Τρίτη 10 Απριλίου 2012

- Σπύρος Σπυρόπουλος "Το ονειρό μου είναι να ξεκινήσω απο την Αθήνα τρέχοντας και να τερματίσω στο χωριό μου, την Ιτέα Καρδίτσας"














Το όνειρό του πραγματικότητα θα επιχειρήσει να κάνει την Μεγάλη Εβδομάδα ο Ημεροδρόμος - Σπαρταθλητής Σπύρος Επαμ. Σπυρόπουλος ο οποίος κατάγεται από την Ιτέα Καρδίτσας.

Ο Σπύρος θα ξεκινήσει τρέχοντας από την Αθήνα την Μεγάλη Δευτέρα 9 Απριλίου και θα τερματίσει στην γενέτειρά του Ιτέα Καρδίτσας την Μεγάλη Τετάρτη (περίπου στις 11:00 το πρωί) καλύπτοντας 310 χλμ. διαδρομής. 
Σε αυτή του την προσπάθεια θα είναι μαζί του ο πρώτος αθλητής που πέτυχε τον "Φιδιππίδειο άθλο" το 1992 κ. Τάκης Σκουλής.

Ο Σπύρος Επ. Σπυρόπουλος γεννήθηκε το 1972 στην Ιτέα Καρδίτσας όπου και μεγάλωσε μέχρι και τα 17 του χρόνια. Στη συνέχεια μετακόμισε στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Είναι παντρεμένος με τη Μαίρη Μπεσίνη και έχουν αποκτήσει 2 παιδιά, την Μαριάννα και το Νώντα.


Το 2005 ο Σπύρος ξεκίνησε ερασιτεχνικά τον αθλητισμό και συμμετείχε σε πολλούς αγώνες ειδικών διαδρομών.

Το Σεπτέμβριο του 2009 συμμετείχε για πρώτη φορά στο "Σπάρταθλον" (διαδρομή Αθήνα-Σπάρτη) όπου δεν κατάφερε να τερματίσει διότι τραυματίστηκε λίγο πριν τον τερματισμό.
Το Σεπτέμβριο του 2010 ξαναδοκιμάζει τις δυνάμεις του δηλώνοντας συμμετοχή και πάλι στο "Σπάρταθλον". Αυτή τη φορά όμως τα καταφέρνει και τερματίζει 70ος στους 300 συμμετέχοντες.

Τον Αύγουστο του 2011 και σε ηλικία 39 ετών ο Σπύρος δοκιμάζει να κάνει τον "Φειδιππίδειο άθλο", διαδρομή 480 χλμ. Ξεκινώντας από την Ακρόπολη φτάνοντας στη Σπάρτη και επιστρέφοντας και πάλι στην Ακρόπολη.
Ο Σπύρος πραγματοποιεί τη διαδρομή σε 100 και 40 λεπτά και γίνεται ο 4ος αθλητής στον κόσμο που το πετυχαίνει.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου Αθηναικής εφημερίδας για τον επόμενο στόχο του ο Σπύρος απάντησε το εξής:  
"Επόμενος στόχος αλλά και όνειρό μου είναι να ξεκινήσω από την Αθήνα τρέχοντας και να τερματίσω στο χωριό μου, την Ιτέα Καρδίτσας".

Στις 9 Απριλίου 2012 ο Σπύρος θα ξεκινήσει να πραγματοποιήσει το όνειρό του.
Την προσπάθειά του στηρίζει ο Εκπολιτιστικός Μορφωτικός Σύλλογος Ιτέας ο οποίος καλεί όλους να δώσουν το παρών στην υποδοχή του μεγαλύτερου ημεροδρόμου αθλητή που γέννησε ποτέ η Θεσσαλία στην πλατεία της Ιτέας τη Μεγάλη Τετάρτη και ώρα 11:00 το πρωί.

Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

- Πώς θα γλιτώσετε τώρα 400 ευρώ από το πετρέλαιο του επόμενου χειμώνα...

Από τον Οκτώβριο του 2012, ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης θα εξισωθεί μ’ εκείνον του πετρελαίου θέρμανσης. 
Θα πληρώσετε, δηλαδή, σχεδόν 400 ευρώ παραπάνω στον τόνο.
Τις τελευταίες ημέρες, παρ’ ότι η θερμοκρασία φλερτάρει με τους 25 βαθμούς και ο ήλιος μας χαρίζει πλουσιοπάροχα τις ιδιότητές του, τα βυτιοφόρα κυκλοφορούν στους δρόμους μοιράζοντας πετρέλαιο στις κατοικίες. 
Όχι, δεν τρελλάθηκαν οι γείτονές σας. Πιο τρελλός θα είστε εσείς, αν δεν ακολουθήσετε το παράδειγμά του. Κι αυτό, γιατί η κυβέρνηση προτίθεται να αυξήσει τον φόρο του πετρελαίο θέρμανσης από τον Οκτώβριο του 2012 και να τον φέρει στο 80% εκείνου που βαραίνει το πετρέλαιο κίνησης. 
Σήμερα το πετρέλαιο θέρμανσης πωλείται περίπου στο 1,02 με 1,04 ευρώ το λίτρο. Από τις 15 Οκτωβρίου θα κοστίζει 1,35 με 1,40. 
Η διαφορά, δηλαδή, στο ένα τόνο, μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 400 ευρώ. Πολλοί, βέβαια, θ’ αναρωτηθούν γιατί να γεμίσουν τις δεξαμενές από τώρα. 
Μην ξεχνάτε ότι πετρέλαιο θέρμανσης μοιράζεται μέχρι και τις 30 Απριλίου. 
Όταν ξαναρχίσει η διανομή, η τιμή θα είναι η νέα, η “αλμυρή”. 
Αν δεν έχετε την δυνατότητα να πληρώσετε τοις μετρητοίς τώρα για μια ανάκη που θα σας προκύψει σε μισό χρόνο, σκεφτείτε σοβαρά το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε την πιστωτική σας κάρτα. Ακόμη και οι τόκοι με τους οποίους θα επιβαρυνθείτε, θα είναι αισθητά μικρότεροι του πρόσθετου κόστους που θα επιφέρει η εξίσωση της φορολογίας. 
Υπάρχει περίπτωση να βρεθείτε ζημιωμένοι; 
Φυσικά και υπάρχει, αλλά μικρή. 
Αν η κυβέρνηση αποσύρει την διάταξη και αν η παγκόσμια κρίση στην τιμή του πετρελαίου λήξει άμεσα και παρασύρει προς τα κάτω τις τιμές, τότε ναι, θα έχετε πληρώσει “κερατιάτικα”. Αλλά, με τα ως τώρα δεδομένα, ποιος πιστεύει πραγματικά ότι πρόκειται να συμβεί έστω το ένα από τα δύο;
Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 8 Απριλίου 2012

- Στιγμιότυπα από τα γυρίσματα της εκπομπής "Αναζητώντας τις ρίζες μας"

Στιγμιότυπα από τα γυρίσματα της εκπομπής "Αναζητώντας τις ρίζες μας" με το Θοδωρή Σδρούλια η οποία θα μεταδοθεί την Κυριακή του Πάσχα από την τηλεόραση TRT. Συμμετέχει και ένα μικρό χορευτικό τμήμα του Εκπολιτιστικού Μορφωτικού συλλόγου Ιτέας.

























Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

- Συνεδριάζει στην Ιτέα το Δημοτικό Συμβούλιο Παλαμά την Μ. Τρίτη...

Την Μεγάλη Τρίτη 10 Απριλίου 2012, στις 7.30μμ, συνέρχεται σε τακτική συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο Παλαμά. Η συνεδρίαση θα γίνει στο δημοτικό κατάστημα της Τοπικής Κοινότητας Ιτέας της Δημοτικής Ενότητας Φύλλου, όπου θα συζητηθούν και θα ληφθούν αποφάσεις στα παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης, ήτοι:
 




1. Αποδοχή ποσού 1.364.000 ευρώ από ΕΣΠΑ για την κατασκευή του έργου: «Διαμόρφωση Περιβάλλοντος Χώρου κλειστού Γυμναστηρίου Παλαμά σε Χώρο Πρασίνου και αναψυχής». Εισηγητής κ. Δήμαρχος.

2. Έγκριση μελέτης και τευχών δημοπράτησης για την κατασκευή του έργου: «Διαμόρφωση Περιβάλλοντος Χώρου κλειστού Γυμναστηρίου Παλαμά σε Χώρο Πρασίνου και αναψυχής». Εισηγητής κ. Δήμαρχος.

3. Αναμόρφωση προϋπολογισμού για συντήρηση Σχολικών κτιρίων και λειτουργικά έξοδα. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ. Σ.
 

4. Αναμόρφωση προϋπολογισμού και τροποποίηση Τεχνικού Προγράμματος Έργων. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ. Σ.....

5. Αποδοχή ποσού 226.338,91 ευρώ από το Υπουργείο Εσωτερικών, αναμόρφωση προϋπολογισμού και τροποποίηση Τεχνικού Προγράμματος Έργων. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


6. Καθορισμός και καταβολή του επιδόματος, εκ των εσόδων από τα παράβολα για τη χορήγηση και ανανέωση των αδειών διαμονής υπηκόων τρίτων χωρών, που εισπράχθηκαν κατά τα έτη 2009 και 2010 και αναμόρφωση προϋπολογισμού. Εισηγητής  Αντιδήμαρχος κ. Δημήτριος Πάτας.


7. Έγκριση Πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής του έργου: «Ασφαλτόστρωση Δημοτικών Δρόμων». Εισηγητής κ. Δήμαρχος.


8. Έγκριση μελέτης και καθορισμός τρόπου ανάθεσης για την εκτέλεση της εργασίας: «Συντήρηση, Επισκευή, Αντικατάσταση και Βελτίωση Αντλιοστασίων Ύδρευσης και Άρδευσης». Εισηγητής κ. Δήμαρχος.


9. Έγκριση μελέτης και καθορισμός τρόπου ανάθεσης για την εκτέλεση της εργασίας: «Καθαρισμός και Διάνοιξη Αρδευτικών Καναλιών». Εισηγητής κ. Δήμαρχος.


10. Έγκριση μελέτης και καθορισμός τρόπου ανάθεσης για την εκτέλεση της εργασίας: «Κατασκευή και Άρση Χωμάτινων Φραγμάτων». Εισηγητής κ. Δήμαρχος.


11. Έγκριση μελέτης και καθορισμός τρόπου ανάθεσης για την εκτέλεση της εργασίας: «Συντήρηση – Βελτίωση Γραφείων στο Ισόγειο του Δημαρχείου Παλαμά». Εισηγητής κ. Δήμαρχος.

12. Έγκριση μελέτης και καθορισμός τρόπου ανάθεσης για την εκτέλεση της εργασίας: «Κατασκευή και Άρση Πέτρινων Φραγμάτων». Εισηγητής κ. Δήμαρχος.


13. Έγκριση μελέτης και τευχών δημοπράτησης του έργου: «Αποπεράτωση – Βελτίωση Αποθηκών Τ. Κ. Αγίας Τριάδας». Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Γεώργιος Σιαματάς.


14. Έγκριση της υπ΄ αριθμ.: 02 / 2012 απόφασης του Τοπικού Συμβουλίου της Τ. Κ. Ιτέας. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Βάϊος Καραγιάννης.


15. Έγκριση της υπ΄ αριθμ.: 02 / 2012 απόφασης του Τοπικού Συμβουλίου της Τ. Κ. Πεδινού. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Γεώργιος Σιαματάς.


16. Πρόσληψη προσωπικού για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών αναγκών, διμήνου χρονικής διάρκειας μέσα στο Δήμο σε συνολικό διάστημα δώδεκα [ 12 ] μηνών [άρθρο 20 παρ. 4 του Ν. 2738 / 99 ΦΕΚ 180/Α/09-09-1999]. Εισηγητής κ. Δήμαρχος.


17. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί σύναψης Δανείου από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για την κατασκευή παρόχθιων, ποσού 800.000 ευρώ. Εισηγητής κ. Δήμαρχος.


18. Αποδοχή ή μη της παραίτησης μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑ Παλαμά και ορισμός νέου. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


19. Αποδοχή ή μη των παραιτήσεων: Α) Του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Παλαμά [ΔΗΚΕΠΑ] και Β) Μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Παλαμά [ΔΗΚΕΠΑ] και ορισμός νέου. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


20. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα της Διευθύντριας του Δημοτικού Σχολείου Βλοχού. Εισηγητής Δ.Σ. κ. Αντώνιος Θεοδώρου.


21. Συζήτηση και λήψη απόφασης  περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Φύλλου οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


22. Συζήτηση και λήψη απόφασης  περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Ιτέας οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


23. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Λεύκης οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


24. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Γυμνασίου και Λυκειακών  τάξεων Ιτέας οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


25. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Προαστίου οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


26. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Μαραθέας οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ Πρόεδρος Δ.Σ.


27. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Αγίας Τριάδας οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


28. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Πεδινού οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


29. Συζήτηση και λήψη απόφασης  περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Καλογριανών οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής  κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


30. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Γυμνασίου - Λυκείου Προαστίου οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


31. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Μεταμόρφωσης οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


32. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Γοργοβιτών οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


33. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Μάρκου οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


34. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Κοσκινά οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


35. Συζήτηση και λήψη απόφασης  περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής 1ου Δημοτικού Σχολείου,  1ου και 5ου  Νηπιαγωγείων Παλαμά οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


36.-Συζήτηση και λήψη απόφασης  περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής 2ου  Δημοτικού Σχολείου,  2ου και 6ου   Νηπιαγωγείων Παλαμά οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


37. Συζήτηση και λήψη απόφασης  περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής 3ου  Δημοτικού Σχολείου, 3ου  και 4ου Νηπιαγωγείων Παλαμά οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


38. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής 1ου και 2ου Γυμνασίου Παλαμά οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


39. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Γενικού Λυκείου Παλαμά οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


40. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Παλαμά οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


41. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί έγκρισης Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Επαγγελματικού Λυκείου Παλαμά οικονομικού έτους 2011. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


42. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του Συλλόγου κτηνοτρόφων Παλαμά και Ευρύτερης περιοχής. Εισηγητής κ. Δήμαρχος.


43. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Αθανασίου Τσουλούφα του Ηρακλή. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Δημήτριος Πάτας.


44. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Αθανασίου Τσουλούφα του Ηρακλή. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Δημήτριος Πάτας.


45. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα της κ. Κυριακής Μπάμου του Φωτίου. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Κωνσταντίνος Νασιούλης.


46. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Χαραλάμπου Γαλάνη του Αθανασίου. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Δημήτριος Πάτας.


47. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Ευαγγέλου Πατσιαλή του Βασιλείου. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


48. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Ευθυμίου Γαλάνη του Αποστόλου. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


49. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε κοινό αίτημα των κ.κ. Βασιλείου Βάσκου, Δημήτριου Σιώμου και Αφροδίτης Λέτσιου. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


50. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Βασιλείου Παλικαρά του Αριστείδη. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


51. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα της κ. Βάϊας Τζέλλα του Κωνσταντίνου.  Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


52. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Χρήστου Στυλόπουλου. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Κωνσταντίνος Νασιούλης.


53. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Χρήστου Στυλόπουλου.  Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Κωνσταντίνος Νασιούλης.


54. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Βασιλείου Ντεμίρη. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Κωνσταντίνος Νασιούλης.


55. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Δημητρίου Τσιάπουλα του Αθανασίου. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


56. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα της υπαλλήλου του Δήμου μας κ. Ευαγγελίας Γαλάνη του Ευθυμίου. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


57. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Πολυχρόνη Κριτσινιώτη του Κωνσταντίνου. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


58. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του  κ. Σωτηρίου Ζαγανά του Δημητρίου. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


59. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα της  κ. Παναγιώτας Κομπίτσα του Σπυρίδωνα. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.


60. Καθορισμός υπευθύνου για την παραλαβή και διανομή των προϊόντων από τα κοινοτικά αποθέματα της παρέμβασης, στους τελικούς δικαιούχους. Εισηγητής Δ.Σ. κ. Κωνσταντίνα Παπαϊωάννου.


Διαβάστε Περισσότερα »

- Μεταλλαγμένο σιτάρι διώχνει τα πράσιτα...

Τέλος στις αφίδες υπόσχεται ένα νέο στέλεχος σιταριού, στο οποίο οι επιστήμονες εισήγαγαν γονίδιο δυόσμου.Το μεταλλαγμένο σιτάρι, που δοκιμάζεται στη Βρετανία, διώχνει τις αφίδες (μελίγκρα – ψείρα των φυτών), στέλνοντάς τους χημικά μηνύματα.

Εκτιμάται μάλιστα ότι μελλοντικά τα γενετικά τροποποιημένα φυτά με το συγκεκριμένο γονίδιο δεν θα χρειάζεται να ψεκάζονται με χημικά.Ο δυόσμος παράγει μια μυρωδιά, που δεν την αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι, η οποία μιμείται το «σήμα κινδύνου» που εκπέμπουν οι αφίδες όταν δέχονται επίθεση από θηρευτές.

Έτσι ο δυόσμος στην ουσία αποτρέπει τα παράσιτα, τα οποία ευθύνονται για ζημιές δισεκατομμυρίων ευρώ στις καλλιέργειες παγκοσμίως.Οι Βρετανοί ερευνητές δοκιμάζουν το μεταλλαγμένο σιτάρι στο αγροτικό ερευνητικό ινστιτούτο «Rothamsted», στο Χερτφορντσάιρ.

Οι καλλιέργειες είναι περιφραγμένες έτσι ώστε να αποτραπούν επιθέσεις ακτιβιστών, αλλά και άγριων ζώων.Οι επιστήμονες θα παρατηρήσουν τις καλλιέργειες όλο το καλοκαίρι για να διαπιστώσουν αν η απόδοσή τους είναι τόσο ικανοποιητική όσο αναμένεται βάσει εργαστηριακών μελετών.
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 3 Απριλίου 2012

- Ο Ανθρωπος που έκανε ένα μικρό χωριό Ελβετία...

Ανάβρα Μαγνησίας
Αν διαβάσετε με προσοχή όλα αυτά που ακολουθούν και μέχρι το τέλος ,θα δείτε ότι είναι σαν να βγαίνουν από comics επιστημονικής φαντασίας
Το "θαύμα" της Πράσινης Ανάπτυξης. Η μεγάλη ανατροπή του μειονεκτήματος σε πλεονέκτημα.Τρόπος & Τόπος να ζεις


Και φυσικά όταν λέμε "θαύμα" δεν το εννοούμε θρησκευτικά ή μεταφυσικά.
Το "θαύμα" ήταν προϊόν αποτέλεσμα ανθρώπινης σκληρής δουλειάς
Η μεγάλη ανατροπή μπορεί να έλθει και από ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό 700 κατοίκων
Η μάχη με την μιζέρια, την θλίψη και την ηττοπάθεια έχει αποτελέσματα
Και όλα ξεκίνησαν από λίγους πολύ λίγους.
Φυσικά και δεν περίμεναν να λυθούν τα προβλήματα από "άλλους" ποιους "άλλους";
Η πρωτοβουλία ήταν δική τους και η σκληρή προσπάθεια πάλι δική τους.
Αλλά ταυτόχρονα όμως και σιγά - σιγά ενεργοποίησαν και "άλλους" πολλούς "άλλους"

Το μεγαλύτερο στοίχημα ήταν η αλλαγή νοοτροπίας.

Ναι στην αρχή υπήρχαν αντιρρήσεις.
Υπήρχαν βαρίδια και στερεότυπα, Αδράνεια, "ωχαδελφισμός", απάθεια, ηττοπάθεια, κλπ όπως πάντα και παντού.
Αλλά η προσπάθεια κάποιων λίγων, ναι λίγων, πολύ λίγων στην αρχή αλλά στην συνέχεια περισσότερων, πολύ περισσότερων ήταν συστηματική, μεγάλη, δύσκολη και επίπονη.
Δεν έβαλαν ρομαντικούς, άπιαστους στόχους - χίμαιρες Ιδανική συνταγή για απογοήτευση και πισωγυρίσματα .
Είχαν όμως φιλόδοξο όραμα και Αντικειμενικό Σκοπό. Και προχώρησαν με μικρούς, απτούς, ρεαλιστικούς και εφικτούς στόχους.Και σιγά - σιγά είχαν αποτελέσματα, τα πρώτα τους αποτελέσματα.
Τελικά πείστηκαν όλοι. Βέβαια η προσπάθεια κράτησε συνολικά πάνω από 15 χρόνια. Δεν έγινε "εδώ και τώρα".
Συνεχίζεται και θα συνεχίζεται.Εξάλλου έχουν πολλά, πάρα πολλά ακόμα να κάνουν.Αλλά το σημαντικότερο: Το κλίμα άλλαξε.
Οι άνθρωποι εκεί είναι πλέον αισιόδοξοι, πιστεύουν στις δυνατότητες τους και αγωνίζονται ειρηνικά και δημιουργικά με υπομονή και επιμονή.
Με αγάπη, με κέφι και μεράκι. Και φυσικά κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα πρότυπο οικονομικής ανάπτυξης φιλικό προς το περιβάλλον και το φυσικό τοπίο.

Και ναι είναι στην Ελλάδα !!! Δεν είναι στην Ελβετία ή σε κάποια Σκανδιναβική χώρα.

Η επιστροφή στις ρίζες μπορεί να είναι και φυγή προς τα εμπρός, μπορεί να έχει σύγχρονο μοντέλο επιστροφής στην αυριανή περιφέρεια και να μην είναι "γραφικό πισωγύρισμα", δηλαδή μπορεί να προσφέρει σύγχρονες υποδομές και ανέσεις, χωρίς ελλείψεις αλλά κυρίως με σεβασμό και προστασία στο περιβάλλον και στο φυσικό τοπίο.
Ήταν μια μειονεκτική και απομακρυσμένη περιοχή κτυπημένη από την εγκατάλειψη και την αστυφιλία (όπως εξάλλου όλη η ελληνική περιφέρεια)
Οι νέοι έφευγαν και οι ταλαιπωρημένοι ηλικιωμένοι λιγόστευαν. Γελάδια, χοίροι και πρόβατα κυκλοφορούσαν χύμα μέσα στο χωριό και γύρω από αυτό τρεφόμενα με ότι έβρισκαν. Το μικρό χωριό ήταν χωρίς υποδομές, χωρίς οδοποιία, ούτε καν ύδρευση.Το χειμώνα λάσπη το καλοκαίρι σκόνη.Ο πληθυσμός αιμορραγούσε από την αστυφιλία. Εγκατάλειψη, ανέχεια και μιζέρια.
Και φυσικά δεν κατάφεραν απλά να σταθούν στα πόδια τους αλλά έκαναν το μεγάλο άλμα.Έκαναν το "θαύμα" τους.
Έσπασαν την μιζέρια και την απομόνωση.

Και πραγματικά τι πιο ωραίο παράδειγμα ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ.

Σήμερα λοιπόν:
Υψηλή ποιότητα ζωής
Αιολικό πάρκο με 20 ανεμογεννήτριες,
Που όχι μόνο τροφοδοτεί τις ενεργειακές ανάγκες αλλά και πουλάνε στην ΔΕΗ το περίσσευμα.
Σχεδιασμός για εγκατάσταση συστήματος τηλεθέρμανσης με κεντρικό λέβητα στο πάνω μέρος του χωριού.Και από εκεί με υπόγειους αγωγούς θα προσφέρει ζεστό νερό και θέρμανση σε όλους τους κατοίκους.Ο λέβητας θα λειτουργεί με καύση βιομάζας (κοπριές ζώων, ξερά φύλλα, άχυρο, κλπ)
Σύντομα και υδροηλεκτρικό εργοστάσιο.Φυσικά όπως πρέπει να είναι τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια .Δηλαδή μικρής κλίμακας και φιλικό στο περιβάλλον .Μια απόλυτα συντονισμένη προσπάθεια απεξάρτησης και απομάκρυνσης από το πετρέλαιο, τον λιθάνθρακα και φυσικά την πυρηνική ενέργεια !!! (που κάποιοι την ξαναθυμήθηκαν πρόσφατα)

Ζωντανό περιβαλλοντικό πολιτιστικό πάρκο.Προστατευμένη παραδεισένια έκταση 240 στρεμμάτων Με τοπική φυσική βλάστηση
Με αιωνόβια πλατάνια και άλλα τοπικά δένδρα.Με πηγές, ποταμό, καθαρά και γάργαρα ορμητικά νερά, με γεφύρια, παιδικές χαρές, πετρόκτιστη διακόσμηση,νεροτριβές, μαντάνια και νερόμυλους,κατασκευές για την επεξεργασία και τον καθαρισμό υφασμάτων με τη βοήθεια του νερού.Με λαγούς και ελάφια στο φυσικό τους περιβάλλον και όχι σε ζωολογικό κήπο να ξεπετάγονται μέσα από ξέφωτα και να τρέχουν ελεύθερα και φυσικά μακριά από κυνηγούς
Άνθρωπος και περιβάλλον συμβιώνουν φυσικά και αρμονικά.

Τρεις υπερσύγχρονες πρότυπες βιολογικές κτηνοτροφικές μονάδες - πάρκα,
Πρότυπο βιολογικό σφαγείο.Το μόνο δημόσιο στην Ελλάδα (ναι δημόσιο, για την ακρίβεια δημοτικό) και το μόνο πιστοποιημένο από την ΔΗΩ
(Οργανισμός Ελέγχου και Πιστοποίησης Βιολογικών Γεωργικών & Κτηνοτροφικών Προϊόντων www.dionet.gr)
Σχεδιασμός για δημιουργία πιστοποιημένου τυποποιητήριου για τα προϊόντα του χωριού.Τα βιολογικά ποιοτικά προϊόντα τους είναι ανάρπαστα

Σε αυτό το χωριό παράγουν βιολογικά ποιοτικά προϊόντα και τα πουλάνε όλα.
Ναι έχουν καταλάβει μόνοι τους τι και πώς πρέπει να παράγουν, που και πώς πρέπει να πουλάνε.

Κοινωνική μέριμνα & συνοχή,

Σύγχρονες ανέσεις και μέσα για τους νέους οι οποίοι πλέον είναι ικανοποιημένοι και δεν φεύγουν
φροντίδα και ασφάλεια για τους ηλικιωμένους ."Βοήθεια στο σπίτι" .
Γηροκομείο 20 κλινών
Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό με άριστες υποδομές και προδιαγραφές,δωρεάν στέγαση (ξενώνες - διαμερίσματα) για τους δασκάλους και τους γιατρούς.Αγροτικό ιατρείο και σχολεία πάντοτε στελεχωμένα. "Ελάτε σε μας" λένε στους γιατρούς και στους δασκάλους.Και εκείνοι επιδιώκουν να διοριστούν εκεί
Επίσης από τα δημοτικά έσοδα (που είναι πλέον αρκετά) η Κοινότητα για να ενισχύσει τους άστεγους δημότες προσφέρει οικόπεδα στο 1/4 της αντικειμενικής τους αξίας και μάλιστα με αποπληρωμή σε δόσεις !!!

Υψηλό κατά κεφαλή εισόδημα,εισοδήματα από 30 έως 100 χιλιάδες ευρώ,το ποσοστό ανεργίας στο απόλυτο μηδέν !!!
ναι είναι αλήθεια !!! ο κόσμος φεύγει από τις πόλεις και έρχεται στο χωριό
ο πληθυσμός με σημερινό μέσο όρο ηλικίας τα 40 διπλασιάστηκε τα τελευταία 15 χρόνια

Η Κοινότητα έχει δημιουργήσει:
Οδοποιία
Σύστημα ύδρευσης (ναι δεν υπήρχε) .
Γυμναστήριο με τελευταίας τεχνολογίας όργανα,γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ,μουσείο και προχωρούν άμεσα για πισίνα

Αλλά έχουν κάνει και παρκινγκ !!!ναι παρκινγκ για αυτοκίνητα !!!όχι μια αλάνα ή ένα χωράφι αλλά ένα στεγασμένο κλειστό διώροφο (!!!) σύγχρονο παρκινγκ 60 θέσεων.Και δεν αναφέρομαι στο συγκεκριμένο παρκινγκ με την συγκεκριμένη χωρητικότητα
Αναφέρομαι στην ιδέα του παρκινγκ .Ναι ένα παρκινγκ ενταγμένο σε ένα πράσινο μοντέλο ανάπτυξης .Ναι ένα χωριό με παρκινγκ !!!
Απίστευτο και όμως αληθινό.
Πόσο μπροστά είναι αυτοί οι άνθρωποι !!! Ναι ένα απλό μικρό χωριό και όχι η Αράχοβα.
Δεν εθελοτυφλούν.Δεν είπαν τι το θέλουμε το παρκινγκ αφού δεν είμαστε στην Αθήνα Και έχουμε όσο χώρο θέλουμε να παρατάμε όπου θέλουμε και άναρχα τα αυτοκίνητα μας (τυπική σημερινή επαρχία).Τα δικά μας και των επισκεπτών .
Γιατί φυσικά δέχονται πολλούς επισκέπτες που έρχονται από μακριά για να δουν και κάποιοι να μελετήσουν από κοντά αυτό το "περίεργο" μοντέλο πράσινης ανάπτυξης και να χαρούν το περιβάλλον και το φυσικό τοπίο και φυσικά να δοκιμάσουν τα ντόπια ποιοτικά τους προϊόντα.
Ναι μιλάμε για τουρισμό που τους κάνει ακόμα πιο γνωστούς και φυσικά ενισχύει και την τοπική τους οικονομία
Ποιος θα μίλαγε για τουρισμό στην ορεινή και αποκομμένη Ανάβρα πριν 15 χρόνια;
Χωρίς χιονοδρομικό κέντρο και άλλους συνήθεις πόλους έλξης
Φυσικά δεν αναφέρομαι στους συνειδητοποιημένους μοναχικούς εξερευνητές της απομακρυσμένης υπαίθρου που δεν ψάχνουν για μαζικούς πόλους έλξης,αυτοί πιθανώς να επισκέπτονταν και πριν αυτό το χωριό όπως και τα χιλιάδες άλλα μακρινά και αποκομμένα χωριά.Αναφέρομαι στον πολύ κόσμο
Από την άλλη βέβαια και με δεδομένο τον σεβασμό τους στο περιβάλλον (με έργα και όχι στα λόγια)δεν είπαν όμως ας καταργήσουμε τα αυτοκίνητα και ας επιστρέψουμε στα γαϊδουράκια
Γιατί ξέρουν ότι πρέπει να διαχειριστούν όσο γίνεται καλλίτερα τα προβλήματα των αυτοκινήτων
Όπως το παρκινγκ,μακάρι σύντομα να έχουν και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα για να μην ρυπαίνουν με τα καυσαέρια τους
Ούτως η άλλως από ενέργεια, καθαρή πράσινη ανανεώσιμη ενέργεια (για να τα φορτίζουν) έχουν αρκετή και θα έχουν ακόμα περισσότερη στο άμεσο μέλλον
Αλλά θέλουν να διατηρήσουν και τα πλεονεκτήματα που τους προσφέρουν τα αυτοκίνητα
Π.χ. να μην αισθάνονται αποκομμένοι
Αλλά σαν κοσμοπολίτες (πολίτες του κόσμου) που είναι να μπορούν να κινούνται με άνεση και ασφάλεια και να πηγαίνουν στην Λαμία, στον Βόλο και όπου αλλού θέλουν και όποτε θέλουν για δουλειές και διασκέδαση (θέατρο, συναυλίες, μουσεία, εκδρομές, βόλτες, κλπ)
Ναι ένα πρώην αποκομμένο χωριό λίγων ηλικιωμένων πλέον κατοικείται από σύγχρονους κοσμοπολίτες που ταξιδεύουν παντού και εύκολα


Ναι κάθε χρόνο και για κάποιες ημέρες το χωριό αποκλείεται από τα χιόνια
Εξάλλου είναι ορεινό χωριό όμως οι κάτοικοι δεν βγαίνουν στα κανάλια να μεμψιμοιρήσουν ότι δεν υπάρχει κράτος στεγάζουν τα κτηνοτροφικά τους πάρκα.Nαι τα στεγάζουν !!! ;Eχουν δικά τους εκχιονιστικά μηχανήματα.
Ξέρουν ότι θα χιονίσει (δεν ξαφνιάζονται !!!).Ζουν με αυτό και είναι οργανωμένοι και προετοιμασμένοι για αυτό


Εκμεταλλεύονται όλους τους διαθέσιμους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους καθώς και μέσα που μπορούν να βρουν (πως θα τα έκαναν εξάλλου όλα αυτά) "ένας κούκος δεν φέρνει την Άνοιξη"
Είπαμε ότι ήταν αποκομμένοι.Σήμερα όμως δεν είναι.Έχουν εξωστρέφεια.
Αλωνίζουν την Ελλάδα και το εξωτερικό.Παίρνουν πρωτοβουλίες για αλληλουποστηριζόμενες ενέργειες και στοχευμένες δράσεις προσανατολισμένες στον αντικειμενικό τους σκοπό.Ενεργοποιούν και συνεργάζονται με επιστήμονες και επαγγελματίες.Εκδηλώνουν επιστημονικά και τεχνολογικά συνέδρια.
Ναι αυτό το μικρό χωριό.
Προβάλλονται στα ΜΜΕ (εφημερίδες, τηλεόραση, internet, κλπ).Ναι είπαμε έχουν εξωστρέφεια επικοινωνούν και προβάλλονται δεν ομφαλοσκοπούν
Συνεργάζονται με καθηγητές και εντάσσονται σε ερευνητικά ακαδημαϊκά προγράμματα
Και φυσικά αντλούν τα διαθέσιμα κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση (που συνήθως παραμένουν αδιάθετα από άλλους)
Άριστη και πλήρης εκμετάλλευση αυτών των ευρωπαϊκών κονδυλίων τα οποία διατέθηκαν ορθολογικά σε έργα υποδομής (όπως θα έπρεπε δηλαδή !!!)
Ουσιαστικά δηλαδή τι έκαναν;
Το αυτονόητο
Αυτό που λέει η Ευρωπαϊκή Ένωση και η κοινή λογική: Πάρτε λεφτά να αναβαθμίσετε τον τόπο σας (μοντέλο περιφερειακής ανάπτυξης).Και το έκαναν και μάλιστα άριστα και υποδειγματικά. Και όχι διασπαθίζοντας τα ευρωπαϊκά κονδύλια με την βοήθεια των "γνωστών αγνώστων" (όποιος ξέρει από ευρωπαϊκά προγράμματα καταλαβαίνει τι εννοώ) σε χάρτινες και virtual "επενδυτικές προτάσεις"

Άφησα επίτηδες τελευταίο τον πρωτεργάτη της επιτυχίας τον επί 16 χρόνια άξιο κοινοτάρχη Δημήτρη Τσουκαλά.

Όλα ξεκίνησαν όταν συνταξιούχος πλέον επέστρεψε από την Αθήνα όπου έμενε μόνιμα
Δεν είπε λοιπόν ωραία τώρα που τελείωσα την σταδιοδρομία μου και μετά από τόσα χρόνια δουλειάς ας γυρίσω στο χωριό μου να αράξω και εγώ λίγο να ξεκουραστώ και να περνάω άνετα τώρα που έχω χρόνο,θα παίρνω την σύνταξη μου,θα πίνω τον καφέ μου στο καφενείο και θα συζητάω επί παντός του επιστητού,θα διαβάζω τα βιβλία μου και θα κάνω βόλτες στην ωραία εξοχή κάτω από τα πλατάνια και δίπλα στο ποτάμι
Και τα προβλήματα του χωριού; Ε, εγώ θα τα λύσω; Ας τα λύσουν οι νεότεροι. Εμείς ότι ήταν να κάνουμε στη ζωή μας το κάναμε.Κουραστήκαμε πια δεν αντέχουμε
Τόπο στους νέους.Αυτοί ξέρουν τι πρέπει να κάνουν. τι ωραίο και βολικό άλλοθι που πολλές φορές, δικαιολογεί την απραξία και απάθεια των μεγαλυτέρων.όχι πάντα βέβαια.υπάρχουν πολλές φορές που πρέπει να δίνεις στον νέο ευκαιρίες για ηγεσία αλλά αυτό είναι άλλο μεγάλο και ανεξάρτητο θέμα και δεν είναι της παρούσης .
Αλλά βέβαια οι νέοι όσοι είχαν μείνει δηλαδή, έφευγαν και αυτοί αλλά τι να κάνουμε τώρα έτσι είναι τα πράγματα
Εξάλλου υπάρχει το κράτος που είναι υπεύθυνο για όλα.Την επόμενη φορά που θα δω τον βουλευτή θα του πω μερικές ιδέες που έχω για τον τόπο ναι αυτές που συζητάω στο καφενείο.Και αν δεν τα κάνει θα του δείξω εγώ δεν θα τον ξαναψηφίσω θα ψηφίσω άλλον .Αλλά από την άλλη σιγά μη λυθούν τα προβλήματα.Γιατί δεν λύθηκαν τόσα χρόνια; Έτσι θα είναι πάντα ,πόσους τέτοιους παραδομένους ξέρουμε; Αρκεί να ρίξουμε μια ματιά γύρω μας.

Αντίθετα λοιπόν αποφάσισε να παλέψει και να ασχοληθεί με τα κοινά για να βοηθήσει πραγματικά το χωριό του

Και φυσικά όχι για να γίνει Κοινοτάρχης για να τον αποκαλούν στην πλατεία "Πρόεδρο" Και να συνεχίζει να ανακατεύει την σούπα
Άντε να κάνει και κανένα μνημείο για να έχει την υπογραφή του από κάτω πόσους τέτοιους Προέδρους ξέρουμε; Αρκεί να ρίξουμε μια ματιά γύρω μας

Άλλα είχε στο μυαλό του. Και ήταν συγκεκριμένα αυτά που είχε στο μυαλό του

Όταν ξεκίνησε λοιπόν, το τότε εγκαταλελειμμένο χωριό του είχε τα χάλια του .Δεν είδε όμως χάος και συντέλεια του κόσμου, ούτε ξεκίνησε με αδιέξοδα ξεσπάσματα.
Δεν πρότεινε π.χ. κατάληψη της νομαρχίας, για να διεκδικήσουν τα δίκαια αιτήματα τους.
Δεν πήγαν στον βουλευτή τους για να προωθήσουν τα "δίκια" τους.
Δεν έκαναν επικοινωνιακά happenings και ακτιβισμούς.
Δεν κατέβηκαν με τρακτέρ στην Αθήνα .
Δεν έριξαν γιαούρτια και μπογιές στον Υπουργό.
Δεν έχυσαν στην εθνική οδό τόνους γάλα για να "ευαισθητοποιηθεί" το κοινό της τηλεόρασης του κεντρικού δελτίου ειδήσεων.
Δεν έφεραν τα κανάλια να "τραβήξουν" την ανέχεια τους. με γκρίζα πλάνα ενός χωριού φάντασμα. και την γριούλα στο μισογκρεμισμένο από την εγκατάλειψη σπίτι της, να την ρωτάει ο "δημοσιογράφος" το φοβερά πρωτότυπο και δημοσιογραφικά ευφυές "πως αισθάνεται" μόνη της τον χειμώνα χωρίς θέρμανση και χωρίς τα παιδιά της και τα εγγόνια της που μπορεί να βρίσκονται φυσικά στριμωγμένα σε ένα μικρό διαμέρισμα σε κάποια πυκνοκατοικημένη περιοχή της Αθήνας μέσα στο καυσαέριο εργαζόμενοι σκληρά για λίγα χρήματα και πληρώνοντας ακριβά τα είδη πρώτης ανάγκης και φυσικά αν και κατάγονται από την κτηνοτροφική Ανάβρα αγοράζουν για το παιδί τους παστεριωμένο γάλα από κάποιο super market στην Αθήνα.

Και όλα αυτά πολύ απλά γιατί δεν βάσισε την ανάπτυξή του χωριού του στο κράτος.

Αντίθετα τόλμησε μια τοπική αναπτυξιακή προσπάθεια ώστε να υπάρξουν τοπικά έσοδα.
Καταρχήν να υπάρξουν κοινοτικά έσοδα και ατομικά εισοδήματα .Και στην συνέχεια έκανε κοινωνική πολιτική .Είδε και ανέδειξε το συγκριτικό πλεονέκτημα της Ανάβρας .Την κτηνοτροφία, το περιβάλλον και το νερό .Και σήκωσε τα μανίκια του και δούλεψε .Είχε έμπνευση, είχε σχέδιο, είχε προτάσεις. Ενέπνευσε εμπιστοσύνη. Και οι πολίτες τον ψήφισαν, τον ξαναψήφισαν και τον ξαναψηφίζουν.
Έχουν τον ηγέτη που τους αξίζει !!!
Να ένα ωραίο παράδειγμα του "εμείς".
Μακάρι να αναδείξουμε από εμάς για μας και άλλους τέτοιους διαχειριστές των κοινών.
Πρέπει να τον δείτε. Δεν αισθάνεται "κουρασμένος". Δεν "τα έχει φτύσει". Είναι ένας έφηβος μεγάλης ηλικίας.
Δεν είπε ποτέ ότι κάποιοι "του κλέβουν το μέλλον του".Το μέλλον το δικό του και του τόπου του το όρισε ο ίδιος.
Δεν βγάζει θυμό και οργή. Πρέπει να δείτε το βλέμμα του, το χαμόγελο του και φυσικά το πάθος του
την αισιοδοξία του και τον οραματισμό του, πως μιλάει, απτά ορθολογικά, και κατανοητά χωρίς "ξύλινο" λόγο και φυσικά τι κάνει για όλα αυτά που λέει και αυτά που πιστεύει.

Ο ίδιος δεν αποδέχεται τη δικαιολογία της έλλειψης πόρων και μεταξύ άλλων σημειώνει:
Ο κάθε δήμαρχος ή κοινοτάρχης μπορεί να κάνει έργα, με κέφι και μεράκι, χωρίς κομματικές φιλοδοξίες, με σωστούς συνεργάτες και καλή γραμματειακή υποστήριξη. Κρίσιμο όμως σημείο για την ανάπτυξη του τόπου αποτέλεσε και το συνέδριο που πραγματοποιήσαμε.
Σε αυτό συμμετείχαν καθηγητές και ειδικοί από διαφορετικούς χώρους οι οποίοι διατύπωσαν προτάσεις για το μέλλον της Ανάβρας

Δεν ξεκινάει με το "Εγώ".
Δεν λέει "δοξάστε με σας έσωσα".
Δεν αναφέρεται στα προσωπικά "χαρακτηριστικά" του.
Τον ρωτάνε για το μυστικό της επιτυχίας .Και εκείνος χωρίς προεδρική αλαζονεία και ύφος "πετυχημένου"πολύ απλά αναφέρεται στους τρόπους που φυσικά ο καθένας μπορεί να κάνει το ίδιο και βέβαια δεν είναι μυστικοί, δεν τους κρύβει τους προβάλλει και τους αναλύει, ούτε μαγικές συνταγές είναι αλλά από την άλλη ούτε και μπούσουλες και τυφλοσούρτες να κάνεις ένα απλό "copy paste" χρειάζονται αναλυτικές και συνθετικές δημιουργικές ικανότητες.

Μακάρι να είχαμε και άλλους τέτοιους οραματιστές δημιουργούς.
Αλλά από εμάς εξαρτάται...

Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

- Καταραμένε Ελληνα! Οπου να γυρίσω την σκέψη μου, όπου και να στρέψω την ψυχή μου, μπροστά μου σε βλέπω, σε βρίσκω.‏

Ας προσθέσουμε το παρακάτω κείμενο από ένα βιβλίο του Δημ. Μοσχόπουλου όπου είναι καταγεγραμμένη η ενδιαφέρουσα αφήγηση μίας Ελβετίδας, η οποία επεξηγεί γιατί οι Ευρωπαίοι και γενικότερα οι ξένοι, συμπεριφέρονται με ελεεινό τρόπο κατά των Ελλήνων.

Η κοπέλα αναφέρεται σε κάποιον πλούσιο θείο της ονόματι Αλμπέρ, που ζούσε κοντά στη Λοζάννη υπεραγαπώντας τα ζώα και προστατεύοντας στη βίλα του πολλά από αυτά.

Ένας φίλος του γιατρός απ’ τη Γενεύη του δώρισε ένα κουτάβι ράτσας «μποξέρ», που άκουγε στο όνομα «Τέλος», ενημερώνοντάς τον ότι άμα μεγαλώσει το καθαρόαιμο σκυλί χρειάζεται προσοχή διότι είναι επικίνδυνο!

Πράγματι, σ’ ένα χρόνο είχε δυναμώσει τόσο πολύ που ήταν απλησίαστο.
Ο πρώτος που την πλήρωσε ήταν ο κηπουρός που δέχτηκε επίθεση από το σκυλί με αποτέλεσμα να μείνει ένα μήνα ακίνητος στην κλινική έχοντας χάσει την γάμπα που την είχε φάει ο σκύλος και θα έμενε κουτσός σε όλη του τη ζωή με καρφιά στο πόδι του!

Ο Αλμπέρ απεφάνθη ότι ο σκύλος έπρεπε να εκπαιδευθεί για να αποκτήσει σωστή συμπεριφορά.

Έφερε Γερμανό σκυλοδαμαστή και πράγματι σε 6 μήνες ο «Τέλος» ήταν «αρνάκι».
 
Περιέργως όμως σε μία δεξίωση ο σκύλος ξαναεπιτέθηκε αιμοβόρικα σ’έναν υπηρέτη και ευτυχώς γι’ αυτόν ο οδηγός της βίλας πυροβόλησε τον «Τέλος» και έβαλε τέλος στην άτακτη ζωή του!

Η στεναχώρια του Αλμπέρ ήταν απερίγραπτη ώσπου τον επισκέφτηκε ο δωρητής του σκύλου, ο γιατρός, ο οποίος εξήγησε στον περίλυπο φίλο του ότι ο σκύλος όσο καλά και να δαμαστεί κρατάει μέσα του κακία, ζήλια, μίσος, καί εκδικείται:

«Τα ζώα δεν συγχωράνε ποτέ στον άνθρωπο την βελτίωση της συμπεριφοράς τους, γιατί νιώθουν ότι αυτή η βελτίωση τ’ απομακρύνει από τη φύση τους και όποτε τους δίνεται η ευκαιρία, το μίσος τους εκρήγνυται».

Για να κατανοήσει ο Αλμπέρ καλύτερα την συμπεριφορά του σκύλου, ο γιατρός κάνει τον εξής εκπληκτικό παραλληλισμό:

«Είναι ακριβώς αυτό που συμβαίνει μ’ εμάς τους Ευρωπαίους καί τους Έλληνες! Αν υπάρχει μια φυλή στον κόσμο που κυριολεκτικά τη μισώ αφόρητα, αυτή η φυλή είναι οι Έλληνες»!

Και τεκμηριώνει την άποψή του λέγοντας ότι στα γυμνασιακά του χρόνια ένιωθε «ψυχικά καταπιεσμένος». Διότι δεν μας διδάξανε τίποτα οι σοφοί μας διδάσκαλοι που να μην το ’χανε εξηγήσει, να μην το ’χανε ανακαλύψει, να μην το ’χανε πετύχει, να μην το ’χανε τελειοποιήσει οι Έλληνες!

Κι αν κάποτε αναφέρανε κανένα άλλον φτωχό συγγενή της γνώσεως και της σοφίας, όχι Έλληνα, στο τέλος προσθέτανε ότι αυτός ο κάποιος, ο φουκαράς βασίστηκε για την ανακάλυψή του πάνω σ’ ένα θεώρημα προγενέστερο κάποιου Έλληνα, πάνω σε μια παλιά σκέψη κάποιου άλλου Έλληνα, πάνω σ’ ένα έργο αιώνες πριν δοσμένο από κάποιον άλλο Έλληνα!…

Σιγά σιγά ένιωθα πως οι γνώσεις μου, οι σκέψεις μου, τα αισθήματά μου, η προσωπικότητά μου, ο κόσμος μου, η ύπαρξή μου ως το έσχατο μόριο διαβρώνονταν και χρωματίζονταν απ’ αυτό που χαρακτηρίζουμε με την κλασική πια έκφραση «ελληνικό παρελθόν».

Αυτά όλα καταστάλαζαν στα βάθη της ψυχής του γιατρού «ένα φλογερό μίσος για καθετί το ελληνικό»!

Και η συνέχεια: «Αργότερα στο πανεπιστήμιο, η κατάσταση έγινε δραματική.
Ο Ασκληπιός από τη μια, ο Ιπποκράτης απ’ την άλλη!
Ο Γαληνός τη μια μέρα, ο Ορειβάσιος την επομένη!
Αέτιος το πρωί, Αλέξανδρος Τραλλιανός τ’ απόγευμα!
Παύλος ο Αιγινίτης από ’δω, Στέφανος ο Αθηναίος από ’κει…
Δεν μπορούσα ν’ ανοίξω βιβλίο χωρίς να βρω μπροστά μου την ελληνική παρουσία.
Δεν τολμούσα να πιάσω στα χέρια μου λεξικό για να βρώ μια δύσκολη, σπάνια, μια χρήσιμη, μια έξυπνη, μια όμορφη, μια μεστωμένη λέξη.
Όλες ελληνικές!

Και άλλες αμέτρητες σαν την άμμο των θαλασσών και των ποταμών, ελληνικής κι αυτές προέλευσης! ʼρχισα κι εγώ με την πάροδο του χρόνου να νιώθω απέναντι στους Έλληνες όπως ο ?Τέλος ?…

Πρόκειται για φαινόμενο ομαδικό! Έτσι αισθανόμαστε λίγο πολύ όλοι μας απέναντι στους Έλληνες.

Τους μισούμε όπως τα ζώα τους θηριοδαμαστές. Και μόλις μας δίνεται η ευκαιρία χιμάμε τους δαγκώνουμε και τους κατασπαράζουμε.

Γιατί στο βάθος ξέρουμε ότι κάποτε ήμαστε ζώα μ’ όλη τη σημασία της λέξης κι είναι αυτοί, οι Έλληνες, πάλι οι Έλληνες, πάντα οι Έλληνες, που μας εξώσανε από τη ζωώδικη υπόσταση και μας ανεβάσανε στην ίδια με τους εαυτούς τους ανθρώπινη βαθμίδα!…

Δεν αγαπάμε κάτι που θαυμάζουμε… 
Ρίξε μια ματιά στην ιστορία και θα διαπιστώσεις ότι όλοι οι Ευρωπαίοι, με αρχηγούς τους
Λατίνους και το Βατικανό, λυσσάξαμε να τους εξαφανίσουμε τους Έλληνες από το πρόσωπο της γης! Δεν θα βρεις και δε θα φανταστείς συνδυασμό και συγκέρασμα εγκλήματος, πλεκτάνης και παγίδας που δεν το σκαρφιστήκαμε και δεν το πραγματώσαμε για να τους εξολοθρεύσουμε! η ιστορία με το μίσος κατά των Ελλήνων δεν ξέφτισε.

Ο σύγχρονος «πολιτισμένος» άνθρωπος είναι ο ίδιος και χειρότερος…

Δεν θα επιτρέψει ποτέ το Βατικανό, Αλμπέρ μου, να επιβιώσει στην αυλόπορτα της Ευρώπης, στα πλευρά της Ασίας και στο κατώφλι της Αφρικής ο ελληνισμός κι η ορθοδοξία του, η μόνη πραγματικότητα, η μόνη γνήσια χριστιανική πίστη…

Είναι ο μόνος λαός που κατόρθωσε να συνταιριάξει αρμονικά τον αρχαίο του πολιτισμό, την υπεράνθρωπη πνευματικότητά του με όλα τα θετικά στοιχεία του χριστιανισμού και να γεννήσει αυτός ο θεϊκός συνουσιασμός μια βαθιά πίστη, μια θεμελιωμένη θρησκεία, μια τρομερή ενωτική ισχύ.

Η δική μας ηγεσία, οι δικοί μας ταγοί, η δική μας εκκλησία δεν θα επιτρέψουν ποτέ την προκοπή τους, γιατί αν μονοιάσουνε και στο κοινωνικό πεδίο, χαθήκαμε!

Ποιος τους πιάνει, αν βλαστήσει στη γη τους μια στάλα κοινωνική δικαιοσύνη κι ο λαός τους που στενάζει κι αναστενάζει φτάσει να κουμαντάρει τον τόπο του! Θα ξαναπιάσουνε το πολιτιστικό μαστίγιο στα χέρια τους και θα τους θωρούμε πάλι από το ύψος των αστραγάλων τους εμείς τα σκαθάρια αυτούς τους γίγαντες»!

Ο φιλέλληνας Αλμπέρ σ’ όλα αυτά αρκέστηκε να απαντήσει με νόημα:
«Γι’ αυτό θα τους αγαπάω πάντα, θα τους θαυμάζω και θα τους σέβομαι…».
Διαβάστε Περισσότερα »

- Η ορθή χρήση φυτοφαρμάκων θα απομακρύνει τον καρκίνο…

Του ΚΩΣΤΑ ΝΑΣΙΟΥΛΗ
Αντιδημάρχου Παλαμά
- Βρισκόμαστε σε περίοδο κατά την οποία οι αγρότες της περιοχής μας ξεκίνησαν τις καλλιέργειες και τη σπορά βαμβακιού, καλαμποκιού, κ.λπ.
Ταυτόχρονα με τη σπορά, οι αγρότες χρησιμοποιούν διάφορα φυτοφάρμακα για την καταπολέμηση των ζιζανίων.
Ως δημοτική Αρχή, έχουμε υποχρέωση να επιστήσουμε την προσοχή των αγροτών του δήμου μας να μην κάνουν αλόγιστη χρήση φυτοφαρμάκων, επειδή –και σύμφωνα με τη γνώμη των ειδικών- η υπερβολική χρήση φυτοφαρμάκων έχει καταστρεπτικές επιπτώσεις στην υγεία όσων τα χρησιμοποιούν αλλά και ευρύτερα στην υγεία του πληθυσμού.
Παρακαλούμε τους αγρότες της περιοχής μας, να ακολουθούν τους κανόνες που διέπουν την ορθή χρήση των φυτοφαρμάκων, κατά τη διάρκεια που ψεκάζουν αλλά και μετά, με την συγκέντρωση και καταστροφή των συσκευασιών τους.
Ως αρμόδιος αντιδήμαρχος για την αγροτική πολιτική, συνιστώ στους αγρότες που ψεκάζουν να συγκεντρώνουν τις άδειες συσκευασίες των φυτοφαρμάκων σε συγκεκριμένα σημεία και στα μεταλλικά καλάθια που υπάρχουν σε ορισμένα μέρη, και να τα καταστρέφουν με φωτιά.

Επίσης, οι ψεκαστές για να ξεπλύνουν τα ψεκαστικά μηχανήματα, θα πρέπει να παίρνουν μεν νερό από τα ποτάμια αλλά να μην το ξαναρίχνουν μέσα σ’ αυτά παρά μόνο στο χωράφι.
Θα πρέπει να γνωρίζουν άπαντες, ότι η σωστή χρήση των φυτοφαρμάκων και η ορθή διαχείριση των συσκευασιών τους, είναι μέτρα άμεσης προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας.
Ο καρκίνος που «θερίζει κόσμο» και στην περιοχή μας, δεν είναι άσχετος με την μη σωστή χρήση των φυτοφαρμάκων στους αγρούς, αλλά δυστυχώς και μέσα στους οικισμούς, όπου παρατηρείται το φαινόμενο της αλόγιστης χρήσης φυτοφαρμάκων για την καταστροφή των αγριόχορτων που φυτρώνουν τέτοια εποχή στα οικόπεδα.
Γι’ αυτό, προτρέπουμε τους δημότες μας να μην χρησιμοποιούν φυτοφάρμακα στα οικόπεδά τους, βάζοντας έτσι τον καρκίνο στα σπίτια τους…
Διαβάστε Περισσότερα »

- Προς Θεού! Ενωθείτε!

Φλογερό άρθρο από τον Δημήτρη Ιατρόπουλο
*Τι κάνετε εκεί; Τρελαθήκατε; 
Η θέλετε να σας γράψει κι εσάς η Ιστορία με μαύρα γράμματα; Τολμάτε μπροστά στο ανοιγμένο φέρετρο της πατρίδας να καυγαδίζετε ακόμη για το πάπλωμα; 
Να μιλάτε για τον καιρό; 
Να τσακώνεστε για την πρωτοκαθεδρία και τα.ιδεομαγαζάκια σας;
 

*Δεν βλέπετε που πάει το πράγμα; 
Όλα τα ξέρετε, όλα. Μα και ο λαός τα ξέρει όλα πλέον. Κανείς δεν πιστεύει πια, κανέναν, δεν το καταλαβαίνετε αυτό; Κόλλησε το μυαλό σας;

*Θέλετε στην τελική να πιστέψουμε ότι κάπου αλλού το πάτε, ότι συμπληρώνετε την εσχάτη προδοσία και την ολική καταστροφή αυτής της χώρας ως δια βίου αντιπολίτευση, και όχι ως μια καταλυτικά αναγκαία, καινούργια πρόταση προοδευτικής εξουσίας;


*Δεν το βλέπετε ότι στα ίσα πλέον το θράσος του κατακτητή άγγιξε τα έσχατα όρια και πάει η δημοκρατία μας να καταντήσει μια γραφική Οπερέτα για τους ευρωαμερικάνους μεγαλοκαρχαρίες και τους τοκογλύφους μεγαλοτραπεζίτες με τα ντόπια τσιράκια τους;


*Τι ζητάτε δηλαδή να κάνετε πλέον, αφού όλα πέσανε πάνω στο τραπέζι και όλα όσα παίζονταν κάτω απ το τραπέζι, ένα-ένα, κάθε μέρα, ανεβαίνουνε επάνω κι αυτά..


*Δεν το βλέπετε ότι σε λίγο δεν θα μπορούμε πια ούτε να γράφουμε, θα μας φυλακίζουν με τον καινούργιο νόμο τους, αμέσως, όλους όσους σύραμε αντίθετη φωνή; 

Δεν το νιώθετε ότι το ηρωικό κομμάτι των ελλήνων μπλόγκερς του Αυτόνομου Δημοκρατικού Λόγου και Διαλόγου πάει να εξαφανιστεί από την επερχόμενη λαίλαπα της δικτατορικής καταστολής των πάντων;

*Δεν το βλέπετε πια, ότι η εξαθλίωση, η αναξιοπρέπεια, ο απόλυτος ευτελισμός και η τραγωδιακή εξαφάνιση της χώρας των Ελλήνων απ τον παγκόσμιο χάρτη, βρίσκονται ένα μονάχα σκαλί πριν απ το οριακό μας Τέλος;


*Ενωθείτε αμέσως, εδώ και τώρα, σε μια βδομάδα κιόλας, προφταίνετε, ξεχάστε τις διενέξεις, πετάξτε αμέσως στα σκουπίδια της θεωρητικές σας κόκκινες γραμμές, πάνω απ όλα, πρώτα απ όλα, τώρα, ο Έλληνας, με ό,τι βαρύ και ατόφιο συνοδεύει αυτή την ιερή λέξη.


*Ενωθείτε τώρα, ο καιρός τέλειωσε, όλα παίζονται στον αέρα, η πατρίδα ψυχορραγεί, οι προδότες και τα αφεντικά τους ετοιμάζουν το επιτάφιο πάρτι τους, ετοιμάζουν τις επικήδειες μεγαλοκαταθέσεις τους, τα βρικολακίστικα διχαστικά τους εμφυλιοπολεμικά τερτίπια.


*Κοράκια και γύπες με ολάνοιχτα στόματα και με βαμμένα πολύχρωμα φτερά οι περισσότεροι, βαμμένα ύπουλα για να κρύβουν το μαύρο χρώμα της προδοσίας, του έσχατου δοσιλογισμού, της τελειωτικής απάρνησης των ιερών και οσίων της φυλής αυτής..


*Που κάποτε άνοιξε τα μάτια των Ευρωπαίων αυτών που τώρα, μαζί με όσους απ αυτούς μετακόμισαν κάποτε στο Νέο Κόσμο, τροχίζουν τα δόντια τους και γυαλίζουν τις κουτάλες τους, να φάνε τα ρέστα μας.


*Τις ψυχές μας τις ίδιες πάνε να φάνε, δεν το βλέπετε, έλεος πια, χάθηκε και η εσχάτη αίσθηση της πραγματικότητας, τι κάνετε, μας κοροϊδεύετε τόσα χρόνια, οι πατεράδες μας πολεμήσανε, τραυματίστηκαν, εκτελέστηκαν, βασανίστηκαν, εξορίστηκαν, μας κοροϊδεύετε τόσα χρόνια, εδώ είναι η Ελλάδα μωρέ, είναι δυνατόν να αφήσουμε την πατρίδα να εξαφανιστεί μέσα απ τα χέρια μας;


*Βρέστε τα γρήγορα! Εδώ και Τώρα!


*Ξέρω, κάποιοι από σας, κλεισμένοι στις κομματικές σας πολυθρόνες, χαμογελάτε ειρωνικά, τι μας λέει τώρα ο ποιητής λέτε, εδώ δεν υπάρχει σύγκλιση, αλλιώς τον θέλουμε το λαό εμείς, αλλιώς οι απέναντι σύντροφοι και οι άλλοι οι καινούργιοι και όσοι τέλος πάντων δηλώνουν αντιμνημονιακοί..


*Όμως το χαμόγελό σας αυτό μετρήστε το, γιατί σε λίγο θα είναι το τελευταίο, το πικρό πια χαμόγελο, όλων μας, της απόλυτης διάψευσης, επειδή σταθήκαμε ανάξιοι των νεκρών μας αλλά και των αγέννητων παιδιών μας..


*Για πρώτη φορά στην Ιστορία μας, ο κατακτητής έχει τέτοιο θράσος να μας προδηλώνει, να μας ανακοινώνει επίσημα, ποιους και πώς ακριβώς πρόκειται να σκοτώσει από μας.


*Για πρώτη φορά στην Ιστορία μας, τόσοι προδότες σουλατσάρουν ελεύθεροι και μάλιστα προτείνουν και πολιτικές λύσεις και διεκδικούν συμμετοχή στα κοινά της ετοιμοθάνατης πατρίδας, που οι ίδιοι αποτέλεσαν το εκτελεστικό της απόσπασμα, την ώρα που τα αφεντικά τους διέταξαν: Πυρ!


*Για πρώτη φορά ο λαός μας ξέπνοος, σοκαρισμένος, διαλυμένος από το δούλεμα τόσων δεκαετιών, παρακολουθεί αντί να συμμετέχει, χαζεύει αντί να οργανώνεται, όπως η γαζέλα που ξέμεινε απ το κοπάδι και σταματάει να τρέχει την ώρα που τα λιοντάρια χιμούν επάνω της και σκίζουν το λαιμό της..


*Για πρώτη φορά οι μαχητές και οι μαχόμενοι, με αγώνες και ιστορία πίσω τους, ξαφνικά έχουν χάσει το μέτρο και θεωρητικολογούν, ενώ γκρεμίζεται το ίδιο το σπίτι τους, ένα σπίτι τόσων χιλιάδων χρόνων..


*Προς Θεού, Ενωθείτε, Τώρα!


*Και μετά τον Αγώνα, μετά Τη Μεγάλη Νίκη του Λαού, με μπροστάρηδες εσάς, θα τα βρούμε, θα τα κουβεντιάσουμε.


*Στο κάτω-κάτω της γραφής, εμείς μόνο θεωρίες έχουμε να μοιράσουμε μεταξύ μας και όχι τύψεις. Αλλά, αν αφήσουμε τώρα τις θεωρίες να μας χωρίσουν, θα μας «ενώσει» δραματικά ο Λαός μας αργότερα, ρίχνοντάς μας στον ίδιο κουβά με τους «άλλους»..


*Και οι «άλλοι» είναι οι προδότες. Που θα κάνουν γιορτή πάνω στα πτώματά μας, άμα εμείς δεν ενωθούμε την ώρα που ξεπροβάλλουν τα ασκέρια τους από το λόφο.


*Έρχονται, ας ετοιμαστούμε. Και ανάμεσα στο Λεωνίδα και τον Μιλτιάδη, αυτή τη φορά οφείλουμε να διαλέξουμε τον δεύτερο. Μόνο αν είμαστε ενωμένοι όμως. Μόνο τότε.


*Δεν σας μιλάει ένας άνθρωπος. Σας μιλάει η ιστορία σας, η οικογένειά σας, η ίδια σας η ψυχή. Μην το αρνηθείτε αυτό. Μην σκοτώσουμε την Ελλάδα.


*Ανεβείτε, σηκωθείτε, κάντε την υπέρβαση! Για να ζήσετε την υπέροχη αλήθεια, να σας ακολουθεί η συντριπτική πλειοψηφία του Λαού μας, σ’ αυτό το ανίκητο Ρεύμα μιας αληθινά Προοδευτικής Εξουσίας που θα διαχειριστεί την εμπιστοσύνη του και την τεράστια αγωνία του, λίγο πριν το Τέλος Μας.


*Που μόνον Εσείς, Ενωμένοι μπορείτε να το ανατρέψετε.


*Και κανένας άλλος!
Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

- Επιστρέφεται ο ΦΠΑ σε αγρότες ειδικού καθεστώτος...

Τη σχετική απόφαση υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός οικονομικών.Υπογράφηκε σήμερα από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Παντελή Οικονόμου η απόφαση που αφορά στην επιστροφή ΦΠΑ στους αγρότες του ειδικού καθεστώτος.
Η σχετική αίτηση επιστροφής υποβάλλεται με δυο τρόπους. Πρώτον, απευθείας από το δικαιούχο αγρότη στη ΔΟΥ που διαθέτει τμήμα ελέγχου στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας ασκεί μία από τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις του.
Η αίτηση επιστροφής υποβάλλεται υποχρεωτικά απευθείας από το δικαιούχο αγρότη σε κάθε περίπτωση που το προς επιστροφή ποσό είναι ίσο ή μεγαλύτερο με 10.000 ευρώ. Δεύτερον, μέσω συνεταιριστικής οργάνωσης στη ΔΟΥ που διαθέτει τμήμα ελέγχου στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας βρίσκεται η έδρα της συνεταιριστικής οργάνωσης.
Διαβάστε Περισσότερα »