Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

- Απάντηση στο "Καφενείο του χωριού"

Για την οικολογική αντίληψη, οι άμεσοι γείτονες είναι αναγκαίοι συνεργάτες και όχι υποψήφιοι εχθροί, καθώς το περιβάλλον δε γνωρίζει σύνορα. Η συμμετοχή της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η αντίστοιχη προοπτική των υπόλοιπων χωρών της περιοχής, μπορούν να συμβάλουν θετικά σ' αυτή την κατεύθυνση. Δεν θέλουμε την Ελλάδα σε ρόλο «ακραίου προπυργίου» σε μια «Ευρώπη-Φρούριο».

Καταδικάζουμε τον εθνικισμό και τον αλυτρωτισμό από όπου κι αν προέρχεται. Η επιστροφή σε εθνοκεντρικές λογικές δεν αποτελεί ουσιαστική απάντηση στη νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση αλλά δημιουργεί πρώτα από όλα πρόβλημα στις χώρες που την καλλιεργούν. Η ανοικτή κοινωνία που προωθούμε συνδέεται άρρηκτα με το σεβασμό κα ι τις ιδιαίτερες ταυτότητες όλων.

Αντιτασσόμαστε στη λογική της στρατιωτικής ισχύος και των μηχανισμών της. Επιδιώκουμε δραστική μείωση των  εξοπλισμών και εμμένουμε στο στόχο για διάλυση του ΝΑΤΟ. Καθώς η Ελλάδα και η Τουρκία έχουν τα υψηλότερα ποσοστά στρατιωτικών δαπανών, δίνουμε προτεραιότητα στη μείωση των εξοπλιστικών προγραμμάτων, στην ανάγκη ακόμη και μονομερώς.

Τα θέματα μειονοτήτων είναι ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και όχι διακρατικών σχέσεων .Ζητάμε από τη χώρα μας να κυρώσει άμεσα την ευρωπαϊκή σύμβαση - πλαίσιο για τις μειονότητες και την αντίστοιχη σύμβαση για τις λιγότερο ομιλούμενες γλώσσες.

Στο πλαίσιο αυτό, οι παραδοσιακές διαφορές θα πρέπει να εξεταστούν στο φως των νέων δεδομένων.

Για την υφαλοκρηπίδα στο Αιγαίο, προτείνουμε οριοθέτηση από το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Δίνουμε προτεραιότητα σε προκαταρκτική συμφωνία για αμοιβαίο αποκλεισμό κάθε υποθαλάσσιας έρευνας για πετρέλαιο.

Για τη διαφορά με το όνομα της ΠΓΔΜ, αναγνωρίζουμε ότι η ευρύτερη Μακεδονία έχει πολυεθνική ιστορία αιώνων και κανείς δεν είναι «πιο Μακεδόνας» από τις υπόλοιπους. 
Αν και κάθε χώρα αλλά και κάθε περιφέρεια, έχει λόγο η ίδια για το όνομά της, όμως όπου δύο κοινωνίες αυτό-προσδιορίζονται με το ίδιο όνομα, αποτελεί βασική χειρονομία καλής θέλησης να εξειδικεύσει κάθε πλευρά το δικό της αυτοπροσδιορισμό, λαμβάνοντας υπόψη την αντίστοιχη επιλογή της άλλης. 
Στο πνεύμα αυτό θεωρούμε δίκαιη μια λύση κοινά αποδεκτής σύνθετης ονομασίας για τη γειτονική χώρα, στο πλαίσιο μιας συνολικότερης δέσμης μέτρων για οικοδόμηση αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

Για το  Κυπριακό, εμμένουμε στην προοπτική συναινετικής λύσης βασισμένης στις αποφάσεις του ΟΗΕ, το ευρωπαϊκό κεκτημένο αλλά και τα σημεία που είχαν δεχθεί οι δυο πλευρές  για τη δημιουργία μιας ανεξάρτητης, διζωνικής ομοσπονδίας των δύο κοινοτήτων. 
Ενισχύουμε τις προσπάθειες επαναπροσέγγισης και συνεργασίας των δύο κοινοτήτων και την κατάρρευση του "μύθου" ότι οι δύο κοινότητες δεν μπορούν να ζήσουν πλέον μαζί.

Για τις αντίστοιχες παρεμβάσεις μας στο ευρωκοινοβούλιο, μπορείτε να δείτε:

Για τις εκθέσεις προόδου Τουρκίας και ΠΓΔΜ.  http://goo.gl/3yzoH http://goo.gl/ADJa5

Για τις αντίστοιχες εκθέσεις. http://goo.gl/RFxvm http://goo.gl/2pTJy

Για τη φετεινή έκθεση προόδου ΠΓΔΜ.  http://goo.gl/aEp74

Για τη φετινή γραπτή δήλωση για Αμμόχωστο.  http://goo.gl/QuDlp

Περσινό άρθρο περί των επιθέσεων κατά Τρεμόπουλου.  http://www.eklogika.gr/articles/536

6 σχόλια:

Παύλος Σαμαράς είπε...

Εντάξει...νομίζω οτι ο ένας να κάνει ερωτήσεις ανώνυμα (και μάλιστα σε μια κυρία) και ο άλλος να απαντάει επώνυμα δεν είναι κι οτι καλύτερο για έναν διάλογο φίλε "Καφενείο του χωριού".Βγές επώνυμα και στήριξε τις απόψεις σου όποιες κι αν είναι...!!!

Ανώνυμος είπε...

Πραγματικά όπως είπε η κυρία Καλπία, η οποία υποστήριξε κοινά αποδεκτή ονομασία κανένας δεν είναι πιό μακεδόνας από τον άλλο. Η Μακεδονία ήταν `πολυεθνική` από την αρχαιότητα. Στην νεότερη ιστορία καλό θα είναι να διαβάσετε την συνθήκη του Αγίου Στεφάνου και την συνθήκη του Βερολίνου, το μακεδονικό ζήτημα, μετά την αναγνώριση της εξαρχίας της Βουλγαρίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τους κομητατζήδες που σαν όρος αναβίωσε και στον Β` παγκόσμιο πόλεμο.. όσον αφορά απόψεις για τα Σκόπια σας θυμίζω από την πλευρά της δεξιάς αυτές του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη για την μνήμη των Ελλήνων, και από την πλευρά της αριστερά σας θυμίζω την κουμουνιστική βαλκανική συνέλευση του 1910 με το όνειρο της `Μεγάλης Μακεδονίας`... όσον αφορά τον κ. Τρεμόπουλο εξέφραζε προσωπικές του απόψεις και δεν είναι πλέον ευρωβουλευτής. γι αυτό μην κάνετε άσκοπη προπαγάνδα. Σίγουρα δεν είστε πιό έλληνας από μένα η την κα. Καλπία... Αποφασίστε σε ποιόν χώρο ανήκετε και τα ξαναλέμε...

Παρασκευή Καλπία είπε...

Είναι ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΛΗΤΕΙΑ όταν κάποιος προσπαθεί να ρίξει λάσπη ανώνυμα.
Θα απαντήσω όταν με ρωτήσετε και γράψετε τα στοιχεία σας.
Διαφορετικά το θεωρώ δειλό και άνανδρο.

Το καφενείο του χωριού είπε...

κ. Καλπία, τι εκφράσεις είναι αυτές; "πολιτική αλητεία"; "Λάσπη ανώνυμα"; Πού τα είδατε ολ' αυτά; Έτσι μάθατε να λειτουργείτε στο κόμμα σας; Γνωστοποίησα κάποιες απόψεις του κ. Τρεμόπουλου, αρχηγικού μέλους του κόμματός σας. Ποια η λάσπη και ποια η αλητεία;

Εσείς που είστε υπέρ των αυτοπροσδιορισμών και των αυτοδιαθέσεων, είστε και κατά της ανωνυμίας των bloggers;
Άκουσον, άκουσον! Μέχρις εκεί εξαντλείται η ανεκτικότητά σας; Τι σας φοβίζει περισσότερο; Εμένα δε με φοβίζει η ανωνυμία μου, αλλά ούτε κι εσάς θα έπρεπε. Περισσότερο ανησυχώ για την έπαρσή σας. Αν πολιτεύεστε σωφρόνως, θα είχατε την καλοσύνη να απαντήσετε σε όσα σας έγραψα στην πρώτη μου ανάρτηση (όπως και το κάνατε μερικώς). Το να επανέρχεστε όμως με 2ο σχόλιο και να οριοθετείτε με τους δικούς σας όρους το διαδικτυακό διάλογο, επιτιθέμενη μάλιστα με θρασύδειλο ύφος πάει πολύ. Ερωτώ, πολιτική αλητεία και λασπολογία υπήρξε εκ μέρους μου με το ανώνυμο σχόλιό μου στην ανάρτηση ""Απάντηση στο "Καφενείο του χωριού"" και δεν ήταν όταν ανωνύμως σας έθεσα αρχικώς τα δυο ερωτήματα μου; Τα παραθέτω επί λέξη: "Ως υποψήφια με τους Οικολόγους Πράσινους θέλω να μου απαντήσετε στα εξής ερωτήματα:

1 Κατά πόσο πιστεύετε οτι υπάρχει στην Ελλάδα Εθνική Σλαβομακεδινική Μειονότητα;

2 Κατά πόσο πιστεύετε οτι η μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη είναι Τουρκική;"

Τότε γιατί δεν ήταν πολιτική αλητεία και λασπολογία και άνδρο και δειλό και και και..., ενώ τώρα είναι; Δύο μέτρα και δυο σταθμά; Όπως μας ξημερώσει; Τι τελικά ισχύει; Και αν με χαρακτηρίζουν όλα αυτά που λέτε, πώς και μου αφιερώσατε μια εκτενέστατη απάντηση (Για την οποία ειλικρινά σας ευχαριστώ). Ας σκεφτούμε όλοι λοιπόν, οτι στο ενδεχόμενο της εκλογής σας στο Ελληνικό Κοινοβούλιο με ποιο τρόπο θα αντιμετωπίζετε διάφορα τέτοια ζητήματα διαδικτυακού διαλόγου και ανοικτών διαβουλεύσεων. Μάλλον δεν είστε έτοιμη για όλ' αυτά και ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσετε τη στάση σας πάνω στο κεφάλαιο του ανοικτού δημοσίου διαλόγου. Θα ήταν μια καλή αρχή.

Για Ιτέα Καρδίτσας. Έχει σημασία αν διαλέγεται κανείς με μια κυρία ή έναν κύριο; Οι κανόνες ευγένειας πρέπει να ισχύουν πάντα. Επίσης τα τόσα σχόλια Ανωνύμων που υπάρχουν στο Blog σας δε σας ενοχλούν; Αν δεν πιστεύετε στην ανωνυμία των Blogs να τα διαγράφετε όλα.

Για τον έτερο Ανώνυμο. Είναι τόσο σημαντικό να ανήκω σε κάποιον χώρο κ. Ανώνυμε; Πρέπει να είμαι Δεξιός, αριστερός, κέντρο, ακροδεξιός ακροαριστερός, εξτρεμιστής και δεν ξέρω τι άλλο; (Παρατηρώ πως εδώ δεν τον πειράζει τον διαχειριστή η δικιά σου ανωνυμία). Όσον αφορά το παράδειγμα με τον Μητσοτάκη είναι σαν να μη το λαβαίνω υπόψη, γιατί θα πω ότι κι αυτός σήμερα δεν είναι τίποτα, όπως και ο κ. Τρεμόπουλος και εξέφραζε "προσωπικές απόψεις"!... των Αμερικανών, θα συμπλήρωνα εγώ. Όσο για την κομουνιστική βαλκανική συνέλευση του ΄10, απαντώ οτι ποτέ το Κ.Κ. δεν είχε φιλελληνικές θέσεις, άρα δε με εκπλήσσει. Για τα υπόλοιπα (περί πολυεθνικότητας) θα μπορέσουμε να τα ξαναπούμε ίσως σε μια κεντρική ανάρτηση.
Είναι ένα πραγματικά ενδιαφέρον θέμα.

Παύλος Σαμαράς είπε...

H ελευθερία εκφράσεως καλύπτει τόσο τις προσωπικές απόψεις πολιτικού, κοινωνικού, φιλοσοφικού ή ιδεολογικού χαρακτήρα, όσο και τη μετάδοση πληροφοριών και στατιστικών στοιχείων, στα οποία μπορεί να βασισθεί η διαμόρφωση γνώμης κοκ. Επομένως, δεν πρέπει να γίνεται διάκριση ανάμεσα στις πληροφορίες που δημοσιεύονται στα ιστολόγια και να αποκλείονται από τη συνταγματική προστασία οι απλές πληροφορίες που δεν εμπεριέχουν αξιολογικές κρίσεις.


Η ελευθερία εκφράσεως στα ιστολόγια περιλαμβάνει, ειδικότερα, τη δυνατότητα των κατόχων των ιστολογίων με τις αναρτήσεις τους και των επισκεπτών με τα σχόλια επί αυτών, να εκφράζουν τη γνώμη τους ακόμα και με προκλητική διατύπωση. Η διατύπωση της γνώμης θα πρέπει να μην έχει δυσμενείς συνέπειες και να μην περιορίζεται από την υποχρέωση λ.χ. να μη διατυπώνονται αιρετικές απόψεις σε θρησκευτικά θέματα ή ακραίες πολιτικές απόψεις.


Βεβαίως, η ελευθερία έκφρασης σύμφωνα με το Σύνταγμα υπόκειται στην επιφύλαξη του νόμου. Το εν λόγω δικαίωμα δεν περιλαμβάνει την ελευθερία εξυβρίσεως ή συκοφαντικής δυσφημήσεως τρίτων προσώπων. Έχει νομολογηθεί δε ότι η τιμώρηση των εγκλημάτων κατά τιμής, ακόμα και όταν διαπράττονται στο Διαδίκτυο, συνιστά θεμιτό περιορισμό της ελευθερίας της γνώμης. Σχετικά βρίσκει εφαρμογή όμως η διάταξη του άρθρου 367 § 1 ΠΚ που ορίζει ότι δεν αποτελούν άδικη πράξη οι δυσμενείς κρίσεις και εκδηλώσεις που γίνονται για την εκτέλεση νόμιμων καθηκόντων, την άσκηση νόμιμης εξουσίας ή για τη διαφύλαξη δικαιώματος ή από άλλο δικαιολογημένο ενδιαφέρον. Συνακόλουθα, ο κάτοχος ιστολογίου έχει τη δυνατότητα να προβεί σε δυσμενείς κρίσεις προκειμένου να γνωστοποιήσει στους χρήστες του Διαδικτύου ένα σημαντικό γεγονός που αφορά την κοινή γνώμη δίχως τις κυρώσεις του νόμου.


Ιδίως όσον αφορά τα δημόσια πρόσωπα, γίνεται δεκτό ότι τα όρια της αποδεκτής κριτικής είναι ευρύτερα από ό,τι σε σχέση με έναν απλό ιδιώτη, καθώς το δημόσιο πρόσωπο εκτίθεται αναπόφευκτα στον έλεγχο των πράξεων του. Μάλιστα, η ελληνική έννομη τάξη αναγνωρίζει ότι το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον μπορεί να οδηγήσει στην αποκάλυψη ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων όταν η επεξεργασία αφορά δεδομένα δημοσίων προσώπων που συνδέονται όμως με την άσκηση δημοσίου λειτουργήματος. Αυτό προβλέπεται ειδικότερα ως εξαίρεση από τον κανόνα της απαγόρευσης της επεξεργασίας ευαίσθητων δεδομένων στο ν. 2472/1997.

Αμφισβητήσεις προκαλεί ωστόσο το ζήτημα του ελέγχου των σχολίων επί των δημοσιεύσεων των ιστολογίων. Βασικό χαρακτηριστικό τους γνώρισμα είναι η δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας που παρέχουν με τους χρήστες, οι οποίοι μπορεί να διατυπώνουν σχόλια στις αναρτήσεις, εφόσον δεν έχει αποκλεισθεί η δυνατότητα σχολιασμού από τον κάτοχο του ιστολογίου. Υποστηρίζεται ότι δεν μπορεί να επιβληθεί στον διαχειριστή του ιστολογίου η υποχρέωση αφαιρέσεως σχολίων με υβριστικό ή συκοφαντικό περιεχόμενο, διότι τούτο είναι πρακτικά ανέφικτο, ωστόσο, σύμφωνα με τις διατάξεις του πδ 131/2003 για το ηλεκτρονικό εμπόριο, η υποχρέωση αυτή του διαχειριστή υφίσταται όταν γνωρίζει ότι ένα σχόλιο έχει τέτοιο περιεχόμενο, ενώ εάν δεν το γνωρίζει, οφείλει, μόλις λάβει γνώση ή ειδοποιηθεί από τον θιγόμενο, να το αφαιρέσει άμεσα.
Θεωρούμε, ωστόσο, ότι δεν είναι αναγκαία η αναγραφή των στοιχείων των συντακτών των αναρτήσεων, ούτε και των χρηστών που αναγράφουν σχόλια, και ως εκ τούτου, η επιβαλλόμενη υποχρέωση δεν μπορεί να αφορά και αυτά τα πρόσωπα, πέρα από τον διαχειριστή του ιστολογίου. Επομένως, ως προς αυτούς μπορεί να διατηρηθεί περαιτέρω η ανωνυμία.

Αχιλλέας Μπαλαντίνας είπε...

...άρα κύριε διαχειριστά (εν τάχει) μπορεί ο οποιοσδήποτε ανώνυμα και ψευδώνυμα να γράφει ότι θέλει αρκεί να μην θίγεται ο συνομιλητής-ες. Εκείνο που πρέπει να κάνουμε εμείς που γράφουμε επώνυμα είναι να μην απαντάμε.... απλά κι ωραία.

Από την άλλη πάλι όταν ένας άνθρωπος κάνει μια ερώτηση χωρίς να "θίγει" κανέναν και την κάνει απλά από ενδιαφέρον γιατί να μην πάρει και μια απάντηση;;

Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Εγώ πιστεύω ότι φταίει επειδή δεν μπορούμε να δούμε ή δεν γνωρίζουμε τον συνομιλητή άρα και το ύφος της πρότασης-ερώτησης και γι αυτό συνήθως είμαστε με τους ανώνυμους-ψευδώνυμους διστακτικοί, καχύποπτοι ή κακοπροαίρετοι. Τέλος πάντων ακόμα κι έτσι, κάτι διαβάσαμε κάτι μάθαμε......

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής: Σχόλια ανώνυμα, σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται. Η "Ιτέα Καρδίτσας" δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση τα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την "Ιτέα Καρδίτσας". Επίσης ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρεί οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε και τους όρους χρήσης.

Ο διαχειριστής