμές τον μήνα.
Το απολυτήριο αυτό είχε ισχύ τότε πολύ μεγάλη και ήταν αρκετό για μπεί κάποιος αμέσως σε Τράπεζα.
Ο οικοδόμος έπαιρνε περίπου 80 δραχμές μεροκάματο και τα μισά ο βοηθός.
Η χρυσή λίρα στις 180 δραχμές και το δολάριο 30 δραχμές.

Η οκά το ψωμί ζυγισμένο παρακαλώ και με τσόντα κομμάτι όπου ήταν χάσικο είχε 2 δραχμές.
Η οκά το κρέας 25 δραχμές...το γάλα στο γυάλινο μπουκάλι έξω από το σκαλοπάτι σου ένα δίφραγκο...άφηνες το άδειο.
Στην τσέπη κουδούνιζαν τα κέρματα.
Έπαιζαν όλα και οι δεκάρες και οι εικοσάρες...τρύπιες οι φουκαριάρες αλλά δεν τις πετούσες κι όλας.
Οι ηλικιωμένοι στην γειτονιά και ειδικά οι γυναίκες για πορτοφόλι είχαν το θρυλικό κομπόδεμα.
Ένα μαντήλι που φυσάγανε την μύτη (τα χαρτομάνδηλα δεν υπήρχαν) καθαρό βέβαια όπου έβαζαν κέρματα συνήθως και κανένα χαρτονόμισμα και τα έδεναν. Ιεροτελεστία στον μπακάλη όταν έπρεπε να πληρώσουν, λύσε δέσε το "πορτοφόλι" και να μετράνε και να ξαναμετράνε.
Στην κάμαρά τους στο κομοδίνο πολλοί έκρυβαν και Κατοχικά χαρτονομίσματα ελπίζοντας ότι κάποτε θα πήγαιναν στην Τράπεζα να τα αλλάξουν. Εκατομμύρια και δις και να γελάνε οι νεότεροι και να τους πειράζουν λέγοντάς τους να τα βάζουν για προσάναμα στο μαγκάλι.
Κάποιοι από τους απογόνους τα κράτησαν για να βρίσκονται μέχρι σήμερα στο Γιουσουρούμ.
Και φυσικά και στις ημέρες μας πολλοί είναι αυτοί που έχουν τέτοιες δραχμές άνευ αξίας όπως τις έλεγαν μετά την απελευθέρωση σε κάποιο κουτί με αναμνήσεις.
Με τα χρόνια έπαιρνες περισσότερες δραχμές αλλά και χάλαγες περισσότερες.
Τέλη του ΄80 το Marlboro κάπου στο κατοστάρικο και λίγο παραπάνω...η εφημερίδα 40 δραχμές....ο μοδάτος φραπέ ένα κατοστάρικο.
Τα κέρματα δεν τα υπολόγιζες πολύ και η τσέπη σου φούσκωνε στο χαρτονόμισμα.
Άσε που πολλοί  έβγαζαν τον πάκο επιδεικτικά για να πληρώσουν και έφτυναν τα δάχτυλα για να μετρήσουν.
Δεν νομίζω ότι το ΕΥΡΩ θα γίνει τόσο αγαπητό όσο η δραχμή.
Θα μου πείς ...καλομελέτα!!!!


Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Πρέπει να του ζητήσουμε συγνώμη όλοι μας...

Είναι κάποιες φορές που αναρωτιέται κανείς ποια είναι η αλήθεια που πιστεύουμε και πόσο απέχει από την πραγματικότητα…

Δεν είναι η τηλεόραση, δεν είναι το εγχώριο αστείο star system και τα μικροσυμφέροντα.

Η Ελλάδα, και πριν την τηλεόραση και πριν το star system και πριν πολλά άλλα, είχε μια τάση, μια διαρκή συνήθεια να απαξιώνει εν ζωή και να αναγνωρίζει μετά θάνατον.

Από τη βιογραφία του Διογένη του Κυνικού και του Σωκράτη, μέχρι τα χρόνια του Σουρή, του Καζαντζάκη αργότερα, μέχρι τον Βαμβακάρη και τον Άσιμο, βγαίνει ένα περίεργο συμπέρασμα:
Ότι στην Ελλάδα αν δεν πεθάνεις δεν πρόκειται να βρεις το δίκιο σου.

Η αλήθεια είναι ότι ο Βασίλης Λεβέντης είναι μια προσωπικότητα ξεχωριστή...ιδιάζουσα, όπως θα λέγανε κάποιοι.
Πέρασε (ή φροντίσανε να τον περάσουνε) στον κόσμο σαν έναν γραφικό τύπο… εύκολο ήταν… δεν ήταν ο μόνος που εξόντωσαν, πολύ περισσότερο όταν στην περίπτωσή του έδωσε κι αυτός τις αφορμές.
Όμως, όπως και να έχει, υπάρχει μια πραγματικότητα που δεν μπορεί να την αμφισβητήσει κανένας.
Και δεν μπορεί να την αμφισβητήσει, επειδή υπάρχουν αποδείξεις…ντοκουμέντα!!!
Ο άνθρωπος ήξερε τι έλεγε…και αυτό αποδεικνύεται γυρίζοντας το χρόνο αρκετά πίσω.

Δείτε αυτό το βίντεο και βγάλτε τα συμπεράσματά σας:



Ο Γιώργος Μητσικώστας ζητάει συγνώμη για την σάτιρά του απο τον Βασίλη Λεβέντη
Ο κωμικός που σατίριζε εδώ και χρόνια τον πρόεδρο της Ένωσης Κεντρώων στηρίζει με βίντεο του το Βασίλη Λεβέντη.
Η προεκλογική εκστρατεία που διανύουμε έχει ως τώρα να επιδείξει πολλά και συνήθως κωμικοτραγικά. Σκηνοθετημένα σποτ σαν από ταινία ή reality τηλεπαιχνίδι, τρενάκια και παιδάκια, προεκλογικές μαντινάδες υπό τους ήχους κρητικής λίρας, λαϊκά άσματα και βουτιές στο νερό.

Ο Γιώργος Μητσικώστας είχε πάντα στις σατιρικές εκπομπές του σε τηλεόραση και ραδιόφωνο κάποια σιγουράκια. Αγαπημένα πρόσωπα της δημόσια ζωής που λατρεύει να μιμείται. Ένας από αυτούς είναι και ο Βασίλης Λεβέντης, πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων.
Η σχέση του με τον κ. Λεβέντη κρατάει χρόνια, με τον Γιώργο Μητσικώστα να προσφέρει ατελείωτες στιγμές γέλιου ως έξω φρενών Βασίλης Λεβέντης που χύνει τον καφέ του, σπάει το σκηνικό και βρίζει του τηλεθεατές-πολίτες.

Την Παρασκευή το μεσημέρι όμως ο Γιώργος Μητσικώστας ανέβασε ένα βίντεο στο οποίο παρείχε την αμέριστη στήριξη και συμπαράστασή του στο κόμμα της Ένωσης Κεντρώων και τον ίδιο τον Βασίλη Λεβέντη προσωπικά.

Αυτό όμως το βίντεο που κυκλοφόρησε ο γνωστός κωμικός στο διαδίκτυο είναι σίγουρα διαφορετικό και αναμφισβήτητα εξαιρετικά συγκινητικό.

Δείτε το σχετικό βίντεο.. 

Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

Δες τι θα ψηφίσεις...

Πάταγο κάνει τις τελευταίες ημέρες στο Διαδίκτυο ένα κουίζ διαφορετικό από τα υπόλοιπα, το οποίο υπόσχεται να βοηθήσει τους αναποφάσιστους να αποφασίζουν τι κόμμα να ψηφίζουν.

Μέσα από μια σειρά 31 ερωτήσεων το Help me Vote, όπως ονομάζεται το εν λόγω τεστ φιλοδοξεί να βοηθήσει τον καθένα να διαπιστώσει ποιο κόμμα του ταιριάζει και ταυτίζεται με τις ιδέες και τις απόψεις του.

Κάνε το τεστ...ΕΔΩ



Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

Αν κάποτε γεράσεις…

Όταν τα γεράματα χτυπάνε την πόρτα οι άνθρωποι γίνονται βάρος στους νεότερους, έτσι τουλάχιστον πιστεύουν. Και έτσι το βλέπουν κάποιοι. Ξεχνάνε, όμως, ότι τα γεράματα δεν είναι αρρώστια, κάποια στιγμή όλοι θα φτάσουν εκεί.
Εκεί που είσαι ήμουνα και εδώ που είμαι θα ρθεις! Σοφή αυτή η παροιμία.

Κανένας δεν αναλογίζεται τα δύσκολα, αυτά που θα‘ρθουν.
Κανένας δεν καταλαβαίνει ότι ακόμα και τα πιο φυσιολογικά πράγματα για εμάς και οι φυσικές απλές δραστηριότητες στα γεράματα γίνονται με δυσκολία. Οι άνθρωποι όταν γερνάνε γίνονται σοφοί από την εμπειρία της ζωής. Η ψυχή τους γεμάτη και η καρδιά τους χτυπά πλέον από ανησυχία να δουν και να καμαρώσουν καλά τα παιδιά και τα εγγόνια τους, τη συνέχεια τους.

Και, όμως, αυτοί οι άνθρωποι που καρδιοχτυπούν για τις ζωές των παιδιών τους, κάποιες φορές τους γίνονται ανεπιθύμητοι…Και αναρωτιέται κανείς, πόσοι αχάριστοι μπορεί να είναι οι άνθρωποι;
Δεν τους έχει πει κάποιος ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται;
Ότι κάποτε και οι ίδιοι, αδύναμοι και γερασμένοι θα κρέμονται από τα δικά τους παιδιά;

Ο παππούς της ιστορίας πάντρεψε τον μονάκριβο γιο του.
Απ’ την αγάπη που του είχε, του έκανε δώρο όλη την περιουσία του και δεν κράτησε τίποτα για τον ίδιο. Ο γιος παντρεύτηκε και όλα κυλούσαν ήρεμα μέχρι τη στιγμή που ο παππούς πολύ γέρος πια είχε ανάγκη τη φροντίδα του γιου και της οικογένειάς του.
Για αντάλλαγμα η νύφη του και ο γιος του τον έβαλαν να μένει σε ένα υπόγειο…
Έστελναν δε το παιδί τους να του δίνει ένα πιάτο φαϊ.
Όταν πια δεν άντεχαν να τον φροντίζουν άλλο και οι καυγάδες μεταξύ νύφης και γιου είχαν γίνει καθημερινότητα (η νύφη δεν ήθελε καθόλου τον παππού στο σπίτι) αποφάσισε ο γιος να πάρει τον παππού μέσα σε μία κουβέρτα και με τη βοήθεια του μικρού εγγονού να πετάξουν τον γέροντα σε ένα ποτάμι.
Όταν έφτασαν στο ποτάμι και πέταξαν τον παππού μέσα , ο εγγονός πήρε πίσω μαζί του την κουβέρτα
- Γιατί παιδί μου το έκανες αυτό; του είπε έντονα η μάνα του όταν γύρισαν σπίτι.
- Θα κρατήσω αυτή την κουβέρτα για σένα όταν γεράσεις να σε πετάξω με την ίδια στο ποτάμι όπως τον παππού…της είπε το παιδί
Οι γονείς συγκλονίστηκαν…κατάλαβαν το λάθος τους και πήγαν με δάκρυα στα μάτια και έφεραν πάλι πίσω τον παππού από το ποτάμι , γονάτισαν μπροστά στον πικραμένο πατέρα και του ζήτησαν συγχώρεση.

Αν κάποτε γεράσεις…αν κάποτε γίνεις ανήμπορος, αν νιώσεις ότι είσαι εσύ το βάρος στους άλλους σκέψου ότι όλο αυτό είναι η φυσική κατάληξη της ανθρώπινης φύσης!
Γι αυτό φρόντισε τώρα που είσαι νέος και υγιής να προσφέρεις στους ηλικιωμένους όσα και ότι μπορείς.
Πάντα μας επιστρέφεται ότι δίνουμε…
Τα μωρά δίνουν χαρά στην οικογένεια όταν γεννιούνται… οι ηλικιωμένοι γιατί να δίνουν λύπη;
Μεγάλα μωρά είναι και αυτοί που, πάνω από όλα, έχουν ανάγκη τη στοργή και την αγάπη μας!
Έχετε σκεφτεί τι θα μπορούσε να μας πει ένας ηλικιωμένος αλλά συνήθως δεν το λέει...απλά μας κοιτά και περιμένει να τον νιώσουμε να καταλάβουμε από μόνοι μας.
Αν λοιπόν μπορούσαμε να αποκωδικοποιήσουμε τα μελαγχολικά μάτια και τα τρεμάμενα χείλη του θα τον ακούγαμε να μας ψιθυρίζει και να λέει:

"Εάν με βλέπεις «γέρο»… εάν λερώνομαι όταν τρώω και δεν μπορώ να ντυθώ… έχε υπομονή. Θυμήσου πόσο καιρό μου πήρε για να σου τα μάθω όταν ήσουν μικρός.
Εάν όταν μιλάω μαζί σου επαναλαμβάνω τα ίδια πράγματα, μη με διακόπτεις, άκουσε με. 
Όταν ήσουν μικρός κάθε μέρα σου διάβαζα το ίδιο παραμύθι μέχρι να σε πάρει ο ύπνος. 
Όταν δε θέλω να πλυθώ μη με μαλώνεις και μη με κάνεις να αισθάνομαι ντροπή.
Θυμήσου όταν έτρεχα από πίσω σου και έβρισκες δικαιολογίες όταν δεν ήθελες να πλυθείς.
Όταν βλέπεις την άγνοιά μου στις νέες τεχνολογίες, δώσε μου χρόνο και μη με κοιτάς ειρωνικά, εγώ είχα όλη την υπομονή να σου μάθω το αλφάβητο. 
Όταν κάποιες φόρες δεν μπορώ να θυμηθώ ή χάνω τον ειρμό των λέξεων, δώσε μου χρόνο για να θυμηθώ και εάν δεν τα καταφέρνω μην θυμώνεις. Το πιο σπουδαίο πράγμα δεν είναι εκείνο που λέω, αλλά η ανάγκη που έχω να είμαι μαζί σου και κοντά σου και να με ακούς. 
Όταν τα πόδια μου είναι κουρασμένα και δεν μου επιτρέπουν να βαδίσω, μη μου συμπεριφέρεσαι σαν να ήμει «βάρος», έλα κοντά μου με τα δυνατά σου μπράτσα, όπως έκανα εγώ όταν ήσουν μικρός και έκανες τα πρώτα σου βήματα.
Όταν λέω πως θα ήθελα να «πεθάνω», μη θυμώνεις, μια μέρα θα καταλάβεις τι είναι αυτό που με σπρώχνει να το πω. Προσπάθησε να καταλάβεις πως στην ηλικία μου δε ζεις, επιβιώνεις. 
Μια μέρα θα ανακαλύψεις ότι παρόλα τα λάθη μου πάντοτε ήθελα το καλύτερο για σένα, για να σου ανοίξω τον δρόμο. 
Βοήθησέ με να περπατήσω, βοήθησέ με να τελειώσω τις ημέρες μου με αγάπη και υπομονή. 
Σε αγαπώ παιδί μου…"

Για εσάς λοιπόν, που δεν ανέχεστε τους δικούς σας ηλικιωμένους που έχετε μέσα ή δίπλα στο σπίτι σας...


Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015

Οι φυλές των ψηφοφόρων...

Οι δημοσκόποι τους κατατάσσουν σε κατηγορίες ανάλογα με την αποφασιστικότητά τους, την ιδεολογία (όσοι έχουν ακόμη) την ηλικία, την οικονομική και οικογενειακή κατάσταση.

Αλλά τι ξέρουν οι δημοσκόποι;
Το αληθινό του πρόσωπο ο ψηφοφόρος το αποκαλύπτει το Σαββατοκύριακο των εκλογών.

Κυρίως το Σάββατο. Την Κυριακή ψηφίζει αθόρυβα, μετά τον πρωινό καφέ, πριν τις μεσημεριανές μπύρες…

Οσοι ψηφίζουν....

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ:
1. Η γιαγιά και ο παππούς από το χωριό. Φοβούνται μη τους πάρουν και την άλλη μισή σύνταξη. Φοβούνται μην τους πάρουν οι κομμουνιστές τα ζώα και το σπίτι στο χωριό.

2. Η μεγαλοαστή που μένει Παπάγου. Πάει κάθε Κυριακή να εκκλησιαστεί και μετά στην απέναντι καφετέρια να βασανίσει σερβιτόρους. Είναι γυναίκα στρατιωτικού και έχει τρόπους.
Το ξανθό αριστοκρατικό από κομμωτήριο μαλλί της μυρίζει λακ.

3. Ο φλωρούμπας Δαπίτης του ΕΚΠΑ. Πηγαίνει στα μπουζούκια και του αρέσει οι γκόμενες που κυκλοφορεί να είναι περιποιημένες. Και πλήρως αποτριχωμένες. Όπως κι αυτός.
Πιστεύει ότι όλα τα κομμούνια είναι άπλυτα. Ο φλωρούμπας Δαπίτης όταν μεγαλώσει μεταλλάσσεται σε ένα καλοντυμένο γιάπη που το παίζει ξερόλας.

4. Ο τριαντάρης άνεργος που φοβάται μη πάρουν τις καταθέσεις των γονιών του από τις οποίες ζει.

5. Η θεούσα χήρα του στρατιωτικού που φοβάται μην πάρουν τη σύνταξη από την ενήλικη άγαμη θυγατέρα της. Πηγαίνει συχνά ρούχα στην εκκλησία για τις ενήλικες άγαμες θυγατέρες λιγότερο τυχερών χήρων. Πάλι καλά.

ΣΥΡΙΖΑ:
1. Ο ρομαντικός τύπος που πιστεύει στην ενοποίηση της αριστεράς. Στην Ευρώπη.
Ο κουλτουριάρης που δεν μένει ουδέτερος και κατεβαίνει σε διαδηλώσεις.
Λέει: «Ας τους διώξουμε πρώτα και μετά ας μαλώσουμε μόνοι μας με την ησυχία μας». 
Ακούει indie, jazz και κάνα ροκάκι. Του αρέσει το θέατρο.

2. Ο απογοητευμένος Πασόκος και Νεοδημοκράτης που έμειναν άνεργοι.
«Για να δούμε τι θα κάνει κι ο Τσίπρας», λένε. Και συμπληρώνουν, για να μη την πατήσουν όπως παλιότερα: «δε νομίζω ότι θα κάνει κάτι, αλλά για να δούμε».
Και περιμένουν να τα κάνει όλα ο άλλος αποχαυνωμένοι στον καναπέ τους.
Συνεχίζουν να ενημερώνονται από τα καθεστωτικά ΜΜΕ.

ΚΚΕ:
1. Ο παππούς που κάποτε πολέμησε στο ΕΑΜ. Θα ψηφίζει ΚΚΕ μέχρι να πεθάνει. Χαιρετά χαρούμενος και συγκινημένος την αγωνιζόμενη γενιά που κατεβαίνει σε διαδηλώσεις με το ΠΑΜΕ.

2. Οι δυο εναλλακτικές συντρόφισσες με τα σαλβάρια που ακούνε Παπακωνσταντίνου (Θανάση, όχι Βασίλη). Η μία από αυτές συνεχίζει να ψηφίζει ΚΚΕ και όταν μεγαλώσει. Όντως, το πίστευε. Η άλλη όχι. Θεωρεί ότι γίνεται πιο ρεαλίστρια και όλα αυτά ήταν ουτοπικά και εφηβικά ατοπήματα. Δεν παραδέχεται ότι της άρεσε ένα επαναστατικό γκομενάκι και η παρέα γι’ αυτό και μπήκε τότε στην οργάνωση. Και οι δύο συντρόφισσες βρίζουν πιο πολύ το ΣΥΡΙΖΑ παρά τη ΝΔ.

ΠΑΣΟΚ:
1. Ο αγνός γεράκος πασόκος που πίνει νερό στο όνομα του Αντρέα. Ακόμα. Πιστεύει ότι το πιο τίμιο είναι να αποπληρώσουμε το δάνειο που μας έδωσαν οι ξένοι με την καλή τους την καρδιά για να μας βοηθήσουν.

2. Ο φασίστας πασόκος. Ό,τι του πούνε, το επιβραβεύει: «Θάνατος στις αλλοδαπές πόρνες με AIDS», «Θάνατοοοος!», «Θάνατος στους αστέγους και τους Πακιστανούς», «Θάνατοοοος». Μετά από λίγο καιρό, ο συγκεκριμένος πασόκος στρέφεται στη Χρυσή Αυγή.

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ:
1. Ο αμόρφωτος. Ο ανορθόγραφος. Ο ελληναράς που μορφώνεται από αμφιβόλου ποιότητας βιντεάκια στο YouTube. Αφού κατεβάσει 5 σουβλάκια και μία γουρουνοπούλα, πάει στο γυμναστήριο για ελληνικές πολεμικές τέχνες, όπως τζούντο, καράτε και τάι τσι. Παίρνει κρεατίνη και ακούει Σφακιανάκη.

2. Η χαζή γκόμενα που ερωτεύτηκε τα μούσκουλα του από πάνω τύπου. Έχει κόμμωση σαν την κόρη του Μιχαλολιάκου με μαύρο μαλλί και αφέλειες ή καμένο ξανθό μαλλί για να μοιάζει με αρία. Της μιλάνε συνέχεια σεξιστικά, αλλά νομίζει ότι τη φλερτάρουν. Το οξυζενέ έχει ποτίσει το λιγοστό εγκέφαλο που είχε όταν γεννήθηκε. Πριν τη κρίση, απολίτικη. Μετά, εθνικίστρια.

3. Ο νοσταλγός του Χίτλερ. Ανάλογα με τον καιρό κρύβεται ή φανερώνεται. Είναι επικίνδυνος και ψυχοπαθής. Είναι κακός. Είναι διαβασμένος, αλλά με ένα διεστραμμένο τρόπο. Υποστηρίζει οτιδήποτε δείχνει εξουσία από στρατό ως ΜΑΤ. Το παίζει χριστιανός ορθόδοξος, αλλά είναι και κρυφοπαγανιστής και κρυφοδωδεκαθεϊστής. Πιστεύει ότι όλα τα σύμβολα είναι αρχαιοελληνικά. Μισεί τους ξένους, τους γκέι, τους κομμουνιστές· βασικά, τους μισεί όλους, αλλά δεν το λέει γιατί θέλει να τον ψηφίσουν.

ΠΟΤΑΜΙ:
1. Πολλοί χίπστερ. Με ατελείωτα τεράστια γυαλιά. Βγαίνουν σε εναλλακτικά μέρη. Ξεκινούν να εργάζονται για πρώτη φορά κοντά στην ηλικία των 28 σε μία δουλειά του επιπέδου τους. Προτιμούν το εξωτερικό. Συνήθως, είναι γόνοι εύπορων δεξιών οικογενειών με καλές σπουδές και μηδαμινή ενημέρωση. Το παίζουν εναλλακτικοί αλλά θα ψηφίσουν Ποτάμι γιατί είναι της μόδας. Θα γίνουν πιο βολεμένοι κι απ’ τους βολεμένους. Ακούν indie.

2. Απογοητευμένοι Δημαρίτες. «Παλιά τους στρίμωξαν και τα κατέβασαν». Βλέπουν όλα τα καθεστωτικά ΜΜΕ. Και τα πιστεύουν. Θεωρούν τον Τσίπρα επικίνδυνο. Με τον Σαμαρά δεν ασχολούνται. Δεν τους αρέσουν τα άκρα. Δεν είναι ούτε δεξιοί, ούτε αριστεροί, ούτε κεντρώοι. Είναι κάτι ενδιάμεσο. Άρχισαν πολύ πρόσφατα το σπορ της ενασχόλησης με την πολιτική γι’ αυτό και νομίζουν ότι υπάρχουν απολιτίκ κόμματα. Ακούν έντεχνο και μόνο ποιοτικά μουσικά κομμάτια.

ΑΝΕΛ:
1. Ο καημένος τίμιος λαϊκός δεξιός. Ο πατριώτης που, πριν μείνει άνεργος, πριν την κρίση, τα έσπαγε στο Σφακιανάκη. Ακόμη πιστεύει ότι η Ελλάδα είναι η καλύτερη χώρα του κόσμου. Έχει πάει εξωτερικό δύο φορές στη ζωή του. Δεν ομιλεί αγγλικά, συνεπώς δεν έχει γνωρίσει κάποια άλλη κουλτούρα. Συνεπώς, πιστεύει όλα τα κλισέ για τους Άγγλους, Γάλλους, Γερμανούς. Κρυφοελπίζει να γυρίσει ο Καραμανλής στο τιμόνι της ΝΔ. Δεν ξέρει ότι και αυτός ψήφισε τα μνημόνια. Ξέχασε τα καμένα δάση και τους πυρόπληκτους.

2. Ο τηλεθεατής του 50-50.

ΔΗΜΑΡ:
1. Ο πρώην ΚΝΙΤΗΣ που φοβάται να ομολογήσει ότι τώρα στα γεράματα έγινε δεξιός. Οπότε βρίσκει ένα δεξιό κόμμα με αριστερό προσωπείο και είναι όλοι ευχαριστημένοι.

2. Ο μπαμπάς του χίπστερ που ψηφίζει Ποτάμι.

ΑΝΤΑΡΣΥΑ:
1. Ο απογοητευμένος Κουκουές. Είναι κατά της ΕΕ. Κατά του ευρώ. Μάχιμος και διαβασμένος. Αλλά δεν θέλει συνεργασία. Γι’ αυτόν, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι δεξιό κόμμα. Το ΚΚΕ δεν τον απασχολεί πλέον.

2. Ο μαλλιάς ροκάς φοιτητής με υπερβολική ευαισθησία και έννοια για τον συνάνθρωπο. Διαβάζει βιβλία, βγαίνει για ρακόμελα με τα συντρόφια και του αρέσει αυτό το απλό ρομαντικό κορίτσι με το καστανό μαλλί και τη χωρίστρα στη μέση.

3. Γουστάρει δυναμικές διαδηλώσεις με ντου στους μπάτσους. Δεν βάζει μέσο για να υπηρετήσει Εθνική Άμυνα. Και πολλές φορές, τυχαίνει να έχει, μιας και, συνήθως, προέρχεται από εύπορη οικογένεια.

ΚΙΝΗΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΩΝ:
1. Ο ψυχοπαθής

2. Ο παππούς με το αλτσχάιμερ που μπερδεύτηκε και έριξε κατά λάθος αυτό το ψηφοδέλτιο.

3. Η Μαργαρίτα.




Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014

Μια ολόκληρη γειτονιά συντονίζει τα Χριστουγεννιάτικα φώτα και δημιουργεί εντυπωσιακά πλάνα

Ο χριστουγεννιάτικος στολισμός περνά σε άλλο επίπεδο σε μια γειτονιά της πόλης στην Καλιφόρνια.

16 σπίτια ένωσαν τα στολίδια τους για να δημιουργήσουν ένα φανταστικό σόου από φώτα και μουσική.


Το συγκεκριμένο πλάνο έχει τραβηχτεί με ένα drone, καθώς τα φώτα ανάβουν με τον ρυθμό του κομματιού “Wizards in Winter” από το συγκρότημα Trans-Siberian Orchestra.

Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2014

Ένα σημαντικό εύρημα από τον Πρόδρομο Καρδίτσας παραμένει άγνωστο και αναξιοποίητο

Μια πολύ σημαντική για την ιστορία και την εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας επιγραφή από την περιοχή μας, έχει πέσει θύμα της κρατικής αδιαφορίας για κάθε τι ελληνικό.

Σύμφωνα με αναδημοσίευση του περιοδικού «ΔΑΥΛΟΣ» από το βιβλίο του καθηγητού Γ. Χουρμουζιάδη «Προϊστορικά ειδώλια» (Θεσσαλονίκη 1974), πρόκειται για την εικονιζόμενη επιγραφή που βρίσκεται σε ένα ειδώλιο της νεολιθικής εποχής από τον Πρόδρομο Καρδίτσας, στην οποία απεικονίζονται σαφώς οι χαρακτήρες «L € Σ».

Η χρονολόγηση με ραδιενεργό άνθρακα την τοποθετεί στην ίδια εποχή με τις επιγραφές του Δισπηλιού (5.250 π.Χ.) και των Γιούρων της Αλοννήσου (5000 π.Χ.), δηλαδή στην αρχαιότερη νεολιθική εποχή, περισσότερο από 7000 χρόνια πριν. Την εποχή εκείνη ο ελλαδικός χώρος γνώρισε ευρύτατη πολιτιστική ανάπτυξη με πάρα πολλές εστίες και πλούσια ευρήματα όπως άλλωστε και η περιοχή μας.

Υπενθυμίζουμε ότι η επιγραφή του Δισπηλιού που ανακαλύφτηκε το 1993 στον νεολιθικό οικισμό του Δισπηλιού της Καστοριάς, αποτελείται από παρόμοιους χαρακτήρες χαραγμένους σε ένα κομμάτι ξύλο που διατηρήθηκε λόγω των ιδιαιτέρων συνθηκών καταχώσεώς του (βυθισμένο στη λάσπη υπό αναερόβιες συνθήκες). Από την επιγραφή αυτή, σώζονται σήμερα μερικές μετρίας ποιότητος φωτογραφίες και ευτυχώς κάποιες απεικονίσεις των «σημάτων» της, ενώ η τύχη της ίδιας αγνοείται, χωρίς να παρέχονται επαρκείς εξηγήσεις από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Κατά την επίσημη άποψη εδώ και χρόνια ευρίσκεται σε εργαστήριο συντηρήσεως ενώ κατ’ επανάληψη έχει διατυπωθεί δημοσίως η υπόνοια πως έχοντας παραμεληθεί αλλοιώθηκε ανεπανόρθωτα.


Πρόκειται για ένα όστρακο (τμήμα πήλινου αγγείου) από το 4.500 – 5.000 π.Χ. με χαραγμένους πάνω του (ΠΡΙΝ ΤΟ ΨΗΣΙΜΟ ΤΟΥ ΑΓΓΕΙΟΥ) τους χαρακτήρες «Α Υ Δ», με μεγάλη ομοιότητα με αυτά των Γραμμικών Α και Β αλλά και με τα φθογγόσημα Α, Υ και Δ. Τα χαράγματα αυτά δεν αντιστοιχούν σε κανενός τύπου διακόσμηση και αποτελούν με βεβαιότητα προϊστορικό δείγμα γραφής.

Κατά τα φαινόμενα λοιπόν, οι χαρακτήρες των επιγραφών αυτών, αποτελούν γράμματα φωνητικής γραφής με μεγάλη αναλογία με τους χαρακτήρες των μεταγενέστερων (2η χιλιετία π.Χ.) γραμμικών ελληνικών γραφών.

Επισημαίνουμε την ευρύτερη εξάπλωσή της γραφής στον ελλαδικό χώρο εκείνη την αρχαιότατη εποχή (πράγμα καθόλου απίθανο δεδομένης της υψηλής πολιτισμικής στάθμης που μαρτυρούν τα ευρήματα) και κυρίως την επανάσταση που πυροδοτεί η ύπαρξη γραφής εκείνη την εποχή, αφού τοποθετεί την πρώτη γραφή της ιστορίας στον ελληνικό χώρο και μάλιστα περισσότερο από 2000 χρόνια πριν την υποτιθέμενη σαν πρώτη γραφή της ανθρωπότητος, Σουμεριακή. Έτσι μεταξύ άλλων, ανατρέπεται η θεωρία του φοινικισμού, της δήθεν δηλαδή προελεύσεως του ελληνικού αλφαβήτου από το φοινικικό, την οποία μετά μανίας υποστηρίζει το ντόπιο και ξένο επιστημονικό κατεστημένο.

Αυτό εξηγεί την ύποπτη αδράνεια της μελέτης και αξιολογήσεως των επιγραφών και δημιουργεί εικασίες για τις περίεργες συνθήκες της σιωπηρής «αποσύρσεως» της πινακίδας του Δισπηλιού.

Με δεδομένο ότι η ανακάλυψη του ειδωλίου του Προδρόμου Καρδίτσας προηγήθηκε του Δισπηλιού και των Γιούρων, είναι άγνωστο πόσα αναξιοποίητα σπαράγματα προϊστορικών επιγραφών μπορεί να βρίσκονται παραμελημένα στα μουσεία της Ελλάδος ή στις αποθήκες τους.

Είναι αυτονόητο καθήκον όχι μόνο των ειδικών επιστημόνων αλλά και κάθε εμπλεκομένου αρμοδίου, η ανάδειξη κάθε άγνωστης πτυχής της ελληνικής αλλά και της τοπικής ιστορίας όταν μάλιστα αυτή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πνευματική εξέλιξη όχι μόνο του γένους μας αλλά και της ίδιας της ανθρωπότητος.

Κώστας Καρδαράς
Χειρουργός
Περιφερειακός Διοικητής Θεσσαλίας
του Εθνικού Μετώπου
Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

Ιστορία με...ολίγη

Μπορεί αρκετές φορές να ενδίδουμε στην έντονη γεύση ενός espresso, όμως οι σταθερές αξίες δεν πεθαίνουν ποτέ. Όσα χρόνια και αν περάσουν, όσες παραλλαγές σε «-τσίνο» και αν κυκλοφορήσουν, η γοητεία του ελληνικού καφέ δύσκολα θα ξεπεραστεί.
Ίσως γιατί έχει συνδεθεί άρρηκτα με την καθημερινότητα και ενίοτε με την ιδιοσυγκρασία του Έλληνα και η προετοιμασία του έχει πάρει διαστάσεις ιεροτελεστίας.

Η ιστορία του καφέ στην Ελλάδα αρχίζει από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας.
Ιδιαίτερα οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης, της Θεσσαλονίκης και γενικότερα της Βορείου Ελλάδος γνωρίζουν και συνηθίζουν πρώτοι τον καφέ μαζί με τους Τούρκους.
Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στην Θεσσαλονίκη τον 17ο αιώνα και σύμφωνα με πηγές υπήρχαν παραπάνω από τριακόσια καφενεία όπου σύχναζαν Έλληνες και Τούρκοι.
Στη Αθήνα, τα πρώτα καφενεία εμφανίζονται αργότερα και στην αρχή είναι μικρά με τους περισσότερους θαμώνες τους να είναι Τούρκοι. Με τον καιρό όμως, η πελατεία τους εμπλουτίζεται με Έλληνες και σύμφωνα με τον Παπαδιαμάντη, από το 1760 η συνήθεια του καφέ μεταδίδεται και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα, τα καφενεία έκαναν και τη δουλειά του καφεκόπτη, δηλαδή προμηθεύονταν ακατέργαστο καφέ και αφού τον καβούρδιζαν, τον άλεθαν σε μικρούς χειροκίνητους μύλους.
Τα πρώτα ειδικά καταστήματα για τον καφέ, τα Καφεποιεία, που γρήγορα μετονομάστηκαν καφεκοπτεία εμφανίζονται στις αρχές του 20ου αιώνα και ασχολούνται αποκλειστικά με την εισαγωγή, επεξεργασία και πώληση καφέ έτοιμου προς κατανάλωση.

Η πρώτη χώρα παραγωγής καφέ σε παγκόσμια κλίμακα είναι η Βραζιλία.
Ακολουθούν το Μεξικό, η Κολομβία, η Γουατεμάλα, η Νικαράγουα, η Κοστα Ρίκα και η Τζαμάικα, η οποία έχει και τον πιο ακριβό και καλό καφέ.
Στον ελληνικό καφέ υπερισχύει ο καφές Βραζιλίας, δεν είναι όμως ένα μόνο είδος. Υπάρχουν δύο ποικιλίες οι οποίες αναμειγνύονται: από το Ρίο και από το Σάντος. Σε αυτό το μείγμα προστίθεται και Αιθιοπικός καφές και έτσι έχουμε το τελικό χαρμάνι.
Ο ελληνικός καφές έχει συγκεκριμένο χαρμάνι, συγκεκριμένο ψήσιμο που τον κάνει ξανθό και πολύ πολύ ψιλό άλεσμα. Αυτά είναι τα τρία βασικά στοιχεία της ταυτότητάς του.


Ελληνικός ή Τούρκικος; 

Το περίφημο ερώτημα για τον καφέ, η απάντηση στο οποίο τείνει περισσότερο προς το «αραβικός», αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς.
Ο καφές έτσι όπως τον πίνουμε στο μπρίκι χωρίς να φιλτράρεται είναι μια συνήθεια που ξεκίνησε από τους Άραβες. Πράγματι, οι πρώτοι που παρασκεύασαν τέτοιου είδους καφέ ήταν οι Βεδουίνοι της Μέσης Ανατολής, οι οποίοι έβαζαν την χύτρα του καφέ πάνω στην άμμο που κάλυπτε τα κάρβουνα για να τα κρατήσει ανάμενα. Γι’ αυτό και ο σωστός τρόπος για να ψήνεται αυτός ο καφές είναι πάνω στην άμμο.
Εμείς το μάθαμε επί Τουρκοκρατίας και τον λέγαμε τούρκικο μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 70. Μετά για διαφημιστικούς λόγους, μια ελληνική εταιρεία τυποποίησης σε μια διαφήμισή της σκέφτηκε να προβάλλει τον «ελληνικό» χαρακτήρα του καφέ. Η διαφήμιση απεύθυνε ερώτηση στον καταναλωτή «Πώς τον λέτε τον καφέ; Εμείς τον λέμε Ελληνικό!» και όχι μόνο κατάφερε να αλλάξει όνομα στον καφέ, αλλά ήταν τόσο πετυχημένη που άρχισαν να τον αποκαλούν «ελληνικό» και σε άλλες χώρες των Βαλκανίων.

Όμως υπάρχουν και ελληνικές ιδιαιτερότητες στη κατανάλωσή του. Οι Έλληνες τον κάνουν πιο ξανθό σε σχέση με τους Τούρκους ή τους Άραβες, χωρίς αρώματα, πιο συμπυκνωμένο και τον πίνουμε σε μεγαλύτερη ποσότητα ανά φλιτζάνι. Άρα δεν είναι εντελώς άδικο να πεις ότι είναι «ελληνικός». Είναι ο καφές που πίνουν περισσότερο από όλους οι Έλληνες.

Η ιεροτελεστία του μερακλή: Μπρίκια κολλάμε;

Η τέχνη παρασκευής του ελληνικού καφέ, όπως και κάθε συνταγή άλλωστε, έχει τα μυστικά της.
Και αν ο παραδοσιακός τρόπος έχει παραμεριστεί από πολλούς χάριν ευκολίας και χρόνου, δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιμένουν μερακλίδικα.
Ο «σωστός» ελληνικός καφές, σιγοψήνεται στη χόβολη με χάλκινο μπρίκι, έτσι ώστε να βράσει καλά και να κάνει το βελούδινο καϊμάκι που τον χαρακτηρίζει.

Συγκεκριμένα:

1. Πάρτε το κατάλληλο μπρίκι. Υπάρχουν μπρίκια για ένα καφέ, μέχρι και τέσσερις. Αποφύγετε τα πολύ μεγάλα μπρίκια γιατί δεν θα κάνουν καλό καϊμάκι.

2. Βάλτε νερό στο μπρίκι με το φλιτζάνι ανάλογα με το πόσους καφέδες θα φτιάξετε. Προσέξτε να μην είναι ούτε ζεστό, ούτε παγωμένο.

3. Προσθέστε μια γεμάτη κουταλιά καφέ και ζάχαρη ανάλογα με τις προτιμήσεις σας.

4. Ανακατέψτε καλά και βράστε τον καφέ μέχρι να φουσκώσει.

5. Αν έχετε φτιάξει παραπάνω από ένα καφέ, θα σερβίρετε από μικρή ποσότητα σε κάθε φλιτζανάκι για να έχουν όλοι καϊμάκι. Στη συνέχεια συμπληρώστε τα φλιτζανάκια.

6. Οι βασικές παραλλαγές του καφέ ανάλογα με το πόση ζάχαρη/καφέ προσθέτετε είναι οι εξής:

Βαρύς - 2-3 κουταλιές καφέ
Ελαφρύς - ½ - 1 κουταλιά καφέ
Γλυκός - 2-4 κουταλιές ζάχαρη
Μέτριος - 1 κουταλιά ζάχαρη
Ναι και Όχι - ½ κουταλιά ζάχαρη
Σκέτος - Καθόλου ζάχαρη
Βαρύγλυκος - 3 κουταλιές καφέ και ζάχαρη
Γλυκηβραστός - 2 κουταλιές καφέ 3 ζάχαρη και ελαφρύ καϊμάκι.
Με ολίγη- 1 κουταλιά καφέ, λιγότερο από 1/2 ζάχαρη


Διαβάστε Περισσότερα »