Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτιστικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτιστικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 10 Απριλίου 2020

Το έθιμο του Λαζάρου στα χωριά της Καρδίτσας

Ὁ ελληνικός λαός συνηθίζει να γιορτάζει τα γεγονότα, πού στιγμάτισαν την ιστορία του και είναι συνυφασμένα με την θρησκευτική του παράδοση.
Κάθε εποχή και κάθε μήνας ξεχωρίζει λόγω κάποιας εθνικής ή θρησκευτικής γιορτής, όπως τα Χριστούγεννα, ἡ Πρωτοχρονιά, τα Φώτα και μετά οι Αποκριές, ὁ εορτασμός της Ελληνικής Επανάστασης και του Ευαγγελισμού, το Πάσχα και στην συνέχεια πολλές ακόμη γιορτές. Μία απὸ αυτὲς τις γιορτές είναι και το έθιμο του Λαζάρου, που γιορτάζεται την Πέμπτη και το Σάββατο, πριν από την Κυριακή των Βαΐων.
Ἡ ημέρα αυτὴ είναι έντονα συνδεδεμένη με την Ανάσταση ως γεγονός και ουσιαστικά με αυτήν προεορτάζεται η Ανάσταση του Κυρίου. Ὁ Λάζαρος, στενός φίλος του Ἰησού, απὸ την Βηθανία είναι βαριά άρρωστος. Οι δύο αδελφές του, η Μάρθα και η Μαρία, έχουν ειδοποιήσει τον Χριστό, αλλά εκείνος φτάνει 4 μέρες μετά τον θάνατό του και ὁ νεκρός έχει ήδη τοποθετηθεί σε τάφο. Εκείνη την εποχή συνήθιζαν, στην περιοχή της Ιουδαίος, να θάβουν τους νεκρούς σε βραχώδη ορύγματα και να καλύπτουν την είσοδο με έναν ογκόλιθο. Ὁ Ἰησους ζητά να απομακρύνουν την πέτρα απὸ τον τάφο, προσεύχεται στον Πατέρα Του ζητώντας Του δύναμη και μπροστά σε όσους ήταν παρόντες λέει: «Λάζαρε, δεῦρο ἔξω». Τότε ὁ νεκρός σηκώθηκε και η ζωή επανήλθε στις φλέβες του.
Ὁ Λάζαρος, ζωντανό θαύμα της μεγαλοδυναμίας του Κυρίου, κυνηγήθηκε απὸ τους Ιουδαίους αρχιερείς και κατέληξε στην Κύπρο, όπου και χειροτονήθηκε επίσκοπος από τους Αποστόλους, στην πόλη Κίτιο, την σημερινή Λάρνακα. Πέθανε δε, τὸ 63 μ.Χ. Τμήμα του ιερού λειψάνου του μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη απὸ τον αυτοκράτορα Λέοντα στον Σοφὸ γύρω στα 900 μ.Χ. και τοποθετήθηκε σε νεοϊδρυθείσα μονή. Ὁ ίδιος έχτισε και ναό για τον άγιο στην Λάρνακα, όπου παρέμεινε το υπόλοιπο μέρος του λειψάνου του.
Εις ανάμνησιν αὐτού τού θαύματος, λοιπόν, ὁ λαός έχει καθιερώσει κάποια έθιμα.
Παλαιότερα, η μέρα αυτή εορταζόταν σε πολλές περιοχές της χώρας μας. Σήμερα, αυτὸ γίνεται σε λιγότερες, σε κάθε τόπο όμως με λιγότερες ή περισσότερες παραλλαγές.

Το έθιμο του Λαζάρου αποτελεί άγραφο θεσμό και στα χωριά της Καρδίτσας.

Την μέρα μάλιστα που τελείται το έθιμο, δηλαδή το πρωὶ της Πέμπτης πριν την Κυριακή των Βαΐων, τα κορίτσια του δημοτικού, οἱ ‘λαζαρίνες’, δεν πηγαίνουν στο σχολείο και έχει καθιερωθεί, εκείνη την ημέρα, τα αγόρια να πηγαίνουν πάντα εκδρομή. Οι μικρές ‘λαζαρίνες’ πηγαίνουν απὸ σπίτι σε σπίτι, με ένα καλάθι στολισμένο με λουλούδια και τραγουδούν τον Λάζαρο. Στα χωριά του νομού αὐτό γίνεται το Σάββατο, ανήμερα της γιορτής του αγίου.

Την προηγούμενη μέρα, οι κοπέλες μαζί με τις μητέρες τους μαζεύουν σπαθιά, δηλαδή μακριά λογχόσχημα φύλλα και λουλούδια. Στα παλιά τὰ χρόνια τα κορίτσια μάζευαν αγριολούλουδα απὸ τα χωράφια, αργότερα άνθη απὸ τους κήπους τους και σήμερα, όσοι δεν διαθέτουν κήπο, καταφεύγουν στα ανθοπωλεία.
Μαζεύονται λοιπόν οι γυναίκες και δένουν φύλλο-φύλλο με κλωστή τα σπαθιά σε μικρά καλάθια, ένα για κάθε παιδί, έτσι ώστε να καλυφθεί περιμετρικά όλη η επιφάνειά του. Στην συνέχεια τα στολίζουν με τα λουλούδια τους.

Στο εσωτερικό τοποθετούν χλωρά χορταράκια και ένα αυγό, ώστε το καλάθι να μην είναι άδειο. Ἀφού ετοιμάσουν το καλάθι, το κρεμάνε κάπου ψηλά, έξω απὸ το σπίτι, για να διατηρηθεί.
Το πρωὶ της Πέμπτης τα κορίτσια συγκεντρώνονται σε παρέες, δύο ή τρεις μαζί και ξεκινούν. Πηγαίνουν απὸ σπίτι σε σπίτι, πρώτα στους δικούς τους και έπειτα σε άλλους και τραγουδούν τον «Λάζαρο». Στα χωριά περνούν απὸ όλα τα σπίτια.

Στο χωριό Μαγούλα τοῦ νομού Καρδίτσας μιὰ ηλικιωμένη, θυμάται το τραγούδι που έλεγε εκείνη:

Καλῶς μᾶς ἦρθε ὁ Λάζαρος
φέτο καὶ τοῦ χρόνου
κι ἡ Πασχαλιά χαρούμενη
καὶ καλοκαρδισμένη
μὲ νίτσια1, μὲ τριαντάφυλλα
μὲ δροσερὰ λουλούδια.

Ἄν ὑπῆρχαν ἀρραβωνιασμένοι στὸ σπίτι ποὺ τραγουδούσαν, προσέθεταν καὶ τὸ ἐξῆς:

Σ’ αὐτὸ τὸ σπίτι πού ‘ρθαμε
πέτρα νὰ μὴ ραγίσει
κι ο νοικοκύρης του σπιτιού
χίλια χρόνια να ζήσει

Αργότερα, όπως αναφέρει η κόρη της ηλικιωμένης, το τραγούδι ήταν το ακόλουθο, το ὁποιο εξακολουθεί να τραγουδιέται σε χωριά του νομού:

Σήκω Λάζαρε καὶ μὴν κοιμᾶσαι
ἦρθε η μάνα σου ἀπὸ τὴν Πόλη
σ’ ἔφερε χαρτὶ καὶ κομπολόι,
γράψε Θόδωρε γράψε Δημήτρη
γράψε λεμονιά καὶ κυπαρίσσι.
Καὶ τοῦ χρόνου!

Αν στο σπίτι υπήρχε κοπέλα της παντρειάς, τότε συνέχιζαν:

Νιδώ μαντήλια κρέμουνται
νιδώ μαντήλια σιῶνται
νιδώ ‘χουν κόρη γιὰ παντρειά,
θέλουν νὰ τὴν παντρέψουν.
Τὴν τάζουν για το βασιλιὰ
Τὴν τάζουν για τὸ ρήγα.
Δὲ θέλει αὐτὴ τὸ βασιλιά
δὲ θέλει αὐτὴ το ρήγα,
μον’ θέλει τὸ ἀρχοντόπουλο
μὲ τὶς πολλὲς παράδες.

Σήμερα, στην πόλη της Καρδίτσας, το τραγούδι είναι το παρακάτω:

Εἰς τὴν πόλη Βηθανία
κλαίει ἡ Μάρθα κι ἡ Μαρία.
Κλαῖνε γιὰ τὸν ἀδερφό τους
ποὺ τὸν εἶχαν καρδιακό τους.
Πὲς μας Λάζαρε τὶ εἶδες
εἰς τὴν Πόλη ποὺ ἐπῆγες;
Εἴδα φόβους, εἴδα τρόμους
εἴδα βάσανα καὶ πόνους.
Δῶστε μου λίγο νεράκι,
νὰ ξεπλύνω τὸ φαρμάκι.
Καὶ τοῦ χρόνου!

Επίσης σε χωριά του Νομού τα κορίτσια τραγουδούν το τραγούδι:

Ἦρθε ὁ Λάζαρος, ἦρθαν τὰ Βάγια,
ἦρθε ἡ Κυριακὴ ποὺ τρῶν᾿ τὰ ψάρια.
Σήκω Λάζαρε καὶ μὴν κοιμᾶσαι,
ἦρθε ἡ μάνα σου ἀπὸ τὴν πόλη,
σοῦ ῾φέρε χαρτὶ καὶ κομπολόι.
Οι κοτούλες σας αβγά γεννούνε,
δώστε μας και μας να σας χαρούμε.

Μετά το τραγούδι, κάθε νοικοκυρά έδινε κάτι στο κορίτσι, συνήθως ξερά σύκα, καραμέλες και ξυλοκέρατα. Το πιο καλό δώρο όμως, ήταν πάντα τα αυγά, που κυρίως προσέφεραν στις ορφανὲς κοπέλες. Σήμερα οι κοπέλες λαμβάνουν, κυρίως, χρήματα και σε λιγότερες περιπτώσεις αυγά, για να τα βάψουν οι μητέρες τους την Μ. Πέμπτη. Ανάμεσα στα κορίτσια υπάρχει άτυπος διαγωνισμός για το πιο ωραία στολισμένο καλάθι και για το ποια θα μαζέψει τα περισσότερα δώρα και λεφτά.
Το έθιμο αυτὸ συνεχίζεται απὸ γενιά σε γενιά εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Θετικό ειναι πὼς όλο και περισσότερος κόσμος ψάχνει και ἀναζητά παλιές συνήθειες, που μεταλαμπαδεύονται και στις νεότερες γενιές. Τις τελευταίες δεκαετίες γίνεται μεγάλη προσπάθεια για την αναβίωση ηθών και εθίμων του τόπου μας, κίνηση που αποδεικνύει την
σπουδαιότητα, που αποδίδει ένας λαὸς στην παράδοσή του, ως θεμέλιο για την επιβίωση του στον χρόνο.
Συγκεκριμένα, με το έθιμο του Λαζάρου φαίνεται η πίστη των Ελλήνων στην μεγαλοσύνη του Κυρίου και το θαύμα της Ανάστασης. Έτσι, προετοιμάζονται καλύτερα για την Μ. Εβδομάδα και την Ανάσταση του Χριστού, που ακολουθεί.

Κακαρίμπα Χρυσούλα 
Ἱστορικός Ἀρχαιολόγος
πηγή: ellinwnparadosi.blogspot.gr



Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2019

Επιστολή των Πολιτιστικών Συλλόγων για απαλλαγή από το μητρώο δικαιούχων

Προς: Υπουργείο Οικονομικών
Υπόψιν Υπουργού Οικονομικών κ Σταϊκούρα Χρήστο
Υφυπουργού Οικονομικών κ Βασυρόπουλο Απόστολο.
                         
Κοινοποίηση: ΑΑΔΕ
Υπόψιν Διοικητή ΑΑΔΕ κ Πιτσιλή Γεώργιο
Χανιά 18/10/2019

Θέμα: Υποχρέωση των Πολιτιστικών Συλλόγων καταχώρησης στο Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων του Ν.4557/2018 

Κύριοι,
Με την υπ’ αρ  67343 ΕΞ 2019 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ρυθμίστηκαν τα ειδικότερα θέματα που αφορούν τη διαδικασία καταχώρησης στο Κεντρικό Μητρώο Δικαιούχων του άρθρου 20 και 21 του ν. 4557/2018. Μέσα σε αυτά αναφέρθηκε και η υποχρέωση καταχώρησης των ανωτέρω στοιχείων και για τους Πολιτιστικούς Συλλόγους της Χώρας.
Ο Ν.4557/2018 ορίζει στην παρ.1 του άρθρου 20 «Οι εταιρικές και άλλες οντότητες που έχουν έδρα στην Ελλάδα ή ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα που φορολογείται στην Ελλάδα υποχρεούνται να συλλέγουν και να φυλάσσουν σε ειδικό μητρώο που τηρούν στην έδρα τους, επαρκείς, ακριβείς και επίκαιρες πληροφορίες σχετικά με τους πραγματικούς δικαιούχους τους.»  Δηλαδή στον Νόμο προσδίδει την υποχρέωση τήρησης Μητρώου σε όλες τις επιχειρήσεις που έχουν έδρα στην Ελλάδα ή ασκούν επιχειρηματική  δραστηριότητα αντί να αναφέρει «και να ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα»
Επίσης σε ανακοίνωση της ΓΓΠΣ δια των «συχνών ερωτήσεων» επανέρχεται το θέμα της υποχρέωσης καταχώρησης των Πολιτιστικών Συλλόγων διευκρινίζοντας μάλιστα πως ακόμα και όταν δεν αποκτούν φορολογητέο εισόδημα υποχρεούνται της καταχώρησης στο εν λόγω Μητρώο (ερώτ. Β3 & Β4).  Αντίθετα σε άλλες νομικές οντότητες, μη κερδοσκοπικές που δεν αποκτούν φορολογητέο εισόδημα απαλλάσσονται της υποχρέωσης αυτής (π.χ. οι  οντότητες διαχείρισης πολυκατοικιών ή οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων). Και εδώ διερωτόμαστε γιατί δεν απαλλάχθηκαν της υποχρέωσης αυτής και οι πολιτιστικοί σύλλογοι που δεν αποκτούν φορολογητέο εισόδημα;  Η ίδια η οδηγία 2015/849 στην οποία βασίστηκε ο Νόμος δεν αναφέρει πουθενά την υποχρέωση καταχώρησης στο Μητρώο Νομικών Προσώπων Μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα που δεν αποκτούν Φορολογητέο Εισόδημα.
Σύμφωνα δε, με 1.δ της 67343 ΕΞ 2019 (Φεκ εύχ Β 2443/20-06-2019)  οι ποινές για την μη καταχώρηση των δεδομένων στο Μητρώο αυτό  η δέσμευση χορήγησης αποδεικτικού έκδοσης φορολογικής ενημερότητας των υπόχρεων νομικών προσώπων και οντοτήτων και βεβαίως του Προέδρου του Συλλόγου.  Επίσης με απόφαση της Αρχής επιβάλλεται προστίμου δέκα χιλιάδων ευρώ (€10.000) !!
Αλήθεια, αν κάποιος σύλλογος παραμελήσει να κάνει δήλωση για το ποιος είναι ο Πρόεδρος,  ο γραμματέας  και ο Ταμίας  θα υποστεί αυτές τις συνέπειες; Τι θα γίνει όταν αλλάζουν οι αρμοδιότητες σε άλλα μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου και καθυστερήσουν να τις δηλώσουν; 
Αλήθεια, αυτά είναι μέτρα υποστήριξης και προώθησης των πολιτιστικών συλλογικοτήτων της Χώρας ή μήπως είναι ένας σοβαρότατος λόγος μείωσης του εθελοντισμού στις πολιτιστικές δράσεις; Γνωρίζετε τι σημαίνει για ένα χωριό να σταματήσει να λειτουργεί ένας πολιτιστικός Σύλλογος;  Διότι είναι βέβαιο πως αυτοί που θέλουν να ασχοληθούν δεν πρόκειται να το πράξουν όταν βλέπουν γραφειοκρατικά εμπόδια και λαιμητόμους; Γνωρίζεται ότι σε ένα μικρό χωριό χωρίς πολιτιστικό σύλλογο οι χωριανοί θα μένουν στα σπίτια τους αντί να μαζεύονται σε εκδηλώσεις, σε εκδρομές, σε ψυχαγωγικές δράσεις, σε ενασχολήσεις που δίνουν ζωή με λίγα λόγια.
Μήπως αυτό έχει αποφασισθεί γιατί μια μειοψηφία συλλόγων δρουν προς ίδιο όφελος κάποιον; Και αντί να ασχοληθεί η ΑΑΔΕ και οι ελεγκτικές αρχές με αυτούς (εύκολο είναι, δημόσιες εκδηλώσεις κάνουν, δημόσιες επιδοτήσεις παίρνουν)  θα  υποστούν όλα τα προαναφερόμενα οι αγνοί σύλλογοι που είναι η απόλυτη πλειοψηφία των πολιτιστικών συλλόγων και οι οποίοι προσπαθούν να κρατηθούν «με νύχια και με δόντια»;
Μήπως αυτό έχει αποφασισθεί για να γνωρίζει το Κράτος ποιος είναι ο Πρόεδρος, ο γραμματέας και ο Ταμίας του Συλλόγου, ποιο το κινητό του, η δνσή και το mail του;  Μα αυτά ξεπερνούν κάθε, μα κάθε όριο λογικής. Τα στοιχεία του προέδρου τα έχει ήδη η ΑΑΔΕ. Τυχόν οφειλές του Συλλόγου εμποδίζουν ήδη, με την υφιστάμενη νομοθεσία, την έκδοση ενημερότητας του Προέδρου. Τα μέλη του ΔΣ υπάρχουν στο αρχείο του μητρώου της ΑΑΔΕ. Υπάρχουν και στα Αρμόδια Ειρηνοδικεία. Τα έχουν σε χειρόγραφη μορφή. Λυπούμαστε, ιδίως για την ΑΑΔΕ, που δεν τα καταχωρούν κατά την δήλωση του κάθε Δ/Σ, αποφεύγοντας όλο αυτό το δυσάρεστο πανηγύρι. Αλλά λυπούμαστε περισσότερο ακόμα που όλο αυτό θα επιβαρύνει ξανά τις αγνές πολιτιστικές προσπάθειες.

Κύριοι,
Παρακαλούμε όπως σεβαστείτε τον ρόλο και την αξία των πολιτιστικών Συλλόγων και προσπαθήστε να οικοδομήσετε βάσεις υποστήριξης τους. Καταργήστε κάθε ανούσια γραφειοκρατία, δώστε φτερά στους Πολιτιστικούς Συλλόγους, να κρατήσουν τα χωριά μας.
            Καταργήστε άμεσα την υποχρέωση καταχώρησης στο Κεντρικό Μητρώο Δικαιούχων του άρθρου 20 και 21 του ν. 4557/2018 των Πολιτιστικών
Συλλόγων της Χώρας  που δεν αποκτούν φορολογητέο εισόδημα.

1.Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Επαρχίας Κισάμου(ΕΠΟΦΕΚ)
Πρόεδρος Κουνελάκης Στέλιος

2.Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Εύβοιας(ΟΠΣΕ)
Πρόεδρος Δημητρίου Αναστάσιος

3.Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Ρόδου(ΟΠΣΡ)
Πρόεδρος Εγγλέζος Παναγιώτης

4.  Ένωση Πολιτιστικών Συλλόγων Ν. Καρδίτσας
Πρόεδρος Στεργιόπουλος Εμμανουήλ

5. Σύλλογος Αδειούχων Λογιστών – Φοροτεχνικών Ν Χανίων
Πρόεδρος Σταυρουλάκης Αρτ. Κωνσταντίνος






Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 10 Ιουλίου 2012

- Στο θέατρο Μαγούλας στον Παλαμά: «Αντώνιο… πονάει το Μνημόνιο»

Η νέα σατιρική επιθεώρηση με τον Στάθη Ψάλτη και τη Μάρθα Καραγιάννη, με τίτλο «Αντώνιο… πονάει το Μνημόνιο», που έγραψαν ο Ντίνος Σπυρόπουλος και ο Γιώργος Γαλίτης και η οποία ξεκίνησε ήδη το ταξίδι της σε όλη την Ελλάδα, την Τετάρτη 11 Ιουλίου, κάνει μια στάση στον Παλαμά, για μια παράσταση στο ανοιχτό θέατρο Μαγούλας.
Το αχτύπητο δίδυμο Στάθη Ψάλτη - Μάρθας Καραγιάννη, πλαισιωμένο από τους Κώστα Ευριπιώτη, Βασίλη Κούκουρα, Ντίνο Σπυρόπουλο, Χριστίνα Ψάλτη, Πέννυ Σταθάκη, Τίσσα Βασιλάκη, Μαρία Σικιανάκη και ακόμα πέντε νέους ηθοποιούς, μαζί με δέκα εκατομμύρια Έλληνες, φωνάζουν: «Αντώνιο… πονάει το Μνημόνιο».
Μια σατιρική μετεκλογική επιθεώρηση που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη του και στην τρόικα και δεν χαρίζεται σε κανέναν, σε σκηνοθεσία του Μάρκου Ταγκέρη.
Οι παραστάσεις ξεκίνησαν την Κυριακή 8 Ιουλίου από το Γαλάτσι και από χθες ο θίασος βρίσκεται στη Θεσσαλία, αρχή μιας μεγάλης ανά την Ελλάδα περιοδείας.
Είναι μια παράσταση με γέλιο, χορό, τραγούδι, «για να ξεχάσουμε τον πόνο μας και να γελάσουμε μέχρι… δακρύων», όπως μας υπόσχονται οι συντελεστές της. Πρόκειται για μια επιθεώρηση ...
που σατιρίζει την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα, τις εκλογές και γενικότερα το πολιτικό σκηνικό και τον αντίκτυπο που έχει αυτό στην κοινωνία.
Η παράσταση εντάσσεται στις εκδηλώσεις του Δήμου Παλαμά (ΔΟΠΑΠΑΠ) «Πολιτιστικό καλοκαίρι 2012».
Η γενική είσοδος στο θέατρο είναι 12 ευρώ, μειωμένη τιμή για ανέργους, ηλικιωμένους, κ.λπ., ενώ ισχύουν και εισιτήρια του ΟΓΑ.
Συνέντευξη του Στάθη Ψάλτη
Είναι «μια παράσταση που κριτικάρει τους πάντες και τα πάντα και κανείς δεν ξεφεύγει από το στόχαστρό της», λέει σε συνέντευξή του ο Στάθης Ψάλτης και συνεχίζει: «Στο πρώτο νούμερο θα εμφανιστώ ως “ο παθών του ΔΝΤ”, που διακωμωδεί με τον καλύτερο και τον πιο γελαστικό τρόπο που μπορεί να υπάρξει, τον Τσοχατζόπουλο και τη γυναίκα του, η οποία μάλιστα σε κάποια φάση τού λέει: “Εγώ θα κάνω απεργία πείνας, όχι για το παιδί μου, αλλά για να φτιάξω τη σιλουέτα μου”. Διακωμωδώ τους πολιτικούς, τη Μέρκελ και βγάζω πολύ γέλιο. Είμαι ο κακομοίρης Έλληνας που με έναν ευφυέστατο τρόπο μπαίνει στον προβληματισμό της τρόικας και καταγγέλλει με τον δικό του, εκπληκτικό, θαυμάσιο τρόπο τους τοκογλύφους της Ελλάδας».

Σε ένα άλλο νούμερο της επιθεώρησης, ο Ψάλτης ενσαρκώνει την Τασούλα, με Κίτσο στο πλάι του τον Βασίλη Κούκουρα. «Περνάει μια ξεχωριστή άποψη του γνωστού διαφημιστικού, με την έννοια ότι αυτοί αγαπιούνται. Η Τασούλα πουλάει στον Κίτσο “πουλ μουρ”. Ο Κίτσος τη ρωτάει τι σημαίνει “πουλ μουρ” κι εκείνη διευκρινίζει: “Πουλάω μούρη. Έχεις δει τέτοια ομορφιά, Κίτσο; Κοίτα τι άρωμα φοράω!” “Τι άρωμα φοράς;” λέει ο Κίτσος. “Μυτζήθρα α λα τουαλέτ” απαντώ και δίνω τις ανάλογες εξηγήσεις: “Έφαγα μυτζήθρα χαλασμένη και πήγα στην τουαλέτα…”»

Στη συνέντευξή του, ο Στάθης Ψάλτης, εστιάζοντας στην ουσία αυτής της επιθεώρησης, λέει: «Θέλουμε μέσα από το γέλιο να ξυπνήσουμε τις αλήθειες τις οποίες μας κρύβουν, να τις διακωμωδήσουμε και να τις εξευτελίσουμε. Στον τίτλο χρησιμοποιήσαμε το μικρό όνομα του πρωθυπουργού, επειδή έχει υπογράψει το μνημόνιο. Πάντως είναι μια παράσταση πολύ διασκεδαστική. Ο κόσμος για δυόμισι ώρες θα ξεχάσει όλα τα προβλήματα και θα συζητάει για αυτήν ένα μήνα». Η επιθεώρηση θα ταξιδέψει επίσης στη Γερμανία, την Αυστραλία και την Αμερική.
 
 
Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012

- Εκδήλωση των "Καραγκούνηδων" του Παλαμά

Ένα ξεχωριστό πολιτιστικό γεγονός πραγματοποιείται σήμερα Παρασκευή 15 Ιούνη στην κεντρική πλατεία του Παλαμά, που σχετίζεται με την μουσικο-χορευτική παράδοση της περιοχής μας.
Συγκεκριμένα, στις 8.30 μμ, ο Λαογραφικός Όμιλος Παλαμά «Καραγκούνηδες», στο πλαίσιο της λήξης των μαθημάτων χορού της φετινής σεζόν, διοργανώνει εκδήλωση στην κεντρική πλατεία «Τιτάνων» του Παλαμά, με χορούς και τραγούδια, στην οποία θα συμμετέχουν συνολικά 200 χορευτές κάθε ηλικίας από όλα τα χορευτικά τμήματα του Ομίλου.
Θα είναι μια ανοιχτή εκδήλωση γεμάτη παράδοση, μουσική, χορό και κέφι, στην οποία καλούνται να παρακολουθήσουν όλοι οι Παλαμιώτες…
Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2012

- Ο πρώτος ετήσιος χορός του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιτέας...

Τον πρώτο ετήσιο χορό του πραγματοποίησε την προηγούμενη Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου, στο οικογενειακό κέντρο "Μέγαρον Παλαμά" ο Εκπολιτιστικός Μορφωτικός σύλλογος Ιτέας.
Πλήθος κόσμου γέμισε με την παρουσία του την αίθουσα του κέντρου. Τον χορό άρχισαν, υπό την καθοδήγηση της κ.Σοφίας Τζέλα, οι λιλιπούτειοι χορευτές και τα γυναικεία τμήματα τα οποία έκλεψαν την παράσταση και απέσπασαν τα θερμά χειροκροτήματα του κόσμου. "Αυτά είναι οι αυριανοί συνεχιστές του Συλλόγου και της παράδοσής μας και σ' αυτά πρέπει να επενδύσουμε αν θέλουμε να υπάρξει πολιτισμός και παράδοση", τόνισε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του συλλόγου κ. Αχιλλέας Μπαλαντίνας.
   
Στη διάρκεια του χορού τιμήθηκαν με αναμνηστική πλακέτα από τον πρόεδρο και αντιπρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου οι κύριοι Βάϊος Καραγιάννης και Κώστας Τζιφούλης για την πολύτιμη προσφορά τους στο Ελληνικό Ποδόσφαιρο και ειδικά στο χωριό μας, κάνοντας υπερήφανους όλους μας.

Τόν χορό τίμησαν με την παρουσία τους απευθύνοντας χαιρετισμό οι κ. Αντιδήμαρχος Ηλίας Λιάχανος, ο πρόεδρος της κοινότητας Ιτέας Θοδωρής Σδόγγος και όλοι οι Δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι.






                             Πατήστε πάνω στις φωτο για μεγένθυση...


































































Διαβάστε Περισσότερα »