Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

Παρουσίαση το μυθιστορήματος της Μαίρης Κόντζογλου «Τα Παλιά Ασήμια» απο τον Μικρασιατικό Σύλλογο Βουναίνων "Η καθ' ημάς Ανατολή"

Ο Μικρασιατικός Σύλλογος Βουναίνων "Η καθ' ημάς Ανατολή" σε συνεργασία με το βιβλιοπωλείο Άνεμος και τον εκδοτικό οίκο Μεταίχμιο διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία το Σάββατο 17 Μαΐου 2015, την παρουσίαση το μυθιστορηματος της Μαίρης Κόντζογλου «Τα Παλιά Ασήμια» στην αίθουσα εκδηλώσεων του οργανισμού Linto μέσα σε κλίμα συγκίνησης και νοσταλγίας καθώς αναφέρονταν στις αλησμόνητες πατρίδες.

Για τα «Παλιά Ασήμια» προλόγισε ο γιατρός κ. Ηλίας Παλαιοχωρλίδης αντιπρόεδρος του Μικρασιατικού Συλλόγου Βουναίνων «Η καθ΄ημάς Ανατολή», ενώ χαιρετισμό απηύθυνε ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Ηλίας Αθαναηλίδης αλλά και ο βουλευτής της Ν Δ. κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος που παρευρέθηκε στην εκδήλωση.

Στην εκδήλωση έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην περιοχή της Καππαδοκίας στην ιστορία, αλλά και στους θρύλους και τις παραδόσεις της που ακόμα ζουν στις καρδιές των προσφύγων..

Η Μαίρη Κόντζογλου γεννήθηκε, µεγάλωσε και ζει στη Θεσσαλονίκη.
Έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήµες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και έχει εργαστεί σε μεγάλες ελληνικές εταιρίες, µε αντικείμενο πάντα την Επικοινωνία.Έχει εκδώσει τα μυθιστορήματα «Το Μέλι το Θαλασσινό» (2008), «Περπάτα µε τον άγγελό σου» (2009), «Χίλιες ζωές απόψε» (2013), καθώς και την τριλογία «Οι μεσημβρινοί της ζωής» (2011) που αποτελείται από τα βιβλία «Στους ήλιους του έρωτα», «Στα φεγγάρια της αλήθειας», «Στη γη της αγάπης».

Με την ευκαιρία της εκδήλωσης το προεδρείο του ΔΣ ανακοίνωσε το πρόγραμμα στης 18ης Σύναξης Καππαδοκών - Γαβούστιμα 2015 στους κατοίκους της Λάρισας και κηρύχθηκε η επίσημη έναρξη των προετοιμασιών για την μεγάλη αυτή εκδήλωση που θα γίνει στα Βούναινα από 20 έως 23 Αυγούστου 2015.







Διαβάστε Περισσότερα »

«Στην πατρίδα μας έλεγαν γκιαούρηδες και όταν ήρθαμε στην Ελλάδα μας φώναζαν Τουρκόσπορους»

Μικρασιατικός Σύλλογος Βουναίνων «Η καθ’ ημάς Ανατολή»

Βούναινα, 22 Μαίου 2015
ΠΡΟΣ: Όλους τους μαθητές της "Δευτεροβάθμιας εκπαιδευσης της χώρας"

Κύριοι,
Λαμβάνουμε την τιμή να σας συστηθούμε:
Ο Μικρασιατικός Σύλλογος Βουναίνων «Η καθ’ ημάς Ανατολή», ιδρύθηκε από κατοίκους του χωριού το 1982. Οι κάτοικοι του χωριού κατά πλειοψηφία, είναι απόγονοι πρόσφυγων – ανταλλαξίμων από τη Σουλούτσοβα της Καππαδοκίας με τη συνθήκη της Λωζάνης στα 1923-24.
Ο Σύλλογος από το 1982 μέχρι σήμερα έχει περάσει από διάφορα στάδια, άλλα πολύ δημιουργικά κι άλλα ιδιαίτερα στάσιμα.
Το 2011, έγινε προσπάθεια ανανέωσης και επαναλειτουργίας του, από ανθρώπους που αγαπάνε τον τόπο τους με σκοπό να διατηρήσουν και να μεταφέρουν με κάθε δράση τους τα ήθη και τα έθιμα των προγόνων τους στους νεότερους.
Ο Σύλλογος αποτελεί τακτικό μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Καππαδοκικών Σωματείων και της Ομοσπονδίας Προσφυγικών Σωματείων Ελλάδας.
Κάθε χρόνο η Πανελλήνια Ένωση Καππαδοκικών διοργανώνει μία Πανελλήνια Σύναξη Καππαδοκών σε κάποιο σημείο της Ελλάδας με συμμετοχή και Καππαδοκών από ολόκληρη την υφήλιο.

Το 2015, αποτελεί χρονιά ορόσημο για το Σύλλογό μας καθώς του ανατέθει ομόφωνα η διοργάνωση της Σύναξης αυτής ή αλλιώς «Γαβούστιμα» όπως αποκαλείται στην Καππαδοκοκή διάλεκτο. Το γαβούστιμα θα διοργανΩθεί από 20 έως 23 Αυγούστου στα Βούναινα της Λάρισας.
Την πρώτη μέρα του Γαβουστήματος, Πέμπτη 20 Αυγούστου 2015, θα γίνει η εναρκτήριος τελετή στο Κηποθέατρο της Λάρισας, μετά από ευγενική χορηγία της Αντιδημαρχίας Λάρισας.
Η εκδήλωση αυτή θα είναι μια τελετής βράβευσης αλλά και αφιέρωσης στο μεγάλο ποιητή της πατρίδας μας, κύριο Τίτο Πατρίκιο, ο οποίος θα είναι υποψήφιος για Νόμπελ Λογοτεχνίας μετά την πρόταση του γαλλικού Pen - του παραρτήματος της διεθνούς ένωσης συγγραφέων με παρουσία σε περισσότερες από 100 χώρες. Ο ίδιος θα μας τιμήσει με την παρουσία του, ενώ θα διαβαστούν εκτενή αποσπάσματα από το πλούσιο λογοτεχνικό του έργο από αξιόλογους Ελληνες ηθοποιούς.

Παράλληλα θα συμμετέχει και η χορωδία του Συλλόγου μας με Καππαδοκική μουσική.
Απόφασή μας είναι να διοργανώσουμε ένα διαγωνισμό έκθεσης – δοκιμίου με θέμα που θα σχετίζεται με το θέμα των ανταλλάξιμων Ελλήνων της συνθήκης της Λωζάνης, υπό την αιγίδα της ένωσης φιλολόγων Λάρισας και τη βοήθεια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας. Η αξιολόγηση των δοκιμίων θα γίνει από την Ένωση Φιλολόγων Λάρισας μετά από ευγενική προσφορά της, ενώ επιθυμία μας είναι να συμμετάσχουν όλοι οι μαθητές των Γυμνασίων και Λυκείων του νομού Λάρισας.
Το θέμα του δοκιμίου μετά από πρόταση της Ένωσης Φιλολόγων Λάρισας είναι:
«Στην πατρίδα μας έλεγαν γκιαούρηδες και όταν ήρθαμε στην Ελλάδα μας φώναζαν Τουρκόσπορους»: με αυτά τα λόγια ένας ανταλλάξιμος του 1923-24 αποτύπωσε τον παραλογισμό του ξεριζωμού των Ελλήνων της Καππαδοκίας.
Είναι πιθανόν μεταξύ των προγόνων σας να υπάρχουν ή να μην υπάρχουν Μικρασιάτες Έλληνες που έζησαν στην δεκαετία 1920-1930. Να φανταστείτε ότι σας μιλά κάποιος από αυτούς και να περιγράψετε τον τρόπο με τον οποίο έζησαν τον ξεριζωμό από την πατρίδα και την εγκατάσταση στο νέο τόπο, δίνοντας έμφαση στα συναισθήματα που βίωναν.

Οριοθετούμε την έναρξη του διαγωνισμού από τη λήψη της παρούσης και πέρας την 10η Ιουλίου 2015.
Τα δοκίμια μπορούν να αποσταλούν είτε ηλεκτρονικά στη διεύθυνση palaiohorlidis@yahoo.co.uk είτε στη διευθυνση Παπαναστασίου 66 Λάρισα, υπ’ οψιν κυρίου Παλαιοχωρλίδη.
Ο διαγωνισμός αυτός θα μπορούσε να εκληφθεί από τους μαθητές σας και σαν προγύμναση για τις τελικές εξετάσεις του καλοκαιριού.
Η αξιολόγηση των δοκιμίων όπως προείπαμε θα γίνει από την ένωση Φιλολόγων Λάρισας, γεγονός που διασφαλίζει την ακεραιότητα της βαθμολόγησης.
Οι τρεις καλύτερες εκθέσεις – δοκίμια θα βραβευτούν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στο κηποθέατρο τη μέρα που είναι αφιερωμένη στον Τίτο Πατρίκιο (20 Αυγούστου 2015).
Τα δώρα αθλοθετεί γνωστό πολυκατάστημα Ηλεκτρονικών ειδών της πόλης μας.
Όλες μας οι εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια του «Γαβουστίματος» θα καλυφθούν πλήρως από τον τοπικό και Πανελλήνιο έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο και πιστεύουμε πως πιθανή συμμετοχή Σας μόνο κύρος θα μπορούσε να προσδώσει σ’αυτές.

Θεωρούμε και ελπίζουμε πως θα μας βοηθήσετε και περιμένουμε σύντομα την απάντησή Σας.
Ελπίζουμε να μπορέσετε να πείσετε τους μαθητές σας για συμμετοχή τους στο διαγωνισμό.

Με τιμή για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος Ο Αντιπρόεδρος & Γενικός Γραμματέας
ΑΘΑΝΑΗΛΙΔΗΣ ΗΛΙΑΣ
Δρ. ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΛΙΔΗΣ ΗΛΙΑΣ, MD, PhD
Χειρουργός Ορθοπαιδικός
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Τηλ επικοινωνίας 6948259897, palaiohorlidis@yahoo.co.uk
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 19 Μαΐου 2015

Επίσκεψη "Ταξίδι στο Χρόνο" των Μαθητών στο Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας

Στα πλαίσια του εορτασμού για την ημέρα των Μουσείων τα Δημοτικά Σχολεία Ιτέας και Φύλλου επισκέφτηκαν σήμερα Τρίτη 19 Μαΐου 2015 το Λαογραφικό Μουσείο της Ιτέας.

Ταξίδι στο χρόνο με όχημα τη μνήμη και τη φαντασία είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν μικροί και μεγάλοι στο Αγροτικό Μουσείο Ιτέας Καρδίτσας με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων.

Παιδιά και ηλικιωμένοι/νες συναντήθηκαν στο Αγροτικό Μουσείο και αλληλεπέδρασαν μεταξύ τους σε μια δράση που συνδιοργάνωσε το Δημοτικό Σχολείο Ιτέας και οι τοπικοί φορείς (Πολιτιστικός Σύλλογος Ιτέας, ΚΑΠΗ, Σύλλογος Γονέων Δημ. Σχ. Ιτέας) με τον συντονισμό της Σχολικής Συμβούλου 4ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπ/σης Καρδίτσας Παναγιώτα Ντιβέρη.

Ηλικιωμένοι απ`το ΚΑΠΗ Ιτέας, καθώς και παππούδες και γιαγιάδες παιδιών του Δημ. Σχ. Ιτέας, μοιράστηκαν με τα παιδιά των Δημ. Σχ. Ιτέας και Φύλλου, τους εκπ/κούς και όλους όσοι παρευρίσκονταν στο Αγροτικό Μουσείο μνήμες και βιώματα…κομμάτια της ζωής τους! Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες και παιχνίδια μνήμης και φαντασίας με βασικό σκοπό, αφενός να γνωρίσουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά και πτυχές της τοπικής ιστορίας, αφετέρου να αναζητήσουμε ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ του παρελθόντος που μπορούν να φανούν χρήσιμες στο παρόν και το μέλλον.

Τα παιδιά άκουσαν επίσης και τα όσα σημαντικά είχε να τους πει η υπεύθυνη για την διοργάνωση της εκδήλωσης κα Παναγιώτα Ντιβέρη. Ακολούθησαν ερωτήσεις και απορίες των μαθητών/τριών κυρίως σε ό,τι αφορά στη χρήση των εργαλείων και των μηχανών που υπάρχουν στο μουσείο.

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ και ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους και τις ηλικιωμένες που μοιράστηκαν μαζί μας κομμάτια της ζωή τους, μίλησαν για τη χρήση των διαφόρων αντικειμένων, περιέγραψαν εικόνες απ` το παρελθόν και βοήθησαν να γίνουν οι συγκρίσεις και οι παραλληλισμοί, να αναδειχθούν οι αλλαγές στην πορεία του χρόνου σε διάφορους τομείς, καθώς και οι συνέπειες αυτών των αλλαγών.





















Διαβάστε Περισσότερα »

Ξεχωριστό Μουσικής "χρώμα" σε μια υπέροχη Ανοιξιάτικη Βραδιά στο Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας

Στον υπέροχο αύλειο χώρο του Λαογραφικού Μουσείου Ιτέας πραγματοποιήθηκε χθες Δευτέρα 18 Μαϊου το βράδυ η εκδήλωση - μουσική βραδιά στα πλαίσια του εορτασμού της Διεθνής Ημέρας Μουσείων με το μουσικό σχήμα "ΧΡΟΕΣ".

Διοργανωτής της εκδήλωσης ο Δήμος Παλαμά.
Η βραδιά ξεκίνησε με το χαιρετισμό του προέδρου της Τ.Κ. Ιτέας Βαγγέλη Λύτρα και εν συνεχεία του Δημάρχου Παλαμά Γιώργου Σακελλαρίου.



Πλήθος κόσμου απόλαυσε τους "ΧΡΟΕΣ" για δυο περίπου ώρες.
Στην κατάμεστη αυλή του Λαογραφικού Μουσείου το ενδιαφέρον του κοινού μεγάλο, σε ακούσματα που έδωσαν ένα ξεχωριστό "χρώμα" στην υπέροχη Ανοιξιάτικη βραδιά.
Η ατμόσφαιρα ήταν ιδιαίτερα νοσταλγική αφού η μουσική τους βασίζεται σε πιάνο, βιολί, κιθάρα, και σε συνδυασμό με υπέροχους έντεχνους στίχους μας ταξίδεψαν σε μια άλλη εποχή.
Ενα μουσικό ταξίδι απο "Ελληνικό έντεχνο, κάτω Ιταλία, ξένο κινηματογράφο και Γαλλικό ρετρό".

Το άκουσμα της μουσικής αισθαντικό με μαέστρο τον Γιάννη Μπάτρα, καθώς και η εξαιρετική ερμηνεία της Αναστασίας Μαρκαντώνη, έκαναν ακόμη και όσους βρίσκονταν κοντά στο Λαογραφικό Μουσείο και δεν γνώριζαν για τη συναυλία, να πλησιάσουν, να σταθούν και να λάβουν έστω και για λίγο μέρος σε αυτό το υπέροχο μουσικό "ταξίδι".

Στη συναυλία συμμετείχαν οι μουσικοί:
Χριστίνα Γρηγορίου: βιολί, Χρήστος Διαμαντής: κιθάρα & μαντολίνο, Αναστασία Μαρκαντώνη: τραγούδι, Γιάννης Μπάτρας: πιάνο & ενορχήστρωση.



Την Εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους:
Ο πρώην Περιφερειακός Σύμβουλος και ιδρυτής του Μουσείου επι Δημαρχείας Δήμου Φύλλου Αντώνης Αναστασόπουλος, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Παλαμά Τάσος Γκαζούνης, ο Δήμαρχος Παλαμά Γιώργος Σακελλαρίου, οι Αντιδήμαρχοι Παλαμά Κώστας Τζέλλας και Αντώνης Λωρίδας, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Μάκης Κοντοβάϊος, Αρης Τσίρας (πρόεδρος ΔΟΠΑΠΑ) και Φωτεινή Καραϊσκου (πρόεδρος ΔΗΚΕΠΑ), ο Δημοτικός Σύμβουλος της αντιπολίτευσης Θοδωρής Σδόγγος, ο πρόεδρος Πολιτιστικών Συλλόγων Καρδίτσας Μανώλης Στεργιόπουλος, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιτέας, ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας και Παλαμά, ο Διευθυντής του ΕΣΥ Παλαμά Ιωσήφ Χρούμπ.

>

















Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

Η "Ιτέα Καρδίτσας" εύχεται στούς υποψηφίους των Πανελληνίων Εξετάσεων ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!

Με αφορμή την έναρξη των Πανελληνίων Εξετάσεων, η "Ιτέα Καρδίτσας" εύχεται στους υποψηφίους και τις υποψήφιες καλή δύναμη και ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ.

Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις αποτελούν μια δοκιμασία στη ζωή σας που θα πρέπει να την αντιμετωπίσετε με αισιοδοξία, έχοντας εμπιστοσύνη στις δυνάμεις σας και έχοντας στο πλευρό σας τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς σας.

Εύχομαι ολόψυχα το αποτέλεσμα να ανταμείψει στο τέλος τους κόπους σας και να αποτελέσει την αρχή για τη διεκδίκηση και την υλοποίηση των στόχων σας.
Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Ταξίδι στο χρόνο με όχημα τη μνήμη και τη φαντασία στο Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας...

ΣΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΙΤΕΑΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Ταξίδι στο χρόνο με όχημα τη μνήμη και τη φαντασία θα έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν μικροί και μεγάλοι στο Αγροτικό Μουσείο Ιτέας Καρδίτσας την Τρίτη, 19 Μαΐου 2015, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων (18 Μαΐου).

Παιδιά και ηλικιωμένοι/νες θα συναντηθούν στο Αγροτικό Μουσείο και θα αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους σε μια δράση που συνδιοργανώνεται από το Δημοτικό Σχολείο Ιτέας και τοπικούς φορείς (Πολιτιστικός Σύλλογος Ιτέας, ΚΑΠΗ, Σύλλογος Γονέων Δημ. Σχ. Ιτέας) με τον συντονισμό της Σχολικής Συμβούλου 4ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπ/σης Καρδίτσας Παναγιώτα Ντιβέρη. 


Μικροί και μεγάλοι θα πάρουν μέρος σε διάφορες δραστηριότητες και παιχνίδια μνήμης και φαντασίας. Ηλικιωμένοι θα αφηγηθούν ιστορίες που έχουν ζήσει και συνδέονται με τα διάφορα αντικείμενα και εκθέματα του Μουσείου.
Θα φωτιστούν εικόνες απ` το παρελθόν, θα ζωντανέψουν μνήμες, θα γίνουν αναπαραστάσεις, συγκρίσεις και παραλληλισμοί…θα αναζητηθούν αρχές και αξίες του παρελθόντος που μπορούν να μας φανούν χρήσιμες στη σύγχρονη εποχή, στο παρόν και το μέλλον.

Στη δράση θα πάρουν μέρος οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δημοτικών Σχολείων Ιτέας & Φύλλου, ηλικιωμένοι/ες απ`το ΚΑΠΗ Ιτέας, καθώς και παππούδες και γιαγιάδες των παιδιών που θα θελήσουν να μοιραστούν τις εμπειρίες και τα βιώματά τους και να βρεθούν συνοδοιπόροι μαζί με τα παιδιά σ` αυτό το ταξίδι μέσα στο χρόνο.
Διαβάστε Περισσότερα »

Υπάρχει φιλότιμο...

Έβλεπα, για πολλοστή φορά, την εξαιρετική διαχρονική (ακόμη φρέσκια) Ελληνική κωμωδία των Σακελλάριου - Γιαννακόπουλου, «Υπάρχει και φιλότιμο», όπου εκτός του εξαιρετικού χιούμορ της, αποτυπώνει και τα πολιτικά ήθη μιάς εποχής, η οποία δεν είναι και τόσο μακρινή.
Είναι σημερινή θα έλεγα.

Εκεί ο υπουργός Μαυρογιαλούρος (Λάμπρος Κωνσταντάρας) στο γραφείο του, αντί να εργάζεται, για το…καλό του τόπου, έλυνε σταυρόλεξα!

Το σκηνικό και η πραγματικότητα παραμένουν σχεδόν ίδια και στις μέρες μας.
Τότε δεν υπήρχαν τηλεοράσεις και πλήθος ραδιοφώνων. Οι σημερινοί υπουργοί, αντί να εργάζονται (για το…καλό του τόπου), δεν λύνουν σταυρόλεξα (δεν ξέρω, μπορεί) αλλά τρέχουν από το πρωί μέχρι νυκτός, από κανάλι σε κανάλι και από ραδιόφωνο σε ραδιόφωνο για να προπαγανδίσουν, παρουσιάζοντας το άσπρο μαύρο και το πόσο καλοί είναι αυτοί και τα κάνουν όλα καλά και οι αντίπαλοι εντελώς άχρηστοι.

Μικρή διαφορά με τον Μαυρογιαλούρο.
Τα μέσα άλλαξαν και οι καιροί.
Η μεγάλη διαφορά είναι ότι ο Μαυρογιαλούρος είχε και ΦΙΛΟΤΙΜΟ…..

Διαβάστε Περισσότερα »