Την Κυριακή 10 Μαρτίου 2024 το απόγευμα ο Σύλλογος Φίλων Αγροτικού - Λαογραφικου μουσείου Ιτέας έκοψε την ετήσια πίτα και πραγματοποιησε εκδήλωση αφιερωμένη στο καραγκούνικο κόσμημα, ιστορία, κατασκευή, συντήρηση και σωστή φύλαξη σε μια κατάμεστη αίθουσα στο κτήριο του πρώην Δημαρχείου Ιτέας.
Διαβάστε Περισσότερα »
Την εκδήλωση πλαισίωσαν ομιλητές που με χαρά και προσήλωση έδωσαν τις γνώσεις τους στο κοινό.
Η κα Σοφία Τζελλα σχολίασε και παρουσίασε το κόσμημα μέσα από το φωτογραφικό αρχείο του Αγροτικού - Λαογραφικου Μουσείου Ιτέας.
Ο κ. Δημήτρης Φιλίππου παρουσίασε τα στάδια κατασκευής του κοσμήματος, την τεχνική φιλιγκραν και σαβατι.
Η κα Μαργαρίτα Τηλιοπούλου την συντήρηση και τους τρόπους σωστής φύλαξης τους από την φθορά του χρόνου.
Παρουσιάστηκαν δείγματα της συρμάτερης τέχνης όπως και κοσμήματα με την παλιά τεχνική του σαβατι.
Ευχαριστούμε θερμά τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη πατέρα Δωρόθεο Γιαννάκο για την παραχώρηση μερους της συλλογή του για παρουσίαση στην εκδήλωση όπως και την κα Σωτηρία Παπαμαργαριτη.
Επίσης όλους που με τις πληροφορίες και την καλή διάθεση τους βοήθησαν στην δημιουργία αυτής της εκδήλωσης.
Παρευρέθηκαν στην εκδήλωση:
Ο Πατήρ Ιωάννης Κολλάς, ο βουλευτής Καρδίτσας κ. Τέλης Σπάνιας, ο Αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας κ. Κώστας Τέλιος, ο Αντιδήμαρχος Παλαμά κ. Κωνσταντίνος Παπαντίνας, ο πρόεδρος Τ.Κ. Ιτέας κ. Γιάννης Ζιάκας, δημοτικοί σύμβουλοι Παλαμά Ευριπίδης Παληγιάννης, Βασίλης Γιαννάκος και Κρικώνη Αθανασία, εκπρόσωποι συλλόγων και φορέων, ο πρόεδρος του δικτύου μουσείων Καρδίτσας κ. Δημήτρης Γεωργούλας, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλιας κ. Απόστολος Μαγουλιώτης και ο πρόεδρος πολιτιστικών συλλόγων Καρδίτσας κ. Μανώλης Στεργιόπουλος.


































