Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Βασίλης Τσιάκος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Βασίλης Τσιάκος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018

Ολοκληρώνεται ο δρόμος Λάρισας – Καρδίτσας και η παράκαμψη στη Συκεώνα

Ένα νέο έργο που αναμένεται να μειώσει την απόσταση ανάμεσα σε Λάρισα και Καρδίτσα, βελτιώνοντας παράλληλα την ασφάλεια του δικού δικτύου, ενέταξε στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός. Συγκεκριμένα πρόκειται για το έργο «Κατασκευή τμήματος Παράκαμψη Συκεώνας», προϋπολογισμού 33.770.000,00 ευρώ, το οποίο εντάσσεται στον Άξονα 4 «Ανάπτυξη – Εκσυγχρονισμός – Συμπλήρωση υποδομών για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη». Δικαιούχος του έργου είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας και Φορέας Υλοποίησης η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας.

Σε δηλώσεις του ο κ. Κ. Αγοραστός ανέφερε τα εξής: «Εντάσσουμε σήμερα ένα μεγάλο έργο για τη Θεσσαλία. Μετά από προσπάθειες και στρατηγική, σχεδιασμό και προγραμματισμό των υπηρεσιών μας, ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και πήραμε όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις για να φτάσουμε σ’ αυτό το αποτέλεσμα. Σε μια πολύ δύσκολη περίοδο για τη χώρα, εμείς κάνουμε έργα ουσίας, τα οποία σώζουν ζωές, διατηρούν θέσεις εργασίας και ρίχνουν χρήμα στην πραγματική οικονομία. Με το έργο αυτό ο δρόμος Λάρισας – Καρδίτσας ολοκληρώνεται με ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο διπλής κατεύθυνσης με νησίδα στη μέση. Το έργο περιλαμβάνει 4,5 χλμ παράκαμψη της Συκεώνας, δυο κυκλικούς κόμβους, γέφυρα, αντιπλημμυρικά έργα, κάτω διάβαση στο Μικρό Βουνό, έργα μετατόπισης δικτύων κοινής ωφέλειας και έργα αρχαιολογίας. Με συνεργασία και συνέργεια με τον Αντιπεριφερειάρχη Βασίλη Τσιάκο, βάζουμε μπροστά ένα μεγάλο έργο για την ασφαλή μετακίνηση των ανθρωπίνων κοινοτήτων, την μεταφορά των εμπορευμάτων και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και του επιχειρηματικού κλίματος στην περιοχή».



Από την πλευρά του ο κ. Β. Τσιάκος τόνισε: «Ένα πολύ σημαντικό έργο μπαίνει στη φάση της υλοποίησης. Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε με τον Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστό, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του νομού Καρδίτσας ήταν η οδική απομόνωση. Με τα έργα που έγιναν στις παρακάμψεις Αρτεσιανού-Ριζοβουνίου, Νέο Μοναστήρι – Σοφάδες και τώρα με την παράκαμψη Συκεώνας η Καρδίτσα βγαίνει από την οδική απομόνωση. Έργα όπως αυτά δίνουν το στίγμα της εξωστρέφειας και ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας σε πολύ δύσκολους καιρούς κάνει έργα τα οποία έχουν προστιθέμενη αξία στην περιοχή. Εκ μέρους όλων των Καρδιτσιτών ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Περιφερειάρχη και τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας για ακόμα ένα μεγάλο έργο».

ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ:
Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή οδικού τμήματος σε νέα χάραξη και μήκος 4,50 χλμ., με το σύνολο των συνοδών έργων, για την Παράκαμψη του οικισμού Συκεώνας επί της Επ.Ο. Λάρισας – Καρδίτσας. Η έναρξη χάραξης του έργου είναι στο πέρας του ήδη αναβαθμισμένου οδικού άξονα στην περιοχή της λιμνοδεξαμενής Συκεώνας, και το πέρας της στην περιοχή πριν τα Βούναινα και περί το πέρας της ήδη αναβαθμισμένης οδού.

Ειδικότερα στο έργο περιλαμβάνονται:

-Κατασκευή κύριας αρτηρίας μήκους 4,50Km στην οποία θα εφαρμοστεί διατομή β4ν* με δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50m ανά κατεύθυνση και συνολικό πλάτος οδοστρώματος 17,70m ενώ το πλάτος καταστρώματος προκύπτει μεγαλύτερο ή ίσο των 22,00m αναλόγως των πλευρικών κατασκευών.

-Κατασκευή παράπλευρου δικτύου – αγροτικού δικτύου εκατέρωθεν της κύριας αρτηρίας στα τμήματα που απαιτείται για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών, ασφαλτοστρωμένο και μη, κατά κανόνα με διατομή ζ2 με μία (1) λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 2,75m ανά κατεύθυνση.

-Κατασκευή δύο κυκλικών κόμβων: ενός μεγάλου κυκλικού κόμβου επί της αρτηρίας στην αρχή της χάραξης (ο οποίος θα εξυπηρετεί την πρόσβαση της Συκεώνας για αυτούς που κινούνται από και προς Καρδίτσα) και ενός μικρού στο τέλος της χάραξης, εκτός αρτηρίας, για τη σύνδεση τοπικής παράπλευρης οδού και της εξόδου από την αρτηρία με την υφιστάμενη οδό που οδηγεί δυτικά προς τη Συκεώνα.
-Κατασκευή της γέφυρας του ποταμού Ενιπέα στην Χ.Θ. 4+137, δύο ανοιγμάτων, συνολικού λοξού μήκους μεταξύ των αρμών της γέφυρας 69,52m.

-Κατασκευή κάτω διάβασης οδού Συκεώνα – Μικρό Βουνό στην Χ.Θ. 5+744, με διαστάσεις περί τα 24.3m μήκος (κάθετα στον άξονα της αρτηρίας), 11,5m πλάτος και περί τα 9,05m ύψος. Εσωτερικά, το πλάτος και το ύψος του φορέα είναι 9,5m και 7,05m, αντίστοιχα.

-Κατασκευή άνω διάβασης στην Χ.Θ. 6+999, ενός ανοίγματος, συνολικού λοξού μήκους μεταξύ των αρμών της γέφυρας 29,68m από προεντεταμένο φορέα ανωδομής.
-Κατασκευή έργων αποστράγγισης (τριγωνική τάφρος (gutter) στο έρεισμα της οδού, εκατέρωθεν του πρανούς τραπεζοειδείς τάφροι (επενδυμένοι ή όχι), κιβωτοειδείς οχετοί για την συνέχιση των υφιστάμενων αποστραγγιστικών τάφρων της περιοχής όπου διακόπτεται από το σώμα της οδού, κατασκευή καναλιού κατά μήκος της οδού.

-Σήμανση των οδών και των κόμβων, οριζόντια και κατακόρυφη.

-Ασφάλιση των οδών με την τοποθέτηση μεταλλικών στηθαίων.

-Εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού της αρτηρίας και των τεχνικών

-Εργασίες αρχαιολογίας , ΟΚΩ και απαλλοτριώσεις απαιτούμενης έκτασης περίπου 337.000 m2.

ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ
Με το έργο κατασκευάζεται το οδικό τμήμα της Παράκαμψης Συκεώνας, της Επ.Ο. Λάρισας – Καρδίτσας μήκους 4,50Km, που αντικαθιστά το υφιστάμενο που λειτουργεί υπό δυσμενείς συνθήκες και υποβαθμισμένα σε σχέση με τα υπόλοιπα τμήματα της εν λόγω οδού, η οποία συνδέει τον Ε65, Καρδίτσα και ευρύτερη περιοχή της, με τη Λάρισα, περιοχή της και αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ.

Ως εκ τούτου, το εν λόγω οδικό τμήμα βελτιώνει την ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση Λάρισας – Καρδίτσας, καθώς και τη σύνδεση με τον Ε65 που αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών ΔΕΔ-Μ. Η ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση της Καρδίτσας με τη Λάρισα βελτιώνεται αφενός παρακάμπτοντας τμήμα της οδού με σημαντικό αριθμό τροχαίων ατυχημάτων και αφετέρου αυξάνοντας την ταχύτητα κυκλοφορίας.

Με την υλοποίηση του έργου διευκολύνονται οι μετακινήσεις των οχημάτων, προάγεται η οδική ασφάλεια τόσο σε υπερτοπικό όσο και σε τοπικό επίπεδο λόγω των σαφώς αναβαθμισμένων λειτουργικών και γεωμετρικών στοιχείων, έναντι της υφιστάμενης παλαιάς χάραξης που περνά μέσα από τον οικισμό Συκεώνας, αλλά και της εν ισχύ διάβασης του ορεινού/ημιορεινού τμήματος με συνθήκες μειωμένων γεωμετρικών χαρακτηριστικών. Επίσης βελτιώνονται οι δυνατότητες κυκλοφορίας και οι περιβαλλοντικές συνθήκες της ευρύτερης περιοχής. Παράλληλα, με την κατασκευή του παράπλευρου/αγροτικού δικτύου, αποκαθίστανται οι μετακινήσεις/μεταφορές στις παρόδια υφιστάμενες αγροτικές εκμεταλλεύσεις και εξασφαλίζεται η ασφάλεια των χρηστών της οδού.

Με την κατασκευή του έργου αυτού, ουσιαστικά ολοκληρώνεται η αναβάθμιση του οδικού Άξονα Λάρισα – Καρδίτσα, από την έξοδο Λάρισας έως τη σύνδεση με Ε65 (κόμβος Δέλτα).

πηγή: onlarissa.gr



Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 24 Απριλίου 2018

Σύσκεψη για τη νέα αρδευτική περίοδο 2018

Η νέα αρδευτική περίοδος είναι η αφορμή για την σημερινή σύσκεψη που πραγματοποιείται όπως και κάθε χρόνο, με τη συμμετοχή όλων των φορέων που ασχολούνται με την διαχείριση των υδάτων των ταμιευτήρων του νομού και γενικότερα με την διαδικασία της άρδευσης των καλλιεργειών.
Σκοπός της συνάντησης είναι η ανταλλαγή απόψεων και ο συντονισμός των ενεργειών όλων των φορέων για την ορθολογική διαχείριση του νερού κατά την προσεχή αρδευτική περίοδο. Στόχος μας είναι να εξασφαλίσουμε επαρκή άρδευση για τις καλλιέργειες, χωρίς όμως να καταναλώσουμε όλη την ποσότητα νερού που αποταμιεύτηκε, αφήνοντας τους ταμιευτήρες στην υψηλότερη δυνατή στάθμη. Με τον τρόπο αυτό θα εξασφαλίσουμε τόσο την περιβαλλοντική ισορροπία των ταμιευτήρων και επιφανειακών αποδεκτών του Νομού, αλλά κυρίως θα εξασφαλίσουμε την επάρκεια νερού για άρδευση σε μελλοντικές ξηρές περιόδους.
Για τον σχεδιασμό του προγράμματος άρδευσης πρέπει να ληφθούν υπόψη βροχομετρικά και υδρολογικά δεδομένα, το ύψος των αποθεμάτων στους ταμιευτήρες, η έκταση και οι καλλιέργειες που προβλέπεται να αρδευτούν, ώστε να κάνουμε μια ρεαλιστική πρόβλεψη των υδάτων που θα καταναλωθούν, πάντα με τη λογική της κάλυψης των αναγκών των καλλιεργειών και της εξοικονόμησης νερού για το μέλλον.

1. ΒΡΟΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΚΑΙ ΥΔΡΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. 
O περασμένος χειμώνας ήταν πλούσιος υδρολογικά και η στάθμη των υδάτων της λίμνης Πλαστήρα βρίσκεται σε υψηλά επίπεδο. Αντίστοιχα, στη λίμνη Σμοκόβου το απόθεμα είναι περίπου διπλάσιο από την περσινή αντίστοιχη περίοδο.
Σύμφωνα με τα μετεωρολογικά δεδομένα, από την λήξη της περσινής αρδευτικής περιόδου μέχρι το τέλος του προηγούμενου μήνα είχαμε τις παρακάτω τιμές, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και την μέση τιμή πενταετίας:
01-09-2017 έως 30-03-2018 722,6 mm ύψους βροχής
01-09-2016 έως 30-03-2017 573,8 mm ύψους βροχής
Μέσος όρος τελευταίας πενταετίας 521,54 mm ύψους βροχής

Οι στάθμες των ταμιευτήρων σε σχέση με τις αντίστοιχες στάθμες του περασμένου έτους είναι :

ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΑΣ ΤΑΥΡΩΠΟΥ

Στάθμη την 17-04-2017
790,41m Περιεχόμενο:
360.320.000 m³
Στάθμη την 17-04-2018 791,22 m 379.500.000 m³
Όριο ασφαλείας 784,00 m 223.000.000 m³
Εκμεταλλεύσιμο περιεχόμενο 156.500.000 m³

ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΑΣ ΣΜΟΚΟΒΟΥ

Στάθμη την 19-04-2017
359,50 m Περιεχόμενο:
130.130.000 m³
Στάθμη την 19-04-2018 364,55 m 161.380.000m³
Όριο ασφαλείας 100.000.000 m³
Εκμεταλλεύσιμο περιεχόμενο 61.380.000 m³

Ειδικά για τον ταμιευτήρα Ταυρωπού, αν και η στάθμη είναι υψηλή, δεν βρίσκεται στα μέγιστα δυνατά επίπεδα, παρόλο που αυτό ήταν δυνατό και αναμενόμενο σύμφωνα με τις πολύ υψηλές εισροές της υγρής περιόδου. Αυτό οφείλεται στην αστοχία στην διαχείριση που έγινε από την πλευρά της ΔΕΗ, αφού η λειτουργία του σταθμού για την αποφυγή υπερχείλισης κατά τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο, παρατάθηκε περισσότερο απ’ όσο έπρεπε, με αποτέλεσμα η στάθμη να βρίσκεται στα 791,22m αντί να βρίσκεται σε στάθμη πάνω από 791,80m, που αντιστοιχεί σε τουλάχιστον 15.000.000 m³ επιπλέον απόθεμα.

2. ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΡΔΕΥΟΜΕΝΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ 
Για την προσεχή αρδευτική περίοδο οι αρδευόμενες εκτάσεις αναμένεται να βρίσκονται συνολικά στα ίδια περσινά επίπεδα στο σύνολο, με σαφή αύξηση του βαμβακιού και μείωση του αραβοσίτου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Αγροτικής οικονομίας και κτηνιατρικής και του ΟΠΕΚΕΠΕ, η κατανομή των αρδεύσιμων καλλιεργειών στις εκτάσεις του Νομού εκτιμάται για την προσεχή αρδευτική περίοδο ως εξής:
• Βαμβάκι 400.000 στρέμματα (το 2017 καλλιεργήθηκαν περίπου 350.000 στρέμματα )
• Αραβόσιτος 22.000 στρέμματα (το 2017 καλλιεργήθηκαν περίπου 45.000 στρέμματα)
• Μηδική 180.000 στρέμματα (το 2017 καλλιεργήθηκαν περίπου 200.000 στρέμματα)
• Καπνά Βιρτζίνια 10.000 στρέμματα (το 2017 καλλιεργήθηκαν περίπου 9.000 στρέμματα)
• Βιομηχανική ντομάτα 5.000 στρέμματα (περίπου στα περσινά επίπεδα)
• Κηπευτικά 16.000 στρέμματα (περίπου στα περσινά επίπεδα)

3. ΑΡΔΕΥΟΜΕΝΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΝΑ ΠΗΓΗ ΥΔΡΟΛΗΨΙΑΣ
Οι καλλιεργούμενες εκτάσεις του Νομού αρδεύονται κατά κύριο λόγο από τους ταμιευτήρες Ταυρωπού και Σμοκόβου και από τις κρατικές και ιδιωτικές γεωτρήσεις. Στον παρακάτω πίνακα γίνεται εκτίμηση των αρδευόμενων εκτάσεων ανά πηγή υδροληψίας για την προσεχή αρδευτική περιόδο.
1. Από ταμιευτήρα Ταυρωπού, εντός δικτύου 92.000 στρέμματα
2. Από ταμιευτήρα Ταυρωπού, εκτός δικτύου 230.000 στρέμματα
3. Από ταμιευτήρα Σμοκόβου, κλειστό δίκτυο 33.000 στρέμματα
4. Από ταμιευτήρα Σμοκόβου, εκτός κλειστού δικτύου 120.000 στρέμματα
5. Από κρατικές και ιδιωτικές γεωτρήσεις 150.000 στρέμματα

4. ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΕΚΡΟΩΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΕΣ
Η υψηλή στάθμη στην οποία βρίσκεται ο ταμιευτήρας Ταυρωπού, δεν πρέπει να μας οδηγήσει σε εφησυχασμό και η διαχείριση και για την φετινή χρονιά πρέπει να γίνει με σύνεση, ώστε στο πέρας της αρδευτικής περιόδου να έχουμε στάθμη τέτοια που θα καλύψει μελλοντικές άνομβρες περιόδους, οι οποίες στατιστικά είναι αποδεδειγμένο ότι θα ακολουθήσουν.
Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη τα στατιστικά στοιχεία των παρελθόντων ετών, της ΔΕΗ, των ΤΟΕΒ, του ΟΠΕΚΕΠΕ και άλλων υπηρεσιών, καθώς και την εκτίμηση για τις αρδευόμενες εκτάσεις ανά καλλιέργεια και τα αποθέματα του ταμιευτήρα Πλαστήρα, σχεδιάστηκε ένα πρόγραμμα άρδευσης και έγινε μια πρόβλεψη των εκροών για την αρδευτική περίοδο. Επισημαίνεται ότι το προτεινόμενο σενάριο εκροών σχεδιάστηκε λαμβάνοντας υπόψη την παραδοχή ότι οι καιρικές συνθήκες την προσεχή αρδευτική περίοδο θα είναι οι κανονικές για την περιοχή μας. Στην περίπτωση που θα επικρατήσουν ξηροθερμικές συνθήκες (υψηλές θερμοκρασίες, λίβας, πλήρης ανομβρία κλπ), είναι αυτονόητο ότι οι εκροές από τους ταμιευτήρες θα προσαρμοστούν προς τα πάνω, ανάλογα και με τα διαθέσιμα αποθέματα. Αντίθετα, στην περίπτωση που οι βροχοπτώσεις είναι περισσότερες των αναμενομένων, οι εκροές θα προσαρμοστούν ανάλογα προς τα κάτω.
Για τον ταμιευτήρα Σμοκόβου επισυνάπτεται η εισήγηση του ΤΟΕΒ Θεσσαλιώτιδας ο οποίος είναι ο φορέας διαχείρισης του έργου Σμοκόβου.
Ως έναρξη της αρδευτικής περιόδου προτείνουμε να οριστεί η 1η Μαΐου με απόκλιση ±10 ημέρες, ανάλογα και με τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν την περίοδο εκείνη και με την εποχή της σποράς. Θα ληφθεί μέριμνα για προφυτρωτικά ποτίσματα, εφόσον απαιτηθούν.
Ως λήξη της αρδευτικής περιόδου προτείνουμε να οριστεί η 20η Αυγούστου με απόκλιση ±5 ημέρες, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν εκείνη τη περίοδο και ανάλογα με την κατάσταση των καλλιεργειών (πρώιμες ή όψιμες).
Για την χρονική περίοδο από την 21η Αυγούστου μέχρι την 10η Σεπτεμβρίου, προτείνεται να υπάρχει μια μικρή παροχή η οποία εκτιμούμε ότι πρέπει να κυμαίνεται σε 100.000 έως 300.000 m³/ημέρα από τον ταμιευτήρα Ταυρωπού, αφενός για την διατήρηση της οικολογικής παροχής στους επιφανειακούς αποδέκτες και αφετέρου για την κάλυψη των αναγκών των κηπευτικών και άλλων καλλιεργειών.
Επισημαίνουμε ότι αρμόδια υπηρεσία για την διαχείριση των υδάτων είναι η Διεύθυνση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας. Σε επίπεδο Νομού, η Διοίκηση της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας έχει μόνο συντονιστικό ρόλο.
Σε τοπικό επίπεδο τον πρώτο λόγο πρέπει να τον έχουν οι τοπικές κοινωνίες και φορείς, γιατί είναι οι μόνοι που έχουν πλήρη γνώση των υδατικών αναγκών της περιοχής, των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι αγρότες και των απαραίτητων παρεμβάσεων για την βελτίωση της διαδικασίας άρδευσης. Προκειμένου η αρδευτική περίοδος να κυλήσει ομαλά και να ικανοποιηθούν κατά τον καλύτερο τρόπο οι ανάγκες των καλλιεργειών, είναι απαραίτητη η συνεργασία και συνεννόηση όλων των εμπλεκομένων στην άρδευση, στα πλαίσια του άτυπου συντονιστικού οργάνου στις αποφάσεις του οποίου πρέπει όλοι να πειθαρχούν, λαμβάνοντας υπόψη ότι από τα νερά των ταμιευτήρων πρέπει να ποτιστεί το σύνολο των καλλιεργειών και ότι πρέπει να αποταμιευτεί νερό για μελλοντικές ξηρές περιόδους.
Τελειώνοντας θα πρέπει να επισημάνουμε, ότι το νερό είναι αγαθό το οποίο δεν είναι ανεξάντλητο και προκειμένου να εξασφαλίσουμε ότι και οι επόμενες γενιές θα το απολαμβάνουν τουλάχιστον όσο και εμείς σήμερα, πρέπει να προχωρήσουν λύσεις που πραγματικά συμβάλουν στην εξοικονόμησή του. Ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί από τους αρμόδιους φορείς στην μελέτη και ωρίμανση αρδευτικών έργων για διεκδίκηση Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, με σκοπό την μείωση του κόστους και τον εκσυγχρονισμό της αγροτικής παραγωγής.

Καρδίτσα
18-04-2018

ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΕΚΡΟΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΑ ΠΛΑΣΤΗΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2018

Α/Α ΜΗΝΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΟΛΑ (m³)
1 ΜΑΙΟΣ 10 ημέρες Χ 400.000 m³ 4.000.000 m³ 12.400.000 m³
10 ημέρες Χ 400.000 m³ 4.000.000 m³
11 ημέρες Χ 400.000 m³ 4.400.000 m³
2 ΙΟΥΝΙΟΣ 10 ημέρες Χ 800.000 m³ 8.000.000 m³ 28.000.000 m³
10 ημέρες Χ 900.000 m³ 9.000.000 m³
10 ημέρες Χ 1.100.000 11.000.000 m³
3 ΙΟΥΛΙΟΣ 10 ημέρες Χ 1.100.000 m³ 11.000.000 m ³ 39.400.000 m³
10 ημέρες Χ 1.300.000 m³ 13.000.000 m³
11 ημέρες Χ 1.400.000 m³ 15.400.000 m³
4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 10 ημέρες Χ 1.500.000 m³ 15.000.000 m³ 28.300.000 m³
10 ημέρες Χ 1.000.000 m³ 10.000.000 m³
11 ημέρες Χ 300.000 m³ 3.300.000 m³
5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 10 ημέρες Χ 100.000 m³ 1.000.000 m³ 1.000.000 m³
ΣΥΝΟΛΟ 109.100.000 m³

ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΚΡΟΩΝ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΑ ΠΛΑΣΤΗΡΑ ΚΑΤΑ ΧΡΗΣΗ
1 Για άρδευση από 01-05 έως 10-09-2018 109.100.000 m³
2 Για ύδρευση από 01-05 έως 31-08-2018 8.000.000 m³
3 ΣΥΝΟΛΟ 117.100.000 m³
4 Εκτιμώμενο περιεχόμενο και στάθμη την 10-09-2018 (με βάση τα αποθέματα την 19/04/2018) 263.400.000 m³
785,92 m





Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2017

Συνάντηση Σακελλαρίου - Τσιάκου στο Δημαρχείο Παλαμά

Επίσκεψη στο Δήμο Παλαμά έκανε ο Αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας κος Βασίλης Τσιάκος όπου και συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Γιώργο Σακελλαρίου.
Κατά την διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν εκτενώς θέματα που δημιουργήθηκαν κατά την διάρκεια της αρδευτικής περιόδου και οι λύσεις που πρέπει να δοθούν ενόψει της νέας.
Κοινό συμπέρασμα και των δύο ήταν ότι πρέπει άμεσα να δημιουργηθεί ενιαίος φορέας διαχείρισης ο οποίος θα διαχειρίζεται το νερό από τα σημεία υδροληψίας μέχρι και το καταλυτικό σημείο του.

Στη συνέχεια της συζήτησης ο κ. Τσιάκος ενημέρωσε τον κ. Σακελλαρίου ότι στο περιφερειακό συμβούλιο της 25/10/2017 θα συζητηθεί και θα αποφασιστεί η κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης για την κατασκευή του έργου «ΟΔΟΣ ΔΕΛΤΑ – ΠΑΛΑΜΑ» και στόχος της Περιφέρειας είναι να γίνει η δημοπράτηση και να έχουμε ανάδοχο μέχρι το τέλος  του έτους.

Η οδική σύνδεση του Παλαμά με τον Ε65 είναι ένα μεγάλο έργο που θα βγάλει τον Παλαμά από την απομόνωση. Τέλος ο κ. Τσιάκος συνεχάρη την τεχνική υπηρεσία του Δήμου για την ετοιμότητα που δείχνει και έχει καταθέσει μελέτες για όσα έργα έχουν προκηρυχθεί κατά τη διάρκεια αυτής της δημοτικής αρχής, παρά την ελλιπή στελέχωση και δεσμεύτηκε ότι θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να ενταχθούν τα δύο σημαντικά έργα που κατέθεσε ο Δήμος στο πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης και αφορούν στη μεταφορά νερού από τον ποταμό Καλέντζη στον Λείψιμο και στον Σοφαδίτη και την άρδευση δημοτικών κτημάτων με κλειστά κυκλώματα.
Τα δύο έργα έχουν το καθένα από αυτά προϋπολογισμό από 5.000.000 €.

Η συνάντηση επιβεβαίωσε την άριστη σχέση που έχουν οι δύο αιρετοί αλλά και την άψογη συνεργασία της Περιφέρειας και του Δήμου.



Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016

Μήνυμα του Αντιπεριφερειάρχη κ. Β. Τσιάκου για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ

Ο ελληνικός λαός τιμά σήμερα την ιστορική επέτειο του ηρωικού «ΟΧΙ» που είπε πριν από 76 χρόνια προς τους Γερμανούς και Ιταλούς κατακτητές. Τιμούμε την επέτειο αντίστασης των Ελλήνων που πολέμησαν γενναία τα σχέδια των Φασιστών και Ναζί κατακτητών.
Η 28η Οκτωβρίου είναι ημέρα μνήμης, ημέρα κατά την οποία αποτίουμε φόρο τιμής στους χιλιάδες Έλληνες και Ελληνίδες που πολέμησαν και έδωσαν το αίμα τους για την πατρίδα μας. Έδωσαν το αίμα τους για να μπορούμε εμείς να είμαστε ελεύθεροι.
Με το δικό τους παράδειγμα συνεχίζουμε και σήμερα.
Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και παρά τις νέες προκλήσεις που δεχόμαστε, ο Ελληνικός Λαός σταθερά προσηλωμένος στις αξίες του Έθνους, στις αξίες της θρησκείας μας, στις αξίες της μακραίωνης παράδοσης μας, αλλά και στις ανθρώπινες αξίες είναι ενωμένος απέναντι στις όποιες εθνικές προκλήσεις.
Η βαριά ιστορία που έχουμε κληρονομήσει, πάντα μας οδηγεί και πάντα μας κατευθύνει.
Σήμερα τιμούμε το παρελθόν μας και αναπολώντας την ιστορία παραδειγματιζόμαστε για το παρόν και το μέλλον.

          Βασίλειος Τσιάκος
Αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016

Συνάντηση του Αντιπεριφερειάρχη με τους προέδρους των Τοπικών Κοινοτήτων του Δήμου Παλαμά

Συνάντηση, με τους προέδρους των τοπικών διαμερισμάτων του Δήμου Παλαμά είχε στο γραφείο του ο αντιπεριφερειάρχης κ. Βασίλης Τσιάκος.

Η συνάντηση έγινε στο ίδιο πλαίσιο όπως και με τους προέδρους του Δήμου Καρδίτσας και στόχος ήταν να υπάρξει διάλογος και επισκόπηση της υπάρχουσας κατάστασης στις Τοπικές Κοινότητες, ώστε όπου χρειάζεται να υπάρξει παρέμβαση της Αντιπεριφέρειας για ζητήματα που άπτονται της αρμοδιότητάς της.

Όπως είπε εισαγωγικά ο αντιπεριφερειάρχης κ. Βασίλης Τσιάκος η συνεργασία με όλους τους θεσμικούς εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι άριστη. Μάλιστα το αποτέλεσμα αυτής της ομαλής συνεργασίας είναι τα περισσότερα ζητήματα που ανακύπτουν στις τοπικές κοινωνίες και στα οποία μπορεί να επέμβει η Αιρετή Περιφέρεια, αντιμετωπίζονται άμεσα και με τον καλύτερο τρόπο.

Όπως εξήγησε προς τους προέδρους οι παρεμβάσεις που γίνονται είναι σημαντικές και αλλάζουν τον χάρτη στον αγροτικό χώρο. Ενδεικτικά ανέφερε τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει στη κατασκευή, συντήρηση και βελτίωση των αρδευτικών έργων, στην υπογείωση  τμήματος του αρδευτικού δικτύου, στη συντήρηση και κατασκευή του αγροτικού οδικού δικτύου, στην εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και υδάτινων πόρων, άρα και στη μείωση του κόστους άρδευσης, με την τοποθέτηση inverter, στις μεγάλες παρεμβάσεις που έγιναν και συνεχίζουν να γίνονται στα αντιπλημμυρικά έργα, στο καθαρισμό των αποστραγγιστικών τάφρων  και καναλιών, στο εκτενές πρόγραμμα που εφαρμόστηκε σε συνεργασία με το Δήμο Παλαμά για τον αγροτικό εξηλεκτρισμό, στα έργα που έγιναν σε περιπτώσεις αναδασμών κ.α.

Ο κ. Τσιάκος  υπογράμμισε επίσης ότι στο επόμενο διάστημα, παρά το γεγονός ότι η εξεύρεση πιστώσεων είναι δύσκολη υπόθεση, με την ουσιαστική συμβολή του Περιφερειάρχη κ. Αγοραστού έχουν δεσμευθεί κονδύλια για παρεμβάσεις και συντηρήσεις, οι οποίες στοχεύουν στη στήριξη των κατοίκων της υπαίθρου, με παράλληλη στήριξη του αγροτικού τομέα στον οποίο και δραστηριοποιείται το μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού.

Ο Αντιπεριφερειάρχης έκανε ξεχωριστή αναφορά στο θέμα της μελέτης και κατασκευής του Δέλτα Παλαμά, το οποίο αποτελεί σημαντική παρέμβαση στον τοπική οδική κυκλοφορία και το οποίο προχωρά σε αγαστή συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή Παλαμά.

Από την πλευρά τους οι πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων εξέφρασαν τις ευχαριστίες τους προς τον Περιφερειάρχη και τον Αντιπεριφερειάρχη ενώ υπογράμμισαν πως υπάρχει πολύ καλή συνεργασία με την Αντιπεριφέρεια,  γεγονός που τελικά αποβαίνει προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Ακόμη ζήτησαν από τον Αντιπεριφερειάρχη περισσότερες παρεμβάσεις, με έργα και δράσεις στις κοινότητές τους, ώστε να βελτιωθούν περισσότερο οι υποδομές στον αγροτικό χώρο.

Στη συνάντηση εκτός από τον κ. Τσιάκο παραβρέθηκαν ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης κ. Κ. Νούσιος, οι περιφερειακοί σύμβουλοι κ.κ. Ο. Ψαχούλας και Δ. Αναγνωστόπουλος, ο Δ/ντης Τεχνικών Έργων κ.  Δ. Κουτρομάνος και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Από το γραφείο τύπου της Π.Ε. Καρδίτσας

πηγή
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016

Τον Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας επισκέφθηκε το προεδρείο της Ενωσης Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων

Τον αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας κ. Βασίλη Τσιάκο επισκέφθηκε στο γραφείο του το προεδρείο της Ένωσης Δημοτικών και Τοπικών κοινοτήτων.

Οι εκπρόσωποι της ένωσης, μαζί και ο πρόεδρος Τ.Κ. Ιτέας Βαγγέλης Λύτρας, ενημέρωσαν τον κ. Τσιάκο για διάφορα ζητήματα ενώ στάθηκαν ιδιαίτερα στα θεσμικά θέματα που απασχολούν το χώρο της αυτοδιοίκησης καθώς επίσης και σε ζητήματα που άπτονται της καθημερινότητας των πολιτών.

Ο κ. Τσιάκος από την πλευρά του αφού τους άκουσε με προσοχή υπογράμμισε πως η πόρτα του γραφείου του είναι πάντα ανοικτή για όλους και ιδιαίτερα για τα στελέχη του χώρου της Αυτοδιοίκησης, τα οποία χαρακτήρισε στυλοβάτες της αυτοδιοικητικής υπαίθρου.
«Τόσο εσείς από την πλευρά σας ως στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης όσο και εμείς ως Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση έχουμε ένα και μοναδικό στόχο: Την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των συμπολιτών μας τους οποίους και εκπροσωπούμε. Με αυτό το γνώμονα κινούμαστε μέχρι σήμερα και έτσι θα συνεχίσουμε τόνισε» ο κ. Τσιάκος.

Επίσης πρόσθεσε πως η τοπική και η περιφερειακή αυτοδιοίκηση συνεργάζονται στενά προς όφελος της περιοχής μας. Τέλος αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί μια νέα ευρύτερη συνάντηση, η οποία θα έχει ως στόχο να γίνει αναλυτική συζήτηση των κοινών θεμάτων που απασχολούν τις δύο πλευρές στα πλαίσια της καλύτερης δυνατής συνεργασίας.



Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Περιφέρειας Καρδίτσας

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο κ. Σκουρλέτης να αφήσει τις ιδεοληπτικές εμμονές για το έργο του Αχελώου
Δήλωση του αντιπεριφερειάρχη κ. Β. Τσιάκου για τις τελευταίες ανακοινώσεις του υπουργού περιβάλλοντος
Με μια δήλωση του ο Υπουργός Περιβάλλοντος κ. Σκουρλέτης επιχειρεί να θέσει τέλος σε ένα μεγάλο και ελπιδοφόρο έργο, το έργο του Αχελώου. Η απόφαση του όπως ανακοινώθηκε στους εκπροσώπους των θεσσαλικών φορέων ότι οι Θεσσαλοί θα πρέπει να ξεχάσουν το έργο της μερικής μεταφοράς νερού του Αχελώου στη Θεσσαλία, από αυτό που περισσεύει και χύνεται τους χειμερινούς μήνες άσκοπα στη θάλασσα, γιατί περί αυτού πρόκειται, αποτελεί μνημείο πολιτικής αβελτηρίας. Η εμμονή του κ. Σκουρλέτη και πολλών ακόμη στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ με ένα έργο για το οποίο έχουν δαπανηθεί εκατοντάδες εκατομμύρια και το οποίο μόνο θετικά μπορεί να έχει για την εθνική οικονομία και για τα συμφέροντα ΟΛΩΝ των κατοίκων της χώρας έχει ξεπεράσει πλέον τα όρια της ιδεοληψίας και ανάγεται σε άλλες σφαίρες.
Εμείς οι εκπρόσωποι των κατοίκων της Θεσσαλίας εκφράζοντας τη συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων της περιοχής μας δεν πρόκειται να επιτρέψουμε σε κανέναν να θέσει οριστική ταφόπλακα σε ένα έργο που οραματίστηκαν οι παππούδες και οι πατεράδες μας και που μπορεί να εξασφαλίσει το μέλλον των παιδιών μας. Να είναι σίγουρος ο κ. Σκουρλέτης και οι ομοϊδεάτες του πως θα μας βρίσκουν συνεχώς απέναντί τους μέχρι να δικαιωθούμε.

Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 22 Απριλίου 2015

Ευρεία σύσκεψη εκπροσώπων φορέων της Καρδίτσας για την φετινή αρδευτική περίοδο

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σύσκεψη του άτυπου συντονιστικού οργάνου για την άρδευση πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί της Τετάρτης στα γραφεία της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας, με πρωτοβουλία του αντιπεριφερειάρχη κ. Β. Τσιάκου και με τη συμμετοχή αυτοδιοικητικών παραγόντων αλλά και εκπροσώπων των εμπλεκόμενων φορέων.
Στη σύσκεψη ακούστηκαν οι απόψεις των πολιτικών και υπηρεσιακών παραγόντων για την φετινή αρδευτική περίοδο, ενώ κοινός τόπος ήταν η επιδίωξη όλων των εμπλεκομένων να γίνει η διαχείριση του πολύτιμου αγαθού, με τρόπο που αγροτικός κόσμος να πετύχει τη μεγίστη δυνατή αξιοποίηση του για τις καλλιέργειες αλλά και το περιβάλλον να προστατεύεται, περιορίζοντας στο ελάχιστο την σπατάλη.

Εισαγωγικά ο Αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας κ. Βασίλης Τσιάκος υπογράμμισε ότι "πάγιο αίτημα της αιρετής περιφέρειας είναι η σύσταση ενός φορέα διαχείρισης που θα βρίσκεται στην αρμοδιότητα της, ώστε να αποφεύγονται οι ανούσιες αντιπαραθέσεις και οι εσφαλμένες παρεμβάσεις των καθ ύλην αρμοδίων που συνήθως δημιουργούν μεγαλύτερα προβλήματα από τα όσα επιχειρούν να λύσουν. Η Αιρετή Περιφέρεια είναι ο θεσμός που γνωρίζει καλύτερα από όλους τις αρδευτικές ανάγκες του Θεσσαλικού διαμερίσματος και για αυτό είναι σωστό και δίκαιο να αποφασίζει για την ορθολογική κατανομή των υδάτων. Κάνοντας ένα σύντομο απολογισμό της περυσινής χρονιάς υπογράμμισε ότι αν εξαιρέσουμε κάποιες μικροαρρυθμίες που παρατηρήθηκαν σε ορισμένες περιοχές, η αρδευτική περίοδος εξελίχτηκε ικανοποιητικά παρά το γεγονός ότι προς το τέλος της παρατηρήθηκαν λανθασμένες αποφάσεις της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για εκταμίευση ποσοτήτων νερού που δεν ήταν απαραίτητες για τους καλλιεργητές της Καρδίτσας, με αποτέλεσμα να αδικηθούν κατάφωρα οι καλλιεργητές του ΤΟΕΒ Ταυρωπού". 
Τέλος έκανε λόγο για το καλό επίπεδο συνεργασίας που είχε η Αντιπεριφέρεια με όλους τους τοπικούς εμπλεκόμενους με την άρδευση φορείς.

Σε ότι αφορά πάντως τον απολογισμό για τους δύο ταμιευτήρες του νομού ο αντιπεριφερειάρχης είπε πως σε ότι αφορά τη λίμνη Πλαστήρα η στάθμη της κινήθηκε στο οικολογικό όριο ενώ η στάθμη της λίμνης Σμοκόβου έπεσε αρκετά.
Στη συνέχεια παρουσιάστηκε στη σύσκεψη η εισήγηση των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων για τη φετινή αρδευτική περίοδο για την οποία ο Αντιπεριφερειάρχης υπογράμμισε πως είναι εξίσου δύσκολη με την περυσινή ενώ οι στόχοι παραμένουν οι ίδιοι: Πλήρης κάλυψη των αναγκών των αγροτών της Καρδίτσας και ταυτόχρονα μέγιστη εξοικονόμηση των υδάτινων πόρων.

Η εισήγηση για τη φετινή χρονιά
Ο χειμώνας που ακολούθησε ήταν σχετικά πλούσιος υδρολογικά, με αποτέλεσμα να αναπληρωθεί μέρος των υδάτινων αποθεμάτων, χωρίς όμως η στάθμη των λιμνών να προσεγγίσει τα ανώτατα όρια. Στόχος μας για την προσεχή αρδευτική περίοδο είναι να εξασφαλίσουμε επαρκή άρδευση για τις καλλιέργειες, χωρίς όμως να καταναλώσουμε όλη την ποσότητα νερού που αποταμιεύτηκε, αφήνοντας τους ταμιευτήρες στην υψηλότερη δυνατή στάθμη. Με τον τρόπο αυτό θα εξασφαλίσουμε τόσο την περιβαλλοντική ισορροπία των ταμιευτήρων και επιφανειακών αποδεκτών του Νομού, αλλά κυρίως θα εξασφαλίσουμε την επάρκεια νερού για άρδευση σε μελλοντικές ξηρές περιόδους.
Για τον σχεδιασμό του προγράμματος άρδευσης πρέπει να ληφθούν υπόψη βροχομετρικά και υδρολογικά δεδομένα, το ύψος των αποθεμάτων στους ταμιευτήρες, η έκταση και οι καλλιέργειες που προβλέπεται να αρδευτούν, ώστε να κάνουμε μια ρεαλιστική πρόβλεψη των υδάτων που θα καταναλωθούν, πάντα με τη λογική της κάλυ-ψης των αναγκών των καλλιεργειών και της εξοικονόμησης νερού για το μέλλον.

1. ΒΡΟΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΚΑΙ ΥΔΡΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.
Όπως αναφέρθηκε, ο φετινός χειμώνας ήταν σχετικά πλούσιος υδρολογικά, με αποτέλεσμα να υπάρξει μερική αναπλήρωση των αποθεμάτων των ταμιευτήρων που καταναλώθηκαν την προηγούμενη αρδευτική περίοδο, ενώ ανάλογες είναι οι επιπτώσεις και στη στάθμη των γεωτρήσεων.
Στη λίμνη Πλαστήρα το διαθέσιμο απόθεμα μέχρι σήμερα είναι περίπου 15.000.000 m³ μεγαλύτερο από την περσινή περίοδο, ενώ αντίθετα στη λίμνη Σμοκόβου το απόθεμα υπολείπεται κατά 13.000.000 m³ από την περσινή περίοδο.

Σύμφωνα με τα μετεωρολογικά δεδομένα, από την λήξη της περσινής αρδευτικής περιόδου μέχρι σήμερα είχαμε τις παρακάτω τιμές, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και την μέση τιμή πενταετίας:
01-09-2013 έως 06-04-2014 356,08 mm ύψους βροχής
01-09-2014 έως 06-04-2015 510 mm ύψους βροχής
Μέσος όρος τελευταίας πενταετίας 496,8 mm ύψους βροχής

Οι στάθμες των ταμιευτήρων σε σχέση με τις αντίστοιχες στάθμες του περασμένου έτους είναι :
ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΑΣ ΤΑΥΡΩΠΟΥ
Στάθμη την 20-04-2014
789,30 Περιεχόμενο:
334.600.000 m³
Στάθμη την 20-04-2015 790,01 m 350.240.000 m³
Όριο ασφαλείας 784,00 m 223.000.000 m³
Εκμεταλλεύσιμο περιεχόμενο 127.240.000 m³

ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΑΣ ΣΜΟΚΟΒΟΥ
Στάθμη την 16-04-2014 363,20 m Περιεχόμενο: 153.000.000m³
Στάθμη την 16-04-2015 361,10 m 140.500.000 m³
Όριο ασφαλείας 100.000.000 m³
Εκμεταλλεύσιμο περιεχόμενο 40.500.000 m³

2. ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΡΔΕΥΟΜΕΝΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ 
Για την προσεχή αρδευτική περίοδο οι αρδευόμενες εκτάσεις αναμένεται να τροποποιηθούν σε σχέση με τα περσινά δεδομένα με σαφή τάση μείωσης της καλλιέργειας βάμβακος και αραβοσίτου και αύξηση της καλλιέργειας σιτηρών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Αγροτικής οικονομίας και κτηνιατρικής και του ΟΠΕΚΕΠΕ, η κατανομή των αρδεύσιμων καλλιεργειών στις εκτάσεις του Νομού εκτιμάται για την προσεχή αρδευτική περίοδο ως ε-ξής:
• Βαμβάκι 410.000 στρέμματα (το 2014 καλλιεργήθηκαν περίπου 480.000 στρέμματα )
• Αραβόσιτος 45.000 στρέμματα (το 2013 καλλιεργήθηκαν περίπου 50.000 στρέμματα)
• Μηδική 75.000 στρέμματα (περίπου στα ίδια περσινά επίπεδα)
• Καπνά Βιρτζίνια 10.000 στρέμματα (περίπου στα περσινά επίπεδα)
• Βιομηχανική ντομάτα 5.000 στρέμματα (περίπου στα περσινά επίπεδα)
• Κηπευτικά 16.000 στρέμματα (περίπου στα περσινά επίπεδα)

Οι παραπάνω εκτάσεις εκτιμήθηκαν λαμβάνοντας υπόψη τις παρακάτω παραμέτρους:
• Τις χαμηλές τιμές και ζήτηση βαμβακιού και αραβοσίτου κατά την περσινή περίοδο
• Τις υψηλές τιμές και την υψηλή ζήτηση σκληρού σιταριού κατά την περσινή περίοδο

3. ΑΡΔΕΥΟΜΕΝΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΝΑ ΠΗΓΗ ΥΔΡΟΛΗΨΙΑΣ
Οι καλλιεργούμενες εκτάσεις του Νομού αρδεύονται κατά κύριο λόγο από τους ταμιευτήρες Ταυρωπού και Σμοκόβου και από τις κρατικές και ιδιωτικές γεωτρήσεις. Στον παρακάτω πίνακα γίνεται εκτίμηση των αρδευόμενων εκτάσεων ανά πηγή υδροληψίας για την προσεχή αρδευτική περίοδο.
1. Από ταμιευτήρα Ταυρωπού, εντός δικτύου 92.000 στρέμματα
2. Από ταμιευτήρα Ταυρωπού, εκτός δικτύου 170.000 στρέμματα
3. Από ταμιευτήρα Σμοκόβου, κλειστό δίκτυο 33.000 στρέμματα
4. Από ταμιευτήρα Σμοκόβου, εκτός κλειστού δικτύου 100.000 στρέμματα
5. Από κρατικές και ιδιωτικές γεωτρήσεις 150.000 στρέμματα

4. ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΕΚΡΟΩΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΕΣ
Λαμβάνοντας υπόψη τα στατιστικά στοιχεία των παρελθόντων ετών, της ΔΕΗ, της ΔΕΒ, των ΤΟΕΒ, του ΟΠΕΚΕΠΕ και άλλων υπηρεσιών, καθώς και την εκτίμηση για τις αρδευόμενες εκτάσεις ανά καλλιέργεια και τα αποθέματα του ταμιευτήρα Πλαστήρα, σχεδιάστηκε ένα πρόγραμμα άρδευσης και έγινε μια πρόβλεψη των εκροών για την αρδευτική περίοδο. Επισημαίνεται ότι το προτεινόμενο σενάριο εκροών σχεδιάστηκε λαμβάνοντας υπόψη την οψιμότητα των καλλιεργειών και την παραδοχή ότι οι καιρικές συνθήκες την προσεχή αρδευτική περίοδο θα είναι οι κανονικές για την περιοχή μας. Στην περίπτωση που θα επικρατήσουν ξηροθερμικές συνθήκες (υψηλές θερμοκρασίες, λίβας, πλήρης ανομβρία κλπ), είναι αυτονόητο ότι οι εκροές από τους ταμιευτήρες θα προσαρμοστούν προς τα πάνω, ανάλογα και με τα διαθέσιμα αποθέματα.
Αντίθετα, στην περίπτωση που οι βροχοπτώσεις είναι περισσότερες των αναμενομένων, οι εκροές θα προσαρμοστούν ανάλογα προς τα κάτω.

Για τον ταμιευτήρα Σμοκόβου θα τηρηθεί η εισήγηση του ΤΟΕΒ Θεσσαλιώτιδας ο οποίος είναι ο φορέας διαχείρισης του έργου Σμοκόβου.

Έναρξη – Λήξη αρδευτικής περιόδου
Λόγω των υψηλών βροχοπτώσεων του Απριλίου, η σπορά γίνεται όψιμη και για το λόγο αυτό ως έναρξη της αρδευτικής περιόδου προτείνουμε να οριστεί η 10η Μαΐου με απόκλιση ±10 ημέρες, ανάλογα και με τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν την περίοδο εκείνη και με την εποχή της σποράς. Θα ληφθεί μέριμνα για προφυτρωτικά ποτίσματα, εφόσον απαιτηθούν.

Ως λήξη της αρδευτικής περιόδου προτείνουμε να οριστεί η 20η Αυγού-στου με απόκλιση ±5 ημέρες, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν εκείνη τη περίοδο και ανάλογα με την κατάσταση των καλλιεργειών (πρώιμες ή όψιμες).

Για την χρονική περίοδο από την 21η Αυγούστου μέχρι την 10η Σεπτεμβρίου, προτείνεται να υπάρχει μια μικρή παροχή η οποία εκτιμούμε ότι πρέπει να κυμαίνεται σε 100.000 έως 300.000 m³/ημέρα από τον ταμιευτήρα Ταυρωπού, αφενός για την διατήρηση της οικολογικής παροχής στους επιφανειακούς αποδέκτες και αφετέρου για την κάλυψη των αναγκών των κηπευτικών και άλλων καλλιεργειών.
Επισημαίνουμε ότι αρμόδια υπηρεσία για την διαχείριση των υδάτων είναι η Διεύθυνση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας-Στερεάς Ελ-λάδας.
Σε επίπεδο Νομού, η Διοίκηση της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας έχει μόνο συντονιστικό ρόλο.
Σε τοπικό επίπεδο τον πρώτο λόγο πρέπει να τον έχουν οι τοπικές κοινωνίες και φορείς, γιατί είναι οι μόνοι που έχουν πλήρη γνώση των υδατικών αναγκών της περιοχής, των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι αγρότες και των απαραίτητων παρεμβάσεων για την βελτίωση των συνθηκών για τους αγρότες. Προκειμένου η αρδευτική περίοδος να κυλήσει ομαλά και να ικανοποιηθούν κατά τον καλύτερο τρόπο οι ανάγκες των καλλιεργειών, είναι απαραίτητη η συνεργασία και συνεννόηση όλων των εμπλεκομένων στη άρδευση στα πλαίσια του άτυπου συντονιστικού οργάνου, λαμβάνοντας υπόψη ότι από τα νερά των ταμιευτήρων πρέπει να ποτίσουμε το σύνολο των καλλιεργειών και ότι πρέπει να αποταμιεύσουμε νερό για μελλοντικές ξηρές περιόδους.
Τελειώνοντας θα πρέπει να επισημάνουμε, ότι το νερό είναι αγαθό το οποίο δεν είναι ανεξάντλητο και προκειμένου να εξασφαλίσουμε ότι και οι επόμενες γενιές θα απολαμβάνουν τουλάχιστον όσο και εμείς σήμερα, πρέπει να προχω-ρήσουν λύσεις που πραγματικά συμβάλουν στην οικονομία νερού. Ενόψει και της νέας προγραμματικής περιόδου (ΣΕΣ) 2014-2020, στην οποία θα δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην ενίσχυση των υποδομών του αγροτικού τομέα, θα πρέπει όλοι οι φορείς να προετοιμαστούν κατάλληλα για να διεκδικήσουν έργα μείωσης του κόστους και εκσυγχρονισμού της παραγωγής.

Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν οι παρακάτω εκπρόσωποι φορέων: 
Φώτης Αλεξάκος Δήμαρχος Καρδίτσας,
Κωτσός Γεώργιος Δήμαρχος Μουζακίου,
Σακελλαρίου Γεώργιος Δήμαρχος Παλαμά,
Τζέλλας Κώστας Αντιδήμαρχος Παλαμά,
Φούντας Γεώργιος Αντιδήμαρχος Μουζακίου,
Αγγελόπουλος Βασίλης Αντιδήμαρχος Σοφάδων,
Μπουραζάς Πέτρος Αντιδήμαρχος Δ. Πλαστήρα,
Ιτούδης Γεώργιος Αντιδήμαρχος Δομοκού,
Χ. Σταμούλης Π.Ε. Καρδίτσας,
Σουλιώτη Γρηγόριος Δ/ντης Υδάτων Θεσσαλίας,
Παπαρίζου Αγορίτσα Γενική Διευθύντρια Αποκεντρωμένης διοίκησης Θ.Στ.Ε, ,
Αγναντόπουλος Βασίλειος ΤΟΕΒ Θεσσαλιώτιδος,
Σανούδος Ι-ωάννης Τεχν. Σύμβουλος ΤΟΕΒ,
Σπανός Παύλος, Σκαρπέλος Κων/νος 6,7η ζώνη Θεσσαλιώτιδος ,
Τσιμπερούδης Γεώργιος πρόεδρος 5η ζώνης Θεσσαλιώτιδος,
Ρίζος Δημήτριος προϊστάμενος ΔΑΟΚ Π.Ε. Φθιώτιδας,
Αλεξίου Δημήτριος τμ ΦΖΠ Δ-ΔΟΚ ΠΕ Φθιώτιδας,
Κατσικά Ευαγγελία ΔΑΟΚ Π.Ε. Φθιώτιδας,
Στάλιας Θεοδόσης Δ/ντης ΥΗΣ Λ. Πλαστήρα,
Μασούρας Ηρακλής Δ/ντης ΤΟΕΒ Σελλάνων,
Μπαλαμώτης Ιωάννης Περιφέρεια Θεσσαλίας,
Κίσσα Μαρία Περιφέρεια Θεσσαλίας,
Μιχόπουλος Παναγιώτης Δ.Α.Ο. Κ.Π.Ε. Καρδίτσας,
Μπάρας Κων/νος ΤΟΕΒ Ταυρωπού,
Κωνσταντής Δημήτριος ΚΕΨΕ Θεσσαλίας.



Διαβάστε Περισσότερα »