Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2020

Μήνυμα Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Καρδίτσας κ. Κωστή Νούσιου για την Πρωτοχρονιά

Το 2020 ήταν αναμφίβολα μια δύσκολη, σκληρή και ρευστή χρονιά. 
Η εμφάνιση της πανδημίας του COVID -19, μας υποχρέωσε να προσαρμοστούμε σε νέα δεδομένα και καταστάσεις πρωτόγνωρες. Δώσαμε έναν πολυεπίπεδο αγώνα, για να καταφέρουμε να προστατέψουμε την δημόσια υγεία και η έναρξη των εμβολιασμών δείχνει ότι είμαστε στην αρχή του τέλους για την εξάπλωση του ιού.

Την χρονιά που πέρασε είχαμε να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις. Οι συνέπειες της πανδημίας, τα εθνικά μας θέματα, οι φυσικές καταστροφές δοκίμασαν τις ατομικές αντοχές μας και την κοινωνική συνοχή.
 Όμως αντέξαμε και συνεχίζουμε να τα αντιμετωπίζουμε όλα αυτά με επιτυχία.

Τώρα είναι η στιγμή να κάνουμε μια μικρή ακόμη θυσία και να γιορτάσουμε την Πρωτοχρονιά τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Ναι, είναι δύσκολο να είμαστε μακριά από τους αγαπημένους μας, ναι, δεν είναι ωραίες οι άδειες αγκαλιές, ναι, δεν θα γιορτάσουμε την αλλαγή του χρόνου με συγγενείς και φίλους. Αυτή όμως είναι η τελευταία μάχη, για να κερδίσουμε οριστικά και τον πόλεμο.

Οι εμπειρίες που μας πρόσφερε η χρονιά που φεύγει, αποτελούν ένα πολύτιμο υλικό , για να το επεξεργαστούμε και να θέσουμε νέους στόχους με νέες προοπτικές. 
Ας αφήσουμε πίσω μας ό,τι μας πλήγωσε, ό,τι μας στενοχώρησε, ό,τι μας πίκρανε. 
Και ας ατενίσουμε την ανατολή της καινούριας χρονιάς με ένα πλατύ χαμόγελο, για τις ελπίδες που θα γεννηθούν, τις ευκαιρίες που θα αξιοποιηθούν, τα όνειρα που θα πραγματοποιηθούν.
Με τη σκέψη μας για μια ακόμη φορά στους ανθρώπους που δίνουν τη δική τους μάχη στα νοσηλευτικά ιδρύματα, ας στείλουμε τις ευχές μας να τους συντροφεύουν.

Εύχομαι το 2021 να είναι γεμάτο από 
ΥΓΕΙΑ, ΑΓΑΠΗ, ΔΥΝΑΜΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ.


             ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
                             ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ



Διαβάστε Περισσότερα »

Ευχές του θεματικού Αντιπεριφερειάρχη Νίκου Καραγιάννη για την Πρωτοχρονιά

Μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά έφτασε στο τέλος της. 
Μια χρονιά που ολόκληρη η ανθρωπότητα δοκιμάστηκε , και συνεχίζει να δοκιμάζεται, σκληρά από την πανδημία. Μια χρονιά που αποδείχθηκε ότι τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο και που όλοι θυσιάσαμε ένα κομμάτι της ευημερίας μας για το υπέρτατο αγαθό της υγείας.

Η πατρίδα μας, μέσα σε όλα τα άλλα δύσκολα που αντιμετωπίζει, δεν μπορούσε  να μείνει έξω από αυτό. Δυστυχώς, θρηνούμε την απώλεια χιλιάδων ζωών , η οικονομία μας, οι επαγγελματίες αλλά και οι ανθρώπινες αντοχές βρίσκονται σε κρίσιμο σημείο καμπής.  

Προσδοκούμε όμως, με πίστη και αισιοδοξία αλλά χωρίς εφησυχασμό ότι ,στη χαραυγή του 2021,  πλησιάζουμε στο τέλος αυτής της πρωτόγνωρης κατάστασης  με τον ερχομό και των πολλά υποσχόμενων εμβολίων. Τα σύννεφα φεύγουν. Η αισιοδοξία και η ελπίδα είναι πλέον ορατές. Θα ξαναπάρουμε τις ζωές μας στα χέρια μας. 

Συνεχίζουμε με αυστηρή τήρηση των μέτρων, με  υψηλό αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, αλληλεγγύη και υπευθυνότητα.

Καλή χρονιά, με υγεία ,αγάπη και ευόδωση όλων των προσδοκιών μας. 

Ας σηματοδοτήσει το 2021 το τέλος μιας ζοφερής πραγματικότητας και την απαρχή μιας δημιουργικής και ελπιδοφόρας χρονιάς .


                        Νίκος  Γ.  Καραγιάννης
            Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πρόνοιας 
                     & Εξυπηρέτησης του Πολίτη

Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2020

Απόπειρα ληστείας και εκφοβισμού ξανά στην Ιτέα

Εδώ κι καιρό τα σπίτια και τα μαγαζιά στην Ιτέα είναι στο έλεος και στόχος κάποιων επιτήδειων που με θράσος προσπαθούν να ρημάξουν σπίτια και περιουσίες.
Οι διαρρήκτες εισβάλλουν στα σπίτια ακόμη και ξημερώματα σκορπίζοντας τον τρόμο και τον φόβο στους κατοίκους του χωριού μας. Ο τρόπος που δρουν είναι να πετούν πέτρες στα παράθυρα των σπιτιών προκειμένου να επιβεβαιώσουν αν είναι κάποιος εκείνη την ώρα μέσα και αν δεν λάβουν απόκριση, εισβάλλουν για να κλέψουν.

Ακόμη ένα τέτοιο περιστατικό απόπειρας ληστείας σημειώθηκε σήμερα το πρωϊ στις 5,30 στην Ιτέα σε παραποτάμια οικία και μάλιστα με τους ιδιοκτήτες να είναι μέσα στο σπίτι.

"Ατομα με απύθμενο θράσος και άκρως επικίνδυνα" είπαν οι ιδιοκτήτες. 
"Εριξαν πρώτα κάποια πέτρα στα τζάμια και στην είσοδο για να διαπιστώσουν αν είναι κάποιος μέσα και αφού ξυπνήσαμε και είδαν φώτα απομακρύνθηκαν γρήγορα. 

Οι ιδιοκτήτες αναστατωμένοι κάλεσαν αμέσως την Αστυνομία η οποία ήρθε για να συγκεντρώσει στοιχεία. 
Όπως όλα δείχνουν, τα άτομα αυτά, γνωρίζουν ΑΚΡΙΒΩΣ πότε οι ένοικοι λείπουν και τότε βρίσκουν την κατάλληλη ευκαιρία. Ενώ επιβεβαιώνουν την απουσία ενοίκων πετώντας πέτρες στα παράθυρα..
Οι κάτοικοι του χωριού είναι φοβισμένοι και εξοργισμένοι ενώ βρίσκονται στο πόδι ανά πάσα στιγμή για ακόμη μία άλλη κλοπή…

Το θέμα είναι πότε θα σταματήσει όλο αυτό; 
Και το περίεργο είναι ότι γνωρίζουν ακριβώς πότε κάποιος θα λείψει έστω και για δυο ώρες...


Διαβάστε Περισσότερα »

Συλληπητήριο μήνυμα του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Καρδίτσας κ. Κωστή Νούσιου για την Κοίμηση του Μακαριστού Μητροπολίτη Καστοριάς

Θλίψη και βαθιά οδύνη συνοδεύουν την είδηση της Κοίμησης του Μακαριστού Μητροπολίτη Καστοριάς Σεραφείμ, ο οποίος καταγόταν από το Αγναντερό Καρδίτσας. Ιεράρχης φωτισμένος, μαχητής της Ορθοδοξίας, αγκάλιασε το ποίμνιό του με αγάπη και προσφορά. 

Πνευματικός πατέρας του λαού της Καστοριάς και όχι μόνο για εικοσιτέσσερα ολόκληρα χρόνια, άφησε πίσω του ένα μεγάλο πνευματικό και φιλανθρωπικό έργο.

Το κενό που αφήνει ο θάνατός του δυσαναπλήρωτο. Θα μας συντροφεύει όμως ο βαθιά πνευματικός του λόγος και η θέρμη των πατρικών του συμβουλών.

Η Καστοριά και η Καρδίτσα είναι πλέον φτωχότερες. Εκφράζω τα θερμά μου συλληπητήρια στον κλήρο και το  λαό  της Καστοριάς. 

Αιωνία του η μνήμη...


Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2020

Εκεί που σταμάτησε ο χρόνος στην Ιτέα...

Τα εγκαταλελειμμένα σπίτια του χωριού μας είναι κομμάτια της ιστορίας μας που αποθηκεύουν μνήμες και κρύβουν μέσα τους στο πέρασμα του χρόνου χαρά, δάκρυ, πόνο, γέλιο, ζωή!

Εδώ αποτυπώνονται στο φακό σπίτια μιας άλλης εποχής, κυρίως για να μείνουν "αναλλοίωτα"  στο χρόνο μιας και τα περισσότερα από αυτά μέρα με τη μέρα φθείρονται από τις καιρικές συνθήκες και τους σεισμούς. 

Τα σπίτια αυτά κάποτε ζωντάνευαν τη γειτονιά και τώρα που έχουν εγκαταληφθεί σχεδόν κανένας δε γυρίζει να τα κοιτάξει. Όμως μέσα στα έρημα κτήρια αυτά στο παρελθόν έχουν συμβεί πράγματα που συμβαίνουν και στα δικά μας σπίτια καθημερινά. 
Χαρές, λύπες, γιορτές, παιχνίδια, τραπεζώματα, οικογενειακές και φιλικές σμαζώξεις κλπ. 
Ποιος ξέρει πόσες ιστορίες κρύβονται στους τοίχους τους, που δεν θα τις μάθουμε ποτέ. 
Ποιος ξέρει τι θέα είχε κάθε σπασμένο πλέον παράθυρό τους.
Ποιος ξέρει τι ιστορίες έχουν να μας διηγηθούν τα ερείπια και τα χαλάσματά τους...

Σκοπός μου δεν είναι να καταγράψω όλα αυτά τα σπίτια (κάτι τέτοιο είναι αδύνατο), αλλά να μείνουν "αναλλοίωτα" όσα εντοπίζουμε και να προσέξουμε πιο πολύ αυτά τα κτίσματα που στο παρελθόν δεν θα ρίχναμε ούτε μια ματιά!

Παύλος Σ.

Φωτογραφίες από παλιά σπίτια της Ιτέας



Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 25 Δεκεμβρίου 2020

Καλά Χριστούγεννα λέμε, αλλά κατά βάθος αλλιώς τα θέλαμε όλοι....

Δεν ήταν έτσι τα Χριστούγεννα του μισού αιώνα μου.
Κόσμος πήγαινε και ερχόταν άφοβα.
- "Θα έρθουν τα παιδιά;"
-"Τα περιμένω την παραμονή!"
- "Με το καλό!"

Αγκαλιές, φιλιά, φωνές, γέλια, φαγοπότι, ξενύχτι...
Και γέμιζε το σπίτι βαλίτσες, παπούτσια, καλλυντικά, πιστολάκια, πεταμένα ρούχα γιατί δεν ξέραμε τι από όλα θα φορέσουμε. 
Και μας δυσκολεύαν τα τακούνια αλλά κατά εξαίρεση της βραδιάς θα το υπομέναμε. 

Και γκρινιάζαμε γιατί θα μας ξυπνούσαν οι παιδικές φωνές που θα έλεγαν τα κάλαντα από τα χαράματα. 
Και ξυπνούσαμε την επόμενη μέρα το μεσημέρι,  και με μάτια κρυμμένα πίσω από τα γυαλιά φωνάζαμε "καφέεεεεεε...."
Και γκρινιάζαμε στο  χριστουγεννιάτικο τραπέζι αναγκασμένοι μετά το ξενύχτι να φάμε μπριζόλες και την πίτα της γιαγιάς ακούγοντας τον εξάψαλμο γιατί δεν μεταλάβαμε. 
Αλλά βέβαια, μας αφήνουν τα κουρασάνια και οι σοκολάτες;
Σε λίγες ώρες θα ετοιμαζόμασταν για το επόμενο ξενύχτι.... 
- "Άντε να φύγουν οι Αθηναίοι για να μπούμε στους κανονικούς μας ρυθμούς" λέγαμε. 
Κατά βάθος, δεν το θέλαμε, γιατί με τους γιορτινούς επισκέπτες ζωντάνευε ο τόπος μας...

Καλά Χριστούγεννα  λέμε, αλλά κατά βάθος αλλιώς τα θέλαμε όλοι....


Σούλα Παπαλάμπρου



Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2020

Χριστουγεννιάτικο μήνυμα του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Καρδίτσας κ. Κωστή Νούσιου

Η Γέννηση του Θεανθρώπου συμβολίζει τη μεγάλη αλήθεια της ζωής. 
Γεγονός μέγα, η ενσάρκωση του Υιού του Θεού, που πλημμύρησε με φως ανέσπερο όλη την Οικουμένη. 
Χριστούγεννα είναι αγάπη, χαρά, ελπίδα. Είναι μια ανοιχτή αγκαλιά και ένα ζεστό χαμόγελο. 
Χριστούγεννα είναι αισιοδοξία, ανθρωπιά και ειρήνη. Είναι κάλαντα ντυμένα με παιδικές φωνές, είναι λαμπιόνια και στολίδια, είναι ένα πιάτο ζεστό φαγητό στο συνάνθρωπο.
Χριστούγεννα είναι πίστη, αλληλεγγύη και ομόνοια. Είναι χαρμόσυνες καμπάνες και ευχές και δώρα.

Φέτος όμως τα Χριστούγεννα δεν θα είναι έτσι ακριβώς. 
Θα τα γιορτάσουμε σε μέρες δύσκολες και περίεργες λόγω της πανδημίας του COVID-19. 
Ενός ύπουλου εχθρού, που μας ανάγκασε να λάβουμε εξαιρετικά δύσκολα και επώδυνα μέτρα, με συνέπειες στην οικονομικοκοινωνική ζωή. Μέτρα απαραίτητα όμως για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και την επιστροφή στην κανονικότητα. Είναι σίγουρα δυσάρεστο, να μη μπορούμε να γιορτάσουμε φέτος τα Χριστούγεννα, παρέα με συγγενείς και φίλους, κάνοντας χριστουγεννιάτικα ταξίδια ή διασκεδάζοντας σε καθιερωμένες συγκεντρώσεις. Πρέπει όμως να δείξουμε υπευθυνότητα, για να μπορούμε να χαιρόμαστε σε λίγο καιρό, όσα στερούμαστε τώρα.

Τούτες τις Άγιες Μέρες ας βάλουμε στην ψυχή μας το βαθύτερο νόημα των Χριστουγέννων, αυτό που ξεχειλίζει από αγάπη και εσωτερική δύναμη. Ας κάνουμε μια καινούρια αρχή για μια καλύτερη κοινωνική και πνευματική ζωή.

Ας γίνουν τα φετινά Χριστούγεννα εφαλτήριο δημιουργίας και εξέλιξης σε ατομικό και οικογενειακό επίπεδο με υγεία, ευτυχία και ειρήνη.

Εύχομαι το φως των Χριστουγέννων να γίνει φως στο δρόμο όλων μας για δύναμη και δημιουργία.
Φέτος ας μην ανοίξουμε τα σπίτια μας, ας ανοίξουμε τις καρδιές μας. 
Εξάλλου η αγάπη μοιράζεται και από μακριά.
       
            Χρόνια πολλά 
            Καλά Χριστούγεννα  



Διαβάστε Περισσότερα »

Χριστουγεννιάτικες ευχές Συλλόγου Φίλων Αγροτικού Λαογραφικού Μουσείου Ιτέας

Αυτά τα Χριστούγεννα γιορτάζουμε τη γέννηση του Θεανθρώπου με έναν διαφορετικό τρόπο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και των περιοριστικών μέτρων. Για αυτόν τον λόγο το μήνυμα των φετινών Χριστουγέννων έχει μεγαλύτερη σημασία και αξία από κάθε άλλη φορά. Μέσα σε ένα πρωτόγνωρο κλίμα ανασφάλειας, φόβου, δυσκολιών και δοκιμασιών η γέννησή του γεμίζει τις καρδιές μας με αγάπη, ενισχύει την πίστη και την ελπίδα μας για το καλύτερο αύριο, που έρχεται. 

Ας φωτίσουμε αυτές τις γιορτινές ημέρες με πράξεις προσφοράς και ευθύνης. 
Ας χαρούμε με ασφάλεια και υπευθυνότητα αυτές τις γιορτές τηρώντας όλα τα προστατευτικά μέτρα!
Είναι απαραίτητη μία μικρή θυσία σήμερα, για να μπορούμε αύριο να ανταμώσουμε και να αγκαλιαστούμε.
Για να γίνει πραγματικότητα η πιο σπουδαία ευχή! 
Η ευχή της ζωής!

Καλά και Ευλογημένα Χριστούγεννα!


          ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ
          ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΙΤΕΑΣ



Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2020

Ευχές Χριστουγέννων της Καραϊσκου Φωτεινής Δημοτική Σύμβουλος Παλαμά

Χωρίς αμφιβολία διερχόμεθα μια δύσκολη συγκυρία.
Το πλημμυρικό φαινόμενο του Σεπτεμβρίου, η πανδημία του covid και η οικονομική κρίση καθήλωσαν την τοπική οικονομία και οδήγησαν πολλά νοικοκυριά στην απόγνωση. 
Όμως η μεγάλη γιορτή των Χριστουγέννων αναπτερώνει τις ελπίδες μας. 
Η γέννηση του Χριστού ας φωτίσει τους ταγούς της πατρίδας μας να βρουν τις δέουσες λύσεις. 
Πρέπει να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων και να χαράξουν μια Νέα Πορεία. 
Από την πλευρά μου εύχομαι στους συνδημότες και στις συνδημότισσες ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, με υγεία και ευτυχία το νέο έτος. 
Ας αφήσουμε το καταθλιπτικό κλίμα κι ας προχωρήσουμε στο μέλλον με αισιοδοξία. 
Οφείλουμε, ωστόσο, κι εμείς από την πλευρά μας ως τοπική αυτοδιοίκηση, να στηρίξουμε τους δημότες μας ώστε το νέο έτος να είναι καλύτερο.


Διαβάστε Περισσότερα »

Πίνακας ζωγραφικής της εικαστικού Πηνελόπης Σχιζοδήμου στην Π.Ε Καρδίτσας

Κωστής Νούσιος: "Η ζωγραφική είναι άνθισμα ψυχής"

Χρώματα ζεστά και γήινα, και ταυτόχρονα τόσο ζωντανά. Αντιθέσεις του πράσινου και του γαλάζιου, σε μια αρμονική εναλλαγή, που γοητεύουν. Ένας υπέροχος πίνακας ζωγραφικής που  κοσμεί εδώ και μερικές ημέρες το γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας κ. Κωστή Νούσιου

Θέμα - τι άλλο από το πλέον χαρακτηριστικό της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας – η λίμνη Πλαστήρα. Το έργο υπογράφει η γνωστή Καρδιτσιώτισα ζωγράφος κα Πηνελόπη Σχιζοδήμου, την οποία υποδέχτηκε το πρωί στο γραφείο του ο κ. Αντιπεριφερειάρχης, σε μια συνάντηση με …άρωμα τέχνης. 

Ο κ. Αντιπεριφερειάρχης αφού καλωσόρισε την κα Σχιζοδήμου μεταξύ άλλων τόνισε: 
"Με μεγάλη χαρά υποδέχομαι σήμερα την κα Πηνελόπη Σχιζοδήμου, μια εικαστικό με σημαντικό έργο, που έχει τιμήσει την Καρδίτσα και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είμαι εντυπωσιασμένος από τα έργα ζωγραφικής της κας Σχιζοδήμου, καθώς είχα την τύχη να θαυμάσω αρκετά από αυτά και σε παλιότερες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις της στην πόλη της Καρδίτσας. Θεωρώ τη ζωγραφική άνθισμα ψυχής γιαυτό και  αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για μένα, η δωρεά- εκ μέρους της- στην Π.Ε Καρδίτσας, ενός ιδιαίτερου πίνακα ζωγραφικής, που θα κοσμεί στο εξής το γραφείο μου. Αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό είναι ο ρεαλιστικός τρόπος απόδοσης του τοπίου, με καθαρές γραμμές και χρώματα που απεικονίζουν ένα μαγευτικό δειλινό στη λίμνη Πλαστήρα. Την ευχαριστώ από καρδιάς και της εύχομαι να μας χαρίζει πολλές ακόμη εξαίσιες δημιουργίες".

Από την πλευρά της η εικαστικός ευχαρίστησε τον κ. Αντιπεριφερειάρχη για τα καλά του λόγια επισημαίνοντας:
"Είναι και για μένα μεγάλη χαρά και τιμή ένα έργο μου να βρίσκεται στο κτίριο της Π.Ε Καρδίτσας και μάλιστα στο γραφείο του κ. Αντιπεριφερειάρχη. Ο συγκεκριμένος πίνακας είναι ένα χαρακτηριστικό τοπίο της λίμνης Πλαστήρα, δοσμένο με τρόπο γραφικό και ταυτόχρονα σύγχρονο. Παρά το γεγονός ότι τα δικά μου έργα έχουν περισσότερο ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, υπάρχουν τοπία όπως αυτό που σε ..καλούν να τα αποτυπώσεις στον καμβά. Και πάλι ευχαριστώ θερμά τον κ. Νούσιο για αυτή τη συνάντησή μας".



Διαβάστε Περισσότερα »