Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΜΕΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΜΕΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 27 Μαΐου 2021

Η Παλαμιώτισα Δ. Σύμβουλος που ηγείται δομών ΑΜΕΑ

Η Δημοτική σύμβουλος Παλαμά και πρόεδρος του Συλλόγου Αυτισμού Δυτικής Θεσσαλίας Κ Μαλαματένια Μπουραζάνη είναι η νέα υπεύθυνη επικοινωνίας και εξωτερικών προγραμμάτων στην Ποφεκο Τρικάλων (κέντρο ημερήσιας φροντίδας-Στέγη υποστηριζόμενης διαβίωσης) η οποία είναι στους Αγίους Αναργύρους στο παλιό Βαρούσι. 

Η κ Μπουραζάνη η οποία έχει αναλάβει μεγάλο κομμάτι της ανάπτυξης και επικοινωνίας δομών για άτομα με αναπηρία σε Καρδίτσα και τώρα πλέον και στα  Τρίκαλα. 
Δηλώνει υπερήφανη για τα νέα της καθήκοντα και θα κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια για την κοινωνικοποίηση αλλά και την συμπερίληψη των οφελουμένων της Ποφεκο.



Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 21 Απριλίου 2021

Παρέμβαση διαμαρτυρίας προς τον Δήμαρχο Παλαμά Γ. Σακελλαρίου

Οι "αόρατοι" άνθρωποι του δήμου Παλαμά

Αφορμή για την παρακάτω παρέμβασή μου αποτέλεσαν τρία διαφορετικά γεγονότα. 
Πρώτον, η χρόνια ενασχόλησή μου στο χώρο των ατόμων με ειδικές ανάγκες, δεύτερον, ένα εξαιρετικό άρθρο του Κωστή Παπαϊωάννου τέως προέδρου του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας και τρίτον, η ιδιότητά μου ως δημοτική σύμβουλος στο Δήμο Παλαμά.
Θα ξεκινήσω με το άρθρο του κυρίου Παπαϊωάννου που στο μακρινό 2006 περιέγραψε με συγκλονιστικό τρόπο τον κόσμο των ΑΜΕΑ. Σε επίσκεψή του σε μία σκανδιναβική χώρα, του γεννήθηκε η εξής απορία: «μα γιατί υπάρχουν παντού τόσα άτομα με αναπηρίες;»
Με μια προσεκτική ματιά κατάλαβε ότι ο λόγος ήταν πολύ απλός. Εκεί οι άνθρωποι αυτοί δεν ζουν κλεισμένοι στα σπίτια τους αποκλεισμένοι από κάθε δραστηριότητα. Έχουν δημιουργηθεί δομές και υπηρεσίες που τους προσφέρουν τη δυνατότητα να ζουν ως ισότιμοι και φυσιολογικοί πολίτες.

Στη χώρα μας αντίθετα μέχρι πρόσφατα είχε ασκηθεί ένας μείζων αποκλεισμός για όλους αυτούς τους ανθρώπους. Τελευταία έχουν αρχίσει να γίνονται οργανωμένα βήματα πάνω σε αυτόν τον τομέα και η πολιτεία προσπαθεί τόσο να θεσμοθετήσει όσο και να εφαρμόσει ίσες ευκαιρίες για τα άτομα ΑΜΕΑ, πολλές φορές με καινοτόμες παρεμβάσεις όπως το σύστημα Smart Eyes που ήδη εφαρμόζεται με επιτυχία σε κάποιους δήμους για τους τυφλούς συμπολίτες μας με μεγάλη επιτυχία.

Με την ιδιότητά μου ως δημοτική σύμβουλος Παλαμά, έθεσα πολλές φορές διάφορα ερωτήματα στο δήμαρχο για το τι κάνει η νυν δημοτική αρχή για αυτή την κατηγορία των συμπολιτών μας. Τον ρώτησα αν γνωρίζει πόσα άτομα με αναπηρία είναι εγγεγραμμένα στο δήμο μας, αν έχουν γίνει σχετικές έρευνες για να καταγραφούν από την Υπηρεσία Πρόνοιας του Δήμου, ποιες υποστηρικτικές υπηρεσίες προσφέρονται σε αυτούς και τις οικογένειές τους και η απάντηση του δημάρχου ήταν όχι απλά απογοητευτική αλλά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία απάντηση πολιτικά και κοινωνικά απαράδεκτη. Διότι η παρότρυνσή μου για τη δημιουργία δομών για αυτούς τους ανθρώπους στο δήμο μας που μπορεί να επιτευχθεί μέσω εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων αντί να είναι η αφορμή για να ξεκινήσει ένας διάλογος για την εξεύρεση μιας λύσης ο κύριος Σακελλαρίου μου απάντησε προς μεγάλη μου έκπληξη πως «όλοι στην αντιπολίτευση ζείτε σε ένα ουτοπικό κόσμο». Σε πρόσφατη δε επανατοποθέτησή μου στο θέμα, ο δήμαρχος κύριος Σακελλαρίου χωρίς πολλά πολλά μου απάντησε «δεν γνωρίζω και εσείς που γνωρίζετε απευθυνθείτε στο κέντρο κοινότητας και καταθέστε μας τις προτάσεις σας». Ουσιαστικά μας έδειξε ότι όχι μόνο δεν έχει κάνει τίποτα προς αυτήν την κατεύθυνση αλλά περιμένει από όλους εμάς που έχουμε μία ιδιαίτερη ευαισθησία πάνω σε αυτό το θέμα αλλά δυστυχώς καμία αρμοδιότητα να βγάλουμε το φίδι από την τρύπα.

Κύριε Δήμαρχε, ως μητέρα παιδιού ΑΜΕΑ, ως πρόεδρος του συλλόγου αυτισμού Δυτικής Θεσσαλίας, ως δημοτική σύμβουλος αλλά πάνω απ’όλα ως άνθρωπος θέλω να σας επισημάνω ότι δεν γίνεται να συνεχιστεί στο δήμο μας αυτή η κατάσταση. Δεν γίνεται να υπάρχουν αόρατοι άνθρωποι, δεν γίνεται να υπάρχουν κοινωνικά αποκλεισμένοι και στιγματισμένοι άνθρωποι, λόγω αδιαφορίας και έλλειψης δομών που θα βοηθήσουν στην κοινωνικοποίησή τους και στην επανένταξή τους. Αφιερώστε δέκα λεπτά και μιλήστε με έναν γονέα με ένα μέλος μιας τέτοιας οικογένειας που αναγκάζεται κάθε μέρα να δίνει μάχη με ανυπέρβλητες αντιξοότητες. Όλοι εμείς που είμαστε ευαισθητοποιημένοι και ασχολούμαστε χωρίς την ουσιαστική συνδρομή της πολιτείας δυστυχώς δεν θα βρούμε ποτέ ουσιαστική λύση. Κι αυτό διότι η αντιμετώπιση των ΑΜΕΑ δεν είναι θέμα φιλανθρωπίας κύριε δήμαρχε είναι θέμα βαθύτατα πολιτικό. Η ομαλή καθημερινότητα αυτών των ανθρώπων είναι συνταγματικό δικαίωμα. Έχουμε τα παραδείγματα πολλών δήμων στη χώρα μας που έχουν κάνει απίστευτη δουλειά πάνω σε αυτό το θέμα ενώ για το δήμο Παλαμά μέχρι σήμερα οι άνθρωποι αυτοί είναι σαν να μην υπάρχουν. Είχα πολλές σκέψεις για το πως θα κλείσω αυτή τη δημόσια παρέμβασή μου. Τις αφήνω όλες στην άκρη γιατί μόνο μια λέξη ταιριάζει ΝΤΡΟΠΗ.

                   Μαλαματένια Μπουραζάνη
           Δημοτική Σύμβουλος Δήμου Παλαμά
Διαβάστε Περισσότερα »