Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015

Ο εγκαταλειμμένος σταθμός Ορφανών μιας άλλης εποχής...

Τα τρένα υπήρξαν ανέκαθεν το αγαπημένο μου μεταφορικό μέσο και τα επέλεγα πάντοτε για τα ταξίδια μου. Οι αυτοκινητόδρομοι δεν ακολουθούν τις ίδιες μαγευτικές διαδρομές και τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ τα αισθανόμουν πάντοτε άβολα. Προτιμούσα τα τρένα όπου μπορούσες να περπατήσεις στο διάδρομο για να ξεπιαστείς, η να απολαύσεις μαζί με την θέα και έναν καφέ στα τραπεζάκια του μπάρ.

Τούτη η δικιά μας κοντινή αποβάθρα του σταθμού των Ορφανών θυμίζει τώρα τα αποκλεισμένα λιμάνια από καταιγίδες.
Ντρέπομαι και κοκκινίζω κιόλας, τραβώντας με βία τα μάτια πάνω από τούτες τις φωτογραφίες.
Τα πιο μεγάλα εγκλήματα, τα πιο μεγάλα σφάλματα, έγιναν απ’ τον "ζαμανφουτισμό", από εκεί όπου γεννιέται ο φασισμός και γίνεται η πιο ωμή και αυθεντική πρακτική μέσα στην καθημερινότητα.
Άνθρωπος, ματώνεις για να γίνεις...με πίεση να σταθείς στα δύο πόδια και να μάθεις να ισορροπείς, με ατέλειωτο άγχος να μάθεις να μιλάς και να διδαχθείς γράμματα και ολοκληρώνοντας αυτόν τον πρώτο κύκλο, απλά παίρνεις θέση μέσα στη κοινωνία.
Τον ρόλο όμως αυτόν τον κατακτάς δεν τον αρπάζεις, ούτε σου χαρίζεται.
Αυτός ο εγκαταλειμμένος "ιερός" τόπος μιας άλλης εποχής, που έχει τις πατημασιές των παππούδων και των πατεράδων μας, δεν χρήζει δυστυχώς ίχνος σεβασμού.

Εγκαταλελειμμένοι σταθμοί, κτίρια Γαλλικής κατασκευής, ιστορικής σημασίας που ρημάζουν.
Bανδαλισμοί σταθμών με ανεκτίμητη αρχιτεκτονική αξία συνθέτουν την εικόνα εγκατάλειψης και παρακμής στο μεγαλύτερο μέρος του ανενεργού δικτύου του ΟΣΕ.
Όταν το τρένο έπαψε να σφυρίζει αχρηστεύτηκαν και οι σιδηροδρομικοί σταθμοί, για τους οποίους όμως δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη. Αποτέλεσμα είναι πολλοί από αυτούς να βρίσκονται στο έλεος της φθοράς του χρόνου, επηρεάζοντας σε αρκετές περιπτώσεις και τις γύρω περιοχές.
Oι έρημοι σταθμοί σε γεμίζουν θλίψη.
Χαμένοι όμως, μες στο τοπίο, δείχνουν την αδιαφoρία της πολιτείας γι΄αυτούς.

Μια κοινωνία κινδυνεύει να χαθεί, όταν πλέον ελάχιστοι άνθρωποι αισθάνονται μελαγχολία για το παρελθόν τους...!!!

Παύλος Σαμαράς

Πριν την εγκατάλειψη......

Τώρα......










7 σχόλια:

ΖΩΗ ΖΑΚΗ είπε...

Paulo εκεί πήγαινα βόλτα με τα ξαδέρφια μου όταν πήγαινα στα Ορφανά τα καλοκαίρια

ΑΝΝΑ ΚΟΥΣΙΑΝΤΖΑ είπε...

Κάθε τι, που χάνεται...Τα τρένα σταματούσαν κάποτε στα Ορφανά καταμεσής του κάμπου φόρτωναν κόσμο κι έφευγαν σφυρίζοντας....για πολλά χρόνια εξυπηρετούσε πολύ κόσμο στην ευρύτερη περιοχή μας,κύριο συγκοινωνιακό μέσο...ώσπου κάποια μέρα μάθαμε πως"κλείνει" η στάση των Ορφανών..... Παρ' όλα αυτά και λίγο πριν αποφασισθεί το σταμάτημα των δρομολογίων, ο ΟΣΕ είχε ολοκληρώσει την ανακατασκευή των σιδηροδρομικών γραμμών,.....αποτέλεσμα οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται για να ταξιδέψουν με το τρένο από το σταθμό Σταυρό Φαρσάλων και Καρδίτσα.....ρωτώ η αφελής σήμερα αν λειτουργούσε,η στάση Ορφανά ο κόσμος....θα ερχόταν και πάλι να εξυπηρετηθεί από τα αγαπημένα μας Ορφανά!!!!

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΡΑΝΑΣΙΟΥ είπε...

Λυπητερο κ πολυ αδικο με το κλεισιμο του σταθμου Αναμενομενο να σταματησει κ η Αναπτυξη του χωριου μας.

Freckles Katabran είπε...

oρφάνια...

Λίτσα Ρητά-Κόγια είπε...

Σταθμός Ορφανών !! πόσο λυπηρό που έκλεισε αυτός ο σταθμός...πόσες αναμνήσεις έχω....παιδάκι του Δημοτικού ήμουν όταν πήγαινα στο Φύλλο ( χωριό της γιαγιάς μου ) και άκουσα για πρώτη φορά το σφύριγμα του τρένου, η χαρά μου απερίγραπτη όταν πήγαμε με το κάρο στα Ορφανά να πάρουμε τον θείο που γύριζε από το γαμήλιο ταξίδι...εκείνη η εικόνα είναι χαραγμένη στην μνήμη μου όταν μιλάμε για τρένο...αργότερα μεγάλη πλέον πήγα πολλές φορές την διαδρομή Ορφανά-Αθήνα και αργότερα έχασε την αίγλη του όταν μεταφέρθηκε σε άλλο μέρος ώσπου έκλεισε....πόση μελαγχολία όταν βλέπω αυτή την εγκατάλειψη......

Kostas Giannakos είπε...

Ενα μεγάλο Γιατί στους υπεύθυνους ( ανεύθυνους......)??? Θα μείνω στη πρώτη φωτογραφία του ΠΡΙΝ κ θα πω ότι πολλές φορές πήγαινα σαν παιδί στο σταθμό βόλτα!!! Δεν πέρναγε μέρα που να μην πήγαιναμε στα τρένα εμείς τα τότε παιδιά του χωριού!!!! Γνωρίζαμε το σταθμαρχη, τον κλειδουχο και όλους τους απλούς εργάτες που συντηρούσαν τις γραμμές κ μας γνώριζαν κ αυτοί......! Το πρώτο πλήγμα ήρθε όταν έγινε η νέα γραμμή στην άλλη άκρη του χωριού κ απο ΣΤΑΘΜΟΣ ΟΡΦΑΝΏΝ έγινε ΣΤΆΣΗ ΟΡΦΑΝΏΝ.... Μας ξένισε πού όταν φτάναμε στην έξοδο του χωριού προς Φύλλο δεν σταματαγαμε για τον καθιερωμένο έλεγχο στις γραμμές κ μάλιστα πέρασαν χρόνια μέχρι να το συνηθίσουμε! Μετά από λίγα χρόνια τέλος κ η στάση ΟΡΦΑΝΏΝ.

Unknown είπε...

Τα προβλήματα είναι 2.Το συναισθηματικο και το λειτουργικό.Πρώτον σχεδόν όλοι οι σταθμοί είναι αρχιυεκτονικα αριστούργηματα που μόνο που τα βλέπεις ανοίγει η καρδιά σου.Το δεύτερο και ίσως ποιο σημαντικό είναι η λειτουργική του δομή.Οι λεβεντο.....ς του αποφάσισαν το κλείσιμο του σταθμού δεν έλαβαν υπόψιν τους ότι ο σταθμός εξυπηρετουσε από το Μαυροβούνι Λάρισας μέχρι και σχεδόν Κόσκινα Μαραθεα και τα υπόλοιπα χωριά δυτικά του Παλαμά.Επομένως η μείωση αυτή έχει φέρει και το ανάλογο οικονομικο πλήγμα στην υπόλοιπη σιδηρόδρομικα γραμμή

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής: Σχόλια ανώνυμα, σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται. Η "Ιτέα Καρδίτσας" δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση τα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την "Ιτέα Καρδίτσας". Επίσης ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρεί οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε και τους όρους χρήσης.

Ο διαχειριστής