Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2021

Επίσκεψη του νέου Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας, στον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Καρδίτσας κ. Κωστή Νούσιο

Επίσκεψη του νέου Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στ. Ελλάδας κ. Κων/νου Παππά στον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Καρδίτσας κ. Κωστή Νούσιο. Συμμετείχε σε σύσκεψη με υπηρεσιακούς παράγοντες του Δασαρχείου και της Περιφέρειας ΘεσσαλίαςΣυνάντηση εργασίας ήταν ουσιαστικά η σημερινή πρώτη επίσκεψη του  νέου Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στ. Ελλάδας κ. Κων/νου Παππά στην Π.Ε Καρδίτσας. Τον κ. Παππά υποδέχτηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε Καρδίτσας κ. Κωστής Νούσιος, ο οποίος αφού τον συνεχάρη, του ευχήθηκε καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα. Οι δύο άντρες εξέφρασαν την πεποίθηση ότι η άριστη μέχρι τώρα σχέση και συνεργασία ανάμεσα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση θα συνεχιστεί και θα επεκταθεί και άλλα θέματα που αφορούν στην αναπτυξιακή πορεία της Θεσσαλίας. Ακολούθησε σύσκεψη με θέμα τη συνεργασία ανάμεσα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και τις υπηρεσίες του Δασαρχείου. Συνεργασία που, όπως τόνισε ο κ. Αντιπεριφερειάρχης, είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη για την υλοποίηση μικρών και μεγάλων παρεμβάσεων με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ο κ. Νούσιος ζήτησε ταχύτητα και ενεργοποίηση του μηχανισμού επίσπευσης των διαδικασιών από την πλευρά του Δασαρχείου, ώστε να δίνονται γρήγορα οι εγκρίσεις για την εκτέλεση των έργων από την πλευρά της Περιφέρειας. Επανέλαβε ότι έχουν οριοτεθεί  οι  αρμοδιότητες  των δύο υπηρεσιών, σε ότι αφορά τη διευθέτηση ποταμών και την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων. Έτσι η δικαιοδοσία των θεμάτων αυτών από το υψόμετρο των 200μ. και άνω, παραμένει στο Δασαρχείο. Από την πλευρά του και ο κ. Παππάς ζήτησε από τις υπηρεσίες του Δασαρχείου να κινούνται με γρήγορους ρυθμούς, τόσο για τις αδειοδοτήσεις για την κοπή δέντρων στις κοίτες των ποταμών, όσο και για να ‘’προχωρά’’ η σύνταξη και κατάθεση των τεχνικών δελτίων για τα αντιπλημμυρικά έργα σε συνεννόηση με τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Επιπλέον ο νέος Συντοντιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ευχαρίστησε, μέσω του κ. Νούσιου, τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό, για το γεγονός ότι, η Περιφέρεια Θεσσαλίας παρεμβαίνει ακόμη και σε τμήματα της αρμοδιότητας του Δασαρχείου, προκειμένου να επιλυθούν προβλήματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι παρεμβάσεις στην Ε.Ο Μουζακίου – Άρτας στο ύψος της Τ.Κ Πορτής. Από την πλευρά τους οι υπηρεσιακοί παράγοντες του Δασαρχείου εξέφρασαν τον προβληματισμό τους, καθώς όπως υποστήριξαν οι υπηρεσίες είναι ελλειπείς σε ανθρώπινο δυναμικό και δεν διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους για τη σύνταξη μελετών και την κατασκευή έργων. Ωστόσο έχει ήδη κατατεθεί  στο Υπουργείο Υποδομών ένα τεχνικό δελτίο ύψους 650.000 ευρώ, το οποίο είναι προς έγκριση και αφορά  στην κατασκευή των πρώτων έργων αποκατάστασης ζημιών, μέσω του Περιφερειακού Ταμείου της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Ο Διευθυντής Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Καρδίτσας κ. Κουτρομάνος επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι δεν πρέπει να υπάρχουν καθυστερήσεις στις ενέργειες του Δασαρχείου, ώστε να δίνεται γρήγορα το ‘’πράσινο φως’’ στις Τεχνικές Υπηρεσίες, αλλά και ότι χρειάζεται συνεργασία των δύο υπηρεσιών και ενημέρωση από την πλευρά του Δασαρχείου για τα έργα που υλοποιεί. Στην ίδια γραμμή και η προΐσταμένη Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Λάρισας κα Ξένια Καρατζά, η οποία πρόσθεσε ότι λόγω του ΙΑΝΟΥ, χρειάζονται πάρα πολλά αντιπλημμυρικά έργα κυρίως στις ορεινές περιοχές, που είναι περιοχές αρμοδιότητας του Δασαρχείου. Παράλληλα η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει πολλά μέτωπα ανοιχτά σε ποτάμια της αρμοδιότητάς της και δεν είναι δυνατόν να κάνει παρεμβάσεις και στα θέματα αρμοδιότητας του Δασαρχείου, το οποίο πρέπει να συντάξει τεχνικά δελτία και να διεκδικήσει χρηματοδότηση. Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκτός των κ.κ Παππά και Νούσιου, η Γενική Δ/ντρια Δασών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – ΣΤ. Ελλάδας κα Ζωή Φτίκα, η Δασάρχης Καρδίτσας κα Μαρία Παρδάλη, η Δασάρχης Μουζακίου κα Τερψιθέα Χουρδάκη, ο Δ/ντής της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Καρδίτσας κ. Δημήτρης Κουτρομάνος και η κα Ξένια Καρατζά από προίσταμένη της  Δ/νσης Τεχνικών Έργων Λάρισας.



Διαβάστε Περισσότερα »

Μπόνους 1,5 εκ. ευρώ από την ΟΛΥΜΠΟΣ σε εργαζομένους και κτηνοτρόφους

Σε μια λιτή εκδήλωση, λόγω των ειδικών συνθηκών που επιβάλει η πανδημία, η διοίκηση της εταιρείας έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτα, με τα κομμάτια της να προσφέρονται τυλιγμένα σε κάθε εργαζόμενο χωριστά. Στην τελετή που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της εταιρείας, σε διαδικτυακή σύνδεση με όλες τις εγκαταστάσεις του ομίλου, μίλησαν ο Πρόεδρος κ. Δημήτρης Σαράντης και ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Μιχάλης Σαράντης
Στο χαιρετισμό που απηύθυναν ευχαρίστησαν τους εργαζομένους για την καθοριστική συνεισφορά τους στην επίτευξη των οικονομικών στόχων του 2020 και ευχήθηκαν υγεία και προκοπή στους ίδιους και στις οικογένειές τους. Ταυτόχρονα, ανακοινώθηκε  η χορήγηση χρηματικής επιβράβευσης στους εργαζόμενους, με την μορφή μπόνους ισόποσου μέχρι έναν μισθό. Επιπλέον, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η γαλακτοβιομηχανία ΟΛΥΜΠΟΣ στηρίζει το θεσμό της οικογένειας, παρέχοντας ειδικό μπόνους στους εργαζομένους με παιδιά. 
Για τη χρονιά που πέρασε το ποσό που θα διανεμηθεί είναι 384.000 ευρώ. 
Η δράση αυτή είναι ένα μέρος του προγράμματος της ΟΛΥΜΠΟΣ για τη στήριξη του αγώνα κατά της υπογεννητικότητας. Επιβράβευση δόθηκε και στους κτηνοτρόφους – παραγωγούς της εταιρείας που διακρίθηκαν, για την ποιότητα του γάλακτος και τις επενδύσεις που πραγματοποίησαν στις μονάδες τους, τη χρονιά που πέρασε. 
Συνολικά 27 κτηνοτρόφοι έλαβαν το ποσό των 160.000 ευρώ, με επιταγές που τους απονεμήθηκαν σε δύο εκδηλώσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στα εργοστάσια της Λάρισας και των Τρικάλων, τηρώντας πάντα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας.
Ο όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ Α.Ε. αποτελεί τον μεγαλύτερο εισκομιστή ποσοτήτων Ελληνικού γάλακτος στη χώρα μας, το οποίο συλλέγει καθημερινά από 2.800 Έλληνες παραγωγούς. 
Το συνολικό ποσό των επιβραβεύσεων προς εργαζομένους και κτηνοτρόφους για το έτος 2020, ανέρχεται σε 1.500.000 ευρώ. 
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από απόφαση της διοίκησης, η μείωση των εργοδοτικών εισφορών που ψηφίστηκε πρόσφατα, θα παραχωρηθεί αυτούσια προς όφελος των εργαζομένων.

*Τα κομμάτια της Πρωτοχρονιάτικης πίτας περιείχαν συνολικά 23 φλουριά, αξίας 500 ευρώ το καθένα.









www.larissapress.gr


Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2021

Φρένο στη βιομηχανία αναθέσεων στο Δήμο Παλαμά από την Αποκεντρωμένη Περιφέρεια Θεσσαλίας

Σε προηγούμενο δημοσίευμά του ο δήμαρχος Παλαμά αναφέρεται με αρκετή δόση υπεροψίας στην κατάτμηση της πίστωσης των 1.300.000 ευρώ του Υπουργείου Εσωτερικών για την αποκατάσταση ζημιών από τον Ιανό.

Υπεροψία προς τί;;

Επειδή μετέτρεψε το δήμο Παλαμά σε βιομηχανία απευθείας αναθέσεων διαχωρίζοντας τους επαγγελματίες του τόπου μας σε ημέτερους και μη;;
Με τους μεν να αναλαμβάνουν έργα και τους άλλους να περιμένουν ως απλοί θεατές.
Ήδη η διαβλητή αυτή διαδικασία άρχισε να αποκαλύπτεται. Χτες για συνεχόμενη φορά  η Αποκεντρωμένη Περιφέρεια Θεσσαλίας με απόφαση της ακύρωσε ως μη νόμιμη την απευθείας ανάθεση του Δημάρχου που αφορούσε στην "Προμήθεια επανδρωμένων μηχανημάτων για αποκατάσταση ζημιών λόγω πλημμυρικών φαινομένων, χωρίς δικαίωμα αγοράς των προϊόντων Δ.Ε. Παλαμά" προϋπολογισμού 49.959,60 ΕΥΡΩ με Φ.ΠΑ. 24%.
Ως μέλη της Οικονομικής Επιτροπής της μείζονος μειοψηφίας αρνηθήκαμε σθεναρά  να συνηγορήσουμε ως προς τον παραπάνω τρόπο εκτέλεσης και για ακόμη μια φορά δικαιωθήκαμε.
Οι απευθείας αναθέσεις είναι το καρκίνωμα της τοπικής αυτοδιοίκησης που υπονομεύουν την ίση μεταχείριση και επιβαρύνουν την οικονομική κατάσταση του Δήμου. Ο κ. Σακελλαρίου εκμεταλλευόμενος υπουργικές διατάξεις και το γεγονός ότι ο Δήμος μας βίωσε ακραία καιρικά φαινόμενα, δίνει δουλειές σε όσους και όπου θέλει, με το ύψος της απευθείας ανάθεσης ενός έργου να φτάνει τα 24.800 ευρώ έως και τις άκουσον άκουσον 330.000 ευρώ ανά εργολάβο.

-Που είναι η δίκαιη μεταχείριση των ελευθέρων επαγγελματιών του τόπου μας;;;
-Που είναι το Οικονομικό συμμάζεμα, αφού σε περίπτωση διαγωνισμού το ποσοστό έκπτωσης θα έφτανε έως και 50%;;;

Αυτό που συμβαίνει είναι  κατασπατάληση των χρημάτων των δημοτών για εξυπηρέτηση πολιτικών και όχι μόνο συμφερόντων. Δυστυχώς η αλαζονεία του Δημάρχου είναι παντού. Αποφασίζει μόνος του χωρίς να λαμβάνει κανέναν υπόψη και το πιο τραγικό είναι ότι και οι Πρόεδροι των τοπικών κοινοτήτων παραμένουν χωρίς λόγο και άποψη κι ενώ έχουν καταθέσει εγγράφως τα προβλήματα τους στον Δήμαρχο, είναι απλοί θεατές σε ένα έργο, χωρίς να ερωτώνται  για τις ανάγκες και τα προβλήματα στην κοινότητα τους.

Εμείς ως Οικονομική Επιτροπή σας διαβεβαιώνουμε ότι:

Δεν θα επιτρέψουμε μελλοντικές αντίστοιχες καταστάσεις και θα υπερασπιζόμαστε την διαφάνεια και την ισονομία συνεχίζοντας να είμαστε δίπλα στους δημότες όπου και όποτε μας χρειάζονται.


     Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της Οικονομικής Επιτροπής 
               της μείζονος μειοψηφίας Δήμου Παλαμά
                            ΚΑΡΑΙΣΚΟΥ Φωτεινή
                              ΛΥΤΡΑΣ Ευάγγελος


Διαβάστε Περισσότερα »

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ : Ο Δήμος Παλαμά προγραμματίζει διανομή τροφίμων

Ο Δήμος Παλαμά προγραμματίζει διανομή τροφίμων σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες που έχουν πληγεί από τις οικονομικές συνέπειες του νέου κορωνοϊού COVID-19. 

Τα τρόφιμα θα χορηγηθούν στο Δήμο από το Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και θα διατεθούν σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην καθημερινή τους επιβίωση (π.χ άνεργοι/ες, μονογονεϊκές οικογένειες κλπ).

Τα δικαιολογητικά που πρέπει να κατατεθούν είναι:

Αίτηση – συμπληρωμένη (Για την διευκόλυνση των ενδιαφερομένων η αίτηση θα διατίθεται από τα Δημοτικά καταστήματα Ιτέας και Προαστίου ενώ για τον Δήμο Παλαμά η αίτηση θα διατίθεται από την είσοδο του Δημαρχείου και  από το Κέντρο Κοινότητας)

Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας

Οι οικογένειες που επλήγησαν εργασιακά από τον COVID-19 πρέπει να προσκομίσουν: 

βεβαίωση από τον εργοδότη για διακοπή της σχέσης εργασίας ή 

έγγραφο για αναστολή δραστηριότητας για τους ελεύθερους επαγγελματίες

Αντίγραφο της φορολογικής δήλωσης Ε1 και του εκκαθαριστικού σημειώματος για το έτος 2019 (Το οικογενειακό εισόδημα δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 5.000,00€).

Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης για την διαπίστωση της μονογονεϊκής οικογένειας. (Άν  πρόκειται για  διαζευγμένο/η να προσκομιστεί το διαζευκτήριο)

Βεβαίωση ανεργίας

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταθέτουν τις αιτήσεις τους από την Τετάρτη 27/01/2021 έως και την Τρίτη 9/02/2021 στο Δήμο Παλαμά και στο Δημοτικό Κατάστημα της Ιτέας.

Αρμόδιο πρόσωπο επικοινωνίας κα Φούντα Ουρανία (Αντιδήμαρχος) 

Τηλ. 24443-50113 και 24443-50127


Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2021

6.000.000 ευρώ από την Περιφέρεια Θεσσαλίας για την άρδευση 22.000 στρεμμάτων στο Δήμο Παλαμά

Χρηματοδότηση 6.000.000 ευρώ εξασφάλισε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός για ένα σημαντικό έργο νερού, που οδηγεί στην κάλυψη των αρδευτικών αναγκών 22.000 στρεμμάτων αγροτικής γης στο Δήμο Παλαμά και ένα μέρος του Δήμου Σοφάδων. Ο Κ. Αγοραστός  υπέγραψε την ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας του έργου «Μεταφορά νερού με κλειστό δίκτυο από τον ποταμό Καλέτζη στον ποταμό Σοφαδίτη» καθώς και τη «Δημιουργία τεσσάρων αντιπλημμυρικών αντλιοστασίων» σε Πεδινό, Προάστιο Κοσκινά και Βλοχό.

Το πρώτο υποέργο «Μεταφορά νερού με κλειστό δίκτυο από τον ποταμό Καλέτζη στον ποταμό Σοφαδίτη»  κατατάσσεται στην κατηγορία των υδραυλικών έργων και αφορά στην κατασκευή ενός παρόχθιου δίδυμου αρδευτικού αντλιοστασίου στη θέση "Παλιάμπελα" της Δ.Ε. Κάμπου του Δήμου Καρδίτσας και στην κοίτη του ποταμού Καλέντζη, ενώ η τροφοδοσία με αρδευτικό νερό γίνεται από τις παροχές του ποταμού αλλά και των αρδευτικών παροχών της λίμνης Πλαστήρα κατά τη διάρκεια του θέρους. Ειδικότερα στα πλαίσια του έργου θα κατασκευαστούν :

-δίδυμο αντλιοστάσιο (σε δύο οικίσκους). Το κάθε αντλιοστάσιο αποτελείται από 2 θαλάμους και έναν υπερκείμενο οικίσκο. Ο ένας θάλαμος αποτελεί τον υγρό θάλαμο του αντλιοστασίου στον οποίο τοποθετούνται οι υποβρύχιες αντλίες ενώ ο άλλος θάλαμος αποτελεί τον χώρο των σωληνώσεων. Σε κάθε αντλία παροχής 1500m3/hr και μανομετρικού ύψους 45 m τοποθετείται ηλεκτροκινητήρας ισχύος 250Kw. Συνολικά θα εγκατασταθούν τέσσερις αντλίες. 

- το κτίριο υποσταθμού ενέργειας: Στο χώρο των εγκαταστάσεων θα κατασκευαστεί κτίριο υποσταθμού σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ΔΕΗ, στον οποίο θα εγκατασταθούν σε ξεχωριστούς χώρους πίνακας μέσης τάσης (πεδία εισόδου, μετρήσεων, αναχώρησης προς Μ/Σ), μετασχηματιστής μέσης τάσης σειράς 20 KV, ψύξεως με φυσική κυκλοφορία Ελαίου 1250 KVA και γενικός πίνακας χαμηλής τάσης. Επίσης, έχει προβλεφθεί χώρος προς τον οποίο μπορεί να επεκταθεί το κτίριο ενέργειας ώστε αν απαιτηθεί από τη ΔΕΗ ανεξάρτητος χώρος για την εγκατάσταση των οργάνων μέτρησης και προστασίας της Μ.Τ. να μπορεί να κατασκευαστεί. 

- ο αγωγός μεταφοράς του νερού : ένας αγωγός από χαλυβδοσωλήνες DN 1.100 μήκους 4.440μ. από τη θέση του δίδυμου αντλιοστασίου μέχρι το ποταμό Λείψιμο με στόμια παροχής προς αυτόν (ασύρματες ηλεκτροβάνες) και με ένας αγωγός από χαλυβδοσωλήνα DN 800 μήκους 2.520μ. από το Λείψιμο μέχρι τον ποταμό Ρογόζινο (τάφρος ΙΙ10). 

Το σύνολο του υπό κατασκευή αγωγού θα είναι υπόγειο ενώ θα περιλαμβάνει και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό ελέγχου και λειτουργίας (βαλβίδες, αισθητήρες, λογισμικό απομακρυσμένης διαχείρισης κ.α.) όπως περιγράφονται αναλυτικά στο κεφάλαιο 6 της παρούσας μελέτης. 

Το δεύτερο υποέργο «Δημιουργία τεσσάρων (4) αντιπλημμυρικών αντλιοστασίων» κατατάσσεται στην κατηγορία των υδραυλικών έργων και αφορά στην κατασκευή τεσσάρων (4) αντιπλημμυρικών αντλιοστασίων  στις πιο κάτω θέσεις. 

α) Αντιπλημμυρικό Προάστιο (χ=323283, ψ=4370048)

Κατακόρυφο αντλητικό  συγκρότημα παροχής Q=2000m3/H,  ΜΑΝΟΜΕΤΡΙΚΟ Η= 26 μ, ισχύς κινητήρα Ρ=150KW, κάθετοo 1450 rpm 

Σωλήνες ελατού χυτοσιδήρου (ductile iron). Με σωλήνες DN 500 mm / κλάσης C30, κατά ΕΛΟΤ ΕΝ 545 μήκους  500 μ περίπου με εκσκαφή και επαναπλήρωση τάφρων και αντιστηρίξεις.

β) Αντιπλημμυρικό  Πεδινού (χ=326357 ψ=4373929) 

Κατακόρυφο αντλητικό  συγκρότημα παροχής Q=2000m3/H,  ΜΑΝΟΜΕΤΡΙΚΟ Η= 8  μ, ισχύς κινητήρα Ρ=115KW, κάθετο 1450 rpm.

γ) Αντιπλημμυρικό  Κοσκινά (χ=328129 ψ=4370675) 

Κατακόρυφο αντλητικό  συγκρότημα παροχής Q=2000m3/H,  ΜΑΝΟΜΕΤΡΙΚΟ Η= 8  μ, ισχύς κινητήρα Ρ=115KW, κάθετο 1450 rpm.

δ) Αντιπλημμυρικό Βλοχού (χ=334967 ψ=4374236

 Κατασκευή μικρού φράγματος,

 Κατασκευή βάσης στήριξης αντλιών, 

Τοποθέτηση 3 αντλητικών συγκροτημάτων  κατακόρυφης  αξονικής ροής, υδρολπαντή,  ωριαίας παροχής 5100 κυβικών μέτρων, σε συνολικό μανομετρικό ύψος 6 μέτρων, στις 730 στροφές, για βάθος τοποθέτησης 4 μέτρα, βαθμού απόδοσης 78% και απορροφημένης ισχύος 150Hp στο σημείο λειτουργίας.

Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2021

Το αφαλοκόψιμο

Οι γυναίκες του βουνού, του κάμπου και της στάνης τα παλιότερα χρόνια ήταν οι πιο σκληρά εργαζόμενες Ελληνίδες. Όλα περνούσαν από το χέρι της και την πλάτη της. Δεν είχανε ξύλα να ανάψουνε το γάστρο για να ψήσουν την πίτα, η γυναίκα αγόγγυστα θα πήγαινε, ήθελε το αμπέλι ξελάκκωμα, η γυναίκα, παντού πρώτη. Τότε οι άντρες ήταν οι αφεντάδες του σπιτιού (κατάλοιπο και αυτό της τουρκοκρατίας). Ποτέ η νύφη δεν προσφωνούσε τον κουνιάδο με το όνομά του, πάντοτε έβαζε μπροστά τη λέξη αφέντης, έστω και αν ο αφέντης ήταν ένα δεκαπεντάχρονο παιδί: ο αφέντης ο Κώστας, ο αφέντης ο Γιώργος και πάει λέγοντας. Ακόμη και τον άνδρα της η νιόνυμφη, σπάνια βέβαια, δεν τον προσφωνούσε με το μικρό του όνομα. Μολογούσε ο μακαρίτης ο πατέρας μου από την περιοχή της Ρεντίνας Καρπενησίου όπου ξεκαλοκαίριαζαν, ότι μια νιόπαντρη στο γειτονικό καλύβι, τον άντρα της στην αρχή, τουλάχιστον, τον καλούσε με τη φράση: ε, ε συ, και αυτός για να την πειράξει προσποιούνταν ότι δεν άκουγε, οπότε η νύφη επανέρχονταν δριμύτερη: ε, ε συ, σένα λέω.! Και άμα ήθελε ας μην άκουγε!
Θα μου πείτε άλλα χρόνια, άλλα έθιμα και προ παντός αγραμματοσύνη. Τα κορίτσια πριν από τον τελευταίο πόλεμο δεν τα στέλνανε στο σχολείο, σύμφωνα με την κρατούσα αντίληψη. Τι τα θέλει τα γράμματα το κορίτσι, δασκάλα θα το κάνουμε: Ρόκα να μάθει, ρόκα και αργαλειό, να μάθει να υφαίνει. Αυτά ήταν τα προσόντα της καλής νύφης και πρωταρχικό προσόν κατά το νυφοδιάλεγμα. Γνώριζε και διακρίνονταν για αυτά της τα προσόντα, θα ήταν μια πολύφερνη νύφη και γρήγορα θα παντρεύονταν.. Φίλος καθηγητής από τον Πολύγυρο που ασχολήθηκε διεξοδικά με το θέμα της παιδείας των κοριτσιών στη Μέση Εκπαίδευση και έγραψε σχετικά ένα πολύ ενδιαφέρον πόνημα, το οποίο είχε την καλοσύνη να μου δωρίσει ένα αντίτυπο, μου έλεγε ότι στο Γυμνάσιο Πολυγύρου εκεί κατά τον μεσοπόλεμο κορίτσια  δεν υπήρχαν, άντε να έβρισκες ένα δύο. Και να σημειωθεί ότι ο Πολύγυρος ήταν πρωτεύουσα Νομού ! Γενικότερο, λοιπόν, το θέμα. Αν, και πρέπει να το μολογήσουμε αυτό, η εκπαίδευση σε χωριά και στάνες στηρίζονταν στην συνεισφορά των κατοίκων. Οι Σαρακατσαναίοι στα ξεκαλοκαιριά λειτουργούσαν σχολεία για να συμπληρώσουν τα παιδιά τις χαμένες ώρες που έχαναν την άνοιξη από την πρώιμη αναχώρηση και το φθινόπωρο από την βραδεία προσέλευση.Πήγε να μαζέψει ξύλα για να ψήσει το ψωμί, την έπιασαν οι πόνοι του τοκετού και γέννησε μονάχη της και δεν βρέθηκε άνθρωπος να αφαλοκόψει το παιδί ! Θα μου πείτε ακραία κατάσταση, όχι ωστόσο σπάνια.
Παίρνει η λεχώνα το παιδί τυλιγμένο στην ποδιά και στα κλεφτά μπαίνει στο καλύβι της, νομίζοντας ότι δεν την είδε κανείς. Έλα όμως που την κατάλαβε η πεθερά της, ευτυχώς, και έτρεξε κοντά της: όχου, δόλια μου !
Ξάπλωσε δω κορίτσι μου μαζί με το μωρό σου να σε πλύνω και να φας και κάτι,
Το μωρό βύζαξε;
Βύζαξε, Μάνα. Το βύζαγμα του μωρού ήταν βασικό για την επιβίωσή του.
Βέβαια ένα τέτοιο γεγονός στον περιορισμένο κύκλο των σαρακατσάνικων καλυβιών δεν μπορούσε να κρατηθεί μυστικό και δεν υπήρχε και λόγος άσχετα με το πως αισθάνονταν η δόλια η Μάνα.
Η γνωστοποίηση του χαρμόσυνου γεγονότος είχε και τα καλά για τη Μάνα και το παιδί. Κάθε γυναίκα του τσελιγκάτου θα έφερνε το κάτι τις, άλλη ένα πιάτο τηγανίτες με μπόλικη ζάχαρη, άλλη μια μπομπότα λαχταριστή, άλλη ένα ρουχαλάκι του παιδιού, άλλη μερικές πάνες κλπ. Φέρνανε πολλές πάνες για τις ανάγκες του μωρού. Τότε δεν υπήρχαν οι σημερινές ευκολίες  και τις πάνες τις χρησιμοποιούσαν μέχρις ότου κρατούσαν. Πάντοτε τις ζεματούσαν, και επειδή όσα σας περιέγραψα μπορούν να θεωρηθούν ακραία, αν και δεν είναι, πέραν του τρόπου γεννήσεως, θα αναφερθώ τώρα σε ένα γεγονός κατά τις αρχές της δεκαετίας του 1970. Η μακαρίτισσα η γυναίκα μου ήταν Μαμή, πτυχιούχος Δημοσίου Μαιευτηρίου Θεσσαλονίκης και υπηρετούσε στον Υγειονομικό Σταθμό Αρναίας, εγώ Επαρχιακός γεωπόνος Αρναίας και μέναμε στην Αρναία.
Ξαπλώσαμε για ύπνο και ακούω την πόρτα να τραντάζεται από τα δυνατά κτυπήματα. Κατάλαβα, κάποια γεννάει πάλι. Ανοίγω και βρίσκομαι μπροστά σε έναν έντρομο άνθρωπο: γρήγορα τη Μαμή γεννάει η γυναίκα μου. Και που βρίσκεται η γυναίκα σου; Στην Αγία Παρασκευή, έξω από την Αρναία. Το μόνο που ψέλλισα ήταν: Ύψιστε Κύριε! Νύκτα μεσάνυκτα και η επίτοκος μόνη στην ερημιά του δάσους της Αγίας Παρασκευής !!
Τι είχε συμβεί: την κυρία την έπιασαν οι πόνοι μετά το δείπνο, ετοιμαστήκανε και ξεκίνησαν για τον Υγειονομικό Σταθμό Αρναίας, μια απόσταση δέκα χιλιομέτρων περίπου. Παίρνουν το τρακτεράκι τους και ξεκινάνε σιγά σιγά. Έξω από την Αρναία, στο άλσος της Αγίας Παρασκευής, οι πόνοι παράγιναν οπότε αναγκάσθηκε ο δόλιος να αφήσει τη γυναίκα του εκεί και ήρθε στην Αρναία να πάρει τη Μαμή. 
Να μην τα πολυλογώ πήγα τη γυναίκα μου εκεί που βρισκόταν η κυρία που γεννούσε, δηλαδή είχε περίπου γεννήσει, αφαλόκοξε το παιδί και σε λιγότερο από μια ώρα βρισκόμασταν στο Ιατρείο του Σταθμού. Για σκεφθείτε η γυναίκα γέννησε μόνη της στην Ερημιά στις αρχές της περασμένης δεκαετίας του 1970 ! Και εφόσον αυτά συνέβησαν πριν από 50 χρόνια, σκεφθείτε τι γινότανε πριν από εκατό χρόνια ! Ήταν μια δοκιμασία η γέννα τα χρόνια εκείνα για τη γυναίκα με κίνδυνο ακόμη και της ζωής τους.

Κωνσταντίνος Γαλλής

Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2021

Νέος αντιδήμαρχος Οικονομικών στο Δήμο Παλαμά ο Δημήτριος Καρακώστας

Καθήκοντα αντιδημάρχου Οικονομικών στο Δήμο Παλαμά αναλαμβάνει από 1ης Φεβρουαρίου ο Δημοτικός Σύμβουλος Δημήτριος Σπ. Καρακώστας παραλαμβάνοντας τη "σκυτάλη" από την Ουρανία Κυρίκου - Φούντα που ολοκληρώνεται η θητεία της στις 31 Ιανουαρίου 2021.

Την σχετική απόφαση υπέγραψε ο Δήμαρχος Παλαμά Γ. Σακελλαρίου σήμερα Πέμπτη (21/1) και έχει ισχύ έως 30 Ιουνίου 2022.

Σύμφωνα με την απόφαση ο κ. Καρακώστας ορίζεται ως Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Διοικητικών, Τεχνικών Υπηρεσιών, Χωροταξίας, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Προγραμματισμού και Διαφάνειας, Εξυπηρέτησης του Δημότη, Αθλητισμού Νέας Γενιάς και Αθλητικών Έργων και του μεταβιβάζονται καθ’ ύλην οι παρακάτω αρμοδιότητες:

1. Εποπτεία του προσωπικού και της εύρυθμης λειτουργίας των οικονομικών, διοικητικών και τεχνικών υπηρεσιών.

2. Εποπτεία των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών και των αποκεντρωμένων υπηρεσιών του Δήμου.

3. Εποπτεία των θεμάτων της Δημοτικής Περιουσίας.

4. Εποπτεία Υπηρεσίας έκδοσης αδειών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.

5. Άδειες πλανόδιου υπαιθρίου εμπορίου.

6. Εποπτεία Τμήματος Προμηθειών.

7. Εποπτεία Λατομείων.

8. Εποπτεία της σύνταξης βεβαιωτικών καταλόγων εισπράξεων.

9. Αρμόδιος για την υπογραφή των χρηματικών ενταλμάτων.

10. Διαχείριση υλικών αποθηκών του Δήμου.

11. Εφαρμογή προγραμμάτων στήριξης ειδικών πληθυσμιακών ομάδων

12. Εποπτεία Αθλητισμού και Αθλητικών Έργων.

13. Να μεριμνά για θέματα διαφάνειας, ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, προγράμματος ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ του τομέα αρμοδιότητάς του.

14.Βεβαιώσεις γνησίου υπογραφών και μονίμου κατοικίας.

15. Τέλεση Πολιτικών Γάμων.

Ο ανωτέρω αντιδήμαρχος κ. Καρακώστας Δημήτριος, εκδίδει και υπογράφει τα σχετικά με τη λειτουργία των παραπάνω υπηρεσιών έγγραφα. Διεξάγει την αλληλογραφία των παραπάνω υπηρεσιών, εκδίδει και υπογράφει βεβαιώσεις και κάθε σχετικό έγγραφο που αναφέρεται στο αντικείμενο αυτών, τελεί πολιτικούς γάμους. Εισηγείται θέματα των υπηρεσιών αυτών στο Δημοτικό Συμβούλιο και στις Επιτροπές, για την παροχή των απαραίτητων εγκρίσεων ή λήψη σχετικών αποφάσεων. Επίσης εποπτεύει το προσωπικό για την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών για τις οποίες είναι αρμόδιος. Τέλος, στις αρμοδιότητές του, τις οποίες και θα τις ασκεί με την καταβολή των αποδοχών της οργανικής του θέσης, συμπεριλαμβάνονται και θέματα διαφάνειας και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

Στην περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του Αντιδημάρχου τις αρμοδιότητες ασκεί ο Αντιδήμαρχος κ. Τσιαδήμος Δημήτριος και σε περίπτωση αντικατάστασης ο επόμενος αντιδήμαρχος.

Όταν ο Δήμαρχος απουσιάζει ή κωλύεται, τα καθήκοντά του ορίζεται να ασκεί ο Αντιδήμαρχος κ. Κοντοβάϊος Θωμάς , που αναπληρώνει το Δήμαρχο και όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται τα καθήκοντα του Δημάρχου θα ασκούνται από τον Αντιδήμαρχο κ. Τσιαδήμο Δημήτριο και σε περίπτωση αντικατάστασης ο επόμενος αντιδήμαρχος.

Θυμίζουμε ότι ως αντιδήμαρχος στη Δ.Ε. Σελλάνων έχει τοποθετηθεί ο κ. Αθανάσιος Γούλας με θητεία έως 31 Ιανουαρίου 2021, ως Αντιδήμαρχος στη Δημοτική Ενότητα Φύλλου έχει τοποθετηθεί ο κ. Θωμάς Κοντοβάιος με θητεία έως 31 Αυγούστου 2021 και ως Αντιδήµαρχος Καθαριότητας, Πρασίνου, και Περιβάλλοντος, Αγροτικής Ανάπτυξης, Παιδείας και Πολιτισµού έχει οριστεί ως 30 Σεπτεμβρίου 2021 ο κ. Δημήτριος Τσιαδήμος.

www.karditsalive.net/

Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2021

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ : Να μην καταναλωθεί πόσιμο νερό από το δίκτυο της Ιτέας

ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΑΜΑ 
ΙΤΕΑ 21/01/2021
Δ.Ε. ΦΥΛΛΟΥ

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

Ανακοινώνεται ότι:
Επειδή γίνεται καθαρισμός του δικτύου ύδρευσης της Ιτέας, το νερό θα παρατηρείται θολό για τις επόμενες ημέρες. Συνίσταται να μην καταναλωθεί από τους δημότες μας.

Oι κάτοικοι του χωριού μας μπορούν να προμηθεύονται εμφιαλωμένο νερό δωρεάν από τα εξής σημεία:

1. Κάβα Σπυρόπουλου Χρήστου

2. Soupermarket Μπαλαντίνα

3. Soupermarket Σίμου Αγγέλα  

4. Supermarket Χρήστου Ντινόπουλου 


Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2021

Ευχαριστήριο Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Δημοτικού/Νηπιαγωγείου Ιτέας

Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων Δημοτικού/Νηπιαγωγείου Ιτέας

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Το Δ.Σ. του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ευχαριστεί θερμά τον Δήμαρχο Παλαμά κύριο Γεώργιο Σακελλαρίου, τους Αντιδημάρχους και τον Πρόεδρο Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής για την άμεση ανταπόκριση στο κάλεσμα μας, τη στήριξη και τη βοήθεια στις δύσκολες αυτές ημέρες του παγετού, ώστε τα παιδιά του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Ιτέας να μπορούν, υπό κατάλληλες συνθήκες, να προσέρχονται στα σχολικά κτήρια και να συνεχίζουν κανονικά τα μαθήματα τα οποία τόσο καιρό στερήθηκαν λόγω των μέτρων για τον covid-19 .

Με εκτίμηση,
Το συμβούλιο.

Διαβάστε Περισσότερα »

Αυτό είναι το πραγματικό σκάνδαλο...

Παρακολουθούμε με τεράστιο ενδιαφέρον τις εξελίξεις στο νομό μας, στην μετά Ιανού περίοδο, και αυτό που συμβαίνει είναι πραγματικά απογοητευτικό. 

Όλοι πέσαν με τα μούτρα στις υπηρεσίες, άλλος για το 5000χιλιαρο, άλλος για το 600σαρι και πάει λέγοντας. 
Αυτοί βέβαια που πάθανε ζημιά με τίποτα δεν καλύπτονται από αυτά τα ποσά και οι δυσκολίες είναι μεγάλες. 

Το θέμα όμως είναι αλλού, ότι παρότι το κράτος δείχνει σοβαρή διάθεση να βοηθήσει οι τοπικοί άρχοντες δυστυχώς δείχνουν μικρότεροι των περιστάσεων. 
Κανείς δήμαρχος του νομού δεν αντιλήφθηκε την αναπτυξιακή ευκαιρία της περίστασης. 

Ο Τσιάκος αντί να βγει και να μιλήσει για ένα νέο ξεκίνημα και να ζητήσει από την πολιτεία ενίσχυση της παραγωγικής διαδικασίας σε όλους τους τομείς (με μια ειδική διάταξη στον αναπτυξιακό πχ, έχει ξαναγίνει αλλού) προσπαθεί με ψιλοπράγματα να δείξει ότι τα πράγματα μπαίνουν σε σειρά.
Ο Στάθης σε ένα διαλυμένο Μουζάκι αντί να παρουσιάσει και να απαιτήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μαλώνει με την Καραμπέκου για το που θα αγοραστεί το νέο οικόπεδο για το Κέντρο Υγείας. 

Στον Παλαμά ο Σακελλαρίου χωρίς κανένα όραμα και σχεδιασμό, μέσα στο καταχείμωνο σπάει σε κομμάτια όλα τα έργα για να τα κάνει απευθείας αναθέσεις (που είναι το κατεπείγον δεν καταλαβαίνουμε) με την πλειοψηφία των χρημάτων να πάνε σε άσχετα έργα, και ο δήμος Παλαμά να χάνει ένα μεγάλο ποσό από τις εκπτώσεις των εργολάβων. 

Στους Σοφάδες πάλι, χόρτασαν 600άρια οι ρομά. 
Κανείς τους δυστυχώς δεν οραματίζεται μια νέα αρχή με ουσιαστικές διεκδικήσεις και όραμα. 
Αυτό λοιπόν είναι είναι το πιο σκανδαλώδες για τον τόπο μας. Ότι η πλειοψηφία των τοπικών αρχόντων είναι άβουλοι χωρίς ικανότητες που λίγο τους ενδιαφέρει η πρόοδος του τόπου. Παρότι ο κόσμος τους έδωσε την ευκαιρία δείξαν ότι υπολείπονται σε πολιτικό ανάστημα. 

Γιατί οι μεγάλοι Στρατηγοί στις μάχες φαίνονται. 
Ας είμαστε λοιπόν προσεκτικοί με ποιους Στρατηγούς θα πάμε στις επόμενες μάχες…γιατί θα ρθουν…να είστε σίγουροι !!!

Διαβάστε Περισσότερα »