Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 8 Μαΐου 2012

- Κύριε Σαμαρά, ηττηθήκαμε...

Ίσως είναι κρισιμότερες ώρες της μεταπολεμικής Ελλάδας.
Η ετυμηγορία των Ελλήνων πολιτών, ήρθε να επιβεβαιώσει την διάχυτη αίσθηση που υπήρχε στην ελληνική κοινωνία.
Το μήνυμα της πλειοψηφίας των πολιτών υπήρξε περισσότερο από... σαφές.

Μέσα σ’ αυτό το (νέο) σκηνικό, η κεντροδεξιά, εισέρχεται στην δυσκολότερη φάση της. Ο πρόεδρος της, Αντώνης Σαμαράς, βρίσκεται απέναντι σε σειρά διλημμάτων, αλλά και σημαντικών προκλήσεων.
Δυστυχώς, ο κ. Σαμαράς , επέλεξε να συνεχίσει να πορεύεται στον δρόμο που είχε χαράξει. Στις κρίσιμες φάσεις της ιστορίας οι ηγέτες οφείλουν να παίρνουν αποφάσεις.

Σήμερα, λοιπόν, ο κ. Σαμαράς, πρέπει να τραβήξει μια κόκκινη γραμμή, από τους συναισθηματισμούς, τους κομματικούς αυλοκόλακες και τους ανθρώπους που τον οδήγησαν σε μια οδυνηρή για την παράταξη (και για τον ίδιο) ήττα. 

Τώρα, και όχι αύριο, ας διαβάσει τα άρθρα που είχαν δημοσιευτεί, πριν από δύο μήνες. 
Ας ρίξει μια ματιά, στην πολιτική πραγματικότητα, και ας μη μένει στις αναλύσεις των συνεργατών του, που υποθέτουμε, ότι ακόμη και σήμερα, του λένε, ότι «κέρδισε…».

Όχι άλλες γκάφες κύριε πρόεδρε

Πρόεδρε τσέκαρε ποιους έχεις δίπλα σου
Ενας ξεχασμένος δεξιός...
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011

- Η προπαγάνδα του φόβου...

«Είτε έχει ένα λόγο να πει, είτε δεν έχει, ο λαός μπορεί πάντα να συρθεί εκεί που θέλουν οι ηγέτες. Αυτό είναι εύκολο. Το μόνο που έχει να κάνει κανείς είναι να τους πει ότι οι άλλοι τούς επιτέθηκαν και να καταγγείλει τους ειρηνιστές για έλλειψη πατριωτισμού και για το ότι βάζουν την πατρίδα σε κίνδυνο. Πιάνει εξίσου καλά σε οποιαδήποτε χώρα.»


(Από την απολογία του Χέρμαν Γκαίρινγκ στη Δίκη της Νυρεμβέργης)

Η συνταγή είναι παλιά, όσο και δοκιμασμένη κι αποτελείται από τέσσερα απλά βήματα:

1. Ένα ακροατήριο τίθεται μπροστά σε μια απειλή.

2. Γίνεται μια συγκεκριμένη πρόταση για την αντιμετώπιση της απειλής .Όσο πιο τρομακτική η απειλή, τόσο πιο αναπόφευκτη – παρότι ίσως δύσκολη και δυσάρεστη, προβάλλει η πρόταση.

3. Το ακροατήριο πρέπει να πειστεί για την αποτελεσματικότητα της πρότασης

4. Το ακροατήριο πείθεται ότι είναι ικανό να υλοποιήσει την πρόταση

Έχουν όλα αυτά καμιά σχέση με τη σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα; Θυμηθείτε:

Κατ΄ αρχάς το αναγκαίο ψευδές δίλημμα : Ή αλλάζουμε, ή βουλιάζουμε. Στη συνέχεια η περιγραφή της απειλής: Χρεοκοπία, περιορισμος της εθνικής μας κυριαρχίας, Τιτανικός, Αργεντινή, τανκς…

Η λύση; Σαν έτοιμη από καιρό. Το Μνημόνιο, η δυσάρεστη πλην αναπόφευκτη πρόταση για την αντιμετώπιση της απειλής. Η λογική πλάνη του ψευδούς διλήμματος «η μνημόνιο η χρεοκοπία» στηρίζεται στη δημιουργία της εντύπωσης ότι οι δύο αυτές λύσεις, ακραία εναλλακτικές η μία της άλλης , αποτελούν τις μοναδικές επιλογές ενώ αποσιωπάται ότι στην πραγματικότητα υπάρχει τουλάχιστον μία ακόμη επιλογή… Έτσι ο φόβος της επαπειλούμενης ολοκληρωτικής κατάρρευσης, έγινε συντριπτικός με αποτέλεσμα οι αντιδράσεις να είναι δυσανάλογα μικρές σε σχέση με τις θυσίες που επιβλήθηκαν. Το ακροατήριο πείσθηκε εύκολα ότι μπορεί να υλοποιήσει την πρόταση…

Δεν αρκούσε όμως αυτό. Ένα ολόκληρο σύστημα πολιτικών, δημοσιογράφων, καλλιτεχνών, καθηγητών, διαμορφωτών της κοινής γνώμης, ανέλαβε να υποδαυλίσει το φόβο, να προβάλλει τη δοθείσα λύση ως τη μόνη ρεαλιστική, να λοιδορεί και ν απαξιώνει οποιαδήποτε φωνή αντίδρασης, οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική λύση. Κεκτημένα κι επιτεύγματα δεκαετιών, έπρεπε να θυσιαστούν μπροστά στο φόβο της χρεοκοπίας.

Παράλληλα, σε μια καταπληκτική επίδειξη κυνικότητας και μακιαβελισμού, έγινε προσπάθεια, οι διάφορες κοινωνικές ομάδες να στραφούν η μια εναντίον της άλλης. Ο φόβος ξυπνά τα αγελαία ένστικτα και η αγέλη αντιδρά με αγριότητα όταν η επιβίωσή της απειλείται από κάποια άλλη αγέλη. Έτσι είδαμε οι έμποροι να στρέφονται κατά των μεταφορέων, οι ιδιωτικοί κατά των δημοσίων υπάλληλων, κάθε ομάδα και κάθε συντεχνία να στοχοποιείται και να εξωθείται σε μάχη επιβίωσης. Και φυσικά όλοι εναντίον των ξένων και των μεταναστών, νόμιμων και μη.

Φυσικά, όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος, ή μάλλον κλομπ και δακρυγόνα. Με πρωτοφανή μεθοδικότητα, οι δυνάμεις ασφαλείας, χρησιμοποιήθηκαν ως στρατός κατοχής. Αρχικά διαλύονταν οι συγκεντρώσεις και οι διαδηλώσεις, με συνεχώς αυξανόμενη χρήση βίας, ώσπου πρακτικά απαγορεύτηκαν, με την προληπτική καταστολή τους, πριν καλά καλά ξεκινήσουν. Όχι. Το εκφράζεσθαι δεν απαγορεύτηκε… Ακόμη.

Κι ο στόχος φάνηκε να επιτυγχάνεται. Ο φόβος έκανε τη δουλειά του. Τα μέτρα πέρασαν. Όμως, παρά την αρτιότητα του σχεδίου, μια σημαντική παράμετρος φαίνεται να μην έχει υπολογιστεί. Φοβάται κανείς, όταν έχει κάτι να χάσει, όταν έχει κάτι να πάθει. Αλλά μια κοινωνία, ένας λαός που σταδιακά οδηγείται στην εξαθλίωση, σύντομα δε θα έχει τίποτα να χάσει. Και τότε ο φόβος θα φύγει. Θα αντικατασταθεί από τυφλή οργή και μίσος. Κι ο φόβος θα γίνει τρόμος γι αυτούς που συνειδητά ή ασυνείδητα έφεραν τα πράγματα ως εδώ. Η περίπτωση της Αργεντινής έχει δυο όψεις…

Δημήτρης Κολτσής
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2011

- Ομιλία του Μίκη Θεοδωράκη για το Ελληνικό πρόβλημα...

Όσο πολύτιμα είναι το οξυγόνο και το νερό για τη ζωή άλλο τόσο πολύτιμες για την ανθρώπινη κοινωνία είναι η Ελευθερία και η Δημοκρατία. Και ποιος είναι αυτός που θα τολμήσει να μας κατηγορήσει ότι δεν αγαπάμε ή ότι δεν παλέψαμε γι’ αυτά τα δύο μέγιστα αγαθά… Γιατί τα λέω όλα αυτά; Μα γιατί στη χώρα μας σήμερα κακοποιείται η Δημοκρατία. Γιατί Δημοκρατία σημαίνει ότι.....
κυβερνά η πλειοψηφία, ενώ η μειοψηφία ελέγχει. Ενώ σήμερα συμβαίνει το εντελώς αντίθετο. Μια κυβέρνηση μειοψηφίας του 20% μας κυβερνά, ενώ εμείς οι υπόλοιποι του 80% όχι μόνο δεν ελέγχουμε αλλά είμαστε θύματα της αντιλαϊκής και αντεθνικής της πολιτικής. Γιατί αντιλαϊκά είναι τα οικονομικά και κοινωνικά μέτρα που παίρνει σε βάρος μας. Και αντεθνικά όσα κάνει -κατ’ εντολήν των ξένων- ενάντια στην ακεραιότητα της χώρας μας. Και πρώτο παράδειγμα το ξεπούλημα αυτού του σπάνιου εθνικού χώρου που ανήκει στο Έθνος, δηλαδή σε όλους εμάς και πρώτα και κύρια στους κατοίκους της περιοχής.
            
Όπως ίσως γνωρίζετε, επισκεφθήκαμε με τον Καθηγητή κ. Γεώργιο Κασιμάτη τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον οποίο παραδώσαμε ένα υπόμνημα με όλες τις παραβιάσεις του Συντάγματος που έγιναν και γίνονται από τη σημερινή Κυβέρνηση. Ανάμεσα σε όλα που αναφέρθηκαν το κύριο θέμα υπήρξε το γεγονός ότι η Κυβέρνηση έχει χάσει προ πολλού την ουσιαστική της νομιμοποίηση λόγω της απώλειας του 50% της εκλογικής της δύναμης.
            
Όπως ήταν αναμενόμενο, ο κ. Παπούλιας μας είπε ότι με την αναθεώρηση του Συντάγματος που έκανε ο Ανδρέας Παπανδρέου στα 1985, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν έχει πλέον το δικαίωμα που είχε πριν, να διαλύει τη Βουλή σε περίπτωση ασυμφωνίας ανάμεσα στην Κυβέρνηση και στο Εκλογικό Σώμα και έτσι έχει τα χέρια του δεμένα. Του απαντήσαμε ότι μπορεί τυπικά να εμποδίζεται, όμως ουσιαστικά το κύρος του Προέδρου αλλά και η προσωπική του ιστορία δεν θα πρέπει να τον αφήνει αδιάφορο όταν παραβιάζεται με τόσο φανερό και προσβλητικό τρόπο η πεμπτουσία του δημοκρατικού μας πολιτεύματος επιτρέποντας σε μια μειοψηφία να παίρνει τόσο σημαντικές αποφάσεις, που θίγουν κατάφωρα το Λαό και την εθνική μας ακεραιότητα. Μας απάντησε ότι θα το σκεφτεί και ίσως να το σκέφτεται ακόμα. Εν πάση περιπτώσει δεν υπάρχει καμμιά αμφιβολία ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια κατάφωρη παραβίαση του δημοκρατικού μας πολιτεύματος και το γεγονός αυτό μας κάνει να θεωρούμε τις αποφάσεις της Κυβέρνησης πραξικοπηματικές.

Μια τέτοια απόφαση είναι και το ξεπούλημα του Ελληνικού. Στην περίπτωση που μια πράξη της Εξουσίας θίγει τον Λαό, η απάντηση του Λαού -απολύτως νόμιμη- είναι η ανυπακοή. Από κει και πέρα η Εξουσία έχει βεβαίως τις δυνατότητες που άλλωστε τις γνωρίσαμε πολύ καλά, γιατί τις δοκιμάσαμε στο πετσί μας στα χρόνια των αστυνομικών καθεστώτων και της Χούντας. Δηλαδή Αντιλαϊκούς Νόμους, Συλλήψεις, Δίκες, Φυλακίσεις, ΜΑΤ, Στρατό, Τανκς. Το ρεπερτόριο είναι μεγάλο και όπως είπα, το γνωρίζουμε καλά.
            
Το ερώτημα είναι «Είστε έτοιμοι να υπερασπίσετε ως το τέλος αυτή τη γη που σας ανήκει;» Κατά τη γνώμη μου ένας τρόπος υπάρχει : η κατάληψη. Αν είστε πρόθυμοι να ρθείτε να εγκατασταθείτε κατά χιλιάδες και να υπερασπίσετε τα δικαιώματα που σας δίνει η αληθινή Δημοκρατία, που σήμερα κάποιοι την καταπατούν, τότε θα πρέπει να κατασκηνώσετε σ’ αυτή την περιοχή που ανήκει σε όλους μας και να φτιάξετε μια σκηνή και για μένα, να ρθω κι εγώ να μένω εδώ μαζί σας.
            
Από αυτό το μέρος που έχει μάλιστα και το συμβολικό όνομα «ΕΛΛΗΝΙΚΟ», υπολογίζουν να ξεκινήσει το ξεπούλημα της χώρας μας. Θα είναι το πρώτο κομμάτι γης που δεν θα μας το πάρουν -όπως άλλοτε- με τα όπλα αλλά με το χρήμα. Κι αυτοί που θα το προσφέρουν στους ξένους, δυστυχώς είναι Έλληνες! Μας λένε ότι το Κράτος δεν έχει λεφτά για να ζήσει ο Λαός και επομένως είμαστε αναγκασμένοι να επαιτούμε δάνεια από τους ξένους, για να μην πεθάνουμε από την πείνα. Και οι ξένοι θέλουν εγγυήσεις. Κι αφού δεν έχουμε τίποτα άλλο να τους δώσουμε, μας ζητούν να βάλουμε ΕΝΕΧΥΡΟ τον εθνικό μας πλούτο. Ξέρετε βέβαια τι σημαίνει ΕΝΕΧΥΡΟ. Δίνεις ένα περιουσιακό σου στοιχείο κι αυτός σου προσφέρει ένα ποσόν, ενώ συγχρόνως σου καθορίζει το χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο πρέπει να ξεχρεώσεις, γιατί εάν δεν μπορέσεις να το κάνεις, τότε η περιουσία σου που έδωσες για εγγύηση, πάει σε κείνον. Εσύ την χάνεις για πάντα και εκείνος γίνεται ιδιοκτήτης για πάντα. Που σημαίνει ότι όταν βάζουμε μια δημόσια περιουσία ενέχυρο και δεν μπορέσουμε να εξοφλήσουμε τα δανεικά εγκαίρως, αυτή η δημόσια -η εθνική- περιουσία γίνεται κτήμα του δανειστή μας.
            
Αυτά είναι πράγματα απλά, που ως φαίνεται οι Έλληνες δεν τα έχουν καταλάβει είτε δεν πιστεύουν ότι μπορεί να συμβούν. Δεν καταλαβαίνουν ή δεν πιστεύουν λ.χ. ότι το ΕΛΛΗΝΙΚΟ μπορεί σε λίγα χρόνια να ανήκει σε ένα ξένο Κράτος ή Εταιρία ή ακόμα και σε ιδιώτη. Και όπως θα συμβεί με το Ελληνικό, το ίδιο θα γίνει με όσα δημόσια περιουσιακά στοιχεία θα μπουν ΕΝΕΧΥΡΟ, προκειμένου να μας δώσουν δάνεια.

Κάποιος γνωστός δημοσιογράφος ισχυρίζεται ότι αυτοί που θα βάλουν την υπογραφή τους σε οποιαδήποτε συμφωνία ξεπουλήματος δημόσιας περιουσίας, πρέπει να δικαστούν και να καταδικαστούν επί εσχάτη οικονομική προδοσία. Προσυπογράφω την άποψη αυτή, δεδομένου ότι μ’ αυτόν τον τρόπο μεταβάλλεται η Ελλάδα σε μια χώρα υπό ξένη κατοχή. Επί πλέον είναι απίστευτο σε πόσο εξευτελιστικές τιμές πουλάνε τον δημόσιό μας πλούτο. Φέρ’ ειπείν αυτός που θα προσφέρει 679 εκατομμύρια Ευρώ, θα γίνει κάτοχος του 50% της ΔΕΗ και επομένως απόλυτος κυρίαρχος της ηλεκτροδότησης της χώρας μας. Όλες οι επιχειρήσεις, τα νοικοκυριά, όλη η οικονομία της χώρας θα περάσει στα χέρια αυτού που θα διαθέτει λιγότερο από 1 δισ. ευρώ! Δηλαδή με 680 εκατομμύρια Ευρώ επιβάλλεται καθεστώς «ηλεκτρικής» κατοχής! Για την ΕΥΔΑΠ αρκούν 180 εκατομμύρια ευρώ για να πάρει ένας ιδιώτης τον πλήρη έλεγχο της ύδρευσης και αποχέτευσης των 5 εκατομμυρίων κατοίκων της πρωτεύουσας. Όσο για την Θεσσαλονίκη αρκούν μόνο 58 εκατομμύρια.

Για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης  μπορεί να αποκτήσει κανείς τον απόλυτο έλεγχο με 135 εκατομμύρια για το πρώτο και μόλις με 54 για το δεύτερο! Εκεί που θα γίνει πραγματικά χαλασμός Κυρίου είναι με την πώληση της Αγροτικής Τράπεζας, γιατί πολλές χιλιάδες αγρότες, γνωρίζοντας ότι πρόκειται για κρατική τράπεζα, είχαν συνηθίσει να μην εξοφλούν τα χρέη τους. Αν υποθέσουμε ότι μια γερμανική τράπεζα αγοράζει με 500 εκ. ευρώ την Αγροτική, θα μπορεί να προχωρήσει νομότυπα στην κατάσχεση όλων των χωραφιών που αγοράστηκαν με δάνεια που δεν έχουν εξοφληθεί. Όλη η Ελλάδα στο σφυρί!

Να γιατί η υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του Ελληνικού έχει σήμερα τόσο μεγάλη σημασία για κάθε Έλληνα και Ελληνίδα. Είναι οι νέες Θερμοπύλες απ’ όπου θα περάσουν οι νεοβάρβαροι που μας έχουν βάλει στα δίχτυα τους και απειλούν να μας εξαθλιώσουν ως λαό και να μας εξαγοράσουν ως χώρα.

Γι’ αυτό όταν είπα «κατάληψη», εννοούσα ότι θα πρέπει να βρεθούν τρόποι που να εξασφαλίζουν τη διαρκή παρουσία χιλιάδων πολιτών, με την οργάνωση παράλληλων πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων. Συναυλίες, θεατρικές και άλλες παραστάσεις, εκθέσεις, πολλαπλά γήπεδα μπάσκετ, βόλεϋ, τένις, κλασσικός αθλητισμός, ποδηλατοδρομίες και φυσικά συγκεντρώσεις με ομιλίες με θέμα το ΕΛΛΗΝΙΚΟ αλλά και τη γενικότερη κατάσταση της χώρας.

Ας ξυπνήσουν επί τέλους και ας δραστηριοποιηθούν οι καλλιτέχνες, οι πνευματικοί άνθρωποι και οι αθλητές. Ας επιστρατευθεί δυναμικά η ελληνική νεολαία για τη Σωτηρία της Πατρίδας  Οι ανεξάρτητοι και οι αγανακτισμένοι πολίτες θα βρουν στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ένα πεδίο δράσης με συγκεκριμένους στόχους, που αυτή τη στιγμή αφορούν την επιβίωσή μας ως Έθνους, ως Κοινωνίας και ως Λαού.

Πρέπει το ΕΛΛΗΝΙΚΟ να γίνει παράδειγμα και φάρος που να φωτίζει και να προκαλεί παρόμοιες πρωτοβουλίες, εκδηλώσεις και δράσεις παντού όπου επιχειρούνται παρόμοια χτυπήματα σε βάρος του Λαού και της Χώρας. Ή τώρα ή ποτέ! Σήμερα είναι ήδη αργά.

Αθήνα, 16.9.2011
Μίκης Θεοδωράκης
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

Σε φιλικό τραπέζι η πολιτική αρχή....

Σέ φιλικό τραπέζι Γάμου παρευρέθηκαν  προχθές το βράδυ στίς Βερσαλίες Λάρισας πρώην καί νύν Πολιτικοί άρχοντες αφήνοντας γιά λίγες ώρες προβλήματα καί υποχρεώσεις.
Ο Περιφεριάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, η Αντιπεριφεριάρχης Λάρισας Ρένα Καλαραριώτου, ο πρώην Νομάρχης Λάρισας Λουκάς Κατσαρός,οι πρώην Νομαρχιακοί Σύμβουλοι Κώστα Σπανούλης καί Γιώργος Φακής.
Στό τραπέζι είχαν την τιμή να παρευρίσκονται και δυο συγχωριανοί μας ο Παύλος Σαμαράς και η συζυγός του Χρύσα Γκαρέλη.




Διαβάστε Περισσότερα »