Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2020

Έπεσαν οι υπογραφές της σύμβασης για την "Ενεργειακή Αναβάθμιση του Δημαρχείου Παλαμά"

Υπεγράφη σήμερα Τετάρτη (16/9) η σύμβαση κατασκευής του έργου για την "Ενεργειακή Αναβάθμιση του Δημαρχείου Παλαμά" με το ύψος της δαπάνης να ανέρχεται στο ποσό των 147.413,28 ευρώ μεταξύ του Δημάρχου Παλαμά Γ. Σακελλαρίου και της αναδόχου εταιρίας - κοινοπραξίας Χανης Βαιος – Ζαρκάδας Δημήτριος.

Η μελέτη συντάχθηκε από τη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Παλαμά το έτος 2019 με προϋπολογισμό 278.000 €. Το έργο χρηματοδοτείται από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Θεσσαλίας 2014 – 2020»
Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν στο κτήριο είναι οι ακόλουθες:

Η εξωτερική θερμομόνωση θα γίνει με πλάκες εξηλασμένης πολυστερίνης, πιστοποιημένες με CE κατάλληλου τύπου για εξωτερική θερμομόνωση, πάχους 70 mm και εφαρμογή οπλισμένου συνθετικού έγχρωμου επιχρίσματος.
Θα τοποθετηθούν θερμο-διακοπτόμενα κουφώματα από αλουμίνιο, χρώματος γκρι επιλογής της υπηρεσίας, με διπλούς θερμομονωτικούς, ηχομονωτικούς υαλοπίνακες, Θα γίνει αντικατάσταση των ξύλινων παντζουριών με ανοιγόμενα παντζούρια αλουμινίου.
Θα ακολουθήσει ελαιοχρωματισμός των εσωτερικών επιφανειών της εξωτερικής τοιχοποιίας και των οροφών του κτιρίου.
Θα αντικατασταθούν οι παλαιές κλιματιστικές μονάδες (αντλίες θερμότητας) με κλιματιστικές μονάδες (αντλίες θερμότητας) SPLIT INVERTER.
Θα γίνει αντικατάσταση Καυστήρα πετρελαίου µε καυστήρα καύσης φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με τις φωτοτεχνικές μελέτες αντικαθίστανται τα υπάρχοντα φωτιστικά σώματα με φωτιστικά σώματα LED.

Με τις παραπάνω ενεργειακές παρεμβάσεις το κτίριο αναβαθμίζεται από την κατηγορία Η στην κατηγορία Β.
Με τις προαναφερόμενες επεμβάσεις η αρχιτεκτονική όψη του κτιρίου δεν μεταβάλλεται.
Πρώτα θα γίνει αποξήλωση των υπαρχόντων ξύλινων εξωτερικών κουφωμάτων και θα τοποθετηθούν μαρμάρινες ποδιές στα παράθυρα. .

karditsanet.live



Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2020

Κάπου κάπου, στη βραδινή θάλασσα του κάμπου

Κάπου κάπου, στη χάση του φεγγαριού, τις ώρες που το σκοτάδι σμίγει ουρανό και γη, κάνω μια γυροβολιά καταμεσής στον ίσιο τόπο του θεσσαλικού κάμπου.

Κάπου κάπου διαβάζω ότι η γεωργία συμμετέχει στο ελληνικό ΑΕΠ κατά περίπου 4%. 
Αλλού διαβάζω ότι, αν συνυπολογίσουμε και τις εφοδιαστικές αλυσίδες εισροών και προϊόντων, συμμετέχει κατά περίπου 15 με 20%.

Κάπου κάπου, στα μισακά μιας καλοκαιρινής νύχτας, όταν το δροσερό αεράκι των βουνών καλοπιάνει την ανάσα μου, βλέπω τα σταροχώραφα να κυματίζουν και τα φώτα των καμποχωριών να πλάθουν νησιά και λιμάνια. 
Τι και αν είναι η Συκεώνα, η Ιτέα, η Αστρίτσα, ο Ηλιάς; 
Να η Σέριφος, η Ίος, η Αμοργός, η Ηρακλειά. Τα φωτάκια των πομόνων* σαν φουνταρισμένα καΐκια που ανασέρνουν την ψαριά τους.

Κάπου κάπου, υπάρχουν εστιατόρια στην Ελλάδα, όλο και περισσότερα, που σερβίρουν φαγητά με τοπικές πρώτες ύλες, καταστήματα τροφίμων που διαθέτουν παραδοσιακά προϊόντα, υπερμάρκετ με γωνιές προϊόντων του τόπου, ξενοδοχεία που το πρωινό τους έχει ντόπιο μέλι απ’ τα λουλούδια της περιοχής. Στη σκληρά δοκιμαζόμενη Ιταλία αγγίζει τα όρια της ιεροσυλίας το σερβίρισμα πρωινού χωρίς προσούτο ή γκοργκοντζόλα. Στα όρια της βλασφημίας η κοπή πίτσας χωρίς μοτσαρέλα. 
Οι Ιταλοί ξενοδόχοι αγοράζουν το 70% των προϊόντων που σερβίρουν από Ιταλούς γεωργούς, που φυσικά είναι οργανωμένοι κάτω από μεγάλους συνεταιρισμούς και εταιρείες παραγωγής και εμπορίας.

Κάπου κάπου, εκεί στη σκοτεινιά της θάλασσας του κάμπου ακούω φωνές παιδιών που παίζουν στους μεριάδες,** ακούω μουσική από τη σύναξη της θεραπείας των μουσών στο διπλανό νησί, στο κοντινό χωριό, ακούω στη θάλασσα του χώματος ξεριζωμένες λέξεις και προτάσεις και αριθμούς, και ανοίγει ο ορίζοντας και έρχεται ο λόγιος Ερμής και μαζεύει τους αμόλυντους από τα γράμματα να τους συμβουλευτεί και να τους φανερώσει.

Κάπου κάπου αγοράζω και τσένταρ, γιατί μου αρέσουν και τα ξένα κασέρια απ’ τα πέρατα της γης. Εκεί που σφάζονται στην ποδιά της φέτας μας παλικάρια μεγάλων εταιρειών. 
Εκεί, στους ναούς της σύγχρονης τροφής...μπροστά στα ράφια. 
Εκεί που νιώθω ότι είμαι ο καραβοκύρης του χεριού μου, ο κυρίαρχος μιας απόφασης που αντιμετώπισε τις πληροφορίες και σάλεψε την κίνηση τη σωστή. 
Εκεί που το κάπου κάπου δεν αρκεί...και μπλαβιάζει στην ανισόρροπη έλλειψη σχεδιασμού.

Κάπου κάπου τα αλλάζω τα νησιά...κατά το δοκούν, κατά πού κοιτάζω, κατά πού θέλω να δω.
Άνω κάτω μπορώ να κάνω τη γεωγραφία της έναστρης πελαγίσιας πελασγικής νυχτιάς. 
Ακόμη και τις ψαρόβαρκες αλλάζω. Σήμερα δεν ποτίζει ο Θοδωρής, δεν βγήκε για αθερίνα ο Στρατής.

Κάπου κάπου, δεν βαστώ. Κλείνω τα βλέφαρά μου και ονειρεύομαι. Πάντα, μα πάντα όμως, ακόμη και όταν μισόκλειστα υπομένουν τον καυτό ήλιο, εκείνο που δεν μπορώ να ανταλλάξω είναι αυτό που ακολουθεί. Το ξημέρωμα...που τα ξεσέρνει όλα στη θέση όπου τ’ άφησα στο σούρουπο. 
Η θάλασσα είναι μιάμιση ώρα δρόμος από δω. Η απόσταση ανάμεσα στον νου που επιθυμεί και στο χέρι που εκτελεί στο ράφι, είναι ίση με την απόσταση του νου που αποφασίζει και του χεριού που κρατά το γεμάτο ταγάρι. Όσο απέχει μια απαγγελία στη βραδινή θάλασσα του κάμπου από το καθημερινό ελληνικό τραπέζι μας.

*Οι πομόνες είναι στροβιλαντλίες νερού που ανασύρουν το νερό από μεγάλο βάθος, για το πότισμα των χωραφιών. Στον κάμπο τα περισσότερα χωράφια έχουν μικρά οικήματα που στεγάζουν τον ηλεκρομηχανολογικό εξοπλισμό της πομόνας. Οι γεωργοί εγκαθιστούν κάποιο χρωματιστό φως ψηλά στο οίκημα, ώστε, αναλόγως του χρώματος, να γνωρίζουν από μακριά την ομαλή λειτουργία του συστήματος άρδευσης. Λευκά, μπλε, κίτρινα, κόκκινα. Η Πομόνα ήταν ρωμαϊκή θεά της καρποφορίας, ενώ στην Πομόνα της Καλιφόρνιας η εταιρεία The Pomona Pump Co κατασκεύασε στις αρχές του 20ού αιώνα τις πρώτες αντλίες αυτού του είδους και έκτοτε όλες οι στροβιλαντλίες νερού αποκαλούνται από τους γεωργούς, πομόνες.

** Μεριάς: κοινοτική γη, περιφερειακά των χωριών.

Αλέξανδρος Γκουσιάρης

Φωτογραφία: Εικονογράφηση: Σωτήρης Μαργέλος
Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στον Γαστρονόμο Αυγούστου


Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2020

Ημέρα μνήμης η χθεσινή για όλους τους Μικρασιάτες στα Βούναινα

Με μια σεμνή τελετή τίμησε ο Μικρασιατικός Σύλλογος Βουναίνων " Η καθ ημάς Ανατολή" την ημέρα μνήμης για τη γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας τηρώντας ταυτόχρονα  όλα τα μέτρα που χρειάζονται για την ασφάλεια των πολιτών. Μετα το μνημόσυνο το οποίο τελέστηκε στον Ι Ν Αγ Δημητρίου στα Βούναινα, οι Βουναινιώτες κατευθύνθηκαν, στην πλατεία Χρυσοστόμου Σμύρνης, όπου τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση στο άγαλμα του τελευταίου Μητροπολίτη Σμύρνης, για τον μητροπολίτη και για τους 50 Σουλουτσοβάληδες που σφαγιάσθηκαν στη Σμύρνη. 

Παρόντες ο Πρόεδρος της Δ.ΕΥ.Α. Κιλελέρ κος Αχιλλέας Βαρδακούλης ο Δημοτικός Σύμβουλος κος Σωτήρης Νταφόπουλος  ο πρόεδρος του Τ.Σ κος Μάκης Χατζηλιάδης οι τοπικοί σύμβουλοι Γιώργος Μοσχοβίτης και Ιωάννης Χαρακόπουλος.

Ο Μικρασιατικός Σύλλογος Βουναίνων "Η καθ ημάς Ανατολή" τιμά κάθε χρόνο την 14 Σεπτεμβρίου ήμερα που ορίσθηκε από τη Ελληνική βουλή ως ημέρα μνήμης ενός τραγικού για μας γεγονότος, της Μικρασιατικής καταστροφής και της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας. Εκατομμύρια Ελληνες ξεριζώθηκαν βίαια από τις πατρογονικές τους εστίες, και αναγκάστηκαν να περπατήσουν το δύσκολο και μαρτυρικό δρόμο της προσφυγιάς, ο Μητροπολίτης Σμύρνης Χρυσόστομος έμελλε με τον μαρτυρικό του θάνατο να γράψει τον επίλογο της μακραίωνης ιστορίας των Ελλήνων στην Μικρά Ασία. Στους λόγους που απεύθηναν ο κος Αχιλλέας Βαρθακούλης ο Δ.Σ κος Σωτήρης Νταφόπουλος και ο πρόεδρος του Τ.Σ κος Ιωακείμ Χατζηλιάδης. Εξήραν τις προσπάθειες που καταβάλει ο Σύλλογος για την διάσωση της πολιτιστικής ταυτότητας των Βουναινιωτών και αναφερόμενοι στον συμβολισμό της ημέρας τόνισαν πως οι εκδηλώσεις μνήμης όπως αυτή  κρατούν ζωντανή την ιστορία των προγονων μας.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου κος Ηλίας Αθαναηλίδης στην ομιλία του ανέφερε πως «Την ημέρα αυτή οι Μικρσασιατικοί Σύλλογοι δεν χορεύουν δεν κάνουν εκδηλώσεις παρά μόνο κλείνουν ευλαβικά το γόνυ μπρος στα μνημεία που έχουν ανεγείρει σε όλη την Ελλάδα και δεν λησμονούν»














Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2020

Μήνυμα του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Καρδίτσας κ. Κωστή Νούσιου για τη νέα σχολική χρονιά

Πρώτο κουδούνι σήμερα για χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες σε όλη τη χώρα και φυσικά στην Π.Ε Καρδίτσας. Μια καινούρια σχολική χρονιά αρχίζει με ιδιαιτερότητες βέβαια λόγω της πανδημίας του covid -19. Αυτό όμως δεν αλλάζει το γεγονός ότι και η χρονιά αυτή αποτελεί την αφετηρία για νέους δρόμους μάθησης, γνώσης, εξειδίκευσης. 

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες, έχετε μπροστά σας έναν ακόμη χρόνο για να εργαστείτε, να αξιοποιήσετε ευκαιρίες, να αποκτήσετε γνώσεις, να κάνετε νέες φιλίες και να αναπτύξετε ενδιαφέροντα. Ταυτόχρονα να διεκδικήσετε όσα σας ανήκουν και να βάλετε τις βάσεις για την πραγματοποίηση των στόχων και των ονείρων σας. Πολύτιμοι σύμμαχοί σας σ΄αυτή σας την προσπάθεια οι γονείς σας και οι εκπαιδευτικοί, που είναι έτοιμοι να σας εμψυχώσουν και να σας στηρίξουν. Η ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης ανάμεσα στους γονείς και το σχολείο από τη μια και η μετάδοση γνώσεων, αρχών και αξιών από την πλευρά των δασκάλων, αποτελούν το θεμέλιο λίθο για την δημιουργία μιας σύγχρονης και υγιούς εκπαιδευτικής κοινότητας. 

Αλλά και εμείς, ως Π.Ε Καρδίτσας, είμαστε εδώ για να συνδράμουμε στην επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος που εμποδίζει την ομαλή λειτουργία της εκπαιδευτικής κοινότητας, μέσα από συνεργασία με τις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Παράλληλα μέσα από την ιδιαίτερη μέριμνα της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του Περιφερειάρχη κ. Κώστα Αγοραστού δίνουμε έμφαση στη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου με δράσεις όπως η προσφορά tablet σε μαθητές ορεινών περιοχών, η κατασκευή και  ενεργειακή αναβάθμιση σχολικών κτιρίων και η μεταφορά μαθητών από απομακρυσμένες περιοχές. 

Ιδιαίτερες παρουσίες στα σχολικά προαύλια είναι και φέτος τα ‘’πρωτάκια’’. Σ’ ένα άγνωστο περιβάλλον, μακριά απ την αγκαλιά της μαμάς και με ζωγραφισμένη την αγωνία στα προσωπάκια τους, αρχίζει και γι αυτά το συναρπαστικό ταξίδι της μαθητικής ζωής. Εύχομαι λοιπόν σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς καλή σχολική χρονιά γεμάτη δύναμη, γνώση και δημιουργία.

Καλή πρόοδο σε όλους. 



Διαβάστε Περισσότερα »

Μήνυμα του θεματικού Αντιπεριφερειάρχη Νίκου Καραγιάννη για τη νέα σχολική χρονιά

Φέτος είναι μια δύσκολη, πρωτόγνωρη, εκπαιδευτική χρονιά.

Μαθητές , εκπαιδευτικοί και γονείς καλούνται να εκπληρώσουν την αποστολή τους σε συνθήκες πρωτόγνωρες , με τη σκιά της πανδημίας να πέφτει βαριά . Οι έκτακτες καταστάσεις όμως απαιτούν έκτακτα μέτρα και προσαρμογή από όλους .Ειδικά φέτος, εκτός από την απόκτηση πολύτιμων γνώσεων, προέχει η διασφάλιση της υγείας όλων, με ψυχραιμία, σύνεση και τήρηση των κανόνων και μέτρων προστασίας.

Στους μαθητές εύχομαι να οπλιστούν με υπομονή ,θέληση και επιμονή για να αντεπεξέλθουν στην ομολογουμένως δύσκολη φετινή χρονιά. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς θα είναι δίπλα τους.

Στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς εύχομαι καλή επιτυχία στον απαιτητικό ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν ειδικά φέτος. Είμαι βέβαιος ότι θα κάνουν το καλύτερο ανθρωπίνως δυνατό.

Υπομονή και αντοχή και στους γονείς οι οποίοι θα είναι αρωγοί στην προσπάθεια μαθητών και εκπαιδευτικών.

Καλή, δημιουργική και ασφαλή σχολική χρονιά !


Νίκος  Γ. Καραγιάννης

Καθηγητής

Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πρόνοιας και Εξυπηρέτησης του Πολίτη



Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2020

Συνάντηση «γιγάντων» με τον Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας Κωστή Νούσιο

Την ευκαιρία να υποδεχθεί και να συνομιλήσει με καταξιωμένες αθλητικές προσωπικότητες από το χώρο του μπάσκετ, είχε το μεσημέρι της Παρασκευής (11/9) στο γραφείο του ο Αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας κ. Κωνσταντίνος Νούσιος.

Ο «ζωντανός θρύλος» της Ελληνικής καλαθοσφαίρισης και υποψήφιος πρόεδρος της ΕΟΚ, Παναγιώτης Φασούλας συναντήθηκε με τον κ. Νούσιο, συνοδευόμενος από το διεθνή βετεράνο αθλητή Ευθύμη Ρεντζιά, τον πρόεδρο της ΕΣΚΑΒΔΕ κ. Κώστα Νικάκη και τον συνεργάτη κ. Κωνσταντίνο Κώτση, με κύριο αντικείμενο της συζήτησης την προοπτική και αναβάθμιση του αθλήματος.

Η αντιπροσωπεία της παράταξης που διεκδικεί τη νέα διοίκηση στις εκλογές της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης ενημέρωσαν τον Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας για όσα ζητήματα απασχολούν το Ελληνικό μπάσκετ και για τον τρόπο με τον οποίο διασυνδέεται η τοπική αυτοδιοίκηση όσον αφορά την προώθηση του αθλήματος και τη συνεργασία της Ομοσπονδίας με την Περιφέρεια για την διοργάνωση αθλητικών γεγονότων και την αξιοποίηση των υποδομών.

Από την πλευρά του, ο κ. Νούσιος επισήμανε την αλληλένδετη σχέση του αθλητισμού και ειδικότερα του μπάσκετ με την τοπική αυτοδιοίκηση. Όπως τόνισε, η διαδρομή των κυρίων Φασούλα και Ρεντζιά στην πολιτική και αθλητική σκηνή της χώρας επιβεβαιώνει τη θέληση για προσφορά στα κοινά και την τεχνογνωσία προκειμένου να μεταλαμπαδεύσουν την εμπειρία τους στην προσπάθεια που καταβάλλουν για την αναγέννηση του ελληνικού μπάσκετ.

Στη συνάντηση αναδείχθηκαν θέματα, όπως είναι η βιωσιμότητα των σωματείων, η οικονομική ευμάρεια, η πρόοδος και ο εκσυγχρονισμός της ΕΟΚ.

Εξάλλου, κοινή συνισταμένη των κ.κ. Φασούλα – Ρεντζιά με τον κ. Νούσιο αποτελεί η πορεία τους στο αθλητικό και πολιτικό γίγνεσθαι, με τον πρ. Βουλευτή - πρ. Δήμαρχο Πειραιά και τον πρ. Θεματικό Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλίας να θυμίζουν στη συζήτησή τους με τον Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας στιγμές τους από την ενεργό δράση, ο οποίος έχει υπηρετήσει συλλόγους της περιοχής όπως ο Γ.Σ. Καρδίτσας, η Αναγέννηση, η Ιτέα και ο Ολυμπιακός Καρδίτσας

πηγή



Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020

Ανακοίνωση Δημοτικού Σχολείου Ιτέας

Σας κάνουμε γνωστό ότι τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2020 ο Αγιασμός για την έναρξη του σχολικού έτους θα πραγματοποιηθεί στις 9.30΄ π.μ . 

Οι μαθητές θα προσέλθουν κανονικά στο σχολείο (8.15΄), με τις τσάντες τους για την παραλαβή των βιβλίων τους και θα αποχωρήσουν με το πέρας του αγιασμού.


ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ : 

1. Τα δρομολόγια μεταφοράς των μαθητών θα πραγματοποιηθούν κανονικά.

2. Η είσοδος στο σχολείο γονέων- κηδεμόνων δεν θα επιτραπεί.






Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2020

Σε Κέντρο Αγροτικής Κληρονομιάς αναβαθμίζεται το Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας

Σε Κέντρο Αγροτικής Κληρονομιάς μετατρέπεται το Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας του Δήμου Παλαμά με χρηματοδότηση από το Leader της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός έδωσε την έγκριση για τη δημοπράτηση του έργου, προϋπολογισμού 90.000 ευρώ.

Δικαιούχος του έργου είναι ο Δήμος Παλαμά.

"Σε συνεργασία με το Δήμαρχο Παλαμά Γιώργο Σακελλαρίου και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Ε.Π. της Περιφέρειας Θεσσαλίας δημοπρατούμε ένα χρήσιμο έργο για την ανάδειξη της παράδοσης και της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής του Παλαμά και της ευρύτερης πεδινής Θεσσαλίας» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Πρόκειται για ένα σύγχρονο εκθεσιακό χώρο όπου ο επισκέπτης θα μπορεί να περιηγηθεί σε εκθέματα του θεσσαλικού κάμπου που σχετίζονται με την τοπική αγροτική, πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση του Αγροτικού - Λαογραφικού Εκθετηρίου Ιτέας στο Δήμο Παλαμά, με:

-Επίστρωση του εκθεσιακού χώρου με βιομηχανικό εποξειδικό δάπεδο, σε απόχρωση που συνάδει με το χαρακτήρα του χώρου

-Κατασκευή εσωτερικών διαχωρισμάτων από γυψοσανίδα πυράντοχη ύψους 2,50 μέτρων, στην ίδια απόχρωση με την εσωτερική τοιχοποιία

-Νέους χρωματισμούς εσωτερικά στις αίθουσες σε γήινες αποχρώσεις, σε αντικατάσταση του λευκού χρώματος

-Βελτίωση του υπάρχοντος συστήματος πυροπροστασίας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Π.Δ. 71/1988, του Π.Δ. 41/2018, των ΕΛΟΤ ΕΝ 54-11, 12845 και 12259

-Εγκατάσταση συστήματος αερισμού

-Τοποθέτηση επίτοιχων τριφασικών ραγών με σποτ με τις ανάλογες καλωδιώσεις, στοχευμένα ως προς τα εκθέματα, τα κείμενα και τα σημεία διάδρασης

-Τοποθέτηση σκιάστρων στους φεγγίτες και

-Κατασκευή πέργκολας στον περιβάλλοντα χώρο

Με τις εργασίες αυτές, ο χώρος που σήμερα λειτουργεί ως Λαογραφικό εκθετήριο, αναβαθμίζεται και εκσυγχρονίζεται. Συνδυαστικά με τα Υποέργα Προμήθειας εξοπλισμού, οπτικοακουστικού υλικού και υλικού προβολής, που ήδη ξεκίνησαν από το Δήμο, μετά την ολοκλήρωση της καταγραφής – αξιολόγησης –πρότασης επανατοποθέτησης Εκθεμάτων και Σύγχρονης Προβολής τους στον Εκθεσιακό Χώρο, μέσω επίσης της χρηματοδότησης του ΠΑΑ 2014-2020 / Leader (ο συνολικός προυπολογισμός του έργου είναι 200.000 ευρώ), αποκτά ολοκληρωμένο χαρακτήρα και αναδεικνύει με σύγχρονο και φιλικό τρόπο τα στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής του Παλαμά και της ευρύτερης πεδινής Θεσσαλίας.

Το Αγροτικό - Λαογραφικό Εκθετήριο βρίσκεται στην Ιτέα του Δήμου Παλαμά και στεγάζεται σε ένα ισόγειο κεραμοσκεπές κτίριο πανταχόθεν ελεύθερο, έκτασης περίπου 586 τετραγωνικών μέτρων και μέσου ύψους 5,70 μέτρων, που επιμερίζεται σε διακριτό χώρο γραφείων, τουαλέτες και τρεις μεγάλους συνεχόμενους εκθεσιακούς χώρους. Διαθέτει τρείς (3) κύριες εισόδους που οδηγούν απευθείας στους τρείς κύριους χώρους του, με διάχυτο φωτισμό από συνεχόμενους φεγγίτες που διατρέχουν περιμετρικά την τοιχοποιία του. Σημειώνεται ότι η μορφή του κτιρίου προέρχεται από την παλαιότερη χρήση του ως Γεωργικές Αποθήκες, επί των οποίων πραγματοποιήθηκαν ήπιες παρεμβάσεις, στο πλαίσιο της επανάχρησής του ως Εκθετήριο με χρηματοδότηση από το Γ΄ΚΠΣ. Διαθέτει εκθεσιακό υλικό από συλλογές – προσφορές κατοίκων της περιοχής, και στοχεύει στην ανάδειξη της λαογραφίας και ζωής της περιοχής, στο ευρύτερο πλαίσιο της καθημερινής ζωής και εργασίας στην πεδινή Θεσσαλία, με κύριους κατοίκους της τους «καραγκούνηδες» του κάμπου. Φορέας Λειτουργίας είναι ο Δήμος Παλαμά.

πηγή


Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2020

Αφιερωμένο σ αυτούς που λένε ότι περνάμε καλά στα χωριά...

Βλέποντας μια διαφήμιση

"Ένα νεαρό ζευγάρι να τρέχει στους αγρούς, να καμαρώνουν τα φυτά τους που μεγαλώνουν με το "τάδε" λίπασμα, να βγάζουν τα γυαλιά ηλίου, να πιάνουν μια σακούλα λίπασμα να την φορτώνει στην πλάτη του ο νεαρός και η σύντροφός του με το λεπτεπίλεπτο χεράκι της και το γαλλικό νυχάκι να μας δείχνει την "ονομασία" του λιπάσματος!"

Ωραία ε? Αυτό θα πει "αγροτικό lifestyle"!! Ευτυχισμένα ζευγάρια χωρίς ίχνος χώματος στα χέρια τους χαμογελούν και ατενίζουν το απέραντο σύμπαν γεμάτοι ικανοποίηση!

Κανείς δε λέει όμως πως για να φτάσεις σ αυτό το σημείο, πρέπει, να ξοδέψεις ένα σκασμό λεφτά για να στήσεις τις υποδομές (τρακτέρ, εργαλεία, συστήματα ποτίσματος, αγορά φυτών, γεωπόνος), να χωθείς μέσα στις λάσπες, να σκάψεις μέχρι να μη σου μείνει ανάσα, να σηκωθείς τα χαράματα γιατί είναι η σειρά σου να πάρεις το νερό και πρέπει να βραχείς μέχρι το λαιμό για να ποτίσεις.

Πρέπει το καλοκαίρι όταν όλοι σου οι φίλοι κάνουν μακροβούτια στα νησιά εσύ να μην κουνάς από το χωριό και να τρέχεις το χωράφι σου για να κάνεις σκαλίσματα ή λιπάνσεις, ή ραντίσματα. Και το βασικότερο, πρέπει να είσαι προετοιμασμένος ότι είναι πιθανό κάποια σαιζόν να χάσεις την σοδειά άρα και το εισόδημά σου!

Ναι, είναι όμορφα στο χωριό γιατί έχει χώρο, χρώματα, ζωή, αρώματα, άνοιγμα. Γιατί μπορεί από το παράθυρό σου να βλέπεις την ανατολή και τ’ αστέρια το βράδυ αλλά μπορεί να χρειαστεί να οδηγήσεις αρκετά για να βρεις την Τράπεζα για να πληρώσεις τις δόσεις σου. Ή για να πας στο σούπερ μάρκετ. Ή για να διασκεδάσεις. Ή το πιο βασικό, να πας τα παιδιά σου στο σχολείο.

Οι πραγματικοί αγρότες, είναι αυτοί που δεν κάθονται στα καφενεία να αμπελοφιλοσοφούν όλη μέρα, αλλά ξυπνούν τα άγρια χαράματα βρέξει/χιονίσει, κάνουν μόνοι τους όλες τις δουλειές χωρίς ή με ελάχιστη βοήθεια.

Είναι αυτοί που νοιάζονται για την καλλιέργεια της γης. Που πηγαίνουν στη δουλειά τους επειδή την αγαπούν και όχι μόνο για να βγάλουν χρήματα. Που την κάνουν επειδή τους αρέσει και όχι επειδή είναι υποχρεωμένοι. Το επάγγελμά τους το διάλεξαν γιατί τους άρεσε. Ποτέ δεν ονειρεύτηκαν να φύγουν από το χωριό για να παριστάνουν κάποιον άλλον στα προάστια μιας μεγαλούπολης.

Ένας αγρότης μπορεί να κοιμηθεί με καλοκαίρι και να ξυπνήσει με φθινόπωρο. Οι καλοκαιρινές βροχές είναι οι πιο επικίνδυνες, γιατί κρύβουν μέσα τους μεγάλες πιθανότητες χαλαζιού. Υπάρχουν μέρες που χρειάζεται ζέστη και άλλες δροσιά. Μπορεί να χρειάζεται βροχή μα όχι κατακλυσμό. Μπορεί μια πρωινή υγρασία να τον καταστρέψει. Τις περισσότερες δε φορές, τα πράγματα πάνε εντελώς ανάποδα από αυτό που περιμένει. Και ο αγρότης πρέπει να πάρει μια απόφαση που αφορά την καλλιέργεια «εδώ και τώρα». Αν πάρει τη λάθος απόφαση, όλα αλλάζουν… Εν ολίγοις, ο αγρότης δεν κοιμάται ποτέ ήσυχος. Ειδικά όταν το προϊόν του έχει ωριμάσει και είναι έτοιμο για συλλογή. Τη μία μέρα είναι εντάξει, την άλλη μέρα δε υπάρχει τίποτα.

Βέβαια, υπάρχουν και οι καλές στιγμές. Απολαμβάνεις τη διαδικασία από τη στιγμή που θα φυτέψεις ένα τόσο δα σποράκι, μέχρι τη στιγμή που αυτό το σποράκι θα φτάσει για να θρέψει εσένα και την οικογένειά σου. Οι πραγματικές στιγμές χαράς είναι αυτές οι στιγμές της δημιουργίας. Οι στιγμές που περπατάς ανάμεσα στα φυτά σου και βλέπεις τη ζωή να ξεχειλίζει από παντού. Από το χώμα, από τα φύλλα, από τα ίδια τα φυτά. Όλη η αλυσίδα της ζωής υπάρχει σε ένα χωράφι.

Στα χωράφια μας......

Καλή συνέχεια σε όλους....

Ααα! Και καλά μπάνια

(αφιερωμένο σ αυτούς που λένε ότι περνάμε καλά στα χωριά εμείς)

Σούλα Παπαλάμπρου


Διαβάστε Περισσότερα »

BIG BROTHER και διάφορα τηλεσκουπίδια...

Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι σήμερα τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας (ΜΜΕ) είναι η πρώτη εξουσία και όχι η 4η όπως τα αποκαλούν. Ιδιαίτερα η τηλεόραση. Αυτός ο απρόσκλητος επισκέπτης που μπαίνει αναγκαστικά στο σπίτι μας κάθε μέρα. Η μεγαλύτερη ανακάλυψη του 20ου αιώνα. Που έφερε την είδηση παντού. Που γκρέμισε καθεστώτα. Που ανεβοκατεβάζει κυβερνήσεις. Που φέρνει τα πάνω κάτω. Που δημιουργεί πρότυπα. Τα τελευταία και ανησυχητικά «κρούσματα», οι επαίσχυντες εκπομπές ΜΠΙΓΚ ΜΠΡΑΔΕΡ και ΜΠΑΡ. Δυστυχώς η υπομονή μου (και όχι μόνο αυτή) δεν μου επέτρεψαν να παρακολουθήσω για πολύ ώρα τις παραπάνω εκπομπές (βέβαια θα κινδύνευε και η άμοιρη συσκευή της τηλεόρασης….). Για το λόγο αυτό δεν είμαι μάρτυς όλης της ΑΘΛΙΟΤΗΤΑΣ. Η οποία και σίγουρα είναι απύθμενη. Τα τηλεοπτικά κανάλια που ενδιαφέρονται για τα ποσοστά τηλεθέασης ξετσιπώθηκαν. Η Μακιαβελική ρήση «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα» σε πλήρη εφαρμογή. Μακάρι οι εκπομπές αυτού του είδους να ήταν μόνο κουτές ή ανιαρές. Είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ. Και ο κίνδυνος δεν είναι άμεσα αντιληπτός. Συνήθως ένα «δε βαριέσαι» είναι η αντίδρασή μας ή η απάντησή μας. Είναι επικίνδυνες γιατί αποχαυνώνουν, γιατί εισάγουν νέα πρότυπα και νέο τρόπο ζωής. Τα παραπάνω βεβαίως αφορούν κατά κύριο λόγο τη νεολαία μας που είναι ευάλωτη. Θα μας πουν κάποιοι αφελείς ότι τα ίδια συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο. Εάν αυτό σημαίνει παγκοσμιοποίηση τότε πρέπει η απάντησή μας να είναι: «Ευχαριστούμε, δε θα πάρουμε». Ήμουν από εκείνους που όταν έκανε και στη χώρα μας εμφάνιση η ιδιωτική τηλεόραση το χάρηκα. Σήμερα φτάνουν στιγμές που αναθεματίζω τις τότε ιδέες. Γιατί πέσαμε στο άλλο άκρο. Γιατί θα μας κάνουν να ξεχάσουμε ποιοι είμαστε.

Τι πρέπει να κάνουμε; 

Η απλοϊκή απάντηση (των αφελών ή των δόλιων) είναι: Αν δεν σου αρέσει η εκπομπή έχεις στο χέρι σου το όπλο που λέγεται τηλεκοντρόλ, δεν έχεις παρά να αλλάξεις κανάλι. Είναι ύπουλη υπεκφυγή και δεν καλύπτει τους «τηλεοπτικά οπιομανείς» και τους νέους. Η ορθή απάντηση δυστυχώς δεν μπορεί να δοθεί ούτε από τον υπογράφοντα ούτε από τον αναγνώστη. Η Βουλή νομοθετεί. Οι εισαγγελείς εφαρμόζουν τους νόμους. Υπάρχει και το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο. Ας τολμήσει η κυβέρνηση. Η αντιπολίτευση ας συμπλεύσει. Κανείς δεν θα τους κατηγορήσει για λογοκρισία και δημοκρατικό έλλειμμα. Αφού ο (Γόρδιος) δεσμός δεν λύνεται με τα χέρια, υπάρχει και το ξίφος. 

Ο Μεγαλέξανδρος όμως που είναι; 

(Το παρακάτω άρθρο το δημοσίευσα στην εφημερίδα «Νέος Αγών» όταν προβάλλονταν στην τηλεόραση το Big Brother No 1 πριν 25 χρόνια περίπου. Δυστυχώς η ιστορία επαναλαμβάνεται.)

  Κωνσταντίνος Έξαρχος

Πρώην Δήμαρχος Παλαμά


Διαβάστε Περισσότερα »