Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αρθρα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αρθρα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 18 Μαρτίου 2017

Δύσκολα χρόνια...

Η δεκαετία του 40 ήταν ίσως η πιο σκληρή για ολόκληρο τον ελληνικό λαό από την ίδρυση του Κράτους μας. Τίποτα δεν έμεινε όρθιο, όλα ισοπεδώθηκαν, γεφύρια καταστράφηκαν, δρόμοι ανασκάφτηκαν, λιμάνια, αεροδρόμια, εργοστάσια, παραγωγικές υποδομές κλπ.
Τα πάντα εξαφανίσθηκαν.

Με τη κατάληψη της Χώρας από τους "φιλέλληνες" Γερμανούς την άνοιξη του 1941 η πρώτη τους ενέργεια ήταν να δεσμεύσουν όλα τα σιτηρά στις κρατικές αποθήκες, με συνέπεια να προκύψει λιμός στα όρια της γενοκτονίας.
Ο Πρωθυπουργός της χώρας Αλέξανδρος Κορυζής αυτοκτονεί μόνο και μόνο για να μην είναι αυτός που θα παραδώσει τη χώρα στον κατακτητή!!
Αλλά, δυστυχώς, πάντα θα υπάρχουν επίορκοι για να κάνουν αυτές τις βρώμικες δουλειές..
Και αυτόν τον γενναίο που προτίμησε την αυτοκτονία από την προδοσία, η πατρίδα τον ξέχασε, ενώ έπρεπε ο ανδριάντας του να κοσμεί τον προαύλιο χώρο του ελληνικού κοινοβουλίου και το παράδειγμά του να διδάσκεται στα σχολεία..
Η απάνθρωπη αυτή ενέργεια είχε ως συνέπεια να επακολουθήσει λιμός και οι άνθρωποι στις μεγάλες πόλεις να πεθαίνουν κατά εκατοντάδες σε καθημερινή βάση, Αν δε η ενέργεια αυτή των κατακτητών συνδυασθεί και με την γενική επιστράτευση τον Οκτώβρη του 1940 που έγινε για να αντιμετωπίσουμε του άλλους "φίλους " Ιταλούς, η οποία στέρησε από τη γεωργία όλους εκείνους που θα έσπερναν τα χωράφια, αντιλαμβάνεται κανείς ότι και η ύπαιθρος χώρα δοκιμάσθηκε επίσης σκληρά.
Θυμάμαι ότι γυναίκες αντικατέστησαν τους άνδρες στη σπορά των χωραφιών τους.
Και ήταν να τις καμαρώνεις!
Αξέχαστη έμεινε αυτή η εικόνα στη μνήμη μου.
Και πώς να μη μείνει....Αυτή είναι η Ελληνίδα γυναίκα...Στα δύσκολα μπαίνει μπροστά, δεν δειλιάζει, αψηφάει και κόπο και κινδύνους.. Και ταιριάζει εδώ το επίγραμμα που γράφτηκε για τις Ηπειρώτισσες γυναίκες στο άγαλμά τους:

"Γυναίκες Hπειρώτισσες 
φαντάσματα της φύσης 
εχθρέ γιατί δεν ρώτησες 
ποιόν πας να κατακτήσεις;"

Αλλά ας γυρίσουμε πίσω στο 1944, όταν ο κατακτητής έφυγε κακήν κακώς με τη ουρά στα σκέλια... Και ενώ τότε έπρεπε να αρχίσει η ανασυγκρότηση της χώρας, άρχισε ο εμφύλιος σπαραγμός, κάτι χειρότερο από τον κατακτητή. Δεν έμεινε λίθος επί λίθου που λένε. Δεν ήξερες από πού να φυλαχτείς!
Ωστόσο η ζωή έχει τους δικούς της κανόνες και συνεχίζει να θέλγει τους ανθρώπους.
Συνεχίζουν να αγαπούν, να ερωτεύονται, να παντρεύονται, ζουν και να προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες τους.

Η ζωή στο χωριό μας τη δεκαετία 40-50 ήταν διαφορετική από τη σημερινή.
Ελάχιστες ομοιότητες είχε, διέφερε ριζικά, όπως και σε κάθε άλλο χωριό.
Η κύρια μέριμνα του καλού νοικοκύρη ήταν να βάλει στην αποθήκη του το στάρι της χρονιάς, περίπου 600 – 800 οκάδες. Μέρος αυτού του σταριού θα το άλεθε στο μύλο για τις ανάγκες του χειμώνα, δηλαδή για την πιο δύσκολη εποχή.
Μύλος τότε υπήρχε στο Τσιότι (Φαρκαδώνα) και αργότερα στο Κουτσιαρί (Ιτέα) του Λιάχανου.
Το άλεσμα του σταριού γινότανε τους φθινοπωρινούς μήνες, ίσως για να διατηρείται το αλεύρι καλύτερα το χειμώνα, γιατί διαφορετικά ευνοούνταν το σκουλήκιασμα. Προτιμούνταν τότε ο μύλος στο Τσιότι λόγω της μεγαλύτερης αγοράς αλλά και της καλύτερης πρόσβασης για τα κάρα.
Ο δρόμος προς το Κουτσιαρί τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες ήταν συνήθως αδιάβατος, όχι μόνο για τα κάρα αλλά και για τους πεζούς. Αν δεν έβγαζες τα παπούτσια σου, κινδύνευες να τα χάσεις μέσα στις λάσπες,
Θυμάμαι, όταν μαθητής στο γυμνάσιο Καρδίτσας, έπρεπε τις διακοπές κυρίως των Χριστουγέννων να έλθω στο χωριό, από το Κουτσιαρί μέχρι τον Πέτρινο το ταξίδι γινότανε με τα παπούτσια στο χέρι .
Το άλεσμα του σταριού.
Κάθε κάρο εκτός από τον νοικοκύρη πίσω πάνω στα σακιά καθότανε και ένας νεανίας.
Εγώ ήμουν ένας από αυτούς και σκοπός μου ήταν να φυλάγω τα σακιά με το στάρι όταν θα φθάνανε στο μύλο και ο Πατέρας θα έπρεπε να εξασφαλίσει τη σειρά, αλλά να κάνει και κάποιες προμήθειες. Ούτε κατά διάνοια να αφήσεις το κάρο χωρίς φύλαξη!
Η αμοιβή μου ήταν ένα κομμάτι χάσικο ψωμί και χαλβάς.
Με πόση βουλιμία τα έτρωγα.
Μεγάλη υπόθεση το χάσικο ψωμί όταν συνοδεύονταν με χαλβά σαμένιο.

Οι προμήθειες βέβαια δεν σταματούσαν μόνο στο αλεύρι.
Απαραίτητο ήταν και το πλιγούρι, ο τραχανάς, τα αποξηραμένα χόρτα από το καλοκαίρι, συνήθως τσουκνίδια, λοβοδιές και άλλα π.χ. τα παρεξηγημένα βλήτα. Εμείς οι Σαρακατσαναίοι φέρναμε από τα βουνά και αποξηραμένες νάνες, ένα πολύ νόστιμο λαχανικό που φυτρώνει στα ψηλά και συνήθως στα παλιά γραίκια...
Απαραίτητο ήταν και το τυρί που έπρεπε να καλύπτει όλη την περίοδο μέχρι να βγει το καινούργιο την άνοιξη.
΄Όλα τα νοικοκυριά τότε ή σχεδόν όλα στο χωριό είχαν τα ζωντανά τους.
Αν δεν είχαν πρόβατα, είχαν αγελάδες.
Κάθε πρωί οι αγελάδες θα πήγαιναν στο κοινό κοπάδι και θα γύριζαν το βράδυ.
Θυμάμαι τους ξηρούς μήνες το βράδυ που έμπαιναν τα γελάδια στο χωριό, ένα σύννεφο σκόνης το κάλυπτε από την μια άκρη ως την άλλη. Με αυτόν τον τρόπο κάθε νοικοκύρης κάλυπτε τις ανάγκες του σε γαλακτοκομικά προϊόντα.
Λάδι δεν υπήρχε σε αφθονία όπως σήμερα.
Και έπρεπε πρώτα να καλυφθούν οι ανάγκες για το καντηλάκι και ό,τι περίσσευε για τις λοιπές ανάγκες. Σε κάθε σπίτι έκαιγε ένα καντηλάκι, που συνήθως άναβε με τη δύση του ΄Ήλιου..
Για το λόγο αυτό οι ανάγκες καλύπτονταν από τη λίπα (χοιρινό λίπος).
Η αξία του γουρουνιού τότε δεν μετριόταν σε κρέας αλλά σε λίπα.
Όσες περισσότερες κάσες λίπα έβγαζε το γουρούνι, τόσο καλύτερο ήταν .
Πήγαινε πολύ στην πίτα αρκεί να καταναλώνονταν ζεστή.
Έτσι και πάγωνε η λίπα, ε!, τότε άστα να πάνε...

Θέρμανση
Τα σπίτια τότε δεν είχαν πολλές ομοιότητες με τα σημερινά. ΄
Ήταν πλινθόκτιστα ή πετρόχτιστα, χαμηλοτάβανα, με μικρά παράθυρα.
Πολλά δε σοβατισμένα με κοκκινόχωμα. Ωστόσο ήταν ζεστά και η μόνη πηγή θέρμανσης ήταν ένα τζάκι στη γωνιά.. Τα ξύλα τα προμηθεύονταν από τα παρακείμενα βουνά. Ήταν συνηθισμένη εικόνα να βλέπεις καθημερινά τις καλές μέρες να ανεβαίνουν στο βουνό με τα γαϊδουράκια για να φέρουν ένα φορτίο πουρνάρια ή γκορτσιές ή παλιούρια κλαδεμένα.
Βέβαια μη νομίσετε ότι η φωτιά έκαιγε όλη την μέρα.
Συνήθως άναβε βράδυ και λίγο το πρωί. ΄
Όλα τότε ήταν λιγοστά, τίποτε δεν περίσσευε.
Οι άνθρωποι όλοι ήσαν σπαθάτοι, χοντρούς δεν έβλεπες, σπάνια από κανένας, δηλαδή όλοι στο ίδιο καζάνι, που λέγει ο λόγος.
Άφησα για τελευταίο τον αδελφοκτόνο σπαραγμό, τον ξενόφερτο, που άλλοι μας επέβαλαν για δικό τους συμφέρον, που σήμερα είναι ανάγκη να ξεχάσουμε, να τον αφήσουμε πίσω στη λήθη της ιστορίας.

Κωνσταντίνος Γαλλής

Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015

Είσαι βλάκας, αν νομίζεις ότι θα τρομάξεις τον βλάκα...

Βασική αρχή στην προσέγγιση κάθε πελάτη είναι να ξέρεις την κουλτούρα του, τις γνώσεις τις επιθυμίες, τον τρόπο σκέψης του, ακόμη ακόμη την φιλοσοφία του και τον τρόπο θεώρησης των δικών του πραγμάτων γενικότερα.

Δεν μπορείς να έχεις την απαίτηση να πουλήσεις κρέας στον χορτοφάγο, δεν μπορείς να πουλάς καλή μουσική στον κουφό, ούτε να διαφημίζεις έξυπνες συσκευές στον βλάκα.
Κάπως έτσι συμβαίνει και με ένα μεγάλο μέρος των ψηφοφόρων.

Δεν γίνεται σε ένα λαό που έχει μάθει να ψηφίζει με γνώμονα την καθημερινότητα του πολίτη (κοινός ότι φάμε ότι πιούμε κι ότι αρπάξει ο .........), να του βάζεις διλλήματα που αφορούν το μέλλον, την οργάνωση του κράτους ή την αποκατάσταση μιας υγιούς οικονομίας.

Είναι χωρίς καμιά αμφιβολία πλήρης η αποτυχία της διαφημιστικής καμπάνιας της ΝΔ, η εκστρατεία φόβου έχει αποτύχει και ήταν φυσικό να αποτύχει από την στιγμή που αυτός που την σχεδίασε, εκ των πραγμάτων είναι ποιο βλάκας από τον βλάκα που δεν μπορεί να κατανοήσει ότι οικονομικό πρόγραμμα και μνημόνιο είναι το ίδιο πράγμα.

Κάποιος πρέπει να είχε ενημερώσει τούς υπεύθυνους εκεί στην Συγγρού, ότι δεν είναι ευθύνη του βλάκα η προστασία του από τις πράξεις του, είναι ευθύνη του έξυπνου να κατανοήσει έγκαιρα την βλακεία του βλάκα και να τον προστατέψει από τον βλάκα (ψηφοφόρο), που νομίζει ότι θα του δώσει κάποιος λεφτά δωρεάν ή χωρίς δεσμεύσεις.

Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Η μοναξιά των Μπουζουξήδων!

Το μπουζούκι, το εθνικό μας όργανο, σίγουρα θα πρέπει να νιώθει μοναξιά στις μέρες μας!
Παραγκωνισμένο, πολλές φορές διακοσμητικό στοιχείο κάποιες άλλες, παλεύει μέσα από τους σπουδαίους μουσικούς του που το εκπροσωπούν να σταθεί όρθιο και να μην χάσει την αίγλη του!

Κάπως αλλιώς ξεκίνησε και οραματίστηκε ο "Πατριάρχης" Μάρκος τον πρωταγωνιστικό ρόλο που θα έπρεπε να έχει το μπουζούκι στο Ελληνικό τραγούδι!

Σε ενα απο τα πολλά τραγούδια του, οπου κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο μπουζούκι, λέει χαρακτηριστικά:
"Μπουζούκι γλέντι του ντουνιά που γλένταγες τους μάγκες κι οι πλούσιοι σου κάνανε, μπουζούκι μου μεγάλες ματσαράγκες. Τώρα σε βάλαν στα χαλιά και σε σαλόνια επάνω ακόμα κι από το βιολί, μπουζούκι μου δυο σκάλες παραπάνω."

O Mάρκος υπήρξε αδιαμφισβήτητα ο πρώτος όλων που έβαλε το κατακριτέο εκείνη την εποχή μπουζούκι στην ελληνική δισκογραφία!
Η ιστορία, όμως, επαναλαμβάνεται, καθώς σχεδόν κατακριτέο είναι και στις μέρες μας.
Η νέα μόδα, η νέα τάση στο Ελληνικό Τραγούδι επιβάλει ομορφάντρες και δίμετρες καλλονές, ενώ το φαίνεσθαι παίζει πια τον κυρίαρχο ρόλο!

Οι σολίστες και οι μουσικοί γενικά είναι υποχρεωμένοι πολλές φορές να υπακούν για λογούς ανάγκης και επιβίωσης σε ατάλαντους μαέστρους και τραγουδιστές της μιας σεζόν, παίζοντας ούτε καν το 1 εκατοστό τον δυνατοτήτων τους!
Πρόκειται για αφανείς ήρωες όχι πίσω απο πρωταγωνιστές, αλλά πίσω από κομπάρσους τραγουδιστές πολλές φορές!

Είναι αυτονόητο και δεν χρειάζεται περισσότερη ανάλυση το γεγονός οτι οι μουσικοί τραβάνε κουπί με ώρες ατελείωτης μελέτης και αυτοσυγκέντρωσης, ώστε να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα!

Μόνο ο μεγάλος Άκης Πάνου τόλμησε σε μια απο τις τελευταίες του εμφανίσεις να στήσει πάλκο με δύο σειρές και στην πρώτη σειρά φιγουράρανε, φυσικά, με καμάρι τα μπουζούκια!



Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 30 Μαΐου 2014

Γίνε δασκάλα να ξενοιάσεις...

Γίνε δασκάλα να ξενοιάσεις, της έλεγαν όλοι μετά από τον πολύ καλό βαθμό που έβγαλε στις πανελλαδικές.
Και να τώρα διορισμένη να κάνει την καλύτερη δουλειά του κόσμου.

Βέβαια, ταλαιπωρήθηκε πολλά χρόνια με τις μετακομίσεις από ‘δω κι από ‘κει και με το να μην ξέρει πού και αν θα δουλέψει την επόμενη χρονιά, αλλά δε βαριέσαι, σκέφτηκε, άξιζε τον κόπο.
Ήπιε γρήγορα τον καφέ της διαβάζοντας το άρθρο σχετικά με τις επικείμενες μειώσεις των μισθών των εκπαιδευτικών και έφυγε για το σχολείο.

Σήμερα θα είναι μια δύσκολη μέρα γιατί θα συζητήσει με τους γονείς του Πέτρου, ενός παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες και ψυχολογικά προβλήματα. Εύχεται να είναι συνεννοήσιμοι άνθρωποι, για το καλό του μικρού.
Φεύγοντας από το σχολείο αγόρασε από το φαρμακείο καραμέλες.
«Αχ αυτά τα διαολάκια, πάλι μου έκλεισαν τον λαιμό»

Έδωσε το ενοίκιο στον σπιτονοικοκύρη και γύρισε σπίτι.
Το απόγευμα είχε αρκετή δουλειά, έπρεπε να διορθώσει τις εκθέσεις και να ετοιμαστεί για την παρουσίαση του μαθήματος της Ιστορίας, χρειαζόταν μερικές πηγές ακόμα.
Σκέφτηκε όμως ότι έπρεπε να πεταχτεί να αγοράσει μερικά υλικά για το αυριανό πείραμα και την χειροτεχνία, αποκλείεται να θυμηθούν να τα φέρουν όλα τα πιτσιρίκια!

Το βράδυ, αφού έβαλε το φαγητό στον φούρνο για την επόμενη μέρα, καθάρισε λίγο το σπίτι και πήρε τηλέφωνο στην οικογένειά της. Πάντα την δυσκολεύει αυτή η στιγμή.
«Μην κλαις αγάπη μου, πλησιάζει η Παρασκευή, θα έρθει η μαμά…»

Την επόμενη μέρα βγήκε για φαγητό με μερικούς φίλους της από το νησί αλλά χρειάστηκε να φύγει λίγο νωρίτερα επειδή είχε να ετοιμάσει ένα διαγώνισμα για την επόμενη μέρα.
«Χαρά στο κουράγιο σου, να σκοτώνεσαι στη δουλειά για τα ψίχουλα που παίρνεις!».
«Ναι αλλά κάνω την καλύτερη δουλειά του κόσμου», χαμογέλασε.

Σκέφτηκε πως πρέπει να αρχίσει να οργανώνεται για τη γιορτή της 25ης Μαρτίου και άρχισε να σημειώνει τις δουλειές της
«Μάλλον πρέπει να πάω και μερικά απογεύματα στο σχολείο για τα σκηνικά, δεν βγαίνει αλλιώς»

Οι πόνοι όμως στο στομάχι συνεχίζονται.
«Είναι από το άγχος» τη διαβεβαίωσε ο γιατρός, «ηρέμησε λίγο».
Στην επιστροφή για το σπίτι σταμάτησε στο καφέ να δει κάτι γνωστούς.
«Τι ανάγκη έχετε εσείς; 2 μήνες κάθεστε το καλοκαίρι. Ποιος άλλος δημόσιος υπάλληλος το κάνει αυτό;»

Ναι, έχει δίκιο.
Αλλά από την άλλη. Ποιος άλλος δημόσιος υπάλληλος κάνει όλα τα παραπάνω;

Της Έλενας Λαζαρίδου
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

- Όλο το κιτσαριό του νεοέλληνα σε μια διαφήμιση

Όταν πρωτοείδα τη διαφήμιση των Jumbo με την Κατερίνα Στανίση ντυμένη κόκκινη τούρτα – λαμπατέρ πίστας, φρίκαρα. Δεν πίστευα στα μάτια μου. Αυτό και μόνο θα έπρεπε να με υποψιάσει για την ιδιοφυία των δημιουργών της αλλά εγώ παρέμενα κολλημένος στην πρώτη ανάγνωση.
Μια κουβέντα με ένα φίλο (για να μη στο παίζω και ιδιοφυής) μου άνοιξε αμέσως τα μάτια.
Απέναντι στην πιο τίμια καταγραφή της πραγματικότητας μιας χώρας. Πάσχα τσίκνα, παχύσαρκα παιδιά, κοιλαράδες γονείς, πλαστική καρέκλα, σκυλάδικα, χύμα φτηνό κρασί σε πλαστικά μπουκάλια και μαλλί κομμωτηρίου μαζί με φόρεμα τσαντίρι – Μπάκιγχαμ.
Κι ένα τελευταίο πλάνο με ένα παλουκωμένο καμένο αρνί πάνω στο οποίο οι διαφημιστές μας εύχονται «Καλό Πάσχα». Είναι genius. Tίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

Μέσα σε λιγότερο από ένα λεπτό, ολόκληρη η νεοελληνική ασχήμια, μετατρέπεται σε διαφημιστικό όνειρο του Αλμοντοβάρ με επιρροές από τον κοινωνικό ρεαλισμό. Από την πρώτη κι όλας σκηνή, με τους άντρες της οικογένειας να πασαλείβουν το αρνί για τη σούβλα και να φωνάζουν την πολεμική ιαχή «στα μπούτια στα μπούτια». Του αρνιού. Που θέλει περισσότερο πασάλειμμα στα μπούτια για να για να μην κάψει.
Αρνί πουτάνα κονσομασιόν κανονικά δηλαδή, σε συνοικιακό σκυλάδικο με μορφή τσουρομαδημένου κήπου που έχει λιώσει το γκαζόν, και στην είσοδο του σπιτιού κρέμονται τα κρόσια του ινδιάνου.
Την ώρα που από κει βγαίνει φορτωμένη με πιάτα μια δούλα νοικοκυρά, με καμένο από το πιστολάκι και το ντεκαπάζ μαλλί, σκάει ξαφνικά η θεά Κατερινάρα τραγουδώντας και φορτωμένη σακούλες Jumbo.
Με τα παχύσαρα να αναγκάζονται για μια φορά στη ζωή τους να κουνήσουν τον χοντρό κώλο τους και να τρέξουν για τα δώρα. Φωνάζοντας «η νονά η νονά». Και με αργή κίνηση για να τονιστεί τόσο το προγούλι στα πεντάχρονα που κουνιέται στο χοροπήδημα όσο η συναισθηματικότητα της σκηνής την ώρα που η Στανίση ανοίγει τα χέρια της σαν τον Ιησού του Ρίο για να αγκαλιάσει τα θρεφτάρια.

Για να κάτσουν όλοι μαζί μετά στις λευκές καρέκλες κήπου του γύφτου, με τη νονά στην κορυφή, τα αρσενικά με φανελάκι που τονίζει ερωτικά το πατσοκοίλι και τα θηλυκά με τη λάμψη πλύστρας από το ξεπάτωμα στην κουζίνα. Προκειμένου να γιορτάσουν την ανάσταση του Θεανθρώπου σε ένα τραπέζι στον κήπο, με αραδιασμένα πλαστικά μπουκάλια χύμα κρασί και πιάτα, σαν το παζάρι, να πιούνε και να φάνε μέχρι να ρευτούνε (αν και αυτό δυστυχώς δεν συμπεριλαμβάνεται στη διαφήμιση). Να πούνε σόκιν ανέκδοτα, και να αισθανθούν περήφανοι, επαρκείς και ευτυχισμένοι πιάνοντας κρυφά κάτω από το τραπέζι με τα λαδομένα από την πέτσα δάχτυλα τους, τον κώλο της γυναίκας του άλλου (ούτε αυτό δυστυχώς συμπεριλαμβάνεται).

Αυτή είναι η εικόνα της Ελλάδας και του Πάσχα των Ελλήνων Πάσχα. Όσο πιο γλαφυρά και τίμια μπορεί να αποτυπωθεί. Τόσο αλμοντοβάρ όσο και ρεαλιστική. Ούτε καν κιτς, απλά πραγματική. Ρώτησα αυτόν τον φίλο μου που ανέφερα στην αρχή κάνοντας το δικηγόρο του διαβόλου και επιμένοντας ακόμα στην αρχική μου αποστροφή πριν δω με καθαρά μάτια το διαφημιστικό: «Οκ, κι αν υποθέσουμε ότι όντως το διαφημιστικό είναι συνειδητό μέσα στην κακογουστιά του, σαν άποψη, και πάλι σε ποιον τελικά απευθύνεται; Στον λιπαρό και φρικαλέο τύπο του ελληναρά που απεικονίζει ή στο πιο ψαγμένο κοινό που μπορεί να το αποκωδικοποιήσει;» Για να μου απαντήσει πολύ απλά: «Μα εννοείται και στους δύο. Γι αυτό είναι απόλυτα επιτυχημένο σαν διαφήμιση. Οι μεν θα πάνε στα Jumbo γιατί αυτό ακριβώς το μοτίβο ζωής τους εκφράζει και θα αισθανθούν οικεία που τους το αναγνωρίζει η διαφήμιση σαν πρότυπο. Οι δε θα πάνε επειδή είναι ή αισθάνονται πως είναι διαφορετικοί από αυτούς, πιο σικάτοι, εξελιγμένοι και έξυπνοι, οπότε θα υποθέσουν με τη σειρά τους, πως γι αυτούς έγινε η διαφήμιση, για να τους κάνει να γελάσουν. Επομένως θα πάνε όλοι». Με αποστόμωσε.

Σε μια χώρα σκυλάδικο, χωρίς καμία αισθητική που από μόνη της είναι στάση ηθικής. Με την πολιτική, να ακολουθεί αυτήν ακριβώς την τακτική: «Στα μπούτια στα μπούτια» κι «έρχεται η νονά». Ατάκα και περιεχόμενο, που καθιστά τη διαφήμιση των Jumbo μπούσουλα για μια επιτυχημένη αντιμνημονιακή επικοινωνιακή πολιτική όποιου κυβερνητικού κόμματος θέλει να ξαναβγεί. Και θα ξαναβγεί. Με αγωνιστικό ύμνο τους ακραία πολιτικούς στίχους του τραγουδιού της Κατερίνας: «Πώς να έρθω στο σπίτι με τα χέρια μου άδεια, γι αυτό πήγα στα τζάμπο κι άδειασα όλα τα ράφια. Τη λαμπάδα σου baby, σου τη ‘φτιάξαν στιλίστες, σχέδιο της νονάς, επνευσμένο απ’ τις πίστες. Χωρίς τζάμπο να ζήσω, δεν μπορώ ούτε ώρα, η ζωή μου θα μοιάζει με τ’ αρνιού καλή ώρα.» Τώρα που το σκέφτομαι, και στον Τσίπρα μια χαρά ταιριάζει. Μοιάζει με Τζάμπο μόνος του.

Λόγια Σταράτα


 Και σε πρώτη εκτέλεση το 1986....
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

- Η λέξη "χώρα" που αντικατέστησε την έννοια "Πατρίδα"

Γράφει ο Ευαγγελιστριώτης
Η Ελλάδα πεθαίνει. Την πεθαίνουν. Ύπουλα αλλά φανερά πλέον, γρήγορα όμως και βασανιστικά. Ο Ελληνισμός δέχεται την χειρότερη επίθεση υποδουλώσεώς του μέσω ενός ανελέητου οικονομικού πολέμου που έχουν εκτοξεύσει εναντίον του. Δεν θα επιχειρήσω με δυσνόητες και βαρύγδουπες αναλύσεις να υπερασπιστώ των γραφομένων μου. Όχι. Είμαι ένας απλός θεατής των βασανιστικών γεγονότων και έτσι τα παραθέτω, με απλή λογική και με πόνο καρδιάς, όλα αυτά που οδηγούν με ασφάλεια  στην ταπείνωση της  Πατρίδας μου.
Ναι. Η Ελλάδα πεθαίνει. Ο Ελληνισμός χάνεται. Δεν μπορεί να είναι τυχαία όλα αυτά. Το σχέδιο είναι σατανικό και εκτελέστηκε από τους πρωταγωνιστές και τους κομπάρσους του με απόλυτη ακρίβεια και επαγγελματική ψυχρότητα.
Το νυστέρι που ξέσχισε τα σωθικά της πεμπτουσίας του Ελληνισμού καθοδηγήθηκε από έμπειρα χέρια. Ήξερε να το κάνει. Η ιστορία, η γλώσσα, η Θρησκεία, η παιδεία, τα ήθη, αυτά που κρατούσαν δεμένο τον Έλληνα με την Πατρίδα του, ήταν οι αντικειμενικοί σκοποί του όλου εγχειρήματος. Ύστερα χειραγωγήθηκε ο λαός, ημιμαθής από τραγική νοθευμένη παιδεία πολιτικώς καθοδηγούμενη, αποχαυνωμένος από την φτιασιδωμένη ευμάρεια..
της καλοζωίας, καθοδηγούμενος αριστοτεχνικά από προδότες πολιτικούς και ινστρούχτορες, διχασμένος μονίμως για ευκολοδιοίκηση, εξουθενωμένος και ταπεινωμένος δέχεται σήμερα αδιαμαρτύρητα τον στραγγαλισμό της αναπνευστικής του οδού, αναξιοπρεπής πλέον και εν πτωματική ακινησία υποκύπτει  στα τετελεσμένα.
Η εισβολή των λαθρομεταναστών, βάση σχεδίου, αλλοιώνει ταχύτατα την Εθνική και πληθυσμιακή δομή.
Οι χαμηλοί πλέον μισθοί στα όρια της πείνας, η ανυπαρξία κοινωνικού κράτους, η αισχρή και ανέντιμη φορολογία επί της οικογένειας, αποθαρρύνουν και απαγορεύουν στους Έλληνες την δημιουργία οικογενείας και την γέννηση τέκνων. Είναι ότι σατανικότερο έχουν εφαρμόσει οι επικράτορές μας συνεπικουρούμενοι από τους Εθνοπροδότες - λακέδες πολιτικούς χαρτογιακάδες.
Ο Ελληνικός λαός πλέον έχει μόνο υποχρεώσεις και κανένα δικαίωμα. Ούτε το δικαίωμα στη ζωή. Τον στραγγαλίζουν και ο ίδιος γίνεται αυτόχειρας.
Η ντροπή δεν έχει καμία θέση στους δεχόμενους τις εξοντωτικές διαταγές της τρόϊκας απάτριδες πολιτικούς, οι οποίοι από το λεξιλόγιό τους έχουν διαγράψει την λέξη Πατρίδα. Αποφεύγουν την λέξη Πατρίδα, οι εξωτραφέντες, γιατί δεν τους λέει τίποτε, δεν την πονάνε  και την έχουν αντικαταστήσει με την λέξη χώρα!
Η χώρα τους λοιπόν, που την εξουσιάζουν, την κατάντησαν χωματερή των Ελλήνων τους οποίους θάβουν εκεί, μαζί με την ιστορία τους.
Τέλος….
Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

- Αντισυνταγματικά τα νέα οριζόντια μέτρα - Να παρέμβει η Δικαιοσύνη!

Να θέσει η Δικαιοσύνη τη «θέσπιση ορίων στην ανεξέλεγκτη δράση της εξουσίας σε βάρος συγκεκριμένων ομάδων του πληθυσμού, οι οποίες αποτελούν και την πλειοψηφία των κατοίκων αυτής της χώρας», ζητά ευθέως ο πρώην υπηρεσιακός πρωθυπουργός και τέως πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, Παναγιώτης Πικραμμένος!
- «Ίσως έφτασε η ώρα το δικαστήριο να κάνει το επόμενο βήμα κατά τον έλεγχο των νέων οριζόντιων μέτρων, εξαρτώντας τη νομιμότητα αυτών σε σχέση και με την τήρηση των λοιπών υποχρεώσεων που είχαν προβλεφθεί από τους εφαρμοστικούς των μνημονίων νόμους», τονίζει ο κ. Πικραμμένος θέτοντας σαφώς θέμα συνταγματικότητας των οριζόντιων μέτρων που περιλαμβάνονται στο δεύτερο Μνημόνιο.

Αναφερόμενος  σε ομιλία του προς δικαστικούς, στην  απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ (668/2012), που έκρινε συνταγματικές και νόμιμες τις περικοπές αποδοχών, συντάξεων, επιδομάτων κ.λπ. οι οποίες επιβλήθηκαν με το πρώτο Μνημόνιο, επισήμανε ότι το ΣτΕ , «δεν παρέλειψε να θέσει και τα όρια της δράσης του νομοθέτη, τόσο στην παρούσα όσο και σε μελλοντικές φάσεις της κρίσεως».

Και ο πρώην πρωθυπουργός κατέγραψε την προσωπική του ένσταση σημειώνοντας  ότι «σε περιπτώσεις παρατεταμένης οικονομικής κρίσεως δύναται ο νομοθέτης να θεσπίσει μέτρα περιστολής δαπανών που συνεπάγονται οικονομική επιβάρυνση μεγάλων κατηγοριών του πληθυσμού, πλην η δυνατότητα αυτή έχει ως όριο την καθιερούμενη από το άρθρο 4 παράγραφος 5 του Συντάγματος αρχή της ισότητας στα δημόσια βάρη αναλόγως των δυνάμεων εκάστου, καθώς και την καθιερούμενη στο άρθρο 2 παράγραφος 1 του Συντάγματος αρχή του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας».
Όπως τόνισε στη συνέχεια, «τούτο σημαίνει ότι η επιβάρυνση αυτή πρέπει να κατανέμεται μεταξύ όλων των κατηγοριών, απασχολουμένων τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, καθώς και των ασκούντων ελευθέριο επάγγελμα. Και τούτο διότι, εν όψει και της καθιερουμένης στο άρθρο 25 παράγραφος 4 του Συντάγματος αξιώσεως του κράτους να εκπληρώνουν όλοι οι πολίτες το χρέος της κοινωνικής και εθνικής αλληλεγγύης, δεν είναι επιτρεπτό η επιβάρυνση από τα μέτρα που λαμβάνονται προς αντιμετώπιση της δυσμενούς και παρατεταμένης οικονομικής συγκυρίας να κατανέμεται πάντοτε σε συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών, οι οποίοι, κατά κανόνα, είναι συνεπείς προς τις υποχρεώσεις τους, και να ευνοούνται άλλες κατηγορίες από την ασυνέπεια των οποίων -κυρίως στο πεδίο της εκπληρώσεως των φορολογικών τους υποχρεώσεων- προκαλείται σε μεγάλο ποσοστό η δυσμενής αυτή συγκυρία».

Σημείωσε ότι σε ανάλογες περιπτώσεις «το δικαστήριο ελέγχει σ' ένα πρώτο επίπεδο τη συμβατότητα μέσων και σκοπών, στη συνέχεια ελέγχει τη συνταγματικότητα των επίδικων κανόνων χρησιμοποιώντας, μάλιστα, ακόμη ένα "μηχανισμό διαρθρωτικής σύζευξης", ήτοι την αρχή της αναλογικότητας, περαιτέρω επισημαίνει το τεράστιο οικονομικό και κοινωνικό κόστος της φοροδιαφυγής και τέλος λειτουργεί, κατά την ανάλυση του Habermas (Σ.σ.: Jurgen Habermas, Γερμανός κοινωνιολόγος), ως ένα μέσο αντιστροφής της πορείας των πραγμάτων με τη θέσπιση ορίων στην ανεξέλεγκτη δράση της εξουσίας σε βάρος συγκεκριμένων ομάδων του πληθυσμού, οι οποίες αποτελούν και την πλειοψηφία των κατοίκων αυτής της χώρας».

Ο πρώην πρωθυπουργός και πρόεδρος του ΣτΕ απηύθυνε σαφές μήνυμα προς τα  μέλη του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου: «Ίσως έφτασε η ώρα το δικαστήριο να κάνει το επόμενο βήμα κατά τον έλεγχο των νέων οριζόντιων μέτρων, εξαρτώντας τη νομιμότητα αυτών σε σχέση και με την τήρηση των λοιπών υποχρεώσεων που είχαν προβλεφθεί από τους εφαρμοστικούς των μνημονίων νόμους». 

Παναγιώτης Πικραμένος
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

- Το...τέστ του Σωκράτη!

Μια μέρα εκεί που ο Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του.
Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ της "τριπλής διύλισης".
- "Τριπλή διύλιση;" ρώτησε με απορία.
- Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για το μαθητή μου θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό να φιλτράρουμε αυτό που θέλεις να μου πεις.

- Το πρώτο φίλτρο είναι αυτό της αλήθειας.

Είσαι λοιπόν εντελώς σίγουρος ότι αυτό που πρόκειται να μου πεις είναι αλήθεια;
- Ε... όχι ακριβώς, απλά το άκουσα όμως και...
- Μάλιστα, άρα δεν έχεις ιδέα αν αυτό που θέλεις να μου πεις είναι αλήθεια ή ψέματα.

- Ας δοκιμάσουμε τώρα το δεύτερο φίλτρο, αυτό της καλοσύνης.
Αυτό που πρόκειται να μου πεις για τον μαθητή μου είναι κάτι καλό;
- Καλό; Όχι το αντίθετο μάλλον...
- Άρα, συνέχισε ο Σωκράτης θέλεις να πεις κάτι κακό για τον μαθητή μου αν και δεν είσαι καθόλου σίγουρος ότι είναι αλήθεια.
Ο γνωστός του έσκυψε το κεφάλι από ντροπή και αμηχανία.

- Παρόλα αυτά συνέχισε ο Σωκράτης μπορεί ακόμα να περάσεις το τεστ γιατί υπάρχει και το τρίτο φίλτρο.

Το τρίτο φίλτρο της χρησιμότητας.
Είναι αυτό που θέλεις να μου πεις για τον μαθητή μου κάτι που μπορεί να μου φανεί xρήσιμο σε κάτι;
- Όχι δεν νομίζω...
- Άρα λοιπόν αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό, ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω;

Ο γνωστός του έφυγε ντροπιασμένος, έχοντας ενδεχομένως πάρει ένα καλό μάθημα....!!!
Διαβάστε Περισσότερα »

- Το πακέτο των νέων μέτρων αναλυτικά

Τα «ψέματα» τελείωσαν όπως φαίνεται καθώς το πακέτο των μέτρων, μετά και τη χθεσινή σύσκεψη του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά με τον υπουργό Οικονομικών Γ. Στουρνάρα, έκλεισε το πακέτο των μέτρων των 11,5 δισ. σύν 2 επί πλέον και απομένει να λάβει την τελική έγκριση από τους πολιτικούς αρχηγούς και την τρόικα.
Εντός της ημέρας ο Υπουργός Οικονομικών κ. Γιάννης Στουρνάρας θα ενημερώσει τους κυβερνητικούς εταίρους κκ. Βενιζέλο και Κουβέλη, ενώ τα μέτρα αναμένεται να λάβουν το «πράσινο φως» στη συνάντηση που θα έχουν οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί.

Αναλυτικότερα, το πακέτο θα περιλαμβάνει τα εξής μέτρα:

- Αύξηση γενικού ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης από τα 65 στα 67 έτη
- Αυξηση του κατωτάτου ορίου χρόνου συνταξιοδότησης απο τα 15 ετη σήμερα στα 20 ή και 21 έτη
- Μείωση κύριων και επικουρικών συντάξεων από 1.000 ευρώ απο 1% έως 15% (για συντάξεις ανω των 2.000 ευρώ)
- Περικοπή στις συντάξεις των άγαμων θυγατέρων
- Πλήρης κατάργηση 13ης-14ης σύνταξης (200-200-400 ευρώ)
- Πλήρης κατάργηση 13ου-14ου μισθού στο Δημόσιο...
(250-250-500 ευρώ)
- Περικοπή ΕΚΑΣ
- Περικοπές ειδικών μισθολογίων (μέση μείωση 12%)
- Νέα μείωση 25%-30% στις αποδοχές για τους εργαζόμενους στις ΔΕΚΟ
- Εφαρμογή ενιαίου μισθολογίου στις ΔΕΚΟ
- Νέου τύπου εφεδρεία για 35.000 έως 40.000 δημοσίους υπαλλήλους
- Μείωση αναπηρικών επιδομάτων
- Περικοπή σύνταξης ανασφάλιστων ηλικιωμένων
- Κόβεται το ΕΚΑΣ για τους κάτω των 65 ετών
- Μαχαίρι στα εποχικά-ειδικά επιδόματα ανεργίας
- Μείωση επιδομάτων νεφροπαθών
- Μείωση εφάπαξ κατα 23% για τους δημόσιους υπαλλήλους και 45%-50% για τους υπόλοιπους
- Αυστηρότερα κριτήρια για τα οικογενειακά επιδόματα (στα 30.000 ευρώ το οικογενειακό εισόδημα απο 45.000 ευρώ σήμερα)
- Περικοπή στις δαπάνες των νοσοκομείων
- Αύξηση εισφοράς για ασφάλιση υγείας των αγροτών (ΟΓΑ)
- Περιορισμός των φοροαπαλλαγών (εισοδηματικά-περιουσιακά κριτήρια)
- Κατάργηση του αφορολόγητου των 5.000 ευρώ για ελεύθερους επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις
- Συντελεστής φορολογίας ενιαίος 30% για ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις
- Διατήρηση του αφορολογήτου των 5.000 ευρώ για φέτος σε μισθωτούς συνταξιούχους με πιθανότητα να αυξηθεί σε 7.00 ή 8.000 ευρώ για τα εισοδήματα του 2013.
- Συγχώνευση φορέων του Δημοσίου
- Λουκέτο σε δημοτικές επιχειρήσεις
- Ψαλίδι σε επιδόματα, υπερωρίες, λειτουργικά έξοδα και επιχορηγήσεις
- Προσλήψεις 1:10 στο Δημόσιο εως το 2015
- Περικοπές σε νοσοκομειακές και φαρμακευτικές δαπάνες.

Παράλληλα, θα υπάρξει και ρήτρα απόκλισης ώστε στην περίπτωση που πέσουν έξω οι στόχοι, να λαμβάνονται νέα μέτρα, εις βάρος μισθών και συντάξεων κατά κύριο λόγο.

...Και εις άλλα με υγείαν...!!!
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

- Τηλεφωνικός διάλογος µάνας µε γιο που σπουδάζει...

Ακολουθεί τηλεφωνικός διάλογος Μάνας µε Γιό που σπουδάζει σε Πανεπιστήµιο της Περιφέρειας…

- Έλα, µαµά!
- Έλα, παιδί µου, πού χάθηκες;
- Πού χάθηκα, χτες ßράδυ µιλήσαµε…
- Από χτες ßράδυ µέχρι σήµερα ξέρεις πόσα µπορούν να συµßούν; Ένα λεπτό θέλει να γίνει το κακό!
- Να σε παίρνω δηλαδή κάθε ΕΝΑ λεπτό;
- Λέω, παιδί µου… Της Μαρίας ο γιος δεν πήγε για σοκοφρέτα απ’ το περίπτερο και του ‘σπασε το πόδι το αγροτικό;
-Δεν τρώω σοκοφρέτες!
- Σκούφο φοράς;
- Μες στο σπίτι, πας καλά;
- Γιατί φοράς έξω απ’ το σπίτι;
- Κανένα παιδί δεν φοράει σκούφο!
- Δεν µε νοιάζει τι κάνουν τα άλλα παιδιά, το δικό µου µε νοιάζει! Να φοράς σκούφο και να καλύπτεις και τα αυτιά, από τα αυτιά κρυώνει ο άνθρωπος!
- ∆εν κάνει κρύο!
- Μια ζωή «δεν κάνει κρύο» και µια ζωή έτρεχα για αντιπυρετικά! Μυαλό δεν θα ßάλεις ποτέ, κοτζάµ άντρας είσαι πια!
- Άσε µε, ξέρω τι κάνω!
- Την τύφλα σου ξέρεις, µικρό παιδί είσαι ακόµα!
- Τι είµαι τελικά, ρε µάνα, κοτζάµ άντρας ή µικρό παιδί;
- Τα γάντια τα µάλλινα τα φοράς; Από τα χέρια κρυώνει ο άνθρωπος!
- Τα φοράω!
- Δεν τα φοράς, ψέµατα µου λες για να µε ξεφορτωθείς! Πες µου τώρα ότι περπατάς και ξυπόλυτος στα µωσαϊκά, από τα πόδια κρυώνει ο άνθρωπος!
- Μάνα δεν είµαι στην Αλάσκα, στα Γιάννενα είµαι!
- Ο Θοδωρής Κολύδας είπε ότι έχει κρύο στα Γιάννενα!
- Κι εγώ ο Θανάσης Ηλιόπουλος σου λέω ότι ∆ΕΝ έχει κρύο στα Γιάννενα!
- Και γιατί να πιστέψω εσένα κι όχι τον επιστήµονα;
- Γιατί ο επιστήµονας δεν ζει στα Γιάννενα!
- Τουλάχιστον το φερµουάρ του µπουφάν σου µέχρι επάνω να το σηκώνεις! Όχι να αφήνουµε τα λαιµά έξω, από τα λαιµά κρυώνει ο άνθρωπος!
- Ναι, µάνα! Ναι, ναι, ναι! Έξω έχει 20 ßαθµούς κι ο τρελός του χωριού θα κυκλοφορεί στην πόλη µε γάντια, σκούφο, κασκόλ, µπουφάν κι ένα αερόθερµο αγκαλιά! Να γελάσουν λίγο κι οι πικραµένοι που τους κόßουν την επικουρική!
- Θα σου στείλω µε το ΚΤΕΛ γεµιστά που σ’ αρέσουν!
- ∆εν µου αρέσουν τα γεµιστά!
- Τι λες τώρα; Μικρός τα τρωγες σαν τρελός, φώναζες «τέλω γεµιτά, τέλω γεµιτά», σαν να σ’ ακούω, µανάρι µου µωρέ, πουλάκι µου εσύ, τι καλό παιδί που ήσουνα, µε τα ωραία σου τα µαλλάκια, µε τις µπουκλίτσες σου… λούστηκες;
- Τι λες τώρα; Από το λούσιµο κρυώνει ο άνθρωπος!
- Γεµιστά σου ‘ßαλα µπόλικα να τρατάρεις και τον καθηγητή σου, εξετάσεις έρχονται!
- Μάνα, σε χάνω!
- Γιατί παιδί µου, τι έχω και µου το κρύßετε;
- Όχι, σε χάνω, λέω, δεν έχω σήµα… Αντε γεια…
- Το κινητό είναι φορτωµένο;
-Και το κινητό είναι φορτωµένο κι εγώ επίσης!
- Φορτωµένο να το ’χεις για την κακιά στιγµή… Της Καλλιόπης η Μαρία…
- Μάνα, σε κλείνω…
- Να σου στείλω το εσωθερµικό το σώßρακο; Και να αλλάζεις κάθε µέρα… Του Προκόπη ο Αντωνάκης ξεράθηκε στο Μετρό κι ήταν µε τρύπιο µποξεράκι, ρεζίλι έγινε η µάνα του!
- Μάνα, έλεος, λυπήσου µε, δεν αντέχω άλλο!
- Άµα δεν σ’ τα πω εγώ, ποιος θα σ’ τα πει, ο ξένος;
- Κάθε µέρα, κάθε µέρα, κάθε µέρα ΓΙΑΤΙ το κάνεις αυτό; Και κυρίως ΠΩΣ το κάνεις αυτό;
- Αγόρι µου, µάνα είναι µόνο µία!
- Ευτυχώς, µάνα! Ευτυχώς! ∆εν θ’ άντεχα και δεύτερη!
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

- “Η Δημοκρατία και η Ελευθερία σε τροχιά θανάτου – Το Ισλάμ έρχεται…”

Τόσα χρόνια εμείς οι “ακροδεξιοί” και “σκοταδιστές”, όπως μας βάφτιζαν οι “φωταδιστές” προοδευτικοί λάτρεις της Ρεπούση και της Δραγώνα,  εκφράζαμε ανησυχίες για το τί συμβαίνει με τις ορδές των λαθρομεταναστών που κατά χιλιάδες έμπαιναν και ακόμη μπαίνουν στην χώρα χωρίς έλεγχο, χωρίς να ξέρει κανείς ούτε καν την χώρα προέλευσής τους.
Αλλά η πολιτική ελίτ μοίραζε μίζες και πλέον είναι προφανές ότι στόχευε στην κοινωνική διάλυση των Ελλήνων, με εργαλείο την λαθρομετανάστευση, για να ξεπουληθεί η Ελλάδα εύκολα και φτηνά.
Ποιος είναι ο σκοπός όλων αυτών των καημένων, φτωχών μεταναστών πλέον που νοιώθουν δυνατοί;

Η εικόνα τα λέει όλα:


Ο στόχος των μουσουλμάνων σε πανό από την χθεσινή διαδήλωση τα λέει όλα. Δείτε την εικόνα.
Για όσους δεν γνωρίζουν αγγλικά το πανό γρἀφει:

“Η Δημοκρατία και η Ελευθερία σε τροχιά θανάτου – Το Ισλάμ έρχεται...".

Με λίγα λόγια ότι φωνάζουμε τόσα χρόνια!
Μόλις αποκτήσουν πλειοψηφία σε οποιαδήποτε περιοχή οι μουσουλμάνοι έχουν σκοπό να επιβάλλουν ισλαμικό νόμο.
Αυτή είναι η “ευνομούμενη” πολυπολιτισμική κοινωνία που ονειρεύονταν η θολοκουλτούρα της χώρας…!!!
Διαβάστε Περισσότερα »

Το άπλωμα του τραχανά, του χρήματος και της παλάμης

Ένας ξένος περιηγητής, ο οποίος επισκέφθηκε επανειλημμένα την Ελλάδα τόσο στην ύπαιθρο χώρα όσο και στην αστική αναφέρει μεταξύ των άλλων και τα εξής που του προξένησαν ιδιαίτερη εντύπωση.

«Ήταν, λέει, καλοκαίρι στις αρχές της δεκαετίας του χίλια εννιακόσια ογδόντα. Καθώς περνούσα από ένα πεδινό χωριό της Θεσσαλίας, είδα γυναίκες να παρασκευάζουν διάφορα αγαθά όπως υφαντά, τυριά, σάλτσες κ.α. 
Όμως εκείνο που μου προξένησε μεγάλη εντύπωση ήταν ο τρόπος του απλώματος ενός ζυμαρικού επάνω σε πανί, λες και γινόταν ιεροτελεστία."

Αφού χαιρέτισα τη γυναίκα που έκανε αυτή την ενέργεια, ρώτησα.


- Τι είναι αυτό;
- Τραχανάς, μου είπε. Δεν τον γνωρίζεις;
- Όχι! Από πού να τον γνωρίζω, αφού στον τόπο μου δεν τον παρασκευάζουν. Και, δεν μου λες, τι τον κάνεις τώρα;
- Τι τον κάνω; Τον απλώνω στον ήλιο, για να στεγνώσει και μάλιστα πολλές φορές, με σκοπό να φύγει η υγρασία.
- Μετά;
- Θα τον μαζέψω μέσα σε ένα πάνινο σακούλι, ώστε να διατηρηθεί ως τον χειμώνα, όπου θα τον φάμε οικογενειακώς υπό μορφήν σούπας.
- Αλήθεια;
- Ναι! Πάντως, άμα ξανάρθεις, τότε έλα για να σε φιλέψουμε.
- Ευχαριστώ πολύ, είπα στην καλοσυνάτη αυτή κυρία και συνέχισα τον δρόμο μου.

Φεύγοντας, μονολόγησα:
- Τι λογικοί και απλοϊκοί στις κινήσεις τους άνθρωποι είναι αυτοί, που είναι αυτάρκεις σε αγαθά, προνοούν για το μέλλον και φτάνουν σε σημείο να απλώνουν ακόμα και τον τραχανά με πολλή ευλάβεια λες και είναι κάτι το ιερό! Απ’ ότι φαίνεται πάντως, γι’ αυτούς είναι και το βιώνουν!

Πέρασαν πολλά χρόνια και το τελευταίο καλοκαίρι της δεκαετίας του ενενήντα επισκέφθηκα κάποια πόλη.
Κόντευε μεσημέρι και οι αγουροξυπνημένοι θαμώνες μιας καφετερίας απολάμβαναν τον καφέ τους, καθήμενοι στις καρέκλες του πεζόδρομου, κάνοντας μια περίεργη για μένα συζήτηση. Όλοι μιλούσαν για δείκτες χρηματιστηριακών τιμών και μεγάλα κέρδη. Κάποιοι μάλιστα έδιναν σε μακρινούς τους συνομιλητές μονολεκτικές εντολές δια μέσου κινητού τηλεφώνου, όπως! «Κλείσε», «Αγόρασε», «Πούλα»!

- Τι γίνεται εδώ, βρε παιδιά; Ρώτησα.
- Απλώνουμε το χρήμα, μου απάντησαν.
- Πώς το απλώνετε;
- Αγοράζοντας μετοχές εταιρειών εισηγμένων στο χρηματιστήριο.
- Γιατί, είστε τόσο πλούσιοι που δεν ξέρετε τι να κάνετε τα χρήματά σας;
- Όχι, παίζουμε αυτά που έχουμε, για να κερδίσουμε περισσότερα.
- Και, όσοι δεν έχουν;
- Πουλούν κάποιο ακίνητο ή δανείζονται από την τράπεζα.
- Και, τι θα τις κάνετε τις μετοχές;
- Θα τις πουλήσουμε ακριβότερα!
 Κοίτα, σκέφθηκα, μυαλό που διαθέτουν αυτοί οι άνθρωποι! Μάλλον θα έχουν σπουδάσει οικονομικές επιστήμες!
- Πάντως, άμα θέλεις , μου είπαν, μπορείς κι εσύ να αγοράσεις και να κερδίσεις. Εδώ όλοι μόνο κερδίζουν!
- Και, ποιος χάνει; Ρώτησα.

Απάντηση δεν έλαβα. Ύστερα όμως από ένα χρονικό διάστημα έμαθα ότι όλοι αυτοί έχασαν, διότι άπλωσαν ασυλλόγιστα το χρήμα που κατείχαν, κυριευμένοι από απληστία, με σκοπό να κερδίσουν, αλλά δεν πρόφθασαν, διότι είχαν προβλέψει και το μάζεψαν για λογαριασμό τους λίγοι επιτήδειοι.

- Τι ευκολόπιστοι άνθρωποι! Μονολόγησα εκ των υστέρων. Έπεσαν από μόνοι τους ως βορά στο στόμα των λύκων, θεωρώντας μάλιστα και τον εαυτό τους σπουδαίο οικονομολόγο!

Έφυγα και ξαναπέρασα μετά από πέντε χρόνια. 
Στην Ελλάδα τότε επικρατούσε μεγάλος οργασμός σε έργα υποδομής και αθλητικά, λόγω των επικείμενων Ολυμπιακών αγώνων.
Καθώς βάδιζα στους δρόμους της πόλης, παρατήρησα ότι έξω από τις τράπεζες υπήρχαν σχηματισμένες ουρές ανθρώπων. Στάθηκα μπροστά από μία και ρώτησα κάποιον.

- Τι συμβαίνει και υπάρχει τόσος κόσμος, λες και περιμένει συσσίτιο σε περίοδο απόλυτης φτώχειας ή ξένης κατοχής;
- Δεν το ξέρεις;
- Όχι!
- Οι τράπεζες απλώνουν το συσσωρευμένο στα ταμεία τους χρήμα και το μοιράζουν στον κόσμο!
- Δηλαδή άμα περιμένω κι εγώ στην ουρά θα μου δώσουν;
- Θα σου δώσουν! Πώς δεν θα σου δώσουν! Ό,τι επιθυμείς! Εορτοδάνειο, διακοποδάνειο, στεγαστικό….
- Είναι εύκολο;
- Πώς δεν είναι! Άμα θα βάλεις υποθήκη κάποιο ακίνητο.
- Μα, εγώ δεν έχω, διότι δεν ζω εδώ.
- Ε, τότε βρες έναν εγγυητή για να υπογράψει.
- Λες να βρω. Ποιον να βρω;
- Υπάρχουν κορόιδα που βάζουν το κεφάλι στον τροβά χωρίς να το καταλάβουν ουκ ολίγα!
- Ναι, αλλά τα χρήματα λογικά κάποτε πρέπει να το επιστρέψω; Πότε όμως;
- Όποτε θέλεις! Ίσως και μετά από είκοσι και πλέον χρόνια!
- Τι λες; Εγώ τότε ίσως να έχω πεθάνει.
- Γι’ αυτό σκοτίζεσαι; Θα το αποπληρώσουν τα παιδιά σου!
- Α, εγώ δεν βάζω την οικογένειά μου σε τέτοιες περιπέτειες, είπα και έφυγα προβληματισμένος για τον τρόπο σκέψης και ενέργειας εκείνων των ανθρώπων.

Ένιωθα μια παράξενη έλξη από τούτον τον τόπο, των πολλών αντιθέσεων, των ακραίων ενεργειών και των απρόβλεπτων καταστάσεων. Αυτόν που είχε μετατρέψει την νύχτα σε ημέρα και λειτουργούσε ως απέραντο ξενυχτάδικο, παρόλο που ζούσε με δανεικά. Έτσι, λοιπόν, έλαβα την απόφαση να τον επισκεφτώ μετά από κάποια χρόνια για τελευταία φορά στη ζωή μου.
Τότε όμως δεν είδα γυναίκες-παραγωγούς να απλώνουν τον τραχανά ούτε παίχτες του χρηματιστηρίου και τράπεζες να απλώνουν το χρήμα.
Είδα κάτι φοβερό...!!!
Είδα καταβεβλημένους ανθρώπους με καταρρακωμένη την αξιοπρέπεια να είναι επαίτες και να ζητιανεύουν στους δρόμους με απλωμένη την παλάμη του χεριού , εκλιπαρώντας τους περαστικούς να τους ελεήσουν! Και τους περαστικούς από την άλλη μεριά να μονολογούν απευχόμενοι, ώστε να μην έρθει και η δική τους σειρά!

- Τι χώρα κι αυτή! Είπα. Από την παραγωγή αγαθών πέρασε στον τζόγο, από κει στον άκρατο καταναλωτισμό του πλαστικού χρήματος και τέλος κατέληξε στην επαιτεία!
- Πού είναι η προνοητικότητα, η υπερηφάνεια, η εξυπνάδα και η μαγκιά; Μήπως πήγαν περίπατο στο λιβάδι της καπιταλιστικής απάτης, όπου οι τσοπάνηδες βόσκουν τα γομάρια σαμαρωμένα και φορτωμένα, προσφέροντάς τα την τροφή με το δελτίο υπό μορφήν συσσιτίου και βαρώντας τα με την φορτωτήρα, χωρίς αυτά να αντιδρούν;

Αλλά και, πότε επιτέλους αυτά θα ταρακουνηθούν και θα κλοτσήσουν τους σαλαγητές τους, ώστε να απελευθερωθούν από το επαχθές φορτίο;

Η Ιστορία λέει, ότι μπορούν ανά πάσα στιγμή. Αρκεί μόνο να το θελήσουν!!!

Σωτήριος Οικονόμου

Δάσκαλος-Συγγραφέας
(Πηγή "Τρομακτικό")
Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

- Επανάσταση!!!

Ακούω χρόνια τώρα, τόσα που, όπως λέει και ο λαός, ήμουνα νιος και γέρασα, μια λέξη να πιπιλιέται και να αναμασιέται ασταμάτητα.
Επανάσταση!
Παντού επαναστάτες άκουγα, παντού συνθήματα βρόνταγαν, παντού αγανακτισμένους έβλεπα, και ρουθούνι δεν άνοιξε ποτέ.

Σήμερα, πολλά χρόνια μετά το σάλπισμα της νιότης, συνεχίζω να ακούω για επαναστάσεις. Ειδικά με την σημερινή κατάντια και την υποδούλωση της πατρίδας μας σε τραπεζίτες και ξένους.

Έλληνα, ο πόλεμος αυτός, δεν είναι πόλεμος με όπλα, αλλά με χρήμα αντί οβίδες.
Με το ίδιο όπλο κερδίζεται η μάχη.

Σταματάς να δουλεύεις στην πόλη, πας πάλι πίσω στο χωριουδάκι σου, φυτεύεις τα ζαρζαβατικά σου, συναλλάσσεσαι με προϊόντα αντί χρήματα με τους συνανθρώπους σου, πληρώνοντας είδος για άλλο είδος, ψηφίζεις "έξω απο την Ε.Ε. και το ευρώ, αλλάζεις νοοτροπία, προσγειώνεσαι, και τότε βλέπεις για πότε γονατίζουν τράπεζες και συστήματα, και η χώρα παίρνει τ' απάνω της ξανά.

Πίστεψέ με, τότε μόνο μπορείς να ελπίζεις για το αύριο.
Σε καμία άλλη περίπτωση..!!!

Νίκος
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 30 Αυγούστου 2012

- Μαστιγώνουν τους συνταξιούχους για να τους κάνουν... σαπούνι!

Τους εκδικούνται ανελέητα επειδή οι αφιλότιμοι δεν πέθαναν ακόμη! «Σε μειώσεις συντάξεων από 3% έως 20% με κατώτατο όριο τα 700 ευρώ, κατάργηση όλων των δώρων σε κύριες και επικουρικές συντάξεις και επιβολή εισφοράς 1% - 3% στις συντάξεις όσων συνταξιοδοτήθηκαν από 1/1/95 προσανατολίζεται η κυβέρνηση στο πλαίσιο του πακέτου μέτρων των 11,6 δισ. ευρώ.»
Δείτε σπουδαιογελοία επιχειρήματα εδώ.
ΚυβερνοΑλήτες, δολοφόνοι, ανδρείκελα, εφιάλτες! Εκτελέστε, λοιπόν, μια κι' έξω τα γεροντάκια και κάντε τα σαπούνι, βρε ναζιστές, αφού έχουν το θράσος να ζουν ακόμη εν μέσω της κρίσης που εσείς και οι διεθνείς τοκογλύφοι δημιουργήσατε.
Το μαρτύριο της σταγόνας είναι χειρότερο από εξόντωση μια κι έξω.
Ετοιμάστε τους φούρνους, βρε βρικόλακες, για την τελική λύση! Εδώ και τώρα να τελειώνετε με τα γερόντια για να ικανοποιήσετε τους βρικόλακες δανειστές και όλα τα εγχώρια λαμόγια.
Κόψτε τους τα φάρμακα, κόψτε τους τις ιατρικές εξετάσεις, κόψτε τους τις συντάξεις, και το ολοκαύτωμα ευθανασίας των γερόντων είναι έτοιμο!
Άλλωστε, σκοτώνουν τ' άλογα όταν γεράσουν.
Έτσι δε νομίζετε εσείς οι διαβολόσποροι;
Γιατί βρε κυβερνοαληταράδες δεν ενσωματώνετε τις καινούργιες περικοπές συντάξεων σε όλες τις προηγούμενες που επιβάλλατε τα τελευταία δυόμισι χρόνια, και να βγείτε στην οικουμένη να πείτε ευθαρσώς ότι μειώσατε τις συντάξεις γήρατος κατά 70% ώστε να γίνετε διαβόητοι διεθνώς για τη βαρβαρότητά σας; Ελεεινοί και κουτοπόνηροι χασάπηδες, νομίζετε ότι θ' αποφύγετε την οργή του λαού παραπλανώντας τον με αποσπασματικές περικοπές, δίνοντας σ' αυτές κάθε φορά διαφορετικό όνομα και διαφορετική δικαιολογία;
Προσθέστε την κατάργηση 13ης και 14ης σύνταξης, το ΛΑΦΚΑ, την εισφορά αλληλεγγύης, το 12% πάνω από τα €1200, και τα όλα τα τελευταία που προγραμματίζετε να κόψετε, και η σούμα φτάνει το 70% περικοπή στις συντάξεις! Δε μας αφήνετε να πάρουμε ανάσα, δολοφόνοι!
Οι άνθρωποι δεν είναι αριθμοί στην υπηρεσία της Παγκόσμιας Τραπεζικής Μαφίας, ρε. Οι άνθρωποι είναι ζωντανές ψυχές, που εσείς έχετε ορκιστεί να υπηρετείτε, επίορκοι του κερατά!
Πού να πάει, ρε, να δουλέψει ο ανήμπορος γεροντάκος των 80 ετών, που δούλεψε 35 και 40 χρόνια και πλήρωνε τις ασφαλιστικές του εισφορές, συχνά δυσβάστακτες, για να έχει αξιοπρεπή γεράματα; Πού να βρει χρήματα, ρε, για να πληρώσει μια οικιακή βοηθό να του αλλάζει τις πάμπερς και να τον φροντίζει; Μήπως θα τον φροντίσει η ανύπαρκτη κρατική Πρόνοια για ηλικιωμένους;
Αλήτες, ο ρατσισμός σας εναντίον της τρίτης ηλικίας έχει πάρει εφιαλτικές διαστάσεις. Πότε λοιπόν θα ξεσηκωθούν οι αντιρατσιστικές οργανώσεις εναντίον σας; Μόνο για τους κακόμοιρους τους μετανάστες ευαισθητοποιούνται;
Όμως θέλω να πω ότι γελάει καλύτερα όποιος γελάει τελευταίος....!
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012

- Το πείραμα του Milgram "Το τέρας μέσα μας"

Το πείραμα του Μίλγκραμ είναι ένα από τα πιο γνωστά αντιδεοντολογικά πειράματα της ψυχολογίας, ουσιαστικά μια «φάρσα» που ξεγύμνωσε την ανθρώπινη ψυχή.

Το 1961, ο είκοσι εφτάχρονος Στάνλει Μίλγκραμ, επίκουρος καθηγητής ψυχολογίας στο Γέιλ, αποφάσισε να μελετήσει την υπακοή στην εξουσία.
Είχαν περάσει λίγα μόνο χρόνια από τα φρικτά εγκλήματα των Ναζί και γινόταν μια προσπάθεια κατανόησης της συμπεριφοράς των απλών στρατιωτών και αξιωματικών των SS, οι οποίοι είχαν εξολοθρεύσει εκατομμύρια αμάχων.
Η ευρέως αποδεκτή εξήγηση -πριν το πείραμα του Μίλγκραμ- ήταν η αυταρχική τευτονική διαπαιδαγώγηση και η καταπιεσμένη -κυρίως σεξουαλικά- παιδική ηλικία των Γερμανών.
Όμως ο Μίλγκραμ ήταν κοινωνικός ψυχολόγος και πίστευε ότι αυτού του είδους η υπακοή -που οδηγεί στο έγκλημα- δεν μπορεί να είναι αποτέλεσμα μόνο της προσωπικότητας, αλλά περισσότερο των πιεστικών συνθηκών.
Και το απέδειξε κάνοντας τη «φάρσα» του.

Τα υποκείμενα του πειράματος ήταν εθελοντές, κυρίως φοιτητές, οι οποίοι καλούνταν έναντι αμοιβής να συμμετέχουν σε ένα ψυχολογικό πείραμα σχετικό με τη μνήμη.

Χώριζε τους φοιτητές σε ζεύγη και -μετά από μια εικονική κλήρωση- ο ένας έπαιρνε το ρόλο του «μαθητευομένου» και ο άλλος του «δασκάλου».
Ο έκπληκτος «μαθητευόμενος» δενόταν χειροπόδαρα σε μια ηλεκτρική καρέκλα και του περνούσαν ηλεκτρόδια σε όλο το σώμα. Έπειτα του έδιναν να μάθει δέκα ζεύγη λέξεων.
Ο «δάσκαλος», από την άλλη, καθόταν μπροστά σε μια κονσόλα ηλεκτρικής γεννήτριας. Μπροστά του δέκα κουμπιά με ενδείξεις: «15 βολτ, 30 βολτ, 50 βολτ κλπ.» Το τελευταίο κουμπί έγραφε: «450 βολτ. Προσοχή! Κίνδυνος!»
Πίσω από το «δάσκαλο» στεκόταν ο πειραματιστής, ο υπεύθυνος του πειράματος.

(Και περνάμε σε ενεστώτα για να γίνουμε μέτοχοι της στιγμής.)
«Θα λέτε την πρώτη λέξη από τα ζεύγη στο μαθητευόμενο. Αν κάνει λάθος θα σηκώσετε το πρώτο μοχλό και θα υποστεί ένα ηλεκτροσόκ 15 βολτ. Σε κάθε λάθος θα σηκώνετε τον αμέσως επόμενο μοχλό», λέει ο πειραματιστής και ο «δάσκαλος» αισθάνεται ήδη καλά που δεν του έτυχε στην κλήρωση ο άλλος ρόλος.

Το πείραμα ξεκινάει. Ο «δάσκαλος» λέει τις λέξεις από το μικρόφωνο. Ο «μαθητευόμενος», ήδη τρομαγμένος, απαντάει σωστά, αλλά όχι για πολύ.
Μόλις κάνει το πρώτο λάθος ο «δάσκαλος» γυρνάει να κοιτάξει τον πειραματιστή. Εκείνος του λέει να προχωρήσει στο πρώτο ηλεκτροσόκ. Ο «δάσκαλος» υπακούει.
15 βολτ δεν είναι πολλά, αλλά ο «μαθητευόμενος» έχει αλλάξει ήδη γνώμη. Παρ' όλα αυτά απαντάει σωστά σε άλλη μια ερώτηση, αλλά στο επόμενο λάθος δέχεται 30 βολτ.
«Αφήστε να φύγω», λέει ο «μαθητευόμενος» που δεν μπορεί να λυθεί. «Δε θέλω να συμμετάσχω σε αυτό το πείραμα.»
Ο «δάσκαλος» κοιτάει τον πειραματιστή. Εκείνος του κάνει νόημα να συνεχίσει.

Τα βολτ αυξάνονται και τώρα πια ο πόνος είναι εμφανής στο πρόσωπο του «μαθητευόμενου», που εκλιπαρεί να τον αφήσουν ελεύθερο.
Στα 200 βολτ ταρακουνιέται ολόκληρος. Ο «δάσκαλος» πριν κάθε ηλεκτροσόκ γυρνάει να κοιτάξει τον πειραματιστή. Εκείνος, με σταθερή φωνή, του λέει ότι το πείραμα πρέπει να συνεχιστεί.
Ο «δάσκαλος» συνεχίζει να βασανίζει έναν άγνωστο, έναν απλό φοιτητή που κλαίει, ζητάει τη βοήθεια του Θεού και παρακαλεί να τον λυπηθούν. Δεν μπορεί πια να απαντήσει στις ερωτήσεις, αλλά ο πειραματιστής λέει στο «δάσκαλο»:
«Τη σιωπή την εκλαμβάνουμε ως αποτυχημένη απάντηση και συνεχίζουμε με την τιμωρία.»
Στα 345 βολτ ο «μαθητευόμενος» τραντάζεται ολόκληρος, ουρλιάζει και χάνει τις αισθήσεις του.
Ο «δάσκαλος», ιδρωμένος και με τα χέρια του να τρέμουν, κοιτάει τον πειραματιστή.
«Μην ανησυχείτε», λέει εκείνος, «το πείραμα είναι απολύτως ελεγχόμενο... Συνεχίστε με τον τελευταίο μοχλό.»
«Μα είναι λιπόθυμος», λέει ο «δάσκαλος».
«Δεν έχει καμιά σημασία. Το πείραμα πρέπει να ολοκληρωθεί. Συνεχίστε με τον τελευταίο μοχλό.»

Πόσοι από τους εθελοντές έφτασαν ως τον τελευταίο μοχλό;

Πριν ξεκινήσει το πείραμα του ο Μίλγκραμ είχε κάνει μια «δημοσκόπηση» ανάμεσα στους ψυχιάτρους και στους ψυχολόγους, ρωτώντας 'τους τι ποσοστό των εθελοντών θα έφτανε ως τον τελευταίο μοχλό.

Σχεδόν όλοι απάντησαν ότι κανείς δε θα έφτανε ως τον τελευταίο μοχλό, πέρα ίσως από κάποια άτομα με κρυπτοσαδιστικές τάσεις, καθαρά παθολογικές.
Δυστυχώς έκαναν λάθος.

Μόλις το 5% των «δασκάλων» αρνήθηκαν εξ' αρχής να συμμετάσχουν σε ένα τέτοιο πείραμα και αποχώρησαν -συνήθως βρίζοντας τον πειραματιστή.
Το υπόλοιπο 95% προχώρησε πολύ το πείραμα, πάνω από τα 150 βολτ.
Και το 65%... Έφτασε μέχρι τον τελευταίο μοχλό, τα πιθανότατα θανατηφόρα 450 βολτ!

Που έγκειται η φάρσα;
Ο «μαθητευόμενος» δεν ήταν φοιτητής, αλλά ηθοποιός, που είχε προσληφθεί από το Μίλγκραμ για αυτόν ακριβώς το «ρόλο».
Δεν υπήρχε ηλεκτρισμός ούτε ηλεκτροσόκ. Ο ηθοποιός υποκρινόταν.
Το μοναδικό πειραματόζωο ήταν ο «δάσκαλος».

Όμως τα αποτελέσματα ήταν αληθινά: Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων θα υπακούσει και θα βασανίσει -ίσως και θα σκοτώσει- έναν άγνωστο του, αρκεί να δέχεται εντολές από κάποιον με κύρος (στην προκειμένη περίπτωση επιστημονικό) και ταυτόχρονα να αισθάνεται ότι δεν τον βαρύνει η ευθύνη για ό,τι συμβεί -αφού εκείνος «απλά ακολουθούσε τις διαταγές».

Και φυσικά οι περισσότεροι από εμάς θα σκεφτούν όταν μάθουν για αυτό το πείραμα: «Εγώ αποκλείεται να έφτανα ως τον τελευταίο μοχλό.»

Όμως δείτε τι συμβαίνει στην κοινωνία μας, κάθε μέρα.
Ο υπάλληλος της ΔΕΗ που δέχεται να κόψει το ρεύμα από έναν άνεργο ή άπορο, ξέροντας ότι έτσι τον ταπεινώνει, τον υποβάλει σε ένα διαρκές βασανιστήριο και πιθανότατα θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του, ανήκει στο 65% του τελευταίου μοχλού. Και δεν είναι καθόλου κρυπτοσαδιστής. Απλά ακολουθάει τις εντολές που του έδωσαν.

Ο υπάλληλος του σούπερ-μάρκετ που σου δίνει το χαλασμένο ψάρι και σε διαβεβαιώνει ότι είναι φρέσκο δε σε μισεί, παρότι γνωρίζει ότι μπορεί να πάθεις και δηλητηρίαση. Απλώς ακολουθάει εντολές.

Ο αστυνομικός ο οποίος ραντίζει με χημικά τους διαδηλωτές δεν είναι κρυπτοσαδιστής -αν και πολλοί θα διαφωνήσουν στο συγκεκριμένο παράδειγμα. Απλώς κάνει τη δουλειά του.

Ο υπάλληλος της εφορίας ή της τράπεζας που υπογράφει την κατάσχεση κάποιου σπιτιού για 1.000 ευρώ χρέος, θα έφτανε ως τον τελευταίο μοχλό στο πείραμα. Γιατί υπακούει.

Ο πολιτικός που υπογράφει το μνημόνιο το οποίο οδηγεί ένα ολόκληρο έθνος στην εξαθλίωση του νεοφιλελευθερισμού θα έφτανε μέχρι τον τελευταίο μοχλό. Και αυτός υπακούει, σε εντολές πολύ πιο ισχυρές από εκείνες του πειραματιστή με την άσπρη φόρμα.

Αν όμως δούμε το πείραμα του Μίλγκραμ από την ανθρωπιστική-ηθική του πλευρά (από την πλευρά του 5% που αρνήθηκε να υπακούσει) θα καταλάβουμε ότι κανένας δεν είναι άμοιρος ευθυνών. Αν σε διατάζουν να κάνεις κάτι που προκαλεί κακό στον άλλον, στο συμπολίτη σου, σε έναν μετανάστη, σε έναν άνθρωπο (ή σε ένα ζώο, αλλά αυτό περιπλέκει πολύ τα πράγματα, εφόσον συνεχίζουμε να τρώμε κρέας), πρέπει να αρνηθείς να υπακούσεις. Ακόμα κι αν χάσεις το μπόνους παραγωγικότητας, την προαγωγή, την επανεκλογή, τη δουλειά σου.
Μόνο όταν θα είμαστε έτοιμοι να αρνηθούμε να υπακούσουμε στις «μικρές» και καθημερινές εντολές βίας -με τις οποίες οι περισσότεροι ασυνείδητα συμμορφωνόμαστε, μόνο όταν θα είμαστε έτοιμοι να προβούμε σε μια γενικευμένη και μέχρι τέλους πολιτική, κοινωνική, καταναλωτική ανυπακοή, μόνο όταν μάθουμε να συμπεριφερόμαστε ως αυτεξούσιοι άνθρωποι και όχι ως ανεύθυνοι υπάλληλοι, μόνο τότε θα μπορέσουμε να γκρεμίσουμε τη λαίλαπα του νεοφιλελευθερισμού που μας θέλει υπάνθρωπους, υπάκουους και υπόδουλους.

Και μια τελευταία παρατήρηση:
Τα υποκείμενα του πειράματος του Μίλγκραμ, οι εθελοντές φοιτητές, μάθαιναν από εκείνον ποιος ήταν ο στόχος του πειράματος. Μάθαιναν ότι ο «μαθητευόμενος» ήταν ηθοποιός και ότι δεν είχε ποτέ υποστεί ηλεκτροσόκ.
Ο Μίλγκραμ το έκανε αυτό για να τους ανακουφίσει, αλλά πέτυχε το ακριβώς αντίθετο.
Αυτοί οι άνθρωποι, ειδικά το 65% που είχε φτάσει ως τον τελευταίο μοχλό, πέρασαν την υπόλοιπη ζωή τους κυνηγημένοι από τις Ερινύες της πράξης τους. Γιατί συνειδητοποίησαν ότι δεν ήταν τόσο αθώοι και τόσο «καλοί» όσο ήθελαν να πιστεύουν για τον εαυτό τους.
Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 25 Αυγούστου 2012

- Πρέπει να πάρεις Πτυχίο !!!














- Συμβασιούχοι σου κάνουν μάθημα για 100 ευρώ – χαίρεσαι, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΠΤΥΧΙΟ.
- Δεν υπάρχουν αίθουσες διδασκαλίας – στριμώχνεσαι, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΠΤΥΧΙΟ.
- Σου καταστρέφουν την παιδεία – θέλεις ανοιχτή σχολή, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΠΤΥΧΙΟ.
- Η σχολή υπολειτουργεί – συμβιβάζεσαι, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΠΤΥΧΙΟ.
- Οι καθηγητές βαριούνται να κάνουν μάθημα – το βουλώνεις, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΠΤΥΧΙΟ.
- Συμφοιτητές σου αγωνίζονται – αδιαφορείς, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΠΤΥΧΙΟ.
- Σου βάζουν δίδακτρα – τα πληρώνεις, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΠΤΥΧΙΟ.
- Δεν μπορείς να περάσεις το μάθημα – κάνεις ιδιαίτερα, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΠΤΥΧΙΟ.
- Οι καθηγητές απεργούν – δυσανασχετείς, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΠΤΥΧΙΟ.
- Δεν έχεις διαβάσει – αντιγράφεις, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΠΤΥΧΙΟ.
- Ο μάνατζερ μπαίνει στη σχολή σου – τον υποδέχεσαι, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΠΤΥΧΙΟ.
- Ο κόσμος καίγεται – δεν ασχολείσαι, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΠΤΥΧΙΟ.
ΜΠΡΑΒΟΟΟΟΟΟΟΟ!!!! 
- Φοίτησες στο πανεπιστήμιο που σου άξιζε,
- Πήρες τη μόρφωση που σου άξιζε,
- Γέμισες το κεφάλι σου με αυτό που σου άξιζε.…ΠΗΡΕΣ ΠΤΥΧΙΟ!!!!!!
(όπως σου άξιζε).
-Τώρα;
-Ζήσε όπως σου αξίζει....!!!
Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012

- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ : Αυτό το κείμενο φυλάξτε το και διαδώστε το...

Η Ομηρική (Ελληνική) Γλώσσα, αποτελεί τη βάση επάνω στην οποία στηρίχτηκαν πλήθος σύγχρονων γλωσσών. Ακόμα κι αν δεν υπήρχε καμία άλλη αναφορά.
Ακόμα κι αν δεν είχε διασωθεί κανένα προκατακλυσμιαίο μνημείο, θα αρκούσε η Ελληνική Γλώσσα ως απόδειξη της ύπαρξης στο παρελθόν, μίας εποχής μεγάλου πολιτισμού.
Στη γλώσσα μας είναι εμφυτευμένη όλη η γνώση που κατέκτησε ο άνθρωπος, έως την παρούσα στιγμή. Κάθε ελληνική λέξη-όρος φέρει ένα βαρύ φορτίο νόησης, φορτίο που οι προγενέστεροι "εξόδευσαν", για να κατακτήσουν γνωστικά τη συγκεκριμένη έννοια και να την "βαπτίσουν" με το συγκεκριμένο όνομα-λέξη.

Παραδείγματα:
AFTER = Από το ομηρικό αυτάρ= μετά. Ο Όμηρος λέει: "θα σας διηγηθώ τι έγινε αυτάρ".
AMEN = λατινικά: amen. Το γνωστό αμήν προέρχεται από το αρχαιότατο ή μήν = αληθώς, (Ιλιάδα Ομήρου β291-301), ημέν. Η εξέλιξη του ημέν είναι το σημερινό αμέ!
BANK = λατινικά pango από το παγιώ, πήγνυμι. Οι τράπεζες πήραν την ονομασία τους από τα πρώτα 'τραπέζια' (πάγκους) της αγοράς.
BAR = λατινικά: barra από το μάρα = εργαλείο σιδηρουργού.
BOSS = από το πόσσις = ο αφέντης του σπιτιού.
BRAVO = λατινικό, από το βραβείο.
BROTHER = λατινικά frater από το φράτωρ.
CARE = από το καρέζω.
COLONIE από το κολώνεια = αποικιακή πόλη.
DAY = Οι Κρητικοί έλεγαν την ημέρα 'δία'. Και: ευδιάθετος = είναι σε καλή μέρα.
DISASTER = από το δυσοίωνος + αστήρ
DOLLAR = από το τάλλαρον = καλάθι που χρησίμευε ως μονάδα μέτρησης στις ανταλλαγές. π.χ. «δώσε μου 5 τάλλαρα σιτάρι». Παράγωγο είναι το τάλληρο, αλλά και το τελλάρo!
DOUBLE = από το διπλούς - διπλός.
EXIST = λατινικά ex+sisto από το έξ+ίστημι= εξέχω, προέχω.
EXIT = από το έξιτε = εξέλθετε
EYES = από το φάεα = μάτια.
FATHER = από το πάτερ (πατήρ).
FLOWER = λατινικά flos από το φλόος.
FRAPPER = από το φραγκικό hrappan που προέρχεται από το (F)ραπίζω = κτυπώ (F= δίγαμμα).
GLAMOUR = λατινικό gramo ur από το γραμμάριο. Οι μάγοι παρασκεύαζαν τις συνταγές τους με συστατικά μετρημένα σε γραμμάρια και επειδή η όλη διαδικασία ήταν γοητευτική και με κύρος, το gramo ur -glamou r , πήρε την σημερινή έννοια.
HEART, CORE = από το κέαρ = καρδιά.
HUMOR = από το χυμόρ = χυμός (Στην ευβοϊκή διάλεκτο, όπως αναφέρεται και στον Κρατύλο του Πλάτωνος, το τελικό 'ς' προφέρεται ως 'ρ'. Π.χ. σκληρότηρ αντί σκληρότης).
I = από το εγώ ή ίω, όπως είναι στην βοιωτική διάλεκτο.
ILLUSION = από το λίζει = παίζει.
ΙS = από το είς.
KARAT = εκ του κεράτιον, (μικρό κέρας για τη στάθμιση βάρους).
KISS ME = εκ του κύσον με = φίλησέ με ( ...;είπε ο Οδυσσέας στην Πηνελόπη).
LORD = εκ του λάρς. Οι Πελασγικές Ακροπόλεις ονομάζονταν Λάρισσες και ο διοικητής τους λάρς ή λαέρτης. Όπως: Λαέρτης - πατέρας του Οδυσσέα).
LOVE = λατινικό: love από το 'λάFω'. Το δίγαμμα (F) γίνεται 'αυ' και 'λάF ω ' σημαίνει "θέλω πολύ".
MARMELADE = λατινικά melimelum από το μελίμηλον = κυδώνι.
MATRIX = από το μήτρα.
MATURITY = λατινικά: maturus από το μαδαρός= υγρός.
MAXIMUM = λατινικά: maximum από το μέγιστος.
MAYONNAISE = από την πόλη Mayon, που πήρε το όνομά της από το Μάχων = ελληνικό όνομα και αδελφός του Αννίβα.
ME = από το με.
MEDICINE = λατινικά :medeor από το μέδομαι, μήδομαι = σκέπτομαι, πράττω επιδέξια. Και μέδω = φροντίζω, μεδέων = προστάτης.
MENACE = από το μήνις.
MENTOR = από το μέντωρ.
MINE = από το Μινώαι (= λιμάνια του Μίνωα, όπου γινόταν εμπόριο μεταλλευμάτων. «Κρητών λιμένες, Μίνωαι καλούμεναι». (Διοδ.Σικελ.Ε'84,2).
MINOR = λατινικά: minor από το μινύς = μικρός. Στα επίσημα γεύματα είχαν το μινύθες γραμμάτιον, ένα μικρό κείμενο στο οποίο αναγραφόταν τι περιελάμβανε το γεύμα. Παράγωγο το ...; menu!
MODEL = από το μήδος= σχέδιο (η ίδια ρίζα με τη μόδα (= moda ).
MOKE = από το μώκος = αυτός που χλευάζει.
MONEY = λατινικό: moneta από το μονία = μόνη επωνυμία της Θεάς Ήρας: Ηραμονία. Στο προαύλιο του ναού της Θεάς στη Ρώμη ήταν το νομισματοκοπείο και τα νομίσματα έφεραν την παράστασή της, (monetae).
MOTHER = από το μάτηρ, μήτηρ.
MOVE = από το ομηρικό αμείβου = κουνήσου!
MOW = από το αμάω = θερίζω.
NIGHT = από το νύχτα.
NO = λατινικό: non, ne εκ του εκ του νη: αρνητικό μόριο ("νέ τρώει, νέ πίνει"), ή ( νηπενθής = απενθής, νηνεμία = έλλειψη ανέμου.
PAUSE = από το παύση.
RESISTANCE = από το ρά + ίστημι.
RESTAURANT = από το ρά + ίσταμαι = έφαγα και στηλώθηκα.
RESTORATION = λατινικά restauro από το ρά+ίστημι, όπου το ρά δείχνει συνάρτηση, ακολουθία, π.χ. ρά-θυμος, και ίστημι = στήνομαι.
SERPENT = λατινικά serpo από το έρπω (ερπετό). H δασεία (') προφέρεται ως σ = σερπετό.
SEX = από το έξις. Η λέξη δασύνεται και η δασεία μετατρέπεται σε σίγμα και = s + έξις.
SIMPLE = από το απλούς (η λέξη δασύνεται).
SPACE = από το σπίζω = εκτείνω διαρκώς.
SPONSOR από το σπένδω = προσφέρω ( σπονδή).
TRANSFER από το τρύω (διαπερνώ) + φέρω. Transatlantic = διαπερνώ τον Ατλαντικό.
TURBO = από το τύρβη = κυκλική ταραχώδης κίνηση.
YES = από το γέ = βεβαίως.
WATER = από το Ύδωρ (νερό), με το δ να μετατρέπεται σε τ.

Eργασία βασισμένη σε Μελέτη της ομογενούς καθηγήτριας Αναστασίας Γονέου,
Με τίτλο
«Ελληνική Γλώσσα - τροφός όλων των γλωσσών».
Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 5 Αυγούστου 2012

- Καληνύχτα μας Ελληνες !!!

Την δεκαετία του `70 τη θυμάμαι σαν χθες.
Κυκλοφορούσαν παντού τα Fiat 127, τα Zastava, και οι μηχανές Floretta.
Οι σπορτίφ τύποι είχαν Autobianchi Abarth (με 53 άλογα παρακαλώ), και οι σώφρονες. Austin Morris Allegro!
Το σάντουιτς με γύρο κόστιζε 3 δραχμές, με σουτζουκάκι 2, και το λεωφορείο μία δραχμή (με πάσο 50 λεπτά). Αν έδινες εικοσάρικο, ο εισπράκτορας ή ο σουβλατζής σε μάλωνε, διότι δεν είχε. να στο χαλάσει. Τόσο καλά....
Και μετά ήρθε η δεκαετία του 80 και ο σοσιαλισμός.
Και γέλασε το χείλι του κάθε πικραμένου.
Το δημόσιο άνοιξε τις πόρτες του στον κάθε αναξιοπαθούντα που δήλωνε σοσιαλιστής, η Ελλάδα απέκτησε «ανεξάρτητη» διεθνή φωνή, μια νέα τάξη αναδύθηκε απ` το πουθενά, και οι ρεμούλες έγιναν κανόνας. Η χαρά του αφισοκολλητή. Το βασίλειο της συνδικαλιστικής αυθαιρεσίας. Όπως και της φτηνής ρητορικής. «Έξω οι βάσεις του θανάτου», «Ζήτω η Λιβύη», μελετήστε το «πράσινο βιβλίο» του Καντάφι, και άλλα πολλά παρόμοια.
Ώσπου ήρθε το τέλος.
Τα αναπόφευκτα σκάνδαλα οδήγησαν σε ειδικά δικαστήρια, ψευδεπίγραφους κήνσορες, και στο «Τσοβόλα δώστα όλα», και από κει πάνε κι`άλλοι. Και σκάει μύτη ο Μητσοτάκης με τον Μαυρίκη.
Την δεκαετία του `90 που ακολούθησε, τα κεφάλια μπήκαν κάπως μέσα, αλλά τότε ήταν που ανδρώθηκαν τα πραγματικά λαμόγια.
Τα σκυλάδικα γνώρισαν πιένες.
Η Λιάνη ήταν απλά η κορυφή του παγόβουνου. Πίσω της υπήρχε μια ολόκληρη συνομοταξία πεινασμένων και συνάμα αγριεμένων ασύδοτων. Με το χαμόγελο της Κολυνός. «Σοσιαλιστικά» βαμπίρ. Μαζεύοντας όμως γύρω τους και τη πλέμπα. Και έτσι είδαμε το μοναδικό φαινόμενο, η κάθε γειτονιά να έχει και από μια ΕΛΔΕ, όπως κάποτε είχε από μια ντισκοτέκ.
Χαμός στο ίσιωμα.
Κόσμος και κοσμάκης καταχρεώθηκε για να μπορεί να γίνει «παίκτης». Χα και πάλι χα. Κάποιοι όμως ανησυχούσαν από τότε. Είχαν υπόψη τους τη λευκή βίβλο της ΕΟΚ, που ελάχιστη της δόθηκε δημοσιότητα.
Την δεκαετία του '00, που ήλθε το ευρώ.
Στην αρχή χαρήκαμε, καθότι αισθανθήκαμε Ευρωπαίοι. Το χρόνιο όνειρο της ψωροκώσταινας. Μέχρι που συνειδητοποιήσαμε πως το ευρώ, που είχε κλειδώσει στις 340 δραχμές, ισοδυναμούσε με το παλιό κατοστάρικο. Κάποτε αγοράζαμε το φραπέ 140 δραχμές και σκοτωνόμασταν με τον σερβιτόρο για τα ρέστα από τις 150. Τώρα έφτασε το φραπέ στα 5 ευρώ και αισθανόμαστε γύφτοι αν δεν αφήσουμε 1 Ευρώ πουρμπουάρ (340 δραχμές παρακαλώ).
Παρόλα αυτά, λίγο τα ευρωπαϊκά πακέτα, λίγο η Ολυμπιάδα, λίγο η τραπεζική απελευθέρωση της δανειοδότησης, λίγο η στρεβλή ανάπτυξη, λίγο η καρακατσουλίστικη τιβί μας, και γίναμε όλοι μπρούκληδες.
Πήξαμε να βλέπουμε BMW και Μερτσέντες αγορασμένες με 136 άτοκες (!) δόσεις.
Γεμίσαμε από χάϊδες τυπάδες και αισθησιακές μοντέλες (όλες ξανθιές) γκλαμουράτες.
Εκεί που κάποτε βλέπαμε μόνο μουσάτους αγωνιστές, και αξύριστες κνίτισες, γεμίσαμε από τεκνά και σεξοβόμβες.
50 τηλεοπτικά κανάλια η Νέα Υόρκη; 150 εμείς. Home Cinemas, Pentium, Playstation, lap tops, flat screen 42 inch HD TV's, και πάει λέγοντας.
Όχι παίζουμε.
Και νάσου Ολυμπιάδα σούπερ φαντεζί, και νάσου ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, και πίσω και σας φάγαμε κουφάλες λιγούρηδες Ευρωπαίοι. Ελλάδα ρε.!!!
Ναι, αλλά ήρθε πλέον και η ώρα του λογαριασμού.
Με ..... αυγά δεν βάφονται.
Η αιώνια σοφία του απλού λαού επαληθεύτηκε για μια ακόμη φορά.
Όλα ήταν σικέ.
Τεράστιο το έλλειμμα, τεράστιο το δημόσιο χρέος, και πάπαλα οι ντεμέκ σωτήρες πολιτικοί μας. Ανθρωπάκια και αυτοί, που ψάχνουν να κάνουν τη καλή τους με καμιά γρηγοράδα. Και μετά μην τους είδατε, μην τους απαντήσατε.
Πάντα φταίνε οι προηγούμενοι.
Και νάμαστε ξανά μανά, εσείς και εγώ, οι μέσοι Έλληνες δηλαδή, ενώπιοι ενωπίω του ΔΝΤ και του κάθε Τρισέ.
Της σκληρής πραγματικότητας.
Και ξαφνικά έντρομοι συνειδητοποιούμε, πως τελικά οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι δεν μας πολυπάνε. Ήταν όλα μια αυταπάτη. Τους αρέσουν τα τζατζίκια και οι παραλίες μας, αλλά πέραν τούτων τίποτα. Μας απεχθάνονται και μας θεωρούν τσαμπατζήδες και απατεώνες.
Και ο κύκλος κλείνει.
Μας βλέπω ξανά με λαχανί Zastava και πειραγμένα Lada (με 6 προβολείς ομίχλης) να κάνουμε κόντρες στις παραλιακές. Αν φυσικά υπάρχουν χρήματα για βενζίνη. Αλλιώς υπάρχουν και τα παπάκια (με φωσφοριζέ ζάντες) για τα τρελά γούστα.
Το ride είναι over, που λένε και οι Αμερικάνοι σύμμαχοί μας. Το ελληνικό λούνα παρκ τελείωσε. Εκτροχιάστηκε, όπως στις ταινίες με το δαιμονισμένο τρενάκι του τρόμου. Ήταν όμως εντυπωσιακό όσο κράτησε.
Και όσοι το πρόλαβαν το απόλαυσαν. Οι υπόλοιποι ας πρόσεχαν. Γεννήθηκαν αργά.
ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΜΑΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!!!
Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 1 Αυγούστου 2012

- Κάποτε τους έλεγαν Έλληνες

- Μπαμπά, θα μου πείς ένα παραμύθι;
 - Θα σου πω μια αληθινή ιστορία παιδί μου, δεν θα 'ναι παραμύθι, μα θα ακούγεται σαν παραμύθι. Και το παιδάκι κάθισε στην αγκαλιά του πατέρα του, ο οποίος άρχισε να του αφηγείται.
- Μια φορά κι έναν καιρό γιέ μου, ήταν μια χώρα Θεών, ημιθέων, ποιητών, σοφών και ηρώων. Και του μίλησε για τον Δία και τους υπόλοιπους Θεούς, τον Ηρακλή, τον Θησέα, τον Λεωνίδα, τον Αλέξανδρο, τον Σωκράτη, τον Αρχιμήδη, τον Όμηρο, για τον Κολοκοτρώνη, τον Καραϊσκάκη, τον Κανάρη, τον Σολωμό, τον Καρυωτάκη, τον Σεφέρη και τόσους άλλους νεώτερους, και εκεί σταμάτησε να εξιστορεί πλέον για ήρωες ποιητές και ημίθεους.
- Γιατί σταμάτησες μπαμπά; ρώτησε το παιδί.
- Γιατί παιδί μου, την πανένδοξη αυτή χώρα, την ρήμαξαν απο έξω κι απο μέσα.
- Και τι απέγινε μετά;
- Έπεσε διχόνοια παιδί μου. Την χώρισαν σε κόμματα, την χώρισαν σε ομάδες, την χώρισαν σε διαμερίσματα και νομούς, την χώρισαν σε επαρχίες, την άφησαν έρμαιο καράβι, να έχει για κυβερνήτη έναν δίχως δύναμη, έχοντάς τον απλά έτσι, να υπάρχει για μόστρα.
- Ποιόν μπαμπά;
- Τον ονομάζουν πρόεδρο της δημοκρατίας παιδί μου, μα στην πραγματικότητα είναι "αητός χωρίς φτερά". Και μετά, έχουν και έναν, που τον λένε Προθυπουργό, αυτός είναι για να τρώει τις σφαλιάρες απλά, και να κάνει ότι του λένε άλλοι. Αυτός είναι το "πρόβατο για την σφαγή".
- Και ποιός κυβερνάει αυτήν την χώρα μπαμπά;
- Τριακόσσιοι γύπες παιδί μου. Τριακόσσιοι, ούτε ένας ούτε δύο, μα τριακόσσιοι, που δεν δούλεψαν ποτέ τους. Που σπούδασαν με λεφτά του μπαμπά τους, για να γεμίσουν τις τσέπες τους γρήγορο και εύκολο χρήμα, για να εξασφαλίσουν μεγάλους μισθούς, παχειές συντάξεις με οχτώ χρόνια "δήθεν" δουλειάς, και χτίζοντας βίλες προκαλώντας το φιλότιμο του λαού της χώρας αυτής.
- Και γιατί μπαμπά τους αφήνουν οι άνθρωποι να τα κάνουν αυτά; Δεν τα βλέπουν;
- Δεν ξέρω παιδί μου τι να απαντήσω. Μη με ρωτάς. Μάλλον μεγάλωσαν απότομα. Το μόνο που ξέρουν, είναι να παραπονιούνται κατόπιν εορτής. Δεν έμαθαν πως, την σήμερον ημέρα, δεν δίνεις απόλυτη πλειοψηφία σε ένα κόμμα για να κάνει ότι γουστάρει, γιατί θα καταστρέψει τα πάντα.
- Τι είναι κόμμα μπαμπά;
- Μια ομάδα απο γύπες παιδί μου, πού είτε κυβερνάει είτε όχι, καταστρέφει όλο κι απο λίγο την χώρα, με τον δικό του τρόπο, αδειάζοντας το δημόσιο ταμείο και μόνο με την ύπαρξή του, σπαταλώντας το δημόσιο χρήμα με τα ανύπαρκτα έξοδά του.
- Και γιατί δεν τα καταργούν;
- Γιατί περιμένουν τον ΜΕΣΣΙΑ παιδί μου. Βλέπεις, κάθε λαός, περιμένει τον δικό του Μεσσία, έτσι και οι άνθρωποι αυτής της χώρας.
- Και πώς λέγονται οι άνθρωποι αυτής της χώρας μπαμπά;
- Κάποτε τους έλεγαν Έλληνες. Σε λίγα χρόνια, θα πρέπει να διαλλέξουν κάποιο άλλο όνομα παιδί μου.
- Γιατί μπαμπά;
- Γιατί έμειναν λίγοι, οι περισσότεροι αληθινοί Έλληνες γιέ μου, δεν ζούν πια στην Ελλάδα..
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012

- Αξια !!!

Το κείμενο της Βούλας Παπαχρήστου δεν ήταν αστείο.
Αστεία είναι τα ανέκδοτα που λέμε για Αγγλους, Γάλλους, Πορτογάλους κι όμως κανένας δεν ενοχλείται.
Κανείς δεν φτάνει στο γελοίο σημείο να τα χαρακτηρίσει ..‘ρατσιστικά’!  
Όμως το κείμενο της Βούλας για τους Αφρικανούς που έχουν κατακλύσει την χώρα μας, ήταν κάτι παραπάνω..! Ηταν μία ειρωνική κραυγή αγωνίας για το χάλι στο οποίο έχει φτάσει η Πατρίδα μας από τις ορδές των ξένων εποικιστών.
Και για αυτήν την κατάσταση, κανείς προβεβλημένος δεν δικαιούται να διαμαρτύρεται και να σηκώνει ανάστημα.
Η κυρίαρχη ιδεολογική θολοκουλτούρα της δήθεν ‘ισότητας’ που μας κρατάει υπνωτισμένους στο καναπέ να βλέπουμε τουρκικά σήριαλ, αυτόματα αποκεφάλισε την πρωταθλήτρια μας.
Αυτόματα ενεργοποιήθηκαν μέσα ενημέρωσης, θεσμοί και φορείς για να χαρακτηρίσουν μία μικρή ανύποπτη φράση, άκουσον – άκουσον, ως απειλή για τα Ολυμπιακά ιδεώδη!
Που είναι η δυνατότητα της ελεύθερης έκφρασης, ω δημοκράτες υπερασπιστές της νεοταξικής αποτελμάτωσης; 
Οι λαθραίοι εισβολείς μπορούν μπορούνε να σκορπάνε καθημερινά το θάνατο, είτε με την εγκληματική βία, είτε επαναφέροντας στην Ελλάδα ξεχασμένες νόσους όπως η φυματίωση ακόμα και στους παιδικούς μας σταθμούς..! 
Οι Ελληνες δεν δικαιούνται να να διαμαρτύρονται, ούτε καν με αστείο τρόπο, ούτε καν με ανέκδοτα!
Η Βούλα Παπαχρήστου έπραξε ως όφειλε, ακόμα κι αν δεν το πολυπήρε χαμπάρι, αντιγράφοντας αυτό το γλυκόπικρο αστείο από το διαδίκτυο.
Με αυτό τον τρόπο στάθηκε άξια στο ύψος της ως Ελληνίδα μαχήτρια που απλά μετέφερε και μετέφρασε την αγωνία αυτού του λαού. Και για αυτό της αξίζουν όχι ένα αλλά πολλά Ολυμπιακά μετάλλια!
Το μόνο κακό με την δήλωση της Βούλας, είναι ότι αναγκάστηκε να ζητήσει συγνώμη για αυτήν!
Αρτ Κυδωνάκης
Διαβάστε Περισσότερα »