Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

- Η Ελλάδα του χθές και του σήμερα

Οι παλαιότεροι, οι οποίοι γνώρισαν σε μικρή ηλικία είτε τον πόλεμο με όλα τα δεινά του, είτε τη μεταπολεμική γεμάτη στερήσεις ζωή, παρατηρούν τη σημερινή κατάσταση με θλίψη.
Αναλογίζονται ότι η Ελλάδα τη δεκαετία του 1950 πορευόταν πληγωμένη να θεραπεύσει τις πληγές της και οι περισσότεροι Έλληνες, μαθημένοι στις κακουχίες και τις στερήσεις, πάλευαν ημέρα και νύχτα για να τα φέρουν βόλτα.
Λόγω των συνεπειών του σκληρού Εμφυλίου Πολέμου αλλά και της φτώχειας αρκετοί άφησαν την επαρχία και κατέφυγαν στις μεγάλες πόλεις προσφέροντας φτηνά εργατικά χέρια και συμβάλλοντας έτσι στην ανοικοδόμηση της καθημαγμένης χώρας. Άλλοι πάλι πήραν τους δρόμους της ξενιτιάς, όπου εργαζόμενοι σκληρά έστειλαν σημαντικά εμβάσματα στην Πατρίδα.

Οι περισσότεροι έμειναν στα χωριά τους, όπου δουλεύοντας τη λίγη γη τους από τα άγρια χαράματα έως τη δύση του ηλίου, κατάφεραν να επιζήσουν οι ίδιοι, να δημιουργήσουν οικογένειες και να σπουδάσουν όσα από τα παιδιά τους “έπαιρναν τα γράμματα”.
Μεγάλη υπόθεση για τους αγρότες και τους εργάτες τότε να σπουδάσουν ένα ή περισσότερα από τα παιδιά τους ώστε να γίνουν “καλύτεροι άνθρωποι” και οι ίδιοι να καμαρώνουν και να λένε «έβγαλα το παιδί μου επιστήμονα».

Όσα παιδιά έμεναν στο χωριό ασχολούνταν με τα χωράφια ή την κτηνοτροφία.
Καφετέριες δεν υπήρχαν τότε και το να κάθεσαι με τις ώρες στο καφενείο εθεωρείτο ντροπή και προκαλούσε αρνητικά σχόλια.
Με τον φυσικό και άδολο πολιτισμό που είχαν κληρονομήσει από τους προγόνους τους οι “αγράμματοι” χωρικοί έδειχναν τον απαιτούμενο σεβασμό στους μεγαλύτερους και συμπαραστέκονταν σε όσους είχαν ανάγκη.
Παρά τη φτώχεια τους ήταν ιδιαίτερα φιλόξενοι και περιποιητικοί προς τους “ξένους” που τύχαινε να βρεθούν στο χωριό ή το σπίτι τους. Μαζί με τους μεγάλους και τα παιδιά εργάζονταν τις ελεύθερες ώρες τους στα χωράφια και η κάθε οικογένεια ήταν αυτάρκης σε αγροτικά προϊόντα, κάποια από τα οποία πωλούσε για να αποκτήσει όσα η ίδια δεν παρήγαγε.
Οι εξαγωγές, ιδίως αγροτικών προϊόντων, απέφεραν αρκετό ξένο συνάλλαγμα. Έτσι μέσα σε μια δεκαετία, γύρω στο 1960, η Ελλάδα, με πολύν κόπο και ιδρώτα, είχε καταστεί η δεύτερη, μετά την Ιαπωνία, σε ανάπτυξη χώρα στον κόσμο.

Ως τη δεκαετία του 1970 υπήρχαν λίγοι δρόμοι κι αυτοί χωματόδρομοι ή στην καλύτερη περίπτωση χαλικοστρωμένοι. Οι συγκοινωνίες πραγματοποιούνταν με τα πόδια, με τα ζώα και, όχι παντού, με λεωφορείο, ή και με τραίνο. Στο νοσοκομείο δεν ήταν εύκολο να πας, αλλά λειτουργούσαν τα αγροτικά ιατρεία, το καθένα από τα οποία εξυπηρετούσε αρκετά χωριά. Και μέσα σ’ αυτή την κατάσταση των στερήσεων και των δυσκολιών, οι άνθρωποι, και οι πιο “αγράμματοι”, ήταν πολιτισμένοι.
Η φτωχή Ελλάδα είχε πολιτισμό.

Αργότερα η κατάσταση βελτιώθηκε έγιναν δρόμοι, νοσοκομεία, σχολεία μιας και η εκπαίδευση έγινε υποχρεωτική μέχρι το γυμνάσιο. Το ηλεκτρικό, το τηλέφωνο και η τηλεόραση πήγαν σε κάθε απομακρυσμένο σπίτι. Δόθηκαν και οι αγροτικές συντάξεις και ο λαός της υπαίθρου ανάσανε.

Η χώρα διοικητικά ήταν διαιρεμένη σε δήμους (οι πόλεις) και σε κοινότητες (τα χωριά).
Οι κοινοτάρχες, με τις όποιες αδυναμίες τους, πάσχιζαν για να λύσουν τα προβλήματα της κοινότητας και των συγχωριανών τους.
Μετά ήρθε ο “Καποδίστριας” και ο “Καλλικράτης” και δεν άφησαν τίποτα όρθιο.

Ακολούθησαν οι επιδοτήσεις των αγροτικών προϊόντων με τις οποίες οι αγρότες γέμισαν ζεστό χρήμα και κοντά σ’ αυτούς και τα κάθε είδους μαγαζιά, από εμπορικά έως ξενυχτάδικα και σκυλάδικα.
Ήρθαν μετά και οι Αλβανοί πρόσφυγες ή μετανάστες, οι οποίοι δουλευταράδες και στερημένοι καθώς ήταν, ανέλαβαν όλες τις χειρωνακτικές εργασίες. Έτσι οι αγρότες, από εργατικοί και μαθημένοι στα δύσκολα που ήταν, έγιναν αφεντικά, όχι όλοι ασφαλώς, ξέμαθαν από τις βαριές αγροτικές δουλειές και εξ αιτίας των επιδοτήσεων πολλά χωράφια έμειναν ακαλλιέργητα.
Κάποιοι δεν παρήγαγαν ούτε ντομάτες.
Όλα πλέον αγορασμένα.
Χρήμα υπήρχε και τα αγροτικά προϊόντα που εισάγονταν, και εισάγονται ακόμα, είναι πολύ φθηνότερα. Άρα η παραγωγή δικών μας είναι ασύμφορη. Σ’ αυτή την κατάσταση οδήγησε την κατ’ εξοχήν αγροτική Ελλάδα η ανερμάτιστη πολιτική όσων κυβέρνησαν από το 1980 περίπου και μετά.

Την περίοδο αυτή μαζί με τις κοινοτικές ενισχύσεις και επιχορηγήσεις ήρθε και ο άμετρος και αλόγιστος δανεισμός, που μας έκανε να πιστέψουμε ότι ξαφνικά γίναμε όλοι Ωνάσηδες.
Το Δημόσιο γέμισε από καλοπληρωμένους υπαλλήλους αλλά η κρατική μηχανή γινόταν όλο και πιο νωχελική, ο ωχαδερφισμός έγινε κρατούσα αντίληψη, οι γεωπόνοι δεν ξαναβγήκαν στα χωριά για να καθοδηγήσουν τους αγρότες σε νέες καλλιέργειες αλλά ενέκριναν και υπέγραφαν απλώς τις στρεμματικές επιδοτήσεις οι δασικές υπηρεσίες διαλύθηκαν με αποτέλεσμα τα δάση να έχουν αφεθεί στην τύχη τους, όσα δεν κάηκαν ακόμα.
Η στρατιωτική ΜΟΜΑ, η οποία με χαμηλό κόστος είχε φτιάξει ένα σωρό δρόμους σε όλη την Ελλάδα, διαλύθηκε και στη θέση της ήρθαν οι εργολάβοι που ρήμαξαν τα πάντα.
Δρόμοι και γέφυρες πριν καλά καλά παραδοθούν στην κυκλοφορία διαλύονται και πέφτουν!

Στην Εκπαίδευση από το 1982 καταργήθηκε η αξιολόγηση και 30 χρόνια τώρα τι γίνεται μέσα στην τάξη μόνο οι μαθητές το ξέρουν, αλλά ό,τι και να πουν κανένας δεν τους ακούει.
 Στις διευθυντικές θέσεις συνήθως αναρριχώνται άτομα ανίκανα, τα οποία αντί να λύνουν δημιουργούν περισσότερα προβλήματα.
Και όσοι είναι ικανοί υπονομεύονται και εμποδίζονται στο έργο τους από τους συνδικαλιστές της συμφοράς, τους οποίους εξέθρεψε το πολιτικό μας σύστημα. Αλλά και πολλοί απαίδευτοι γονείς με τα παραχαϊδεμένα παιδιά τους συνέβαλαν στην εξάρθρωση της Εκπαίδευσης.
Οι Έλληνες στέλνουν πια τα παιδιά τους (όλα, ακόμα και εκείνα που δεν “παίρνουν τα γράμματα”) στο σχολείο όχι για να σπουδάσουν και να γίνουν «καλύτεροι άνθρωποι», αλλά για να πάρουν το χαρτί και να “στριχώσουν” στο Δημόσιο για τη σχετική αργομισθία.
Αλλά το Δημόσιο πλέον κατέρρευσε.

Ο Στρατός και η Αστυνομία διαλύθηκαν, η Δικαιοσύνη το ίδιο.
Τους πολιτικούς, που εμείς εκλέξαμε και εκλέγουμε κάθε φορά, δεν τους εμπιστευόμαστε.
Τους Ευρωπαίους από τους οποίους ζητάμε βοήθεια τους λοιδορούμε και τους προπηλακίζουμε.
Τους πνευματικούς ανθρώπους δεν τους υπολογίζουμε.
Βιβλίο δεν ανοίγουμε, αφού είναι αρκετή η “μόρφωση” που μας “παρέχει” καθισμένους στον καναπέ η τηλεόραση και ιδίως τα “πρωινάδικα”.
Η Δημοκρατία στην οποία εναποθέσαμε όλες μας τις ελπίδες δεν μας ικανοποιεί πλέον.
Και για όλα αυτά φταίνε οι άλλοι.
Εμείς δεν έχουμε καμιά ευθύνη!

Επομένως δεν υπάρχει καμιά ελπίδα για την Ελλάδα και τους Έλληνες;
Υπάρχει. Και ίσως βρεθεί μέσα στην κρίση, την οποία ακόμα δεν βιώσαμε.
Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 23 Μαρτίου 2013

- Οι συμβουλές της μάνας που δεν άκουσες ποτέ...

- Αντιδραστικό παιδί. Τέτοιος ήσουν πάντα.
Εκεί, να κάνεις το δικό σου. Μην τύχει και ακούσεις την συμβουλή της γυναίκας που σε έφερε σε αυτόν τον κόσμο, σε αγαπάει και σε φροντίζει μέχρι να βρεις μια “άχρηστη” να παντρευτείς.
Γιατί άχρηστη θα είναι σίγουρα για την καλή σου την μαμά.
Η μάνα είναι ηρωίδα.

Δουλεύει αδιάκοπα για το συμφέρον σου, εσύ δεν το καταλαβαίνεις, αλλά εκείνη συνεχίζει.
Οκ, πολλές φορές έχει άδικο, αλλά τις περισσότερες έχει γνώμωνα το δικό σου συμφέρον και μόνο. Της αρέσει να είναι drama queen. Κατά βάθος μπορεί να της αρέσει και το να παραβλέπεις τις συμβουλές της μόνο και μόνο για να δικαιωθεί.
Ιδού μερικές από τις κλασικές μαμαδίστικες συμβουλές που σε έβρισκαν πάντα με το “άσε μας ρε μάνα” στα χείλη:

Ρίξε κάτι πάνω σου, θα κρυώσεις...
Κάτι ξέρει. Είτε έχει ακούσει Τάσο Αρνιακό από βραδύς είτε την πονάει το κότσι κάθε φορά που αλλάζει ο καιρός, ξέρει ότι θα κάνει κρύο. Και ότι θα την αρπάξεις που βγαίνεις έξω με το t-shirt λες και έχουμε Αύγουστο. Και Αύγουστο να έχουμε, ένα ζιπουνάκι να το παίρνεις πάντα μαζί σου.
Την θυμήθηκες: Όταν μετά από 2 ημέρες σου έφτιαχνε κοτόσουπα και σου έβαζε κομπρέσες για να πέσει ο πυρετός.

Μην τρως κιμάδες απ' έξω...
- Δεν ξέρεις τι σκατά βάζουν αυτοί στους κιμάδες τους. Ενώ ο έτοιμος συσκευασμένος κιμάς που παίρνεις από το σούπερ μάρκετ είναι ωραιότατος.
Οκ, στον χασάπη σου βλέπεις το μοσχαράκι να γίνεται κιμάς. Βλέπεις τι τρως. Αλλά μερικά από τα πιο ωραία junk περιλαμβάνουν κιμά. Είτε είναι μπιφτέκια είτε είναι kebab.
Την θυμήθηκες: Όταν έφαγες εκείνο το βρώμικο burger και σε έπιασε η κοιλιά σου. Προφανώς και δεν έφταιγε το burger αλλά η μάνα σού το έχει κολλήσει το μικρόβιο.

Πάρε την θεία σου να της πεις χρόνια πολλά...
- Μα έχω να της μιλήσω τρία χρόνια. Μα δεν την πάω μία. Μα δεν με νοιάζει να της πω χρόνια πολλά.
Όχι. Είναι υποχρέωσή σου να πάρει τη θειά σου από το χωριό να της ευχηθείς. Γιατί αλλιώς δεν θα σας στείλει φέτα και λάδι από το χωριό.
Την θυμήθηκες: Όταν σε πήρε η θεία στα δικά σου γενέθλια. Και δεν ένιωθες άσχημα, μέχρι που σου παραπονέθηκε ότι δεν την έχεις πάρει ούτε ένα τηλέφωνο.

Άναψε ένα κεράκι...
Σώσε την ψυχή σου. Δεν θα σου πάρει πολύ. Μόνο 10 λεπτά χρόνου και 50 λεπτά του ευρώ για να εξασφαλίσεις την αιωνιότητα. Δεν πειράζει που δεν πιστεύεις. Αρκεί να ανάψεις το κεράκι που σου λέει η μάνα σου.
Την θυμήθηκες: Όταν σε παίρνει τηλέφωνο να σε ρωτήσει αν πήγες από την εκκλησία και της απαντάς “Ναι” με σκυμμένο το κεφάλι του ψεύτη.

Μην καμπουριάζεις...
- Δεν είσαι ωραίος ρε παιδάκι μου όταν περπατάς σαν τον Κουασιμόδο. Όχι δεν φταίει η μανούλα που δεν σε έστειλε κολυμβητήριο μικρό γιατί φοβόταν μην σε πειράξει το χλώριο στα μάτια. Εσύ φταις που δεν σκέφτεσαι ανά 10 sec να ισιώνεις την πλάτη σου.
Την θυμήθηκες: Όταν μπήκες στο ασανσέρ του εμπορικού κρατώντας ψώνια στα χέρια και είδες τον εαυτό σου κατάκοπο στον καθρέφτη. Μεγάλη λύπηση.

Μην κάθεσαι τόσο κοντά στην τηλεόραση...
- Θα στραβωθείς, θα τυφλωθείς, θα πάθεις όλα τα κακά του κόσμου. Βέβαια η εκδίκηση ήρθε γλυκιά όταν πράγματι απομακρύνθηκες από την 14” τηλεόραση του σαλονιού σου. Για να μπορείς να ευχαριστηθείς και τις 42” της νέας LCD που αγόρασες.
Την θυμήθηκες: Όταν ζάρωσες τα μάτια σαν κινέζος στην καρέκλα του οφθαλμιάτρου για να μπορέσεις να αναγνωρίσεις τα γράμματα στον πίνακα απέναντι.

Μην κάνεις ναρκωτικά παιδάκι μου...
- Στο μυαλό κάθε ανθρώπου που δεν είχε ποτέ σχέση με τα ναρκωτικά ή έστω συγγενείς και φίλους που να κάνουν χρήση υπάρχει μια θολούρα. Όλα τα ναρκωτικά είναι κακά και εθιστικά και θα σε σκοτώσουν. Και αυτό δεν θα αλλάξει ακόμα κι αν αποποινικοποιηθεί η χρήση ινδικής κάναβης. Αλλά ας μην το ανοίξουμε αυτό το θέμα τώρα.
Την θυμήθηκες: Όταν είχες ξεχάσει ένα τσιγάρο στο μπουφάν σου και εκείνη το πήρε να το βάλει για πλύσιμο. Gotcha!

Μην βάζεις το πορτοφόλι στην κωλότσεπη...
- Κρύψε τα λεφτά σου και άλλα τέτοια σχετικά. Που αν βγαίνατε μαζί βόλτα, στον κόρφο της θα τα έκρυβε για να μην τα χάσεις. Ή στην μαγική κρυψώνα μετά την τράπεζα.. Την χαρτοσακούλα. Αλλά βέβαια, δεν τα εκτιμάς τα λεφτά που βγάζει ο πατέρας σου, “μόνο να ξοδεύεις ξέρεις”.
Την θυμήθηκες: Όταν περπατούσες με ένα 50αρικο στην κωλότσεπη και σου έφυγε χωρίς να το καταλάβεις. Το έχω πάθει φίλε. Και πόνεσε πολύ.

Πρόσεχε...
Γενικά. Τα πάντα. Το τσουνάμι, τις σφήκες, τα μικρόβια, την βροχή, τις αρκούδες, την τρύπα του όζοντος, τις κακές παρέες, τον ήλιο, τους ναζί, τους gay, το κακό μάτι
Την θυμήθηκες: Την πρώτη φορά που είπες εσύ πρόσεχε στο παιδί σου, έκρυψες το πρόσωπο στα χέρια σου και άρχισες να κλαις που έγινες ίδιος η μάνα σου
Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013

- Και το όνομα αυτής....

Αφορμή για το σχολιό μου είναι μια συζήτηση που είχαμε στην παρέα μας σήμερα το απόγευμα στον "Λόφο".
Στην Ελλάδα, συνεχίζουμε να κρατάμε μερικά χαζά έθιμα ακόμα.
Ένα από αυτά είναι, το να δίνουμε στα παιδιά μας τα ονόματα των γονιών μας, και καλά αν είναι όμορφα κι ωραία, αν όμως είναι “απαίσια”  για τον αιώνα μας, και ακόμη περισσότερο για τον επόμενο, που έρχεται.

- Ρε καλοί μου, ρε χρυσοί μου, δεν είναι όνομα αυτό που πάτε να δώσετε του παιδιού σας.
Εκεί αυτοί.....
- Όχι, έτσ'ι θα του βαφτίστι, έτσ'ι είνι του σουστό.!!!
- Ρε δεν είναι όνομα αυτό, αρρώστια είναι.
- Όχι, έτσ'ι θα του βαφτίσουμι πάει κι τελείουσι
- Ρε θα φωνάζουν το παιδάκι αργότερα οι άλλοι και θα νομίζει ότι το δουλεύουν, θα ‘χει μια ζωή ψυχικό τραύμα.
 - Όχι, έτσ'ι θα του βγάλουμι
- Μη ρε....
- Τι λες ρε, το όνομα του πατέρα μου και της μάνας μου ρε;
- Και τι φταίει ρε το μωρό αν ο μαλάκας που βάφτισε τη μάνα η τον πατέρα σου είχε άχτι τον παππού σας ρε κόπανοι και δέν τον χώνεβε; Το συνεχίζετε βεντέτα εσείς;

Και το όνομα αυτής…. Χαραλαμπία.!!!
Αντε τώρα να σε φωνάζουν έτσι μια ολόκληρη ζωή.....Δηλαδή.. έλεος!!!!

Διαβάστε Περισσότερα »

- Μόνοι τους μπορούν να υπολογίσουν την εισφορά 2013 στον ΕΛΓΑ οι αγρότες, μέσω διαδικτύου

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για αμεσότερη και πληρέστερη ενημέρωση ο ΕΛΓΑ δίνει τη δυνατότητα στους αγρότες να υπολογίζουν ηλεκτρονικά την ειδική ασφαλιστική εισφορά που πρέπει να καταβάλλουν στον ΕΛΓΑ για το έτος 2013.

Την ηλεκτρονική αυτή υπηρεσία παρέχει ο ΕΛΓΑ μέσω της ιστοσελίδας του www.elga.gr με την επιλογή Υπολογισμός Εισφοράς Online.

Εκεί οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν το Νομό, την Καλλιέργεια του αγροτεμαχίου και να εισάγουν τα στρέμματα για το φυτικό κεφάλαιο και το είδος και τον αριθμό των ζώων για το ζωικό κεφάλαιο.

Αν έχουν περισσότερα από τρία αγροτεμάχια/ εκτροφές με τα + και – της τελευταίας στήλης μπορούν να τα προσθέσουν ή να τα αφαιρέσουν και τέλος να πατήσουν «Υπολογισμός» προκειμένου να έχουν έναν ενδεικτικό υπολογισμό της εισφοράς τους.
Διαβάστε Περισσότερα »

- Εκδρομή στα Γιάννενα με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ιτέας

ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΤΕΑΣ
ΜΟΝΟΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ

Την Κυριακή 31 Μαρτίου ο σύλλογος του χωριού μας διοργανώνει την τρίτη κατά σειρά μονοήμερη εκδρομή αυτή τη φορά με προορισμό τα Γιάννενα και τη Λίμνη Παμβώτιδα.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΡΟΜΗΣ
-Αναχώρηση στις 07:00 απο το παλιό Δημοτικό σχολείο
-Στάση για καφέ έξω απο την Καλαμπάκα
-10:30πμ Μουσείο Βρέλλη(κέρινα ομοιώματα)
-12:00μ Σπήλαιο Περάματος
-Φαγητό και ελεύθερη ώρα στη παραλία της λίμνης
-17:00μμ Αναχώρηση απο τα Ιωάννινα και στάση στο Μέτσοβο για καφέ
-Επιστροφή στην Ιτέα περίπου στις 22:30

Τιμή εισιτηρίου 13 ευρώ το άτομο





Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

- Απόψε η μουσική παράσταση «Εγώ μιλάω για δύναμη» στο "Ρεμπέτικο" με το μουσικό σχήμα "ΧΡΟΕΣ"

Το μουσικό σχήμα ”Χρόες” συγκροτήθηκε στην Καρδίτσα το καλοκαίρι του 2004 από τοτε και έκτοτε διατηρεί μια αισθητή παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης.
Επιδίωξη του είναι η ανάδειξη της τέχνης του λόγου και της μουσικής (τραγούδι).
Γι αυτό και το ρεπερτόριο αποτελείται κυρίως από τραγούδια σπουδαίων Ελλήνων και όχι μόνο δημιουργών, (σύγχρονων αλλά και παλαιότερων) ώστε να έρθει το κοινό σε επαφή με σημαντικά δείγματα - παρακαταθήκες τόσο της μουσικής, όσο και της στιχουργικής - ποιητικής γραφής.
Μέλημα της ομάδας είναι η προσπάθεια για ένα άρτιο αισθητικό, τεχνικό και καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.
Η μουσική παράσταση «Εγώ μιλάω για δύναμη» είναι η τελευταία δουλειά της ομάδας μέσα στην οποία μελωδίες και λόγια από διαφορετικές χρονικές γεωγραφικές και υφολογικές αφετηρίες διασταυρώνονται και συμπορεύονται για να μεταδώσουν συναισθήματα, συγκίνηση αλλά και «δύναμη» τόσο στους συντελεστές όσο και στους θεατές της παράστασης.

Σήμερα το βράδυ είναι η δεύτερη εμφάνιση του σχήματος ”ΧΡΟΕΣ” στη σκηνή του ”Ρεμπέτικου” στην Καρδίτσα.
Τώρα όμως έχει ενσωματώσει στην παράστασή της, λόγω της παγκόσμιας μέρας ποίησης που είναι καθιερωμένη η 21η Μαρτίου, μία θεματική ενότητα σαράντα περίπου λεπτών, που θα περιλαμβάνει μελοποιημένη ποίηση καθώς και απαγγελίες ποιημάτων.

Ωρα έναρξης 22:00

Η μουσική ομάδα στη σημερινή της μορφή αποτελείται από τους:
Γιάννη Μπάτρα: Πιάνο, ενορχήστρωση
Αναστασία Μαρκαντώνη: Φωνή
Χριστίνα Γρηγορίου: Βιολί
Χρήστο Διαμαντή: Κλασική κιθάρα

Απαγγελίες ποιημάτων: Αφροδίτη Τσιώλη

Καλλιτεχνική επιμέλεια
Γιάννης Μπάτρας


Διαβάστε Περισσότερα »

- Ανακοινώθηκε το τελικό σχέδιο "Αθηνά" για ΑΕΙ και ΤΕΙ

Συνολικά 405 θα είναι τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ που θα περιλαμβάνει ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

Τα τμήματα που καταργούνται είναι τελικώς 129, εκ των οποίων 26 θα έχουν μεταβατική λειτουργία έως το 2018, δηλαδή μέχρι να αποφοιτήσουν οι φοιτητές που εισήχθησαν από τις περυσινές πανελλαδικές εξετάσεις. Μετά, θα κλείσουν. Το μεγαλύτερο «ψαλίδι» μπαίνει στα ΤΕΙ, καθώς από τα ιδρυθέντα 245 τμήματα θα παραμείνουν τα 147. Στα πανεπιστήμια από τα 289 τμήματα θα παραμείνουν τα 258.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, άμεσα θα προωθηθούν προς έκδοση τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα, ενώ μέσα στον Απρίλιο αναμένεται να ανακοινωθεί ο αριθμός των εισακτέων για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά (2013-2014). Όπως εκτιμάται, από τις συγχωνεύσεις των τμημάτων θα προκύψει μείωση κατά 4% των εισακτέων, εκτινάσσοντας τις βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ειδικά σε ό, τι αφορά στη γενική σειρά όπου κατευθύνεται ο μεγαλύτερος όγκος των υποψηφίων ημερησίων Ενιαίων Λυκείων, εκτιμάται ότι θα διατεθούν 46.675 θέσεις. Πέρυσι, είχαν εισαχθεί στη γενική σειρά 51.485 υποψήφιοι με αποτέλεσμα να χάνονται 1.810 θέσεις.
 Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το σχέδιο ΑΘΗΝΑ
Διαβάστε Περισσότερα »

- Ημερίδα για την οστεοαρθρίτιδα απο τον Σύλλογο Γυναικών Ιτέας

Ημερίδα για την οστεοαρθρίτιδα διοργάνωσε χθές Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013 στις 5μμ ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας στο Δημοτικό κατάστημα.
Ο γιατρός Μιλτιάδης Γεωργούσης χειρούργος ορθοπαιδικός μίλησε στην κατάμεστη αίθουσα για την οστεοπόρωση και οστεοαρθρίτιδα και για την πρόληψή τους.
Οι γυναίκες τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση και η πρόεδρος κα Τζένη Μακρή τις ευχαρίστησε όλες για την συμμετοχή καθώς επίσης και τον γιατρό για την ομιλία του.






















Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

- Η Ιτέα γιόρτασε τα "κούλουμα"

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος οι κάτοικοι της Ιτέας γιόρτασαν τα «Κούλουμα» που οργανώθηκαν  υπό την αιγίδα του ΔΟΠΑΠΑΠαλαμά και της Τοπικής Αρχής, στο περιβάλλοντα χώρο του Αγροτικού Λαογραφικού μουσείου. 
Οι καιρικές συνθήκες δύσκολες, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά δεν επέτρεψαν το πέταγμα χαρταετού αλλά δεν πτόησαν τους κατοίκους να γιορτάσουν, να διασκεδάσουν και να απολαύσουν τα σαρακοστιανά.
Η παραδοσιακή φασολάδα έκλεψε την παράσταση και τα πολύ θετικά σχόλια των παρευρισκομένων αφού οι υπεύθυνοι έβαλαν το καλύτερο εαυτό τους και  ομολογουμένως την έκαναν πολύ νόστιμη. Άφθονο το κρασί και ο ειδικά κατασκευασμένος χώρος ο οποίος γέμισε ασφυκτικά σε συνδυασμό με τα χορευτικά του Εκπολιτιστικού Μορφωτικού συλλόγου Ιτέας  όπου παρουσίασαν αποκριάτικους χορούς έκαναν την ατμόσφαιρα γιορτινή. 
Στην εκδήλωση παρευρέθηκε σύσσωμη η Δημοτική Αρχή Παλαμά.







































Διαβάστε Περισσότερα »