Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2016

Η Αξιολόγηση

Λόγια από υπεύθυνα χείλη σε ανώτατο επίπεδο:
Η αξιολόγηση θα κλείσει στην ώρα της, η αξιολόγηση θα κλείσει στις 5 Δεκεμβρίου.. 
Τέλη Δεκεμβρίου και η αξιολόγηση δεν έκλεισε.
Και πάλι από υπεύθυνα χείλη, αυτή τη φορά σε ανώτερο επίπεδο:
Η αξιολόγηση θα κλείσει μάλλον στο Eurogroup της 26 Ιανουαρίου, αλίμονο αν δεν κλείσει!
Αυτό το μάλλον δεν μου αρέσει, ίδωμεν!
Αλλά γιατί δίνουμε τόση σημασία στην αξιολόγηση;;;
Μα για να μας χαλαρώσει την ποσοτική πίστωση η Κεντρική Τράπεζα ώστε να αυξηθεί η ρευστότητα και να λάβουμε τα βραχυπρόθεσμα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους.
Περισσέψανε 5 δραχμές που λένε, και σπεύσαμε να τα μοιραστούμε εμείς οι συνταξιούχοι, δηλαδή εμείς που πήραμε σύνταξη, άλλος με 20 χρόνια, άλλες με 15, άλλοι με 25 ή και παραπάνω χρόνια, και ελάχιστοι με 35 χρόνια, ενώ θα έπρεπε να ενισχύσουμε τις στρατιές των ανέργων να στήσουν καμιά δουλίτσα για να ορθοποδήσουν.
Εμείς που ευθυνόμαστε για την σημερινή κατάσταση, συνεχίζουμε την ίδια τακτική.
Μα τι θα αφήσουμε στα παιδιά μας και ιδιαίτερα στα εγγόνια μας!
Απορώ πως δεν μας κυνηγήσανε ακόμη, γιατί κυνήγημα θέλουμε..

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2016

Μια υπέροχη Χριστουγεννιάτικη βραδιά...

Την παραμονή Χριστουγέννων πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία όπως κάθε χρόνο η Χριστουγεννιάτικη Γιορτή του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιτέας.
Από νωρίς η αίθουσα του Δημαρχείου γέμισε παιδιά για την καθιερωμένη παιδική Χριστουγεννιάτικη ταινία.
Στη συνέχεια η προσέλευση του κόσμου ήταν μεγάλη γεμίζοντας ασφυκτικά την αίθουσα.
Εκεί περίμενε και η makeup artist Ντίνα Μακρή να μακιγιάρει (face painting) τα πρόσωπα των κοριτσιών για την γιορτή.
Ο Πρόεδρος Αχιλλέας Μπαλαντίνας καλωσόρισε και ευχήθηκε τούς παρόντες ανοίγοντας την γιορτή.
Ακολούθησε η χορωδία του συλλόγου με τη συνοδεία της μουσικού κ. Χριστίνας Μαντοπούλου και με τη διεύθυνση του μαέστρου κ. Αχιλλέα Μπίμπιλα πάντα στο πνεύμα των εορτών με τραγούδια και κάλαντα απ' όλη την Ελλάδα.
Ακολούθησε βράβευση όλων των επιτυχόντων μαθητών-ριών του Λυκείου Ιτέας που πέτυχαν την εισαγωγή τους σε ανώτατες και ανώτερες σχολές.
Ο Δήμαρχος Γιώργος Σακελλαρίου αφού συνεχάρη τους μαθητές ευχήθηκε σε όλους Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο καινούργιο χρόνο.

Με το πέρας της εκδήλωσης όλοι μαζί με τα παιδιά άφησαν στον ουρανό της Ιτέας τα φαναράκια των ευχών ενώ η νύχτα φωτίστηκε με βεγγαλικά σε μια πανδαισία εικόνων και χρωμάτων.

Στην γιορτή παρευρέθηκαν επίσης οι:
Πατήρ Βασίλειος Γερούκης, ο Δήμαρχος Παλαμά Γιώργος Σακελλαρίου, ο Αντιδήμαρχος Αντώνης Λωρίδας, ο δημοτικός σύμβουλος Θωμάς Κοντοβάϊος, ο πρόεδρος ΔΟΠΑΠΑΠ Βάϊος Μπακαβέλος, η πρόεδρος ΔΗΚΕΠΑ Ράνια Φούντα, ο πρόεδρος Τ.Κ Ιτέας Βαγγέλης Λύτρας, η πρόεδρος Συλλόγου Γυναικών Ιτέας Τζένη Μακρή, ο διευθυντής Γυμνασίου - Λυκείου Ιτέας Γεώργιος Βαλαράκος και οι καθηγητές της Ιτέας Αλέξανδρος Βελεσιώτης και Ευάγγελος Σπυρόπουλος.

Το Δ.Σ. του συλλόγου ευχαριστεί όλους όσους παρευρέθηκαν στη γιορτή, και ιδιαίτερα την Ντίνα Μακρή (μακιγιάζ) και τον Ηλία Μακρή (Ηχητικά) για την άμεση ανταπόκριση στήριξη και βοήθειά τους.

Ήταν μια υπέροχη γιορτινή βραδιά για όλους, απ΄αυτές που μας έχει συνηθίσει ο Πολιτιστικός Σύλλογος κάθε χρόνο....





























Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2016

Ευχές του Δημάρχου Παλαμά

Η γέννηση του Χριστού, ας φωτίζει τον δρόμο μας, για οικογενειακή ευτυχία και συλλογική επιτυχία και ας ξαναγεννήσει την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο για την πατρίδα μας.
                                                             
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ
     Δήμαρχος Παλαμά

Διαβάστε Περισσότερα »

Καλά Χριστούγεννα σε όλους...!!!

Οι άγιες μέρες που έρχονται ας φέρουν την ευτυχία στο σπίτι σας και ο καινούργιος χρόνος ας είναι γεμάτος όμορφες στιγμές και πολλά χαμόγελα.
Αυτά τα Χριστούγεννα ας αναστήσουν το χαμόγελο στα χείλη των ανθρώπων, ας ζεστάνουν τις παγωμένες καρδιές τους και ας χαρίσουν σ’ αυτούς που αγωνίζονται την ζωή που τους αξίζει.
Ελπίζω να προσπαθήσουμε αυτές τις γιορτές να ξαναβρούμε την ανθρωπιά μέσα μας και να αλλάξουμε πορεία, οδεύοντας προς μια καλύτερη προοπτική του εαυτού μας !
Η αγάπη και η χαρά να φωλιάσει στις καρδιές των ανθρώπων και να τις ζεστάνει, προσθέτοντας μια νότα ευτυχίας στη δύσκολη καθημερινότητα αυτής της εποχής.
Εύχομαι η μαγεία των Χριστουγέννων να μας αγγίξει και να μας δώσει αυτό το κάτι που χρειαζόμαστε για να είμαστε ευτυχισμένοι.

Η "Ιτέα Καρδίτσας" εύχεται Καλά Χριστούγεννα σε όλους, με υγεία πάνω απ’ όλα και αγάπη...




Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016

Ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας διοργανώνει Χριστουγεννιάτικη Εκδήλωση

Ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας την Τρίτη 27 Δεκεμβρίου το βράδυ διοργανώνει Χριστουγεννιάτικη Εκδήλωση με ζωντανή ορχήστρα στην ταβέρνα του Νίκου Στεφανόπουλου στην Ιτέα.

Σας υπόσχεται μια αξέχαστη βραδιά γεμάτη κέφι, χορό και τραγούδι καθώς και πολλά πλούσια δώρα.

Ώρα προσέλευσης 8:00μμ

Σας περιμένουμε....



Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016

Πως να ξεχωρίσουμε το νοθευμένο μέλι

Οι επαγγελματίες και ερασιτέχνες μελισσοκόμοι, έχουν την πελατεία τους, τους κύκλους τους, με φίλους, συγγενείς και γνωστούς που τους εμπιστεύονται χρόνια.
Οι πελάτες αυτοί, γνωρίζουν πως παίρνουν σίγουρα, αγνό μέλι για τις οικογένειες τους.
Όλα καλά έως εδώ, αλλά υπάρχουν και κάποιοι πλανόδιοι κατ ευφημισμόν μελισσοκόμοι που κάνουν στο όνομα του κέρδους, τα αδύνατα δυνατά, να δυσφημίζουν συνεχώς το ευλογημένο προϊόν των μελισσών και να ξεγελάνε τον κόσμο νοθεύοντας το μέλι ή πουλώντας διάφορες γλυκαντικές ουσίες για αγνό μέλι.
Δεν είναι μόνον το ότι δεν πουλάνε αγνό μέλι αλλά, αναφέρουν ψευδή στοιχεία που αφορούν, τόσο το μέλι, την τιμή του όπως και την μελισσοκομική τέχνη.
Η συγγραφή αυτού του άρθρου έχει σαν σκοπό την ενημέρωση των νέων μελισσοκόμων, των αναγνωστών του site, αλλά και γενικότερα του κόσμου που θέλει να μάθει πως αναγνωρίζουμε το αγνό μέλι από μέλι που έχει νοθευτεί ή έχει αλλοιωθεί η σύστασή του με πρόσμιξη άλλων ουσιών.
Υπάρχουν κάποιοι τρόποι να καταδείξουν ποιο μέλι είναι αγνό και ποιο όχι.
Σίγουρα όμως δεν μπορεί να γίνει έλεγχος πριν την αγορά και έτσι κινδυνεύουμε να πάρουμε νοθευμένο μέλι από κάποιον άγνωστο που απλά δηλώνει παραγωγός.
Προς γνώση όλων μας, καλό είναι να έχουμε υπ όψιν τις παρακάτω πρακτικές μεθόδους των παλαιών μελισσοκόμων.
1. Η κλωστή, είναι μια παλαιά μέθοδος και πλέον δεν είναι ασφαλής διότι οι παράνομοι διακινητές μελιών, άρχισαν και πλησιάζουν σε τεχνικές και αυτή την μέθοδο.
Πάντα σε θερμοκρασία δωματίου η δοκιμή αυτή. Η κλωστή δημιουργείται όταν αφήσουμε να τρέξει το μέλι από το κουτάλι κι το ανασηκώσουμε σιγά σιγά. Αν κατά την ανύψωση του κουταλιού αρχίσει και κόβεται η συνεχής ροή του μελιού, σε σταγόνες και δεν έχουμε συνεχή ροή, τότε αρχίζουμε να έχουμε υποψίες για την ποιότητα του μελιού.
Επιβεβαίωση για την ποιότητα είναι ακόμη η δημιουργία και παραμονή κάποιων στρώσεων κατά την τελική πτώση του μελιού. Τα ανθόμελα της κουμαριάς, του ρεικιού, του βαμβακιού ακόμη και τα μελιτώματα βελανιδιάς, καστανιάς είναι πιο ρευστά και με ιδιαίτερες γεύσεις.

Ανθόμελο, κατά την διαδικασία του τρύγου
2. Μια δεύτερη μέθοδο είναι αυτή του βρεγμένου δάκτυλου.
Αφού βρέξουμε ελαφρά το δάκτυλο (δείκτη) στην βρύση, το τινάζουμε τρεις τέσσερις φορές και το βάζουμε και το βγάζουμε γρήγορα, μέχρι και την δεύτερη φάλαγγα, στην επιφάνεια του μελιού μέσα στο βάζο, αν κολλήσει μέλι στο δάκτυλο μας, αυτό το μέλι έχει νοθεία, αν δεν κολλήσει μέλι αυτό είναι ανόθευτο και καλό.

3. Παίρνουμε ένα ψιλό ποτήρι το γεμίζουμε κρύο νερό και το τοποθετούμε σε ένα σημείο ώστε να παραβάλλεται ανάμεσα σε μας και στο φως. Κατόπιν με ένα κουτάλι αφήνουμε να πέσει σε συνεχή ροή το μέλι μέσα στο ποτήρι. Αν το μέλι είναι αγνό θα κατακαθίσει στον πάτο του ποτηριού και δεν θα διαλυθεί, όπως θα πέφτει θα μείνει, αν είναι νοθευμένο τότε αυτό θα αρχίσει να διαλύεται αμέσως με την επαφή στο νερό, κατά την πτώση της ροής του και θα είναι ορατό σε μας.

4. Ένα φιτίλι, μια βαμβακερή μπατονέτα, ή ένα κομμάτι βαμβάκι αφού το στρίψουμε την μία του άκρη, την βουτάμε στο μέλι και προσπαθούμε να την ανάψουμε, το αγνό μέλι θα καίει για λίγη ώρα, αν έχει νοθεία με αμυλοσιρόπιο, ή ισογλυκόζη κατά την προσπάθεια ανάματος πέραν του ότι θα αρχίσει να τσιτσιρίζει από το νερό που έχει τραβήξει, δεν θα ανάψει, αλλά αν ακόμη και ανάψει, σε μερικά δευτερόλεπτα θα σβήσει.

5. Σε μια χαρτοπετσέτα ή ένα στυπόχαρτο ή ακόμη και σε ένα κομμάτι βαμβακερού υφάσματος, ρίχνουμε δυο τρεις σταγόνες μέλι. Αν περιέχει νοθεία θα απορροφηθεί γρήγορα, αν είναι μέλι αγνό θα αργήσει πάρα πολύ.

6. Το πρώτο όμως που θα πρέπει να ελέγξουμε αν το μέλι είναι σε ράφι να δούμε τα συστατικά που αναγράφονται στην ετικέτα του.
Προσοχή θα πρέπει να δώσουμε στο ότι το αμυλοσιρόπιο δεν είναι μέλι, αλλά ένα γλυκαντικό προϊόν, σε πολλά καταστήματα πουλιέται για μέλι.

7. Το παζάρεμα και το κατέβασμα σε πολύ χαμηλή τιμή ανά κιλό από πλανόδιους πωλητές μελιών, είναι και αυτό ένα δείγμα που θα πρέπει να μας βάλει σε σκέψεις πριν προβούμε στην αγορά του.

Οι παραπάνω μέθοδοι είναι κάποιοι από τους τρόπους που μπορούμε να ελέγξουμε τα μέλια που αγοράζουμε αν είναι αγνά η έχουν μέσα τους γλυκαντικές ουσίες που στοιχειοθετούν νοθεία.
Καμία μα καμία γλυκαντική ουσία δεν μπορεί να συγκριθεί ή να αντικαταστήσει το αγνό μέλι.

Επιμέλεια
Κώστας Μυγδανάλευρος
http://melissomania.gr/
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2016

Βραβείο Χριστουγεννιάτικου στολισμού στην Ιτέα...

Αν υπήρχε φέτος ένας διαγωνισμός για τον ωραιότερο Χριστουγεννιάτικο στολισμό στην περιοχή μας η Ιτέα θα ήταν μία από αυτές που θα διεκδικούσε το πρώτο βραβείο.

Δεν μιλώ για τον Δημοτικό στολισμό και τα φώτα που ΔΕΝ υπάρχουν στους κεντρικούς δρόμους της φυσικά, αλλά για το Χριστουγεννιάτικο χώρο και την κεντρική φάτνη που έχουν στηθεί στην αυλή του κ. Χρήστου Χηρόπουλου.

Όπως και πέρσι έτσι και φέτος πάντα πιστός στον στολισμό ενόψει Χριστουγέννων μας εξέπληξε με την φαντασία του στην οποία φυσικά υπερισχύει το γούστο και το μεράκι, κόντρα στις αντιξοότητες της εποχής και σύμφωνα με το πνεύμα των Χριστουγέννων που έρχεται ως αγγελιοφόρος της ελπίδας και της αισιοδοξίας για ένα καλύτερο αύριο.

Δικαιούνται το βραβείο Χριστουγεννιάτικου στολισμού και φέτος, αφού έχει δημιουργήσει ένα εντυπωσιακό θέαμα όπου διάφοροι περαστικοί σταματούν για λίγο να το απολαύσουν βγάζοντας φωτογραφίες μαζί με τα παιδιά τους.
Κάθε σπιθαμή του χώρου είναι καλυμμένη από φωτεινά λαμπιόνια που δημιουργούν μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα, ενώ υπάρχει μέχρι και φάτνη.
Ο ίδιος δήλωσε ότι αν και δεν τους περισσεύουν τα χρήματα, περιμένουν πως και πως κάθε χρόνο τις γιορτές για να στολίσουν το σπίτι τους και να βγουν για λίγο από τη γενικότερη μιζέρια που έχει καλύψει το χωριό μας.

Δικαιούται το βραβείο;;;
Εσείς τι λέτε....







Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2016

ΟΧΙ !!! δεν είναι Χριστούγεννα στο χωριό αυτά...!!!

Χριστούγεννα!!!
Ήταν από τις αγαπημένες μας γιορτές στο χωριό μας θυμάμαι, από τότε ακόμη που είμασταν παιδιά.
Ήταν, ναι...δεν είναι πια!!!

Μεγαλώσαμε και για πολλούς από μας, δεν είναι.
Για πολλούς από μας δεν σημαίνουν τίποτα.
Δεν γελάμε πια, δεν στολίζουμε, δεν χαιρόμαστε, δεν χαιρετάμε, δεν αγκαλιάζουμε...!!!
Αλήθεια είναι τόσο δύσκολο να στολίσει ο καθένας μας με ότι έχει την αυλή του;;;
Και δεν μιλάω για στολίσματα "υπερπαραγωγές" που κάναμε παλιά.
Μιλάω για απλά πράγματα...έτσι για το καλό, για να καταλάβουμε ότι κάτι ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες μέρες.
Τόσο δύσκολο!!!
Και άντε εμείς μεγαλώσαμε και βαρεθήκαμε, αλλά για τα παιδιά, που περιμένουν αυτές τις Άγιες ημέρες για να χαρούν όπως περιμέναμε κι εμείς κάποτε στα χρόνια που δεν είχαμε στον ήλιο μοίρα.
Δεν τα σκεφτόμαστε;;;...τόσος εγωισμός πια;;;

Κοιτάζω γύρω μου, και βλέπω έρημα μαγαζιά, στενοχώρια, μιζέρια, δυστυχισμένα πρόσωπα, θλιμμένα μάτια, σκυφτούς, σκεφτικούς και προβληματισμένους ανθρώπους.

ΟΧΙ ! δεν είναι Χριστούγεννα στο χωριό αυτά...!!!

Αυτό που πονάει όμως, είναι πάνω απ' όλα η μοναξιά.
Και εννοώ την ψυχική μοναξιά, όχι την άλλη...
Αυτή είναι που δεν υποφέρεται...
Αυτή είναι που δεν αντέχουμε...
Απλά, είτε δεν το ξέρουμε, είτε δεν το λέμε...
Μα δεν κρύβεται...
Η άλλη ξεγελιέται εύκολα, μα αυτή της ψυχής, ποτέ...!

Εύχομαι λοιπόν στον καινούργιο χρόνο, να έχουμε την υγεία μας, και λιγότερη μοναξιά στις ψυχές μας, παρέα με εκείνους που νοιαζόμαστε και αγαπάμε, όπως κι αυτοί εμάς...!!!

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ...!!!


Διαβάστε Περισσότερα »

Διαβάστε την απόφαση για τη χορήγηση του φετινού επιδόματος θέρμανσης

Από 100 έως 625 ευρώ θα λάβουν οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης, σύμφωνα  με την υπουργική απόφαση για τη χορήγηση του φετινού επιδόματος θέρμανσης, που δημοσιεύτηκε σήμερα.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, οι ορεινή δήμοι «εντάσσονται στην αμέσως ανώτερη ζώνη από αυτήν στην οποία εντάσσεται ο Νομός στον οποίο ανήκουν», άρα θα δικαιούνται την επιδότηση των 25 λεπτών ανά λίτρο για μεγαλύτερες ποσότητες.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ορεινός δήμος που ανήκει σε νομό ο οποίος κατατάσσεται στη Β’ ζώνη, αντί για 15 λίτρα για τα οποία επιδοτήθηκε πέρυσι (ανά τμ) θα επιδοτηθεί φέτος για 25 τ.μ. Με βάση την απόφαση:

Στην α’ ζώνη (όπου κατατάσσονται οι νομοί Γρεβενών, Δράμας, Έβρου, Ευρυτανίας, Ιωαννίνων, Καστοριάς, Κοζάνης, Σερρών, Φλώρινας η επιδότηση διαμορφώνεται στα 25 λίτρα ανά τετραγωνικό με μέγιστη ποσότητα επιδότησης τα 2000 λίτρα για τον άγαμο και τα 2500 λίτρα για τον παντρεμένο.

Στην β’ ζώνη (όπου κατατάσσονται οι νομοί Αρκαδίας, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Καρδίτσας, Κιλκίς, Λάρισας, Μαγνησίας, Ξάνθης, Πέλλας, Πιερίας, Ροδόπης, Τρικάλων, Χαλκιδικής) η επιδότηση διαμορφώνεται στα 15 λίτρα ανά τετραγωνικό μέτρο με 1200 λίτρα μέγιστη ποσότητα για τον άγαμο και 1500 λίτρα για τον παντρεμένο.

Στην γ’ ζώνη (όπου κατατάσσονται οι νομοί Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Αττικής (εκτός Κυθήρων και νησιών Σαρωνικού), Αχαΐας, Βοιωτίας, Ευβοίας, Ηλείας, Θεσπρωτίας, Κέρκυρας, Κορινθίας, Λέσβου, Λευκάδας, Πρέβεζας, Φθιώτιδας, Φωκίδας, Χίου) η μεγίστη ποσότητα είναι 640 λίτρα για τον άγαμο και 800 λίτρα για τον παντρεμένο (με επιδότηση 8 λίτρα ανά τετραγωνικό) και

Στην δ’ ζώνη (όπου κατατάσσονται οι νομοί Αργολίδας, Δωδεκανήσου, Ζακύνθου, Ηρακλείου, Κυκλάδων, Λασιθίου, Μεσσηνίας, Λακωνίας, Κεφαλληνίας και Ιθάκης, Κύθηρα και νησιά Σαρωνικού, Ρεθύμνου, Σάμου, Χανίων η επιδότηση είναι για πέντε λίτρα ανά τετραγωνικό μέτρο με μέγιστη ποσότητα τα 400 λίτρα για τον άγαμο και τα 500 λίτρα για τον παντρεμένο.

Για αιτήσεις που υποβάλλονται έως 31 Δεκεμβρίου 2016 και σε περίπτωση πολυκατοικίας εφόσον έχει γίνει η ενεργοποίηση πληρωμής, το ποσό επιδόματος θέρμανσης που δικαιούνται οι αιτούντες βάσει των πραγματοποιηθεισών αγορών πετρελαίου θέρμανσης καταβάλλεται έως 31 Ιανουαρίου 2017. 
Για αιτήσεις που υποβάλλονται κατά το χρονικό διάστημα από 1η Ιανουαρίου έως 31 Μαΐου 2017 το ποσό επιδόματος θέρμανσης που δικαιούνται οι αιτούντες βάσει των πραγματοποιηθεισών αγορών πετρελαίου θέρμανσης, αφού αφαιρεθεί ποσό προϋπολογισθέν για την ικανοποίηση των αιτήσεων που εμπίπτουν στα άρθρα 6 και 7 της παρούσας, καταβάλλεται έως 30 Ιουνίου 2017.

Διαβάστε την απόφαση για το επίδομα θέρμανσης


Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016

Ενημερώθηκαν οι ενδιαφερόμενοι για το Πιλοτικό Πρόγραμμα Κομποστοποίησης του Δήμου Παλαμά

Παρουσία αρκετών ενδιαφερομένων πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών στον Παλαμά η εκδήλωση του Δήμου σε συνεργασία με την Περιβαλλοντική Αναπτυξιακή Δυτικής Θεσσαλίας Α.Ε. (Π.Α.ΔΥ.Θ. Α.Ε.) για το πιλοτικό Πρόγραμμα Οικιακής Κομποστοποίησης που θα υλοποιηθεί από τις αρχές του Ιανουαρίου.

Το κοινό καλωσόρισε η Αντιδήμαρχος Φωτεινή Καραϊσκου, η οποία τόνισε ότι η Δημοτική Αρχή στηρίζει κάθε προσπάθεια που στοχεύει στην προστασία του περιβάλλοντος, για να έχουν τα παιδιά μας ένα καλύτερο μέλλον.
Ευχαρίστησε επίσης τους εκπροσώπους της ΠΑΔΥΘ Α.Ε. για τη συνεργασία.

Την παρουσίαση του προγράμματος οικιακής κομποστοποίησης έκανε ο Διευθυντής της ΠΑΔΥΘ Α.Ε. Ορέστης Πλιάσας με τη βοήθεια συνεργάτη του.

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο του προγράμματος θα διανεμηθούν δωρεάν (45) κάδοι οικιακής κομποστοποίησης σε δημότες που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και θα αναλάβουν την μετατροπή των οργανικών υπολειμμάτων (κομμένα κλαδιά, χόρτα, γρασίδι, φύλλα, υπολείμματα λαχανικών και φρούτων, χαρτί, πριονίδι, στάχτη) σε εδαφοβελτιωτικό (κομπόστ).
Η κομποστοποίηση είναι μια φυσική διαδικασία η οποία μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε μια πλούσια σκούρα ουσία. Αυτή η ουσία λέγεται κομπόστ ή εδαφοβελτιωτικό.
Η κομποστοποίηση είναι ένας πολύ άμεσος και σημαντικός τρόπος ανακύκλωσης.
Έχει υπολογιστεί ότι το 35% των οικιακών απορριμμάτων μπορούν να κομποστοποιηθούν.

Οι πρώτοι κάδοι κομποστοποίησης θα τοποθετηθούν σε όλα τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία του Δήμου μας, ενώ οι υπόλοιποι θα διατεθούν σε δημότες κατόπιν αιτήσεως συμμετοχής στο πρόγραμμα. Οι αιτήσεις θα συλλεχθούν στην έδρα του Δήμου στο Δημοτικό κατάστημα Παλαμά από την Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου έως την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου και θα διατεθούν με σειρά προτεραιότητας.
Επίσης, ο Δήμος Παλαμά θα φροντίσει για τη συνεχή παρακολούθηση και υποστήριξη των νοικοκυριών που θα λάβουν μέρος στο  πρόγραμμα.










Διαβάστε Περισσότερα »