Δευτέρα 22 Μαΐου 2017

Συγχαρητήρια του Δημάρχου Παλαμά στον Γ.Σ. ΤΙΤΑΝΕΣ για την άνοδο στη Β’ Εθνική κατηγορία

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
   
Ο Δήμος Παλαμά εκφράζει τα θερμά του συγχαρητήρια στον Γ.Σ. ΤΙΤΑΝΕΣ για την άνοδο στη Β’ Εθνική κατηγορία, κατακτώντας την α’ θέση στον όμιλο του.
   
Με την προσπάθεια τους αυτή έκαναν κάτι τόσο δύσκολο να φαίνεται τόσο απλό, ξεκινώντας μάλιστα με ένα βαθμό λιγότερο από όλες τις άλλες ομάδες. Έτσι για μια ακόμα φορά  απέδειξαν πως οι υγιείς οικογένειες κάνουν τη διαφορά και επιβεβαίωσαν στο έπακρο το σλόγκαν που λέει πως «το ταλέντο κερδίζει αγώνες αλλά τα πρωταθλήματα οι ΟΜΑΔΕΣ».
                                                                                     
       Ο Δήμαρχος
Γιώργος Η. Σακελλαρίου

Διαβάστε Περισσότερα »

Τα Δημοτικά Σχολεία Ιτέας, Βλοχού και Παλαμά επισκέφτηκαν το Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας

Στα πλαίσια του εορτασμού για την ημέρα των Μουσείων τα Δημοτικά Σχολεία επισκέφτηκαν το Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο της Ιτέας.

Ταξίδι στο χρόνο με όχημα τη μνήμη και τη φαντασία είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν μικροί και μεγάλοι στο Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας Καρδίτσας με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα, το τριήμερο 16, 17 & 18 Μαΐου επισκεφτήκαμε το Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας για ένα ταξίδι στο χρόνο.
Συμμετείχαν σχολεία της 4ης Περιφέρειας Καρδίτσας (Δημ. Σχολείο Βλοχού, Δημ. Σχολείο Ιτέας (Δ,Ε&Στ΄), 2ο Δημ. Σχολείο Παλαμά (Α,Β&Γ΄).

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν, να νιώσουν, να ανακαλύψουν με αφορμή τα διάφορα αντικείμενα του Μουσείου.
Ευχαριστούμε την υπεύθυνη του Μουσείου κα Θεοδώρα Μπλουγουρά και όλους όσοι συνέβαλαν στη δημιουργία και στηρίζουν τη λειτουργία αυτού του εξαιρετικού Μουσείου!

Παναγιώτα Ντιβέρη








Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 21 Μαΐου 2017

Την Τιμητική τους είχαν σήμερα ανήμερα Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης τα Άνω Βούναινα

Την Τιμητική τους είχαν σήμερα τα Άνω Βούναινα.
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος οι Βουναινιώτες εορτάζουν τη σημερινή ημέρα στον ομώνυμο ναό
Η νεοεκλεχθείσα και γυναικοκρατούμενη Εκκλησιαστική Επιτροπή φρόντισε φέτος να μας εκπλήξει ευχάριστα, καθώς την παραμονή τελέστηκε αρτοκλασία και περιφορά της εικόνας συγχοροστατούντος του αιδεσιμότατου πατήρ Θεμιστοκλή Καραπατάκη και του αιδεσιμότατου πατήρ Τιμόθεου (υπευθύνου του Ι.Π.του Αγίου Νικολάου), ενώ σήμερα μετά τη θεία Λειτουργία φίλεψαν τον κόσμο με πλιγούρι κρασί και γλυκά.
Παρόντες ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κος Αχιλλέας Βαρθακούλης ο Αντιδήμαρχος του Τ.Δ Κραννώνα κος Χρήστος Τσιχίτας, οι δημοτικοί σύμβουλοι κοι Ρίζος Κομήτσας και Ολγα Αγγλοπούλου, ο προεδρος του Τ.Σ Βουναίνων κος Ιωακείμ Μερτζανίδης ο Τ.Σ Ιωακείμ Χατζηλιάδης, ο πρόεδρος του Μικρασιατικός Σύλλογος Βουναίνων " Η καθ ημάς Ανατολή " κος Ηλίας Αθαναηλίδης.
Για όσους ελκουμε την καταγωγή από το πάνω χωριό (τα Άνω Βούναινα) η σημερινή ημέρα έχει έναν επιπλέον συμβολισμό.
Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε από τον τελευταίο γραμματέα της κοινότητας μας κο Δημήτριο Αθαναηλίδη και την ιστορία του Ναού. Σύμφωνα με όσα μας είπε, ο ναός ανεγέρθηκε με πρωτοβουλία του τότε δάσκαλου του χωριού του κου Κώστα Ζαβου, ο οποίος δημιούργησε ερανική επιτροπή, και προέτρεψε τους κατοίκους να προσφέρουν προσωπική εργασία (το οποίο και έπραξαν με χαρά).
Έφτασε δε μέχρι τον εν Καρδίτσης βουλευτή της Ένωσης Κέντρου κο Στέλιο Αλαμανη, από τον οποίο και εξασφάλισε για την ανέγερση του ναού το ποσό των 15.000 δραχμών.
Ο Ναός θεμελιώθηκε το 1964 και περατώθηκε δυο χρόνια αργότερα το 1966.
Αξίζει να μνημονευθεί πως για τα θέμελα του Ναού χρησιμοποιήθηκαν πέτρες από τα γύρω βουνά, και άμμος την οποία έφερναν οι εθελοντές από τον Πηνειό στο ύψος του χωριού Πέτρινος, του οποίου οι κάτοικοι (γνωρίζοντας που πρόκειται να χρησιμοποιηθεί) σχεδόν πάντα προσφέρονταν να βοηθήσουν.
Άξιες και δυναμικές οι κυρίες της Ε.Ε κα Μαρία Παντελή Χαρακόπουλου κα Ολγα Γεωργίου Αγγλόπουλου και κα Ευαγγελία Λιόντου απο τις οποίες αναμένουμε πολλά...

Ηλίας Αθαναηλίδης














Διαβάστε Περισσότερα »

Με επιτυχία έγινε η γιορτή αφιερωμένη στην Διεθνή Ημέρα Μουσείων που έγινε στο Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας

Με επιτυχία έγινε η γιορτή αφιερωμένη στην Διεθνή Ημέρα Μουσείων που έγινε χθες το Σάββατο 20 Μαΐου το απόγευμα στο Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας.

O Δήμος Παλαμά, όπως έχει καθιερώσει πλέον για τρίτη συνεχή χρονιά, έτσι και φέτος διοργάνωσε την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στον πανέμορφο αύλειο χώρο του Μουσείου.
Η διοργάνωση της εκδήλωσης έγινε και με την βοήθεια των τοπικών συλλόγων Εκπολιτιστικού Μορφωτικού Ιτέας και των Φίλων Αγροτικού Λαογραφικού Μουσείου Ιτέας Δήμου Παλαμά.

Στις 9;00μμ την εκδήλωση "άνοιξε" προλογίζοντας ο εκπρόσωπος Συλλόγου Φίλων Αγροτικού Λαογραφικού Μουσείου Ιτέας κος Μάκης Αζαριάδης με μία σύντομη παρουσίαση της ιστορίας του.
Αμέσως μετά τον λόγο πήρε ο Δήμαρχος Παλαμά κος Γιώργος Σακελλαρίου και ιδρυτικό μέλος του συλλόγου όπου αναφέρθηκε στις μελλοντικά σχέδια του Δήμου όσον αφορά το Μουσείου και ευχαρίστησε όλους όσους βοήθησαν να πραγματοποιηθεί η εκδήλωση.
Στη συνέχεια η μπάντα του Δήμου απέδωσε τραγούδια Ελλήνων συνθετών υπό την διεύθυνση του Ευάγγελου Πέτρου.

Η εκδήλωση έκλεισε με την κεντρική συναυλία έντεχνου – λαϊκού τραγουδιού που κράτησε μέχρι αργά το βράδυ με τούς μουσικούς:
Βέτα Καριώτου - τραγούδι, Αρη Φαλιάγκα - τραγούδι, Παύλο Σαμαρά - κιθάρα, Ναπολέων Μουλιάκο - μπουζούκι, Γιώργο Πρασσά - πιάνο, Κώστα Κοκκινόπουλο - κρουστά

Ήταν μια ζεστή υπέροχη βραδιά...

Στην γιορτή παρευρέθηκαν:
Ο Δήμαρχος Παλαμά Γιώργος Σακελλαρίου, οι Αντιδήμαρχοι Μάκης Κοντοβάϊος και Φωτεινή Καραϊσκου, η πρόεδρος ΔΗΚΕΠΑ Ράνια Φούντα, ο πρόεδρος ΔΕΥΑΠ Αναστάσιος Γκαζούνης, ο Δημοτικός σύμβουλος Αντώνης Λωρίδας, οι πρώην Δήμαρχοι Αντώνης Αναστασόπουλος και Δημήτρης Αγγέλου, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιτέας, η πρόεδρος Συλλόγου Γυναικών Ιτέας Τζένη Μακρή και εκπρόσωπος του Συλλόγου Γυναικών Παλαμά.


Οι φωτογραφίες της Ιτέας και της εκδήλωσης από ψηλά, είναι από τον φίλο Βαγγέλη Κοσκκινιώτη και τον ευχαριστούμε!!!
Ευχαριστούμε τους ηχολήπτες Δημήτρη και Γιάννη Χατζή για τον υπέροχο ήχο
Ένα μεγάλο ευχαριστώ επίσης στον Χρήστο Χριστοδούλου για την μεγάλη αμέριστη βοήθειά του.




















Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 20 Μαΐου 2017

Σήμερα Σάββατο 20 Μαΐου θα γίνει η εκδήλωση στο Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας

Σήμερα Σάββατο 20 Μαΐου στο Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας θα γίνει η εκδήλωση του Δήμου Παλαμά με αφορμή την ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ. 

Συγκεκριμένα το Μουσείο θα είναι ανοικτό, για επισκέψεις σε σχολεία, συλλόγους ή ομάδες ατόμων από σήμερα το πρωί μέχρι αργά το βράδυ.
Στις 20.00μμ στον χώρο του Μουσείου θα γίνει μία σύντομη παρουσίαση της ιστορίας του.
Στη συνέχεια η μπάντα του Δήμου θα αποδώσει τραγούδια Ελλήνων συνθετών.

Η εκδήλωση θα κλείσει με την κεντρική συναυλία έντεχνου – λαϊκού τραγουδιού με τούς μουσικούς:
Βέτα Καριώτου - τραγούδι, Αρη Φαλιάγκα - τραγούδι, Παύλο Σαμαρά - κιθάρα, Ναπολέων Μουλιάκο - μπουζούκι, Γιώργο Πρασσά - πιάνο, Κώστα Κοκκινόπουλο - κρουστά

Δήμος Παλαμά

Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 19 Μαΐου 2017

Η Μπατζίνα μας

Η μπατζίνα είναι μία παραδοσιακή πίτα (κολοκυθόπιτα) από την Θεσσαλία, πανεύκολη αλλά πεντανόστιμη.
Παλιότερα αυτή η πίτα αποτελούσε το κολατσιό όλων, για τα παιδιά στο σχολείο, για τους μεγάλους που δούλευαν στα χωράφια, για φιλέματα στους επισκέπτες ήταν η εύκολη λύση για να χορτάσουν την «πείνα» τους εκείνα τα δύσκολα χρόνια!
Φυσικά τα υλικά τότε ήταν αγνά, και συνήθως ψηνόταν στη γάστρα ή στο ξυλόφουρνο!

Παρουσιάζουμε παρακάτω τη συνταγή μιας πίτας που «κρύβει» την ελληνική παράδοση και τον τρόπο ζωής των προηγούμενων χρόνων!

Τι χρειαζόμαστε:
Υλικά: 500 gr. κολοκύθα πράσινη, 400 gr. φέτα σκληρή, 2 αυγά, 120 ml. γάλα, 80 ml. ελαιόλαδο, 250 gr. αλεύρι για όλες τις χρήσεις, 3 κουταλιές της σούπας βούτυρο και αλάτι.

Εκτέλεση βήμα-βήμα
Για να φτιάξουμε τη μπατζίνα θα χρειαστούμε μια μεγάλη πράσινη κολοκύθα.


Κόβουμε την κολοκύθα στην μέση, με ένα κουτάλι αφαιρούμε τους σπόρους.
Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 200°C Κελσίου.
Βγάζουμε την ψίχα της κολοκύθας ξύνοντας με κουτάλι, διαφορετικά τρίβουμε την κολοκύθα στο χοντρό μέρος του τρίφτη και την βάζουμε σε τρυπητό.

Πατάμε με το χέρι μας καλά την τριμμένη κολοκύθα να βγάλει τα υγρά και αλατίζουμε. 



Προσθέτουμε την τριμμένη κολοκύθα και αν χρειάζεται, ανάλογα την φέτα λίγο αλάτι, ανακατεύουμε καλά και προσθέτουμε το αλεύρι σταδιακά, ανακατεύουμε μέχρι να πάρουμε ένα σχετικά σφιχτό χυλό.
Θρυμματίζουμε την φέτα με ένα πιρούνι και την βάζουμε σε ένα μπολ.
Κρατάμε στην άκρη μία χούφτα από το τυρί για το τέλος.
Προσθέτουμε στο μπολ τα αυγά, το γάλα, το ελαιόλαδο, την φέτα και ανακατεύουμε καλά.


Βουτυρώνουμε καλά ένα μεγάλο ταψί.
Το ταψί πρέπει να είναι αρκετά μεγάλο, ώστε η πίτα να έχει πάχος περίπου ένα εκατοστό, γιατί πρέπει να είναι λεπτή.
Προσθέτουμε πάνω από την πίτα το τυρί που κρατήσαμε, θρυμματισμένο και μερικά κομματάκια βούτυρο στην επιφάνεια.
Ψήνουμε για 50-60 λεπτά στους 180°C, στο χαμηλό ράφι του φούρνου.
Αν την θέλουμε ξεροψημένη ψήνουμε 15 λεπτά ακόμη, αφού καλύψουμε με λαδόκολλα.
Αφήνουμε να κρυώσει λίγο η μπατζίνα και την κόβουμε σε κομμάτια.


ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ !!!

Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 18 Μαΐου 2017

Πρωτότυπες κατασκευές και πειράματα από τους μαθητές του Λυκείου Ιτέας

Με κέφι και μεράκι εργάστηκαν οι μαθητές  του ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΤΕΑΣ  και παρουσίασαν πρωτότυπες κατασκευές και πειράματα, στα πλαίσια της ημερίδας που διοργανώθηκε για τις Φυσικές Επιστήμες, στο παλιό 1o Λύκειο της Καρδίτσας.

Παρουσίασαν κατασκευές που έφτιαξαν μόνοι τους στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του σχολείου τους και εξήγησαν σε όλους με απλά λόγια πολλά φαινόμενα της καθημερινή ζωής.

Εξήγησαν το γιατί  το ρολό του χαρτιού  όταν είναι γεμάτο κόβεται λιγότερο απ’ όσο θέλουμε και όταν είναι άδειο ξετυλίγεται περισσότερο απ’ όσο θέλουμε.

Ακόμα βοήθησαν τους θεατές να καταλάβουν γιατί ο σχοινοβάτης του τσίρκου κρατά ένα μακρύ κοντάρι για να τον βοηθά να ισορροπεί. Αλλά ακόμα και αν ο σχοινοβάτης δεν κρατά κοντάρι, μπορεί τουλάχιστον να ισορροπήσει εκτείνοντας τα χέρια του σε όλο του το μήκος.

Εξήγησαν με παραστατικό τρόπο, το λόγο για τον οποίο οι παίχτες του μπέιζμπολ μερικές φορές κρατούν το μπαστούνι όχι από τη λαβή του, αλλά πιο κοντά στο άλλο άκρο του, όπου είναι συγκεντρωμένο το μεγαλύτερο μέρος της μάζας του.

Ακόμα ερμήνευσαν το γιατί όταν τρέχουμε, λυγίζουμε τα πόδια μας και ποιά σχέση έχει αυτό με την ταχύτητα που μπορούμε να αναπτύξουμε.

Οι μαθητές που εργάστηκαν για την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών ήταν οι:
Αδαμόπουλος Χρήστος, Καράβα Εύα, Καραμήτρος Χρήστος, Καρανάσιου Σοφία, Κοτσίλης Αχιλλέας, Κουτσιούμπα Φιλιώ, Ντινοπούλου Νικολέττα, Παληκαράς Θωμάς, Παναγιωτή Θώμη, Ρεβενήσιου Αποστολία, Σινάι Μόνα, Τασιοπούλου Βίκυ, Τασιούλη Εβελίνα, και υπεύθυνη για την καθοδήγηση ήταν, η καθηγήτρια Φυσικής κα Έλλη Βυτινιώτου.





Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 17 Μαΐου 2017

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκαν οι προβολές του Κινητού Πλανητάριου στο Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

''Κινητό Πλανητάριο''

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν χτες Τρίτη 16 Μαΐου 2017 οι προβολές του Κινητού Πλανητάριου στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας!
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Ιτέας φρόντισε να εξασφαλίσει από μέρες τις απαραίτητες χορηγίες ούτως ώστε το εισιτήριο για τις προβολές να καταστεί συμβολικό!
Μαζί μας είχαμε και τα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία Βλοχού και Φύλλου.
Τις προβολές παρακολούθησαν επίσης και μαθητές του Γυμνασίου Ιτέας, αλλά και αρκετοί κάτοικοι του χωριού μας!
Οι τρισδιάστατες εικόνες, ο στερεοφωνικός ήχος (Dolby Digital) και τα εξαιρετικά ενδιαφέροντα θέματα των προβολών ενθουσίασαν μικρούς και μεγάλους!
Αξίζουν λοιπόν πολλά συγχαρητήρια στο Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου μας και θερμές ευχαριστίες στους επαγγελματίες χορηγούς που στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε βάλανε βαθιά το χέρι στην τσέπη τους και μας συνέδραμαν οικονομικά!












Διαβάστε Περισσότερα »