Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Μητροπολίτης Κύριλλος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Μητροπολίτης Κύριλλος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

Ο Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος καί Φαναριοφερσάλων Κύριλλος προς Αρχιεπίσκοπο Αθηνών

"Τα μητροπολιτικά μου καθήκοντα τα ασκώ με συνέπεια και φόβο Θεού. Κι όταν κάποιες φορές η φωνή μου δεν με βοηθάει, ο γραπτός λόγος μου καλύπτει τις πνευματικές ανάγκες των πιστών...".

Ανοικτή επιστολή του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Κυρίλλου προς τον Μακαριώτατον Αρχιεπίσκοπον Αθηνών κ. Ιερώνυμον & τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου

Μακαριώτατε και άγιοι αδελφοί,

Ελαβα την κοινοποίηση με αριθμ. Πρωτ. 165/13.1.2014 του εγγράφου που αποστείλατε «προς τον εντιμότατον Πρόεδρον του Συμβουλίου της Επικρατείας κ. Σωτήριον Ρίζον διά του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», με το οποίο ζητάτε την ενεργοποίηση του άρθρου 34 του Ν. 590/1977 όσον αφορά στην ικανότητά μου να ασκώ τα μητροπολιτικά μου καθήκοντα.
Στο έγγραφο αναφέρετε ότι για την απόφαση Σας αυτή λάβατε ύπ' όψιν Σας «επιστολικάς και προφορικάς μαρτυρίας πλειάδος φορέων και ιδιωτών». 
Επειδή οι προφορικές μαρτυρίες είναι «έπεα πτερόεντα» θα Σας παρακαλούσα να δημοσιεύσετε τις επιστολικές σας μαρτυρίες, όπως κάνω κι εγώ που αναφέρω τις επιστολές του κ. Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας, του κ. Δημάρχου Καρδίτσας, το ψήφισμα των αρχιερατικών Επιτρόπων της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλιώτιδος καί Φαναριοφερσάλων καθώς καί τίς μαρτυρίες εκλεκτών συμπολιτών καί άλλων εργαζομένων της περιφερείας μου, πού διαφωνούν μέ τή ληφθείσα απόφαση Σας.
Κάνετε λόγο επίσης γιά τήν ενώπιον Σας καί τών μελών της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου παρουσία μου τήν 10η Οκτωβρίου 2013 όταν έκλήθην νά δώσω πρόσθετες πληροφορίες γιά ένα συγκεκριμένο ζήτημα της Ιεράς Μητροπόλεως, πού μέ τή χάρη τοϋ Θεοϋ διακονώ τά τελευταία εννέα χρόνια.
Τότε, Μακαριώτατε καί άγιοι αδελφοί, δέν πίστευα ότι ή παρουσία μου εκεί ήταν απόδειξη γιά τήν ικανότητα μου ώς Επισκόπου.

Έκλήθην γιά ένα συγκεκριμένο λόγο, άν καί τά έντυπα καί ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης άφηναν νά εννοηθεί ότι άλλος ήταν ό πραγματικός λόγος της προσκλήσεως σας.
Γράφτηκε τότε, ιδίως σέ εκκλησιαστικού ενδιαφέροντος ίστοσελίδες τοϋ διαδικτύου, ότι ή πρόσκληση μου αυτή ήταν απαρχή των μελλοντικών εξελίξεων, της εκούσιας ή της αναγκαστικής παραιτήσεως μου. Και σήμερα όλα αυτά δικαιώνονται.
Δεν έγνώριζα τότε τίς πραγματικές Σας προθέσεις και έσπευσα να δώσω εξηγήσεις για ένα συγκεκριμένο διοικητικό θέμα και όχι για όλη τήν υπόσταση μου.
Μέσα σέ 15 ή 20 λεπτά τής ώρας πού κράτησε ή συνομιλία μας καταλάβατε, Μακαριώτατε καί άγιοι αδελφοί, ότι ευρίσκομαι «εις εξόχως προβληματικήν κατάστασιν»; 

Μία επίσκεψη σέ ειδικό Ιατρό κρατά περίπου μία ώρα καί έπειτα άπό εξειδικευμένες εξετάσεις ό θεράπων ιατρός αποφαίνεται γιά τό θέμα. Έσεΐς, αν καί μή ειδικοί, σέ πολύ λίγο χρόνο μπορέσατε νά καταλάβετε ότι ευρίσκομαι «εις εξόχως προβληματικήν κατάστασιν έξ έπόψεως υγείας, διαύγειας καί επικοινωνίας»; 
Πολύ σκληροί χαρακτηρισμοί αυτοί, Μακαριώτατε καί άγιοι αδελφοί.
Άν καί μή ειδικοί, όπως προανέφερα, ξεπεράσατε τίς ικανότητες τών θεραπόντων Ιατρών μου, οι όποιοι με τή φαρμακευτική αγωγή πού προτείνουν αξιολογούν ώς σταθερή καί τόν τελευταίο καιρό ώς βελτιούμενη τήν κατάσταση μου.
Είμαι πράγματι 76 ετών μέ τή βοήθεια τού Θεού.
Ένας άνθρωπος τής ηλικίας μου έχει συνήθως κάποια προβλήματα υγείας, τά όποια ή σύγχρονη ιατρική επιστήμη κατορθώνει πολλές φορές νά τά υπερνικά. Έσεΐς όμως έχετε προφανώς άλλη άποψη. Γιά τή στάση σας αυτή θά ήθελα νά εκφράσω τήν πικρία μου καί τή βαθειά μου θλίψη.

Παρ' όλα βέβαια τά ζητήματα υγείας μου, πού όλοι έξ άλλου οι κάποιας ηλικίας λίγο-πολύ έχουμε, ήμουν καί είμαι πάντοτε παρών. Ποτέ δέν έλειψα άπό καμιά διοικητική αλλά ούτε καί ποιμαντική μου υποχρέωση. Τά μητροπολιτικά μου καθήκοντα, τόσο στή διοίκηση τά πρωινά όσο καί στή διαποίμανση τού λαού τού Θεού τίς υπόλοιπες ώρες τής ημέρας κατά τους εσπερινούς, τίς κυριακάτικες θείες Λειτουργίες καί τίς εορταστικές χοροστασίες, τά ασκώ μέ συνέπεια καί φόβο Θεού. Κι όταν κάποιες φορές ή φωνή μου δέν μέ βοηθάει, ό γραπτός λόγος μου καλύπτει τίς πνευματικές ανάγκες τών πιστών.

Ή γλώσσα, όπως γνωρίζετε Μακαριώτατε καί άγιοι αρχιερείς, έχει πολλούς τρόπους νά εκφραστεί. Έξ άλλου καί τό αποστολικό «έάν ταΐς γλώσσαις τών ανθρώπων καί τών αγγέλων λαλώ, άγάπην δέ μή έχω, γέγονα χαλκός ήχων ή κύμβαλον άλαλάζον» (Κορινθ. Α', 13, 1) αναφέρεται κυρίως στή χρήση τής γλώσσας καί τών λέξεων, τή λεκτική επικοινωνία. Ή αγάπη μου όμως προς τό ποίμνιο μου αποδεικνύεται σέ κάθε περίσταση καί μέ κάθε μορφή. Άν κάποια φορά αδυνατώ νά αναγνώσω δυνατά ένα κείμενο, ό διάκονος ή άλλος κληρικός αναλαμβάνει αύτη τη διακονία.

Ό άγαπητικός λόγος βέβαια είναι καρπός τής χάριτος τού Αγίου Πνεύματος καί τής δικής μου πνευματικής διαύγειας.

Γιά όλους αυτούς τους παραπάνω λόγους, παρακαλώ Μακαριώτατε καί άγιοι αδελφοί, νά ανακαλέσετε την απόφαση Σας, διότι ή όλη διαδικασία τής αποστολής τριμελούς επιτροπής ιατρών δέν θίγει εμένα μόνο προσωπικά αλλά όλο τό σώμα τής Εκκλησίας καί θά αποτελέσει κακό προηγούμενο.

Μετά βαθύτατου σεβασμού καί πολλής τής έν Κυρίω αγάπης καί τιμής
Ό Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος καί Φαναριοφερσάλων
Κύριλλος
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

- Επιστολή του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Κυρίλλου

Το παρόν ιστιολόγιο, (πεπεισμένο ακράδαντα, ότι εφημερίδες ισχυρών φορέων και συμφερόντων, που ελέγχουν το κράτος από το οποίο αντλούν χρήματα και δύναμη), δεν δημοσίευσε απολύτως τίποτα, των όσων είδαν το φώς της δημοσιότητας περί υπέρογκων ποσών που δήθεν διαθέτει και έχει κατατιθεμένα ο Μητροπολίτης κ. Κύριλλος.
Η διαπλοκή που κτυπά ύπουλα τους Ελληνικούς θεσμούς, σε μία στρατευμένη αποστολή διαλύσεων των πάντων, μας βρίσκει σθεναρά αντίθετους και τα έντυπα αυτά το έχουν αποδείξει κατ΄ επανάληψη. Δεν είναι μόνο αυτό.
Στα δημοσιεύματα δεν αναφέρονται στοιχεία παραβατικότητος του Μητροπολίτη, εκτός της συμπεριφοράς ορισμένων ιερέων της επαρχίας Φαρσάλων και επομένως τα δημοσιεύματα ήταν ανυποστήρικτα.

Κατόπιν τούτων με χαρά δημοσιεύουμε την επιστολή του Μητροπολίτου κ. Κυρίλλου επί του θέματος, με την διαβεβαίωση προς όλους, ότι, εάν υπάρξουν συγκεκριμένα στοιχεία θα δημοσιευτούν πάραυτα.

                                         Αγαπητοί μου αδελφοί
Με την παρούσα επιστολή θέλω να ενημερώσω υπεύθυνα και αντικειμενικά τον πιστό λαό της θεοσώστου επαρχίας μας για τα όσα βάρος μου δημοσιεύθηκαν αυτές τις ημέρες στα τοπικά και στα άλλα, πανελλήνιας εμβέλειας, έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα γενικής ενημέρωσης.

Ή αρχή, ως γνωστόν, έγινε με το δημοσίευμα της αθηναϊκής εφημερίδος «ΕΘΝΟΣ», την περασμένη Κυριακή, 25 Νοεμβρίου, το όποιο έκανε λόγο για «παχυλούς» τραπεζικούς μου λογαριασμούς, ασυμβίβαστους με το εισόδημα ενός αρχιερέως. Τη σκυτάλη στη συνέχεια πήραν διάφορα blogs στο διαδίκτυο (internet), δύο τηλεοπτικοί σταθμοί και, δυστυχώς, συγκεκριμένη μονάς του τοπικού τύπου, που με τη μορφή δήθεν ερωτημάτων άφηνε να αιωρούνται ζητήματα οικονομικής και συγχρόνως..
ηθικής φύσεως.
Ή πρώτη μου αντίδραση ήταν να δώσω μία απάντηση στην εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ», όπου διέψευδα κατηγορηματικώς τα όσα δημοσιεύθηκαν.
Με την παρούσα επιστολή σήμερα θέλω για μία ακόμη φορά να δηλώσω με πάσα ειλικρίνεια και σεβασμό προς όλους, κληρικούς και λαϊκούς, ότι όλα αυτά τα δημοσιεύματα δεν με αφορούν καθόλου, και παράλληλα να ενημερώσω ότι ήδη έχει ανατεθεί σε δικηγόρο ή νομική πλευρά της υπόθεσης.
Ή οικονομική μου κατάσταση δεν ήταν και δεν είναι ούτε σήμερα εκείνη πού παρουσιάζουν τα εν λόγω δημοσιεύματα. Ποτέ έως τώρα δεν έχω δώσει αφορμή σε κανέναν να αμφισβητήσει τη διαχείριση των οικονομικών στις δυο Ιερές Μητροπόλεις, που με τη βοήθεια του Θεού υπηρέτησα και υπηρετώ. Ούτε στα Κύθηρα ούτε τώρα στην Καρδίτσα έβαλα ποτέ στην τσέπη μου ένα μικρό κέρμα δραχμής ή ευρώ από την οικονομική διαχείριση των μητροπολιτικών ταμείων. Ό τραπεζικός μου λογαριασμός περιέχει το ποσό του μισθού που λαμβάνω ως αρχιερεύς της Ελλαδικής Εκκλησίας και τη μειωμένη σύνταξη μου ως συνταξιούχου εκπαιδευτικού θεολόγου. Δεν θα ήθελα από τη θέση αυτή να κάνω λόγο εγώ ό ίδιος για τα ποσά πού δίνω ως φιλανθρωπίες και βοηθήματα στους ανήμπορους συνανθρώπους μας -αλλά το ποσό του μηνιαίου μισθού μου εξανεμίζεται οικειοθελώς για να αντιμετωπισθούν διάφορα οικονομικά προβλήματα των συνανθρώπων μας. Είμαι ακτήμων και το μόνο μου περιουσιακό στοιχείο, όπως εδήλωσα και στον ενθρονιστήριο λόγο μου, προ επτά και πλέον ετών, είναι ένα αυτοκίνητο μικρού κυβισμού, δεκαεπταετίας, το όποιο ευρίσκεται στη διάθεση των αμέσων συνεργατών μου και των ιεροκηρύκων της Μητροπόλεώς μας πού δεν έχουν δικό τους μεταφορικό μέσο.
Δεν ήθελα ποτέ να προβώ στην δημοσίευση τέτοιων δηλώσεων, αλλά ό σκανδαλισμός πού προκαλείται τις άγιες αυτές ημέρες, καθώς προετοιμαζόμαστε για τη μεγάλη γιορτή της χριστιανοσύνης, τα Χριστούγεννα, είναι μεγάλος.
Οι καιροί είναι δύσκολοι, υπάρχουν οικογένειες με ανέργους πού δεν έχουν να ταΐσουν τα παιδιά τους, κα\ ξαφνικά δημοσιεύεται ότι ένας δεσπότης έχει εκατοντάδες και εκατομμύρια ευρώ στην τράπεζα. Κάποιοι δημοσιογράφοι, παίζοντας με τους κανόνες που οι ίδιοι έχουν καθιερώσει σ' αυτή τη χώρα, «ρίχνουν λάσπη στον ανεμιστήρα» και δεν νοιάζονται για τις άδικες κατηγορίες και τον σκανδαλισμό των ψυχών. "Όταν θα φθάσει ή ώρα της δικαιοσύνης Ίσως ζητήσουν συγγνώμη κι έτσι λυθεί το ζήτημα. Ό σκανδαλισμός όμως θα έχει επιτευχθεί Ή αντιεκκλησιαστική προπαγάνδα ακόμη και στη δύσκολη αυτή εποχή καλά κρατεί.
Για μια ακόμη φορά, λοιπόν, διαψεύδω κατηγορηματικά όλα όσα δημοσιεύθηκαν και προκαλώ τον καθένα πού επικαλείται την ύπαρξη συγκεκριμένων στοιχείων να τα καταθέσει, ιδιαιτέρως δε παρακαλώ το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) να προβεί εν τοιαύτη περιπτώσει σε άμεση ενημέρωση (όπως άλλωστε εζήτησε και ό Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος μας κ. Ιερώνυμος), για να κλείσει μια για πάντα αυτή ή κακόγουστη φάρσα, πού δεν πλήττει μόνον εμένα προσωπικά, αλλά και το σύνολο της Εκκλησίας.
Ματ' ευχών εν Κυρίω
Ο ΘΕΣΣΑΛΙΩΤΙΔΟΣ ΚΑΙ ΦΑΝΑΡΙΟΦΕΡΣΑΛΩΝ
Κύριλλος
Διαβάστε Περισσότερα »