Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αντώνης Νικ. Αναστασόπουλος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αντώνης Νικ. Αναστασόπουλος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 18 Απριλίου 2020

Οι ομορφιές δεν κρύβονται

Οι ομορφιές δεν κρύβονται
Η κλεισούρα ήταν η αιτία να ξεθάψω μια ωραία φωτογραφία του χωριού μας.
Το μπράβο στον φωτογράφο για την ωραία φωτογραφία ενώ τα συγχαρητήρια ανήκουν σε όλους μας γιατί ο καθένας με τον τρόπο του πρόσθεσε το δικό του λιθαράκι στην προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας ζωής στο χωριό μας.


Για να μείνει ζωντανή όμως αυτή η περιοχή θα πρέπει η αγάπη, το ενδιαφέρον, η φροντίδα, και προσπάθεια για τις υποδομές της να είναι διαρκείς.
Δεν πρέπει να στεκόμαστε στο ελάχιστο που είναι η συντήρηση των, αλλά στην βελτίωση με επιπλέον υποδομές που χρήζει. Η έλλειψη συντήρησης, η στασιμότητα γενικώς, κουράζει, απαξιώνει φθείρει, καταστρέφει. Στις δύσκολες στιγμές που περνάμε η περιοχή και συγκεκριμένα το αθλητικό
πάρκο, αποτελεί τη μοναδική, αξιόλογη διαφυγή των νέων και όχι μόνο.


Να λοιπόν γιατί η συστηματική συντήρηση και η αναβάθμιση των υποδομών θα πρέπει να αντιμετωπίζεται τόσο από την τοπική όσο και τη Δημοτική αρχή ως αναγκαιότητα.
Γνωρίζει η δημοτική αρχή το τι πρέπει να γίνει και ευελπιστούμε άμεσα να ικανοποιήσει τις προσδοκίες μας.

Χρόνια Πολλά. Καλή ανάσταση με υγεία.
Μένουμε σπίτι γιατί ζούμε με την ελπίδα, του χρόνου το Πάσχα να έχουμε κοντά μας τα αγαπημένα μας πρόσωπα

        Με εκτίμηση
Αντώνης Αναστασόπουλος
             Ιτέα


Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 4 Απριλίου 2018

Περί Μουσείου και πάλι ο λόγος...

Πριν ένα (1) και περίπου χρόνο είχα καταθέσει τις απόψεις μου για το μουσείο, τονίζοντας ιδιαίτερα τόσο την αναγκαιότητα να αποτελέσει θέμα συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο, όσο και την δέσμευσή μου ότι σε ζητήματα που το απασχολούν θα είμαι παρόν.
Σταθερός στις απόψεις μου και συνεπείς στο λόγο μου, επανέρχομαι με πρόταση που προωθεί το διάλογο μεταξύ τοπικής κοινωνίας και Δημοτικής Αρχής επειδή βλέπω πως δεν διαμορφώθηκαν μέχρι σήμερα οι κατάλληλες συνθήκες ώστε να μπορεί το μουσείο να αποδείξει την ωφελιμότητα των υπηρεσιών του, να προσελκύσει νέες κατηγορίες επισκεπτών και να αξιοποιήσει πηγές χρηματοδότησης έργων που έχει ανάγκη.
Με αφετηρία όλων των παραπάνω και προορισμό το καλύτερο για το μουσείο ξεκινώ την προσπάθεια να κατατεθεί σχετική αίτηση 25 τουλάχιστον ατόμων στο δημοτικό συμβούλιο, όπως προβλέπει το άρθρο 215 του Ν. 3463./2006 για συζήτηση και λήψη σχετικής απόφασης η οποία θα καθορίζει την παραπέρα πορεία του.
Βρισκόμαστε σε φάση υλοποίησης του νέου χρηματοδοτικού προγράμματος ΕΣΠΑ (Περιφερειακό – Τοπικό LIDER κλπ) και η αξιοποίησή του απαιτεί σωστή προετοιμασία η οποία πρέπει επιτέλους να ξεκινήσει για να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος.
Και επειδή αδυνατώ να απευθυνθώ σε όσες και όσους επιθυμούν να υπογράψουν τη σχετική αίτηση αισθάνομαι την ανάγκη να ζητήσω εκ των προτέρων την κατανόηση τους.

         Αντώνης Αναστασόπουλος
Δημότης – Πρ. Δήμαρχος Δήμου Φύλλου


Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 8 Αυγούστου 2017

Δείτε την πραγματικότητα με τα δικά σας μάτια κύριε Πρόεδρε της ΔΕΥΑ Παλαμά.

Κύριε Πρόεδρε της ΔΕΥΑ Παλαμά και αγαπητέ φίλε Τάσο.
(Απάντηση στο άρθρο εδώ)

Όταν σε σπίτια τριών οικισμών Ηλιά, Ιτέας και Αστρίτσας για 46 περίπου ώρες δεν είχαμε πόσιμο νερό, περιττό να αναφέρουμε το μέγεθος της ταλαιπωρίας που υπεστήκαμε. Αιτία που ο κος Σαμαράς και όχι μόνο, καλοπροαίρετα σας επισήμαναν την παράληψη ότι δεν ήσασταν προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσετε έγκαιρα το πρόβλημα που δημιουργήθηκε στην υδρευτική γεώτρηση. 
Σας ενόχλησε και φάνηκε αυτό από την απάντησή σας η οποία είχε στοιχεία υπερβολής προς όλους και σε όλα και όχι του μέτρου όπως θεσμικά απαιτούσε η περίπτωση.
Κανείς δεν είναι τόσο αφελής να ζητά να διαθέτει η ΔΕΥΑ Παλαμά 15 εφεδρικές γεωτρήσεις γιατί η απαίτηση αυτή αγγίζει τα όρια του παραλόγου. 
Το να διαθέτει όμως καλώδιο 500 τουλάχιστον μέτρων με κόστος 5.000 ή 6.000 ευρώ περίπου και εφικτό είναι και αναγκαίο για να χρησιμοποιηθεί όπου και όποτε χρειαστεί.
Η επιλογή σας αυτή να μη διαθέτετε κύριε πρόεδρε την παραπάνω ποσότητα καλωδίου, στις αποθήκες σας, αποτέλεσε την αιτία να μη συντομευθεί ο χρόνος αποκατάστασης της βλάβης και να εκδηλωθούν φυσιολογικές εντάσεις και πιέσεις προς όλους σας.
Αντί λοιπόν να περιοριστείτε σε ειλικρινή συγνώμη συνεχίσατε την προσφιλή τακτική που τελευταία κατέληξε σε επιδημία "στα καλά, είμαστε οι  πρώτοι, στα άσχημα, φταίνε οι προηγούμενοι" τους οποίους δεν διστάσατε στη συνέχεια να τους μοιράζετε και ευθύνες ότι "ο αγωγός που φέρνει το νερό από τον Ηλιά στην Ιτέα και ο οποίος παρόλο που είναι της τελευταίας δεκαετίας είναι πολύ προβληματικός μιας και ο κατασκευαστής αλλά και η επιτροπή παραλαβής δεν ήταν και τόσο ευσυνείδητοι".
Ο πολύ προβληματικός αγωγός, όπως τον χαρακτηρίσατε, κύριε πρόεδρε σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της ΔΕΥΑΠ, που ο ίδιος παραθέσατε, ανέδειξαν ότι η διακοπή νερού από βλάβη του αγωγού αγγίζει μόλις και μετά βίας τις 2,30 ώρες ετησίως, γεγονός που δεν μπορεί να προκαλέσει διαμαρτυρίες, μεγάλη δαπάνη αποκατάστασης της βλάβης, αμφισβήτηση καταλληλότητας του αγωγού από Ηλιά μέχρι Αστρίτσα και  το σπουδαιότερο, την αποδυνάμωση της σημασίας του έργου.
Και εν τέλει κύριε πρόεδρε πως διαπιστώσατε ότι τα τέσσερα σπασίματα, σε τρία χρόνια, οφείλονται  σε κατασκευαστική αστοχία και όχι σε διαχειριστική λειτουργική ανεπάρκεια; 
To να καίγονται ηλεκρομοτέρ, να “χάνονται“ αντλητικά συγκροτήματα, και να εκδηλώνονται σπασίματα με τη γέννηση της βλάβης στην γεώτρηση δεν είναι τυχαία γεγονότα, οφείλονται σε αιτίες τις οποίες πρέπει να  αναζητήσετε γιατί η ταλαιπωρία όλων μας είναι ανυπόφορη και το κόστος αποκατάστασης των προβλημάτων αυτών είναι μεγάλο για να το επιβαρυνόμαστε σε εποχή οικονομικής κρίσης.
Αναζητήστε τις αιτίες και δείτε με τα δικά σας μάτια την πραγματικότητα και όχι με τα λόγια των επιτήδειων της παραπληροφόρησης που μόνο ζημιά ξέρουν να κάνουν.
Αντιληφθείτε επιτέλους ότι  έχετε τρία χρόνια στο τιμόνι του Δήμου και δεν δικαιολογήστε να μένετε ακόμη στις διαπιστώσεις. Τα προβλήματα του χθες και του σήμερα, εσάς εμπιστεύτηκαν οι δημότες να τα διαχειριστείτε, εσείς οφείλετε να τα αντιμετωπίσετε και μη σπαταλάτε το χρόνο στην αναζήτηση ευθυνών και υπευθύνων στα πρόσωπα των προκατόχων σας για να καλύψετε δικά σας λάθη και παραλήψεις.
Όσο για την επιτροπή παραλαβής,”τους όχι και τόσο ευσυνείδητους” όπως τους αποκαλέσατε κύριε πρόεδρε είμαστε εμείς...
- Που πριν 15 περίπου χρόνια διαπιστώσαμε το μέγεθος του προβλήματος στις τοπικές κοινότητες Ιτέας, και Αστρίτσας, σχεδιάσαμε, διεκδικήσαμε, εντάξαμε σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και ολοκληρώσαμε την κατασκευή εξωτερικού αγωγού από Ηλιά μέχρι Αστρίτσα και κατορθώσαμε να το επιλύσουμε οριστικά.
- Που δεν διστάσαμε να γίνουμε οι κακοί σε διπλανό μας, φίλο και συγγενή υποχρεώνοντας να κατασκευάσει  για δεύτερη φορά και με επιπλέον δαπάνη, που επιβαρύνθηκε ο ίδιος, νέο εξωτερικό αγωγό από Ηλιά μέχρι Ιτέα αδιαφορώντας για το προσωπικό μας πολιτικό κόστος.
- Που φροντίσαμε να διαθέτουμε ένα και δύο πλήρη εφεδρικά αντλητικά συγκροτήματα για αποκατάσταση παρόμοιων προβλημάτων βλάβης μειώνοντας στο ελάχιστο το χρόνο ταλαιπωρίας των δημοτών.
- Που δεν δώσαμε την παραμικρή αφορμή στη ΔΕΗ ακόμη και να μας απειλήσει πως θα προβεί σε διακοπή ρεύματος σε αντλιοστάσια του Δήμου.
- Που διαθέσαμε αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ και κατασκευάσαμε εφεδρική γεώτρηση στην Ιτέα και όχι μόνο για να καλύψουμε μελλοντικές ανάγκες ύδρευσης των τοπικών κοινωνιών. Και
- Που τα παραδώσαμε στους επόμενους να τα διαχειριστούν προς όφελος των δημοτών. 
Κι ενώ όλα τα παραπάνω δεν μπορεί κανείς να τα διαψεύσει ή  και να τα αλλοιώσει έρχεστε με ισοπεδωτική αντίληψη και πρακτική να μας προσάψετε βαρύτατες κατηγορίες, από πάνω, πως δεν ήμασταν ευσυνείδητοι κατά την παραλαβή του εξωτερικού αγωγού από τον εργολάβο.
Σαν πόση μεγαλύτερη ευσυνειδησία θα μπορούσαμε να είχαμε δείξει, κύριε πρόεδρε της ΔΕΥΑΠ, από το να υποχρεώσουμε τον κατασκευαστή του έργου να κατασκευάσει νέο υγιέστατο εξωτερικό αγωγό από Ηλιά μέχρι Ιτέα σε αντικατάσταση του προβληματικού;
Το να έχει παράπονα ο κατασκευαστής από εμάς πως ήμασταν αυστηροί μαζί του γιατί τον επιβάλαμε να κατασκευάσει νέο αγωγό, το καταλαβαίνουμε, είναι  φυσιολογικό, το να έρχεστε όμως εσείς μετά από δέκα χρόνια να μας χρεώσετε αναδρομική ευθύνη πως του κλείσαμε το μάτι και παραλάβαμε σουρωτήρι εξωτερικό αγωγό, είναι, επιεικώς, απαράδεκτο φίλε Τάσο.  
Ενώ είχατε τη δυνατότητα να αναζητήσετε την αλήθεια, τόσο μέσα από το φάκελο του έργου που βρίσκεται στην τεχνική υπηρεσία του δήμου, όσο και από τους πολλούς ιδιοκτήτες χωραφιών που έζησαν από κοντά την κατασκευή του δεν το κάνατε. Γιατί;  
Κλείνοντας κύριε πρόεδρε της ΔΕΥΑ Παλαμά και αγαπητέ φίλε Τάσο σας υπενθυμίζουμε ότι το ταξίδι αυτό ήταν δική σας επιλογή και οφείλετε, μετά από όλα αυτά, να φθάσετε στον σωστό προορισμό που δεν είναι άλλος από το να επανορθώσετε το λάθος σας με μία μόνο λέξη ,συγνώμη.
Την περιμένουμε .

         Φιλικότατα
Αντώνης Αναστασόπουλος                                                                                                                                    
Δημότης ,Κάτοικος Ιτέας
Πρώην Δήμαρχος Φύλλου
Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016

Το Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας δεν απασχόλησε μέχρι τώρα τη σκέψη των διαχειριστών του

"Όταν πάρεις λάθος δρόμο όπου και να πας πάλι λάθος θάσαι", λαϊκή ρήση η οποία ταιριάζει στους μέχρι τώρα διαχειριστές του Λαογραφικού Μουσείου οι οποίοι με τις επιλογές τους μας οδήγησαν σε σημείο που δεν υπάρχει πια τίποτα για να περιμένουμε στο Μουσείο, αν και ξοδέψαμε πολλά, χρήμα, κόπους και προσδοκίες.
Και αυτό γιατί το Μουσείο Ιτέας αποδεδειγμένα πλέον, δεν απασχόλησε μέχρι τώρα τη σκέψη τους.

Ξεφυλλίζοντας τους προϋπολογισμούς του Δήμου και της ΔΗΚΕΠΑ, όλων των ετών, οι οποίοι αποτελούν τον καθρέπτη της ψυχής των αιρετών, και αποτυπώνουν τις ευαισθησίες τις προτεραιότητες και την ιεράρχηση κάθε πράξης, διαπιστώνουμε ότι δεν υπάρχει ούτε μία εγγραφή έστω και του ενός ευρώ για την αντιμετώπιση των άμεσα αναγκών του. Το Μουσείο για τους διαχειριστές του, ούτε προβλήματα έχει ούτε και δυνατότητες που χρίζουν άμεσης αντιμετώπισης. Eπιλογή, και δεν είναι η μόνη που ενισχύει το έλλειμμα, του οράματος, του σχεδίου, της στρατηγικής, του ενδιαφέροντος, της προσπάθειας και του θέλω.

Επιλογή τους...
-  Να μην ξεκινήσουν την κατασκευή του έργου "Δημιουργία υποδομών εξυπηρέτησης του αγροτικού τουρισμού του κάμπου (παραδοσιακός οικισμός)" στον περιβάλλοντα χώρου του Μουσείου και σε έκταση 45 περίπου στρεμμάτων αν και ήταν ενταγμένο, για χρηματοδότηση, στο πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ. Όσο για το ποσό των 538.611,00 ευρώ, που ήταν δεσμευμένο για το ξεκίνημα της κατασκευής του παραδοσιακού οικισμού, χάθηκε σε βάθος τετραετίας χωρίς να απορροφηθεί ούτε ένα ευρώ λόγω λήξης του προγράμματος.
-  Να μην καταθέσουν πρόταση για χρηματοδότηση έργων και δράσεων, που έχει ανάγκη το μουσείο για την περαιτέρω ανάδειξης του, στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ.
-  Να μην συμπεριληφθεί το Μουσείο Ιτέας στην πρόταση που κατέθεσε, στην Αναπτυξιακή Καρδίτσας (ΑΝ.ΚΑ,) ο Δήμος Παλαμά για χρηματοδότηση έργων από το  πρόγραμμα LEADER με σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
-  Να μην υπάρχει μέχρι σήμερα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που να απαντά και να δίνει  λύσεις σε όλες  τις αναγκαιότητες του μουσείου μία πρόταση για να κατατεθεί στον κατάλληλο χρόνο στο νέο ΕΣΠΑ που ξεδιπλώνεται μπροστά μας.

Επιλογές, είναι οι παραπάνω και μάλιστα αδιάψευστες (με αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων) των διαχειριστών του Μουσείου μέσα από τις οποίες βλέπουμε, τόσο τις ευκαιρίες για την αξιοποίησή του να φεύγουν η μία μετά την άλλη ανεκμετάλλευτες, όσο και την απουσία του στόχου, της προετοιμασίας, της διεκδίκησης και του αποτελέσματος.
Πραγματικότητα που διαμόρφωσε και συνεχίζει να συντηρεί η πολιτική των ανέξοδων λόγων.
Με λόγια δεν παράγεται έργο.
Η προτεραιότητα των λόγων έφερε το μουσείο στη σημερινή του κατάσταση με εμφανή τα σημάδια της εγκατάλειψης και της αδυναμίας εκπλήρωσης της λειτουργίας, του σκοπού και των στόχων του.
Είναι πασιφανές πως, χωρίς να διασφαλιστεί από το Δήμο η οικονομική δυνατότητα του Μουσείου για την απρόσκοπτη λειτουργία του, χωρίς να διαμορφωθούν συνθήκες επιχορήγησης και ανάθεσης από την πολιτεία, πραγματοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, χωρίς αξιοποίηση οικονομικών πόρων από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα των κοινοτικών πλαισίων στήριξης, το Μουσείο και γενικότερα η πολιτιστική ανάπτυξη και ανάδειξη της περιοχής μας δεν έχουν καμία τύχη.
Τα μπρός - πίσω, τα ναι μεν αλλά, τα θα, τα ανούσια λόγια γενικότερα, με το χρόνο και τις ευκαιρίες να χάνονται, πρέπει να σταματήσουν.
Ήρθε η ώρα της επιλογής.
Θέλουμε το Μουσείο να αποτελέσει επένδυση με πολλαπλά οφέλη για την τοπική κοινωνία και όχι το οστεοφυλάκιο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Και επειδή τα περιθώρια αξιοποίησής του έχουν στενέψει, πρέπει άμεσα η Δημοτική Αρχή να ξεκινήσει αλλαγή πορείας, με λίγο θέλω, λίγη σκέψη, λίγη στρατηγική, λίγη συζήτηση με αυτούς που έχουν τη γνώση, την εμπειρία, και το ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης θα είναι σε σύντομο χρονικό διάστημα στα χέρια της.
Καιρός είναι να γίνει και κάτι στο Μουσείο με σχέδιο, χρονοδιάγραμμα, ανάλογο βάρος και ευθύνη προκειμένου να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες, τόσο του νέου ΕΣΠΑ όσο και άλλων προγραμμάτων για το καλό του Μουσείου, της τοπικής κοινωνίας και γενικότερα του Δήμου Παλαμά.

Το επόμενο βήμα ανήκει σε σας κύριοι της Δημοτικής αρχής.
Το  Μουσείο πρέπει να απασχολήσει τη σκέψη σας και να αποτελέσει θέμα συζήτησης στο Δ.Σ για την λήψη σχετικής απόφασης η οποία να προσδιορίζει την επιλογή του στόχου και της πολιτικής που απαιτεί η αναβάθμιση του.
Όσο για μας τους ενοχλητικούς, θα  περιμένουμε την απόφαση σας με την υπόσχεση ότι θα είμαστε σε κάθε περίπτωση και πάλι παρόντες .

Αντώνης Νικ. Αναστασόπουλος
           Ιτέα  30-11-2016

Διαβάστε Περισσότερα »