Έκτακτη, ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη διακοπή της κυκλοφορίας των δρομολογίων εξαιτίας της πυρκαγιάς στην Αττική.
Με βάση τις μέχρι στιγμής εξελίξεις στην πυρκαγιά που πλήττει την Βόρεια περιοχή της Αττικής και έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία κυκλοφορίας στο σιδηροδρομικό τμήμα Αθήνα (ΣΚΑ) – Οινόη, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά στις παρακάτω καταργήσεις δρομολογίων, για το Σάββατο 7 Αυγούστου:
Χωρίς τρένα και προαστιακό σιδηρόδρομο θα παραμείνει η χώρα από το απόγευμα του Μεγάλου Σαββάτου έως το και το μεσημέρι της Δευτέρας του Πάσχα, λόγω απεργίας που προκήρυξε το συνδικάτο των εργαζόμενων, αντιδρώντας στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
H κινητοποίηση θα αρχίσει στις 18:00 το απόγευμα του Μ. Σαββάτου και θα λήξει 40 ώρες αργότερα, στις 10:00 το πρωί της Δευτέρας.
Απο τον Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμων Καρδίτσας έλαβα το παρακάτω e-mail ενημέρωσης δρομολογίων των Τρένων στα Ορφανά.
"Κύριε Σαμαρά, Καλησπέρα, Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά Σαν σύλλογος κινήσαμε το θέμα των Ορφανών το τελευταίο χρόνο μετά από απαίτηση κατοίκων και μελών του συλλόγου που μένουν στον δήμο Παλαμά. Κάνουμε οτι μπορούμε για να υπάρχουν δρομολόγια αλλά δυστυχώς όλοι είναι αρνητικοί ως προς τον σιδηρόδρομο. Τρεις διευκρινήσεις ως προς τον πίνακα που αναρτήθηκε στη σελίδα σας για τα δρομολόγια. α. Το τρένο των 12:10 απο Ορφανά προς Παλαιοφάρσαλα, συνεχίζει και προς Καλαμπάκα. β. Το τρένο των 22:50 πάει μέχρι Λάρισα και όχι προς Θεσσαλονίκη. Δεν υπάρχει τρένο εκείνη την ώρα για Θεσσαλονίκη. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί το τρένο αυτό για να πάει κάποιος Αθήνα μέσω Λάρισας. Αναχώρηση για Αθήνα περίπου στις 01:00. Πρέπει να τονισθεί αυτό, οτι δεν υπάρχει δρομολόγιο για Θεσσαλονίκη το βράδυ. γ. Να τονισθεί η δυνατότητα ταξιδιού απο Αθήνα προς Παλαιοφάρσαλα και στην συνέχεια με τον προαστιακό για Ορφανά. Αναχώρηση απο Αθήνα με την αμαξ. 884, Αθήνας - Καλαμπάκας και μετεπιβίβαση στον Παλαιοφάρσαλο στον προαστιακό με άφιξη στα Ορφανά στις 12:30. Επίσης λόγω έργων δουλεύει μόνο η αποβάθρα που βρίσκεται προς το χωριό. Ως σύλλογος προσπαθούμε και πιέζουμε να μπεί και ένα βραδυνό (20:30) περίπου για Θεσσαλονίκη. Έχουμε στείλει επιστολές για το θέμα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προχθές μετά απο συζήτηση στάλθηκε επιστολή προς την Βουλευτή Κατσαβριά Χρύσα για το θέμα. Ελπίζουμε πως οι στόχοι μας θα επιτευχθούν.
Τα τρένα υπήρξαν ανέκαθεν το αγαπημένο μου μεταφορικό μέσο και τα επέλεγα πάντοτε για τα ταξίδια μου. Οι αυτοκινητόδρομοι δεν ακολουθούν τις ίδιες μαγευτικές διαδρομές και τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ τα αισθανόμουν πάντοτε άβολα. Προτιμούσα τα τρένα όπου μπορούσες να περπατήσεις στο διάδρομο για να ξεπιαστείς, η να απολαύσεις μαζί με την θέα και έναν καφέ στα τραπεζάκια του μπάρ.
Τούτη η δικιά μας κοντινή αποβάθρα του σταθμού των Ορφανών θυμίζει τώρα τα αποκλεισμένα λιμάνια από καταιγίδες.
Ντρέπομαι και κοκκινίζω κιόλας, τραβώντας με βία τα μάτια πάνω από τούτες τις φωτογραφίες.
Τα πιο μεγάλα εγκλήματα, τα πιο μεγάλα σφάλματα, έγιναν απ’ τον "ζαμανφουτισμό", από εκεί όπου γεννιέται ο φασισμός και γίνεται η πιο ωμή και αυθεντική πρακτική μέσα στην καθημερινότητα.
Άνθρωπος, ματώνεις για να γίνεις...με πίεση να σταθείς στα δύο πόδια και να μάθεις να ισορροπείς, με ατέλειωτο άγχος να μάθεις να μιλάς και να διδαχθείς γράμματα και ολοκληρώνοντας αυτόν τον πρώτο κύκλο, απλά παίρνεις θέση μέσα στη κοινωνία.
Τον ρόλο όμως αυτόν τον κατακτάς δεν τον αρπάζεις, ούτε σου χαρίζεται.
Αυτός ο εγκαταλειμμένος "ιερός" τόπος μιας άλλης εποχής, που έχει τις πατημασιές των παππούδων και των πατεράδων μας, δεν χρήζει δυστυχώς ίχνος σεβασμού.
Εγκαταλελειμμένοι σταθμοί, κτίρια Γαλλικής κατασκευής, ιστορικής σημασίας που ρημάζουν.
Bανδαλισμοί σταθμών με ανεκτίμητη αρχιτεκτονική αξία συνθέτουν την εικόνα εγκατάλειψης και παρακμής στο μεγαλύτερο μέρος του ανενεργού δικτύου του ΟΣΕ.
Όταν το τρένο έπαψε να σφυρίζει αχρηστεύτηκαν και οι σιδηροδρομικοί σταθμοί, για τους οποίους όμως δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη. Αποτέλεσμα είναι πολλοί από αυτούς να βρίσκονται στο έλεος της φθοράς του χρόνου, επηρεάζοντας σε αρκετές περιπτώσεις και τις γύρω περιοχές.
Oι έρημοι σταθμοί σε γεμίζουν θλίψη.
Χαμένοι όμως, μες στο τοπίο, δείχνουν την αδιαφoρία της πολιτείας γι΄αυτούς.
Μια κοινωνία κινδυνεύει να χαθεί, όταν πλέον ελάχιστοι άνθρωποι αισθάνονται μελαγχολία για το παρελθόν τους...!!!
Ανέκαθεν ήταν το μέσον της αυθεντικής φυγής, του ρομαντισμού, των γεωφυσικών εναλλαγών, των μεγάλων καθυστερήσεων, αλλά και των μεγάλων αποχωρισμών.
Η ιστορία της Ελλάδας είναι ταυτισμένη με την ιστορία του σιδηροδρόμου.
Οσο επεκτεινόταν το κράτος, επεκτεινόταν και το δίκτυο και μαζί τα σύνορα αποκτούσαν πιο στέρεη υπόσταση. Με τα χρόνια αναδείχθηκε και ο άλλος χαρακτήρας του τρένου.
Πέρα από απλό μεταφορικό μέσο, είναι το μέσον της φυγής, του ρομαντισμού, της ίντριγκας, των γνωριμιών, των μεγάλων καθυστερήσεων, των μεγάλων αποφάσεων, διαχρονικά χαρακτηριστικά που κουβαλάει στις αποσκευές του.
Το τρένο μετράει στη χώρα μας περίπου ενάμιση αιώνα ζωής, κατά τη διάρκεια του οποίου άλλαξαν πολλά: το ελληνικό κράτος μεγάλωσε, το σιδηροδρομικό δίκτυο επεκτάθηκε και εκσυγχρονίστηκε αρκετές φορές προκειμένου να καλύψει τις ολοένα μεγαλύτερες και πιο σύνθετες μεταφορικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, νέα μεταφορικά μέσα πήραν την πρωτοκαθεδρία, ενώ η ανθρωπογεωγραφία της ελληνικής υπαίθρου υπέστη κοσμογονικές αλλαγές.
Ένα θέμα που ενδιαφέρει πολλούς.
Οχι μόνο τους φωτογράφους αλλά και τους λάτρεις του ταξιδιού.
Οι σιδηροδρομικοί σταθμοί αλλά και τα τρένα του Εθνικού δικτύου μας...πολλοί από αυτούς πραγματικά στολίδια της αρχιτεκτονικής του 19ου και 20ου αιώνα.
Απολαύστε το ταξίδι στους συνδετικούς κρίκους του σιδηροδρόμου με τον επιβάτη, από εκεί που ξεκινάει ή τελειώνει ένα ταξίδι.
Παλιός σταθμός στα Ορφανά 1980
Σταθμός Οινόη
Στό όρος καλιδρόμιο κοντά στη Λαμία
Κατεβαίνοντας τον Δομοκό για τον Θεσσαλικό κάμπο
Η αμαξ/χία 884 Αθηνών-Καλαμπάκας διέρχεται από τη γέφυρα της Χ.Θ. 247 στην περιοχή της Καρυάς, ανηφορίζοντας για το Τρίλοφο.
Οι Δ/Η ADtranz 220.025 και 220.024 επικεφαλής της αμαξ/χίας IC52 για Θεσσαλονίκης περνούν από το Σ.Σ. Μπράλου.
Διπλή Α/Α ΜΑΝ1 εκτελώντας τοπική αμαξ/χία Καλαμάτας-Μεσσήνης περνά από τη γέφυρα του Πάμισου ποταμού.
Η Δ/Η ADtranz 220.023 επικεφαλής της αμαξ/χίας IC55 Θεσσαλονίκης-Αθηνών περνά από τη γέφυρα της Χ.Θ. 209 στην Αρπίνη.
Η Δ/Υ Mitsubishi 9413 με την εκδρομική αμαξ/χία 7421 περνά από το φαράγγι των "Ισσαρέικων" στη νότια Αρκαδία.
Η
Α/Α AEG 520.152/252 εκτελώντας την αμαξ/χία IC52 "Ερμής Εξπρες"
Αθηνών-Θεσσαλονίκης περνά από τον Σ.Σ. Αμφίκλειας, ο οποίος έχει
"στρώσει" το ανοιξιάτικο χαλί του.
H
H/A Siemens "Hellas Sprinter" 120.022 επικεφαλής της αμαξ/χίας IC59
περνά από τη περιοχή της Ν.Αγαθούπολης και από ένα χαρακτηριστικό κτίριο
όπου το τραίνο "συναντά" το αεροπλάνο.
Η αμαξ/χία 884 Αθηνών-Καλαμπάκας περνά από τη γέφυρα του Γοργοποτάμου, με επικεφαλής την Δ/Η Bombardier 220034.
Η
Η/Α Siemens "Hellas Sprinter" 120.010 επικεφαλής της εμπορικής
αμαξ/χίας 80591, περνά από την κοιλάδα των Τεμπών μεταφέροντας κενά
οχήματα από το Πλατύ για φόρτωση ζαχαρότευτλων στη Λάρισα.
Η
Δ/Η Bombardier 220.033 επικεφαλής της αμαξ/χίας IC59 για Αθήνα,
εξέρχεται από τη σήραγγα του Μπράλου - τη μεγαλύτερη σε μήκος του
υπάρχοντος δικτύου.
Πέρασμα απο την γέφυρα της παπαδιάς, Λαμία
Βγαίνοντας απο το τούνελ του Πλαταμώνα
Η Α/Α AEG 520.153/253 περνά από τις σήραγγες του Αγ.Στεφάνου εκτελώντας την τοπική αμαξ/χία 1541 Χαλκίδας-Πειραιώς.
Η αμαξ/χία IC53 για Αθήνα περνά από την Χ.Θ. 244 στην περιοχή της Καρυάς, βόρεια του Λιανοκλαδίου.
Γενική
άποψη της γέφυρας του Ελαιοχωρίου και του "Σιδηροδρομικού Περάσματος
του Αχλαδόκαμπου" το οποίο εκτείνεται σε όλη την ορατή περιοχή. Στους
πρόποδες του βουνού που διακρίνεται στο βάθος βρίσκεται και το ομώνυμο
χωριό (Αχλαδόκαμπος).
Η
αμαξ/χία IC56 Αθηνών-Θεσσαλονίκης περνά από το Κούρνοβο, στην περιοχή
του Τριλόφου Φθιώτιδας. Σήραγγα με αιματηρή ιστορία γραμμένη τον Β' Π.Π.