Τρίτη 23 Απριλίου 2019

Νέο πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον» για 20.000 σπίτια

Την προκήρυξη νέου προγράμματος «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον» για την ενεργειακή αναβάθμιση 20.000 κατοικιών τον επόμενο μήνα, ανήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης μιλώντας σήμερα σε εκδήλωση της Ελληνικής Ένωσης Αλουμινίου.
Όπως είπε, το πρόγραμμα θα προκηρυχθεί μόλις υπάρξει συμφωνία με τις τράπεζες, ενώ τόνισε ότι η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια αποτελεί βασική συνιστώσα του εθνικού σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα, που περιλαμβάνει τους στόχους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου καθώς και αύξησης της διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ως το 2030.
Ο κ. Σταθάκης αναφέρθηκε στη νέα λατομική νομοθεσία, με την οποία όπως είπε απλουστεύθηκε η διαδικασία αδειοδότησης των επιχειρήσεων καθώς και στο νέο ειδικό χωροταξικό Πλαίσιο που είναι υπό εκπόνηση. Για το κόστος της ενέργειας που είναι σημαντικός παράγοντας για τον κλάδο του αλουμινίου ο υπουργός υπογράμμισε ότι στα τέλη του έτους θα λειτουργήσει το χρηματιστήριο ενέργειας που θα δώσει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να διαλέγουν το ενεργειακό τους μείγμα μέσω διμερών συμβολαίων, ενώ με την εφαρμογή του κοινοτικού πλαισίου για το target model θα υπάρχει πρόσβαση σε φθηνότερες αγορές ενέργειας μέσω των διασυνδέσεων. Σημείωσε ακόμη ότι η βιομηχανία χρειάζεται ιδιαίτερο καθεστώς, το οποίο ήδη εφαρμόζεται στο βαθμό που επιτρέπεται από την κοινοτική νομοθεσία περί ανταγωνισμού.

Ο υπουργός χαρακτήρισε εξάλλου τον κλάδο του αλουμινίου, που διακρίνεται για την υψηλή εξωστρέφεια, ως μοντέλο για την ανάπτυξη της οικονομίας.
Στην ίδια εκδήλωση ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρώην υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας άσκησε κριτική στην κυβερνητική πολιτική λέγοντας ότι απέτυχε σε όλους τους στόχους για την ανάπτυξη, ενώ έκανε λόγο για αλλεργία στις μεταρρυθμίσεις, καθυστέρηση των επενδύσεων και υποεκτέλεση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, μείωση της ανταγωνιστικότητας και αύξηση του ιδιωτικού χρέους. Αναφερόμενος στον κλάδο του αλουμινίου, είπε ότι αποτελεί το εθνικό μας βιομηχανικό προϊόν και έκανε λόγο για την ναυαρχίδα της Ελλάδας σε ότι αφορά τις εξαγωγικές επιδόσεις.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ernst and Young Πάνος Παπάζογλου σημείωσε ότι οι ελληνικές εξαγωγές υστερούν έναντι των άλλων ευρωπαϊκών χωρών και επέρριψε ευθύνες αφενός σε μεγάλο μέρος της επιχειρηματικής κοινότητας, αφετέρου στην έλλειψη ενδιαφέροντος από την πλευρά των κρατικών δομών για ξένες επενδύσεις.
Έρευνα ΙΟΒΕ: Η βιομηχανία αλουμινίου συγκαταλέγεται στους έξι κλάδους με την ταχύτερη ανάκαμψη κατά την κρίση
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ Νίκος Βέττας παρουσίασε μελέτη του ιδρύματος για τη βιομηχανία αλουμινίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, με 1,9 εκατ. τόνους παραγωγής βωξίτη το 2017, η χώρα κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρώπη και τη 12η παγκοσμίως. Στην παραγωγή αλουμίνας, η Ελλάδα κατέχει την τέταρτη υψηλότερη θέση στην ΕΕ το 2017, μετά την Ιρλανδία, τη Γερμανία και την Ισπανία. Υψηλά βρίσκεται η χώρα και στην παραγωγή πρωτόχυτου αλουμινίου – πέμπτη στην ΕΕ μετά τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία και τη Ρουμανία. Επιπλέον:
– Η βιομηχανία αλουμινίου συγκαταλέγεται στους έξι κλάδους της εγχώριας βιομηχανίας με την ταχύτερη ανάκαμψη κατά την περίοδο της κρίσης.
– Το 2018, η αξία των εξαγωγών εγχώριων προϊόντων αλουμινίου ανήλθε στα 1,9 δισ. ευρώ, σε υπερδιπλάσιο επίπεδο σε σύγκριση με το 2009 (852 εκατ. ευρώ). Μεταξύ των βιομηχανικών προϊόντων, τα προϊόντα αλουμινίου έχουν το υψηλότερο εμπορικό πλεόνασμα (0,8 δισ. ευρώ το 2018). Συνεισφέρουν διαχρονικά περίπου το 10% με 11% των βιομηχανικών εξαγωγών της χώρας, όταν το αντίστοιχο μερίδιο σε επίπεδο ΕΕ είναι μόλις στο 1,3% με 1,4%.
– Οι προοπτικές του αλουμινίου είναι θετικές, καθώς η παγκόσμια ζήτηση αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2050. Εφόσον επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις για την πορεία της παγκόσμιας και της ελληνικής οικονομίας, αλλά και των τιμών ενέργειας, η παραγωγή αλουμινίου στην Ελλάδα αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια, αν και με ελαφρώς επιβραδυνόμενους ρυθμούς. Ιδιαίτερα στην περίπτωση που υλοποιηθούν οι φιλόδοξοι στόχοι για την εξοικονόμηση ενέργειας στον κτηριακό τομέα, η κατασκευή οικοδομικών προϊόντων από αλουμίνιο ενδέχεται να πετύχει διψήφιους ρυθμούς ανόδου την τριετία 2020-2022.




Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 20 Απριλίου 2019

Δήλωση Υποψηφιότητας Ηλία Λιάχανου

Η υποψηφιότητά μου στο ψηφοδέλτιο της δημοτικής παράταξης "Νέα πορεία Παλαμά" με υποψήφιο Δήμαρχο τον Αχιλλέα Καραλή αποτελεί για μένα ιδιαίτερη τιμή.
Σας υπόσχομαι πως θα αγωνιστώ με ήθος, αξιοπρέπεια και ανιδιοτέλεια για την επίλυση των προβλημάτων του τόπου μας
Είναι πλέον επιτακτική ανάγκη η χάραξη νέας πορείας για την πρόοδο, την ευημερία και τη σωστή λειτουργία του Δήμου μας.

   
      Με τιμή
Ηλίας Λιάχανος



Διαβάστε Περισσότερα »

Δήλωση Υποψηφιότητας Χρήστου Επαμ. Σπυρόπουλου

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΝΔΗΜΟΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΔΗΜΟΤΙΣΣΕΣ,ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΦΙΛΕΣ!!!

ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΕΞΑΧΘΟΥΝ ΣΤΙΣ 26 ΜΑΙΟΥ 2019, ΔΗΛΩΝΩ ΕΠΙΣΗΜΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΟΥ ΣΑΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΛΑΜΑ, ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ <<ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ ΠΑΛΑΜΑ >> ΜΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΤΟΝ Κο ΑΧΙΛΛΕΑ ΚΑΡΑΛΗ.
ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΜΟΥ ΓΙΑ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΑΞΕΩΝ, ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΑΠΟΨΗ, ΑΛΛΑ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΟΜΕΑ. ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ. ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΛΟΓΟ. ΛΟΓΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΤΟΧΩΝ. ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΠΛΑ ΣΑΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΛΥΝΟΥΜΕ.
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΝ ΨΗΦΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ <<ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ ΠΑΛΑΜΑ>> ΘΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΙΑΣΟΥΜΕ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΜΕΣΑ.
ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΤΟΜΟ ΑΛΛΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟ ΑΓΩΝΑ.
ΕΝΑΝ ΑΓΩΝΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ.
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ !!!

ΜΕ ΤΙΜΗ

ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΤΟΥ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ

ΤΗΛ.6974-306212
WHAT’S-UP. 6975-815900

e-mail: cavaspiropoulos@gmail.com




Διαβάστε Περισσότερα »

Μια βραδιά στου Λάκη Μπαλογιάννη

Η ταβέρνα του Λάκη Μπαλογιάννη στην Καρδίτσα είναι μία από τις πιο παλιές στη Θεσσαλία, μπορεί και στην Ελλάδα. Ο ίδιος ο Λάκης είναι μία από κείνες τις αυθεντικές φιγούρες ενός τόπου που η αφοσίωση και η αγάπη τους γι’ αυτό που κάνουν ξεπερνά τα σύνορα της πόλης που ζουν.
Η φήμη του ως μεγάλου συλλέκτη εξαπλώνεται στόμα με στόμα.
Ο ίδιος σεμνός και ευγενής. Δεν επιδίωξε ποτέ την προβολή.
Όλοι το λένε αυτό. Είναι από εκείνους τους ανθρώπους που είναι λες ταγμένοι να αποφορτίζουν τους άλλους με το χαμόγελο και την ευγένειά τους. Στη συλλογή του πάντως μετρά χιλιάδες δισκάκια λαϊκών τραγουδιών 78 και 45 στροφών.
Πήγαμε μεσημέρι.
Η ταβέρνα λειτουργεί κυρίως το βράδυ. Πάρα ταύτα για μεσημέρι ο κόσμος ήταν αρκετός.
Με το που μπαίνεις στην ταβέρνα βλέπεις έναν χαμογελαστό άνθρωπο να σε υποδέχεται με όλη την ευγένεια και την καλοσύνη του κόσμου. Οι θαμώνες με την ίδια ευγένεια μας χαιρετούν. Όλοι έχουν να διηγηθούν μία ιστορία. Και όλοι έχουν ένα καλό λόγο να πουν για το Λάκη. Ο Χάρης λέει ότι αυτή η ταβέρνα παράγει πολιτισμό. Υπάρχουν εκεί και αρκετοί συλλέκτες ακόμη. «Όχι σαν το Λάκη, όμως. Τη συλλογή του δεν τη φτάνουμε, ούτε τις γνώσεις του στη λαϊκή μουσική», θα μας πουν.


Στην ταβέρνα του που υπάρχει εκεί από το 1950, όχι επιτηδευμένα, αλλά αυθεντικά παλιά, με το μεγάλο τζουκ μποξ, μοιάζει μπαίνοντας σαν να ταξιδεύεις μαγικά στο χρόνο. Σαν να γυρνάς στη δεκαετία του ’50. Με το μπαίνουμε μας δείχνει τον κήπο. «Εκεί όταν φτιάξει ο καιρός βγάζουμε τραπεζάκια και είναι πολύ ωραία». Ο κήπος εξαιρετικά περιποιημένος. Το ίδιο περιποιημένο και πεντακάθαρο το εσωτερικό της ταβέρνας.
Η ζωή του Λάκη ένα βιβλίο ολόκληρο. Θυμάται που 14 χρονών παιδί έφευγε με το τρένο για τη Θεσσαλονίκη για να αγοράσει δίσκους. Δεν υπάρχει περίπτωση να ζητήσεις από την συλλογή του με τα χιλιάδες δισκάκια ένα τραγούδι και να μην το ξέρει ή να μην τρέξει να το βάλει να ακουστεί. Και τότε ξεκινούν οι συζητήσεις. Πότε και που ηχογραφήθηκε, ποιος τραγουδάει, ποιος παίζει μπουζούκι. Και όταν κάποιος από τους θαμώνες «κολλάει» ο Λάκης είναι πάντα εκεί να δώσει τη λύση. Κινητή εγκυκλοπαίδεια του λαϊκού τραγουδιού, έτσι τον αποκαλούν.


Όταν τελειώσει το τραγούδι στο τζουκ μποξ σπεύδει να το αλλάξει. Και ας κρατά στα χέρια του τους δίσκους για να σερβίρει τους θαμώνες του μαγαζιού του. Αυθεντικά λαϊκοί άνθρωποι του Θεσσαλικού κάμπου, που με το που θα μπεις στο μαγαζί του θα σου μιλήσουν, θα σε πλησιάσουν με την ευγένειά τους και τότε, όλοι στο μαγαζί του Λάκη θα γίνουν μία μεγάλη παρέα.
Θυμάται πολλούς από τους μεγάλους του λαϊκού τραγουδιού που πήγαν στο μαγαζί του. Με ιδιαίτερη αγάπη θυμάται τον Πάνο Γεραμάνη. «Ερχόταν συχνά εδώ. Μιλούσαμε για τους δίσκους της συλλογής μας, τα τραγούδια, τη λαϊκή μουσική», θα μας πει ο Λάκης Μπαλογιάννης.


Ακόμα και σήμερα δέχεται τηλεφωνήματα από συγγενείς καλλιτεχνών που προσπαθούν να βρουν ένα χαμένο τραγούδι του δικού τους ανθρώπου. Ακόμα και σήμερα εντυπωσιάζουν οι αμέτρητες φωτογραφίες του Καζαντζίδη, της Παπαγιαννοπούλου, της Μπέλλου, του κοριτσιού που έπαιζε ακορντεόν στην αρχήστρα του Τσιτσάνη. Ένας από τους θαμώνες δείχνει με περηφάνια μία φωτογραφία. Είναι το μαγαζί από το 1951. Την φωτογραφία την τράβηξε ο ίδιος.

Φεύγοντας από την ταβέρνα σχεδόν μοιραία νιώθεις την ανάγκη να γυρίσεις πίσω και να ξανακοιτάξεις, να ξαναθυμηθείς ένα μεσημέρι που μοιάζει λες και βρέθηκες σε μία άλλη εποχή που πάσχιζε να σταθεί στα πόδια της, με ανθρώπους που χαρακτηρίζονται από ευγένεια ψυχής, ήθος, συμπόνοια για τον διπλανό και αγάπη.

Ελπίδα Κουτσογιάννη

Πηγή: http://www.ert.gr/







Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 19 Απριλίου 2019

Θερμά συγχαρητήρια για τα 6 βραβεία των παιδιών

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ... αυτή τη λέξη είχαμε στο μυαλό μας ως Δ.Σ όταν αποφασίσαμε να στήσουμε το εργαστήρι εικαστικών και ζωγραφικής στο σύλλογο του χωριού μας.
Ψάξαμε και βρήκαμε την καλύτερη, την πιο ευρηματική και πιο έμπειρη δασκάλα της περιοχής την κ. Αλέκα και επενδύσαμε πάνω της για να καταφέρει να δέσει τα χεράκια των παιδιών με το μυαλό και την ψυχή τους έτσι ώστε σιγά σιγά να μπορούν οι ιδέες του να πάρουν μορφή.
Σε ένα χαρτί, σε ένα καμβά, να μπορούν να εξωτερικεύσουν το κόσμο τους δημιουργώντας.
Τι πιο όμορφο από ένα παιδικό έργο. Ίσως μέσα σε αυτό μερικές φορές να βρεις την απλότητα αλλά και την αλήθεια της ζωής. Στο άκουσμα της πρότασης για τη συμμετοχή των παιδιών του συλλόγου με έργα τους σε παγκόσμιο διαγωνισμό είπαμε όλοι ΝΑΙ.
Τα παιδιά βάλανε όλη την ψυχούλα τους και με τη βοήθεια της δασκάλας τους κ. Αλεξάνδρας Κουκόσια το αποτέλεσμα ήταν πολύ παραπάνω από αυτό που περιμέναμε.
Τα παιδιά έλαμψαν με τις δημιουργίες τους σε παγκόσμιο διαγωνισμό αποσπώντας 6 βραβεία!! Είμαστε όλοι χαρούμενοι.
Θέλουμε λοιπόν να εκφράσουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια στη δασκάλα και στα παιδιά γι αυτή τη μεγάλη διάκριση και να τους υποσχεθούμε ότι θα συνεχίσουμε να τους στηρίζουμε όπως μέχρι σήμερα.
Συγχαρητήρια στο εργαστήρι ζωγραφικής του Ε.Μ.Σ.Ιτέας.

Με τιμή για το Δ.Σ ο πρόεδρος
   Αχιλλέας Μπαλαντίνας



Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 18 Απριλίου 2019

Το εργαστήρι ζωγραφικής του Εκπολιτιστικού Μορφωτικού Συλλόγου Ιτέας απέσπασε 6 βραβεία

8η Biennale 2018 - 2019
Παγκόσμια διοργάνωση από την Ακαδημία κ Μουσείο παιδικής τέχνης.
Η διοργάνωση απευθυνόταν σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με θέμα "Τέχνη με γεύσεις, χρώματα και αρώματα".
Από 15.000 συμμετοχές μαθητών από Ελλάδα, Κύπρο και πολλές άλλες χώρες, βραβεύτηκαν 700 έργα.
Το εργαστήρι ζωγραφικής του Εκπολιτιστικού Μορφωτικού Συλλόγου Ιτέας απέσπασε 6 βραβεία.

Λιάχανος Βαγγέλης Δ΄ Δημοτικού 1ο βραβείο.
Μακρή Δήμητρα Β΄ Δημοτικού 1ο βραβείο.
Μπαλαντίνα Ευανθία Δ΄ Δημοτικού 2ο βραβείο.
Μπούτα Δήμητρα Ε΄ Δημοτικού 2ο βραβείο.
Μπαλαντίνα Φιλλένια Β Δημοτικού 2ο βραβείο.
Λιαχάνου Τριαντάφυλλη Β΄ Δημοτικού 2ο βραβείο.

















Διαβάστε Περισσότερα »

Παρουσίαση του βιβλίου του Βαγγέλη Ντελή «Πού πηγαίνεις χωρίς ουρανό;» στο ξενοδοχείο ΚΙΕΡΙΟΝ

Ο Μορφωτικός Σύλλογος Σοφάδων, η Ένωση Πολιτιστικών Συλλόγων Καρδίτσας με την υποστήριξη της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας, χθές την Τρίτη 16 Απριλίου στις 7.30μ.μ. σε μια κατάμεστη αίθουσα στο ξενοδοχείο "Κιέριον", παρουσίασαν το βιβλίο του φιλολόγου και συγγραφέα Βαγγέλη Ντελή «Πού πηγαίνεις χωρίς ουρανό;»

Για το βιβλίο μίλησε ο Δημήτρης Ρήτας, φιλόλογος, συγγραφέας, στιχουργός και Δ/ντής του Περιφερειακού Θεάτρου Καρδίτσας.
Αποσπάσματα των έργων απέδωσαν οι ηθοποιοί Βάσω Μακρή και Παύλος Βησσαρίου.
Κιθάρα έπαιξε ο Χρήστος Διαμαντής, καθηγητής μουσικής.
Την εκδήλωση συντόνισε η Κατερίνα Σταθοπούλου, φιλόλογος.

Ο Βαγγέλης φανερά συγκινημένος δήλωσε:
"Ήταν μια ξεχωριστή βραδιά χθες στο Κιέριον! Η παρουσίαση του νέου βιβλίου μου "Πού πηγαίνεις χωρίς ουρανό;" σε μια κατάμεστη αίθουσα με παλιούς και νέους φίλους μου, με ξεχωριστούς συντελεστές κι όμορφη ατμόσφαιρα, με γέμισε χαρά και δύναμη να συνεχίσω...Σας ευχαριστώ όλους!"

















Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 16 Απριλίου 2019

Tο Γυμνάσιο Λύκειο Ιτέας και το "Enjoy" Erasmus! Eνα έργο eTwinning εκτελείται με επιτυχία για τρίτη χρονιά.

Υποστηρίζοντας την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων Paris24, και συνεχίζοντας τις
κινητικότητες στα πλαίσια των προγραμμάτων eTwinning, το σχολείο Institution Sacré Cœur
της Rouen, Γαλλία, το Γυμνάσιο Τάξεις Λυκείου Ιτέας Καρδίτσας, και το Colegio Miguel Bravo - A.A. La Salle, του Σανταντέρ Ισπανίας, σχεδίασαν το έργο ERASMUS+ , “ENJOY”
(European Neighbours Joint Olympics for Youth).

Στα πλαίσια του προγράμματος ENJOY, μαθητές και εκπαιδευτικοί των παιδαγωγικών
ομάδων των τριών σχολείων πραγματοποίησαν την πρώτη τους συνάντηση.
Το γεγονός έλαβε χώρα τον Φεβρουάριο, για διάστημα μιας εβδομάδας, κατά την οποία το
γαλλικό σχολείο υποδέχτηκε τους εταίρους του.
Η εκπαιδευτική μας ομάδα, αποτελούμενη από δέκα μαθητές, Ελένη Βελιάι, Άκης
Τσιανάβας Μαρία Παπαευθυμίου, Πάολα Μπεσίρι, Μαρία Καραγιάννη, Θώμη Πάσχου,
Όλγα Μπούτα, Βαγγέλης Μακρής, Αλεξάνδρα Κέτσι και Ξένια Μπίου, και συνοδευόμενη
από τον διευθυντή του σχολείου κ. Παναγιώτη Ταγκούλη, την συντονίστρια του έργου κ.
Άννα Καραμούρτου, συντονίστρια του έργου, τον κ. Γιάννη Μπαρά, πληροφορικό και
υπεύθυνο της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και την κ. Ιωάννα Ριζογιάννη, φιλόλογο,
συμμετείχαν σε πλήθος δράσεων και επισκέψεων.

Την πρώτη ημέρα ξεναγήθηκαν στο σχολείο από τον διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς
της γαλλικής παιδαγωγικής ομάδας και στην συνέχεια οι μαθητές συμμετείχαν σε ομάδες
εργασίας, με αντικείμενο τον Ολυμπισμό στην βιβλιοθήκη και αίθουσα πολυμέσων του
σχολείου, την εκπαιδευτική ρομποτική και το eTwinning στα εργαστήρια Πληροφορικής.
Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στα αξιοθέατα της πόλης (Notre dame, Μusee des
Beaux Arts κ.α.).

Τη δεύτερη και τρίτη ημέρα πραγματοποιήθηκαν εκδρομές στο Mont-Saint Michel και στο
Étretat, τόπο γέννησης του ιμπρεσσιονισμού.

Την τέταρτη ημέρα οι μαθητές συμμετείχαν εκ νέου σε ομάδες εργασίας με τα ίδια
αντικείμενα στις αίθουσες του σχολείου. Το απόγευμα οι μαθητές συμμετείχαν στον
εορτασμό της Παραολυμπιακής εβδομάδας και πραγματοποίησαν αγώνες χάντμπολ στο
Γυμναστήριο Nelson Mandela, με αναπηρικά αμαξίδια.

Την επόμενη ημέρα όλες οι ομάδες ταξίδεψαν στο Παρίσι όπου έγιναν δεκτοί από τον
πρόεδρο της Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων Παρίσι 2004. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο
μέγαρο της ΕΟΑ όπου σχεδιάζονται οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024. Στη συνέχεια, στην
αίθουσα εκδηλώσεων συνομίλησαν με τους υπεύθυνους της διοργάνωσης και τους
εξέθεσαν τους τρόπους με τους οποίους οι εργασίες τους συνέβαλαν στην προσπάθεια
ανάθεσης των αγώνων στην πόλη τους. Τους απονεμήθηκαν αναμνηστικά δώρα.

Στη συνέχεια οι τρεις αποστολές επισκέφθηκαν διάσημα μνημεία της γαλλικής
πρωτεύουσας και αποχαιρετήθηκαν σχεδιάζοντας την επόμενη συνάντησή τους στην
Ισπανία, ενώ οι Γάλλοι μαθητές ήδη σχεδίαζαν τον ερχομό τους στην Ιτέα!!!

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ 2
Στα πλαίσια του προγράμματος ENJOY, τον Μάρτιο, μαθητές και εκπαιδευτικοί των
παιδαγωγικών ομάδων των τριών σχολείων πραγματοποίησαν την δεύτερη συνάντηση.
Το απόγευμα της 19 ης Μαρτίου, η χαρά και ο ενθουσιασμός των μαθητών του σχολείου μας
ήταν δικαιολογημένα συναισθήματα. Υποδεχόταν του 16 μαθητές του γαλλικού σχολείου,
που τους φιλοξένησαν τον περασμένο Φεβρουάριο.
Οι γάλλοι μαθητές συνοδευόμενοι από δύο εκπαιδευτικούς, έγιναν δεκτοί στο σχολείο και
παρακολούθησαν το πρόγραμμα μαθημάτων μιας τάξης. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου
διαμόρφωσαν ειδικά το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα αυτή: η εκπαιδευτικός Άννα
Καραμούρτου εργάστηκε μαζί τους στο twinspace του έργου etwinning, η εκπαιδευτικός
Ιωάννα Ριζογιάννη παρουσίασε στους γάλλους και έλληνες μαθητές το κείμενο του
Ολυμπιακού ύμνου, η εκπαιδευτικός Ιωάννα Γκουτζιαμάνη πρόβαλε όσα ιστορικά,
πολιτιστικά και κοινωνικά στοιχεία ενώνουν τις δύο χώρες μέσα από μια διαδραστική
παρουσίαση. Στη συνέχεια η μαθητές επιδόθηκαν σε αθλητικές δραστηριότητες με την
επίβλεψη της εκπαιδευτικού φυσικής αγωγής Αθανασίας Καλφόγλου.

Την Πέμπτη 21 Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα ποίησης, η ελληνογαλλική ομάδα, επισκέφθηκε
την Λάρισα και το Γαλλικό Ινστιτούτο όπου συμμετείχαν στους μαραθώνιους ανάγνωσης με
τον Ολυμπιακό ύμνο, έγιναν δεκτοί από την διευθύντρια κ. Χρύσα Βουλγαράκη και
ξεναγήθηκαν στο αρχαίο θέατρο της πόλης.

Την επόμενη ημέρα οι Γάλλοι και Έλληνες μαθητές της παιδαγωγικής ομάδας αλλά και
ολόκληρου του σχολείου παρακολούθησαν τις εορταστικές εκδηλώσεις της εθνικής γιορτής
προς τιμή της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Στην συνέχεια πραγματοποίησαν πορεία 3
χλμ., από το σχολείο της Ιτέας έως το εγκαταλειμμένο σχολείο του γειτονικού χωριού,
Ηλιά. Στο χωριό έγιναν δεκτοί από τους κατοίκους του, ξεναγήθηκαν στον βυζαντινό ναό
του Προφήτη Ηλία και επισκέφθηκαν την οικογενειακή επιχείρηση παρασκευής και
συσκευασία προϊόντων μελιού και τομάτας του Αλέξανδρου Γκουσιάρη.

Το Σάββατο και την Κυριακή, πραγματοποιήθηκαν δύο εκπαιδευτικές εκδρομές: στα
Μετέωρα και στην λίμνη Πλαστήρα. Στα Μετέωρα οι μαθητές ξεναγήθηκαν στις μονές του
Αγίου Στεφάνου και Βαρλαάμ και επισκέφθηκαν το Μουσείο Ελληνικής Παιδείας στην
Καλαμπάκα. Στην λίμνη Πλαστήρα, πραγματοποίησαν αθλητικές δράσεις, όπως ποδηλασία
και τοξοβολία ενώ απόλαυσαν το δaσικό περιβάλλον μαθαίνοντας την ιστορία της τεχνητής
λίμνης.

Την Δευτέρα 25 η Μαρτίου η γαλλική αποστολή συμμετείχε στην παρέλαση και τον
εορτασμό της εθνικής γιορτής και σε μια όμορφη τελετή αποχαιρετισμού ο Δήμαρχος
Παλαμά κ. Γεώργιος Σακελλαρίου πρόσφερε αναμνηστικά και εορταστικό γεύμα.
Νωρίς το πρωί η γαλλική παιδαγωγική ομάδα αναχώρησε για την μακρινή Ρουέν
αποχαιρετώντας με συγκίνηση την ελληνική με την οποία οι δεσμοί φιλίας που δημιουργήθηκαν, έγιναν φορείς αμοιβαίων υποσχέσεων μελλοντικών εκπαιδευτικών συνεργασιών.

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ 3
Λίγο αργότερα και στο διάστημα από 1 η έως 6 η Απριλίου, η παιδαγωγική ομάδα του
Γυμνασίου Τάξεων Λυκείου Ιτέας Καρδίτσας, πραγματοποίησε την δεύτερη εκπαιδευτική
ανταλλαγή επισκεπτόμενη την Ισπανία και το Colegio Miguel Bravo - A.A. La Salle, στο
Σανταντέρ της Ισπανίας, στο πλαίσιο της τρίτης διακρατικής συνάντησης του έργου Erasmus
ENJOY.
Οι μαθητές, Δημήτρης Τσέλιος, Γεωργία Μπαλαντίνα, Ιωάννα Νούλα, Σοφία Λιάχανου,
Σταυρούλα Σδόγγου, Χρήστος Μακρής, Έλενα Παππά, Αφροδίτη Ρεβενήσιου, Χρήστος
Μπαρούτας, Γιάννης Χρυσακόπουλος, Άννα Μακρή, Κωνσταντίνα Βελεσιώτη, Ευάγγελος
Καραμήτρος, Δημήτρης Κουτσιούμπας, Δήμητρα Γιαννάκου και Μαρία Καραγιάννη,
συνοδεύονταν από τον Διευθυντή του σχολείου κ. Παναγιώτη Ταγκούλη, την συντονίστρια
του έργου κ. Άννα Καραμούρτου, εκπαιδευτικό γαλλικής γλώσσας, τον κ. Σπύρο Τσούτσα,
εκπαιδευτικό Φυσικής αγωγής, την κ. Αρετή Λαχανά, φιλόλογο και την κ. Ευαγγελία
Μιχαήλ, εκπαιδευτικό αγγλικής γλώσσας.
Στα πλαίσια της δεύτερης κινητικότητας του ΕΝJOY (European Neighbours Joint Olympics for
Youth) η ελληνική αποστολή συναντήθηκε με την αποστολή του σχολείου Institution Sacré
Cœur της Rouen, από την Γαλλία στο Μπιλμπάο όπου οι μαθητές επισκέφθηκαν το
Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Γκούγκενχαϊμ στην πρωτεύουσα της χώρας των Βάσκων, το
αρχιτεκτονικό θαύμα από αμμόλιθο, γυαλί και τιτάνιο που στα 20 χρόνια ύπαρξής του έχει
δώσει νέα πνοή στο Μπιλμπάο προσελκύοντας σημαντικούς καλλιτέχνες και λάτρεις της
τέχνης.

Στη συνέχεια οι δύο αποστολές έφτασαν στο Santander όπου τους υποδέχτηκαν οι Ισπανοί
εταίροι. Μια εβδομάδα γεμάτη αθλητικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες ξεκινούσε με
ενθουσιασμό. Η διοργάνωσή της από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του Colegio
Miguel Bravo υπήρξε άριστη.

Η έναρξη της 3 η Ολυμπιάδας πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο της πόλης, όπου
παρουσιάστηκε το πρόγραμμα και οι στόχοι του από την συντονίστρια του ισπανικού
σχολείο Gema Quijano Inyesto. H εκπαιδευτικός κ. Αρετή Λαχανά παρουσίασε το σχολείο
Γυμνάσιο τάξεις Λυκείου Ιτέας αλλά και την Ελλάδα ως χώρα γενέτειρα των Ολυμπιακών
Αγώνων. Τιμητική συμβολική πλακέτα παραδόθηκε στον διευθυντή του ισπανικού
σχολείου.

Οι αθλητικές δράσεις, η τελετή έναρξης των ολυμπιακών αγώνων, και τα αγωνίσματα
στίβου πραγματοποιήθηκαν στις αθλητικές εγκαταστάσεις του COMPLEJO MUNICIPAL DE
DEPORTES «RUTH BEITIA». Οι μαθητές αγωνίζονταν σε μεικτές ομάδες σε αγωνίσματα
ομαδικά, κάνοντας πράξη την ρήση του Πιέρ ντε Κουμπερτέν, «Αξία έχει η συμμετοχή και
όχι η νίκη».

Επίσης πραγματοποιήθηκαν αγώνες γνώσεων με περιεχόμενο σχετικά με τους ολυμπιακούς
αγώνες, αρχαίους και σύγχρονους και τις αξίες του ολυμπισμού. Τέλος οι μαθητές
εκπαιδεύτηκαν και αγωνίστηκαν στην εκπαιδευτική ρομποτική προσομοιώνοντας με
προγραμματισμό ρομπότ ολυμπιακό αγώνισμα.
Τα απογεύματα όλες οι αποστολές πραγματοποιούσαν ξεναγούμενες επισκέψεις στα
αξιοθέατα της πόλης του Santander αλλά και γενικότερα της Κανταβρίας, όπως το Παλάτι
Magdalena, το σπήλαιο – Μουσείο Αltamira, το μεσαιωνικό χωριό Santillana del Mar, τις
παραλίες της χερσονήσου όπου είναι χτισμένη η πόλη. Οι μαθητές πραγματοποιώντας πεζή
μια τρίωρη εκπαιδευτική δράση, κουίζ, περιηγήθηκαν και ανακάλυψαν το πανέμορφο
Santander. Την τελευταία ημέρα όλες οι ομάδες πραγματοποίησαν μια εξαιρετική εκδρομή
στις οροσειρές Picos de Europa. Ειδικοί οδηγοί ξεναγοί συνόδευσαν τους μαθητές αρχικά σε
μια πορεία στις δασώδεις πλαγιές του Fuente De Tama και Potes ενώ στην συνέχεια
πραγματοποιήθηκε η ανάβαση στις κορυφές ύψους 2700 μέτρων με τελεφερίκ.

Οι εκπαιδευτικές αποστολές έγιναν δεκτές από την δήμαρχο της πόλης Gema Igual Ortiz στο
Μέγαρο Ayuntamiento de Santander και τον πρόεδρο της Ισπανικής Ολυμπιακής Επιτροπής
Galán.

Στην τελετή λήξης η συγκίνηση και η χαρά έπαιρναν η μια τη θέση της άλλης, 150 μαθητές
που αγωνίστηκαν, διασκέδασαν και γίναν φίλοι μέσα σε λίγες μέρες φόρεσαν τις φανέλες,
τα μετάλλια και τις κονκάρδες του Enjoy, και έδωσαν μια υπόσχεση: το 2020 στην Ελλάδα!

Η ελληνική αποστολή με επικεφαλής τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής, κ.
Σπύρο Τσούτσα παρουσίασε πέντε δημοτικούς χορούς από διαφορετικές περιοχές της
πατρίδας μας και προσκάλεσε σε έναν τελευταίο, το διάσημο συρτάκι, όλους τους μαθητές.
Δε χρειάστηκε τίποτε άλλο για να μείνει αξέχαστη σε όλους αυτή η ισπανική εβδομάδα.

























Διαβάστε Περισσότερα »