Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Τσικνοπέμπτη. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Τσικνοπέμπτη. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2018

Τσικνοπέφτη στο χωριό μας

Η Τσικνοπέμπτη ή Τσικνοπέφτη σηματοδοτεί, την έναρξη των Αποκριών. Πολλοί θα βρεθούν στις αγορές και τα κρεοπωλεία, σήμερα, για τα απαραίτητα. Από την επομένη ξεκινάει (σύμφωνα πάντα με τη χριστιανική παράδοση) μία μακρά περίοδος νηστείας, μέχρι την Κυριακή του Πάσχα, όταν τα κρέατα θα πάρουν ξανά τη θέση τους στις σούβλες και στο στομάχι των πιστών.
Και επειδή, καλώς ή κακώς, κρέας και Έλληνας έχουν μία σχέση λατρείας, η μέρα πριν την αποχή, αποκτά άλλο νόημα.
Την τελευταία μέρα πριν την έναρξη της Σαρακοστής και άρα της νηστείας, το κρέας έχει σαφώς την τιμητική του, ενώ είναι η μοναδική μέρα του χρόνου που η "τσίκνα" είναι το ζητούμενο.
Η παράδοση της Τσικνοπέμπτης θέλει σούβλες και σχάρες να παίρνουν φωτιά από νωρίς, ενώ η μυρωδιά και το "νέφος" της τσίκνας που πλανάται στον αέρα να μας σέρνει από τη μύτη!
Τα κάρβουνα ετοιμάζονται από νωρίς, ενώ τα κρέατα περνάνε κούρα περιποίησης, για να είναι έτοιμα την ώρα του ψησίματος. Ζουμερά σουβλάκια, λουκάνικα, παϊδάκια, και άλλα λαχταριστά εδέσματα μας "κλείνουν" πονηρά το μάτι και μας προκαλούν να βάλουμε χέρι χωρίς φόβο και ενοχές, αφήνοντας τους κανόνες του savoir vivre κατά μέρος.

Φέτος στην Ιτέα η Τσικνοπέμπτη δεν τιμήθηκε ανάλογα όπως τις προηγούμενες χρονιές, και αντί για σύννεφα καπνού από τις ψησταριές, μια ησυχία βαρετή και λίγα χαμόγελα κάπου κάπου έτσι για το καλημέρα. Η μόνη σχεδόν εξαίρεση (σχεδόν μοναδική) ήταν από τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων Ιτέας στο Δημοτικό σχολείο του χωριού μας.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων αναβίωσε το έθιμο όπως κάθε χρόνο κόντρα στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε και έψησε σουβλάκια και λουκάνικα για τούς μικρούς μαθητές που είχαν την τιμητική τους τρώγοντας και παίζοντας στο προαύλιο.
Συγχαρητήρια!!!
Η σημερινή ημέρα ανήκει δικαιωματικά σε εσάς.
Και του χρόνου...








Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

Η Ιτέα τσίκνισε και φέτος...

Τσικνοπέμπτη με τα όλα της σήμερα στην Ιτέα και με τον καιρό με το μέρος τους οι κάτοικοι βγήκαν στους δρόμους και τσίκνισαν.
Οι ψησταριές στήθηκαν από νωρίς και οι μυρωδιές από τα ψητά σουβλάκια και τις πανσέτες, ξεχύθηκαν σε όλο το χωριό. Νέοι και γέροι "έπιασαν" τις ψησταριές και όλοι έγιναν μια παρέα.
Η διασκέδαση είναι το αντίδοτο στην κρίση τελικά που απ’ ότι φάνηκε δεν πτόησε κανέναν.

Τα κάρβουνα μπροστά στο κατάστημα Κρεοπωλείο της Κικής Αναστασοπούλου, άναψαν μετά τις 11 και μόλις ήταν έτοιμα έπεσαν πάνω στις σχάρες τα κρεατικά που προορίζονταν δωρεάν για όποιον είχε όρεξη και φαγητό, διάθεση για να μπει στο πνεύμα της ημέρας και κέφι για να γιορτάσει ένα έθιμο στα πλαίσια της Αποκριάς.
Ρυθμιστής και ψήστης της "τσικνοκατάστασης" ο συνήθης ύποπτος Τάσος μαζί με την κυρά Δήμητρα να ετοιμάζουν τους μεζέδες και το κρασί.












Λίγο πιο πέρα ο Γιώργος Τζιφούλης με την παρέα του μπροστά στο καφενείο του να διασκεδάζουν και να πίνουν το κρασάκι τους. Η παρέα μεγάλη και εκλεκτή, και η διασκέδαση με το φαγοπότι στο ζενίθ.





Και ο ιδιοκτήτης του kafe Nouvelle  Νίκος Σδόγγος δεν πήγε πίσω.
Τσίκνισε κι αυτός μαζι με φίλους και πελάτες απολαμβάνοντας και το κρασάκι στόν υπέροχο κήπο.


Ο Νίκος Καραγιάννης με την Λίλια και αυτοί συνεπείς στο έθιμο της ημέρας...



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και του χρόνου!!!

Διαβάστε Περισσότερα »