Τρίτη 10 Ιουλίου 2012

- Συρτάκι για ρεκόρ Γκίνες!!!

Ο Βόλος ετοιμάζεται
να χορέψει συρτάκι
σε όλο το μήκος
της παραλίας, στις 28 Ιουλίου.
Υπολογίζεται ότι θα πάρουν
μέρος πάνω από 2.000 άτομα.
Πρόκληση σε όλους
τους Θεσσαλούς…

Από την εταιρία Κοινωνικής Παρέμβασης και Πολιτισμού (ΕΚΠΟΛ) των Περιφερειακών Ενοτήτων Μαγνησίας και Σποράδων, ανακοινώνεται η διοργάνωση του «Volos Sirtaki Dance Record» το Σάββατο 28 Ιουλίου 2012 στην μαγευτική παραλία του Βόλου.
Η ΕΚΠΟΛ προσκαλεί τους αντιπεριφερειάρχες και όλους τους κατοίκους της Θεσσαλίας να πάρουν μέρος στη διοργάνωση επιχειρώντας να καταρρίψουν το παγκόσμιο ρεκόρ στο μεγαλύτερο συρτάκι του κόσμου και μια θέση στο βιβλίο Γκίνες! Σημείο συνάντησης είναι η προβλήτα που δένει η «Αργώ».
Συγκεκριμένα, η ΕΚΠΟΛ προσκαλεί τους αντιπεριφερειάρχες της Θεσσαλίας, «με απώτερο στόχο την παγκόσμια προβολή της ιδιαίτερης πολιτιστικής σημασίας της Θεσσαλίας και με κινητήριο μοχλό την αθρόα συμμετοχή του κόσμου», να συνδράμουν στην επιτυχία του εγχειρήματος μεριμνώντας για την προβολή της πρωτοβουλίας στον έντυπο και ψηφιακό Τύπο, για την ενημέρωση και κινητοποίηση των δήμων της Θεσσαλίας και για την κινητοποίηση και καταγραφή εθελοντών που θα θελήσουν να λάβουν μέρος στη διοργάνωση ή απλά να χορέψουν στο «Volos Sirtaki Dance Record».
Σημειώνεται ότι οι εθελοντές μπορεί να είναι μεμονωμένοι πολίτες ή ομάδες ή χορευτικοί σύλλογοι, σωματεία, ομάδες τέχνης, κ.λπ.
Όποιοι επιθυμούν να συμμετέχουν, μπορούν να επικοινωνήσουν με το τηλ./φαξ: 24213-52535 και στο e-mail: ekpol.magn@thessaly.gov.gr
Διαβάστε Περισσότερα »

- Στο θέατρο Μαγούλας στον Παλαμά: «Αντώνιο… πονάει το Μνημόνιο»

Η νέα σατιρική επιθεώρηση με τον Στάθη Ψάλτη και τη Μάρθα Καραγιάννη, με τίτλο «Αντώνιο… πονάει το Μνημόνιο», που έγραψαν ο Ντίνος Σπυρόπουλος και ο Γιώργος Γαλίτης και η οποία ξεκίνησε ήδη το ταξίδι της σε όλη την Ελλάδα, την Τετάρτη 11 Ιουλίου, κάνει μια στάση στον Παλαμά, για μια παράσταση στο ανοιχτό θέατρο Μαγούλας.
Το αχτύπητο δίδυμο Στάθη Ψάλτη - Μάρθας Καραγιάννη, πλαισιωμένο από τους Κώστα Ευριπιώτη, Βασίλη Κούκουρα, Ντίνο Σπυρόπουλο, Χριστίνα Ψάλτη, Πέννυ Σταθάκη, Τίσσα Βασιλάκη, Μαρία Σικιανάκη και ακόμα πέντε νέους ηθοποιούς, μαζί με δέκα εκατομμύρια Έλληνες, φωνάζουν: «Αντώνιο… πονάει το Μνημόνιο».
Μια σατιρική μετεκλογική επιθεώρηση που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη του και στην τρόικα και δεν χαρίζεται σε κανέναν, σε σκηνοθεσία του Μάρκου Ταγκέρη.
Οι παραστάσεις ξεκίνησαν την Κυριακή 8 Ιουλίου από το Γαλάτσι και από χθες ο θίασος βρίσκεται στη Θεσσαλία, αρχή μιας μεγάλης ανά την Ελλάδα περιοδείας.
Είναι μια παράσταση με γέλιο, χορό, τραγούδι, «για να ξεχάσουμε τον πόνο μας και να γελάσουμε μέχρι… δακρύων», όπως μας υπόσχονται οι συντελεστές της. Πρόκειται για μια επιθεώρηση ...
που σατιρίζει την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα, τις εκλογές και γενικότερα το πολιτικό σκηνικό και τον αντίκτυπο που έχει αυτό στην κοινωνία.
Η παράσταση εντάσσεται στις εκδηλώσεις του Δήμου Παλαμά (ΔΟΠΑΠΑΠ) «Πολιτιστικό καλοκαίρι 2012».
Η γενική είσοδος στο θέατρο είναι 12 ευρώ, μειωμένη τιμή για ανέργους, ηλικιωμένους, κ.λπ., ενώ ισχύουν και εισιτήρια του ΟΓΑ.
Συνέντευξη του Στάθη Ψάλτη
Είναι «μια παράσταση που κριτικάρει τους πάντες και τα πάντα και κανείς δεν ξεφεύγει από το στόχαστρό της», λέει σε συνέντευξή του ο Στάθης Ψάλτης και συνεχίζει: «Στο πρώτο νούμερο θα εμφανιστώ ως “ο παθών του ΔΝΤ”, που διακωμωδεί με τον καλύτερο και τον πιο γελαστικό τρόπο που μπορεί να υπάρξει, τον Τσοχατζόπουλο και τη γυναίκα του, η οποία μάλιστα σε κάποια φάση τού λέει: “Εγώ θα κάνω απεργία πείνας, όχι για το παιδί μου, αλλά για να φτιάξω τη σιλουέτα μου”. Διακωμωδώ τους πολιτικούς, τη Μέρκελ και βγάζω πολύ γέλιο. Είμαι ο κακομοίρης Έλληνας που με έναν ευφυέστατο τρόπο μπαίνει στον προβληματισμό της τρόικας και καταγγέλλει με τον δικό του, εκπληκτικό, θαυμάσιο τρόπο τους τοκογλύφους της Ελλάδας».

Σε ένα άλλο νούμερο της επιθεώρησης, ο Ψάλτης ενσαρκώνει την Τασούλα, με Κίτσο στο πλάι του τον Βασίλη Κούκουρα. «Περνάει μια ξεχωριστή άποψη του γνωστού διαφημιστικού, με την έννοια ότι αυτοί αγαπιούνται. Η Τασούλα πουλάει στον Κίτσο “πουλ μουρ”. Ο Κίτσος τη ρωτάει τι σημαίνει “πουλ μουρ” κι εκείνη διευκρινίζει: “Πουλάω μούρη. Έχεις δει τέτοια ομορφιά, Κίτσο; Κοίτα τι άρωμα φοράω!” “Τι άρωμα φοράς;” λέει ο Κίτσος. “Μυτζήθρα α λα τουαλέτ” απαντώ και δίνω τις ανάλογες εξηγήσεις: “Έφαγα μυτζήθρα χαλασμένη και πήγα στην τουαλέτα…”»

Στη συνέντευξή του, ο Στάθης Ψάλτης, εστιάζοντας στην ουσία αυτής της επιθεώρησης, λέει: «Θέλουμε μέσα από το γέλιο να ξυπνήσουμε τις αλήθειες τις οποίες μας κρύβουν, να τις διακωμωδήσουμε και να τις εξευτελίσουμε. Στον τίτλο χρησιμοποιήσαμε το μικρό όνομα του πρωθυπουργού, επειδή έχει υπογράψει το μνημόνιο. Πάντως είναι μια παράσταση πολύ διασκεδαστική. Ο κόσμος για δυόμισι ώρες θα ξεχάσει όλα τα προβλήματα και θα συζητάει για αυτήν ένα μήνα». Η επιθεώρηση θα ταξιδέψει επίσης στη Γερμανία, την Αυστραλία και την Αμερική.
 
 
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

- Και το όνομα αυτής...ΖΩΗ !!!

Χθές την Κυριακή το απόγευμα στην Ιτέα η οικογένεια του Χρήστου Σπυρόπουλου είχε την βάπτιση της νεογέννητης κόρης.
Και το όνομα αυτής...ΖΩΗ !!!
Το μυστήριο τελέστηκε στον Ιερό ναο του Αγίου Αθανασίου στον αξίζει να επισκεφτεί κανείς.
Ηταν η πρώτη επίσημη βουτιά της μικρής και τίποτα δεν έπρεπε να αφεθεί στην τύχη.
Ολα ετοιμάστηκαν με πολύ μεράκι και κυρίως με πολύ αγάπη.


Το αποτέλεσμα ηταν πολύ όμορφο, και πως να μην είναι άλλωστε αφου η μαμά Βάσω ειχε πολύ μεράκι και όμορφες ιδέες για όλη την γιορτή της βάπτισης.
Αμέσως μετά την εκκλησία δώθηκε δεξίωση στον κήπο της παραδοσιακής ταβέρνας "Το Χαγιάτι".
Ανάδοχοι ήταν η οικογένεια του Γεωργίου και Χαρούλας Τσέλιου και συγκεκριμένα ο μικρός γιός τους Δημήτρης.

Ευχόμαστε ολόψυχα η μικρή Ζωή να ειναι καλοφώτιστη ,υγιής και πάντα χαμογελαστή στην ζωή της.
Εχει δυο υπέροχους γονείς και κυρίως πολλούς παπούδες, γιαγιάδες, που θα είναι δίπλα της και θα την καμαρώνουν σε κάθε της βήμα.














Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 8 Ιουλίου 2012

- Νέος Πρόεδρος της ΕΑΣ Καρδίτσας ο Βασίλης Γιαννάκος και μέλος ο Θοδωρής Σδόγγος

Τα εκλεγμένα από τη Γενική Συνέλευση της Πέμπτης 5 Ιουλίου μέλη του Δ.Σ. της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Καρδίτσας, συνεδρίασαν με μοναδικό θέμα την κατανομή των αξιωμάτων. Το νέο Δ.Σ. λοιπόν της ΕΑΣΚ είναι το:
Πρόεδρος: Γιαννάκος Βασίλης
Αντιπρόεδρος: Μπαλτσάς Βασίλης
Γραμματέας: Αλεξίου Κων/νος
Ταμίας: Σφέτσιας Γιώργος
Μέλη: Βλάχος Θωμάς, Τσέλιος Ιωάννης, Γιαννουσάς Απόστολος,. Μπαλατσός Βαϊος, Λύκας Ιωάννης, Σδόγγος Θεόδωρος, Βασιλάκος Ευάγγελος

Η Ιτέα Καρδίτσας τους συγχαίρει και τους εύχεται καλή δουλειά στα νέα τους καθήκοντα...!!!
Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 7 Ιουλίου 2012

- Η πρώτη εμφάνιση του 3ου χορευτικού τμήματος του Εκπολιτιστικού Μορφωτικού Συλλόγου Ιτέας στα "Μυρίνεια 2012"

Με επιτυχία σημειώθηκε και η πρώτη εμφάνιση του 3ου χορευτικού τμήματος του Εκπολιτιστικού Μορφωτικού συλλόγου Ιτέας στην ετήσια 2ήμερη εκδήλωση "Μυρίνεια 2012". Το 3ο χορευτικό τμήμα του συλλόγου παρουσίασε χορούς από τα παράλια της Μικράς Ασίας υπό την καθοδήγηση της κ. Σοφίας Τζέλλα.
Η παρουσία ήταν άψογη παρά τον βαθμό δυσκολίας των χορών αλλά και του άγχους της πρώτης εμφάνισης του μικρού χορευτικού σε μια τόσο μεγάλη εκδήλωση εκτός Ιτέας.
Τα παιδιά τα πήγαν πολύ καλά και εισέπραξαν τα συγχαρητήρια και τα χειροκροτήματα όλων των παρευρισκομένων. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον σύλλογό μας στήριξαν με την παρουσία τους εκτός από τους γονείς και οι Δημοτικοί σύμβουλοι του Δ. Παλαμά κ. Λιάχανος Ηλίας και κ. Γκουσιάρης Γεώργιος.
Πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά αλλά και στους γονείς τους που τα στηρίζουν και τα προωθούν να συμμετέχουν σε τέτοιου είδους δραστηριότητες που αφορούν το λαικό μας πολιτισμό.

                               Πατήστε πάνω στις φωτό για μεγένθυση...



























Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

- ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ: Ενας ελεύθερος άνθρωπος !!!

Δεκαοκτώ χρόνια μετά τον θάνατό του, ο Μάνος Χατζιδάκις παραμένει ένας απαστράπτων, ακριβός μύθος του νεότερου Ελληνισμού και, κυρίως, της μεταπολιτευτικής Ελλάδας. Μελωδικός και ξεχωριστός μουσικά, παρεμβατικός ενάντια στο τέλμα της πολιτιστικής κοινοτοπίας αλλά, πρωτίστως, πολιτικός.
Ενα πρόσωπο που ήθελε να παρεμβαίνει και να τα αλλάξει όλα. 
Ο Χατζιδάκις ήταν πρόσωπο που, μεταξύ των άλλων, το χαρακτήρισαν: η ελεύθερη σχέση του με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, σχέση που του επέτρεπε να είναι αψύς και κριτικός όταν ένιωθε ότι αυτό είναι απαραίτητο.Το δημιουργικό πάρε δώσε με ορισμένους εκ των παρεμβατικότερων καλλιτεχνών του καιρού του, η προσπάθεια δημιουργίας ομάδων από νεότερους, παθιασμένους διανοούμενους, με στόχο την ευρύτερη καλλιέργεια των πολιτών (ανάμεσα στις οποίες, οι απόπειρες του Τρίτου Προγράμματος και του περιοδικού «Το Τέταρτο».
Η προσπάθεια ανάδειξης περιφρονημένων ή παρεξηγημένων εκδοχών του λαϊκού πολιτισμού, με μουσικές εκδόσεις ή με καλλιτεχνικές δραστηριότητες (όπως το Φεστιβάλ των Ανωγείων), η μαχητική υπεράσπιση των ελευθεριών, των αξιών του δυτικού πολιτισμού, της πνευματικότητας, η εξίσου μαχητική αντιπαράθεση με τις δυνάμεις του λαϊκισμού και της ευτέλειας της πολιτικής.
Τιμώντας την επέτειο του θανάτου του (πέθανε στις 15 Ιουνίου 1994), φιλοξενούμε ως αποτίμηση της διαδρομής του, την προσωπική μαρτυρία του συγγραφέα Τάκη Θεοδωρόπουλου για τη γνωριμία τους και ένα απόσπασμα από κείμενο του Χατζιδάκι που θα μπορούσε να έχει γραφτεί υπό το πρίσμα των σημερινών πολιτικών εκκρεμοτήτων και εξελίξεων…
- Σαν χθες «έφυγε» ο Μάνος Χατζιδάκις πριν από δεκαεπτά χρόνια. Αν ζούσε σήμερα θα ήταν 87 ετών και θα ήταν τουλάχιστον ατυχές να επιχειρήσει κάποιος να μαντέψει αν θα τασσόταν υπέρ ή κατά του Μνημονίου, υπέρ ή κατά της ευρωζώνης. 
«Η τέχνη στην υπηρεσία της πολιτικής υπηρετεί την τέχνη όσο η κομματική εφημερίδα υπηρετεί την αλήθεια και την πληροφόρηση. Και μια τέχνη που δεν τροφοδοτεί την ανθρώπινη ευαισθησία κι ούτε προέρχεται από αυτήν, προβάλλοντας κακοφτιαγμένα υποκατάστατα, είναι μια τέχνη που θα πρέπει να την αποκηρύσσουμε μετά βδελυγμίας και να την αγνοήσουμε οριστικά», έγραφε σε σημείωμά του στο περιοδικό «Τέταρτο» το 1985, σκιαγραφώντας τις αλληλοτροφοδοτούμενες λειτουργίες τέχνης και πολιτικής. 
Αραγε αυτός ο φανατικός του προφορικού λόγου θα σύχναζε ακόμη στο GB Corner, θα έπινε τον καφέ του στο Φίλιον (αφού Βυζάντιον και Φλόκας πια δεν υπάρχουν), θα μοιραζόταν τις σκέψεις του στον «Μαγεμένο Αυλό», θα είχε σελίδα στο facebook ή στο twitter;
Το βέβαιο είναι πως δεν θα μάσαγε τα λόγια του. 
Eτσι έκανε πάντα. 
Δεν δίσταζε να ανοίξει μέτωπα στο πεδίο της αισθητικής, της πολιτικής, της κοινωνίας.  
Ο Χατζιδάκις δεν στρατεύθηκε ποτέ, υπήρξε ένας οργανικός διανοούμενος (κατά Αντόνιο Γκράμσι) αλλά χωρίς κόμμα ή φορέα. Αν η τέχνη εμπεριέχει την πολιτική, από νωρίς ο Χατζιδάκις με την ιστορική του διάλεξη στο Θέατρο Τέχνης το 1949 υπερασπίστηκε και έδωσε το ιδεολογικό επιστέγασμα στο ρεμπέτικο. 
Μια κίνηση απενοχοποίησης και νομιμοποίησης σε μια σκληρή εποχή, που μόνο ως πολιτική πράξη μπορεί να νοηθεί.
Ακόμη και λίγο μετά (1959) η επιλογή του να γράψει την μουσική για τους «Ορνιθες» του Καρόλου Κουν (μια παράσταση που προκάλεσε θύελλα) ήταν επίσης μια από τις εμμέσως πλην σαφώς πολιτικές πράξεις του «Μεγάλου Ερωτικού»
Αντιτάχθηκε στην πολιτική τέχνη και δεν φόρεσε αμπέχονο ακόμη κι όταν το κοινωνικό πλειοψηφικό ρεύμα είχε μετατοπιστεί αριστερά. Ομως ο στενός φίλος και ομοτράπεζος του Κωνσταντίνου Καραμανλή, (αλλά και διατυπωμένα φιλελεύθερος με ανειρήνευτη αντιπαράθεση με τη Σοσιαλδημοκρατία και την λαϊκίστικη εκδοχή της τη δεκαετία του ’80) δεν δίστασε σε δύο φάσεις να υπερασπιστεί τον αντιεξουσιαστικό χώρο: «Είναι ενδεικτικό το πώς, στο θέμα των αναρχικών, συμφωνούν απόλυτα κνίτες, οννεδίτες και νεολαίοι του ΠΑΣΟΚ. Γιατί και οι τρεις αυτές νεολαίες (κατ’ όνομα μόνον) έχουν ένα κοινό μυστικό που τις ενώνει: τον οριστικό ευνουχισμό τους».
Αργότερα με κείμενό του και με παρουσία του σε εκδήλωση αναρχικών παρενέβη για την κράτηση της Βαγγελιώς Βογιατζή που με το τότε νήπιο παιδί της είχε προφυλακιστεί. «Μήνες τώρα που είναι φυλακισμένη με το παιδί της, προστατεύεται αλήθεια η Πολιτεία από τους “κινδύνους” που εγκυμονεί η τυχόν ελεύθερη κυκλοφορία της, ή εκδικείται απλώς μιαν ανυπότακτη γυναίκα;». 
Το παραπάνω είναι ένα απόσπασμα από το κείμενο που διαβάστηκε στη συναυλία διαμαρτυρίας αντιεξουσιαστών για την κράτηση της Βογιατζή στις 7 Νοεμβρίου 1988.
Νωρίτερα είχε γράψει καυστικά κείμενα εναντίον της δολοφονίας του 16χρονου Μιχάλη Καλτεζά από τον αστυνομικό Μελίστα το 1985, ενώ σχεδόν ταυτόχρονα παραβρέθηκε στα φεστιβάλ «Αυγής – Θουρίου» (όπου κυκλοφόρησε ειδικά 45άρι δισκάκι με μελοποιημένο το ποίημα «Μπολιβάρ» του Νίκου Εγγονόπουλου) και της ΟΝΝΕΔ – από την οποία πάντως σχεδόν αμέσως αποχώρησε ενοχλημένος από τη σύνθεση της νεολαίας.
Βέβαια, πέραν των δημόσιων παρεμβάσεών του με αμιγώς πολιτική χροιά, υπήρξε και η πιο έμμεση (αλλά ουσιαστική) παρέμβασή του υπό τη δομή ραδιοφωνικής πρόζας με τα Σχόλια που έκανε στο Τρίτο Πρόγραμμα. Ενα τέτοιο «φωτογράφιζε» την εκκόλαψη του φασισμού και μάλιστα χρησιμοποιήθηκε προσφάτως εναντίον της Χρυσής Αυγής στις τελευταίες εκλογές σε δεκάδες κείμενα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Οποιος δεν φοβάται το πρόσωπο του τέρατος, πάει να πει ότι του μοιάζει. Και η πιθανή προέκταση του αξιώματος είναι να συνηθίσουμε τη φρίκη, να μας τρομάζει η ομορφιά», σημείωνε με αφορμή την έκπτωση αξιών και αισθητικής.
Ο Χατζιδάκις υπήρξε «παιδί της γαλαρίας» όπως αυτά που περιέγραψε έξοχα το 1985 – ένας ακομμάτιστος και ανένταχτος «λαχειοπώλης του ουρανού» – μέλος μιας Ελλάδας που έστεκε ανιδιοτελής και με τραύματα ανάμεσα στους κάθε φορά διαμορφωμένους πολιτικούς πόλους. 
Ακόμη κι όταν τον ενέταξαν αυθαίρετα στη Δεξιά, με αφορμή μια σειρά κειμένων του στο περιοδικό «Τέταρτο», εκείνος απαντούσε: «Επιζητούμε ένα σαφώς διατυπωμένο περιεχόμενο πολιτικού δρόμου που να μη φοβάται τις αντιθέσεις που τυχόν εμπεριέχει και του οποίου κάθε γενιά θα είναι δυνατόν να μεταθέτει τις θέσεις προς τα εμπρός, με βάση τα καινούργια αιτήματα των καιρών και του τόπου». 
Ακόμη και έναν χρόνο πριν πεθάνει, τον Φεβρουάριο του 1993, στο πρόγραμμα αντιναζιστικής συναυλίας που έδωσε η Ορχήστρα των Χρωμάτων, έγραψε ένα κείμενο για τον νεοναζισμό τραγικά επίκαιρο: «Ο νεοναζισμός, ο φασισμός, ο ρατσισμός και κάθε αντικοινωνικό και αντιανθρώπινο φαινόμενο συμπεριφοράς δεν προέρχεται από ιδεολογία, δεν περιέχει ιδεολογία, δεν συνθέτει ιδεολογία. Είναι η μεγεθυμένη έκφραση – εκδήλωση του κτήνους που περιέχουμε μέσα μας χωρίς εμπόδιο στην ανάπτυξή του, όταν κοινωνικές ή πολιτικές συγκυρίες συντελούν, βοηθούν, ενισχύουν τη βάρβαρη και αντιανθρώπινη παρουσία του». Εξάλλου για εκείνον που ξεκίνησε από το ΕΑΜ, ακολούθησε τους Jefferson Airplane σε road trip στην Αμερική, τα έβαλε με τη Δικτατορία μιλώντας με σκληρά λόγια από τις ΗΠΑ και έγινε γέφυρα μεταξύ της αστικής τάξης και του ανόθευτου λαϊκού πολιτισμού, συνομιλώντας με την ίδια ευκολία με τον Μπεζάρ και τον Φλωρινιώτη, η ξεκάθαρη θέση του υπηρετήθηκε με τη στάση του: «Δύο είναι οι εχθροί της πολιτικής και του πολιτισμού: ο λαϊκισμός και ο ελιτισμός».
Διαβάστε Περισσότερα »